eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تبیین روشن
❌❌❌ 🕯️ شب عاشورا چه شد، و چه برداشتی نباید کرد؟ 🔰 سخن دقیق امام حسین(ع) در شب عاشورا در منابع تاریخی نقل شده است که امام فرمودند: «أَمّا بَعْدُ، فَإِنِّي لا أَعْلَمُ أَصْحاباً أَوْفَى وَلا خَيْراً مِنْ أَصْحابي… أَلا وَإِنِّي قَدْ أَذِنْتُ لَكُمْ، فَانْطَلِقُوا جَميعاً فِي حِلٍّ، لَيْسَ عَلَيْكُمْ مِنِّي ذِمَامٌ…» 📌 یعنی: «من یارانی باوفاتر از یاران خود نمی‌شناسم… آگاه باشید! به شما اجازه دادم، همگی آزادید بروید و هیچ تعهدی بر گردن شما نیست.» ⚠️ آیا کسی در شب عاشورا جدا شد؟ 📚 در منابع معتبر تاریخی: ❌ هیچ سند قطعی از جدا شدن گروهی در شب عاشورا وجود ندارد ✔ بلکه نقل‌ها بر وفاداری کامل یاران امام تأکید دارند 📌 جدا شدن برخی افراد اگر هم در تاریخ آمده، مربوط به قبل از عاشورا و مسیر حرکت است، نه شب عاشورا در خیمه امام. 🎯 مقایسه بین اجازه دادن امام حسین (ع) در شب عاشورا و اجازه سیاسی رهبری در امروز در کربلا: ✔ اجازه امام = برداشتن تکلیف شخصی ✔ یعنی: «اگر می‌خواهید، مسئولیت از شما برداشته شد» ✔ رابطه مستقیم، ایمانی و فردی 🔻 در ساختار امروز: ✔ اجازه/تصمیم = مجوز حکمرانی و اقدام اجرایی ✔ در چارچوب ساختار نهادها، مسئولیت‌ها و مصالح عمومی کشور 🔸با این تفاسیر آیا این دو قابل قیاس با هم هستن؟ 📌 بنابراین: ⚠️ نمی‌توان یک روایت تاریخی خاص را بدون توجه به تفاوت شرایط، به‌صورت مستقیم به تحلیل‌های سیاسی امروز تعمیم داد. ✨ فهم درست تاریخ، یعنی دیدن «متن کامل» نه برداشت گزینشی از آن. ✍ لیلا اربابی https://eitaa.com/tabeeneroshan
اون‌هایی که میگن نابودی اسرائیل فقط با موشک اتفاق میفته خوب گوش کنن 👆 🔶برای نابودی اسرائیل ابتدا باید دست حمایت آمریکا از پشت او برداشته بشه.. 🔷گره زدن آتش بس در لبنان به توافق بین ایران و آمریکا در همین پازل است. 🔶با حمله اسرائیل به لبنان، ایران در حمایت از لبنان با بستن تنگه هرمز و وارد کردن فشار جنگ به مردم منطقه و اروپا و آمریکا، علیه آمریکا اجماع جهانی می‌سازد. 🔷نتانیاهو و اسرائیل که به هیچ وجه حاضر نیستند جنگ را بخوابانند، خودسری میکنند. 🔶این تقابل بین منافع اسرائیل و آمریکا، در نهایت آمریکا را مجبور خواهد کرد که دست حمایتش را از پشت اسرائیل بردارد.. 🔷البته رسیدن به این نقطه، به آسانی نخواهد بود، اما تنها راه همین است و تصمیم گیران نظام خیلی هوشمندانه به سمت همین هدف در حال حرکتند. 🔶البته دشمن صهیونیستی هم بیکار نمی‌نشیند، سعی می‌کند این اجماع جهانی را علیه ما بچرخاند. 🔷اینجاست که جنگ در میدان دیپلماسی رقم می‌خورد. 🙏پشتیبان سرداران دیپلماسیتان باشید که در نقطه‌ی بسیار مهمی از تاریخ بشر قرار داریم. اینجا برای هر پیامی کمی تامل کنید👇 (Ⓜ️)@MOSES313STAFF
4.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قالیباف: اگر به سوئیس نمی‌رفتیم، هر لحظه خون بیشتری از مسلمانان و شیعیان لبنان ریخته می‌شد 🔶رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران:برنامه «به وقت ایران» انصافاً یکی از برنامه‌های خوب در حوزه کارشناسی است. البته به برخی موارد آن نقد دارم، اما در مجموع برنامه خوبی است. 🔷دیدم در این برنامه اعلام شد که کاش فرودگاه مهرآباد را می‌بستند تا تیم مذاکره‌کننده به سوئیس نرود. به آن عزیزان می‌گویم اگر به سوئیس نمی‌رفتیم، هر لحظه خون بیشتری از مسلمانان و شیعیان لبنان ریخته می‌شد. اینجا برای هر پیامی کمی تامل کنید👇 (Ⓜ️)@MOSES313STAFF
🔎 مروری بر ۷ شرط گفته شده در تفاهم‌نامه اسلام‌آباد 🖼 در انتظار تحقق شروط 🗯 رهبر انقلاب: از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود. ۲۸/خرداد/۱۴۰۵ 1️⃣ خاتمه عملیات نظامی 2️⃣ رفع محاصره دریایی ایران 3️⃣ تثبیت حاکمیت بر تنگه هرمز 4️⃣ تأمین خسارت و بازسازی 5️⃣ لغو جامع تمامی تحریم‌ها 6️⃣ خاتمه موضوعات هسته‌ای 7️⃣ در دسترس قرار گرفتن دارایی‌های مسدود 📝 متن کامل پیام 📲 @rahbar_enghelab_ir
عبارت «به آمریکا اعتماد نکنیم» به یکی از لقلقه‌های زبانی همیشگی جناب آقای دکتر فؤاد ایزدی تبدیل شده است. با این حال، بررسی دقیق مصاحبه‌ها و اظهارات ایشان نشان می‌دهد که نزدیک به نود درصد استنادات و ارجاعاتشان به منابع آمریکایی است؛ آن هم نه به تحلیلگران بی‌طرف، بلکه عمدتاً به چهره‌هایی همچون دونالد ترامپ و دیگر دولتمردان آمریکایی که حتی بخش قابل توجهی از مردم ایالات متحده نیز به دروغگویی و فریبکاری آنها اعتقاد دارند. با توجه به این تناقض، انتظار می‌رود تکلیف روشن شود؛ بفرمایید آیا باید به آمریکا اعتماد کرد یا نه؟ ملت ایران هرگز به سیاستمداران آمریکایی اعتماد نداشته و ندارد. اما سؤال اینجاست که چرا منابع اطلاعاتی و استنادی اصلی جنابعالی، سردمداران و مقامات آمریکایی شده‌اند؟ در دوران جنگ تحمیلی هشت‌ساله، هنگامی که جوانان ایرانی در میدان‌های نبرد با دشمن بعثی جانفشانی می‌کردند، جنابعالی در آمریکا حضور داشتید. پس از برقراری آرامش و پذیرش آتش‌بس، به ایران بازگشتید و در موضع‌گیری‌ها به انقلابی‌گری فراتر از انقلابیون واقعی روی آوردید؛ کسانی که جان خود را در راه انقلاب و میهن فدا کردند. متأسفانه، این رویکرد به جایی رسید که حتی پیش از شهادت فرماندهان عالی‌رتبه‌ای همچون سردار سرلشکر محمد باقری و دیگر فرماندهان، با لحنی توهین‌آمیز و اتهام‌زا با آنها برخورد شد و پس از شهادتشان نیز این تخریب‌ها متوقف نگردید. امروز نیز شاهد آن هستیم که حضور ۲۴ ساعته جنابعالی در رسانه ملی، از استودیویی به استودیوی دیگر، و ترجیح دادن توییت‌ها و اظهارات افراد فاقد اعتبار بر بیانیه‌ها و مواضع رسمی جمهوری اسلامی، باعث ایجاد التهاب و اختلال در آرامش روانی جامعه شده است. سؤال آخر و اساسی این است: آیا جنابعالی همچنان به اصل ولایت فقیه اعتقاد دارید؟ چنان‌که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرموده‌اند که نباید به رسانه‌ها و اظهارات دشمن توجه کرد و باید از آنها پرهیز نمود. ✍️ صالح شریفی
هدایت شده از بر پا
سطوح پیروزی 🔺یک سطح پیروزی آنچه در میدان رخ داد که دشمن را وادار کرد برای رسیدن به این تفاهم دست و پا بزند. رهبری تحقق این تفاهمنامه را ناشی از "استیصال" دشمن میداند. به این فکر کنیم که تفاهم را محصول "استیصال" دشمن میدانیم یا "تدبیر و فریب". دشمن به اضطرار این تفاهمنامه را پذیرفته یا به محاسبه و انتخاب. تحلیلهایمان خیلی عوض خواهد شد. 🔺پیروزی ما در خارج و در میدان چگونه است؟ رهبری در این باره میگوید: "امروز طلیعه‌ برآمدن جمهوری اسلامی به‌عنوان یک قدرت بزرگ و قرار گرفتن استکبار در سراشیبی ضعف، مقابل چشم همگان آشکار شده است." دقت کنیم که آنچه تا امروز روی زمین داریم دقیقا چیست. کسانی که احساس شکست میکنند، ببینند چرا چنین حالی دارند و آیا حالشان درباره میدان با حال رهبری یکی است یا نه. 🔺سطح دیگر پیروزی خود تفاهمنامه است. تفاهمنامه ولو رهبری عزیز درباره آن علی الاصول نظر دیگری دارند، سطحی از پیروزی را دارد. ببینید خطا بودن یک تفاهمنامه چند معنا میتواند داشته باشد، یک معنایش آن است که بالکل دارایی میدان شما را از شما میگیرد، یک معنایش این است که نمیتواند همه حق و حقوقتان را از دشمن تصاحب کند، یعنی باعث شود شما در سود ضرر کنید. یک معنایش میتواند این باشد که دست دشمن را برای فریبهای بعدی باز کند و نیاز به هوشمندی و تعهد بسیار بالای شما داشته باشد که به متن بعلاوه شود که مانع شود. اینکه این متن بیست و پنج بار (به قول زاکانی) بین شعام و رهبری رفت و برگشت کرده و در نهایت رهبری مجوز داده (و این یعنی تصریح به اینکه به من اجبار و تحمیل نشده) نشان میدهد همین متن کفی از خواسته های ما را تامین میکند و چیزی بالاتر از متوسط است. همین متن خیلی ها را در کل دنیا نسبت به پیروزی ایران و شکست دشمن متعحب کرده. 🔺سطح دیگر پیروزی آن است که در "متن مجوز رهبری" رخ داده، رهبری به صراحت در متن مجوز خود معتقد است، "این متن بعلاوه تعهد مسوولین دلسوز ما بهتر از نظر علی الاصول ایشان است" خوب دقت کنید. اگر معتقد باشیم طبق صراحت خود ایشان و بیان مقتدرانه شان در متن نظر آقایان به ایشان تحمیل نشده و خود ایشان بدون تحمیل این انتخاب را کرده، معنایش این است که انتخاب "این متن بعلاوه اعتماد بر تعهدات مسوولین و نظارت و مطالبه مردمی" حتما بهتر از آن "نظر علی الاصول" خودشان بوده. چرا؟ چون تمام قدرت خواص و عوام کشور را پای کار مذاکره میآورد. این یک اتفاق فوق العاده در تاریخ کشور است. همه ایران با تمام توان وارد فشار به دشمن در دیپلماسی میشود. این انتخاب عجیب و عمیق و فوق العاده ناشی از اعتماد حداکثری ایشان به خواص و مسوولین و هم عموم مردم است. او میخواهد این پیروزی چشمگیر در دوران دیپلماسی به دست همه با حداکثر تلاش به دست آید. این یعنی ایشان تمام توان مسوولین و مردم را جمع زده و متمرکز کرده روی این مرحله از جنگ. عجب رهبری هوشمندانه و جسورانه ای. @ali_mahdiyan
📝 توضیح درباره گزیده‌متن منتشرشده از پیام ۲۸ خرداد رهبر معظّم انقلاب 🗒 در یکی از گزیده‌های متنیِ منتشرشده در این رسانه از پیام ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ رهبر انقلاب اسلامی درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا، عبارتی در قلاب اضافه شده بود که در متن اصلی نبوده و صرفاً با هدف گویاسازی و تسهیل فهم مخاطب افزوده شده بود که به دلیل امکان ایجاد برداشت نادرست، از خروجی‌های این رسانه حذف می‌شود. ✏️ ضمن پوزش از مخاطبان محترم به اطلاع می‌رساند این توضیح صرفاً ناظر به نحوه تنظیم و انتشار متن است و دلالتی بر تأیید یا رد هرگونه برداشتی درباره اصل موضوع مورد اشاره ندارد. 📲 @rahbar_enghelab_ir
هدایت شده از 🏴آگاهانه🏴
7.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌️ببینید چیزی که سالها به ما گفتن قطعنامه رو به امام تحمیل کردن هم دروغ بوده ‼️ 🚫علی الاصول امام همون زمان نظر دیگری داشتند و تعبیر رو بکار بردن اما شرایط اقتصادی مملکت باعث‌ شده امام خود تدبیر کنند تا جنگ اینگونه تمام بشه پس میشه خود ولی ناراحت باشه از کاری اما برای شرایط خاص کشور تدبیری کنه تا جنگ بشکل دیگری اداره بشه یا تموم بشه 🇮🇷 @agahanee 🇮🇷
هدایت شده از | عهد بیان |
‌ ❗️باید به این سؤال فکر کنیم! قائد حکیم امت «دام‌ظله» فرمودند: «مراقبت از گوشهایمان که پنجره مغز و قلب است در مقابل رسانه‌های تحت حمایت دشمن یا همسوی با ایشان امری لازم است.» رسانه‌یِ همسوی با دشمن، ضرورتاً تحت حمایت دشمن نخواهد بود و حتی ممکن است ناخواسته در مسیر خواستِ دشمن قرار گرفته باشد؛ اما مهم اینست: همچنان که مراقبت و ترجیحاً دوری از رسانه‌های دشمن ضروری و لازم است، از نزدیک شدن به خواسته‌یِ رسانه‌هایِ همسوی دشمن نیز باید مراقبت و ترجیحاً از آن دوری کرد. لذا سؤال خوب و بلکه لازمی‌ست که باید بدون نگاه جناحی و سطحی به آن فکر کنیم و مطابق پاسخ، عمل کنیم: ویژگی‌هایِ رسانه‌ی همسوی با دشمن چیست؟! پاسخ که روشن شود، وظیفه روشن‌تر خواهد شد؛ پس باید طبق آن تصمیم گرفت و عمل کرد! @Ahde_baian
🔺فتنه همین است؛ شاخ و دُم که ندارد! 🔹یادتان هست آن روز که شورای نگهبان را میکوبیدند، و ما میگفتیم این کار غلط است؟ 🔹آن روز که وزارت اطلاعات را زیر سوال بردند و به بهانه انتقاد، بی جهت دست به تخریب اطلاعات سپاه زدند؟ 🔹آن روز را که خبرگزاری های رسمی کشور، هر یک را به کسی نسبت دادند، و با قرار دادن آنها در دو قطبی های سیاسی اعتبار آنها و رسمیت شان را منهدم کردند؟ 🔹یادتان می آید که حتی از رسانه های بیت رهبری هم نگذشتند، و سایت دفتر امام شهید را سایت مهدی فضائلی نامیدند؟ 🔹آن روز که فرماندهان شهید ما را بیانیه خوان و دیپلمات و ترسو نامیدند که یادتان نرفته؟! 🔹یادتان که هست، وقتی میگفتیم تخریب شورای عالی امنیت ملی بی جهت نیست، و یحتمل در راستای اعتبار زدایی از ارکان نظام است؟ 🔸امروز هر آنچه پیش بینی کردیم اتفاق افتاده و مردم انقلابی نسبت به همه اینها تردید دارند، اما ادعاهای فلان بلاگر را چشم بسته قبول میکنند. حرفی را از فرمانده ارشد سپاه، از نماینده ولی فقیه در سپاه، از فرمانده ارتش نمیپذیرند، اما آنچه بلاگر مشکوک لندن نشین میگوید را قبول دارند! 🔸حالا خودِ خودِ فتنه است، و هم اکنون همه ما در میانه آن قرار داریم، غبار همه جا را فرا گرفته و هیچ چیز به وضوح دیده نمیشود؛ خوب را بد، و بد را خوب میبینیم؛ شاخص ها را گم کرده ایم؛ حتی رهبری که پیامی میدهند، هر کسی آن را با تفسیر بلاگر مورد علاقه اش میفهمد! 🔸آهای ملت! دیدید عمار بودن به شعار نمیشود؟ دیدید سوراخ غربال چقدر گشاد است و چه آدم های گُنده ای را از خود عبور میدهد؟ 🔸در روز روشن مسئولان خدوم نظامی و سیاسی کشور که امتداد یاران شهید خود هستند را خائن و کودتاچی معرفی میکنند؛ این شکایت را جز نزد خدا، به کجا میتوان برد؟ جانشان را کف دست گرفته، از یک طرف در حال مبارزه با کید دشمن و از یک سو آماج سنگ های خودی قرار گرفته اند. مگر دنیا چه ارزشی دارد که یک انسان با سالها مجاهدت بخواهد خود را در موقعبتی قرار دهد که هم از خودی بخورد و هم از دشمن؟ نهایتش چه میتواند باشد؟ 🔸همه با هم خائن شدند؟ همه فرماندهان دروغ میگویند؟ سران قوا در پی تحمیل شکست به ملت اند؟ نهادهای امنیتی و حاکمیتی رهبری را منزوی کرده و به او دروغ میگویند؟ تا کجا میخواهید پیش بروید؟ مرزی هم برای این رفتارهایتان آیا هست؟ چند شمخانی و لاریجانی دیگر باید بدهیم تا به هوش آیید؟ 🔸رهبری روزانه با فرماندهان و مسئولان ارشد کشور در ارتباط است، آمار و گزارش میگیرد، دستور صادر میکند، جلسه میگذارد، تبیین میکند و رهبری مینماید، آن وقت شما میگویید رهبری را دور میزنند؟ حتی توضیحات سپاه را هم نمیپذیرید؟ مگر خمینی کبیر نگفت اگر سپاه نبود کشور نبود؟ مگر این سپاه و این ارتش و این سربازان بی نشان و نشان دار پاسدار این مملکت نیستند؟ 🔸آیا برایتان سوال نشده که "مگر میشود همه سران و فرماندهان جان بر کف و معتمدین و منصوبان رهبری شهید و رهبری جدید، و اعضای شعام مسیر را اشتباه رفته باشند، بی اطلاع از امور باشند، دلباخته این مملکت و رهبری الهی آن نباشند؟ 🔸این البته مختص امروز نیست؛ امروز فقط شدت آن بیشتر شده است؛ در واقع این فتنه غبارش غلیظ تر است، و گرنه قبل از شهادت آقا نیز همین حرف ها بود، و آقا همه را رد کردند؛ فرماندهانی که عده ای آنها را بی غیرت خواندند همه شهید شدند؛ بعضی هایشان حتی در کنار آقا به شهادت رسیدند، و این نکته که فرماندهان بطور مستمر با رهبری در ارتباط اند یک واقعیت است؛ ما که نمیگوییم به غربگرایان اعتماد کنید؛ میگوییم هر آنگاه غباری فضای سیاسی کشور را فتنه گون کرد، نگاهتان حداقل به فرماندهان و پاسدارانمان باشد. 🔸یک انقلابی عاقل، یک مومن و مسلمان و شیعه دلسوز ایرانی، باید شاخص ها را بشناسد؛ رهبری که نمیتواند بابت هر بحث ریز و درشتی با شما حرف بزند؛ من نمیدانم برخی چهره ها را چقدر دوست دارید، چقدر قبولشان دارید، ولی بنده اگر بین ادعای برخی سیاسیون و نهاد مقدسی چون سپاه مخیّر شوم، قطعا دومی را انتخاب میکنم. این روزها هم از سر این ملت خواهد گذشت و هیچ دشمنی هم هیچ غلطی نخواهد کرد، اما طوری رفتار کنید که فردا روز اگر به یاد امروز افتادید از اشتباهات خود شرمنده و خجالت زده نشوید! @Ansari_rahim
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینو برسونین هم به نماینده‌هایی که در پست قبلی اشاره کردیم بهش، هم به برخی کانال‌داران ایتا که منتظرن دولت زمین بخوره. اونم توی شرایط جنگی با مدیریت واقعا هنرمندانه‌ش در دو جنگ آخرالزمانی...