🔊 #اطلاعيه 🔊
⏮ درس #خارج_اصول
💥 در پاسخ به طلاب و فضلاى محترمى که با مراجعات فراوان حضورى و يا از طريق تماس، پيامک و فضاى مجازى پيگير برگزارى درس خارج اصول آیتالله ملک زاده بودند،
به اطلاع مى رساند:
🔶 شروع #سال_پنجم از #دوره_دوم
تدريس خارج اصول
توسط آیتالله ملک زاده
به بعد از #ماه_صفر موکول گرديده است.
⏮ ان شاءالله در آن زمان نيز مجددا اطلاع رسانى خواهد شد.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
✅ #خارج_فقه ⏮ #الامر_بالمعروف و #النهی_عن_المنکر 🔶 جلسه #سه ◾️ ۲۴ شهریور ۹۹ ⏮ آیتالله ملک زاده
✅ #خارج_فقه
⏮ #الامر_بالمعروف و #النهی_عن_المنکر
🔶 جلسه #پنج
◾️ ۳۰ شهریور ۹۹
⏮ آیتالله ملک زاده
👇👇👇
آیتالله ملک زاده
✅ #خارج_فقه ⏮ #الامر_بالمعروف و #النهی_عن_المنکر 🔶 جلسه #سه ◾️ ۲۴ شهریور ۹۹ ⏮ آیتالله ملک زاده
🔊 #اطلاعیه 🔊
✅ با توجه به تغییر ساعت رسمی، از امروز #درس_خارج_فقه امر به معروف و نهی از منکر، آیتالله ملک زاده، ساعت 15 برگزار می شود؛
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #گفتگوهای_فقهی
🔶 آیتالله ملک زاده
*⃣ ملاک تحقّقِ #تقلید از یک #فقیه
⏮ #پرسش:
چگونه میتوانیم بگوییم #مقلّد یک #مرجع هستیم؟ آیا همین که تصمیم بگیریم از مرجعی تقلید کنیم کافی است یا حتماً باید رسالهاش را هم تهیه کنیم تا از مقلّدان او به شمار آییم؟
💥 #پاسخ
به نظر میرسد که تقلید، از مقوله #فعل و از قبیل #اقدام و عمل است یعنی در صورتی تحقق مییابد که عملاً در یک مسأله اختلافی، #رأی و فتوای یک مرجع مشخص، مورد پیروی قرار گیرد و بر طبق آن عمل شود، و با صِرف التزام و بناگذاری بر تقلید از وی، یا تهیه رساله و اموری از این دست، تقلید از آن مرجع، صدق نمیکند و تحقق نمییابد.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
💥 خرید اینترنتی 💥
🔶 مژده به طلاب و دانش پژوهان غیرساکن در شهر قم؛
📗 کتاب «برنامه درسی برای رسیدن به اجتهاد در شش سال»
🔶 مولف: آیتالله ملک زاده
✅ این کتاب را هم اکنون میتوانید از طریق «وبسایت پاتوق کتاب فردا»تهیه نمایید.
⏪ آدرس:
https://bookroom.ir/book/80468
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
💢آینده حوزه در اختیار نواندیشان حکمی و فقاهی است/ نمیتوان از اندیشه و تفکر اسلام در جهان سخن گفت ولی نامی از شهید صدر نبرد
📌آیتالله محمدحسین ملکزاده در نشست روشنفکر مطهر، گفت:
🔹میتوان از تعبیر روشنفکر دینی و حوزوی عبور کرده و از تعبیر نواندیشی دینی اصیل و اجتهادی استفاده کرد. نواندیش دینی اصیل حوزوی؛ اسلامشناس توانمند، زمانشناس و نوپردازی است که میان اصل و عصر جمع میکند آن هم جمعی از نوع سالم.
🔹ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه بدانیم و چه ندانیم در یک جنگ تاریخی تمدنی جدی قرار داریم. در ورای لبخندها، کنفرانسها، همایشها و احترامها یک جنگ تمام عیار تاریخی تمدنی به شکل جدی برقرار است که جنگ نرم نیز به شمار میآید، اگر با آن ساده برخورد کنیم بلاشک باختهایم و نه تنها باختهایم که به عبرت تاریخ بدل میشویم.
📖 متن کامل در:
🌐 http://yon.ir/xwGFt
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#آیتالله_ملکزاده
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftaah_com
✅ سلسله جلسات:
🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان
▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه
⏪ #دانش_پاسخگویی
🔶 جلسه #دوازده
⏪ نقد و بررسی جریان #روشنفکری در ایران؛
⏪ #لیبرالیسم و #غربزدگی؛
⏪ #مارکسیسم #دکتر_شریعتی؛
🔶 آیت الله ملک زاده
⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 ⏪
هدایت شده از آیتالله ملک زاده
29.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
#اخبار_حوزه
▶️ اینکه تصور شود همه روایات طبی معتبر نیستند اشتباه است / روایات طبی و البته معتبر فراوانی نیز وجود دارد.
📣 بخشی از بیانات آیت الله ملک زاده، از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم:
🌐 @tebona
_________________________
1⃣ اینکه می گویند روایات طبی ضعف سند دارند، این به نحو موجبه جزئیه است و نه موجبه کلیه.
اگر ما ضعف و عدم اعتبار روایات رساله ذهبیه، طب الائمه ابنا بسطام و... را مطرح می کنیم، از آن سو هم روایات معتبر فراوانی نیز داریم.
2⃣ اگر بنا بر ”علی جمیع المبنانی” بگوییم خب روایات زیاد صحیح السندی در علم طب وجود دارد. اگر با نظر به ”علی بعض المبانی” بگوییم خب خیلی روایات حتی با سند ضعیف نقل شده اند اما چون در منبع معتبری مانند الکافی ذکر شده است، بنا بر اعتبار سنجی ”کتاب محوری” این روایت توثیق می شود.
🌐 @tebona
3⃣ عرض کردیم فقط در کتاب الکافی بیش از 2 هزار روایت طبی داریم. فلذا کسی تصور نکند که اگر رساله ذهبیه و طب الائمه از حجیت افتاد پس ما دیگر روایت نداریم. خیر. بلکه روایات فراوانی وجود دارد.
4⃣ اینکه گفته می شود حجیت در عرصه فقه به معنای معذریت و منجزیت است و در عرصه طب به معنای دیگری است، این حرف غلط است و نظر ما این نیست.
نظر ما این است که حجیت در همه جا به یک معنا است ولکن آن معنا منجزیت و معذریت نیست.
______________________
.
⏮ موسسه طِبُنا؛ تخصصی فقه الطب
👌 با کانال طبنا در پیام رسان های ایرانی زیر همراه باشید:
☑️ ایتا:
https://eitaa.com/tebona
☑️ سروش:
https://sapp.ir/tebona
.