eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.6هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
47 ویدیو
263 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
تبصرة المتعلمين۳۶.mp3
7.73M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏪ به مناسبت حلول ماه مبارک رجب؛ 🔶 زبان حال ما نسبت به اعمال وارد شده در و فرصتی برای ؛ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۳۷.mp3
13.85M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ شیوه دستیابی به مکتب و نظام اسلامی بر اساس کتاب اقتصادنا 👤 آیت الله محمد حسین ملک زاده 🔶 جلسه 🗓 زمان: ۱ آذر ۱۴۰۳ 🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک ۳۹ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۳۸.mp3
8.71M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
گناه در خلوت، در جلوت آشکار می‌شود. 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 لزوم کنترل خلوات 🔶 آنچه به انسان امید می‌دهد. 🔶 خاطره‌ای از درس آیت الله العظمی بهجت. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۳۹.mp3
15.16M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
نزاع در لحاظ مکان و زمان در برخی از خطابات شارع 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 اینکه می‎گوییم برخی از احکام صادر شده توسط شارع متناسب با مکان و زمان بوده و لعل اگر اهل بیت در زمان ما بودند طور دیگری عمل می‎کردند، محل نزاع ما با برخی افرادی است که دم از تدین می‎زنند. 🔶 البته ما با دو سر طیف مواجهیم که در مقام افراط و تفریطند. برخی می‎گویند اگر قرار بود دین در این زمان نازل شود چیز دیگری می‎شد که افراط است و بعضی می‎گویند باید طابق النعل بالنعل همان که در روایت آمده عمل شود که تفریط است. 🔶 ما به طیف دوم می‎گوییم شما کبری را بپذیرید، البته قبول داریم تشخیص صغروی موارد، دقت زیادی لازم دارد. لعلّ گفته شود اگر شک شود حکمی از احکام ثابت است یا احکام متغیر، اصل ثبات باشد. در مقابل لقائل أن یقول که این اصل درست نیست بلکه دلیل از این جهت، اجمال پیدا می‎کند و نمی‌دانیم که این مورد از احکام ثابت یا متغیر است. 🔶 ما به این طیف، نقض می‎کنیم که خود شما در مواردی این مطلب را قبول دارید. مثلا وقتی گفته می‌شود که این مجالس مفصل و مراسم گرفتن‎ها در زمان اهل بیت نبوده و طبق بیان شما همۀ آنها باید بدعت محسوب شود، ایشان پاسخ می‎دهند آن زمان امکان برگزاری چنین مراسماتی نبوده وگرنه اهل بیت این کارها را انجام می‎دادند. می‎گوییم چطور در این موارد قبول دارید که اهل بیت متناسب با زمان و مکان طوری رفتار کرده‎اند که می‎شد طور دیگری رفتار کنند. 💥 برگرفته از درس روش دستیابی به نظام‎های اسلامی 🗓 زمان: ۶دی ۱۴۰۳ 🕌 مکان: صفائیه، کوچه۲۳، پلاک۳۹ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9