eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
3.1هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
9.8هزار ویدیو
1هزار فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی چهارشنبه شبه ساعت ساعت ۱۹/۳۰ مداح اهل بیت مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
. ( گل نرگس ) یا ربیع الانام (عج) ... خبر آمد خبری در راه است سرخوش آن دل که از آن آگاه است ماه از سامره کرده طلوع آسمان بار دگر کرد خضوع مادرش دُرّ و گهر آورده حضرت ثانی عشر آورده کنیه اش کنیه ی احمد باشد نام او نام محمد باشد مژده ای دل که شد عالم سرمست که مسیحا نفسی آمده است شاخ طوبی گل نرگس آورد پسری حضرت نرجس آورد غرق در عشق شده بنیادم من به معشوق فقط دل دادم عشق مهدی است همان کهف حصین عشق مهدی است ولاغیر و همین اوست ملجأ به جهان ، اوست پناه پدرش عسکریِ آلُ الله اوست از نسل یَلِ بنتِ اسد نام او جلوه کند تا به ابد او که از داشتنش مسرورم حیف از دیدن او محرومم ... شاخ طوبی گل نرگس آورد پسری حضرت نرجس آورد یابن زهرا ! تویی آقای جهان مددی سید و مولای جهان بی قرین ، بی مثل و بی بدلی تو ز نسل قهرمان جَمَلی دلبری ! جان من و جانانی ! حجت ابن الحسنی ! سلطانی ! صاحب منزلت فاخِر ، تو ! حجج طاهره را آخِر ، تو ! عاشقان ! صبح عدو تاریک تاریک است "اندکی صبر سحر نزدیک است" شاخ طوبی گل نرگس آورد پسری حضرت نرجس آورد ══◈══ ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ .
. میلاد امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف قبله کعبه مروه مِنا یابنَ‌الزّهرا آقا بیا آقا بیا (۲) خورشید صحرا بارون دریا دین وُ ... دنیا آقا بیا آقا بیا (۲) احمد جَلوات حیدر وَجنات نذرِ تو کند زهرا صلوات ایثارِ حسن رفتارِ حسین یوسفِ حرم کشتیِ نجات اباصالح مدد اباصالح (۴) دلبر دلدار سرور سردار عَلم بردار آقا بیا آقا بیا (۲) ساغر ساقی محور باقی ماهِ دربار آقا بیا آقا بیا (۲) ماهِ عالمین وارثِ حسین بر راهِ شما چشمِ زینبین فاتحِ حُنین شاهِ مشرقین بی‌تابِ شما بین‌الحرمین اباصالح مدد اباصالح (۴) .👇
. عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف سبک ماه امشب درمیاد... بارونه بارونه بارونِ نوره دلهامون مهمونِ... جشنِ ظهوره قرارِ قلبِ بی‌قرارِ منی الحمدللّه که نگارِ منی ذکرِ مادره بیا گلِ نرگس ذکرِ دلبره بیا گلِ نرگس ذکرِ نوکره بیا گلِ نرگس رو سرِ... تو داره ستاره می‌باره نفست بهاره چشم‌انتظارت ذوالفقاره (اباصالح جَوُونیمو نذرِ تو کردم اباصالح بیا تا دورت بگردم ) ۴ کِی می‌شه آقاجون من روتو ببینم کاش پایِ... منبرت دو زانو بشینم رمزِ کمالِ دینِ پیغمبری خطبه و اصل و نَسَبت حیدری سایه‌یِ سرم بیا گلِ نرگس یوسفِ حرم بیا گلِ نرگس خیلی دوسِت دارم بیا گلِ نرگس آرزوم نگاته آبروم دعاته حسرتم براتِ... کرب‌وبلا و سامراته اباصالح تو که مُعِزُّالاولیایی اباصالح دلارو کردی کربلایی (اباصالح جَوُونیمو نذرِ تو کردم اباصالح بیا تا دورت بگردم ) ۴ یاحیدر رَجزِ... رزمِ حیدری‌تِه یازهرا ضربه‌یِ... قلبِ مادری‌تِه ذکرِ علی و فاطمه می‌گیری عَلم به سبکِ علقمه می‌گیری ای دلبر و دلدار بیا گلِ نرگس عاشقِ علمدار بیا گلِ نرگس ذوالفقارو بردار بیا گلِ نرگس تویی ماه تویی شاه پسرِ یداللّه تویی رهبرِ راه بگو بگو علی ولیُّ اللّه اباصالح ذکرِ تو چاره‌یِ هر مشکله اباصالح عشقِ تو آقام ابوفاضله (اباصالح جَوُونیمو نذرِ تو کردم اباصالح بیا تا دورت بگردم ) ۴ عجل_الله_تعالی_فرجه_الشریف .👇
. عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف لبنان فلسطین سوریه اوکراین پاکستان غزّه یمن کابل میانمار و نیجِر ایران اصلاً چه فرقی می‌کند مظلومِ هر بحران می‌خوانَدَت مولودِ خوبِ نیمه‌یِ شعبان برگرد و دنیایِ مرا دنیایِ رحمت کُن مثلِ علی بر مردمِ دنیا حکومت کُن تنها اُمیدِ مردمِ دنیایِ بحرانی تو دردهایِ سینه را ناگفته می‌دانی بی تو جهانِ ماست چون دریایِ طوفانی امشب نجف یا کربلا یا طوس؟!... مهمانی هر جا که هستی یک دعا خرجِ سپاهت کُن قائم به پا خیز و علی‌گونه قیامت کُن دنیا بدونِ تو ندارد اَرزنی ارزش دارد شبِ میلاد از تو آسمان خواهش بردار تیغِ ذوالفقارِ شیر و با غرّش.... بَر هم بزن آقا بساطِ کفر چون داعش عالِم بیا عالَم به صلح و عشق دعوت کُن سهمِ غلامِ خانه‌زادِ خود زیارت کُن آئینه‌یِ رویِ علی آمینِ آئینی می‌دانم آقاجان که ما را خوب می‌بینی امشب می‌آیی تا کنارم باز بِنْشینی ماهِ خدا که سفره‌یِ اِفطار می‌چینی‌‌ یادی از این مسکین‌ترین عبدِ تبارَت کُن رزقِ مرا حتماً شهادت با شفاعت کُن 📃۱۴۰۰/۱۲/۲۶ عجل_الله_تعالی_فرجه_الشریف .
. (سرود) عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف سبک خبر آی خبر... خبر اومده که دلبرم اومده کسی که خیلی دوسِش دارم اومده شبِ قدرِ عاشقا همین امشبه اِمیدِ اهالیِ حرم اومده تا اومد جهان زیبا شد تا اومد دلا شیدا شد تا اومد بنفشه خندید تا اومد اَقاقی وا شد جاءَالحق وَ زَهَقَ‌الباطل اومده دلبرِ صاحبدل حسینِ امروزه‌یِ دنیاست غیرتمندتر از ابوفاضل یامهدی بیا گلِ نرگس (۴) خبر اومده که جشنه تو سامرا اومد یوسفِ حرم اومد دلربا به یوسف بگین بیاد تماشا کنه عجب چشم و اَبرویی داره یارِ ما این عیسای آئینِ ما این موسایِ کوهِ طوره امسال دیگه ان‌شاءاللّه سالِ فرج و ظهوره الهی پای بیرقِ آقا زائرِ شیش‌گوشه‌یِ مولاشَم از خادمای موکِبُ‌المهدی تو جادّه‌یِ کرب‌و‌بلا باشم یامهدی بیا گلِ نرگس (۴) .👇
. «محیا»، اولین مجله تصویری هیئت، شب گذشته به صورت زنده از لایو اینستاگرامی این برنامه و صفحه عقیق پخش شد. موضوع این قسمت از برنامه «بررسی آسیب‌ها و فرصت‌های مداحی استدیویی» بود و با حضور حجت الاسلام سید حسین آقامیری و سید مهدی حسینی این موضوع مورد نقد و بررسی قرار گرفت.  سیدحسین آقامیری در ابتدای سخنان خود گفت: قبل از آنکه درباره مداحی استدیویی بخواهیم صحبت کنیم باید 2-3 قدم به عقب برگردیم و درباره یکسری از مسائل اساسی و بنیادی هیئت به نتیجه برسیم. هر زمان فهم مشترکی در موضوع هیئت پیش آمد، خود به خود راه حل این مسائل نیز پیدا می‌شود. وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا بیان داشت: در این جلسه می‌خواهم نکاتی را در 3 بخش بگویم. بخش ابتدایی صحبت‌هایم به پیام مقام معظم رهبری به 56‌امین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا اختصاص دارد. حضرت آقا در بخشی از این پیام می‌فرمایند: «رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیل‌دهنده‌ بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود.» برهمین اساس، برای صحبت‌کردن درباره هیئت، اولین گام این است که باید بدانیم در چه جغرافیایی و در چه زمانی هستیم. آقامیری اضافه کرد: ایشان در ادامه می‌فرمایند: «نخبگان و زبدگان ملت بزرگ ما در این مرحله، حامل مسئولیت‌های ویژه‌اند.» دقت داشته باشید که یکی از اساسی‌ترین جامعه‌های نخبگانی ما هیئت‌ها هستند. به عبارت دیگر، آن عاملی که اساس و بقای جریان توحیدی به اوست، جریان سیدالشهدا، روضه و هیئت‌های مذهبی است. در اینجا می‌خواهم به بخشی از سخنان حضرت امام اشاره کنم؛ ایشان می‌فرمایند: «روضه سیدالشهدا برای حفظ مکتب سیدالشهدا است. آن کسانی که می‌گویند روضه سیدالشهدا را نخوانید، اصلا نمی‌فهمند که مکتب سیدالشهدا چه بوده و نمی‌دانند یعنی چه؟ نمی‌دانند این گریه‌ها و این روضه‌ها این مکتب را حفظ کرده است.»  این کارشناس مسائل دینی صحبت‌های خود را با یک سوال ادامه داد و گفت: سوال من این است که در شرایط امروز، پیش‌برندگی‌ و پیش‌روندگی جریان هیئات مذهبی و مانعیت آنها کجاست؟ پیش‌برندگی‌ و پیش‌روندگی هیئت بدین معناست که بدانیم کانون اصلی تربیت نیروی انسانی برای حکمرانی در زمان حضرت ولیعصر و حضرت سیدالشهدا در دوران رجعت، هیئت است. شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ما در کدام مکتب تربیت‌یافته بودند؟ آیا غیر از مکتب هیئت بود؟ بنابراین هیئت باید تبدیل به کانون تربیت نیروی انسانی آنهم در سطح بسیار بالای آن شود. با این حال بخش بیشتری از بحث امشب من مانعیت هیئت است. چگونه می‌شود که هیئت در جایی تبدیل به حجاب می‌شود؟ وی تاکید کرد: دشمنان ما تلاش می‌کنند مغز جریان توحیدی در هیئت را هدف قرار بدهند. آنان می‌دانند که مختصات این جریان چیست و چه اثرگذاری دارد؟ در این شرایط، خطبا، مداحان و شاعران ما صاحب تکلیف هستند. تکلیفشان این است که هیئت را به سمت شتاب بنیادین و عمیق ببرند. آنهم نه به سمت شتاب‌های روبنایی یا تولید سیاهی‌لشگر. سیاهی لشکر به درد دستگاه حکمرانی سیدالشهدا نمی‌خورد و حق نداریم در هیئت سیاهی‌لشکر تربیت کنیم. بنده در همین‌جا اعلام می‌کنم که حفظ وضع موجود و یا بازگشت از این وضعیت، ظلم به سیدالشهدا است. آقامیری با اشاره به اینکه عاقبت بخیری ما به دستگاه امام حسین علیه السلام گره خورده است، گفت: کسی که در برابر جریانی که قصد تحریف سیدالشهدا و این دستگاه را دارد، سکوت کند، «خسر الدنیا و آخرت» می‌شود. درست است که می‌گویند دستگاه سیدالشهدا صاحب دارد اما این موضوع رفع‌کننده تکلیف از گردن ما نیست. اکنون در روزگار غیبت زندگی می‌کنیم؛ وظیفه ما در هیئت، زمینه‌سازی برای ظهور امام مهدی است. کانون این زمینه‌سازی، هیئت است، بنابراین حق نداریم در هیئت هر جور دلمان خواست عمل کنیم و هر حرفی را بزنیم بلکه باید عمیق حرکت کنیم و نیروهایی را تربیت کنیم که عمق دارند. تاکید می‌کنم که هیئت جایی نیست که برای لحظاتی عواطف مردم را به کار گیرد و تمام، هیئت جایی نیست که به زندگی و رزق مردم کاری نداشته باشد، هیئت جایی نیست که از کنار مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بی‌تفاوت رد شود.
. آقامیری در بخش دوم سخنان خود با اشاره به تذکرات رهبر انقلاب به مداحان در دیدارهای سالانه گفت: از دوستان هیئتی گلایه‌ای دارم؛ اگر بخواهیم کلام یک حکیم را بفهمیم، مقدماتی دارد. اولین مقدمه این است که بدانیم ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان چه جایگاهی دارد؟ فلذا یکی از آسیب‌های رجوع به کلام ولی تعجیل و تک‌بعدی نگاه کردن است. برای مثال می‌بینید که حضرت آقا سخنی را درباره هیئت بیان می‌کنند و نیم ساعت بعد همه درباره‌اش اظهارنظر و یا مصداق‌سازی می‌کنند. باید کمی فکر کرد. وی ضمن تشریح مفهوم جمله مشهور «هیئت باید هیئت بماند» بیان داشت: اگر کسی درعصر غیبت می‌خواهد سخن ولی‌فقیه‌اش را بفهمد و به درستی عمل کند نیاز به مقدماتی دارد. اولین موضوع، شناخت امام جامعه است، موضوع دیگر این است که مبانی انقلاب اسلامی را بفهمیم. مطلب دیگر فهم هیئت در منطومه امام جامعه است. مقدمه چهارم، فهم هنر در منطومه فکری امام جامعه است و موضوع پایانی فهم مداحی در منطومه فکری امام جامعه است. اگر اینها را بدانیم آن موقع متوجه می‌شویم که «هیئت باید هیئت بماند چه معنایی دارد؟» این موضوع در حالی است که این مقدمات تبدیل به مفروضات شده است. به همین دلیل است که دچار خطا در تحلیل و محاسبات می‌شویم. سید مهدی حسینی سخنران دیگر این برنامه اینترنتی بود.  وی با اشاره به مبانی اساسی در هیئت گفت: به نظرم برای تحلیل جریان نوپدید استدیوخوانی، همانند حجت الاسلام آقامیری باید به مبانی هیئت برگردیم. یکی از اصطلاحاتی که زیاد به کار بردیم عزاداری سنتی است. برداشت‌ها از این عبارت این است که اگر امروز می‌خواهیم نوحه بخوانیم باید به سبک حاج اکبر ناظم بخوانیم، این حرف درست نیست و ما باید براساس زمانه پیش برویم. بنابراین منظور از عزاداری سنتی این است که براساس مبانی پیش برویم. یکسری مبانی در هیئت وجود دارد که باید رعایت شود. حسینی اضافه کرد: بنده معتقدم که در هیئت، توسل و عزاداری برگزار می‌شود و این موضوع فراتر از سلایق، خواسته‌ها یا توانایی‌های من است. دقت داشته باشید که در هیئت باید اولاً اصل محبت در وجود افراد تقویت شود. ثانیاً هیئت را خانه خود بدانیم و از آن به مودت نسبت به اهل بیت برسیم. برهمین اساس، معتقدم که در هیئت باید به اصلِ وظیفه نگاه کنیم، نه خواسته‌ها، سلیقه‌ها و نیازهای مقطعی مردم. درست است که هر هنرمندی در هر عرصه‌ای باید به سلیقه عموم مردم دقت داشته باشد اما در عین حال براساس یکسری مبانی حرکت می‌کند.    این استاد دانشگاه و شاعر آیینی با اشاره به دیگر مبانی هیئت گفت: مبنای دوم، «مکان» توسل و عزاداری است. در یک دوره‌ای، این مکان فقط مساجد بودند و در دوره‌ای دیگر حسینیه‌ها و خانه‌ها نیز بدان اضافه شدند. حال باید دید که آیا مکان‌های جدید با مبانی اساسی هیئت سازگاری دارند یا خیر؟ مبنای سوم ارکان هیئت است. از سویی دیگر، مداح قبل از اینکه روی تریبون برود، برنامه‌ای می‌چیند و اصطلاحا مهندسی اجرا می‌کند. در نهایت،‌ زمانی که پشت تریبون می‌رود، بداهه‌خوانی می‌کند. بداهه‌خوانی هنری است که در هیئت رخ می‌دهد و در استدیو دیده نمی‌شود. مبنای پنجم نیز حس و حال معنوی است. بنده معتقدم وقتی می‌خواهیم وارد مداحی استدیویی بشویم اول باید سراغ این مبانی برویم و سپس سخن بگوییم. آقامیری ضمن تایید سخنان حسینی تاکید کرد: مشترکات حرف من و آقای حسینی این است که وقتی مبانی هیئت به درستی تبیین شود، معلوم می‌شود چه مسائلی جزء هیئت است و چه مسائلی خارج از آن قرار دارد. دقت داشته باشید که قبل از هر چیز لازم است در مبانی به فهم مشترک برسیم. اگر مداحی یا سخنرانی خود را منتظر ظهور امام زمان می‌داند باید با همه وجود وقت بگذارد و در مشاوره با اساتید و اهل فن مسئله استدیوخوانی را حل کند. متاسفانه امروز دغدغه‌ای برای حل آن وجود ندارد. به همین دلیل است که عده‌ای خیلی راحت آن را رد می‌کنند و عده‌ای دیگر به راحتی می‌پذیرند. من نه موافقم نه مخالف چرا که تخصصی در این زمینه ندارم. باید از کسی که این جریان را رد می‌کند بپرسیم که چه مبنایی دارد؟ هم‌چنین از کسی که آن را تایید می‌کند باید پرسید که برچه مبنایی آن را تایید می‌کند؟ عده‌ای می‌گویند مداحی استدیویی با سرعت حرکت می‌کند، ما هم باید برویم. این موضوع غلط است. حسینی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه حرف کارشناسی در این زمینه چیست، گفت: در این موضوع می‌خواهم ریشه‌ای‌تر صحبت کنم. پیش از انقلاب، زمانی که شهید مطهری سخنرانی‌های خود با عنوان «فریادهای مطهری بر تحریفات عاشورا» را مطرح می‌کرد، اتفاق بزرگی رخ داد. این سخنرانی‌ها واکنش علمی یک نخبه در قبال نکته‌ای بود که از نظر او در دستگاهامام حسین خطا محسوب می‌شد. سوال من از جامعه امروز این است که چرا نخبگان ما هیئت را رصد نمی‌کنند و نقاط ضعف و قوت آن را براساس مبانی علمی بیان نمی‌کنند؟ آیا با هیئت‌
ها قهراند؟ بعید است، چرا که به هیئت می‌روند. به نظر می‌رسد قانون نانوشته‌ای وجود دارد که می‌گوید اگر ایرادات را بگوییم، ممکن است دستگاه امام حسین دستکاری شود. این واقعیت وجود دارد که هیئت محل حضور سلایق است؛ به اندازه آدم‌هایی که در هیئت‌ها وجود دارند، سلیقه وجود دارد. این سلیقه‌ها شرایط خلاقیت و نوآوری را فراهم می‌کند و نمی‌توانیم خلاقیت و نوآوری را نادیده بگیریم. در اینجاست که نقش نخبگان مشخص می‌شود. وقتی ایده جدیدی ارائه می‌شود، لازم است که مورد ارزیابی قرار گیرد و این کار به عهده این نخبگان است. وی ادامه داد: به اعتقاد من، مداح یک راوی است و راوی یعنی نقال. مداح باید از نظر شکل، نوع اجرا و نوع محتوا تغذیه بشود. اصلا قرار نیست که در همه این حوزه‌ها مداح، کارشناس باشد. به نظرم یک مداح باید مشاور شعر داشته باشد و این مشاور آن شعر را نقد کند. اگر بپذیریم که منِ مداح باید مشاور شعری، تاریخی و ... داشته باشم، بسیاری از امور ساماندهی می‌شود. در اینجاست که نقش نخبگان عیان می‌گردد. سوال من از مداحان و دست‌اندرکاران هیئت این است که چرا نخبگان را شناسایی نکرده و با آنان در ارتباط نیستند؟
. عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف چند قرن و چند سال و چند ماه و چند روز لحظه لحظه می‌شود عمرِ فراقت بیشتر پایِ طاقِ نصرتِ جشنِ تولّد با خودم فکر کردم باز هم شد عمرِ غیبت بیشتر مانده‌ام یک‌سالِ دیگر پایِ بیرق شکر شکر لحظه‌هایِ انتظارت پُر بهاتر از زَر است نَه فقط مانده به راهت چشمهایِ نوکرت جمعه جمعه خیره بر راهِ تو چشمِ مادر است دانه دانه می‌شود مویِ سر و صورت سپید طفلِ نوپایِ کلاسِ انتظارت پیر شد روزِ میلادِ شما را جشن می‌گیریم و بعد... زیرِ لب یک جمله می‌گوئیم آقا دیر شد یک‌هزار و یک‌صد و چندین و اَندی سال رفت یک‌هزار و یک‌مدل طعنه شنیده منتَظِر یک‌صدا گفتند یک‌عالم کلامی یکسره یک نفر مانده می‌آید می‌رسد آن منتَظَر منتَظَر شد از نظر پنهان‌ُو چشمِ منتَظِر ابرِ بارانیِ هجرانِ نگارش می‌شود ارتباطِ عاشق و معشوق یعنی هر کسی... بی‌قرارِ یار شد او بی‌قرارش می‌شود بی‌قراری کردنم یعنی قرارِ قلب‌ها بی‌قرارم می‌شود گَه‌گاه یادم می‌کند آخرش او با نگاهی بنده‌یِ آلوده را با دَمِ جانم علی وَاللّه آدم می‌کند دَم علی جانم علی قرآن و ایمانم علی می‌زند بر کعبه تکیه جمعه‌یِ موعود یار باز هم روح‌الامین دم می‌زند از این یقین لاٰ فَتیٰ اِلّٰا علی لَا سَیفَ اِلّٰا ذوالفقار جمعه ای که می‌رسد از راه محشر می‌شود لشکرِ او می‌رسد از شام و ایران و یمن یاعلی می‌گوید و با دستِ خود حک می‌کند سَردرِ دروازه‌یِ شهرِ مدینه یاحسن با شهیدان می‌رود پایِ پیاده کربلا در حرم می‌خواند از ایثار و ایمانِ عمو روبه‌رویِ گنبدِ شاهِ وفا می‌خواند او روضه‌هایِ دختری با یک گلِ سر رویِ مو اَفضل‌ُالاعمالِ امروز است این ذکرِ سلام اَلسّلام اِی تشنه‌یِ مضطر غریبِ دستگیر حقِّ آن ارباب که دستِ غلامش را گرفت بر گدایِ خود نظر کُن حضرتِ نِعم‌َالامیر 📃۱۴۰۰/۱۲/۲۴ عجل_الله_تعالی_فرجه_الشریف .
4_6008306926641742959.mp3
3.95M
🌹 عج کربلایی متن:کوچه پس کوچه های دل... 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 کوچه پس کوچه های دل بهاره توی گرما داره بارون میباره صدایی میاد از کوچه ی مهتاب صدا صدای آشنای یاره حیدر شمائل/ارباب فضائل نوشته روی سربند سرش یا ابوفاضل وارث علیه/همنام نبیه وقتی ذوالفقار میبنده به به چه یلیه آسمون دوره گردش بی نظیره چه رزمش وقتی که یا علی میگه دیدنیه نبردش ضربه هاش آتشینه ماه روی زمینه هیبتش جمع علی و یل ام البنینه 🌑اباصالح یا مهدی🌑 💐💐💐💐💐💐💐💐 اذونه کربلا دلم رو کنده صدا مهدی ز مأذنه بلنده حضرت عیسی رو گنبد عباس پرچم یا اباصالح میبنده شب شبه جنونه/شب صاحب زمونه خضر نبی پشت مهدی چاووشی میخونه دل تو کاروونه/مهدی ساربونه بعد مسجد سهله آقام تو جمکرونه کاروان پره دلیره سیصد و سیزده شیره اسم ماها رو بنویس توی لیست ذخیره بیا آقا ثواب کن مارو هم انتخاب کن ما قبیله ی سلمانیم روی ماهم حساب کن 🌑اباصالح یا مهدی🌑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا