eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺کاش حداقل حالا عبرت بگیریم! 🔹من اینجا میخواهم خیلی خلاصه به دو موضوع اشاره کنم. یکی ضد و خوردهای مخرب جناح های داخلی و غرق شدن در مسائل دست چندم و بدون اولویت است که عموما در سایه لجاجت ها و خود برتر بینی ها و ماندن در فضاهای رقابتی سیاسی و بعضا بی ارزش اتفاق می افتد، که من اینجا و هر جا بارها درباره اش نوشتم که ایها الناس قبل از اینکه خود را به چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا مشغول کنید، زمان شناس باشید، مقداری بزرگ شوید و مصالح و منافع و امنیت کشور را ببینید. به سهم خود بارها تاکید کردم حتی مسائل داخلی را از دریچه بین الملل یا حداقل موضوعات منطقه ای ببینید و خود را از دعواهای سیاسی بیرون بکشید که اگر از این زاویه نگاه کنید، خواهید فهمید کشورمان امروز در چه شرایط خطیری به سر میبرد و آنگاه بهتر صلاح و مصلحت مملکت را درک میکنید که حتی گاهی زدن این چهره سیاسی و افشاگری درباره آن چهره سیاسی، ایجاد دو قطبی در جامعه، تزریق یاس و استرس میتواند بازی در زمین دشمن باشد! 🔹ما اینها را گفتیم، زیاد هم گفتیم، ولی هِی آمدند و برچسب این طرفی و آن طرفی به ما زدند، نپذیرفتند، توهین کردند و باز همان مسیر غلط را رفتند. هرچند امروز هم عده ای باز همان راه را میروند و انگار نه انگار که شرایط کشور حساس است؛ انگار نه انگار رهبری بارها و بارها تاکید بر وحدت کرده اند؛ اما با این وجود حد اقل من اکنون این را حس میکنم و در پیام های گاه و بی گاهی که به دستم میرسد میفهمم که بسیاری راه خود را از جماعت افراط و جماعت تفریط جدا کرده و خوشبختانه حول پرچم مقدس جمهوری اسلامی برای دفاع از این کشور شهید داده جمع شده اند. این یک نکته...! 🔹اما نکته بعد اشاره به همکاری بی دریغ این روزهای چین و روسیه با کشورمان است. قطعا آنهایی که از نزدیک اطلاع دارند میدانند در شرایط این روزهای کشور که دفاع و امنیت اولویت اصلی کشورمان است، این دو کشور چقدر خوب ظاهر شده اند و قطعا بعدها ابعاد بیشتری از این همکاری ها و همراهی ها رسانه ای خواهد شد. من نمیگویم چین و روسیه عاشق چشم و ابروی ما هستند که به حمایت از ما برخاسته اند؛ قطعا خدای نکرده اگر ایران آسیب ببیند آنها نیز آسیب خواهند دید و غالب همکاری ها نیز از این زاویه است. اما واقعا افسوس میخورم از این بابت که عده ای در کشور ما سالها به دنبال غرب حرکت کردند و فرصت های بی بدیل همکاری با این دو کشور شرقی را از دست دادند! 🔹حالا که هر لحظه ممکن است دشمن علیه ما دست به ماجراجویی بزند، دنبال خریدن زمان برای تجهیز هرچه بهتر هستیم و برای تامین امکانات یک روز هم برایمان یک روز است، تازه میفهمیم فقط در همان یک فقره ای که مدت ها در چین سفیر نداشتیم چه فرصت هایی را از دست دادیم و چه زمان های نابی را به بطالت گذراندیم! تفاهم هایی که با چین و روسیه مینوشتیم و هیچگاه دنبال عملیاتی شدنش نمیرفتیم! من نمیخواهم انکار کنم که آنها هم کم کاری کردند، گاهی قدر ایران را ندانستند و امروز بهتر این مهم را درک میکنند، اما باید بپذیریم که ما هم هیچگاه جدی نبودیم؛ آنقدر جدی نبودیم و به دنبال غرب دویدیم که بارها این دو کشور درباره ایجاد یک تفاهم یا قراداد واقعی و معتبر با ایران تردید داشتند. 🔹خدا رحمت کند شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان را که کشور را در همان سه سالی که خدا فرصت خدمت به آنها داد به مسیر درست برگرداندند و البته خدا خیر بدهد به دکتر پزشکیان و وزیر خارجه اش که انصافا حتی یک لحظه از آن مسیر خارج نشدند، منافع ملی را بر بازی های جناحی برگزیدند و خوشبختانه هرچند در فرصتی محدود، اما پروژه بزرگی را عملیاتی کردند. اما ای کاش این اتحادها و این همبستگی ها بین این سه قدرت شرقی پیش و بیش از اینها شکل میگرفت. @Ansari_rahim
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
4.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دانشجویی که برای چهلم عزیزان ما با چاقو میاد باید بفرستی زندان بند اوباش تا اونجا زندگی رو ادامه بدهد. هرچقدر جلوی این جماعت کوتاه بیایید وقیح تر میشوند. اگر عزادارید بیایید عزاداری کنید نه اینکه با چاقو جلسه چهلم رو بهم بزنید. البته اینا از اینکه ما چهلم گرفتیم ناراحتند و دوست داشتند این مراسم رو هم مصادره و تبدیل به اغتشاش کنند که با آگاهی مسئولین نقشه هاشون خنثی شد. ☆شیخ فرهاد فتحی‌| عضویتــــــــــــــــــــ ⏬ 🆔 @Sheikh_Farhad_Fathi
🔹 | دانشجو برای مبارزه قلم بدست میگیرد نه چاقو!
قال امیرالمؤمنین علیه‌السلام: قَصَمَ ظهریٖ إثنان، عالمٌ مُتَهَتِّکٌ و و أیضاً قال علیه‌السلام: لاتَری الجاهلَ الّا مُفْرِطاً أو مُفَرِّطاً
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻رقاصی در قبرستان و چاقوکشی در دانشگاه 🔻فیلم‌های رقص بالای سر قبر جان‌باختگان را که دیدم، بیش از هر چیز دل‌نگران خود عزاداری شدم؛ و از آن هم بیشتر دل‌نگران متوفی. هرچقدر می‌خواهید برقصید، اما متوفی ـ هر که باشد ـ حرمت دارد. حرمت او امروز دعاست، قرآن است، صلوات است. نیازش خیرات است؛ وگرنه هرچقدر خواستید برقصید. 🔻فیلم‌های فحاشی و چاقوکشی در دانشگاه را هم دیدم و همان حس به من دست داد. اینجا مگر دانشگاه نیست؟ مکان علم حریم ندارد؟ دانشگاه اگر حرمت نداشته باشد، چه چیزی در این سرزمین حرمت خواهد داشت؟ 🔻واقعیت این است که دشمن اولین چیزی را که می‌گیرد، «هویت» است. هویتِ خودمان. خاک‌مان. دین‌مان. ریشه‌مان. بی‌هویتی است که به توهین به پرچم و قرآن و دعا و مسجد می‌انجامد. انسان وقتی از هویت تهی شد، مرزها فرو می‌ریزد؛ تا آنجا که دیگر نه حرمتی می‌ماند و نه خط قرمزی. 🔻جریان ضد‌وطنیِ خارج‌نشین را ببینید. اگر دست به هر کاری می‌زند ـ از دعوت به تحریم اقتصادی گرفته تا استقبال از فشار نظامی علیه کشور خودش ـ ریشه در نداشتن هویت دارد. تعلقی به این خاک و این مردم ندارد. طبیعی است که تا لبالب از شیادی شود. 🔻و یا به اربابان همین انسان‌های حقیر نگاه کنید. یک سو کودک‌کشی در غزه را رقم می‌زنند و سوی دیگر تعرض به کودک در اپستین. فاصله خون‌ریزی در غزه تا خون‌خواری در اپستین را «بی‌هویتی» پر می‌کند. بی‌هویت شدی، هویتت شیطان می‌شود. اصلاً سبک اهریمن این است که تو را تهی از خود کند تا خودش پر کند. چنین جریانی همان گسست را اینجا هم تبلیغ و ترویج می‌کند. 🔻خاطرتان هست اولین صحنه‌های آغاز آن اغتشاشات چه نمادی داشت؟ همان عکس معروف در کف بازار. تصویری که با سرعت قهرمان‌سازی شد و به عنوان «پسر شجاع ایران» دست‌به‌دست گشت. بعدها مشخص شد پشت پرده ماجرا و فرد قهرمان، یک شیطان‌پرست تمام‌عیار است. 🔻جمع بی‌هویت خاصیت مسخ‌کنندگی دارد؛ به‌ویژه وقتی هدایتش در دست جریان‌های مزدور و نفوذی باشد. اما دقت کرده‌اید هرکس را از آن جمع بیرون بیاورند، اغلب می‌گوید: «نفهمیدم چه شد.» به هویتش که برمی‌گردد، تازه خودش را می‌بیند. 🔻اینجا همان‌جاست که رهبر انقلاب می‌گویند فرزند ماست؛ چون هویت دارد. وارد پروسه بی‌هویتی‌اش می‌کنند که سنگ بزند و فحش دهد. 🔻در برخی صحنه‌های آشوب دیدیم که عده‌ای مسکرات و مواد مصرف می‌کنند. چرا؟ برای اینکه بی‌خود شوند. بی‌هویت شوند. از «خود» فاصله بگیرند. 🔻اما حقیقت این است که این بی‌خودی فقط با ماده آغاز نمی‌شود؛ از ذهن شروع می‌شود. از رسانه‌های اجتماعی. 🔻پس راه چیست؟ راه، فریاد زدن هویت است. یادآوری مرزهاست. حفظ حرمت‌هاست. بازگرداندن انسان به «خودِ» اصیلش؛ به خاک، به عقل، به ایمان، به حرمت. اگر هویت بماند، حرمت هم می‌ماند. و جامعه‌ای که حرمت دارد، سقوط نمی‌کند. اینجاست که چه باید کرد در فریاد زدن هویت در شبکه اجتماعی است. اینکه نظام حکمرانی چه نقص‌هایی دارد به کنار، اما نقش من و ما در کمک کردن به فرزندان این خاک، فریاد هویت است. همشهری @mahdian_mohsen
بعد از مدتها داره سریال امام علی علیه‌السلام رو می‌گذاره، انصافا چقدر شخصیت‌ها رو دقیق نشون داده! _اشعث‌بن‌کِندی _إبنِ‌وهب _ابوموسی اشعری _ابا قطام و... چقدر این نقش‌ها هنوز زنده‌ان! واقعا تاریخ تکرار میشه... بویژه در نقش‌ها...
هدایت شده از خبرگزاری فارس
کشته‌سازی با کمک هوش مصنوعی! 🔹پس‌از اینکه شگرد ضد انقلاب در کشته‌سازی با کمک تصاویر صهیونیست‌ها و افراد زنده و مُردهٔ بی‌ارتباط با حوادث دی‌ماه افشا شد، حالا این رسانه‌ها به‌ویژه منافقین در جدیدترین اقدام با کمک هوش مصنوعی تصویرسازی کرده و سپس سناریویی برای تصویر ساخته‌شده تنظیم و در رسانه‌های خود به‌عنوان یکی از کشته‌های اغتشاشات ۱۸ و ۱۹ دی منتشر می‌کنند. 🔹یکی از ویژگی‌ها در این نوع تصویرسازی با کمک هوش مصنوعی این است که دیگر امکان بررسی و پیداکردن عکس مشابه در گوگل از بین می‌رود. 🔹در یک نمونه کانال «اعتراض مدنی بازار» که وابسته به گروهک تروریستی منافقین است، با انتشار تصویری ساختگی به‌نام محمدرضا صالحی مدعی شد صاحب این تصویر با ۱۹ سال سن اهل قوچان بوده و در محدودهٔ نارمک تهران شده است. 🔹آن‌ها حتی برای این فرد یک سناریوی غم‌انگیز هم نوشته‌اند تا حس نفرت بین مخاطبان علیه نظام با قدرت بیشتری شکل گیرد؛ اما پس‌از بررسی این تصویر توسط هوش مصنوعی، مشخص شد که این تصویر ساختگی است. 🔸اگرچه نامی مشابه با ادعای رسانه‌های معاند در فهرست منتشرشدهٔ شهدا و جانباختگان حوادث دی‌ماه وجود دارد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد داستان‌سراییِ این رسانه‌ها و تصویر منتشرشده تماماً ساختگی است. @Farsna - Link
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
بعد از مدتها داره سریال امام علی علیه‌السلام رو می‌گذاره، انصافا چقدر شخصیت‌ها رو دقیق نشون داده! _ا
برای عزیزانی که تابحال ندیدن این سریال رو؛ شبکه‌ی آی‌فیلم، ساعت ۲۳، تکرارش هم ۷ صبح امشب قسمت دوم‌ش بود، قشنگ یه دور، مستند و در قالب داستان، تاریخ صدر اسلامه...
. |شهید آگاه| ▪️چند روز پیش، در شهرک «طلّوسه» در جنوب لبنان، شهید «احمد ترمس» (۶۲ ساله) در یک دیدار خانوادگی بود. با همسرش در خانهٔ برادرِ همسرش نشسته بود. صدای یک پهپاد در آسمان آمد، بعد پهپادی دیگر. هنوز کاملاً ننشسته بود که تلفنش زنگ خورد. احمد پاسخ داد. صدایی سرد و شفاف آمد: «احمد ترمس با ماست؟» گفت: بله. تماس‌گیرنده گفت: «ارتش اسرائیل هستیم، احمد. یا تو و کسانی که با تو هستند می‌میرید… یا فقط خودت؟» بی‌درنگ پاسخ داد: «فقط خودم.» تماس را قطع کرد. چهره‌اش تغییر کرد. «سلیم»، برادر همسرش، به او نگاه کرد و پرسید: «چی شده احمد؟» با آرامشی قاطع گفت: «اسرائیلی‌ها هستند. بلند شوید بروید و من را اینجا بگذارید. می‌گویند یا با من می‌میرید… یا من تنها می‌میرم.» التماس نکرد. فریاد نزد. از آن‌ها خواست بیرون بروند، نجات پیدا کنند، و او را بگذارند که به‌تنهایی با سرنوشت روبه‌رو شود. ابتدا نپذیرفتند و گفتند او را تنها نمی‌گذارند و با او خواهند مُرد. آرام‌شان کرد و سرانجام قانع‌شان کرد که بروند. برای لحظه‌ای متوجه نشد که در خانهٔ خودش نیست. بعد متوجه شد. نمی‌خواست مرگ در خانه‌ای باشد که خانهٔ او نیست. تصمیم گرفت مرگ را از آن‌ها دور کند. از آن‌ها خواست بمانند تا خودش برود. خداحافظی کرد. سوار ماشینش شد، موتور را روشن کرد و از خانه دور شد، سپس خودرو را متوقف کرد. چند ثانیه گذشت، و پهپاد دو موشک شلیک کرد. ماشین سوخت. پیکر احمد تکه‌تکه شد. سوخت… اما داستانش باقی ماند. او یکی از قهرمانان روزگار ماست. ▫️احمد دو سال پس از شهادت پسرش حسن، خوابی دید که در آن حسن خبر دیدارشان را در ماه فوریه داد. احمد این موضوع را با اطرافیانش در میان گذاشت و حتی بارها تکرار کرد که در فوریه شهید خواهد شد؛ ویدئویی از این گفته‌ها بعدتر در روستایش منتشر شد. اما فراتر از پیش‌آگاهی، آنچه برجسته است لحظه‌ای است که انسان در یک تماس تلفنی میان زندگی و مرگ قرار می‌گیرد و باید انتخاب کند: مرگِ تنها یا مرگِ همراه با عزیزان. صلابت، شجاعت و ایثاری که چنین انتخابی می‌طلبد، فراتر از تصور است. پیش از احمد نیز جوانی دیگر در موقعیتی مشابه، همسرش را پیاده کرد و تنها به‌سوی مرگ رفت. این صحنه‌ها در جنوب تکرار می‌شوند؛ تماس‌هایی که مرز زندگی و مرگ را می‌کشند و انسان‌هایی که با گام‌هایی استوار به استقبال سرنوشت می‌روند. 2 اسفند 1404 | نظم مقاومت @mssadeghi_ir
هدایت شده از دکتر فکت
3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ خروج دانشجویان از دانشگاه امیرکبیر تهران و شروع اغتشاش در خیابان 🔹رسانه ایران اینترنشنال ویدیویی را با عنوان «مسدود کردن خیابان توسط دانشجویان امیرکبیر» منتشر کرده و آن را به تجمعات امروز نسبت داده است. ♦️بررسی ویدیو نشان می‌دهد این ویدیو نخستین‌بار در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۷ (۹ دی ۱۳۹۶) در شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر شده است. ♦️بنابراین، انتساب آن به اتفاقات امروز در دانشگاه امیرکبیر مصداق استفاده از محتوای قدیمی با برچسب زمانی جدید است و خبر جعلی محسوب می‌شود. دکتر فکت: خروج دانشجویان از دانشگاه امیرکبیر تهران و شروع اغتشاش در خیابان، ارزیابی می‌شود. 🆔 @drfact