eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
4.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شیخ نعیم‌ قاسم: دستیابی ایران به تفاهم‌نامه اخیر، در واقع اعلامیه رسمی شکست آمریکا و اسرائیل به شمار می‌رود. امروز ایران نه تنها برای خود، بلکه به عنوان کشوری آینده‌ساز برای کل منطقه شناخته می‌شود.
🟩 هنرنماییِ ولی فقیه از عاشورای پارسال تا عاشورای امسال شاهکار سیاسی عصر ماست؛ امام سید علی، "ایران" خواند و امام سید مجتبی "ساختار"! 🟢 پارسال؛ شب عاشورا با دلالت امامِ شهید، "ایران" خواندیم؛ چون پس از بمباران و ترور فرماندهان، دشمن می‌خواست ملّتِ ایران فروبپاشد؛ 🔴 امسال اما در آستانه ی عاشورا با دلالتِ امامِ رشید، "ساختار" خواندیم چون دشمن با تولیدِ پیام‌های خاص می‌خواست "ساختارها"ی این جمهوریِ دینی را درگیر نزاع داخلی و سپس هجومِ بیرونی کند؛ ⭕️ امام سید علی ملّت را یکپارچه کرد و امام سید مجتبی؛ ساختار را! درود بر ولایتِ فقیه که در پرتو تجربه‌ی جنبش‌ها و قیام‌ها در ۲۰۰ ساله اخیر ایران، نگذاشت و نمی‌گذارد تجربه‌ی مترقی و قُدسی ۴۷ سال گذشته‌مان به تاریخ شاهنشاهیِ وابسته ارتجاع پیدا کند! 📌 شکوفاییِ "ملّت و هویت ملّی ایران" و حفظ "ساختارِ جمهوری اسلامی" مرهون ولایتِ فقیهِ حکیم و نظامِ امامت_اُمّت است. 🔺️مجتبی زارعی؛مدیر کمیته قدرت ملّی و جنگ های شناختی کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی 🔹ایتا: https://eitaa.com/Dr_Zareii_Siasatefetrat ✔️ارتباط با ادمین👇 @drzareiadmin 🔹کانال بله: ble.ir/mojtabazareii_50
قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص): تحرکات و حضور هواپیماهای نظامی ارتش تروریستی رژیم صهیونیستی در آسمان برخی کشورهای همسایه به سمت ایران را اقدامی خطرناک و تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم، اعلام می‌داریم چنانچه آمریکا قادر به مهار و کنترل رژیم صهیونیستی نباشد، جمهوری اسلامی ایران هرگونه تهدیدی را علیه خود تحمل نخواهد کرد و پاسخ به این اقدامات خطرناک را حق خود می‌داند.
واکنش وزارت خارجه درباره به بیانیه مداخله جویانه وزرای خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس؛ انتظار می‌رود کشورهای منطقه در دیدگاه خود تجدید نظر کنند.
👌هر تحلیلی می‌کنیم، باید در چارچوب این فرمایش امام جامعه باشه، مراقب باشیم شیطان رجیم، توهین و تخریب را به اسم نقد به ما قالب نکنه!! جاسوس خوندن و ایران را مستعمره‌ی آمریکا کردن و بیعت با یزید و نفوذی و خائن و....، نقد نیست، مصداق توهین و تخریبه که رهبریِ شهید صریحا نهی کردند. باتشکر
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔴 درب فردو و نطنز چه زمانی برای بازرسان آژانس باز می‌شود؟ 🔹به گزارش خبرنگار فارس، براساس شنیده‌ها از متن تفاهمنامهٔ مذاکرات هسته‌ای، نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صرفاً در مرحلهٔ پس از توافق نهایی تعریف شده است. 🔹براساس مادهٔ ۸ این تفاهمنامه، در اجرای توافق جامع، یکی از گزینه‌های پیش‌رو برای مدیریت مواد هسته‌ای، رقیق‌سازی آنها در داخل ایران و زیر نظر آژانس خواهد بود؛ اما این مرحله، منوط به حل ۴ موضوع کلیدی است: 🔹لغو کامل تحریم‌ها 🔹ترسیم جزئیات بازسازی اقتصادی ایران 🔹تعیین حدود و چارچوب خروج نیروهای آمریکایی از منطقه 🔹نهایی‌شدن پروندهٔ هسته‌ای 🔹منابع مطلع می‌گویند تا پیش از حصول توافق نهایی، مادهٔ ۹ تفاهمنامه صراحت دارد که ایران هیچ تغییری در برنامه هسته‌ای خود اعمال نخواهد کرد؛ تفسیر ضمنی این بند آن است که سطح نظارت‌های فعلی آژانس نیز بدون دگرگونی ادامه می‌یابد؛ به این معنا که ایران همچون گذشته، دسترسی موردی به سایت‌های بوشهر و تهران را برای بازرسان فراهم می‌کند، اما اجازهٔ ورود به سایر تأسیسات از جمله فردو، نطنز و اصفهان را نخواهد داد. 🔹در همین حال، دیپلمات‌های آگاه از روند مذاکرات تأکید دارند که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس که نامزدی دبیرکلی سازمان ملل را نیز در دستور کار دارد، در اظهارات اخیر خود تلاش دارد نقش بیشتری برای آژانس در این مرحله تعریف کند؛ اما موضع قاطع تهران، ادامهٔ روند فعلی و رد هرگونه زیاده‌خواهی پیش از توافق نهایی است. @Farsna
در پاسخ به این مخاطب گرامی👆👇
از خود بپرسید 👇 1⃣ کدام رویکرد، کشور را به «عزتِ پایدار» نزدیک‌تر می‌کند⁉️ 2⃣کدام رویکرد، «هزینه‌های جنگ» را برای ملت کاهش می‌دهد، بدون اینکه «اصول» را قربانی کند⁉️ 3⃣ کدام رویکرد، «وحدتِ داخلی» را تقویت می‌کند و کدام، «شکاف» را⁉️ 👈 اگر رویکردی، با وجود شعارهای زیبا، به ، و بیانجامد، هرچند در ظاهر «انقلابی‌ترین» باشد، در باطن «باطل» است. و اگر رویکردی، با وجود شعارهایِ کم‌ادعا، به «تقویتِ امنیت ملی» و «امیدآفرینی» بینجامد، آن حق است، هرچند بعضی آن را «سازش» بنامند. ✔️ ملاک، «انسجامِ ملی» است، نه «تکثرِ تشنج‌آفرین» در بحران‌ها، همیشه صداهایی به نفع «تفرقه» بلند می‌شود؛ صداهایی که می‌گویند: «ما تنها گروهِ حق هستیم، بقیه یا نادانند یا خائن.» اما حق، معمولا با «انسجام» و «وفاقِ ملی» همراه است، نه با «تکثرِ تشنج‌آمیز». از خود بپرسید: ⁉️ آیا این رویکرد، «صفوفِ جبهه‌ی مقاومت» را محکم‌تر می‌کند یا متشتت‌تر⁉️ ⁉️آیا این تحلیل، «اعتمادِ مردم به نظام» را افزایش می‌دهد یا کاهش⁉️ اگر پاسختان «کاهشِ اعتماد» است، بدانید که آن صدا، هرچند در لباسِ «دلسوزی» باشد، در خدمتِ «باطل» است. 🔺 ملاک، «عملِ میدانی» است، نه «کیبوردِ تئوریک» این روزها، بسیاری از «مدعیانِ حق»، با پشتِ کیبورد و در فضای مجازی، «نظریه‌های مقاومت» می‌دهند، اما در میدانِ واقعی – چه در جبهه‌های نظامی و چه در پشت‌جبهه‌ی اقتصادی – هیچ‌گونه حضوری ندارند. حق، آن است که همراه با «نظریه»، «عملِ میدانی» نیز داشته باشد. باطل، آن است که فقط در «فضای مجازی» می‌جوشد، اما در «واقعیتِ تلخِ میدان» غایب است. 🔺 از «منابعِ متعدد» بخوانید، اما با «فیلترِ عقلانیت». نه تنها از یک کانال، که از چند کانالِ معتبر و با رویکردهایِ مختلف، مطالب را مرور کنید؛ سپس با عقل و وجدان، «نزدیک‌ترین» را به «مصلحتِ نظام» انتخاب کنید. 🔺همیشه «خطِ ولایت» را به عنوانِ قطب‌نمایِ اصلی در نظر بگیرید. وقتی در تشخیصِ مصداق، سردرگم شدید، ببینید «رهبری» چه می‌فرمایند و چیست. اگر با تصمیمِ نظام هم‌راه نیستید، حداقل «با صبر» و «بدون تخریب»، منتظرِ روشن‌تر شدنِ افق باشید. ✅ حق و باطل، هرگز در لباسِ «تیتر» خلاصه نمی‌شود. امروز، «مرزِ حق و باطل» نه میانِ دو جبهه‌ی آشکار، که در درونِ گفته‌ها و رفتارهایِ هر دو جبهه جاری است. گاهی یک تندرو، حرفِ حق می‌زند، اما با روشِ غلط. گاهی یک معتدل، حرفِ باطل می‌زند، اما با لحنی دلنشین. پس ملاک، «گفته» نیست؛ ملاک، «نتیجه‌ی عملیِ آن گفته در سنجه‌ی عزتِ ملی، وحدتِ اسلامی و امنیتِ کشور» است. ✍ کانال @mohamadrezahadadpour
39.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر‌انقلاب سه‌مولفه مهم را مطرح‌نمودند؛ 1️⃣ شده‌اند ، پشتوانه جدی برای این جنگ بوده‌ و همراه با مردم به انتظار تحقق شروط میمانم. 2️⃣ماپیروز شدیم و دشمن از سر آمده. 3️⃣حُسن‌نظر و اعتماد به مسئولین. +تکلیف مردم که مشخص است.مردم حق مطالبه دارند تا به انتظار برای تحقق شروط بمانند. +طرف پیروز میدان ما هستیم و نباید بگذاریم روایت پیروزی در رسانه‌ وافکار عمومی تبدیل به حقارت ملی و شکست شود. +رهبری صریحا دربیانیه‌خودشان اعلام نمودند وقایعی همچون کودتا ،خیانت یا کشورفروشی در کار نیست. 📍نکته بسیاااااارمهم؛ دیدگاه رهبرانقلاب مشخص است ، راه ساده‌تر یعنی سنگ‌پراکنی و ناامیدسازی مردم را درپیش بگیریم. چرا خروجی اتاق‌فکر جریان خاصی این شده است که با ترفند ، تمااام وقایع کشور را زیرضربه برده و مردم را دچار فروپاشی روانی ، یاس ،ناامیدی کامل کند؟ ➕️لطفا انتشار حداکثری بدهید اخبار لحظه ای و موثق 👇 🛑عضوکانال‌تخصصی‌ شو👇 @secret_irib
هدایت شده از بر پا
اعتماد داشت 🔺ستون فقرات بسیاری از استدلالهای دوستان ما در نقدهایشان با یک کلمه فرو میریزد و آن اینکه "رهبری مسیری را انتخاب کرد که بخشی از آن بر پایه تعهدات مسوولین بود" این یعنی او به مسوولین اعتماد دارد. 🔺این نکته را بگذارید کنار این مساله که رهبری با این متن صریح خود نشان داد مجوزش بر پایه "اجبار" نبود. بلکه یک انتخاب مدبرانه و بر پایه محاسبات بود. 🔺این دو نکته لوازم روشنی دارد برادران. از کنار لوازمش لیز نخوریم و عبور نکنیم. این یعنی بحث در ساحت ولایت ناپذیری و تمرد از دستور نبوده. بلکه اختلاف یک اختلاف در سطح محاسبه و کارشناسی است. آنانکه تهمت ولایت ناپذیری میزنند خطا میکنند. 🔺پیام به وضوح به نتیجه گرفتن مسوولین امیدوار است، برای موفقیتشان تلاش میکند، نظارت مردمی و خودش بخشی از فرایند توفیق آنها است، پس هر تحلیلی که خیال میکند رهبری میخواهد یک تجربه مجدد خلق کند، تجربه ای که قبلا انجام شده، خلاف متن پیام میفهمد. خلاف رهبری. 🔺اگر این انتخاب رهبری اولویت نداشت بر نظر اولیه ایشان، با توجه به تابعیت مسوولین که توضیح دادم، ایشان اجازه نمیداد به این حرکت، ایشان میتوانست همین پیام را قبل از امضای تفاهمنامه بدهد که اساسا مردم و نخبگان اجازه ندهند کار پیش برود. این یعنی این مسیر بیشتر به صلاح کشور است و علی الاصول درست است. این که هم اختلاف آشکار شود، هم مسوولیت بر مسوولین جدی تر شود، هم نظارت مردمی را پای کار آورد. 🔺اینکه هر مسوولی با چه محاسبه ای نظر داده ما نمیدانیم. چه بسا برخی از مسوولین مثل رهبری با دیدن تعهدات رییس جمهور رایشان مثبت بوده باشد، چه بسا برخی مسوولین با دیدن اصرارهای برخی دیگر از مسوولین کشور رایشان مثبت بوده باشد، آنها موظفند نظر خود را بدهند. رهبری اصل مسوولیت را متوجه رییس جمهور کرده و این نشانه روشنی درش هست برای اهل تامل. 🔺این آقایان به تصریح رهبر شهید انقلابی تر از خیلی از ما هستند، تصمیماتشان پیش از این درباره جنگ را بارها رهبری شهید تایید کامل کرده، این مسوولین بیش از چهل روز جنگ را مدیریت کردند، این مسوولین "دلسوز" مردمند و نگران جانشان نیستند حتی. بدانیم در چه چارچوبی نقد میکنیم آقایان را. 🔺آنانکه خیال میکنند بر پایه پیام رهبری راهی پیدا کرده اند که مجموع مسوولین را زیر سوال ببرند اشتباه میکنند. ظاهر پیام رهبری کاملا مخالف این برداشت است. به نظرم سرعت تحولات و جهش جهانی و تمدنی و تاریخی ایران به قدری سریع بوده که بسیاری از آقایان هنوز با محاسبات قبل جنگ تصمیم میگیرند، محاسباتی که مطالباتی بسیار کمتر از این را نیز دشمن بر نمیتابید، حال آنکه رهبری عزیز فهم جامع تری از وضع امروز ما دارند. این اختلاف در تحلیل طبیعی است. هر چند نفوذ اندیشه های لیبرالی در برخی آقایان را هم نباید انکار کرد. @ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻یک دهه متفاوت و دم طاهری ها و مطیعی ها گرم 🔻امسال دهه اول محرم، مجالس امام حسین علیه‌السلام رنگ و بوی دیگری داشت. 🔻از پرچم ایران کنار پرچم سیدالشهدا، تا خواندن سرود ملی پیش از آغاز مراسم؛ از منبرهایی پر از بصیرت و شعور سیاسی، تا شعرهای حماسی، رجزهای جنگی و شعارهایی که میان مجلس داده می‌شد. 🔻خانوادگی نشستن در مجلس امام حسین هم خودش تربیت جمعی یک ملت بود. 🔻امسال آدم‌ها وقتی به هیئت می‌آمدند، فقط حال گریه نداشتند؛ حس مبارزه داشتند، حس مطالبه داشتند و مهم‌تر از همه، حس لبیک به خواست رهبر انقلاب که فرمودند خیابان را حفظ کنید. 🔻از تطبیق شمر و یزید کربلا با شمر و یزید امروز، تا امتداد انتقام خون امام شهید؛ از پرچم‌چرخاندن کنار بیرق امام حسین، تا شعارهای ضد ظلم و ضد استکبار. 🔻از حضور پررنگ خانواده‌های شهدا در هیئت‌ها، تا تبدیل هیئت به قرارگاه همدلی و مواسات. 🔻از وحدت کم‌نظیر هیئت‌ی ها با وجود تفاوت سلیقه‌ها، تا کنار رفتن دوگانه‌های کاذب «حماسه یا روضه»؛ امسال حماسه، خود روضه بود و روضه، موتور حماسه. 🔻امسال به معنی واقعی کلمه، هیئت غیرسکولار را سر دست گرفتیم. 🔻شاید مهم‌ترین اتفاق محرم امسال، ارتقای عزاداری از صرف سوگواری به «قیام و مبارزه» بود؛ همان مسیری که عاشورا از ابتدا برای آن برپا شد. 🔻نقطه شروع محرم امسال شاید همان «ای ایران بخوان» امام شهید در شب عاشورای سال گذشته بود؛ جایی که پیوند ایران و امام حسین، از یک حس پنهان به یک نشانه آشکار تبدیل شد. 🔻اینجاست که باید قدردان مجلس‌دارانی بود که با وجود همه سختی‌ها، هیئت خود را در میدان حفظ کردند؛ طاهری‌ها، مطیعی ها، رسولی ها و همه مداحان، منبری‌ها، خادمان و بانیانی که نگذاشتند مجلس امام حسین از میدان جدا شود. @mahdian_mohsen