eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.5هزار عکس
33.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
،•●﷽●• ┃❖امروز پنجشنبه: ┫ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ┫ ۹ ذی القعده ۱۴۴۳ ┫ ۹ ژوئن ۲۰۲۲ ┃❖ذکر روز: ┫ لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبین ┫﴿نیست خدایی جز الله فرمانروای حق و آشکار﴾ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌●●●● ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اثبات می‌کُند عمل حُر بہ‌عالمیـن هر کس کہ‌شد غلام شما عالی‌جناب شد..! ✋🏻 @bentolhoda_81
04 Mostanade Soti Shonood (1401-03-05).mp3
17.15M
🔈 📣 جلسه چهارم ادامه واقعه سوم..‌ * از اینکه افراد سرشار از تعفن ولی بی خیال بودند، تعجب کردم. * خودرو هایی که کاملا تمیز بودند. * دنبال منشأ صدای قهقهه می گشتم. * موجودی هفت برابر انسان، با قیافه بسیار زشت را دیدم. * شیطانک هایی که گرد آن موجود طواف می کردند. * چرا شیطان بلند بلند می خندید. * ماشین، تمثل از موجود رونده است * توانم برای از بین بردن ابلیس، ناکام بود * کثافاتی که با وجود انسانها یکی بودند. * آنچه می دیدم، تمثل بود نه کشف استار و اسرار * شبکه نور و ظلمت که به هم تنیده بودند. * خانه های نورانی با شعاع نور به هم وصل بودند و از هم انرژی می گرفتند. * واقعه چهارم * نورانی ترین نقطه عالم با رائحه ای دیوانه کننده * تمثل را می کردم * از آن شب، هر شب کربلا بودم. * به شفاعت علیه السلام برگشتم. * یکی بودن کربلا وحرم شاه عبدالعظیم حسنی علیه السلام * اسم و رسم دنیا همه سراب است. * وقتی برگشتم، گناه برایم معنایی نداشت. * اثر مثل آهن گداخته روی پوست است. * بعد از برگشت، هرچه اراده می کردم می دیدم. * با طهارت روحی پیدا می کنیم. * طهارت ظاهر و باطن انسان را در معرض نور خدا قرار می دهد. * مکان نورانی و عمل نورانی انسان را نورانی می کند. * محل صدور نور است. * حقیقت سلام چیست؟ ⏰ مدت زمان :۴٢:٣١ 📆1401/03/08 @Aminikhaah_Media 🌐 @Mabaheeth
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر دام عزّه: 🔻 در وقتی می‌گویند فلانی چند سال است؟ مثل دنیا نیست که بگویند پنجاه یا شصت سال است. [یعنی میزان عمری که در دنیا کرده را نمی‌کنند] بلکه منظور این است که میزان ماندگاری او چقدر است؟ خودش از دنیا رفته، ولی چقدر ماندگار است؟ راه رسیدن به حداقل‌های ماندگاری در برزخ چیست؟ یک نفر است که صد سال عمرش است، یک نفر دویست سال عمرش است. 🔸 راه پیدا کردن به ماندگاری از کجا شروع می‌شود؟ اگر کمی از زندگی حیوانی خارج شویم، خدای متعال راه ماندگاری را به ما نشان می‌دهد. هم علم آن را می‌دهد، هم و ماندگاری آن را می‌دهد. 🔹 فقط به این نیست که فرض کنید گاهی اوقات برخی نفوس تنگی و بی‌حوصلگی می‌کنند، خیلی هم استعداد یا شتاب دارند و یا خیلی می‌خواهند اوج بگیرند، شعر حافظ را می‌گیرند و خیلی هم با آن اُنس پیدا می‌کنند، ولی می‌گویند اگر بنا به شعر باشد که حافظ گفته، من هم می توان مثل او شعر ماندگار بگویم. 🔸 در حالی که این حرف‌ها نیست، زوایای ماندگاری در عالَم منحصر به یک زاویه نیست، اصلاً در خود باب شعر، هزاران زاویه است. چرا من اینطور به شعر و حافظ و دیگری نگاه کنم؟ هر کسی یک خروجی دارد. 🔹 شرایط ماندگاری در خروجی با چینش کردن الفاظ و شعر گفتن متفاوت است. ماندگاری باطن می‌خواهد و پشتوانه نیاز دارد. 🔻 یکی از دلائل ماندگاری نوع عملکرد افراد می باشد؛ مثلا ما در ایران امامزاده‌های زیادی داریم که انواع دارند: برخی مرقد دارند، برخی مرقد ندارند و بعضی هم از یاد رفته‌اند و تمام شده است؛ 🔸 اما وقتی به عليه‌السلام نگاه می‌کنید، یکی، دو روایت باعث ماندگاری این بزرگوار شده است؛ اما آن دو روایت بعد از ده‌ها سال گذشت و صبوری بود. در فضاهای خاص آن زمان که بنی الحسن، مقداری با بنی الحسین اختلاف داشتند؛ اما با این وجود ایشان با اینکه از بنی الحسن بود و با اینکه حدود 90 سال سن داشت و فقیه و محدّث بود، ایمانش را به شخصی [امامی از نسل بنی الحسین علیه السلام] عرضه کند که به حسب ظاهر، کودک چهار پنج ساله است و تسلیم اوامر او باشد و او را به عنوان امام بپذیرد! 🔹 گاهی آن کودک را بر دوش خودش سوار کند و به مجلس بیاورد و شاگردان او اعتراض کنند که شما از فرزندان اهل بیت (علیهم السلام) هستید، خودتان پیرمرد، فقیه و محدّث هستید، بگوید: نه، این اراده‌ی حق تعالی است. این‌ها دست به دست هم می‌دهد و یک ماندگاری برای ایشان تولید می‌کند. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دروازه بهشت 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین دام عزّه ⏱ یک دقیقه @nasery_ir
26.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
؛ یاد دیدار شما...💚 از چه بنشستید با ما خاکیان تیره رو ای چراغ عرشیان خورشید رخسار شما.. 🤲 یا سریع الرضا، بحقّ علی بن موسی الرضا، عجّل لولیک الفرج...
،•●﷽●• ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهتریــن‌نقطــہ‌دنیـا‌حــرم‌سلطان‌است..! ✋🏻
6.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐 آیا رحمت علیه السلام شامل حال امثال ما هم میشه؟؟؟؟ 🎙حجت الاسلام اللهم عجلـــ لولیڪ الفرجـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر دام عزّه 🔻 برخی قواعد اخیراً به فضای و تزریق شده و یک سبک‌هایی جایگزین شده که با آن‌ها، کسانی که راهی را نرفته‌اند، احساس وصول به مراتب عالیه می کنند و احساس اتصال می کنند؛ اما بعد به موانعی برخورد می‌کنند و می بینند سال‌ها قرص مسکّن می‌خورده اند. 🔸 از طرفی زخم‌ها و بیماری‌های نفسانی در وجودشان کهنه می‌شود و لذا بعدا در درمانش درمانده می‌شوند. 🔹 شناختن زخم‌ها و بیماری‌های نفسانی و دست گذاشتن روی آن برای درمان، کار هر کسی نیست. شاید در شناخت قواعد، بعضی‌ها چیزی بگویند؛ اما در موقع درمان، هیچ چیز مثل این شناخت موثر نیست و الّا افراد پراکنده و دور می‌شوند. 🔸 اختلاف آیت الله سید عبدالکریم کشمیری قدس سره با اینگونه افراد و سبکشان در این بود که ایشان مستقیماً بر روی مشکلات و نقاط ضعف افراد دست می‌گذاشت و می‌گفت: این‌ها را درمان کن، بقیه خودش درست می‌شود. 🔹 دیگرانی بودند که می‌گفتند: نه، همین الان آن بیماری را نابود کردم، خلاص شد، برو. شاید آن وقت هم، آن فرد، یک گَرمی داشت و می گفت: بله، خوب شد، شما راست می‌گویید اما بعد می‌دید که نه، این بیماری او را رها نمی‌کند و باز هم می‌آید. 🔸 دربارۀ کیفیت طریقه آیت الله کشمیری می توان گفت: ✓ اولاً ایشان، خودشان یک منبعِ توجه بود؛ اذکار لسانی هم داشتند و خود ایشان ذکر زیاد می‌گفتند. ✓ برای حرکت دادن به دیگران هم، سعی می‌کردند که موتورشان را با ذکر، آن هم با اربعین‌های اولیه روشن کنند و مراقبش بودند و کمکش می‌کردند؛ 🔸 البته نه اینکه همینطوری بدون برنامه، ذکر زیاد بگویند. خود ایشان می‌فرمود: ذکر زیاد مالیخولیا می‌آورد. ذکر با مراقبت باید باشد نه بی مراقبه. 🔹 روش درمانی ایشان، برگرفته از اکابر حوزه بود. در دوران متاخره، در حوزه‌ها بزرگانی بودند، که سبک و روششان نسل به نسل، سینه به سینه منتقل شد، منتها فضای حوزه آمادگی برای پذیرش کامل نداشت. 🔸 بعضی‌ها هم در جامعه علمی اینطوری هستند که اگر یک چیزی از بزرگی شنیدند که در حد کشش و توانشان نبود، حتماً باید آن فرد را مجروح کنند و نمی‌توانند خودشان را متهم به این کنند که شاید آن‌ها اطلاعاتی دارند که ما نداشتیم و واردش نشدیم. نه، می‌گویند: این چیزی که هست و واقعیت است، همین است که ما می‌دانیم؛ و طرف مقابل را مجروحش می‌کنند. @nasery_ir