eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻صلح فعلی پنجره‌ی فرصت است نه پایان جنگ و تحریم! *من یقین دارم آمریکا هیچ تحریمی را رفع نخواهد کرد و چشم به فشار اقتصادی و شورش‌های داخلی و تکرار سناریو جنگ دارد* پس‌چه چیزی ما را به صلح موقت ترغیب می‌کند؟! در فاصله میان جنگ دوازده‌روزه و رمضان، ایران یکی از مهم‌ترین پنجره‌های فرصت خود را صرف بازسازی و تقویت زیرساخت‌های نظامی کرد؛ از تثبیت لانچرهای موشکی و مقاوم‌سازی سامانه‌ی یکپارچه‌ی فرماندهی و هدایت در برابر جنگ الکترونیک تا تقویت سپاه‌های استانی. نتایج آن تصمیم‌ها بعدها در میدان نبرد خودش را نشان داد. به نظر می‌رسد امروز نیز تصمیم‌گیرندگان ایرانی برآیند تحولات را به سمت یک رویارویی دیگر ارزیابی می‌کنند و به همین دلیل، هم‌زمان در پی تقویت ظرفیت نظامی و اقتصادی کشورند. اگر اخبار ضدونقیض پیرامون توافق‌ فعلی را از زاویه «پنجره‌‌ی فرصت» ببینیم، بسیاری از این بده‌بستان‌ها، دیگر متناقض به نظر نمی‌رسند، بلکه بخشی از تلاشی حساب‌شده برای خرید زمان و افزایش هم‌زمان توان اقتصادی، نظامی و حتی انسجام اجتماعی خواهند بود تسویه حساب ما با استکبار و خون‌خواهیِ امام شهیدمان تازه آغاز شده... ✍ مصباح
پاسخ 👇👇👇 تحقق شروط مندرج در تفاهم‌نامه که بادکنک نیست بگیم در عرض چند ثانیه باید اجرایی بشه اولا طرف مقابل آمریکا و اسرائیل بدعهد و جنایتکاره دوم اینکه اجرای برخی از شروط نیاز به راستی آزمایی داره، مثلا اسقاطیه تحریم‌های نفتی و بانکی امضا شده اما باید ببینیم در عمل چقدر عملیاتی شده که اینم نیاز به چند روز زمان داره، یا آزادسازی پول‌های بلوکه شده و ... آمریکا بر روی کاغذ به تعهدش عمل کرده اما هنوز در عمل، ما زمان نیاز داریم که راستی‌آزمایی کنیم‌ سوم اینکه برخی از تعهدات هم پیچیدگی‌ها و موانع مختلفی داره مانند مسئله لبنان، خب اینم نیاز به زمان بیشتری نسبت به دیگر شروط داره... در این مسئله از یک طرف ما با دولت خبیث و خائن لبنان طرفیم، از یک سو با زیاده‌خواهیِ رژیم جعلیِ اسرائیل، از یک طرف رژیم بخشی از جنوب رو اشغال کرده و در دست داره و ... خب زمان می‌بره تا ما بتونیم این بند رو بصورت کامل و مطلوب اجرایی کنیم... تا الان تونستیم بخش زیادی از آتش میدان در لبنان رو خاموش کنیم اما هنوز چالش‌هایی رو داریم و بجد در حال پیگیری هستیم
هدایت شده از خبرگزاری فارس
4.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥عاشورایی‌ترین لحظه والیبال ایران 🔹ملی‌پوشان با مچ‌بند مشکی و شعار «ای ایران» به مصاف آمریکا رفتند @Farsna
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
✅ فتح را گزارش می دهیم یا شکست ؟ 👌 آقای عزیز ما از ما خواسته راوی روایت فتح باشیم، یک نگاهی به خودمان بیاندازیم ، به افرادی که آنها را دنبال می کنیم ، چه می بینیم؟ 1️⃣ فتح و پیروزی را گزارش کردیم ؟ یا اینکه در ده قدمی خیمه معاویه بودیم و برگشتیم ؟ 2️⃣ ایران را مستعمره آمریکا گزارش کردیم یا فاتح و پیروز ؟ 3️⃣ مسئولان را خائن جلوه دادیم یا دلسوز اما قابل نقد ؟ 4️⃣چقدر از ضرباتی که ایران به دشمن وارد کرد گفتیم ؟ 5️⃣ چقدر از اخبار داخلی آمریکا و اسرائیل و اعتراف بسیاری از تحلیل گران خارجی به شکست آنها گفتیم ؟ 6️⃣ آیا از فرماندهان و مسئولان خودمان تقدیر کردیم برای مدیریت جنگ و کشور در زمان جنگ ، یا مدام در حال زدن آنها بودیم ؟ رهبری شهید در شهریور سال قبل از دولت تشکر کردند بابت مدیریت جنگ ، ما چه کردیم؟ 👈 ذره ای هم بخواهی دفاع بکنی ، به تو می گویند ماله کش !!! چه لقب آشنایی ! کجا شنیدم ؟ آهان ، بله ! دوره حیات شهید رئیسی ! آن زمان هم موقع دفاع از دولت ، همین دوستان و همین عزیزان به ما می گفتند ماله کش !!!! حتی همان دولت ! انگار نه انگار ، تخریب مسئولین ، خواسته مهم دشمن هست ، انگار نه انگار رهبری صریحا فرمود به مسئولین داشته باشید ، انگار نه انگار رهبری فرمود خطی که مردم را نسبت به مسئولان ناامید کند ، بازی در زمین دشمن هست! ✅ مطالبه کنید ، خواسته رهبری را اجرا کنید ، مطالبه شروط از مسئولین را داشته باشید و باشیم ، همه ما ، اما خط تخریب مسئولینی که بارها هدف ترور بودند و کشور را در جنگ مدیریت کردند ، قطعا خط مورد تائید رهبری شهید و فعلی نیست. @ma_va_o
هدایت شده از عمار۱۱۰
🔴 صبر ما آینده را می سازد 💢 شیخ نعیم قاسم: مقاومت اسلامی جهان را شگفت زده کرد 🔹️ شیخ نعیم قاسم دبیرکل حزب الله لبنان در جریان مراسم عاشورایی در مرقد شهید سید حسن نصرالله در ضاحیه جنوبی بیروت تاکید کرد: صبر مسیری است که ما انتخاب کردیم و این مسیر قدرتمندتر از شرایط درگیری و مبارزه و نقطه اصلی پیروزی به شمار می رود. 🔹️مقاومت اسلامی جهان را شگفت زده کرد و صبر ما آینده را می سازد و معادلات را تغییر کرده و طاغوت را شکست می دهد. 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق در ایتا 👇 🆔 |➺ @ammar110
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔻 خیانتی که برخی کانال دارهای ایتا به مردم کردن این هست که روایت پیروزی رو در افکارعمومی تبدیل به روایت ذلت و شکست کردن
🔺یک کشتی که میخواست در مجاورت سواحل عمان یواشکی از تنگه هرمز عبور کند، هدف حمله پهپادی ایران قرار گرفت. سوال مشخص بنده از منتقدان پر سر و صدا این است: مگر شما نمیگفتید تنگه هرمز واگذار شده است؟! @Ansari_rahim
🔹در ایام اسارت اهل‌البیت امام حسين عليه‌السلام برگزاری مراسم دهه‌ی دوم در محل اجتماع مردمی چهارراه نماز و مسجدمحمدرسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله👇 ▪️شبها بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء مسجد زیارت عاشورا و روضه خوانی برادر کربلایی محمد افتخاری ▪️شبها از ساعت ٢١ محل اجتماع مردمی چهارراه نماز سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه حجةالاسلام ابوی‌سانی و مداحی مداحان اهل‌البیت علیهم‌السلام ┈•••✾•🌿🏴🥀🏴🌿•✾••┈┈ 🕌 به کانال مسجد محمد رسول الله صلی الله علیه و آله بپیوندید: @MosqueMRA
هدایت شده از عقل سرخ | مهدی محمدی
Strait of Hormuz situation mohammadi No54 34405 (1).mp3
زمان: حجم: 11.1M
آخرین وضعیت تنگه هرمز - فایل شماره 54 مهدی محمدی- 4 تیر 1405 @mohammadi61
هدایت شده از عقل سرخ | مهدی محمدی
گزارش ویژه؛ در مذاکرات زوریخ چه گذشت؟ روایت مشاور قالیباف از گفتگوهای سوئیس ✍🏻 مهدی محمدی مأموریت اصلی این دور از مذاکرات، پیگیری ۵ شرط علنی رهبر انقلاب بود؛ نه شروط ده‌گانه قبلی. این شروط دقیقاً همان مواردی است که در بند ۱۳ تفاهم اسلام‌آباد آمده و حالا پیش‌شرط ورود به مراحل بعدی است. 🔹 ۱. لبنان (اولویت اول) هدف اصلی سفر، توقف عملیات نظامی در لبنان بود که با موفقیت محقق شد. تأکید کردیم بدون توقف در لبنان، هیچ بحث دیگری ممکن نیست. - این توقف را موقتی می‌دانیم، اما راهبرد ما خریدن زمان برای تقویت حزب‌الله است. - نهادی برای «کاهش منازعه» با حضور ایران، آمریکا و لبنان تشکیل می‌شود. - هر لحظه که حزب‌الله بگوید توافق کارایی ندارد، ما بدون تردید از آن خارج می‌شویم. 🔹 ۲. آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده توافق با قطر امضا شده و جلسات کارشناسی در جریان است. - تکذیب قوی ادعای ونس؛ این پول در اختیار کامل بانک مرکزی است و هیچ محدودیتی برای هزینه در غذا، دارو یا خرید از هر کشوری (حتی غیرآمریکایی و ارزان‌تر) ندارد. تا واریز کامل، قدمی جلوتر نمی‌رویم. 🔹 ۳. تعلیق تحریم‌های نفتی به مدت ۶۰ روز (قابل تمدید)، تحریم‌های نفت و پتروشیمی تعلیق می‌شود. ایران می‌تواند به هر میزان و به هر مقصدی نفت بفروشد و پول آن را وارد کشور کند. زیر بار هیچ چیز کمتر از این نمی‌رویم. 🔹 ۴. لغو محاصره دریایی برخلاف تفاهم اسلام‌آباد (۳۰ روزه)، این اقدام فوراً اجرا شد و نفتکش‌ها در حال تردد هستند. فرصت را غنیمت شمرده و به دنبال فرمول‌های نظامی برای مقابله پایدار با محاصره‌های آینده هستیم. 🔹 ۵. تنگه هرمز تردد آزاد به مدت ۶۰ روز تضمین شد، اما از روز ۶۱ به بعد، ایران و عمان خدمات دریایی (امنیتی، ناوبری و زیست‌محیطی) را به کشتی‌ها می‌فروشند. این یعنی درآمد پایدار از تنگه هرمز بدون دریافت عوارض مصطلح بین‌المللی! یک دستاورد بزرگ. 🔸 نکته پایانی دشمن دچار تزلزل راهبردی شده و موقتاً مجبور به امتیاز است. این موفقیت، حاصل مذاکره نیست؛ حاصل جان‌فشانی پاسداران و ارتشیان ماست. - دروغ‌پراکنی دشمن (مانند پذیرش بازرسی یا محدودیت در هزینه‌کرد پول) را قویاً تکذیب می‌کنیم. - در زوریخ کوچک‌ترین امتیازی داده نشد و برگه‌های اصلی همچنان در دست ماست. این تازه قدم اول است. @mohammadi61
هدایت شده از عقل سرخ | مهدی محمدی
در تنگه هرمز به دنبال چه هستیم؟ ✍🏻 مهدی محمدی تحولات تنگه هرمز در ساعات اخیر شتاب گرفته و به‌نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک ابعاد تازه‌ای پیدا کند. چهار اصل راهبردی ایران در تنگه هرمز این اصول، ستون‌های سیاست ما در جنگ، مذاکره، توافق و اجرا هستند و از آنها عدول نخواهیم کرد: 🔹۱. عدم بازگشت به وضعیت سابق تنگه هرمز هرگز به شرایط پیش از جنگ رمضان بازنخواهد گشت. دنیا تغییر کرده، ما تغییر کرده‌ایم و به ارزش واقعی این آبراه پی برده‌ایم. خیال بازگشت به مناسبات گذشته، خامی بیش نیست. 🔹۲. درآمدزایی برای ایران تنگه باید برای ایران درآمد داشته باشد. نامش هرچه باشد (عوارض، خرید خدمات یا هر عنوان دیگر) فرقی ندارد. اصل، الزام شناورها به پرداخت است. عمان اگر مشارکت کند، استقبال می‌کنیم؛ در غیر این صورت، مستقلاً عمل خواهیم کرد. 🔹۳. اعمال حاکمیت کامل همان‌طور که در یادداشت تفاهم تحت عنوان «ترتیبات ایرانی» ثبت شده، اعمال حاکمیت یعنی: · تأمین درآمد · عبور بی‌ضرر (تشخیص با ماست) · تعیین مسیر تردد (هیچ شناوری هرجا خواست نمی‌رود) 🔹۴. حفظ ابدی برگ بستن تنگه ما حق بستن تنگه را در هر لحظه که اراده کنیم، برای خود محفوظ نگه می‌داریم و اجازه نمی‌دهیم هیچ روشی (نظامی یا سیاسی) این حق را از ما سلب کند. درباره توافق با عمان و درآمدزایی هدف از توافق با عمان، کم‌هزینه‌ترین مسیر برای جهانی‌کردن سیادت ایران بود. وقتی ایران و عمان به تفاهم برسند، ورود دیگران بی‌معناست. اما اگر این مسیر بسته شود، قدرت ما برای اعمال یک‌طرفه حاکمیت، ذره‌ای کم نشده است. نام مهم نیست، محتوا مهم است چه اسمش را عوارض بگذارند، چه خدمات امنیتی و ناوبری؛ در هیچ‌جای دنیا خدمات مجانی نیست. رویدادهای ۲۴ ساعت گذشته ما تنگه را به‌صورت محدود و تحت ترتیبات خود گشودیم تا تضمینی برای عمل طرف مقابل به چهار تعهد اصلی باشد: 🔸تعلیق تحریم‌های نفتی 🔸رفع محاصره 🔸آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده 🔸آتش‌بس کامل در لبنان آمریکایی‌ها تلاش کردند با ایجاد یک کریدور جنوبی، قدرت ما را دور بزنند. اما ما هشدار دادیم که هر مسیری جز مسیر ایران، ناامن است. چند شناور که گوش نکردند، تنبیه شدند و بقیه به خلیج فارس بازگشتند. تفاوت ما با گذشته این است که این بار ابزار قدرت از دستمان خارج نشده است. جمع‌بندی راهبردی اگر طرف مقابل زیر تعهداتش بزند، به نقطه صفر برمی‌گردیم و چیزی از دست نداده‌ایم، چون قدرت ما در تنگه دست‌نخورده است. اما اگر این رویه تثبیت شود، ایران پس از دهه‌ها، ژئوپلیتیک تنگه هرمز را تغییر داده، کشتی‌ها را به مسیر خود آورده و درآمد پایدار کسب خواهد کرد. این، نشانه روشنِ یک پیروزی راهبردی است. @mohammadi61