eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
هم از تقوی‌نیا هم از دیگر افراد خواهش می‌کنیم آن قسمت سؤال خبرنگار که از دکتر عراقچی درباره‌ی احتمال ترور توسط ترامپ را مطرح کرد برای ما بفرستند. همان قسمت سؤال رو لطفا... این.جاست که می‌گیم اسیرِ جماعتی هستیم که خودشون رو تفسیرگر و تحلیل‌گر می‌‌دونند، اما اصل مصاحبه رو ندیدن!! هیچ‌جای سؤال خبرنگار، چنین چیزی وجود نداشت...
🔺باز هم حمله به عراقچی! 🔹اخیرا از یکی از تحلیل‌گرانِ غربی که اتفاقا مخالف حمله‌ی آمریکا به ایران هم هست، شنیدم که در واکنش به سؤالی درباره.ی ترور احتمالی سران جمهوری اسلامی می‌گفت: ایران کشوری است که دموکراسی واقعی دارد؛ ایران سرزمین نهادها است. منظورش این بود که در ایران بر خلاف ممالک دیکتاتوری یا حکومت‌های خانوادگی، کشور متکی به یک نفر نیست، همان‌طور که بر خلاف تصور دشمن، پس از شهادت فرماندهان نظامی، فرماندهان دیگری جایگزین شدند و آن ضربات مهلک را در جنگ ۱۲ روزه به اسرائیل وارد کردند. 🔹اولا که دکتر عراقچی در تمام این مدت مواضع انقلابی داشته و حتی نسبت به تهدید ترور رهبری هم از خود واکنش قاطع نشان داده است. در هیچ‌یک از مصاحبه‌هایش نیز پیدا نمی‌کنید که جنگ و دیپلماسی را کنار هم قرار ندهد. همواره می‌گوید اهل دیپلماسی هستیم، برای جنگ هم آماده‌ایم. 🔹ثانیا عراقچی یک دیپلمات است و باید حرف‌هایش را مختصر و مفید انتخاب کند. خلاصه‌ی پاسخ او به خبرنگار هندی درباره‌ی احتمال تهدید رهبری این است که دشمن نمی‌تواند جمهوری اسلامی را با ترور رهبری از پای در بیاورد. این جمله اگر برای مخاطب فهم بشود، اثرش کمتر از پای بر زمین کوبیدن و رجز خواندن نیست. مگر امام خمینی(رحمةالله‌علیه) نفرمودند حفظ جمهوری اسلامی از حفظ جان یک نفر و لو امام عصر(علیه‌السلام) باشد اولی‌تر است؟ 🔹ثالثا درباره‌ی پیامدهای چنین حماقتی از دشمن بارها و بارها علمای دینی، فرماندهان ارشد نظامی، گروه‌های مقاومت در سراسر منطقه، بعلاوه دیپلمات‌ها و چهره‌های سیاسی و امنیتیِ ما، هشدارهای لازم را داده‌اند. اساسا از عراقچی بیش از هر چیز، دیپلماسیِ قوی و مذاکره‌ی خوب انتظار می‌رود، هرچند که او بارها تهدید هم کرده است! 🔹بنده قبلا هم گفته‌ام؛ فرض کنید عراقچی و پزشکیان همه‌ی مشکلات کشور را نیز حل کنند. اقتصاد را، امنیت را، جامعه را، معیشت را و خلاصه هر چیزی که فکر می‌کنید باید درست بشود! خدا وکیلی فکر می‌کنید بعد از این اتفاقات [برخی] دست از سرشان برمی‌دارند؟ خیر! بعضی‌ها با تقابل دیده می‌شوند و وقتی سوژه‌ی دندان‌گیری ندارند از کاه کوه می‌سازند، و اِلّا در سکوت دیده نخواهند شد چون در هیچ کاری جز جوسازی تخصص ندارند. 🔹و البته زمان‌شناس هم نیستند؛ اولویت‌ها را نمی‌فهمند؛ درکی از مسائل مهم کشور ندارند و بعضا حتی از مراجع بالا دستی تذکر هم گرفته‌اند! اما چه می‌شود کرد؟ بی‌فایده‌ست آقا؛ بی‌فایده است! ✍عبدالرحیم انصاری
مادر و دو دختر رضا پهلوی اطلاعیه سازمان سیا برای جذب جاسوس از داخل ایران به زبان فارسی را استوری کردند... میزان سرسپردگی و وابستگی این خانواده حیرت‌ انگیز و غیرقابل‌ باور است... نام پهلوی مایه ننگ سنت پادشاهی ایرانی و مایه ننگ تاریخ هفت هزار ساله ایران ما است... ✍ علی قلی‌زاده
هدایت شده از  فصل بیداری
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👇 تکرار تاریخ از خوارج تا مدعیان امروز چه سکانس بی‌نظیری که به‌خوبی وضعیت برخی را به تصویر می‌کشد... در تاریخ آمده است: زمانی که جاسوسان با ترور یاران مجتبی (ع) مسیر را برای هموار می‌کردند، گروهی از با رخنه در لشکر و تحریک مردم به جهاد، آن حضرت را به‌دلیل تعلل در حمله به سپاه شام، مقصر معرفی می‌کردند! این سکانس شما را یاد چه کسانی می‌اندازد؟ چه کسانی از تعلل فرماندهان نظامی ما ـ که برخی از آنان به مقام شهادت رسیدند ـ سخن گفتند؟ چه کسانی آن‌قدر فضای سیاسی را ملتهب کردند تا صراحتاً فرمودند: «نه تعلل می‌کنیم و نه عجله.» به‌خدا قسم، تاریخ در حال تکرار است. توجیه‌گران امر رهبری، هیچ‌کدام عاقبت‌بخیر نشدند. و آن دیالوگ پایانی... آیا شما را یاد کسانی نمی‌اندازد که پس از شهادت سید حسن ، ناجوانمردانه به سرداران شهید ، و حمله کردند و گفتند: «چون نزدید، سید را زدند!....
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
🔺باز هم حمله به عراقچی! 🔹اخیرا از یکی از تحلیل‌گرانِ غربی که اتفاقا مخالف حمله‌ی آمریکا به ایران هم
چرا تأکید بر ساختارِ جانشینی برای رهبری، نشانه‌ی قدرت است نه نشانه‌ی ضعف؟! (در یک نظام منسجم، شفافیت ساختاری، خود بزرگترین ابزار نمایش اقتدار است...) 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
#صراحت_عراقچی #استراتژی_قرآنی چرا تأکید بر ساختارِ جانشینی برای رهبری، نشانه‌ی قدرت است نه نشانه‌ی ض
اولا؛ این صراحت، در برابر دشمنان را نتیجه می‌دهد! وقتی سازوکار جانشینی از قبل مشخص و صریح باشد، امیدِ دشمن به ایجاد شوک و بی‌ثباتی در لحظه‌ی حساس از بین می‌رود... در سیستم‌های ضعیف دنیا مثل ونزوئلا، دشمن منتظر بوجود آمدن بحران است تا بتواند از ضعفِ ساختاریِ آن نظام، استفاده و بر آن‌ها غالب شود! اما وقتی که ما به صراحت اعلام می‌کنیم که برای فردای بدون شخص رهبری، برنامه‌ریزی کرده‌ایم، این خودش یک نوع محسوب می‌شود که می‌تواند در کنار بازدارندگی سخت نظامی، دشمن را از تهاجم علیه کشورمان ناامید سازد! ثانیا؛ تبیین نظام، اعتماد و اطمینان داخلی را نیز در پی خواهد داشت! استحکام یک نظام، تنها با قدرت ظاهری سنجیده نمی‌شود، بلکه با اطمینان‌بخشی درونی و بیرونی معنا می‌یابد. ما با آشکار ساختن مسیر جانشینی، نه تنها دشمن را ناامید می‌کنیم، بلکه به ملت خود اطمینان می‌دهیم که اصول و آرمان‌ها پابرجا خواهند ماند! ثالثا؛ در جمهوری اسلامی، مشروعیت رهبری دو بُعد دارد: شرعی(ولایت فقیه) و قانونی(قانون اساسی) محور تأکید آقای دکتر عراقچی بر جنبه‌ی دوم می‌باشد! ایشان در پیِ بیان مشروعیتِ تثبیت‌شده رهبری توسط انتخاب خبرگان و قانون اساسی می‌باشد! این درحالی‌ست که اگر این مکانیزم قانونی نفی شود و یا به صراحت بیان نشود، کل اعتبار ساختاری نظام زیر سؤال می‌رود! چراکه نظام برای اینکه بتواند پایداری جهانی خود را در فضای بین‌الملل نشان دهد، قطعاً نیازمند تصریح به این پشتوانه‌ی اداری و حقوقیِ قوی است!
در صورت «توافق»، ایران یک پیروزی استراتژیک بدست می‌آورد؛ زیرا هم تسلیم فشارهای نامتعارف آمریکا نشده و هم اپوزیسیون خارج‌نشین حامی جنگ را به محاق می‌برد. در صورت وقوع «جنگ»، آمریکا دچار یک شکست استراتژیک خواهد شد؛ زیرا با فشار نتوانسته ایران را تسلیم کند و ناگزیر به دادن هزینه‌ای است که جایگاه ایالات متحده را به چالش می‌کشد و در عین حال ترامپ را به هیچ یک از اهداف از پیش تعیین شده خود نمی‌رساند. پ.ن: معادله دو سر بردی که می‌گن، مصداقش همینه
🔺بار دیگر رسانه ها در حال پمپاژ اخباری مربوط به آمادگی آمریکا و اسرائیل برای جنگ با ایران هستند. این جو رسانه ای معمولا حین و بعد از گفتگوهای طرفین اتفاق می افتد و هدف آن قبل از آنکه جنگ باشد، ایجاد فضای وحشت بر جامعه ایرانی و تلاش برای تسلیم کردن جمهوری اسلامی است. 🔹گروه هایی در دولت آمریکا به شدت دنبال جنگ هستند و بعضا ترامپ را با اخبار نادرست درباره ایران شارژ مینمایند. در عین حال گروه های دیگری نیز هستند که به عواقب خطرناک جنگ اشاره میکنند و معتقدند نمیتوان ایران را شکست داد. 🔹به هر ترتیب آنچه بعنوان واقعیت مطرح است، این است که آسیب پذیری و ریسک جنگ برای آمریکایی ها در صورت هرگونه ماجراجویی بسیار بالا است، به گونه ای که تحلیلگران آمریکایی ورود به چنین جنگی را حتی عاقلانه نمیدانند زیرا جمهوری اسلامی در جنگ احتمالی با آمریکا شکست نخواهد خورد، اما آمریکا فرصت های زیادی را از دست خواهد داد. @Ansari_rahim
🔺‌به اسم خبرنگار آزاد با ۴۰۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام عکس جعلی ساخته شده با هوش مصنوعی را به عنوان خبر منتشر می‌کند! این روزها بازار اخبار جعلی سلطنت طلبان پر رونق است... ✍ سیدعلی موسوی
🖤 زیارت‌نامه حضرت خدیجه سلام الله علیها السَّلامُ عَلَیْک یا اُمَّ الْمُؤْمِنِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا زَوْجَةَ سَیّـِدِ الْمُرْسَلِینِ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا اُمَّ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا أَوَّلَ الْمُؤْمِناتِ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا مَنْ أَنْفَقَتْ مالَها فِی نُصْرَةِ سَیِّدِ الاْنْبِیاءِ، وَ نَصَرَتْهُ مَااسْتَطاعَتْ وَدافَعَتْ عَنْهُ الاْعْداءَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا مَنْ سَلَّمَ عَلَیْها جَبْرَئِیلُ، وَ بلَّغَهَا السَّلامَ مِنَ اللهِ الْجَلِیلِ، فَهَنِیئاً لَک بِما أَوْلاک اللهُ مِنْ فَضْل، وَالسَّلامُ عَلَیْک وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ.
🏴 قرارگاه هیئت‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی برگزار می‌کند: ▪️مراسم وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها ▪️با سخنرانی: حجت‌الاسلام والمسلمین جلال ▪️بانوای: کربلایی علیرضا صفاپور 📆 شنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۴ ⏰همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر 🕌 دانشگاه فردوسی مشهد، مسجد حضرت زهرا (س) ▫️نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد @nahadfum