eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻فقط از پیروزی بگو تا همین لحظه، این نبرد به نام ایران ثبت است؛ در تاریخ. تو هم بگو 🔻یکم. ترامپی که از حذف ایران، پرچم و تغییر نقشه می‌گفت، حالا می‌گوید دنبال تغییر رژیم نبوده است. 🔻دوم همان که درباره تنگه هرمز یک‌بار گفت نمی‌توانید ببندید، یک‌بار گفت باز است، یک‌بار گفت اسکورت می‌کنیم، و اولتیماتوم داد... حالا می‌گوید وظیفه من نیست در حالی که عبور نفتکش‌ها ۹۵٪ کاهش یافته و ۷۵٪ باقی‌مانده هم به ایران وابسته است. 🔻سوم. همان ترامپ که روزی یکبار از پیروزی می‌گفت، به دریوزگی مذاکره افتاد و حالا می‌گوید بدون توافق، جنگ را رها می‌کند. 🔻چهارم کشورهای عربی فهمیدند نسبت‌شان با ایران چیست؛ فهمیدند پایگاه آمریکا بودن یعنی هم پول دادن، هم سوراخ شدن و هم به قول ترامپ ماتحت او را بوسیدن و باز هم به گفته او خطاب به کویت خفه شدن و دم نزدن. 🔻پنجم اختلاف غرب علنی شد؛ اروپایی که در جنگ 12 روزه همراه بود، امروز مقابل آمریکاست. ایتالیا و آلمان و انگلیس و لهستان و فرانسه صریح مقابل ترامپ می ایستند ناتو می‌گوید وارد جنگ نمی‌شود و ترامپ تهدید به خروج می‌کند. 🔻ششم. نسخه‌ای که برای ایران پیچیده بودند، که مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور به خیابان بریزند امروز علیه خودشان اجرا شده؛ دقیقا با همان شعار اعتراضات ملیونی در 50 ایالت آمریکایی و 12 کشور اروپائی جالب نیست؟ 🔻هفتم. هر روز انسجام مردم بیشتر می‌شود؛ بیش از یک ماه در میدان‌اند و تجمعات شبانه پرشورتر شده. این انسجام حتا عمیق‌تر از جنگ 12 روزه است؛ چون فقط بغض و نفرت نیست، بلکه حرکت و حضور و هزینه دادن است. 🔻هشتم در جنگ روایت به کلی باخته اند. به عصبانیت ترامپ از رسانه های آمریکایی نگاه کنید. یک پارچه رسانه های آمریکایی و غربی علیه روایت ترامپ می گویند. سپاه با پیام روی موشک هایش هم در جنگ روایت ها نقش ایفا می کند. 🔻نهم. جنگ از ما و منطقه فراتر رفت؛ به سفره مردم آمریکا و اروپا رسید. سناتور آمریکایی می‌گوید مردم مجبورند از غذا و درمانشان بزنند. افکار عمومی دنیا حالا می پرسند چرا یک احمق باید سفره شان را کوچک کند 🔻دهم. همان دخترکانی که روی شان حساب کرده بودند که با برداشتن حجاب شان مقابل نظام بایستند امروز در خط مقدم ایستادگی در میدان هستند 🔻یازدهم جنگ از نظر اقتصادی به‌شدت به نفع ماست؛ یک پهپاد ما یک صدم از هزینه موشک‌های پدافندی آن‌هاست، حتی اگر منهدم شود باز هم به ضرر آن‌هاست. تا جایی که خودشان از اتمام و کسری موشک و نیاز به بودجه سنگین حرف می‌زنند. 🔻دوازدهم از همه مهم‌تر، این جنگ فقط انسجام نیاورد؛ آگاهی را هم بالا برد. هرچند این آگاهی بسیار هزینه داشت اما خیلی ها فهمیدند رهبرانقلاب ایران دوست ترین بود. مسوولین کشور که مدام متهم به عافیت اندیشی می شدند جانفدا بودند. انسان ها را نباید از ظاهر قضاوت کرد. و بسیاری ازآنها که دم از نه غزه و نه لبنان جانم فدای ایران می زدند وطن فروش ترین ها هستند. .... 🔻فقط از پیروزی بگو @mahdian_mohsen
هدایت شده از مهدی قاسم زاده
🔺یک بازی جدید از سوی ترامپ؛ او سعی دارد این‌بار بر موجی که از دیشب (به اشتباه) توسط برخی (علیه جناب پزشکیان) ایجاد شده، سوار شود؛ تا زمانی که بعضی در داخل براحتی توسط او بازی میخورند، به اشتباه پازل او را تکمیل میکنند و حتی گاهی به گفته‌های او بیشتر از مسئولین کشورمان اعتماد میکنند، باید شاهد اینگونه عملیات‌های روانی از سوی او (باهدف ایجاد اختلاف و تردید در جامعه و سرپوش گذاشتن بر شکست های میدانی‌اش) بود! @mahdi_ghasemzadeh
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
⁉️ رفع شبهه مهم، آیا صحبتهای پزشکیان باعث افت چندین دلاری قیمت نفت شد ⁉️⁉️ این نمودار قیمت نفت برنت سه‌شنبه هست. حدود ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه بعدازظهر به وقت نیویورک، در اخبار آمریکا خبری به سرعت چرخید مبنی بر اینکه به نقل از ایرنا، رییس جمهور ایران گفته مایل به پایان دادن به جنگ هستند. هم‌زمان، همان‌طور که در نمودار بالا دیده میشه، قیمت نفت افت کرده. بعدا در رسانه های داخلی گزارش شد که بخاطر این صحبت آقای پزشکیان، نفت ۵٪ افت کرده. این ارزیابی غلط بود. نمودار بالا نشان میده که قیمت نفت برنت از ۱۱۹.۲۰ به ۱۱۸.۶۰ افت کرده بود. یک افت حدودا نیم درصدی. آن کسی که خبر افت ۵٪ را وایرال کرد، از وب‌سایت hyberdash عکس گرفته بود. آن وبسایت، یک بازار آتی برای کریپتو بازهاست، و بازار واقعی نفت نیست. آن بازار، خارج از بورس‌های رسمی عمل می‌کند. انجا، افراد با کریپتو بر انواع اوراق مالی، معاملات آتی میکنند. این بازار کم عمق‌تر و نوسانی‌تر از بازار بورس رسمی است. اثر واقعی خبر آقای پزشکیان بر قیمت نفت، نیم درصد بود !!!!!!!!! 👌فقط نیم درصد ! @ma_va_o
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
⁉️ رفع شبهه مهم، آیا صحبتهای پزشکیان باعث افت چندین دلاری قیمت نفت شد ⁉️⁉️ این نمودار قیمت نفت برن
پیام یک تحلیل‌گر نفتی : بامداد امروز، ناگهان وب‌سایت‌های مختلف قیمت نفت برنت را ۱۰۵ گزارش میکردند، در حالیکه دیروز ۱۱۸ دلار بود. چی شد؟ نفت در قالب اوراق آتی با سررسیدهای مختلف عرضه می‌شود. نفت برنت تحویل ماه می، با نفت برنت تحویل ماه ژوئن فرق دارد، و آن با نفت برنت تحویل ماه ژولای فرق دارد. عرف است که همواره قرارداد فعال، بعنوان قیمت رسمی گزارش می‌شود. قرارداد فعال قراردادی‌ست که دو ماه تا سررسید دارد. در ماه مارس قرارداد فعال، نفت برنت سررسید ماه می بود. سه‌شنبه آخرین روز مارس بود. چهارشنبه، قرارداد فعال برنت به نفت سررسید ماه ژوئن تبدیل شد، که نمودار سه روز اخیر آنرا در بالا می‌بینید. اتفاقا در آغازین ساعات چهارشنبه، یک دلار هم گران شده است. بخاطر ارزیابی بازار از طول جنگ، نفت برنت تحویل ماه می، بیش از ده دلار گران‌تر از نفت تحویل ماه ژوئن معامله می‌شد. 👈 اتفاق مهم این است که قرارداد فعال مورد استفاده در گزارش دهی، تغییر کرده است!
عاجل | إذاعة الجيش الإسرائيلي عن مصدر: لأول مرة منذ بدء الحرب تطلق على إسرائيل 10 صواريخ باليستية بعضها عنقودي دشمن اعلام کرد این شدید حمله موشکی از ایران از ابتدای جنگ است به اعتراف دشمن فقط در بخشی از حمله ۱۰ موشک بارانی در تل اویو فرود امده است 👈 ده تا بارشی یعنی بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ تا بمبلت
هدایت شده از استاد عشایری منفرد
بسم الله الرحمن الرحیم از نظر فقهی با بی‌حجابان شرکت‌کننده در تجمعات چه کنیم؟ شکی وجود ندارد که «حجاب»، از ضروریات اسلام است و رعایت آن در همه حال واجب است. این نکته نیز غیرقابل تردید است که «نهی از منکر» نیز از فرائض قطعی اسلامی است. در کنار این دو واجب ارجمند شرعی، باید توجه داشت که شرکت در تجمعات شبانه نیز وجوب شرعی دارد. اهمیت این وجوب شرعی در حدی است که در پاسخی که اخیراً دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی به یک استفتاء داده‌اند، بر تکالیف دیگری مانند جلب رضایت والدین نیز مقدّم شمرده شده است. روشن است که وجوب برگزاری تجمعات و وجوب شرکت در تجمعات با تکالیف دیگری مقارنه دارد؛ از جمله تکلیفِ حرمت طرد شرکت کنندگان، حرمت جلوگیری از پیوستن مردم به تجمعات و .... مسأله‌ای که در این مقام بروز می‌کند این است که نهی بی‌حجابان یا بدحجابانی که در تجمعات شرکت کرده‌اند، با طرد و بیرون راندن آنان از تجمعات، ملازمه‌ی عادی قطعی دارد. در چنین فرضی، مسأله، بومی باب تزاحم می‌شود؛ تزاحمِ بین «وجوب نهی از منکر» و «حرمت طرد شرکت‌کنندگان». باید توجه داشت که در این شرایط، احکام شرعی تجمعات، از سویی حکم مضیّق و از سوی دیگر قطعا یا احتمالا از «نهی از منکر»، مهمتر است. بدین ترتیب حکم «حرمت طرد شرکت‌کنندگان»، از باب تقدم واجب مضیق یا از باب تقدم اهم بر مهم، بر حکم «نهی از منکر» مقدم است مگر این‌که کسی بتواند نهی از منکر را به صورتی انجام بدهد که شائبه طرد و سلب انگیزه از شرکت کنندگان کنونی و شرکت‌کنندگان بعدی را نداشته باشد. در پایان خوب است به خاطر داشته باشیم که در سپاه امیرالمؤمنین علیه‌السلام، «سوگواران عثمان» که از قضا به شیخین نیز ارادت و ایمان داشتند، در کنار «معترضان و محاصره‌کنندگان بیت عثمان» که برخی از آنها به درست یا غلط، متهم به مشارکت در قتل عثمان نیز بودند، حضور داشتند. آن روزها نه گروه اول، گروه دوم را به جهت شرکت در قتل خلیفه‌ی مقتول‌شان مذمت می‌کردند و نه گروه دوم حاضر بودند گروه اول را از گناه کبیره‌ی دلدادگی به عثمان و شیخین نهی کنند بلکه هر دو گروه با رهنمودهای امیرالمؤمنین علیه‌السلام، تمام قوایشان را بر روی دشمن اصلی یعنی معاویه متمرکز کرده بودند. حفظ انسجام سپاهی که متشکل از این دو گروه متخاصم بوده، چنان کار دشواری بوده است که متکلمان معتزلی آن را از معجزات سیاسی امیرالمؤمنین علیه‌السلام شمرده‌اند. محمد عشایری منفرد اینجا را بخوانید. 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
📃پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ایران و روز طبیعت ✍🏼 بسم‌الله الرحمن الرحیم هُوَ أَنشَأَکُم مِنَ الأَرضِ وَاستَعمَرَکُم فیها 🔻 ملت قهرمان ایران نوروز امسال را با حماسه و غیرت عجین کرده‌اند و پس از گرامیداشت دوازدهم فروردین ـ روز جمهوری اسلامی ایران ـ به استقبال روز طبیعت می‌روند. اکنون که دشمن زبون و بی‌رحم آمریکایی و صهیونی، حدّ و مرز انسانی، اخلاقی، و حیاتی در دَدمنشی خود ندارد و حتی فضاهای طبیعی و زیست‌محیطی میهن عزیزمان را نیز مورد هجوم و آسیب قرار داده است، هر حرکتی در مسیر گسترش آبادانی و ساختن آینده درخشان ایران، اقدامی شایسته و بایسته است. 🔻از جمله این کارهای پسندیده آن است که آحاد مردم در همه شهرها و روستاها با کمک یکدیگر و با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، از روز طبیعت تا پایان بهار خصوصاً روزهای فروردین ماه به کاشت درختان مُثمِر و نیز مراقبتهای بعدی مورد نیاز اقدام کنند. 🔻دیوصفتان کودک‌کش آمریکایی و صهیونیستی، نونهالان مدرسه شجره طیبه را وحشیانه به شهادت رساندند؛ اما ملت ایران به نیّت همه شهدا، خصوصاً شهدای جنگ تحمیلی سوم، را در پهنه سرزمین خود غرس می‌کند تا هر یک از این نهال‌ها در سالهای آینده به شجره‌ای طیبه و درختی پرثمر تبدیل شود، ان‌شاءالله. سیدمجتبی حسینی خامنه‌ای ۱۲/فروردین/۱۴۰۵ 📲 @rahbar_enghelab_ir
هدایت شده از عمار۱۱۰
2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما هم از حاج میثم تشکر ویژه میکنیم... این منطق و این وزانت در ادبیات برازنده جوانان انقلابی فرهیخته است. کار خوب را باید دید و قدردانی کرد کار خطا هم بایست به فراخور شرایط و ضرورت با ادبیات صحیح و مودبانه نقد عالمانه کرد. حاج میثم تشکر. فرهیخته بودن و وزانت شخصیتی خودت را به زیبایی نشان دادی 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق در ایتا 👇 🆔 |➺ @ammar110
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
هرجا به روحانی ظلم شده بود طبق وظیفه ی شرعی و انسانی ازش دفاع کردم و بین انقلابی ها هزینه دادم و‌کلی تهمت شنیدم چون دین من میگه باید حق جو و حق گو باشم و باز هم ببینم به روحانی تا جلیلی کسی تهمت میزند یا حرف بدون سند میگوید قطعا ازشون دفاع میکنم. اما طبق همان وظیفه ی شرعی و انسانی الان باید بشورمش و پهن کنم. بدون تعارف روحانی داره وسط جنگ زرمفت میزند و بداند یا نداند با سخنان غلط اتحاد مقدس را نابود میکند و پاس گل به دشمن میدهد. این سخنان روحانی که اینترنشنال از آن استقبال کرده است ، سم خالص برای اتحاد امروز است. هم باید مخالفین حسن روحانی بدانند که کلی به او تهمت زدند و باید برن حلالیت بگیرند هم حسن روحانی باید بداند که الان وقت این حرفها نیست. باید بداند او الان هیچ کاره مملکت است و کشور رهبر و سران قوا دارد و این مسائل به او مربوط نیست و او الان یک شهروند عادی است. اگر شما بلد بودی کاری کنی در همان ۸ سال میکردی که همه میدانیم چه بلایی سرکشور آوردی. پس یه مدت سکوت کن تا عقلای کشور بتوانند در اوج اتحاد کشور رو به سمت تعالی ببرند. از دوستان انقلابی هم عاجزانه خواهش میکنم به این آدم زیاد توجه نکنند، به خدا اگر ما این آدم رو ولش کنیم نه برای ترامپ مهم است نه مردم نه هیچکس دیگر. نقد کنیم و رد بشیم و طوری بزرگش نکنیم که فکر کند اگر حرفی بزند موثر است. به روحانی توصیه میکنم یک شب بره میدان انقلاب و همین حرفهاش رو تکرار کند تا همونجا همین مردمی که ازش دم میزند جوابش رو طوری بدهند که دیگه در افق گم شود. یاعلی... ☆شیخ فرهاد فتحی‌| عضویتــــــــــــــــــــ ⏬ 🆔 @Sheikh_Farhad_Fathi
در تحلیل جنگ سوم تحمیلی با رژیم آمریکایی-صهیونیستی، به سوالات شما پاسخ دادیم. ۱. آیا جنگ متافیزیکی است؟ ۲. آیا آمریکا بدون برنامه جنگ کرد؟ ۳. علت افزایش جاسوسی از اسرائیل؟ ۴. آیا روحانی می‌خواست کودتا کنه؟ ۵. آیا جنگ ادامه داره؟ ۶. چرا آمریکا در باتلاق گرفتار شده؟ ۷. وظیفه‌ی ما در مبارزه با رژیم چیست؟ ۸.آیا آمریکا حمله زمینی انجام می‌دهد؟ در لینک زیر: https://virasty.com/holybattle/1775122659964987536