eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بر پا
کجا را میزنند و چرا؟ کجا را میزنیم و چرا؟ 🔺هاکان فیدان نادان گفته بود پس برنامه این است، ایران میخواهد اگر سقوط کرد کل منطقه را با خود پایین بکشد. اما واقعا برنامه چیست؟ 🔺ضربه های آمریکا ابتدا بر پایه این انگاره بود که مردم نظام را نمیخواهند. پس نقاط امنیتی را میزند، راه را برای تجزیه طلبها باز میکند ، تا از درون با تشجیع موشهای صهیونیستی فارسی زبان، نظام ساقط شود. او احتمالا باید به مرور نقاطی را نیز بزند که باعث به هم ریختگی معیشتی مردم و اعتراض آنها شود. در این جهت تعلل میکند. دلیلش را میگویم. 🔺هدف آمریکا در این طرح اولیه ساقط کردن نظام و سپس فروپاشی و تجزیه ایران و تسلط کامل بر منابع آن است، چرخش ترامپ از پهلوی به رهبر میانه رو در سخنانش، نشان میدهد او تقریبا از این طرح ناامید شده است، این را بعد از سه چهار روز از شروع جنگ مسوولینشان هم اذعان کردند و گفتند که بنای تغییر نظام نداریم. بنا داشتند، اما دیدند نمیشود، 🔺طرح بعدی شان چیست؟ یک مرحله عقبتر رفتند یعنی تغییر اراده نظام و تبدیل آن به یک نظام تو سری خور و تابع و تسلیم آمریکا. تعبیر غربگراهای داخلی به شیفت پارادایم تجویز همین اتفاق بود. 🔺چنین نظامی راه را باز خواهد کرد که بتوانند مقدمات نقشه اول را فراهم کنند. انتخاب رهبر میانه رو که با تهدید و کشتن خبرگان و نامزدها و فشار غربگراها به دست آورند. و اگر نشد که نخواهد شد، منصرف کردن ایران از ادامه جنگ. چرا؟ به دلیل آنچه ایران از این جنگ عائدش میشود. 🔺ضربات ایران اما چگونه است؟ دقت کنید ایران در جنگ دوازده روزه ضرباتش متمرکز بر اسراییل بود، هدفش هم این بود که شاخ اسراییل را بشکند و آبرویش را در منطقه ببرد که برد، چک افسری آخر را ایران زد، محکم هم زد و اسراییل تسلیم شد. ایران به هدف خود رسید و به تعبیر رهبری شهید، اسراییل را له کرد. توازن قدرت در منطقه دوباره شکل گرفت. و این همان نکته ای بود که برای اسراییل قابل تحمل نبود. 🔺نه اسراییل بلکه آمریکا نمیتوانست بالاتر بودن دست ایران را تحمل کند،چرا؟ چون آمریکا خرج اسراییل میکند که اسراییل برتر منطقه باشد، اگر بنا باشد اینطور جلوی ایران تحقیر شود، پروژه هفتاد ساله آمریکا و غرب در قلب امت اسلام دود هوا میشود و این یعنی محو اسراییل چون روشن است یک موجود جعلی که کارآمدی لازم را برای غرب ندارد هزینه کردن برایش بیهوده است و این اسراییل را به فنا میدهد. پس آمریکا رسما خودش حمله کرد. این همان تقلای آخر او است برای حفظ غرب آسیا. برای حفظ اسراییل.جنگ بعدی اینگونه شروع شد. 🔺برای ایران به همین دلیل الان قصه با جنگ دوازده روزه فرق میکند، نظام ضربات ایران متمرکز بر اسراییل نیست، بلکه متمرکز بر آمریکا است در منطقه. پایگاههای آمریکا در منطقه را میزند، اسراییل هم البته یکی از پایگاهها است که میزند. هدف چیست؟ 🔺هدف ایجاد نظم امنیتی جدید در منطقه است. ایران قدرت برتر بودن خود را در منطقه قبلا اثبات کرده، هولناک بودن ضرباتش را هم همه دیده اند، اما روشن است که با این وضعیت آمریکا تلاش میکند وارد شود و گاه و بیگاه تهدید کند یا ضربه بزند. چاره چیست؟ باید ساختار امنیتی منطقه باز تعریف شود. 🔺ایران البته به جز ناامن کردن منطقه برای آمریکا، یک قدرت راهبردی دیگر هم دارد و آن گرفتن گلوی معیشتی کل غرب و جهان. ضربات آمریکا به معیشت ایران هر چه جدی تر شود، ضربات ایران به معیشت آمریکا جدی تر میشود. برای همین گفتم دشمن در این جنس ضربه به ایران کمی تعلل میکند. 🔺ایران این پروژه را شروع کرده و خیزی برداشته که بعید است نیمه کاره رهایش کند اعلام رسمی هم کرده، ایران چاره ای ندارد، اگر این مسیر را تا انتها نرود، ما دائما رهبری شهید بعد از رهبری شهید خواهیم داشت، دختران دبستانی غرق به خون را هم باید تحویل مادرانشان بدهیم. و در نهایت مجبوریم به تسلیم، پس ایران یا باید برود به سمت ناامنی دائمی، سپس تسلیم و توسری خوری مداوم و در نهایت سقوط و فروپاشی، یا باید نظام امنیتی منطقه را عوض کند. آیا ایران میتواند چنین کند؟ نشانه هایی که دنیا را و حتی خود ما را مبهوت کرده ، همین نکته را نشان میدهد. 🔺خروج آمریکا از منطقه یا تضعیف آن به نحو نیمه مرده، به نفع کل منطقه است. جمله هاکان فیدان نادان را باید اصلاح کرد، طرح این است که ایران در قله مینشیند و کل منطقه را با خود بالا خواهد کشید و همه این کشورها را از توسری خوری و تحقیر تا اندازه ای خلاص میکند. @ali_mahdiyan
هدایت شده از بر پا
دشمن چگونه بازمیگردد؟ 🔺به این آیه توجه کنید: سوره فتح وَلَوْ قَٰتَلَكُمُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ لَوَلَّوُاْ ٱلْأَدْبَٰرَ ثُمَّ لَا يَجِدُونَ وَلِيࣰّا وَلَا نَصِيرࣰا(٢٢) اگر كافران با شما بجنگند حتماً پشت كنان مى گريزند، آن گاه سرپرست و ياورى [كه از آنان دفاع كند] نمى يابند 🔺آیا از این آیه میتوان چنین تشخیص داد که پایان جنگ زمانی است که دشمن اعلام آتش بس کند؟ خیر به چند دلیل 🔺لولوا الادبار یک اتفاق حقیقی است نه اعلامی. نمیفرماید وقتی اعلام کنند، میفرماید وقتی پشت کنند و بگریزند. 🔺مصداق این لولوا الدبار کی است؟ وقتی بپذیرد؟ وقتی اعلام کند؟ وقتی پایگاههایش را جمع کند؟ وقتی از مجموع اقداماتش تشخیص نیمه مرده شدنش را بدهیم؟ تشخیصش با نظام فرماندهی و تصمیم گیری ولایی است. 🔺لولوا الادبار یک اتفاق در ساحت اراده دشمن است نه فعل دشمن. یعنی اراده اش از شما بالکل منصرف شود. نه اینکه به صورت تاکتیکی عقب بکشد یا اعلام عقب نشستن کند. 🔺باید این فرار به نحوی باشد که شما تشخیص دهید در ادامه به فروپاشی ساختارشان میانجامد ثم لایجدون ولیا و لانصیرا 🔺استدلال به این آیه بر پایان جنگ دوازده روزه خطا است. جنگ دوازده روزه از ابتدا بیان شد در بیانیه های سپاه که آخرین ضربه را ما میزنیم. دلیلش هم اعلام تسلیم دشمن نبود بلکه اثبات قدرت و برتری منطقه ای ایران بود که هدف راهبردی ما بود. بعلاوه ایران اعلام کرد جنگ متوقف است نه حتی آتش بس، این یعنی ادامه خواهیم داد. برای همین کاملا در این چند ماه به این نحو خیره کننده توان خود را ارتقا داده ایم. 🔺بر پایه این آیه ، ایران پس از فتح خرمشهر چرا جنگ را ادامه داد؟ دشمن که در فرار بود و دست بالا برده بود؟ چون استدلال و تشخیص نظام بر این بود که به گونه ای جنگ را باید تمام کند که دشمن برنگردد. و حقیقتا فرار از جنگ اتفاق افتاده باشد. 🔺تشخیص اینکه چه زمان این جنگ به نقطه ای میرسد که اراده دشمن بر بازگشت باشد ، یا اصلا تا چه زمان و چگونه بجنگیم با نظام است. دقت کنید. بر پایه همه مقدورات و محاسبات و عقل جمعی و تصمیم نهایی ولایی. نه با تعریف اهداف حداقلی دست نظام را ببندیم و نه با تعریف اهداف دور غیر واقعی باعث ناامیدی مردم شویم. امام شهیدمان به ما آموخت در میانه جنگ هم درستش این است و هم ناچاریم که اعتماد کنیم به تصمیم گیرندگان‌ 🔺 ما کار خودمان را میکنیم، کار ما چیست حضور حضور حضور. باید کاری کنیم اراده ی مردم ما را بر انتقام از دشمن و مقابله و مقاومت و پشتیبانی از کشور همه دنیا درک کنند. @ali_mahdiyan
🔺وضع روحی صهاینه چگونه است؟ 🔹سرزمینی کوچکتر از یک استان متوسط ایران؛ جمعیتی کمتر از جمعیت تهران؛ از یک طرف حزب الله، آن طرف حماس، طرف دیگر انصارالله؛ و حشدالشعبی از جانب دیگر لرزه بر تنشان انداخته اند. 🔹موشک های ایران را، حالا با تخریب رادارها‌، کمتر از دو دقیقه قبل از اصابت متوجه میشوند؛ فرصتی برای فرار نمیماند؛ پناهگاه ها از جمعیت پر شده؛ سطح استرس افزایش یافته و بار روانیِ سنگین، آنها را بعضا به جان هم می اندازد. 🔹حزب الله در شمال حملات سنگین را آغاز، و منطقه را غیر قابل سکونت کرده است؛ مناطق شمالی اکنون تخلیه شده و بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر به مناطق مرکزی منتقل شده اند. از بدشانسی این بار همه مناطق درگیر است؛ مناطق مرکزی از قضا موشک هایش قطور تر از موشک های حزب الله است، و این یعنی آوارگانی که به آوارگان دیگری پناه میبرند! 🔹فرودگاه های رژیم را ایران بسته است؛ نه میشود فرار کرد، و نه آذوقه ای میتواند وارد شود؛ یک زمانی به قبرس میگریختند، حالا قبرس هم چندان امن نیست؛ امن هم باشد، مسیر دیگر امن نیست؛ چگونه بگریرند؟! 🔹آژیر خطر قطع نمیشود؛ در میان شهر دود از هر کجا برخاسته است؛ دود حاصل انفجار موشکی است که در کلاهک خود ۸۰ بمب و موشک کوچک تر جای داده بود، و حالا هر کدام یک نقطه را به آتش کشیده اند؛ موشک هایی به زمین میخورند که به ناگاه شهر را به لرزه در می آورند، یک محله را، یک منطقه نظامی را یکجا با خاک یکسان میکند؛ میگویند نامش "خیبر" است! 🔹پهپادها ساختمان به ساختمان در پی نظامیانی هستند که به اماکن عمومی فرار کرده اند؛ فرقی ندارد طبقه چندم یه ساختمان بلند پناه گرفته اند؛ ردشان زده شده و همانجا شکار میشوند؛ و همه اینها در یک منطقه کوچکی بنام فلسطین اشغالی اتفاق می افتد. حال بهتر میتوانید شرایط صهیونیست ها را با شرایط ملت ایران مقایسه کنید! @Ansari_rahim
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻۲۰ شکست تا این لحظه… 🔻دشمن با محاسباتی بزرگ وارد میدان شد، اما واقعیت ایران معادلاتشان را یکی‌یکی برهم زد. امروز حتی در اتاق‌های فکرشان بحث بر سر یافتن «دوربرگردان» است. 🔻۱. خیال می‌کردند با حذف رهبر انقلاب ستون خیمه کشور فرو می‌ریزد؛ اما دیدند ملتی ایستاده و ساختاری ریشه‌دار اجازه فروپاشی نمی‌دهد. 🔻۲. جنگی سه‌روزه تصور کرده بودند؛ اما ایران ایستاد و همان روزهای اول فهمیدند وارد میدانی شده‌اند که پایانش در اختیار آنان نیست. 🔻۳. با ترور فرماندهان می‌خواستند ستون‌های دفاعی کشور را بلرزانند؛ اما فرماندهی سریع‌تر از تصورشان بازسازی شد و پاسخ‌ها سنگین‌تر ادامه یافت. 🔻۴. گمان می‌کردند همزمان با جنگ، خیابان‌ها شعله‌ور می‌شود؛ اما مردم هوشمندانه ایستادند و این سناریو پیش از شکل‌گیری فرو ریخت. 🔻۵. می‌خواستند با ترس القایی برای گروهی و شجاعت القایی برای گروه دیگر، دوقطبی‌های اجتماعی را عمیق‌تر کنند؛ اما جنگ حس دفاع از وطن را بیدار کرد. 🔻۶. رویای تجزیه برخی مناطق کشور را در سر داشتند؛ اما حضوربهنگام نظامی این خیال را در همان آغاز دفن کرد. 🔻۷. تصور می‌کردند جبهه مقاومت خسته و تضعیف شده است؛ اما پاسخ‌های میدانی عراق و حزب الله و یمن شگفت زده شان کرد. 🔻۸. گمان می‌کردند با حمله به مراکز انتظامی امنیت شهرها فرو می‌ریزد؛ اما تدبیر به‌موقع باعث شد فقط ساختمان خالی بزنند و امنیت مردم حفظ شود. 🔻۹. با جنگ رسانه‌ای می‌خواستند روایت پیروزی بسازند؛ اما واقعیت میدان چنان روشن بود که بسیاری از این ادعاها فرو ریخت. 🔻۱۰. تصور می‌کردند توان موشکی ایران محدود است؛ اما در میدان با سلاح‌ های جدید و شیوه‌های نوینی مواجه شدند که میخکوب شدند. 🔻۱۱. خیال داشتند ذخیره موشکی ایران زود تمام می‌شود؛ اما تداوم پاسخ‌ها نشان داد ایران برای نبردی طولانی آماده است. 🔻۱۲. تصور می‌کردند می‌توانند جنگ را صرفاً درگیری با حاکمیت نشان دهند؛ اما وقتی بیمارستان وخانه‌های مردم هدف قرار گرفت و خون دانش‌آموزان بی‌گناه بر زمین ریخت، این فریب فروپاشید 🔻۱۳. امید داشتند اقتصاد کشور فروبپاشد و مدار خدمت رسانی مختل شود؛ اما بازار و تأمین نیازهای مردم و روند خدمت رسانی ادامه پیدا کرد. 🔻۱۴. انتظار داشتند شکاف‌های سیاسی داخلی عمیق شود؛ اما بسیاری از جریان‌ها در برابر تجاوز خارجی کنار هم ایستادند. 🔻۱۵. گمان می‌کردند ایران در جهان منزوی می‌شود؛ اما صدای ایران در بسیاری از مجامع شنیده شد. 🔻۱۶. تصور داشتند ائتلافی بزرگ علیه ایران شکل می‌گیرد؛ اما چنین اجماعی هرگز به‌وجود نیامد. 🔻۱۷. امید بسته بودند کشورهای منطقه در کنارشان قرار گیرند؛ اما بسیاری از آنان از گسترش جنگ فاصله گرفتند. 🔻۱۸. با خرابکاری و حملات سایبری به دنبال اختلال در مدیریت کشور بودند؛ اما تاب‌آوری ساختارها این نقشه را نیز خنثی کرد. 🔻۱۹. خیال می‌کردند می‌توانند آثار بین المللی اقتصادی را کوچک جلوه دهند؛ اما واکنش بازارهای جهانی نشان داد بحران به‌سادگی قابل پنهان کردن نیست. 🔻۲۰. تصور می‌کردند ایران در لحظه‌های سخت مثل حذف رهبری دچار سردرگمی می‌شود؛ اما تصمیم‌های به‌موقع و ساختارهای پیش‌بینی‌شده مثل خبرگان نشان داد نظام ولائی برای روزهای دشوار آماده است. @mahdian_mohsen
هدایت شده از آقای نفوذی
ببخشید، ولی مگر ما تعارف داریم؟! این چند نفری که جلوی دفتر شمال شرق وزارت خارجه در مشهد تجمع کردند، یا تماما و ذاتا احمق هستند یا مزدور! کسانی که در این شرایط با پلاکارد « عراقچی بی‌شرف اعدام باید گردد» و با کفن مقابل وزارت خارجه حاضر می‌شوند، خطرشون کمتر از براندازان نیست! وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه قطعاً باید ضمن جمع کردن این‌ها، پشت پرده این اتفاق را بررسی و ببینید این اقدام توسط هدایت کدام جریان شکل گرفته؟؛ بهایی‌ها؟ حجتیه؟ منافقین؟ @mr_nofoozi
به محل اصابت‌ها که سر می‌زنی، در کل محله هیچ‌کس نیست؛ همه رفته‌اند. کوچه پر از آوار، سنگ، خرده‌شیشه، خاک و اسباب خانه‌هاست و پر از انسان‌های نیمه‌جان و زخمی بر زمین. هیچ‌کس نیست، جز نیروهای ضروری امداد و یک دسته خاص: بسیجی‌ها. بسیجی‌های بیست، بیست‌ویک‌ساله همه‌جا هستند؛ بی‌واهمه. با زبان روزه آوار برمی‌دارند، کف خیابان را تمیز می‌کنند و به صاحب‌خانه‌ها کمک می‌کنند اسباب سالم را از نابودشده‌ها جدا کنند. باید باشی و ببینی که حتی زنان بی‌حجاب و دختران هودی‌پوشِ صاحب‌خانه چطور کنار بچه‌بسیجی‌ها ایستاده‌اند و می‌گویند: «داداش‌جان، یه کمک به ما می‌دی؟» راستی، آن پسرهای لوسِ ماسک‌زده که کف خیابان و دانشگاه با دیدن دخترها شیر می‌شدند و درباره‌شان می‌نوشتید «شجاعت پسرهامون»، اینجا در دل خطر نیستند؛ نیستند که شجاعتشان را نشان دهند. اینجا، کنار مردم، فقط مردهایی را می‌بینیم که یک ماه قبل درباره‌شان گفته شد: «بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایی!» ✍ مهدی مولایی
🔹اکونومیست: ایران در حال پیروزی در جنگ است 🔴 ژنرال مکنزی: ایران تصورات را از قدرت نظامی آمریکا عوض کرد ژنرال مکنزی: 🔹دنیا و حتی من فکر نمی‌کرد ایران در مقایل تمام توان آمریکا و اسرائیل و پس از ترور آیت الله بتواند بیش از ۲ روز دوام بیاورد. بیش از ۵۰ سال زحمت کشیده شد تا پایگاه‌های سنتکام در خاورمیانه تقویت شود و این ها همگی از بین رفته است. 🔹اگر نابودی آنها باعث فروپاشی حکومت ایران می‌شد این ارزش داشت اما اکنون دنیا چیز دیگری را مشاهده می‌کند.
برای نخستین بار موشک‌های مافوق صوت فتاح، موشک فوق سنگین خرمشهر و موشک با کلاهک خوشه.ایِ خیبر، همزمان به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شدند. گ این یک تحول اساسی در «بسته‌ی شلیک» ایران است. ایران تصمیم به «خنثی‌سازیِ شهری تل آویو» گرفته است.
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴قالیباف: چه سر و صدایی برای ناو آبراهام لینکلن به پا کردند تا ما را تحت فشار قرار دهند اما این عروس تعریفی در اولین مواجهه با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی صحنه نبرد را ترک کرد و عقب نشست. 🔹ناوی که قرار بود از امنیت و ثبات متحدان آمریکا دفاع کند، حتی نمی‌تواند در برابر چند پهپاد از خود دفاع کند و پا به فرار می‌گذارد! 🔹ضروری است متحدان و رسانه‌های آمریکا در این مورد تحقیق کنند تا امنیت خود و سربازان آمریکایی را به دروغ‌های ترامپ و نتانیاهو گره نزنند. @FarsRazavi
موفقیت کامل در پرتاب موشک‌های موج بیست‌دوم 🔹در اطلاعیه شماره ۲۲ عملیات وعده صادق۴ روابط عمومی سپاه آمده است: موج بیست و دوم عملیات وعده صادق ۴ در صبح روز جمعه با رمز مبارک «یاحسین بن علی علیه السلام» با شلیک موشک های خیبر، خرمشهر۴ و فتاح در انتقام از قاتلان کودک کش فرزندان ایران در مدرسه میناب، اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی از خلیج‌فارس تا تل آویو را زیر آتش برد. 🔹در این موج مقتدرانه باتوجه به اعلام سپاه پاسداران مبنی‌بر تشدید و توسعه حملات، در کنار موشک‌های بالستیک قدرتمند، موشک فوق سنگین «خرمشهر ۴» با کلاهک ۲ تنی و با سرعت بالای «۱۴ ماخ» روانه اهداف دشمنان شرور ملت ایران شدند. 🔹پایگاه ها آمریکا و رژیم صهیونی در کشورهای خلیج فارس، «تل آویو»، فرودگاه «بن گوریون» و مراکز نظامی «حیفا» مورد اصابت موشک های نسل جدید قرار گرفتند. 🔹موفقیت کامل در پرتاب این موشک‌ها از زنجیره پایدار پایگاه‌های موشکی سپاه در روز هفتم جنگ، ادعای مضحک تضعیف قوای دفاعی و کاهش آهنگ شلیک‌های موشکی و پهپادی از سوی دستگاه تبلیغاتی استکبار را باطل ساخت‌. 🔹فرزندان غیور نیروهای مسلح ج.ا ایران برای پیشبرد تمام عیار جنگ در قیاس منطقه‌ای علیه اهداف آمریکا و رژیم غاصب در حرکت هستند. ابتکار عمل در صحنه نبرد در اختیار ج.ا است.