eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.2هزار عکس
31.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فقه و احکام
🔸 برگزاری مراسم در ساعات اداری ⁉️ برگزاری مراسم دعای توسل و عاشورا در ساعت اداری در دستگاه‌های اجرائی به صورت هفتگی یا دهه محرم و ایام فاطمیه چه حکمی دارد؟ ✅ اگر موجب تضییع حقوق مراجعه کنندگان نشود، اشکال ندارد و اگر در این زمینه مقرراتی وجود دارد، باید مراعات شود. ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰──────────────
📢 هیئت حسینی به معنای یاد و تبیین است. ✏️ رهبر انقلاب: من به شما جوانهای عزیز میکنم قدر هیئتهایتان را بدانید. من همیشه به جوانها میگویم قدر جوانی‌تان را بدانید؛ این امروز هم هست. قدر جوانی را بدانید؛ امّا قدر این هیئتها را بدانید. این هیئتها گنجینه است؛ حقیقتاً گنجینه‌ی معتبر و باارزشی است. هیئت حسینی به معنای یاد و است. هم یاد است، هم تبیین است. یعنی هیئت باید این جور باشد: هم یاد را زنده کند، هم پایگاه و مرکز تبیین باشد. 🗓 ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰──────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙 مجموعه کلیپ صوتی «از تبیین تا قیام» | ۱. معنای نوکری امام حسین(علیه‌السلام) ✏️ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله العالی: « امام حسین و اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) به معنی واقعی کلمه این است که انسان بتواند افکار اینها را، خطّ مشی اینها را، جهت‌گیری‌های اینها را در جامعه روزبه‌روز گسترش بدهد؛ و این [کار] است که کشور ما را و جامعه‌ی ما را و نظام ما را و مردم ما را عزّتمند و پابرجا خواهد کرد و مشکلات را برطرف میکند.» 🗓 ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ 🎧 بشنوید👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ای محرم ماه ماتم آمدی ◾ مرحوم کوثری در حضور حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله العالی در آستانه نخستین پس از رحلت امام خمینی (ره) 🖼 Farsi.Khamenei.ir ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰──────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗 صاحب مکیال المکارم می‌نویسد: 📖 یکی از دوستان صالح من در عالم خواب مولا صاحب الزمان سلام الله علیه را دید که فرمود: من دعاگوی هر مؤمنی هستم كه پس از ذكر مصائب سلام الله علیه برای تعجیل فرج و تأیید من دعا كند! 📓 مکیال المکارم بخش۶ / ذیل قسمت۲۹ ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰──────────────
📢 پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت همسر حجت‌الاسلام والمسلمین اراکی 🔹 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت همسر حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محسن اراکی را تسلیت گفتند. 📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محسن اراکی دامت افاضاته درگذشت همسر گرامی آن جناب را تسلیت عرض میکنم و صبر و اجر همه‌ی بازماندگان و مغفرت و رحمت الهی برای آن مرحومه را از خداوند متعال مسالت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۲/۴/۲۹ 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 از (علیه السلام) چه بخواهیم؟ بیانات آیت‌الله (قدس سره) درباره بهترین اهداف در عزاداری ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰──────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آسیب شناسی مراسم اهل بیت(علیهم‌السلام) از نظر شیخ ره ... 🔻 تعبیر خود ایشون اینه: گاهی سه جنایت صورت می گیرد در مجالس اباعبدالله❗️ ۱) غِنا 🎶 ۲) ریا 🤗 ۳) غلوّ ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰──────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علیه‌السلام دارن میرن بسمت کوفه و بعضی شیعیان مشغول حجّ‌ند! شخص شما کجایی توی این قصه؟ أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰──────────────
36.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ: تناقضات بیت شیرازی! [ نقد اندیشه آقای سید صادق شیرازی ] 🎙با کلام جناب آقای @Monadizaman ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰──────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رابطه ات با علیه السلام چطور است؟ 🎙 حجت‌الاسلام 🏴 ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰──────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد ازغدی: معاویه می گفت دوقطبی ایجاد نکنید 🛑 جریان مُرجئه که توسط معاویه حمایت میشد به این معتقد بود که همه خوب اند و بهشتی اند و فرقی بین مذهبی ها نیست، چه با حجاب و بی حجاب، چه رشوه خوار و چه آدم سالم، چه مشروب خور و چه مشروب نخور و می‌گفتند دو قطبی ایجاد نکنید. ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰──────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحث
۶. حضرت امام زین العابدین علیه السّلام فرمود: وقتی که پدرم در صحرای کربلا محصور اهل جور و جفا بود آن
| علیه‌السلام ۳ و از جود و سخای آن حضرت روایت شده که مرد عربی به مدینه آمد و پرسید که کریمترین مردم کیست ؟ گفتند حسین بن علی علیه السّلام؛ پس به جستجوی آن حضرت شد تا داخل مسجد شد دید که آن حضرت در نماز ایستاده؛ پس شعری چند در مدح و سخاوت آن حضرت خواند. چون حضرت از نماز فارغ شد فرمود که ای قنبر آیا از مال حجاز چیزی به جای مانده است ؟ عرض کرد: بلی چهارهزاردینار. فرمود حاضر کن که مردی که احقّ است از ما به تصّرف در آن، حاضر گشته؛ پس به خانه رفت و ردای خود را که از بُرد بود از تن بیرون کرد و آن دنانیر را در بُرد پیچید و پشت در ایستاد و از شرم روی اعرابی از قلّت زر از شکاف در دست خود را بیرون کرد و آن زرها را به اعرابی عطا فرمود و شعری چند در عذرخواهی از اعرابی خواند. اعرابی آن زرها را بگرفت و سخت بگریست😭. حضرت فرمود: ای اعرابی ! گویا کم شمردی عطای ما را که می‌گریی؟ عرض کرد: بر این می‌گریم که دستِ با این جود و سخا چگونه در میان خاک خواهد شد! ✓ و مثل این حکایت را از حضرت حسن علیه السّلام نیز روایت کرده اند. مؤلف گوید: که بسیاری از فضائل است که گاهی از امام حسن علیه السّلام روایت می شود و گاهی از امام حسین علیه السّلام و این ناشی از شباهت آن دو بزرگوار است در نام که اگر ضبط نشود تصحیف و اشتباه می شود. و در بعضی از کتب منقول است از عصام بن المصطلق شامی که گفت : داخل شدم در مدینه معظّمه پس چون دیدم حسین بن علی علیهماالسّلام را پس تعّجب آورد مرا، روش نیکو و منظر پاکیزه او ؛ پس حسد مرا واداشت که ظاهر کنم آن بغض و عداوتی را که در سینه داشتم از پدر او؛ پس نزدیک او شدم و گفتم توئی پسر ابو تراب ؟ (مؤ لّف گوید: که اهل شام از امیرالمؤمنین علیه السّلام به ابو تراب تعبیر می کردند و گمان می کردند که تنقیص آن جناب می کنند به این لفظ و حال آنکه هر وقت ابو تراب می گفتند گویا حُلی و حلل به آن حضرت می پوشانیدند...). بالجمله ؛ عصام گفت :گفتم به امام حسین علیه السّلام توئی پسر ابوتراب ؟ فرمود:بلی . قال فبالغْتُ فی شتْمِهِ و شتْم ابیِه ؛ یعنی هر چه توانستم دشنام و ناسزا به آن حضرت گفتم . فنظر اِلیّ نظْرة عاطِفٍ رؤُفٍ؛ پس نظری از روی عطوفت و مهربانی بر من کرد و فرمود: (اعُوذُ باِللّهِ مِن الشیطانِ الّرجیم بِسْمِ الرّحْمنِ الرّحیمِ خُذِ الْعفْو و اْمُرْ بِالْعُرْفِ و اعْرِضْ عنِ الْجاهِلین ...). و این آیات اشارت است به مکارم اخلاق که حقّ تعالی پیغمرش را به آن تأدیب فرموده از جمله آنکه به میسور از اخلاق مردم اکتفا کند و متوقّع زیادتر نباشد و بد را به بدی مکافات ندهد و از نادانان رو بگرداند و در مقام وسوسه شیطان پناه به خدا گیرد. ثُمّ قال: خفِّضْ علیْک اِسْتغْفِرِ اللّه لی و لک. پس فرمود به من ، آهسته کن و سبک و آسان کن کار را بر خود، طلب آمرزش کن از خدا برای من و برای خودت ، همانا اگر طلب یاری کنی از ما تو را یاری کنم و اگر عطا طلب کنی ترا عطا کنم و اگر طلب ارشاد کنی تو را ارشاد کنم. عصام گفت : من از گفته و تقصیر خود پشیمان😥 شدم و آن حضرت به فراست یافت پشیمانی مرا فرمود: (لا تثْریب علیْکُم الْیوْم یغْفِرُ اللّهُ لکُمْ و هُو ارْحمُ الرّاحِمین). و این آیه شریفه از زبان حضرت یوسف پیغمبر است به برادران خود که در مقام عفو از آنها فرمود که عتاب و ملامتی نیست بر شما، بیامرزد خداوند شماها را و اوست ارحم الرّاحمین . پس آن جناب فرمود به من که از اهل شامی تو؟ گفتم : بلی. فرمود: شِنْشِنه اِعْرِفُها مِنْ اخْزمٍ و این مثلی است که حضرت به آن تمثل جُست : حاصل اینکه این دشنام و ناسزا گفتن به ما، عادت و خوئیست در اهل شام که معاویه در میان آنها سنّت کرده؛ پس فرمود: حیّانآ اللّه و ایّاک هر حاجتی که داری به نحو انبساط و گشاده روئی حاجت خود را از ما بخواه که می یابی مرا در نزد افضل ظّن خود به من ان‌شاءاللّه تعالی. عصام گفت : از این اخلاق شریفه آن حضرت در مقابل آن جسارتها و دشنامها که از من سر زد، چنان زمین بر من تنگ شد که دوست داشتم به زمین فرو بروم ، لا جرم از نزد آن حضرت آهسته بیرون شدم در حالی که پناه به مردم می بردم به نحوی که آن جناب ملتفت من نشود لکن بعد از آن مجلس نبود نزد من شخصی دوست تر از آن حضرت و از پدرش .
روایت شده از مسروق که گفت : وارد شدم روز عرفه بر حسین بن علی علیه السّلام و قدح های سویق مقابل آن حضرت و اصحابش گذاشته شده بود و قرآنها در کنار ایشان بود یعنی روزه بودند و مشغول خواندن قرآن بودند، و منتظر افطار بودند که به آن سویق افطار نمایند؛ پس مسأله ای چند از آن حضرت پرسیدم جواب فرمود، آنگاه از خدمتش بیرون شدم ؛ پس از آن خدمت امام حسن علیه السّلام رفتم دیدم مردم خدمت آن جناب می رسند. از(مقتل خوارزمی ) و (جامع الأخبار)روایت شده است که مردی اعرابی به خدمت علیه السّلام آمد و گفت : یا بن رسول اللّه ! ضامن شده ام ادای دین کامله را و ادای آن را قادر نیستم لاجرم با خود گفتم که باید سئوال کرد از کریم ترین مردم و کسی کریمتر از اهل بیت رسالت علیهماالسّلام گمان ندارم . حضرت فرمود: یا أخا العرب ! من سه مسأله از تو می پرسم اگر یکی را جواب گفتی ثلث آن مال را به تو عطا می کنم و اگر دو سئوال را جواب دادی دو ثُلث مال خواهی گرفت و اگر هر سه را جواب گفتی تمام آن مال را عطا خواهم کرد. اعرابی گفت : یابن رسول اللّه ! چگونه روا باشد که مثل تو کسی که از اهل علم و شرفی از این فدوی که یک عرب بدوی بیش نیستم سؤال کند؟ حضرت فرمود که از جدّم رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم شنیدم که فرمود: الْمعروُف بِقدْرِ الْمعرِفه؛ باب معروف و موهبت به اندازه به روی مردم گشاده باید داشت. اعرابی عرض کرد: هر چه خواهی سئوال کن اگر دانم جواب می گویم و اگر نه از حضرت شما فرا می گیرم و لا قُوّه اِلاّ باِللّهِ. حضرت فرمود: که افضل اعمال چیست ؟ گفت : ایمان به خداوند تعالی . فرمود:چه چیز مردم را از مهالک نجات می دهد؟ عرض کرد: توکّل و اعتماد بر حقّ تعالی . زینت آدمی در چه چیز است ؟ اعرابی گفت : علمی که به آن عمل باشد. فرمود که اگر بدین شرف دست نیابد؟ عرض کرد: مالی که با مروّت و جوانمردی باشد. فرمود که اگر این را نداشته باشد؟ گفت : فقر و پریشانی که با آن صبر و شکیبائی باشد. فرمود: اگر این را نداشته باشد؟ اعرابی گفت که صاعقه ای از آسمان فرود بیاید و او را بسوزاند که او اهلیّت غیر این ندارد. پس حضرت خندید و کیسه ای که هزار دینار زر سرخ داشت نزد او افکند و انگشتری عطا کرد او را، که نگین آن دویست درهم قیمت داشت و فرمود که به این زرها ذمّه خود را بری کن و این خاتم را در نفقه خود صرف کن. اعرابی آن زرها را برداشت و این آیه مبارکه را تلاوت کرد: (اللّهُ اعُلمُ حُیْثُ یجْعلُ رِسالته. و ابن شهر آشوب روایت کرده که چون امام حسین علیه السّلام شهید شد بر پشت مبارک آن حضرت پینه ها دیدند. از حضرت امام زین العابدین علیه السّلام پرسیدند که این چه اثری است ؟ فرمود: از بس که انبانهای طعام و دیگر اشیاء چندان بر پشت مبارک کشید و به خانه زنهای بیوه و کودکان یتیم و فقراء و مساکین رسانید این پینه ها پدید گشت. و از زهد و عبادت آن حضرت روایت شده است که بیست و پنج حجّ پیاده به جای آورد و شتران و محملها از عقب او می کشیدند و روزی به آن حضرت گفتند که چه بسیار از پروردگار خود ترسانی؟ فرمود که از عذاب قیامت ایمن نیست مگر آنکه در دنیا از خدا بترسد. و ابن عبدربّه در کتاب (عقد الفرید) روایت کرده است که خدمت علی بن الحسین علیه السّلام عرض شد که چرا کم است اولاد پدر بزرگوار شما؟ فرمود: تعجّب است که چگونه مثل من اولادی از برای او باشد؛ چه آنکه پدرم در هر شبانه روز هزار رکعت نماز می کرد؛ پس چه زمان فرصت می کرد که نزد زنها برود!؟ و سیّد شریف زاهد ابو عبداللّه محمّد بن علی بن الحسن ابن عبد الّرحمن علوی حسینی در کتاب (تغازی ) روایت کرده از ابوحازم اعرج که گفت : حضرت امام حسن علیه السّلام تعظیم می کرد امام حسین علیه السّلام را چنانکه گویا آن حضرت بزرگتر است از امام حسن علیه السّلام. و از ابن عبّاس روایت کرده که گفت : سبب آن را پرسیدم از امام حسن علیه السّلام ؟ فرمود که از امام حسین علیه السّلام هیبت می برم مانند هیبت امیرالمؤمنین علیه السّلام. و ابن عبّاس گفته که امام حسن علیه السّلام با ما در مجلس نشسته بود هرگاه که امام حسین علیه السّلام می آمد در آن مجلس حالش را تغییر می داد به جهت احترام امام حسین علیه السّلام . و به تحقیق بود حسین بن علی علیه السّلام زاهد در دنیا در زمان کودکی و صِغر سنّ و ابتداء امرش و استقبال جوانیش ، می خورد با امیرالمؤمنین علیه السّلام از قوت مخصوص او، و شرکت و همراهی می کرد با آن حضرت در ضیق و تنگی و صبر آن حضرت و نمازش نزدیک به نماز آن حضرت بود و خداوند قرار داده بود امام حسن و امام حسین علیهماالسّلام را قُدوه و مقتدای امّت ، لکن فرق گذاشته بود ما بین اراده آنها تا اقتدا کنند مردم به آن دو بزرگوار؛ پس اگر هر دو به یک نحو و یک روش بودند مردم در ضیق واقع می شدند.
روایت شده از مسروق که گفت : وارد شدم روز عرفه بر حسین بن علی علیه السّلام و قدح های سویق مقابل آن حضرت و اصحابش گذاشته شده بود و قرآنها در کنار ایشان بود یعنی روزه بودند و مشغول خواندن قرآن بودند، و منتظر افطار بودند که به آن سویق افطار نمایند؛ پس مسأله ای چند از آن حضرت پرسیدم جواب فرمود، آنگاه از خدمتش بیرون شدم ؛ پس از آن خدمت امام حسن علیه السّلام رفتم دیدم مردم خدمت آن جناب می رسند و خوانهای طعام موجود و بر آنها طعام مهیّا است و مردم از آنها می خورند و با خود می برند، من چون چنین دیدم متغیّر شدم حضرت مرا دید که حالم تغییر کرده پرسید: ای مسروق چرا طعام نمی خوری ؟ گفتم : ای آقای من ! من روزه دارم و چیزی را متذکّر شدم ، فرمود: بگو آنچه در نظرت آمده ، گفتم : پناه می برم به خدا از آنکه شما یعنی تو و برادرت اختلاف پیدا کنید، داخل شدم بر حسین علیه السّلام دیدم روزه است و منتظر افطار است و خدمت شما رسیدم شما را به این حال می بینم ! حضرت چون این را شنید مرا به سینه چسبانید فرمود: یابن الأشرس ! ندانستی که خداوند تعالی ما را دو مقتدای امّت قرار داد، مرا قرار داد مقتدای افطار کنندگان از شما، و برادرم را مقتدای روزه داران شما تا در وسعت بوده باشید. و روایت شده که حضرت علیه السّلام در صورت و سیرت شبیه ترین مردم بود به حضرت رسالت صلی اللّه علیه و آله و سلّم و در شبهای تار نور از جبین مبین و پائین گردن آن حضرت ساطع بود و مردم آن حضرت را به آن نور می شناختند. و در مناقب ابن شهر آشوب و دیگر کتب روایت شده که حضرت فاطمه علیهاالسّلام حسنین علیهماالسّلام را به خدمت حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله و سلّم آورد و عرض کرد: یا رسول اللّه این دو فرزند را عطائی و میراثی بذل فرما، فرمود: هیبت و سیادت خود را به حسن گذاشتم و شجاعت و جود خود را به حسین عطا کردم، عرض کرد راضی شدم . و به روایتی فرمود حسن را هیبت و حلم دادم و حسین را جود و رحمت . و ابن طاوس از حذیفه روایت کرده است که گفت : شنیدم از حضرت حسین علیه السّلام در زمان حضرت رسالت صلی اللّه علیه و آله و سلّم در حالتی که امام حسین علیه السّلام کودک بود که می فرمود: به خدا سوگند! جمع خواهند شد برای ریختن خون من طاغیان بنی امّیه و سر کرده ایشان عمربن سعد خواهد بود، گفتم که حضرت رسالت صلی اللّه علیه و آله و سلّم ، ترا به این مطلب خبر داده است ؟ فرمود که نه؛ پس من رفتم به خدمت حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله و سلّم و سخن آن حضرت را نقل کردم ، حضرت فرمود که علم او علم من است. و ابن شهر آشوب از حضرت علی بن الحسین علیه السّلام روایت کرده است که فرمود: در خدمت پدرم به جانب عراق بیرون شدیم و در هیچ منزلی فرود نیامد و از آنجا کوچ نکرد مگر اینکه یاد می کرد یحیی بن زکّریا علیهماالسّلام را و روزی فرمود که خواری و پستی دنیا است که سر یحیی را برای زن زانیه از زناکاران بنی اسرائیل به هدیّه فرستادند. و در احادیث معتبره از طریق خاصّه و عامّه روایت شده است که بسیار بود که حضرت فاطمه علیهاالسّلام در خواب بود و حضرت امام حسین علیه السّلام در گهواره می گریست و جبرئیل گهواره آن حضرت را می جنبانید و با او سخن می گفت و او را ساکت می گردانید، چون فاطمه علیهاالسّلام بیدار می شد می دید که گهواره حسین علیه السّلام می جنبد و کسی با او سخن می گوید و لکن شخصی نمایان نیست چون از حضرت رسالت می پرسید می فرمود: او جبرئیل [علیه السلام] است. ____________ فصل سّوم : در بیان ثواب بکاء ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰──────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
43.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 واحد (با داغ عشق، گرم می‌شم) 🗓 چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ 🎙 مداح: 📍 (علیه‌السّلام) @HajMahmoud_Karimi ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰──────────────
📅 بِسْمِ الله الرَّحْمَٰنِ الرَّحيم • مجلس عــــزای دهه‌ی اوّل محــــرّم‌الحــرام ۱٤٤٥ سخنران: شیخ مسعود مدّاح: حاج محمــود کـریمی شب اوّل محرّم به‌مدّت ۱۰ شب ازاذان مغرب‌ و عشاء پاسداران، خیابان بطحایی، پادگان ۰۶ ارتش جمهوری اسلامی‌ ایــــــــران، خیــــــمةالعبّــاس (علیه‌السّلام) @HajMahmoud_Karimi 📡📺 هم اکنون : شبکه دو ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰──────────────
باباجون، شهادت حضرت رقیه (س)، حاج محمود کریمی.mp3
7.75M
🎧 باباجون 💔 🏴 شب سوم محرم حضرت رقیه (سلام الله علیها) 🎤 📆 ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | زمینه | هیئت رایة العباس (علیه‌السلام) ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰──────────────