eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پیرِ پالان دوز
یکی از عزیزان فعال در عرصه جهاد تبیین توییت زده اند: پیام برخی مسئولان به رهبری، از جنس رابطه مدیر با مافوق بود؛ نه نسبتِ مأموم با امام. مأموم، وقتی درمی‌یابد نظرش با نظر امامش هم‌خوان نیست، نه تنها نظر خود را اصلاح می‌کند، بلکه آن را مایه می‌داند. معتقدم این نگاه به ولی فقیه نگاه درستی نیست. حتی نسبت به پیامبر هم چنین نگاهی در برخی موضوعات درست نیست. در جنگ بدر، پیامبر به همراه لشکر خود زودتر از دشمن به منطقه جنگ رسید و تصمیم گرفت در نقطه ای لشکر را اسکان دهد. یکی از اصحاب عرض کرد این تصمیم شما وحی است؟ فرمود: وحی نیست. آن صحابی عرض کرد به نظرم اگر در فلان نقطه لشکر را مستقر کنیم بهتر است. پیامبر پذیرفت. آیا این صحابی باید به خاطر اختلاف نظر با پیامبر در یک موضوع کارشناسی و جنگی، استغفار کند؟ آیا تصمیم جنگی پیامبر قابل گفتگو نیست ؟ اصحاب نباید با دادن شور و مشورت، ایشان را کمک کنند؟ این موضوع در همه مسائلی که از باب موضوعات کارشناسی است جاری و ساری است. پیامبر نظرات اصحاب خود را در این موضوعات می‌شنید و گاهی بر اساس نظرات آنها عمل میکرد و گاهی نظر خود را برمی‌گزید. آیا اختلاف نظر اصحاب با ایشان در موضوعات کارشناسی، گناه است و نیاز به استغفار دارد؟ در اینجا هم مسأله از همین قبیل است. رهبر انقلاب نظری داشتند و می‌توانستند آن نظر را در قالب دستور به بدنه اجرایی کشور صادر کنند و مدیران اجرایی کشور موظف هستند آن نظر را اجرا نمایند. اما رهبر انقلاب این کار را نکردند و از شعام خواستند نظر بدهد. نظر داد و باز رهبر انقلاب، سه نفر از فرماندهان ارشد نظامی را با دادن حق رأی به شعام اضافه کردند و حتی دستور دارند باید هفتاد و پنج درصد اعضا رای مثبت دهند تا تفاهم مقبول واقع شود. در این جا نه هفتاد و پنج درصد بلکه نود و نه درصد اعضا رای دادند و چه بسا از رای و نظر رهبر انقلاب آگاه نبودند. اینجا رهبر انقلاب بر اساس سازوکاری که خودشان طراحی کردند تفاهم مشهور، رای آورد. آیا داشتن نظر متفاوت با رهبر انقلاب در این موضوعی که خودشان ساختار رای دادن را طراحی کردند و حتی مقدار رای لازم برای تصویب را خود ایشان تعیین کردند گناه هست؟ اگر داشتن نظر مخالف در موضوع تفاهم، گناه هست پس چرا رهبر انقلاب بستر چنین گناهی را با اعطای حق رأی به دیگران فراهم کردند؟ خودشان می‌توانستند رأسا نظر بدهند و دستور صادر بفرمایند. با توجه به توضیحات فوق، قطعا نظر مخالف در این ساختاری که توسط خود رهبر معظم انقلاب طراحی شده آنهم در موضوع تفاهم که یک موضوع کارشناسی است مطلقا گناه محسوب نمیشود. این نوع تعامل در موضوعاتی ازاین قبیل، حتی با امام معصوم درست نیست چه رسد با ولایت فقیه. فرض کنید امام صادق علیه‌السلام تصمیم میگیرد بار برنج بخرد. یکی از غلامان ایشان مخالفت می‌کند و می‌گوید کنجد بخرید بهتر است. آیا این مخالفت، گناه است و باید آن غلام توبه کند؟ این را تسری بدهید در موضوعات کلان و حکومتی. فرض کنید امام معصوم یا نایب ایشان در عصر غیبت تشخیص میدهند با ژاپن رابطه راهبردی داشته باشیم. اما یکی از مدیران ارشد این تصمیم را نقد میکند و میگوید اگر با هند رابطه داشته باشیم بهتر است. آیا این اختلاف نظر گناه است؟ بله اگر تحمیل رای بر امام معصوم یا ولی فقیه صورت بگیرد گناه است. آنجا باید به خاطر تحمیل رای، توبه کرد نه به خاطر داشتن نظر متفاوت با رهبر جامعه. دقت کنید تمام صحبت من در اختلاف نظر با رهبر جامعه در موضوعات کارشانسی است نه تبعیت یا عدم تبعیت از دستور رهبر. معتقدم حضرت آیت الله سید مجتبی خامنه ای حفطه الله تعالی مبسوط الید هستند و می‌توانستند در صورت صلاحدید نظر خود را به عنوان حکم حکومتی صادر کنند. ولی وقتی دیدند که با تمام تدابیر، باز هم مفاد تفاهم رای آورد نظر اکثریت را پذیرفتند. هر چند اگر من در شعام حق رأی داشتند حتما به حمله به رژیم تا خروجش از لبنان رای میدادم. https://eitaa.com/pirepalandooz
هدایت شده از خبرگزاری فارس
‌ 🔴 نیروی دریایی سپاه: شناورها به تنگۀ هرمز نزدیک نشوند 🔹با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و نقض تعهدات امریکا در برقراری آتش بس، تنگه هرمز بر روی همه شناورها بسته می باشد. 🔹تاکید می‌گردد تنگۀ هرمز بسته است و شناورها به تنگه هرمز نزدیک نشوند؛ درغیراین‌صورت امنیت آنها به مخاطره خواهد افتاد. @Farsna
🟥 آقای نبویان! حالا که امروز شنبه با بی عرضگی رسانه ملی، روی آنتن زنده نظم و انتظام مدنی و تمدنی کشوری که با ولایت فقیه در حال اداره شدن است را برای اثبات خود به هم می‌زنی ما هم آبروی خود را روی دست گرفته و برای حفظ متد فقاهتِ حکیمانه و قوام امامت ِ امام مجتبی جلوی دیکتاتوریِ فردی تو و باند تو می‌ایستیم! 🔻همه‌ی این باصطلاح افشاگری‌های ناقص و نصف و نیمه‌ی تو حتی به قیمت بهم زدن نظم ساختاری ولی فقیه و جریان متمدنانه‌ی امامت_امت برای پوشاندن نظریه دروغین و پوشالی‌ای بود که در قم مقدس گفته بودی: ایران را مستعمره کردند! 📌 به زودی اخباری را برای تنویر افکار عمومی منتشر می‌کنم 🔺️مجتبی زارعی؛ عضو کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی 🔹ایتا: https://eitaa.com/Dr_Zareii_Siasatefetrat ✔️ارتباط با ادمین👇 @drzareiadmin 🔹کانال بله: ble.ir/mojtabazareii_50
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻چرا متفاوت از رهبرانقلاب نظر دادند؟ 🔻بعضی‌ها می‌پرسند وقتی رهبر انقلاب نظر دیگری داشتند، چرا مسئولان نظر خود را اصلاح نکردند؟ 🔻اولا طرف مشورت با مأموم عادی فرق دارد. من و شما در مقام اجراییم. باید به هر طریق نظر امام جامعه را کشف و عمل کنیم. اما کسی که عضو شورا و طرف مشورت است، مأمور تکرار نظر رهبر نیست، بلکه مأمور بیان نظر خود است. فرض کنید شما عضو شورایی هستید. سه حالت دارید؛ یا سکوت می‌کنید، یا همان نظر رهبر را تکرار می‌کنید، یا نظر خود را می‌گویید و از آن دفاع می‌کنید. روشن است که اگر برای مشورت دعوت شده‌اید، وظیفه‌تان بیان صادقانه تشخیص خود است. برای همین در این شوراها افراد با دیدگاه‌های مختلف حضور دارند. مثل اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، چهره‌های متنوع و حتی اصلاح‌طلب دعوت می شوند. 🔻ثانیا ما اصلاً نمی‌دانیم «نظر دیگری داشتم» دقیقاً ناظر به چه بوده است. برخی آن را به سود خود تفسیر کردند، اما از کجا؟ اختلاف ممکن است در زمان، شکل اجرا یا برخی جزئیات بوده باشد، نه لزوماً اصل موضوع. چنان‌که گفته می‌شد اصل مذاکرات اسلام اباد مورد تأیید بود اما نظر این بود که بدون آتش‌بس انجام شود. بنابراین از این عبارت، بیش از آنچه گفته شده، نمی‌توان نتیجه گرفت. 🔻ثالثا رئیس‌جمهور و اعضای مسئول، صاحب مسئولیت‌اند و این نکته در متن پیام نیز تصریح شده است. کسی که باید اجرا کند، باید نظر خود را بگوید و بر اساس همان تشخیص مسئولیت بپذیرد. اگر صرف اطلاع از نظر رهبر، مسئولان از تشخیص خود دست بکشند، دیگر مسئولیت آنان بی‌معنا خواهد شد. 🔻رابعا همه اختلاف‌ها ناشی از تفاوت مبانی نیست. بسیاری از اختلاف‌ها ناشی از تفاوت در داده‌ها، تحلیل‌ها و تصویر افراد از صحنه است. برای همین رهبر جامعه ملاحظات خود را اضافه می‌کنند و در نهایت اجازه اجرا می‌دهند. روش متفاوت مسوولین، با تحقق شروط رهبری می تواند به همان اهداف علی الاصول منتج شود. 🔻بنابراین اصل اختلاف نظر در شوراها نه عجیب است و نه مسئله اصلی. مهم‌تر، حکمت علنی کردن این اختلاف است که در متن قبلی توضیح داده شد. . @mahdian_mohsen
مبارک باشد اقای شکریان و.... عبور از سپاه و ارتش به بهانه‌ی دفاع از رهبری. ╭┅───────┅╮ @porseshgar📻🌿📮°  ╰┅───────┅╯
پاسخ آقای سلیمانی سردبیر مشرق‌نیوز به آقای نبویان
هدایت شده از پیرِ پالان دوز
اخیرا ترامپ دوباره گفته من ایران را شکست دادم و آیت الله بزرگ را کشتم و ارتش آنها را نابود کردم و .... . پیر پالان دوز: یک تفاوت جدی در پیروزی های راهبردی و تاکتیکی هست. پیروزی تاکتیکی یعنی اینکه مثلا در شطرنج تمام مهره های اصلی حریف را میزنی پیروزی راهبردی یعنی طرف را کیش و مات می‌کنی وضعیت ترامپ اینگونه است کهددر شطرنج با جمهوری اسلامی ایران، تمام مهره های اصلیِ پشت سرباز را زده و فقط شاه مانده ولی با این وجود نتوانسته شاه را کیش و مات کند. و خبر بد برای ترامپ اینکه برخی از سربازان ایران به خانه اول تو رسیدند و اکنون وزیر جدید با رخ و اسب و فیل جدید وارد میدان شدند😎 خلاصه اینکه ترامپ پیروزی های تاکتیکی زیادی به دست آورد ولی در مقایسه با آنچه جمهوری اسلامی به دست آورد شکست راهبردی خورد. جمهوری اسلامی بحران جانشینی را به بهترین شکل ممکن با اعتبار اجتماعی بالا حل کرد. جمهوری اسلامی بر تنگه هرمز مسلط شد و فهمید که می‌تواند کل دنیا را خفه کند. جمهوری اسلامی دیگر برای ممانعت از وحشی گری های اسراییل به سراغ وزرای خارجه کشورهای عربی و اسلامی نمی‌رود بلکه رأسا تنگه هرمز را می‌بندد و حتی به خود اسراییل حمله میکند و اسراییل به سراغ پدر نامشروعش میرود که جلوی ایران را بگیر. در چنین داد و ستدی قطعا ایران پیروزی راهبردی به دست آورده و آمریکا شکست راهبردی خورده است. و جالب اینکه همه دنیا اعتراف میکنند که پیروز این جنگ ایران است و آمریکا شکست خورد.
هدایت شده از احمد صابری تولایی
عقلانیت ۵.m4a
حجم: 11.9M
📣📣📣📣 📣📣📣📣📣 برای فهم درست و مبتنی بر سیره اهل بیت علیهم السلام حتما گوش بفرمایید و منتشر بفرمایید . ⁉️اصول حاکم بر مدیریت جامعه در سیره اهل بیت و امامین انقلاب چیست؟! ⁉️مشورت دادن و اقناع رهبری ممدوح است یا مذموم ؟! ⁉️مخالفت نظری با رهبر جامعه ،خروج از ولایتمداری است یا خیر ؟! ⁉️محور تکلیف ما منویات قلبی رهبر است یا احکام و اوامر صریح ایشان ؟! ⁉️وظیفه ما بعد از پیام اخیر رهبری انقلاب چیه؟ ❇️فهم درست پیام امام جامعه 📣سخنرانی شب پنجم محرم https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062
این فرمایشات امام شهیدمان تقدیم میشه به آقای نبویان و بعضی دیگر از نمایندگان مجلس و آن یک نفر.😌 وسط جنگ موجودیتی: 🇮🇷✌️ ✅@sarbazseyedali31313
🔻صداوسیما و این روزها حقیقتاً عملکرد رسانه‌ی ملی در این ایام جنگ، پر از شبهه و متأسفانه گاها همراه با خسارت است! واقعا تولید برنامه‌های اختلاف‌ساز چه کمکی به این روزهای جنگ می‌کند؟! منطق ولایی و انقلابی به کنار؛ با منطق عقلی ساده و حتی بر اساس قاعده‌ی حکمرانی، آیا اختلاف‌افکنی در میانه جنگ، کمک به کشور و مردم است؟! ارزیابی عملکرد رسانه‌ی ملی ملاک پیچیده‌ای نمی‌خواهد. حتی لازم نیست وارد جزئیات و بحث‌های دامنه‌دار شویم که حق چیست و کجاست. چند سؤال ساده در دل جنگ وجود دارد که هرکس عملکرد رسانه‌ی ملی را ببیند، می‌تواند بر اساس آن قضاوت کند؛ 🔻آیا واقعاً روایتی که از رسانه‌ی ملی ما منتشر می‌شود، روایت پیروزی است؟! 🔻آیا واقعاً خروجی مباحث رسانه‌ی ملی، تقویت وحدت در خیابان است؟! 🔻آیا واقعاً خروجی رسانه‌ی ملی، افزایش اعتماد مردم به مسئولان است؟! 🔻آیا واقعاً تلاش‌ها در جهت پیشبرد راهبردهای امام شهید و رهبر سوم انقلاب است؟! این روزها رسانه‌ی ملی باید پناهگاه روانی مردم، تقویت‌کننده‌ی انسجام ملی، روایتگر پیروزی‌ها و مدافع راهبردهای کلان کشور باشد؛ نه میدان بازتولید اختلاف، تردید و بی‌اعتمادی. در میانه‌ی جنگ، هر روایت اختلاف‌ساز، حتی اگر با نیت خیر تولید شود، جز خسارت نیست ✍ محسن مهدیان