eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
45 ویدیو
260 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از برنامه اجتهاد
💥 خرید اینترنتی 💥 🔶 مژده به طلاب و دانش پژوهان غیرساکن در شهر قم؛ 📗 کتاب «برنامه درسی برای رسیدن به اجتهاد در شش سال» 🔶 مولف: آیت‌الله ملک زاده ✅ این کتاب را هم اکنون میتوانید از طریق «وبسایت پاتوق کتاب فردا»تهیه نمایید. ⏪ آدرس: https://bookroom.ir/book/80468 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #هرمنوتیک و #دانش_های_زبانی ⏪ جلسه #دو ✅ ادامه بررسی دانش های زبانی در مغرب زمین؛ 🔶 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته ⏪ #طلبگی ✅ با وجود مشکلات و برخی آزار و اذیت ها آیا #ملبس شدن به لباس روحانیت برای #طلبه لازم است؟ ⏪ آیت‌الله ملک زاده eitaa.ir/mabaheth
✅ #هرمنوتیک و #دانش_های_زبانی ⏪ جلسه #سه ✅ بررسی رابطه علم #اصول_الفقه با #فلسفه_تحلیلی ؛ 🔶 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #انتشار_کتاب ⏮ عنوان: جایگاه روابط جنسی و ازدواج در #سبک_زندگی_اسلامی و غیر اسلامی؛ ✅ مروری بر دیدگاه اعتدالی #اسلام در زمینه #اخلاق_جنسی و پیوند زناشویی در مقایسه با برخی مکاتب و مذاهب دیگر ⏪ تالیف: آیت الله ملک زاده آدرس تهیه اینترنتی: https://bookroom.ir/book/69017 ⏪ پخش و توزیع: 09196151249 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #هرمنوتیک، #دانش_های_زبانی و #اصول_الفقه ⏪ جلسه #چهار ✅ ادامه بررسی رابطه علم #اصول_الفقه با #فلسفه_تحلیلی ؛ 🔶 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #هرمنوتیک ، #دانش_های_زبانی و #اصول_الفقه ⏪ جلسه #پنجم ✅ بررسی موارد تلاقی علم #اصول_الفقه با #فلسفه_تحلیلی ؛ 🔶 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
💥 خرید اینترنتی 💥 🔶 مژده به طلاب و دانش پژوهان غیرساکن در شهر قم؛ 📗 کتاب «فقیه در قامت حاکم جامعه اسلامی» 🔶 مولف: آیت‌الله ملک زاده ✅ این کتاب را هم اکنون میتوانید از طریق «وبسایت پاتوق کتاب فردا»تهیه نمایید. ⏪ آدرس: https://bookroom.ir/book/63404
✅ #هرمنوتیک ، #دانش_های_زبانی و #اصول_الفقه ⏪ جلسه #شش ✅ بررسی نقشه راه دانش های زبانی؛ ⏪ عظمت #فلسفه_تحلیلی در نگاه #غرب 🔶 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #مصاحبه ⏪ مصاحبه «پایگاه نمایندگی #ولی_فقیه در #حج و #زیارت» با آیت الله ملک زاده 🔶 لزوم استخراج #قواعد_فقهیه توسط مراکز پژوهشی حج / تربیت روحانیون تراز اول برای کاروانها 🔶 متن تفصیلی http://hajj.ir/fa/92809 ⏪ مباحث: کانالی برای پاسخگویی به نیازهای #طلبه_پسا_انقلاب و تربیت #مجتهد_تمدن_ساز http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #هرمنوتیک ، #دانش_های_زبانی و #اصول_الفقه ⏪ جلسه #هفت ✅ بررسی مباحث #وضع در علم اصول و اقوال گوناگون در #منشأ_وضع ؛ 🔶 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #مصاحبه 🔶 روزنامه #صبح_نو ⏪ #فقه_نظام با ابواب #فقه_سنتی منافات ندارد. 🔶 موضوع: نگاه منظومه ای به فقه 🔶 تاریخ: 18 آذر 97 ▪️ آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #هرمنوتیک ، #دانش_های_زبانی و #اصول_الفقه ⏪ جلسه #هشتم ✅ بررسی بحث #معنا در علم #اصول_الفقه ؛ 🔶 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #مصاحبه ⏮ #خبرگزاری_مهر ⏮ موضوع: #تحول_در_حوزه ⏮ تاریخ: 27 مهر سال 95 ✅ حوزه ی پساانقلاب اسلامی بازسازی نشده است. ◾️ آیت‌الله ملک زاده 👇👇👇 @mabaheth
✅ مصاحبه ی با آیت‌الله ملک زاده ⏮ ۲۷ مهر ۹۵ 🔶 قسمت ✅حوزه علمیه متناسب با شرایط پساانقلاب بازسازی نشده است. ✅محمدحسین ملک زاده، استاد حوزه علمیه قم گفت: ما باید حوزه را به نحوی «بازسازی» کنیم که بتواند پاسخگوی نیازهای جدید بشر معاصر چه در داخل و چه در عرصه جهانی باشد. ✅✏️خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه: درباره راه های تحول در حوزه علمیه نظرات متفاوتی ابراز شده است. عده ای از صاحب نظران مانند محمدحسین ملک زاده قائل به ایجاد تغییرات ساختاری در نظام آموزشی و متون درسی حوزه برای شکل گیری تحول مطلوب هستند.از جمله فعالیت های حجت الاسلام ملک زاده می توان به سال‌ها تدریس تفسیر قرآن حکیم در حوزه، دانشگاه و دیگر مراکز علمی و فرهنگی در داخل و خارج از ایران به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی؛ و از جمله تدریس یک دور تفسیر عمومی قرآن کریم در حوزه علمیه قم، طی ۸ سال اشاره کرد. وی آشنایی با زبان‌های عربی و انگلیسی و آشنایی مختصر با زبان‌های فرانسوی، اسپانیایی و مالایی داشته و انجام ده‌ها سفر علمی، فرهنگی و تبلیغی به کشورهای بسیاری در قاره‌های مختلف را در کارنامه خود دارد.وی همچنین در بحث‌هایی همچون هرمنوتیک، فلسفه تحلیلی، فلسفه علم، مدیریت فرهنگی – اسلامی، جریان شناسی فکری و فرهنگی و ... در حوزه علمیه قم تدریس داشته و بیش از صد جلد کتاب در حوزه های مختلف نگاشته است.ملک زاده که از فعالین مطرح بین المللی نیز هست، در مصاحبه با ما معتقد است که امروز برای بسیاری از پرسش های بشر پاسخی وجود ندارد و همه نگاه ها به قم است تا از حوزه علمیه حرف تازه ای بیرون بیاید، اما حوزه کنونی چنین توانایی ای ندارد و باید به سمت تحول رفت. ✅ *معمولا در پاسخ به این سوال که چرا حوزه کنونی در پاسخ به نیازهای نرم افزاری حکومت ناتوان است، گفته می شود که روحانیت شیعه در طول تاریخ حکومت را در دست نداشته و به همین خاطر روی مسائل فردی و غیرحکومتی متمرکز شده و در زمینه فقه اجتماعی و فقه حکومتی ضعف دارد. به نظر شما این پاسخ کاملی است که همه ابعاد مسئله را دربربگیرد؟ مسلما همین طور است. از آنجایی که اکثر علمای شیعه در طول تاریخ در انزوا به سر می بردند و در راس امور جامعه نبودند، نوع نگاه شان و نوع فقهی که بدان پرداختند، نه همواره، اما در بسیاری از موارد شکل فردی به خودش گرفت. یعنی فقهی با رویکرد فردی که تنها به دنبال پاسخگویی به پرسش های افراد جامعه است نه کلیت جامعه. یعنی پاسخ به نیازهای یک «فرد مسلمان» نه «جامعه اسلامی» یا «حکومت اسلامی». لذا عرصه هایی مثل نظام آموزشی، نظام اقتصادی و ... اصلا مبتلابه حوزه علمیه نبوده و بدان ورود نکرده است.بسیاری از فقهای بزرگ شیعه گاهی حتی در روستای خود نیز تقیه می کردند. در این حد منزوی بوده اند. البته در برهه هایی از تاریخ اندکی مجال حاصل شده و آثاری متناسب با آن تولید شده است. مثلا محقق کرکی که اولین شیخ الاسلام حکومت صفویه است، با توجه به اینکه تا حدودی در حکومت به او مجال داده شده بود، کتاب هایی متناسب با نیازهای جامعه تولید می کند.مثلا در ماجرای فتوای تحریم تنباکو میرزای شیرازی می بینید که وقتی این فتوا صادر می شود و علما احساس می کنند که دارای قدرت بسیاری هستند در مسئله مشروطیت جدی تر وارد می شوند و بحث های سیاسی و اجتماعی و ... مطرح می شود. اما ضربه ای که مشخصا حوزه نجف از مشروطیت می خورد سبب می شود نجف به جای اینکه تلاش کند تا فضایی که بر روی آن بسته شده را دوباره باز کند، در خود فرو برود و یک عزلت سیاسی در پیش بگیرد.تا انقلاب اسلامی و حتی تا پایان جنگ، کماکان این توجیه قابل پذیرش است که فرصتی برای حوزه علمیه آنطور که باید وجود نداشته تا در عرصه های اجتماعی و حکومتی ورود کند. بعد حوزه قم شکل می گیرد و در زمان آیت الله بروجردی به اوج خود می رسد و می رسیم به انقلاب اسلامی. تا انقلاب اسلامی و حتی تا پایان جنگ، کماکان این توجیه قابل پذیرش است که فرصتی برای حوزه علمیه آنطور که باید وجود نداشته تا در عرصه های اجتماعی و حکومتی ورود کند. اما بعد از جنگ چه؟ بیش از ۲۵ سال از آن تاریخ می گذرد، آیا حوزه های علمیه در این مدت به وظیفه خود عمل کردند؟ اینجا دیگر آن توجیه قبلی قابل پذیرش نیست. الان دیگر حکومت در دست روحانیت است. ✅*پس در اینجا عامل دیگری هم موثر است که مانع شکل گیری این اتفاق شده. آن عامل به نظر شما چیست؟ نکته دقیقا همین است که حوزه علمیه متناسب با شرایط پساانقلاب خود را بازسازی و بازتعریف نکرده است. منظورم از حوزه علمیه فقط بخش اداری حوزه که شورای مدیریت باشد نیست، بلکه منظورم کلا مجموعه حوزه است. طلاب، اساتید، علما، کتاب های درسی، رویکردها، روش ها و ... همگی نیاز به تغییر و تحول دارند...
✅ #هرمنوتیک ، #دانش_های_زبانی و #اصول_الفقه ⏪ جلسه #نه ✅ بررسی #اراده_جدیه در #دلالت_لفظ ؛ معرفی منابع اصولی و غربی؛ 🔶 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9