eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.9هزار عکس
34هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 فرخنده شبی، شبی که بی همتا بود 💕 پیوند دو گل در آسمان برپا بود 🌸 جبریل امین به روی لب زمزمه داشت ❣️ هم کفو علیِّ مرتضی، زهرا بود
مباحث
🚨 بازنشر | رهبرانقلاب: من نمیخواهم این را در تلویزیون بگویم... شما خیال میکنید وقتی که آقای خاتمی با
🚫 اعتراض روحانی بصیر یزدی به ندای حمایت از باغیان انقلاب 🔹 در مسجد حضیره یزد، آقای مسیح مهاجری طی سخنانی از فتنه گران و باغیان بر انقلاب حمایت کرد. حاج آقای احسان زاده که از فعالین فرهنگی استان یزد است صبر کرد تا سخنرانی وی تمام شود. وی در پایان سخنرانی، خطاب به آقای مهاجری گفت بنده سوال دارم. 🔅 آقای مهاجری مانند سیره آقای هاشمی، حاضر به پاسخگویی نشده و از جایگاه پایین آمدند. گفتگوی چالشی‌ای بین حاج آقای احسان زاده و این شکل گرفت... 🔹حاج آقای احسان زاده، ضمن بیان دهها نکته دقیق و ، در اعتراض به غلبه جریان فتنه بر مسجد حظیره، این مسجد را مسجد ضرار لقب داد. 🔹 حالا رسانه های جریان اصلاحات در یزد از جمله پیج خانم عامری با تقطیع این بخش از جملات آقای احسان زاده در پی القای آنند که اولاً وی سخنرانی آقای مهاجری را قطع کرده و ثانیاً به مسجد توهین کرده است❗️ 💠 شانتاژ رسانه ای حامیان فتنه مهم نیست؛ حضور به موقع این روحانی بصیر و شجاع در صحنه تطهیر فتنه گران و باغیان خیانتکار، نشان داد که به موازات حضور عناصر حامی فتنه، نفس های شهید صدوقی و روح انقلاب هنوز در یزد جریان دارد. @ponezs
صدا ۰۰۷.m4a
7.39M
🔹 صوت جلسه چالشی 🔻 تطهیر فتنه گران توسط جناب با بیانات رهبر انقلاب سندخواهی آقای از آقای مهاجری و طفره رفتن ایشان و ابا کردن از قبول خطای گران. 🤔 آیا رواست که در و با ادعای حضور مسئولین دولتی، از فتنه گران و باغیان بر انقلاب حمایت شود و هیچ مسئولی اعتراض نکند؟ درود بر روحانی بصیر یزدی که به تنهایی پرچم را بلند کرد. آیا مسئولین امنیتی استان با عناصر حامی فتنه برخورد خواهند کرد❓ @ponezs
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| 🏷️ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• ┅───────────────┅ ☜ 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: و جامۀ كهنۀ وصله دارى بر تن امام (عليه السّلام) ديدند پس دربارۀ آن با آن حضرت گفتگو شد (پرسيدند چرا چنين جامه‌اى پوشيده‌اى‌؟) آن بزرگوار (در بارۀ جامۀ كهنه) فرمود: با آن، دل متواضع و نفس امّاره رام ميشود و مؤمنين از آن پيروى ميكنند (با كهنه جامه فروتنى پيشه گرفته و به خواهشهاى نفس بى‌اعتنا ميشود بخلاف جامۀ نو و نيكو كه شخص را خودبين مى‌سازد و از حقّ‌ غافل شده در مى‌افتد). امام عليه السّلام (در بارۀ دنيا و آخرت) فرموده است: دنيا و آخرت دو دشمن ناجور و دو راه جدا (راه و راه ) هستند؛ پس كسيكه دنيا را دوست داشت و بآن دل بست آخرت را دشمن داشته و بآن دشمنى نموده (از آن چشم پوشيده) است و آن دو مانند خاور و باختر مى‌باشند كه روندۀ بين آنها هر چه به يكى نزديك شود از ديگرى دور گردد (دل بستۀ بدنيا هر چه بآن دل بندد همان اندازه از آخرت غافل ماند و دل بستۀ بآخرت بدنيا بى‌رغبت باشد) و آنها پس از اين اختلافشان بدو زن مانند كه يك شوهر داشته باشند (كه هرگز با يكديگر سازگار نشوند، چون نزديكى و دوستى با هر يك مستلزم دورى و دشمنى با ديگرى است).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام اين گفتار حكيمانه را زمانى فرمود كه «لباس كهنه و وصله‌دارى بر اندام آن حضرت ديدند. كسى دربارۀ آن سؤال كرد (كه چرا امام عليه السلام با داشتن امكانات، چنين لباسى را براى خود انتخاب كرده است) امام عليه السلام فرمود: «قلب به سبب آن خاضع مى‌شود و نفسِ سركش با آن رام مى‌گردد و مؤمنان به آن اقتدا مى‌كنند (و از آن سرمشق مى‌گيرند)»؛ (وَ رُئِيَ‌ عَلَيْهِ‌ إِزَارٌ خَلَقٌ‌ مَرْقُوعٌ‌ فَقِيلَ‌ لَهُ‌ فِي ذَلِكَ‌ فَقَالَ‌: يَخْشَعُ‌ لَهُ‌ الْقَلْبُ‌، وَ تَذِلُّ‌ بِهِ‌ النَّفْسُ‌، وَ يَقْتَدِي بِهِ‌ الْمُؤْمِنُونَ‌) 🗺️ مى‌دانيم در عصر خلفا، دامنۀ فتوحات اسلامى به شرق و غرب و شمال و جنوب كشيده شد و كشورهاى مهمى همچون ايران و روم و مصر زير پرچم اسلام قرار گرفتند و غنائم فراوان و اموال خَراجى بسيارى نصيب مسلمين شد. اين امر آثار زيان‌بار فراوانى داشت؛ گروهى به مسابقۀ در ثروت روى آوردند، خانه‌هاى مجلل، لباس‌هاى گرانبها، سفره‌هاى رنگارنگ و مَركب‌هاى زيبا براى خود انتخاب نمودند و گروه عظيمى از مردم در دنيا و ارزش‌هاى مادى فرو رفتند و نظام ارزشى جامعۀ اسلامى - همان‌گونه كه در كلام حكمت‌آميز قبل به آن اشاره شد - دگرگون شد. در اينجا امام عليه السلام براى اين‌كه مسلمانانِ منحرف را به اسلام و سنت صلى الله عليه و آله باز گرداند مظاهر زهد خويش را كاملاً آشكار ساخت كه از جملۀ آن پوشيدن لباس‌هاى ساده و كم‌ارزش و وصله‌دار بود و همين امر موجب شگفتى بينندگان گشت تا آنجا كه به حضرت ايراد گرفتند؛ ولى امام عليه السلام پاسخى فرمود كه بزرگى براى همگان بود، فرمود: هنگامى كه اين لباس را مى‌پوشم سه فايدۀ مهم دارد: نخست اين‌كه قلب و روح من در برابر آن خضوع مى‌كند و تكبر و خودبرتربينى كه سرچشمۀ گناهان بزرگ است از من دور مى‌شود و ديگر اين‌كه نفس سركش به سبب آن رام مى‌شود و وسوسه‌هاى آن كه انسان را به راه‌هاى شيطانى مى‌كشاند فرو نشيند.