eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
‌|قلب یک ظرف بیشتر نیست، اگر خالی باشد مورد طمع شیطان است؛ ما به حالت غفلتِ دل تعبیر می‌کنیم، این‌جاست که وضعیت خطرناک می‌شود لذا راهی که توصیه می‌کنند این است که نگذارید دل از یاد خدا خالی بماند تا شیطان در آن طمع کند، اگر به یاد خدا باشد سراغ او نمی‌آید. آیةالله حاج‌آقا مجتبی تهرانی رضوان الله تعالی‌علیه
هدایت شده از  فصل بیداری
❌نکته ای در باب مصاحبه عراقچی‌... 🔶مجری نمیپرسه که اگه رهبرتون رو ترور کنند، شما چه کار میکنید؟ بلکه میپرسه این فرد اصلا جانشینی میتونه داشته باشه؟ بعد از ایشون، چون هیچ‌کس رو ندارید بگذارید جاش، آیا ساختارتون عوض نمیشه؟ که مثلا دیگه ولایت فقیهی نباشه؟ 🔷حالا عده ای میگن چرا عراقچی نگفت هر کس به رهبری سوء قصد کنه، ما نیست و نابودش میکنیم؟ 🔶من میگم باشه، حق با شماست، میگفت بهتر بود، اما عراقچی هم یک ساعت مصاحبه کرده، همه‌اش داره رجز میخونه، اونها رو هم ببینید. 🙏ماشاءالله به غیرتی که روی رهبری دارید. 🔷منتها وقتی که بهتون میگن رهبری انقدر ضعیفه که بهش تحمیل میشه، نمیتونه نظرات خودش رو ابراز کنه و هرچی میگه حرف خودش نیست، گزارش غلط بهش میدن و فریبش میدن... اون موقع هم لطفا غیرت به خرج بدید.
نکته‌ای در باب مصاحبه‌ی دکتر عراقچی‌... 🔶مجری نمی‌پرسه که اگه رهبرتون رو ترور کنند، شما چه کار می‌کنید؟ بلکه می‌پرسه این فرد اصلا جانشینی می‌تونه داشته باشه؟ بعد از ایشون، چون هیچ‌کس رو ندارید بگذارید جاش، آیا ساختارتون عوض نمی‌شه؟ که مثلا دیگه ولایت فقیهی نباشه؟! 🔷حالا عده‌ای می‌گن چرا عراقچی نگفت هر کس به رهبری سوء قصد کنه، ما نیست و نابودش می‌کنیم؟! 🔶من می‌گم باشه، حق با شماست، می‌گفت بهتر بود، اما عراقچی هم یک ساعت مصاحبه کرده، همه‌ش داره رجز می‌خونه، اونها رو هم ببینیم. 🙏ماشاءالله به غیرتی که روی رهبری دارین... 🔷منتها وقتی که بهتون می‌گن رهبری اونقدر ضعیفه که بهش تحمیل می‌شه، نمی‌تونه نظرات خودش رو ابراز کنه و هرچی می‌گه حرف خودش نیست، گزارش غلط بهش میدن و فریب‌ش میدن...، اون موقع هم لطفا غیرت به خرج بدین... ✍کلا اینطور مصاحبه‌ها اصلا مصاحبه‌‌های معمولی نیستن، مجری هم آدم معمولی‌ای نیست. 🔶 سؤال‌هاشون رو هم خبرگزاری‌هاشون طرح نمی‌کنن، کلا پشت این مصاحبه‌ها سرویس‌های امنیتی هستند 🔷مثل اون مصاحبه‌ی لاریجانی با خبرگزاری قطری... 🔶سؤال‌ها اصلا برای نوشتن یک مصاحبه‌ی مثلا جنجالی طرح نمی‌شن، طرح می‌شن برای فتنه‌انگیزی، تفرقه‌ افکنی، از خود طرف بگیری، علیه‌ش در دنیا استفاده کنی، از خودش بگیری علیه‌ش داخل کشورش استفاده کنی، حساسیت یک دولت رو نسبت به یک موضوع محک زدن... 🔷جنگِ دیپلماتیکه، و چون مردم خیلی کمتر از جنگ تسلیحاتی ازش سر در میارن، دیپلمات‌هامون خیلی مظلوم واقع میشن... 🔶هر دیپلماتی هم یک توانی داره، بالاخره دوتا تیر هم شاید بخوره در این جنگ، اما این نباید باعث بشه سریع برچسب خائن بهش بچسبونیم! 🔷البته این هم جزءِ جنگه، رسانه‌های ایرانی رو یا فریب میدن، یا اصلا از خودشونن، بهشون خط میدن، از پشت شلیک می‌کنن به نیروی خودی... 🔶اون مصاحبه‌ای که پارسال دکتر پزشکیان در نیویورک با تاکر کارلسون کرد خیلی حرفه‌ای بود، تیم مذاکره خیلی باهاش کار کرده بودند و جواب‌ها رو خیلی حساب شده آماده کرده بودند. 🔷حرف‌های دکتر پزشکیان باید مردم آمریکا و کارلسونِ بسیار پرطرفدار در جمهوری‌خواه‌هارو علیه سیاست‌های ترامپ در حمایت از اسرائیل می‌کرد، که کرد. 🔶اونوقت در ایران در ایتا، شروع کردن به تخریب رئیس‌جمهور! جنگه دیگه جنگه ____________________________ بنده رفتم اصل فیلم رو دیدم، شما هم ببینید. سوال خبرنگار اینه دقیقا: "Is there a, is there a succession plan for the Supreme Leader? and will there be a day when there would be maybe a separation between the clergy and the civil dispensation?" بحث زبانم لال «ترور رهبری» اصلا در سؤال نیست سؤال درباره‌ی جانشینیه. بحث ترور رو خود دکتر عراقچی در جواب مطرح می‌کنه. البته بنده قبول دارم که همچنین نباید می‌گفت ایشون، اما جدای این مورد، بقیه‌ی موارد مصاحبه خیلی خوب بود و ای‌کاش برخی دوستان همه‌ی مصاحبه رو ببینن... و باز هم تشکر از دوستان انقلابی بابت غیرت زیباشون... اما چند سؤال: ۱. چرا اون زمان که برخی از این افرادی که الان رگ گردن‌شون بیرون زده، در زمان واکسن می‌گفتند که رهبری تخصص نداره و به رهبری تحمیل کردند و...، روی رهبری غیرت به خرج ندادن؟! ۲. چرا وقتی اینقدر چهره‌ی رهبری رو ضعیف نشون دادن که ادعای تحمیل به ایشون کردن، این افراد غیرت به خرج ندادن؟! ۳. چرا وقتی جناب ش.راد از همین کانال‌داران ایتایی، ادعا داشت رهبری رو مجبور به واکسن زدن کردن، برخی‌ها غیرت به خرج ندادن؟! از سال ۹۹ و فتنه‌ی ضد واکسن‌ها ما شاهد بودیم فرامین رهبری معظم مدام توسط عده‌ای که خود رو مطیع ایشون می دونن زیر پا گذاشته شد، اما کانال‌های همسوشون غیرتی روی رهبری به خرج ندادن!! خدا عاقبت ما رو ختم بخیر کند.
هم از تقوی‌نیا هم از دیگر افراد خواهش می‌کنیم آن قسمت سؤال خبرنگار که از دکتر عراقچی درباره‌ی احتمال ترور توسط ترامپ را مطرح کرد برای ما بفرستند. همان قسمت سؤال رو لطفا... این.جاست که می‌گیم اسیرِ جماعتی هستیم که خودشون رو تفسیرگر و تحلیل‌گر می‌‌دونند، اما اصل مصاحبه رو ندیدن!! هیچ‌جای سؤال خبرنگار، چنین چیزی وجود نداشت...
🔺باز هم حمله به عراقچی! 🔹اخیرا از یکی از تحلیل‌گرانِ غربی که اتفاقا مخالف حمله‌ی آمریکا به ایران هم هست، شنیدم که در واکنش به سؤالی درباره.ی ترور احتمالی سران جمهوری اسلامی می‌گفت: ایران کشوری است که دموکراسی واقعی دارد؛ ایران سرزمین نهادها است. منظورش این بود که در ایران بر خلاف ممالک دیکتاتوری یا حکومت‌های خانوادگی، کشور متکی به یک نفر نیست، همان‌طور که بر خلاف تصور دشمن، پس از شهادت فرماندهان نظامی، فرماندهان دیگری جایگزین شدند و آن ضربات مهلک را در جنگ ۱۲ روزه به اسرائیل وارد کردند. 🔹اولا که دکتر عراقچی در تمام این مدت مواضع انقلابی داشته و حتی نسبت به تهدید ترور رهبری هم از خود واکنش قاطع نشان داده است. در هیچ‌یک از مصاحبه‌هایش نیز پیدا نمی‌کنید که جنگ و دیپلماسی را کنار هم قرار ندهد. همواره می‌گوید اهل دیپلماسی هستیم، برای جنگ هم آماده‌ایم. 🔹ثانیا عراقچی یک دیپلمات است و باید حرف‌هایش را مختصر و مفید انتخاب کند. خلاصه‌ی پاسخ او به خبرنگار هندی درباره‌ی احتمال تهدید رهبری این است که دشمن نمی‌تواند جمهوری اسلامی را با ترور رهبری از پای در بیاورد. این جمله اگر برای مخاطب فهم بشود، اثرش کمتر از پای بر زمین کوبیدن و رجز خواندن نیست. مگر امام خمینی(رحمةالله‌علیه) نفرمودند حفظ جمهوری اسلامی از حفظ جان یک نفر و لو امام عصر(علیه‌السلام) باشد اولی‌تر است؟ 🔹ثالثا درباره‌ی پیامدهای چنین حماقتی از دشمن بارها و بارها علمای دینی، فرماندهان ارشد نظامی، گروه‌های مقاومت در سراسر منطقه، بعلاوه دیپلمات‌ها و چهره‌های سیاسی و امنیتیِ ما، هشدارهای لازم را داده‌اند. اساسا از عراقچی بیش از هر چیز، دیپلماسیِ قوی و مذاکره‌ی خوب انتظار می‌رود، هرچند که او بارها تهدید هم کرده است! 🔹بنده قبلا هم گفته‌ام؛ فرض کنید عراقچی و پزشکیان همه‌ی مشکلات کشور را نیز حل کنند. اقتصاد را، امنیت را، جامعه را، معیشت را و خلاصه هر چیزی که فکر می‌کنید باید درست بشود! خدا وکیلی فکر می‌کنید بعد از این اتفاقات [برخی] دست از سرشان برمی‌دارند؟ خیر! بعضی‌ها با تقابل دیده می‌شوند و وقتی سوژه‌ی دندان‌گیری ندارند از کاه کوه می‌سازند، و اِلّا در سکوت دیده نخواهند شد چون در هیچ کاری جز جوسازی تخصص ندارند. 🔹و البته زمان‌شناس هم نیستند؛ اولویت‌ها را نمی‌فهمند؛ درکی از مسائل مهم کشور ندارند و بعضا حتی از مراجع بالا دستی تذکر هم گرفته‌اند! اما چه می‌شود کرد؟ بی‌فایده‌ست آقا؛ بی‌فایده است! ✍عبدالرحیم انصاری
مادر و دو دختر رضا پهلوی اطلاعیه سازمان سیا برای جذب جاسوس از داخل ایران به زبان فارسی را استوری کردند... میزان سرسپردگی و وابستگی این خانواده حیرت‌ انگیز و غیرقابل‌ باور است... نام پهلوی مایه ننگ سنت پادشاهی ایرانی و مایه ننگ تاریخ هفت هزار ساله ایران ما است... ✍ علی قلی‌زاده
هدایت شده از  فصل بیداری
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👇 تکرار تاریخ از خوارج تا مدعیان امروز چه سکانس بی‌نظیری که به‌خوبی وضعیت برخی را به تصویر می‌کشد... در تاریخ آمده است: زمانی که جاسوسان با ترور یاران مجتبی (ع) مسیر را برای هموار می‌کردند، گروهی از با رخنه در لشکر و تحریک مردم به جهاد، آن حضرت را به‌دلیل تعلل در حمله به سپاه شام، مقصر معرفی می‌کردند! این سکانس شما را یاد چه کسانی می‌اندازد؟ چه کسانی از تعلل فرماندهان نظامی ما ـ که برخی از آنان به مقام شهادت رسیدند ـ سخن گفتند؟ چه کسانی آن‌قدر فضای سیاسی را ملتهب کردند تا صراحتاً فرمودند: «نه تعلل می‌کنیم و نه عجله.» به‌خدا قسم، تاریخ در حال تکرار است. توجیه‌گران امر رهبری، هیچ‌کدام عاقبت‌بخیر نشدند. و آن دیالوگ پایانی... آیا شما را یاد کسانی نمی‌اندازد که پس از شهادت سید حسن ، ناجوانمردانه به سرداران شهید ، و حمله کردند و گفتند: «چون نزدید، سید را زدند!....
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
🔺باز هم حمله به عراقچی! 🔹اخیرا از یکی از تحلیل‌گرانِ غربی که اتفاقا مخالف حمله‌ی آمریکا به ایران هم
چرا تأکید بر ساختارِ جانشینی برای رهبری، نشانه‌ی قدرت است نه نشانه‌ی ضعف؟! (در یک نظام منسجم، شفافیت ساختاری، خود بزرگترین ابزار نمایش اقتدار است...) 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
#صراحت_عراقچی #استراتژی_قرآنی چرا تأکید بر ساختارِ جانشینی برای رهبری، نشانه‌ی قدرت است نه نشانه‌ی ض
اولا؛ این صراحت، در برابر دشمنان را نتیجه می‌دهد! وقتی سازوکار جانشینی از قبل مشخص و صریح باشد، امیدِ دشمن به ایجاد شوک و بی‌ثباتی در لحظه‌ی حساس از بین می‌رود... در سیستم‌های ضعیف دنیا مثل ونزوئلا، دشمن منتظر بوجود آمدن بحران است تا بتواند از ضعفِ ساختاریِ آن نظام، استفاده و بر آن‌ها غالب شود! اما وقتی که ما به صراحت اعلام می‌کنیم که برای فردای بدون شخص رهبری، برنامه‌ریزی کرده‌ایم، این خودش یک نوع محسوب می‌شود که می‌تواند در کنار بازدارندگی سخت نظامی، دشمن را از تهاجم علیه کشورمان ناامید سازد! ثانیا؛ تبیین نظام، اعتماد و اطمینان داخلی را نیز در پی خواهد داشت! استحکام یک نظام، تنها با قدرت ظاهری سنجیده نمی‌شود، بلکه با اطمینان‌بخشی درونی و بیرونی معنا می‌یابد. ما با آشکار ساختن مسیر جانشینی، نه تنها دشمن را ناامید می‌کنیم، بلکه به ملت خود اطمینان می‌دهیم که اصول و آرمان‌ها پابرجا خواهند ماند! ثالثا؛ در جمهوری اسلامی، مشروعیت رهبری دو بُعد دارد: شرعی(ولایت فقیه) و قانونی(قانون اساسی) محور تأکید آقای دکتر عراقچی بر جنبه‌ی دوم می‌باشد! ایشان در پیِ بیان مشروعیتِ تثبیت‌شده رهبری توسط انتخاب خبرگان و قانون اساسی می‌باشد! این درحالی‌ست که اگر این مکانیزم قانونی نفی شود و یا به صراحت بیان نشود، کل اعتبار ساختاری نظام زیر سؤال می‌رود! چراکه نظام برای اینکه بتواند پایداری جهانی خود را در فضای بین‌الملل نشان دهد، قطعاً نیازمند تصریح به این پشتوانه‌ی اداری و حقوقیِ قوی است!
در صورت «توافق»، ایران یک پیروزی استراتژیک بدست می‌آورد؛ زیرا هم تسلیم فشارهای نامتعارف آمریکا نشده و هم اپوزیسیون خارج‌نشین حامی جنگ را به محاق می‌برد. در صورت وقوع «جنگ»، آمریکا دچار یک شکست استراتژیک خواهد شد؛ زیرا با فشار نتوانسته ایران را تسلیم کند و ناگزیر به دادن هزینه‌ای است که جایگاه ایالات متحده را به چالش می‌کشد و در عین حال ترامپ را به هیچ یک از اهداف از پیش تعیین شده خود نمی‌رساند. پ.ن: معادله دو سر بردی که می‌گن، مصداقش همینه