eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
40 ویدیو
246 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
⏪ مقدمات و مبادی اجتهاد از دیدگاه امام خمینی 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: ۲۸ بهمن‌ ۱۴۰۲ 🕌 مکان: قم، مدرسه علمیه آیت الله العظمی حائری یزدی http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تعلن كلية الكلام و العلوم العقلية بالتعاون مع مؤسسة مفتاح عن بداية بحث الخارج الأول لطلابها و طلاب الحوزات العلمية تحت ادارة : 👤 سماحة آيه الله الشيخ محمد حسين ملك زاده ⏪ العنوان : منهجية فقه العقيدة 🗓 الزمان : يوم السبت، ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ 🕌 المكان : جامعة ال البيت ( ع ) العالمية ـ الطابق الاول ـ القاعة رقم 106 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏮ خطبه‎های 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 محمد بن مسلم از امام صادق (ع) نقل کردند مأمومین در نماز جمعه، در حد فاصل میان خطبه و نماز می‎توانند سخن بگویند. زیرا دو خطبه‎های نماز جمعه، بدل از دو رکعت نماز می‎باشند، فلذا در اثناء دو خطبه نباید صحبت کرد. 🔶 البته امام جمعه نیز موظف است که پس از بررسی مسائل سیاسی و اجتماعی، مطالب مفید و مناسبی را برای نمازگزاران بیان کند، نه اینکه نمازگزاران مطالبی را که وی می‎گوید، حفظ باشند. البته تذکر اشکالی ندارد اما مخصوصا در بحث‎های سیاسی و اجتماعی، صرفا به خلاصه اخبار هفته یا بازگویی بیانات رهبری بسنده نشود و نکتۀ مفید تازه‎ای بیان کند تا سبب دفع نشود. اگر مطالب معارفی در یک خطبه گفته شود، در خطبه دیگر هم نکات خوب سیاسی و اجتماعی تذکر داده شود، به صورتی که جمع نمازگزاران استفاده کنند. 🔶 مخصوصا اینکه می‎گوییم سیاست ما عین دیانت ما، و دیانت ما عین سیاست ما است در خطبۀ دوم که به مسائل اجتماعی و سیاسی روز اشاره می‎شود، مطالب قرآن پایه و حدیث پایه و با استناد به ادله دینی مطرح شود و اگر به امری دعوت می‎شود و یا از کاری باز داشته می‎شود یا کاری مدح یا ذم می‎شود، این جهت در آن پر رنگ باشد که نشان دهد که این امام مسلمین و امام جمعه که دارد خطبه می‎خواند بر اساس دین و دیدگاه های دینی به سیاست و مسائل اجتماعی دعوت می‎کند و در این جهت آنها را راهنمایی می‎کند. 🗓 زمان: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته ⏮ سلسله نشست های علمی #نظام_تعلیم_و_تربیت_اسلامی ⏮ موضوع: بناء #فقه_مضاف و #نظام_سازی در حوزه #تعلیم و #تربیت بر اساس الگوی #تفقه_جامع 👤 آیت‌الله ملک زاده 🔶 تعریف #فقه_مضاف، #فقه_تعلیم_و_تربیت، احکام وضعی و تکلیفی، مراحل چهارگانه شکل گیری فقه مضاف http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏪ الشرط المسوق لتحقق الموضوع 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 برای تعمیق و تدقیق مطلب باید گفت: «هناک ارتباطان و تقییدان فی القضیة الشرطیة: الاول ارتباط بین الموضوع و الحکم؛ الثانی ارتباط بین الحکم المرتبط بالموضوع و الشرط» در قضیه شرطیه دو نوع ارتباط و تقیید را می‎شود در نظر گرفت. در قسم دوم رابطه بین حکم و شرط است، البته حکمی ‎که مرتبط با موضوع است، در حقیقت رابطه میان حکم و شرط می‌باشد. 🔶 به بیان دیگر می‎توان گفت در جملۀ شرطیه دو نوع ارتباط وجود دارد، اول «بین الموضوع و الحکم» و دوم «بین الحکم و الشرط» که اگر این دو ارتباط به وحدت رسید و یکی شد یعنی ارتباط حکم و موضوع با ارتباط حکم و شرط یکی شدند، در این صورت قضیه شرطیه مفهوم ندارد. اما اگر این دو، مستقل و جدا از هم باقی ماندند قضیه شرطیه مفهوم دارد. در حقیقت اگر این دو ارتباط به وحدت برسند، تنها ظاهر قضیه، شرطیه است اما حقیقتا شرطیه نیست، لذا مفهوم هم ندارد. 🔶 باید توجه داشت که می‎توان هر قضیۀ حملیه‎ای را به نحو شرطیه بیان کرد، به طور مثال به جای «اکرم زیداً» گفت «اکرم ان کان زیداً». پس این نکته که رابطه میان شرط و موضوع تغایر و تباین باشد، نکته مهمی است که در غیر این صورت، قضیه شرطیه مفهوم ندارد. 🔶 «لاَ تُكْرِهُوا فَتَيَاتِكُمْ عَلَى الْبِغَاءِ إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّناً» این آیه شریفه می‎گوید «اگر کنیزان جوان شما اراده تحصّن و عفت داشتند، ایشان را اکراه نکنید که به زنا بپردازند» که معمولا گفته می‎شود از این جهت مفهوم مخالف ندارد که ما بالضرورة می دانیم اکراه به زنا، چه شخص اراده به زنا داشته باشد و چه نداشته باشد، جایز نیست. لکن جواب اصحّ این است که بگوییم در واقع این آیه شریفه اصلا مفهوم ندارد، زیرا از قبیل سالبه بانتفاء موضوع می‎باشد. 🔶 اگر بخواهیم از این آیه شریفه مفهوم استفاده کنیم می‎شود «فاذا لم یرِدنَ التحصن فاکرهوهن علی البغاء او یجوز اکراههن علی البغاء» که سالبه بانتفاء موضوع است زیرا اگر این فتیات خودشان اراده تحصن نداشته باشند یعنی اراده بغاء دارند، وقتی خودشان اراده بغاء دارند، دیگر اکراه معنا ندارد و طلب الحاصل است. اکراه در جایی معنا دارد که شخص نمی‎خواهد ولی او را مجبور می‎کنند. 🗓 زمان: ۱ اسفند ۱۴۰۲ 🕌 مکان: مدرسۀ آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی، مدرس ۱۱۳ 💥 برگرفته از سال دوم از دوره سوم تدریس خارج اصول http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔵 آیا تا به حال در این ۳۱۳ نفر در یک دوره برای جمع نشده اند. 🔶 آیت‌الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ویژه برنامه ولادت حضرت حجت «عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌»🌺 🔸سخنران: آیت‌الله ملک زاده «حفظه‌الله» 🔸با نوای: کربلایی امیرحسین آقایی 📅 زمان: دوشنبه ۷ اسفند ماه، ساعت ۱۹:۱۰ شروع سخنرانی: ۱۹:۳۰ 📍مکان: مدرسه مبارکه رضویه،مدرس‌ امام «رحمة الله‌علیه» ✓هیئت‌حضرت‌قاسم‌بن‌الحسن‌علیه‌السلام ✓ بسیج مدرسه مبارکه رضویه🇮🇷 🆔 @basijerazavieh
⏪ بررسی روش و حل تزاحمات در با تمرکز بر فضای سایبر 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ 🕙 ساعت: ۱۶ 🏫 مکان: خیابان ۱۹ دی (باجک)، بین کوچه ۳۸ و ۴۰، ساختمان فدک، موسسه شناخت. 💥 لینک پخش زنده نشست: https://gharar.ir/r/4d3727da
🔶 ابداعات فکری و علمی؛ نوآوری‌ها و آراء 🔹 همراه با افتتاح نمایشگاه آثار شهید صدر 👤 آیت الله ملک زاده 💥 سلسله نشست‌های آشنایی با مرحوم شهید آیت الله سید محمد باقر صدر الگوی اجتهاد و جهاد در حوزه‌های علمیه 🗓 زمان: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ 🕌 مکان: قم، مدرسه علمیه شهیدین http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔊 ✅ اطلاع دادند به دلیل تعطیلی مراکز آموزشی، این نشست به زمان دیگری موکول شد.
✅ برای انتخاب افراد شایسته از خدا کمک و هدایت بخواهید. ⏪ 🔶 در انتخابات شرکت کنید، انتخابات را متعلق به خودتان بدانید که متعلق به شماست و از خدا کمک و هدایت بخواهید که شما را هدایت کند به آنچه که درست و حق است و به کسی که شایسته است و بروید پای صندوق و رأی بدهید. 🔶 به حرف این کسانی که ترویج می‌کنند که فایده‌ای ندارد، نرویم، نمی‌رویم پای صندوق رأی اعتنا نکنید این‌ها دلسوز مردم نیستند کسی که دلسوز مردم است مردم را از رفتن پای صندوق منع نمی‌کند. 🔹 مقام معظم رهبری http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ شرکت در انتخابات یک وظیفه عقلی و شرعی 💥 بیانات آیت الله ملک زاده در آستانه انتخابات، در درس خارج اصول 🔶 عقلی و شرعی شرکت در و انتخاب اصلح 🔶 اهمیت و جایگاه رهبری. 🔶 شیوه تبلیغ و دعوت مردم به وسیله روحانيون و طلاب برای شرکت در انتخابات 🗓 زمان: ۹ اسنفد ۱۴۰۲ 🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شرکت در انتخابات یک وظیفه عقلی و شرعی 💥 بیانات حضرت استاد ملک زاده، در آستانه انتخابات، در درس خارج اصول 🔶 انتخابات به شکل خاص برای طلبه‎ها و اهل علم دارای یک نکتۀ ثبوتی و یک نکتۀ اثباتی می‎باشد. 🔶 نکته ثبوتی، در تشخیص وظیفۀ خودمان است. در اینجا به نظر می‎آید از واضحات است که شرکت در انتخابات عقلاً و شرعاً لازم است. یعنی اولا عقل سلیم، حُسن و انبغاء این عمل را درک می‎کند. چرا که اگر قرار باشد، مقدرات کلّی و امور مربوط به نظام اجتماعی و سیاسی ما، در اختیار عده‎ای قرار گیرد و این فرصت به ما داده شده که بهترین اشخاص را برای تصرف در مقدرات حال و آیندۀ خودمان تعیین کنیم، عقل سلیم حکم می‎کند، ما از این فرصت استفاده کنیم. 🔶 اکنون که در آستانۀ انتخابات ششمین دوره خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم، باید عرض کنم، مهمترین انتخابات حتی مهمتر از انتخابات ریاست جمهوری، مسأله خبرگان است. زیرا خبرگان وظیفۀ شناخت و معرفی ولی امر که دارای زعامت سیاسی و اجتماعی بر امت اسلامی است را دارند. یعنی از آنجا که عموم مردم توانایی تشخیص ملاک‎های آن که مهم‎ترین آنها اجتهاد است را ندارند، عده‎ای از اهل فن این تشخیص را می‎دهند و ولی امر را به مردم معرفی می‎کنند. 🔶 باید توجه داشت که خبرگان مقام ولایت امر را به کسی نمی‎دهد، بلکه این مقام، مقامی الهی است که از جانب شارع به فقیه منتقل شده است، و وظیفه خبرگان، تنها احراز این شرایط است. ملاحظه کنید که مقام ولایت امر مسلمین چه مقام بلند و عظیم القدری است و چگونه مقدرات کشور در حال حاضر و آینده، بلکه مقدرات شیعه امامیه در عصر غیبت، بلکه بالاتر به نوعی مقدرات امت اسلامی به تصمیمات ولی امر بستگی دارد. حتی می‎توان گفت این مقام به جهت تاثیرات جهانی، به نحو برایندی بر سرنوشت بشر در عصر حاضر و آینده، یعنی آیندۀ تاریخ بشر اثرگذار است. 🔶 مقام ولایت امر به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در شرایط کنونی ما، به گونه‎ای است که نمی‎توان ایران را از معادلات سیاسی نه تنها منطقه، بلکه از معادلات سیاسی جهانی حذف کرد. بلکه به نحو برایندی، روی مسائل کل کره زمین اثر می‎گذارد. این چیزی است که تحلیل‎گران غیر ایرانی در کشورهای مختلف به آن اذعان دارند. لذا عقل حکم می‎کند انسان در چنین انتخاباتی شرکت کند و امر معرفی چنین شخصیت عظیم القدری را به اصلح و احسن افراد بسپارد. درباره مجلس هم البته به اختلاف مرتبه، همین معنا را می‎توان گفت. 🔶 به لحاظ شرعی نیز، به لحاظ حکم حکومی وقتی ولی امر، امر کرده که در انتخابات شرکت کنید، اساسا جای بحث دیگری باقی نمی‎ماند. به لحاظ احکام ثانوی و احکام اولی نیز این مطلب، قابل اثبات است. گاهی گفته می‎شود اگر در انتخابات شرکت کنیم و انتخابات پرشور باشد، سببِ فلان اتفاق می‎شود که آن اتفاق سببِ اتفاق دیگری می‎شود و ... یعنی سلسله علل و اسبابی ذکر می‎کنند تا برسد به جایی که منجر به اقتدار و حفظ نظام یا منکوب شدن دشمنان شود. بنده عرض می‎کنم اینطور نیست و شرکت در انتخابات برای ما حالت مقدمۀ خارجیه را ندارد، بلکه جزء مقدمات داخلیه است. یعنی الان که در کشور ما مردم سالاری دینی برپا است، شرکت در انتخابات در حقیقت از مقومات حفظ نظام و از مقومات اقتدار نظام و از مقومات نابودی توطئه‎های دشمن بر علیه ما است. یعنی این دو امر با هم مساوق هستند. 🔶 نکته‎ای هم در مقام اثبات، یعنی جایی که طلاب به وظیفۀ جهاد تبیین به تبلیغ برای حضور در انتخابات دعوت می‎کنند، عرض کنیم. گاهی دیده می‎شود دعوت برخی از جهادگران، حالت التماسی پیدا می‎کند. در مقابل هم، مردم خود را برای رأی دادن، حالت طلبکار و منت گذار بر روحانیت می‎پندارند، که این صحیح نیست. بله، مردم باید بر مسئولین منّت بگذارند که آنها را انتخاب کرده‎اند، اما ما طلاب جزء مردم هستیم، نه مسئولین؛ ما باید به مردم بگوییم که شما می‎توانید از این حق و امکانتان استفاده کنید و امورتان را به دست بهترین اشخاص بگذارید، تا بعد نیز نگویید چرا وضعیت اینگونه شد. این از جایگاه حق است. اما از جایگاه تکلیف نیز باید وظیفه عقلی و شرعی مردم را تبیین کنیم. واضح است که این بیان باید با کمال محبت و بیان زیبا و هنرمندانه باشد، اما نباید حالت التماس به خود بگیرد که گاهی اثر معکوس نیز دارد. 🗓 زمان: ۹ اسنفد ۱۴۰۲ 🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
👤 آیت‌الله ملک زاده ⏪ اهمّ وظایف منتظران در عصر غیبت 🔹 معرفت 🔹 محبت 🔹 اطاعت 🔹 معرفی به دیگران 💥 به همراه مراسم عمامه گذاری 🗓 زمان: ۷ اسفند ۱۴۰۲ 🕌 مکان: قم، مدرسه علمیه رضویه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا