eitaa logo
مباحث
1.6هزار دنبال‌کننده
34.4هزار عکس
30.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📣 "تربیت بر اساس مـــزاج" 🔸مشخصات اخلاقی مزاج صفراوی و بلغمی! 👦 آیا اخلاق همه بچه ها مثل هم اند؟!! 🔻 آیا شیوه تربیت همه فرزندان، یکی است؟! 🎙درجمع اولیاء و مربیان مدرسه غیرانتفاعی مکارم الاخلاق 📱این کلیپ را برای مربیان،مادران دلسوز و همه دغدغه مندان حوزه تعلیم و تربیت ارسال کنید! ╭┅─────────┅╮ 🌺 @ostad_babaei ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📣 "گزارش بهبودی یک بیمار کبـــدی!!!" 🔻همانژیوم کبدی، تقریبا یکی از بیماری های لاعلاج است که متأسفانه برخی از هموطنان عزیـــزمان با این بیماری دست و پنجه نرم میکننـــد! 🔻و تأسفــــی دیگـــر، از غربت طب اسلامی که با اینهمه قدرت در بهبودی و درمان، همچنان مهجور مانده است!!! 🔅درحالیکه بسیاری از این بیماری های پیچیده و تخصصی هم با داروهای طبیعی و گیاهی قابل درمان است! ╭┅─────────┅╮ 🌺 @ostad_babaei ╰┅─────────┅╯
سه سال مافیای داروسازی مردم جهان رو مسخره و موش آزمایشگاهی کردند حالا این راهکارها رو CDC (مرکز پیشگیری از بیماریهای واگیردار آمریکا) ارائه داده: ۱- کسانی که در معرض ویروس کرونا قرار میگیرند دیگر نیازی به قرنطینه ندارند. ۲- افراد واکسن نزده فرقی با افراد واکسن زده ندارند. ۳- دانش آموزان پس از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا می‌توانند در کلاسهای درس حاضر شوند. ۴- دیگر نیازی نیست که افرادی با تست کرونای مثبت و بدون عارضه مشخص از سایرین جدا شوند. 🔍 فهمیدید چی شد دیگه!! @SarihNews
48.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📣 "بخشی از لایو سم زدایی - قسمت4⃣" 🎙"1⃣1⃣ عارضه واکسن و راهکارهای درمانی" 1⃣ درمان استرس وافسردگی ۰:۷ 2⃣ ریزش مو ۱:۱۱ 3⃣ زودانزالی ۱:۴۶ 4⃣ گرفتگی عروق ۳:۳۶ 5⃣ پلی کیستیک ۴:۲۵ 6⃣ عفونت دهان ودندان ۵:۴۴ 7⃣ دیابت ۷:۱ 8⃣ زودرنجی ۷:۴۵ 9⃣ چربی کبد ۸:۳۱ 🔟 آنزیم کبدی ۱۰:۵۷ 1⃣1⃣ فشار بالا ۱۱:۲۹ ╭┅─────────┅╮ 🌺 @ostad_babaei ╰┅─────────┅╯
🔺فرقه احمدالحسن بصری یکی از مدعیان دروغین مهدویت است که از مبادی و مرزهای عراق تا کربلا با برپایی موکب هایی برای جذب شیعیان اثنی عشری دام پهن می کنند. متأسفانه باید گفت تعداد زیادی از مجذوبین این فرقه در همین راه کربلا خورده و جذب این فرقه شده اند. 🔺 احمدالحسن بصری بیش از 90 ادعای بدون دلیل دارد. از جمله ادعاهای او می توان به عصمت، امامت سیزدهم، نبوت، وصایت، فرزند امام بودن و... اشاره کرد. وی برای ادعاهای خود، احادیث ضعیف السند، جعلی و تقطیع شده ارائه می دهد که عموم مخاطبین، تعریفی برای آن ها در ذهن ندارند. در کتب و سخنان احمد بصری، تناقضات و تضادهای بسیاری وجود دارد. توهین و تهمت به پیامبران الهی علیهم‌السلام و ائمه هدی علیهم‌السلام، اشتباه در قرائت کلام مادری خود و همچنین غلط خواندن قرآن نیز از جمله دلایل ضاله بودن احمد بصری و فرقه اش می باشد. 🔺 مردم باید بدانند که در مواجهه با تفکرهای التقاطی و انحرافی، تنها راه تشخیص کلام حق، کتاب و سنت و عقل می باشد. ✅ اگر آشنایی کمی نسبت به مبانی دینی دارید باید به اهل فن آن یعنی عالمان واقعی دین مراجعه کرده و سوالات خود را از آنها بپرسید. و روحانیون نیز باید در این راهپیمایی باشکوه، با دست پر شرکت کرده و مبانی و نقد این فرقه انحرافی را بدانند تا در مواجهه با سوالات و شبهات، بتوانند جوابگو باشند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/39044 📎 📎 📎 🌐 btid.org | @btid_org
🚰هر زائر یک لیوان با دوام | در سال گذشته تعداد موکب هایی که لیوان یکبار مصرف استفاده می کردند نسبت به سال قبل بیشتر شده بود و معضل زباله مشهود بود. اگر دو میلیون زائر ایرانی هر کدام در روز 20 لیوان دور بریزند، در طی یک هفته تعداد 280 میلیون لیوان مصرفی تبدیل به کوهی از زباله می شود و هزینه زیادی هم به برادران عراقی تحمیل می کند؛ اما اگر هر زائر یک لیوان ترجیحاً استیل درب دار همراه داشته باشند - ضمن رعایت بهداشت - از تخریب محیط زیست و ... جلوگیری می شود. با این پیام در ثواب این کار خیر شریک شویم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ⁉️ داستان کربلا دروغی بیش نیست تا کاسبی کنند؟! 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 📎 علیه السلام 📎 @ostadmohamadi
💢 شفاعت پیامبر رحمت از گریه کنندگان بر مصیبت سیدالشهدا علیه السلام ⚜️ يا فَاطِمَةُ ... َإِذَا كَانَ اَلْقِيَامَةُ تَشْفَعِينَ أَنْتِ لِلنِّسَاءِ وَ أَنَا أَشْفَعُ لِلرِّجَالِ وَ كُلُّ مَنْ بَكَى مِنْهُمْ عَلَى مُصَابِ اَلْحُسَيْنِ أَخَذْنَا بِيَدِهِ وَ أَدْخَلْنَاهُ اَلْجَنَّةَ . 🔴 رسول خدا صلی الله علیه و آله خطاب به حضرت زهرا علیها سلام فرمودند: ای فاطمه! روز قيامت که برپا می‌شود تو زنان را شفاعت می‌کنی و من مردان را؛ و هر که بر مصيبت حسين علیه السلام گريه کرده است، دست او را می‌گیریم و وارد بهشت می‌کنیم. 📚 بحارالانوار / مجلد۴۴ / صفحه ۲۹۳
حاج‌محمود_کریمی_سنگ_تو_رو_به_سینه_می‌زنم_یا_امام_حسین_.mp3
10.22M
🔊 | 📝 سنگ تو رو به سینه می‌زنم یا امام حسین... 👤 حاج‌محمود ◾️ علیه السلام @AhleBeytMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ آغاز پیاده‌روی اربعین ۱۴۴۴ در عراق 🔸 اهالی شهر بصره و مناطق اطراف در جنوب عراق با تجمع در منطقه «رأس البیشه» در اطراف شهر «فاو» پیاده‌روی به سمت کربلا را آغاز کردند.
کربلایی‌حسین_طاهری_آرامش_بی‌انتها_کربلا_.mp3
9.62M
🔊 | تنظیم 📝 آرامش بی‌انتها کربلا... 👤 کربلایی‌
کربلایی‌سیدرضا_نریمانی_مثلاً_تو_قبول_کردی_ (1).mp3
17.66M
🔊 | 📝 مثلاً تو قبول کردی... 👤 کربلایی‌سیدرضا
کربلایی‌محمدحسین_پویانفر_ای_صبا.mp3
8.28M
🔊 | تنظیم 📝 ای صبا 👤 کربلایی‌محمدحسین ◾️ علیه السلام @AhleBeytMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۱۵۰ 🏷️ موعظه ای کامل و جامع ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام لِرَجُلٍ سَأَلَهُ أَنْ يَعِظَهُ
لاَ تَكُنْ مِمَّنْ يَرْجُو اَلْآخِرَةَ بِغَيْرِ عَمَلٍ وَ يُرَجِّي اَلتَّوْبَةَ بِطُولِ اَلْأَمَلِ يَقُولُ فِي اَلدُّنْيَا بِقَوْلِ اَلزَّاهِدِينَ وَ يَعْمَلُ فِيهَا بِعَمَلِ اَلرَّاغِبِينَ إِنْ أُعْطِيَ مِنْهَا لَمْ يَشْبَعْ وَ إِنْ مُنِعَ مِنْهَا لَمْ يَقْنَعْ يَعْجِزُ عَنْ شُكْرِ مَا أُوتِيَ وَ يَبْتَغِي اَلزِّيَادَةَ فِيمَا بَقِيَ يَنْهَى وَ لاَ يَنْتَهِي وَ يَأْمُرُ بِمَا لاَ يَأْتِي يُحِبُّ اَلصَّالِحِينَ وَ لاَ يَعْمَلُ عَمَلَهُمْ وَ يُبْغِضُ اَلْمُذْنِبِينَ وَ هُوَ أَحَدُهُمْ يَكْرَهُ اَلْمَوْتَ لِكَثْرَةِ ذُنُوبِهِ وَ يُقِيمُ عَلَى مَا يَكْرَهُ اَلْمَوْتَ مِنْ أَجْلِهِ إِنْ سَقِمَ ظَلَّ نَادِماً وَ إِنْ صَحَّ أَمِنَ لاَهِياً يُعْجَبُ بِنَفْسِهِ إِذَا عُوفِيَ وَ يَقْنَطُ إِذَا اُبْتُلِيَ إِنْ أَصَابَهُ بَلاَءٌ دَعَا مُضْطَرّاً وَ إِنْ نَالَهُ رَخَاءٌ أَعْرَضَ مُغْتَرّاً تَغْلِبُهُ نَفْسُهُ عَلَى مَا يَظُنُّ وَ لاَ يَغْلِبُهَا عَلَى مَا يَسْتَيْقِنُ يَخَافُ عَلَى غَيْرِهِ بِأَدْنَى مِنْ ذَنْبِهِ وَ يَرْجُو لِنَفْسِهِ بِأَكْثَرَ مِنْ عَمَلِهِ إِنِ اِسْتَغْنَى بَطِرَ وَ فُتِنَ وَ إِنِ اِفْتَقَرَ قَنِطَ وَ وَهَنَ يُقَصِّرُ إِذَا عَمِلَ وَ يُبَالِغُ إِذَا سَأَلَ إِنْ عَرَضَتْ لَهُ شَهْوَةٌ أَسْلَفَ اَلْمَعْصِيَةَ وَ سَوَّفَ اَلتَّوْبَةَ وَ إِنْ عَرَتْهُ مِحْنَةٌ اِنْفَرَجَ عَنْ شَرَائِطِ اَلْمِلَّةِ يَصِفُ اَلْعِبْرَةَ وَ لاَ يَعْتَبِرُ وَ يُبَالِغُ فِي اَلْمَوْعِظَةِ وَ لاَ يَتَّعِظُ فَهُوَ بِالْقَوْلِ مُدِلٌّ وَ مِنَ اَلْعَمَلِ مُقِلٌّ يُنَافِسُ فِيمَا يَفْنَى وَ يُسَامِحُ فِيمَا يَبْقَى يَرَى اَلْغُنْمَ مَغْرَماً وَ اَلْغُرْمَ مَغْنَماً يَخْشَى اَلْمَوْتَ وَ لاَ يُبَادِرُ اَلْفَوْتَ يَسْتَعْظِمُ مِنْ مَعْصِيَةِ غَيْرِهِ مَا يَسْتَقِلُّ أَكْثَرَ مِنْهُ مِنْ نَفْسِهِ وَ يَسْتَكْثِرُ مِنْ طَاعَتِهِ مَا يَحْقِرُهُ مِنْ طَاعَةِ غَيْرِهِ فَهُوَ عَلَى اَلنَّاسِ طَاعِنٌ وَ لِنَفْسِهِ مُدَاهِنٌ اَللَّهْوُ مَعَ اَلْأَغْنِيَاءِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ اَلذِّكْرِ مَعَ اَلْفُقَرَاءِ يَحْكُمُ عَلَى غَيْرِهِ لِنَفْسِهِ وَ لاَ يَحْكُمُ عَلَيْهَا لِغَيْرِهِ يُرْشِدُ غَيْرَهُ وَ يُغْوِي نَفْسَهُ فَهُوَ يُطَاعُ وَ يَعْصِي وَ يَسْتَوْفِي وَ لاَ يُوفِي وَ يَخْشَى اَلْخَلْقَ فِي غَيْرِ رَبِّهِ وَ لاَ يَخْشَى رَبَّهُ فِي خَلْقِهِ __________________________ قال الرضي و لو لم يكن في هذا الكتاب إلا هذا الكلام لكفى به موعظة ناجعة و حكمة بالغة و بصيرة لمبصر و عبرة لناظر مفكر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت 150 | موعظه ای کامل و جامع و درود خدا بر او، فرمود: (مردى از امام در خواست اندرز كرد.) از كسانى مباش كه بدون عمل صالح به آخرت اميدوار است و را با آرزوهاى دراز به تأخير مى‌اندازد؛ در دنيا چونان زاهدان، سخن مى‌گويد؛ اما در رفتار همانند دنيا پرستان است، اگر نعمت‌ها به او برسد سير نمى‌شود، و در محروميّت ندارد. از آنچه به او رسيد شكر گزار نيست و از آنچه مانده زياده طلب است. ديگران را پرهيز مى‌دهد؛ اما خود پروا ندارد؛ به فرمانبردارى امر مى‌كند؛ اما خود فرمان نمى‌برد، نيكوكاران را دوست دارد؛ اما رفتارشان را ندارد؛ گناهكاران را دشمن دارد؛ اما خود يكى از گناهكاران است و با گناهان فراوان، مرگ را دوست نمى‌دارد؛ اما در آنچه كه را ناخوشايند ساخت پافشارى دارد. اگر بيمار شود پشيمان مى‌شود و اگر تندرست باشد سرگرم خوشگذرانى‌هاست؛ در سلامت و در گرفتارى نا اميد است؛ اگر مصيبتى به او رسد به زارى خدا را مى‌خواند. اگر به گشايش دست يافت، مغرورانه از خدا روى بر مى‌گرداند، نفس به نيروى گمان ناروا، بر او چيرگى دارد و او با قدرت يقين بر نفس چيره نمى‌گردد. براى ديگران كه گناهى كمتر از او دارند نگران، و بيش از آنچه كه عمل كرده اميدوار است. اگر بى نياز گردد مست و مغرور شود و اگر تهيدست گردد، مأيوس و سست شود. چون كار كند در آن كوتاهى ورزد و چون چيزى خواهد زياده روى نمايد، چون در برابر شهوت قرار گيرد گناه را بر گزيده، توبه را به تأخير انداز و چون رنجى به او رسد از راه ملت اسلام دورى گزيند. عبرت آموزى را طرح مى‌كند؛ امّا خود نمى‌گيرد؛ در پند دادن مبالغه مى‌كند؛ امّا خود پند پذير نمى‌باشد. سخن بسيار مى‌گويد؛ امّا كردار خوب او اندك است! براى دنياى زودگذر تلاش و رقابت دارد؛ امّا براى آخرتِ جاويدان آسان مى‌گذرد؛ سود را زيان، و زيان را سود مى‌پندار؛ از مرگ هراسناك است؛ امّا را از دست مى‌دهد. گناه ديگرى را بزرگ مى‌شمارد، امّا گناهان بزرگ خود را كوچك مى‌پندارد، طاعت ديگران را كوچك و طاعت خود را بزرگ مى‌داند؛ مردم را سرزنش مى‌كند؛ امّا خود را نكوهش نكرده با خود رياكارانه بر خورد مى‌كند. خوشگذرانى با سرمايه‌داران را بيشتر از ياد خدا با مستمندان دوست دارد، به نفع خود بر زيان ديگران حكم مى‌كند؛ امّا هرگز به نفع ديگران بر زيان خود حكم نخواهد كرد، ديگران را ؛ امّا خود را گمراه مى‌كند، ديگران از او اطاعت مى‌كنند و او مخالفت مى‌ورزد. حق خود را به تمام مى‌گيرد؛ امّا حق ديگران را به كمال نمى‌دهد. از غير خدا مى‌ترسد؛ امّا از پروردگار خود نمى‌ترسد. ----------------------- مى‌گويم: (اگر در جز اين حكمت وجود نداشت، همين يك حكمت براى اندرز دادن كافى بود. اين سخن، حكمتى رسا، و عامل بينايى انسان آگاه و عبرت آموز صاحب انديشه است)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام به مردى كه از آن حضرت درخواست پند و اندرز نمود (در نكوهش خوهاى ناشايسته) فرمود: (۱) مباش كسيكه بى عمل و كردار (عبادت و بندگى) بآخرت اميدوار است و به اميد دراز و بازگشت (از معصيت و نافرمانى) را پس مى‌اندازد، در (بارۀ) دنيا گفتارش گفتار پارسايان و رفتارش رفتار خواستاران است، اگر از (كالاى) دنيا باو داده شود سير نگردد، و اگر باو نرسد نكند (به بهرۀ خود خورسند نماند) (۲) ناتوان است از سپاسگزارى آنچه (نعمت‌هايى كه) باو داده شده است و مى‌جويد زيادى را در آنچه نرسيده (باو داده نشده، از كار ناشايسته ديگران را) باز مى‌دارد و خود (از آنچه نهى مى‌نمايد) دست بر نمى‌دارد و فرمان مى‌دهد بآنچه خود بجا نمى‌آورد، نيكوكاران را دوست دارد و كردارشان را انجام نمى‌دهد و گناه كاران را دشمن دارد و خود يكى از آنها است، از جهت زيادى گناهان از كراهت داشته، بدش مى‌آيد و ايستادگى ميكند بر آنچه (گناهانى كه) سبب كراهت از مرگ شده، (۳) اگر بيمار شود (از بد رفتاريش) پشيمان گردد و چون تندرستى يابد آسوده و غافل ماند، هر گاه (از بيمارى) آسايش بيند خود پسند شود و چون گرفتار گردد نوميد و پژمرده شود. اگر بلاء و سختى برايش پيش آيد با نگرانى دعا و زارى نمايد و چون راحتى و خوشى باو دست دهد از روى و (به كالاى دنيا، از خدا) دورى گزيند، نفس (امّاره) بر او مسلّط‍‌ است بآنچه (آمرزش گناهان كه) گمان دارد و مسلّط‍‌ نيست بآنچه (مرگ و عذاب جاويد كه) باور دارد، (۴) بر ديگرى به گناه به كمتر از گناه خود مى‌ترسد (گناه او را بزرگ مى‌شمارد) و پاداش بيشتر از كردارش را براى خود اميدوار است (طاعت خويش را بزرگ مى‌پندارد) چون به توانگرى رسد شاد شده در و گمراهى افتد (پى هم گناه ميكند) و چون تنگدست گردد (از رحمت خدا) نوميد شده و (در عبادت و بندگى) سستى نمايد و اگر طاعت و بندگى كند كوتاهى نمايد (درست انجام ندهد) و چون درخواست كند (از خدا حاجت طلبد) اصرار و كوشش دارد، اگر باو شهوت و خواهشى (آسايش و خوشى) رو آورد نافرمانى پيش گرفته توبه و بازگشت را پشت سر اندازد و اگر باو اندوهى برسد از دستورهاى دين (شكيبائى و بردبارى و پناه بخدا بردن به هنگام سختى) دورى گزيند. (براى مردم) (۵) عبرت و پند گرفتن از ديگران را بيان ميكند و خود عبرت نمى‌گيرد و در اندرز دادن مى‌كوشد و خود پند پذير نيست؛ پس او به گفتار مى‌نازد و عمل و كردارش اندك است، در آنچه (دنيا و كالاى آن كه) فانى و نابود گردد كوشش مى‌نمايد و در آنچه (آخرت و آنچه در آنست كه) باقى و جاويد است سهل انگارى ميكند، غنيمت و سود (طاعت و بندگى خدا) به نظرش غرامت و تاوان مى‌آيد (زيان پندارد) و غرامت و تاوان (معصيت و نافرمانى) غنيمت و سود، از مرگ ترسان است و پيش از اينكه از دست برود (به اعمال صالحه و كردار خدا پسند) نمى‌شتابد، بزرگ مى‌شمارد از نافرمانى ديگرى معصيتى را كه بزرگتر از آنرا از خود خرد مى‌پندارد، و از بندگى خويش بسيار مى‌شمارد طاعتى را كه از ديگرى اندك داند، پس او بمردم سختگير است و بخود سهل انگار، (۶) بيهوده گوئى با توانگران را بيشتر دوست دارد از ياد خدا با تنگدستان، براى سود خود به زيان ديگرى حكم ميكند (اگر چه نادرست باشد) و براى سود ديگرى به زيان خود حكم نمى‌كند (اگر چه درست باشد) ديگرى را راهنمائى مى‌نمايد و خود را گمراه مى‌سازد پس از او پيروى ميكنند و خود معصيت مى‌نمايد و (حقّ‌ خود را) تمام مى‌ستاند و (حقّ‌ ديگرى را) تمام نمى‌دهد و از مردم مى‌ترسد نه در راه پروردگارش (از ترس آنان كارى را انجام مى‌دهد كه خدا پسند نيست) و در كار مردم از پروردگارش نمى‌ترسد (بآنان زيان مى‌رساند و از خدا بيمى ندارد. سيّد رضىّ‌ «عليه الرّحمة» فرمايد: اگر در كتاب نهج البلاغة جز اين فرمايش نبود همان براى پند سودمند و حكمت رسا و بينائى بينا و عبرت و پندِ انديشه كننده بَس بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
...
.....
....