6.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#متفرقه
🔇 توصیه ای که شنیده نشد❗️
🗨 اسیر نفتی ؛
📢 اقتصاد نفتی -یعنی تکیهی اصلی به فروش نفت خام- یکی از عیوب اساسی اقتصاد ما است؛ رهبر انقلاب از حدود بیست سال قبل این حرف را گفتند و بعضی از مسئولینِ دولتهای آن روز یک لبخندی زدند و از آن عبور کردند. ما بایستی به جایی برسیم که هروقت اراده کردیم بتوانیم درِ چاههای نفتمان را ببندیم .
🌐 @mabahes_7
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🌸 هدیه امام عصر علیه السلام و عجّل الله تعالی فرجه 🌸
✍ علامه محمد تقی مجلسی ره در شرح احوال خود مینویسد: «در اوایل جوانی به جهت برخی از مشکلات به #امام_زمان علیه السلام توسل جستم.ایشان در مکاشفهای مرا به #صحیفه_سجادیه ارجاع دادند.بعد از انس با این کتاب همه مشکلاتم حل شد و به تبلیغ این کتاب در اصفهان پرداختم. در نتیجه در خانههای مردم اصفهان در کنار قرآن یک نسخه از صحیفه هم یافت میشد و به برکت انس مردم با این اثر، بخشی از مردم اصفهان مستجاب الدعوه شده بودند».
🌐 @mabahes_7
مباحث
#صحیفه_سجادیه 7
دعای هفتم.pdf
1.08M
🗨 دعا در هنگام بلا و سختی
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
✨ آموزههایی از دعای هفتم ✨
📣 گره هر سختی، به دست خدا گشوده میشود و دشواریها، به لطف او آسان میگردد.
📣 وسایل زندگی و اسباب حیات، به واسطه رحمت الهی فراهم میآید و قضا، به قدرت او جریان میگیرد.
📣 همه چیز فقط به خواست و اراده تکوینی خداوند جریان دارد؛ به گونهای که بیآنکه فرمان دهد، همه چیز فرمانبرند و بیآنکه نهی کند، از کار میایستند.
📣 کسی نمیتواند از آنچه خداوند انجام میدهد، جلوگیری کند و آنچه خداوند انجامش را دشوار میکند، کسی نمیتواند آسانش کند.
📣 آن را که خداوند ذلیل کند، هیچ یاوری نمییابد.
🌐 @mabahes_7
مباحث
#پیش_مطالعه_اصول
🗓شنبه؛ 7 اردیبهشت
خلاصه بحث ؛
اجماع بر سه نوع است:
اول: اجماع دخولی: حجت است، ولی محقق نمی شود.
دوم: اجماع لطفی: اجماع لطفی، حجت نیست،زیرا مستند آن صحیح نیست.
سوم: اجماع حدسی: که بر دو نوع است:
نوع اول: گاهی منشاء حدس، مقدمات حسیه ای (اتفاق علماء در تمام اعصار و امصار) است که لازمه عادی آن قول امام است. چنین اجماعی اولا حجت است و حجت بودن یا به اعتبار نقل سبب کاشف است (یعنی ناقل اتفاق کلیه علماء را نقل می کند) و یا حجت بودن به اعتبار نقل مسبب منکشف است (یعنی ناقل اجماع قول امام را برای ما نقل می کند) ثانیا تحصیل چنین اجماع ممکن نیست.
نوع دوم: گاهی منشا حدس، حسن ظن یا اجتهاد ناقل است. چنین اجماعی حجت نیست. چون در این اجماع هم اتفاق علماء حدسی است و هم قول امام. و لذا ادله حجیت خبر واحد، شامل نقل چنین اجماعی نمی شود.
🌐 @mabahes_7