تبصرة المتعلمين۳۶.mp3
7.73M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب #تبصرة_المتعلمين
🔹 تألیف #علامه_حلی
⏪ جلسه #سی_شش
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳
🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته
⏪ به مناسبت حلول ماه مبارک رجب؛
🔶 زبان حال ما نسبت به اعمال وارد شده در #ماه_رجب و فرصتی برای #ابراز_بندگی؛
آیت الله ملک زاده 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۳۷.mp3
13.85M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب #تبصرة_المتعلمين
🔹 تألیف #علامه_حلی
⏪ جلسه #سی_هفت
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳
🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ شیوه دستیابی به مکتب و نظام اسلامی بر اساس کتاب اقتصادنا
👤 آیت الله محمد حسین ملک زاده
🔶 جلسه #شش
🗓 زمان: ۱ آذر ۱۴۰۳
🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک ۳۹
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۳۸.mp3
8.71M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب #تبصرة_المتعلمين
🔹 تألیف #علامه_حلی
⏪ جلسه #سی_هشت
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳
🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته
⏪ گناه در خلوت، در جلوت آشکار میشود.
👤 آیت الله ملک زاده
🔶 لزوم کنترل خلوات
🔶 آنچه به انسان امید میدهد.
🔶 خاطرهای از درس آیت الله العظمی بهجت.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۳۹.mp3
15.16M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب #تبصرة_المتعلمين
🔹 تألیف #علامه_حلی
⏪ جلسه #سی_نه
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳
🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته
⏮ نزاع در لحاظ مکان و زمان در برخی از خطابات شارع
👤 آیت الله ملک زاده
🔶 اینکه میگوییم برخی از احکام صادر شده توسط شارع متناسب با مکان و زمان بوده و لعل اگر اهل بیت در زمان ما بودند طور دیگری عمل میکردند، محل نزاع ما با برخی افرادی است که دم از تدین میزنند.
🔶 البته ما با دو سر طیف مواجهیم که در مقام افراط و تفریطند. برخی میگویند اگر قرار بود دین در این زمان نازل شود چیز دیگری میشد که افراط است و بعضی میگویند باید طابق النعل بالنعل همان که در روایت آمده عمل شود که تفریط است.
🔶 ما به طیف دوم میگوییم شما کبری را بپذیرید، البته قبول داریم تشخیص صغروی موارد، دقت زیادی لازم دارد. لعلّ گفته شود اگر شک شود حکمی از احکام ثابت است یا احکام متغیر، اصل ثبات باشد. در مقابل لقائل أن یقول که این اصل درست نیست بلکه دلیل از این جهت، اجمال پیدا میکند و نمیدانیم که این مورد از احکام ثابت یا متغیر است.
🔶 ما به این طیف، نقض میکنیم که خود شما در مواردی این مطلب را قبول دارید. مثلا وقتی گفته میشود که این مجالس مفصل و مراسم گرفتنها در زمان اهل بیت نبوده و طبق بیان شما همۀ آنها باید بدعت محسوب شود، ایشان پاسخ میدهند آن زمان امکان برگزاری چنین مراسماتی نبوده وگرنه اهل بیت این کارها را انجام میدادند. میگوییم چطور در این موارد قبول دارید که اهل بیت متناسب با زمان و مکان طوری رفتار کردهاند که میشد طور دیگری رفتار کنند.
💥 برگرفته از درس روش دستیابی به نظامهای اسلامی
🗓 زمان: ۶دی ۱۴۰۳
🕌 مکان: صفائیه، کوچه۲۳، پلاک۳۹
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9