eitaa logo
مبحث
21 دنبال‌کننده
152 عکس
13 ویدیو
51 فایل
﷽؛ 📣 دوستان بزرگوار: ✍️ برای #ثبت_حضور خود، بعد از استماع فایل #فرائدالاصول تقریر خود را بر روی برگه، یادداشت و تصویر آن را برای بنده بفرستند. 📩 @ali_Shamabadi http://login.ismc.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
فقه ۵ مكاسب ج ۳ پایه هشتم 📖 محدوده درس 🗓 نیم سال اول | از ابتدای مبحث اشتراط الموالاة في العقده تا ابتدای مبحث اشتراط اذن السيد لو كان العاقد عبداً، صفحه ۱۵۷ تا ۲۳۶) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🗓 نیم سال دوم | از ابتدای مبحث اشتراط اذن السيد لو كان العاقد عبداً تا ابتداى القول في شرائط العرضین» (صفحه ۳۳۷ تا ۶۰۲) https://eitaa.com/mabhath
📖 تشکر از از جناب آقای طهماسی برای ارسال متن ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
کلام شهید ثانی در مسالک.docx
15.8K
📖 فرمایش شهید ثانی رضوان الله تعالی علیه در شرح فرمایش محقق حلی رضوان الله تعالی علیه ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
کتاب شناسی المبسوط شیخ طوسی.docx
15K
✍ تشکر از از جناب آقای شاهی برای ارسال این متون ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
هدایت شده از مباحث
📩 پیام روز جدید برای انسان صلوات الله علیه فرمودند: ✨ مَا مِنْ يَوْمٍ يَمُرُّ عَلَى اِبْنِ آدَمَ إِلاَّ قَالَ لَهُ ذَلِكَ اَلْيَوْمُ أَنَا يَوْمٌ جَدِيدٌ وَ أَنَا عَلَيْكَ شَهِيدٌ فَقُلْ فِيَّ خَيْراً وَ اِعْمَلْ فِيَّ خَيْراً أَشْهَدْ لَكَ بِهِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ فَإِنَّكَ لَنْ تَرَانِي بَعْدَ هَذَا أَبَداً ✨ هیچ روزی بر فرزند آدم نمی گذرد که آن روز به او نگوید: من روزی جدیدم و بر کارهای تو گواهم، پس در ساعات من سخن خیری بگو و کار خیری بکن تا در روز قیامت، برای تو به آن گفتار نیکو و کردار نیکو گواهی دهم، زیرا تو بعد از این، هرگز مرا نخواهی دید. 📚 من لا یحضره الفقیه ج۴ ص۳۹۷ ┅─────────── 🤲 ‌ ‌ ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - -
کلام محقق ثانی در جامع المقاصد.docx
13.3K
جامع المقاصد في شرح القواعد؛ ج‌6، ص: 216 و لو فتح بابا على مال فسرق، أو دل سارقا أو أزال قيدا عن عبد عاقل فأبق لم يضمن. (1) __________________________ و هل العين مضمونة بالاستيفاء؟ يلوح من كلامهم العدم، و الذي ينساق اليه النظر كونها مضمونة، لأن التصرف في العين غير جائز فهو بغير حق، فيكون في حال التصرف استيلاؤه عليها بغير حق و ذلك معنى الغصب، إلا أن كون الإجارة الفاسدة لا تضمن بها كما لا تضمن بالصحيحة مناف لذلك. فيقال: انه دخل معه على عدم الضمان بهذا الاستيلاء و إن لم يكن مستحقا، و الأصل براءة الذمة من الضمان، فلا تكون العين بذلك مضمونة إنما يضمن المنفعة خاصة و لو لا ذلك لكان المرتهن ضامنا مع فساد الرهن، لأن استيلاءه بغير حق، و هو باطل. ____________________________________ عاملى، كركى، محقق ثانى، على بن حسين، جامع المقاصد في شرح القواعد، 13 جلد، مؤسسه آل البيت عليهم السلام، قم - ايران، دوم، 1414 ه‍
✍ تشکر از از جناب آقای شاهی برای ارسال این متون ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
با سلام خدمت دوستان ؛ جلسه امروز برگزار نمی شود.
.
.
.