eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
4.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ آقای شهاب حسینی، صحبت‌های خود جواد گنجی و خانواده‌اش رو گوش کن 🔹بس‌کن این روشن‌فکری‌ها و مسخره‌بازی‌هاتو حالمونو بهم زدی مردک‌جوگیر!
« مدیرعامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی» با کمال تاسف و تاثر روز گذشته از صدای جمهوری اسلامی مطلبی در مورد الگوی زن پخش گردیده است که انسان شرم دارد بازگو نماید. فردی که این مطلب را پخش کرده است تعزیر و اخراج می گردد و دست اندرکاران آن تعزیر خواهند شد. در صورتی که ثابت شود قصد توهین درکار بوده است، بلاشک فرد توهین کننده محکوم به اعدام است. اگر بار دیگر از این گونه قضایا تکرار گردد، موجب تنبیه و توبیخ و مجازات شدید وجدی مسئولین بالای صدا و سیما خواهد شد. البته در تمامی زمینه ها قوه قضاییه اقدام می نماید. » (صحیفه نور ، جلد 21 : ص 76 ) توهین به دردانه هستی، بانوی عوالم، حبیبه کردگار، پاره تن پیامبر، صدیقه طاهره سلام الله علیها نه کنشی سیاسی است و نه کنشی در اعتراض به حکومت ... این حرکت جز مقابله و دهن کجی به اعتقادات قاطبه ایرانیان که ناشی از بی عقلی و بی هویتی است، هیچ معنای دیگری ندارد . احترام به مقدسات خصوصا ذوات مقدس آل الله علی الخصوص وجود مبارک حضرت مادر نقطه مشترک همه ایرانیان آزاده است . این حرکت هتاکانه در تاریخ انقلاب در مواردی خفیف تر با واکنش محکم و به موقع حضرت امام خمینی ره به تثبیت نقطه حساسیت غیرت دینی در تراز حکومت اسلامی منجر گردید. از جامعه مذهبی و هیئات توقع می رود با بیان مراتب آزردگی و عکس العمل درخور از عادی سازی چنین حرکات شنیعی ممانعت کنند. همچنین از مسئولین امر انتظار می رود تا در تراز غیرت دینی معمار انقلاب حضرت روح الله با این موضوع مواجه شوند و در ایجاد بازدارندگی در این موارد هیچ مسامحه نکنند. ✍ محمد امیری طیبی @Mohammad_AmiriTayebi
هدایت شده از بر پا
میگفت کاش رهبری هم مثل امام دقیقا یک نقطه ای را مشخص میکرد که ما انجام بدیم. امام میگفت شاه باید برود، امام میگفت مساله اول ما جنگ است، رهبری چرا چنین نمیگوید؟ گفتم والله قسم تو با این وضع در زمان امام هم بودی همین طور گیج بودی، امام گفت شاه باید برود، اما چطور؟ میدانی خیلی ها هنوز امثال مصباح را انقلابی نمیدانند چون آن روز روش انقلاب کردن امام را نمیدانستند؟ امام در انتهای کتاب ولایت فقیهش در نجف میگوید راهبرد ما "تعلیمات و تبلیغات" است. بسیاری منبر رفتنهای سیدعلی خامنه ای را جزو مبارزه نمیدیدند، باید حتما مثل مجاهدین خلق هفت تیر کش میشدی و به آتش میکشیدی شهر را تا بشوی انقلابی. امام گفت شاه باید برود روشش را هم گفت که با تحول مردم باید چنین کرد و راه تحول مردم را حرکت و دعوت میدانست. در جنگ هم همین بود خیلی ها آوردن مردم پای جنگ را نمیفهمیدند. میگفتند روی این نیروها نمیشود حساب کرد. میگفتند با مخ زنی (و دل زنی) جنگ را نمیبریم، مردم میآیند و نمیمانند. بله مشکل ما این است مشکل ما این است که امروز رهبری میگوید باید ایران را قله پیشرفت کنیم، و راه آن "اراده عمومی" است که "بن مایه پیشرفت" است، این اراده میتواند "دولت اسلامی" را بسازد و "جوان مومن انقلابی" اداره کشور را بر عهده بگیرد، و راه این دولت سازی آن است که بین امام و امت کانال کشی کنید و حلقه میانی باشید و حزب اسلامی(نه غربی) شوید و بار کشور را بردارید و مشغول تبیین باشید و تبلیغ. قدم اولتان، فوری ترین و ریشه ای ترین کارتان، مهمترین اقدامتان هم جهاد امیدافزایی باشد. جهاد تبیین. احساس یاس و ناامیدی و بن بست مقتل جوان ایرانی است. وقتی احساس کند راهی که آمده ایم خطا بوده و آینده نتیجه نمیدهد، به هر امر دیگری چنگ میزند. من میگویم تو اصلا سخنان رهبر را نشنیدی، چند بار گفته باشد تبیین کنید، امیدافزایی کنید، محتوا میخواهیم، قوتها را بگویید. چند بار گفته باشد خوب است؟ نشنیدی. دنبال تحلیلهای صد من یک غاز در تاریکی و گیر دادن به این و آن شدی، درباره روش مدیریت جنگ و دیپلماسی سخن گفتی، نق زدی، ناله کردی، آن دشمنی که جوان سفیه و نادان ما را میآورد که پرچم بسوزاند برای تو هم نقشه دارد، نقشه اش برای تو آن است که سکوت کنی، منفعل شوی، خفه خون بگیری. رهبری بیش از بیست سال است نقطه ای را میگوید که تو عزمش را نمیکنی و جدیش نمیگیری. اگر میخواهی کشور تغییر کند راهش آوردن اراده عمومی است، فقط قدرت مردم را لازم داریم و آن نیز بدون تبیین و امیدافزایی شدنی نیست. خطرناکتر از ناو دشمن این دستگاه دجال مخ زنی و یاس و ترس آفرینی شیطانی است. آنها بعد از یاس و ناامیدی رفته اند سراغ ترس و دلهره. تو در مقابل به جز سکوت و نچ نچ کردن و یا تحلیلهای ریش پرفسوری لاطائلات و مخدر و خود‌راحت‌کن چه کرده ای؟ خدایا به حق این رمضان به ما عزم جزم و ایمان بده تا سخن سیدعلی مظلوم را روی زمین نگذاریم و جدی بگیریم. @ali_mahdiyan
هدایت شده از چی نما
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در این مراسم شهاب حسینی سخنانی گفت که می‌توانید در ویدئو ببینید. اما چند نکته شهاب حسینی می‌گوید جواد گنجی یکی از ده‌ها هزار داغی است که بر دل مردم نشسته است یعنی او روایت دروغین چهل هزار کشته را باور دارد و آن را ترویج می‌کند. می‌گوید سیاستمداران مخاطبین سینما نیستند! اگر بودند روش و منشش نمی‌توانست این باشد! آقای حسینی مخاطب سینما همگان‌اند.علی‌الخصوص سیاستمداران همان‌ها که شما جماعت با تشخیص غلط خود بارها در انتخابات به مردم تحمیل کردید و در نهایت مسئولیت خود را نپذیرفتید! و در ادامه خانه سینما را تشکل مردمی می‌دانید. آقای حسینی اتفاقا خانه سینما هیچوقت طرف مردم نبوده است.خانه سینما کی طرف بیش از هزار ایرانی کشته شده در جنگ دوازده روزه را گرفت؟ خانه سینما هیچوقت طرف مردم و مطالبات به حق آنان نایستاد.فقط بیانیه هنجارشکن داد.فقط بر آتش فتنه نفت ریخت.بار اول و دوم نیست.مگر خانه سینما کجاست که این چنین با حاکمیت در ستیز است! اگر بیانیه هم می‌دهد اغلب دوپهلو است. آقای حسینی چه مدرکی دارید که خیلی‌ها زیر احکام سنگین هستند؟ اگر هستند آدم کشته‌اند،مامور امنیت و انتظامی آتش زدند،مسجد و پاسگاه آتش زدند. و چه مثال مزخرفی آوردید از فیلم فهرست شیندلر که در تایید هولوکاست است. حتی یک مثال سینمایی همسو با حرفهایتان نمی‌توانید بیاورید. کاش از فیلم فروشنده مثال می‌آوردید.آنجا که دانش‌آموزی سر کلاس از شما به عنوان معلم پرسید: آقا آدما چجوری گاو میشن؟ و شما پاسخ دادید: به مرور بله آقای حسینی به مرور..... زیاده عرضی نیست.... @cheenamaa
هدایت شده از جارچی 🇮🇷|
2.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣📹 قرآن‌های سوخته ماندگار خواهند شد 🔸 قرآن‌های سوخته‌شده در اغتشاشات دی‌ماه، در موزهٔ خوشنویسی ایران مرمت و کتابت می‌شوند. @jaarchi
هدایت شده از عمارآنلاین
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در محکومیت اهانت به نمادهای ملی و مذهبی @ammaronlin
🔸 چرا وضع برخی دانشگاه‌ها این‌چنین شد؟! سؤال داریم که چرا در برخی دانشگاه‌ها عده‌ای پرچم آتش زدن و بی‌حرمتی کردن؟! این تابلویِ یکی از همون دانشگاه‌هاست، متعلق به بسیج دانشجوییِ اون دانشگاه(که شهدا رو چند هفته قبل از شهادت توسط موساد) با لفظ قمار باز خطاب کرد و.... وقتی موذنِ جامعه در دانشگاه‌ها، رسماً کیف‌کشِ برخی افراد و تفکرشون می‌شه و تبدیل می‌شه به نوچه‌ی جریانات متحجرِ مثلا انقلابی، خیلی نباید انتظار اثرگذاری بر دیگر دانشجوها در این فضا رو داشته باشیم...
این سخنانِ عراقچی است؛ به‌نظرم زیباتر، منطقی‌تر و حتی انقلابی‌تر از این نمی‌شد حرف زد. اما نگاه جناحی اجازه نمی‌دهد این بخش‌ها دیده شود. مخاطب هم معمولاً حوصله ندارد کل حرف را ببیند؛ در نتیجه، یک جمله بریده می‌شود و می‌گویند: «عراقچی درباره رهبری آینده فلان حرف را زد». مجری می‌پرسد: «اگر رهبری ترور شود چه می‌شود؟» و عراقچی با هوشمندی کامل پاسخ می‌دهد: «من در رسانه‌های آمریکایی دیده‌ام که روی ترور رهبری مانور می‌دهند، اما بدانند نظام ایران در هر حالتی ماندگار است.» این حرف، در واقع تیر خلاص به دشمن و رسانه‌هایش است؛ همان‌ها که القا می‌کنند نظام ایران دیکتاتوری و وابسته به یک نفر است و اگر آن یک نفر نباشد، همه‌چیز تمام می‌شود. بله، این جمله برای منِ بچه‌انقلابی ممکن است تلخ و اذیت‌کننده باشد؛ من هم اذیت می‌شوم. اما مخاطبِ عراقچی من و شما نیستیم؛ مخاطب، رسانه خارجی و ذهنیتی است که اصلاً مثل ما فکر نمی‌کند. باید با منطق خودش با او حرف زد. همین‌طور توییتی که علی‌اصغر شفیعیان زد؛ این‌که زمان شاه هم می‌گفتند «پهلوی برود همه‌چیز درست می‌شود»، اما نشد. این ادبیات شاید باب میل بچه‌های ایتایی و انقلابی نباشد، اما برای صحبت با برانداز لازم است. یکی از مشکلات اصلی «تبیین» همین‌جاست: باید با طرف مقابل به مدل خودش حرف بزنی تا نتیجه بگیری. وقتی این کار را می‌کنی، بعضی از این‌طرفی‌ها که هوش رسانه‌ای ندارند، معترض می‌شوند و یکی باید واقعاً این‌ها را جمع کند! ما این مشکل را در کلاب‌هاوس هم داشتیم. من می‌گفتم: «باشه، هرچی می‌گید درسته؛ حالا بگید چیکار کنیم؟ من هم میام سمت شما.» می‌گفتند: «هیچی، باید صبر کنیم.» می‌گفتم: «خب منم همینو می‌گم! پس برید زندگی‌تون رو بکنید 😁» این منطق آن‌طرف جواب می‌دهد، اما این‌طرف می‌گویند: «تو باید شبهاتش را حل می‌کردی!» در حالی که طرف نه‌تنها تبیین نمی‌شود، بدتر هم می‌شود. بهترین جواب، جوابی است که با منطق خودِ طرف مقابل داده شود. مثلاً یکی گفت: «امام خمینی فلان حرف را زده.» به او گفتم: «تو کسی را می‌شناسی که اگر فردا نفر اول مملکت شد، همه حرف‌ها و تصمیم‌هایش صددرصد درست باشد و حتی یک درصد هم اشتباه نکند؟» گفت: «نه، همه انسان‌ها دچار اشتباه می‌شوند.» گفتم: «خیلی خب، بیا اشتباهات امام را ــ از نظر خودت ــ بشمار.» شمرد؛ در کل چهار مورد بود. گفتم: «فرض کنیم حرفت درست است. کسی که در کل عمرش، بین هزاران حرف و تصمیم، چهار اشتباه داشته، نمره‌اش صفر است یا ۱۹؟» گفت: «۱۹.» گفتم: «پس چرا به امام به‌خاطر چهار اشتباه صفر می‌دهی، اما به شاه به‌خاطر صد اشتباهی که من شمردم، بیست می‌دهی؟ شاه می‌شود ۸، امام می‌شود ۱۹. حالا کدام بهتر است؟ کدام را باید انتخاب کرد؟» اینجا دیگر خودش جواب را گرفت. این منطق، انقلابی‌پسند نیست در حالی که با منطق خودشان، دقیقاً به همان نتیجه‌ای رسیدی که می‌خواستی. مشکل اساسی تبیین‌ همین است: با منطق خودمان حرف می‌زنیم، نه با منطق مخاطب. مثال دیگر: یک رفیق طلبه قدیمی دارم؛ ۱۲ سال پیش با هم درس آیت‌الله وحید می‌رفتیم. طلبه‌ای فاضل، اما غیرانقلابی. یک روز به من گفت: «تو طلبه دقیقی بودی، چطور نفهمیدی فلان مسئله دلیلش ضعیفه؟» چندتا از اعتقادات خودش را شمردم و پرسیدم: «این‌ها را قبول داری؟» گفت: «بله.» گفتم: «دلیل این‌ها از دلیل همان مسئله ضعیف‌تر است. چطور این‌ها را قبول داری، اما به من می‌گویی چرا آن را قبول داری؟» گفت: «درسته، این‌ها هم دلیلش ضعیفه.» گفتم: «خب پس بی‌خیالشون شو.» گفت: «نه، من خودم یه دلایل دِلی دارم.» گفتم: «منم دلایل قُلوه‌ای دارم 😂» یک‌بار هم در تهران، در جمعی بودم که طرف نه خدا را قبول داشت، نه پیامبر، نه کوروش، نه ایران، نه اسلام؛ فقط می‌گفت «من حافظ را قبول دارم.» بچه‌ها با منطق خودشان شروع کردند: «ببین اسلام خوبه، خدا هست، فلان…» طبیعی بود که طرف قانع نشود. گفتم: «حالا که بحث‌هاتون تموم شد و ایشون هم قانع نشد، بیایید امشب تا صبح حافظ بخونیم و هرچی حافظ گفت بگیم چشم.» شروع کردم به خواندن ابیات حافظ. طرف می‌گفت: «به‌به!» من معنا می‌کردم. می‌گفت: «عه! حافظ اینا رو گفته؟!» تا صبح، همه‌چیز را قبول کرد. خلاصه اینکه این منطق خیلی جواب می‌دهد: اول کمی همراهی، بعد حرف زدن با منطق خودش. منطق شما برای خودتان زیباست، نه لزوماً برای دیگران. انبیا و ائمه هم دقیقاً همین کار را می‌کردند. علامه امینی، ولایت امیرالمؤمنین(ع) را با منطق اهل سنت اثبات می‌کند. حضرت ابراهیم(ع) با منطق مخاطبش حرف می‌زند: اول فرض می‌گیرد این ستاره و ماه و خورشید خدا هستند، بعد با منطق خودِ آن‌ها نشان می‌دهد که «افول می‌کنند، پس خدا نیستند». این یعنی تبیین موثر
‌|قلب یک ظرف بیشتر نیست، اگر خالی باشد مورد طمع شیطان است؛ ما به حالت غفلتِ دل تعبیر می‌کنیم، این‌جاست که وضعیت خطرناک می‌شود لذا راهی که توصیه می‌کنند این است که نگذارید دل از یاد خدا خالی بماند تا شیطان در آن طمع کند، اگر به یاد خدا باشد سراغ او نمی‌آید. آیةالله حاج‌آقا مجتبی تهرانی رضوان الله تعالی‌علیه
هدایت شده از  فصل بیداری
❌نکته ای در باب مصاحبه عراقچی‌... 🔶مجری نمیپرسه که اگه رهبرتون رو ترور کنند، شما چه کار میکنید؟ بلکه میپرسه این فرد اصلا جانشینی میتونه داشته باشه؟ بعد از ایشون، چون هیچ‌کس رو ندارید بگذارید جاش، آیا ساختارتون عوض نمیشه؟ که مثلا دیگه ولایت فقیهی نباشه؟ 🔷حالا عده ای میگن چرا عراقچی نگفت هر کس به رهبری سوء قصد کنه، ما نیست و نابودش میکنیم؟ 🔶من میگم باشه، حق با شماست، میگفت بهتر بود، اما عراقچی هم یک ساعت مصاحبه کرده، همه‌اش داره رجز میخونه، اونها رو هم ببینید. 🙏ماشاءالله به غیرتی که روی رهبری دارید. 🔷منتها وقتی که بهتون میگن رهبری انقدر ضعیفه که بهش تحمیل میشه، نمیتونه نظرات خودش رو ابراز کنه و هرچی میگه حرف خودش نیست، گزارش غلط بهش میدن و فریبش میدن... اون موقع هم لطفا غیرت به خرج بدید.