eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
3هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
9.3هزار ویدیو
1هزار فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی چهارشنبه شبه ساعت ساعت ۱۹/۳۰ مداح اهل بیت مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
ســلام نمازامشب ۲۸شعبان ابراهیم بن علی کفعمی در مصباح به نقل از پیامبر (ص) آورده است که فرمود: هر کس در شب بیست و هشتم ماه شعبان، چهار رکعت نماز در هر رکعت حمد و توحید و معوذتین (فلق و ناس) هر کدام یک بار بخواند، او در حالی که صورتش مانند ماه شب چهاردهم می درخشد، از قبر بر انگیخته می شود و نیز خداوند امور هولناک روز قیامت را از او دفع می کند.
❣رمضان یعنی مهمان خدا بودن ❣رمضان بهانه ی بخشش ❣رمضان پاک و نورانی شدن ❣رمضان یتیمان را سر زدن ❣رمضان یاری رساندن ❣رمضان خدا رو بندگی کردن ❣پیشاپیش ماه مبارک رمضان مبارک💐
👌 💔🥀قلب هایمان به ده دلیل مرده است! 🍃اول : خدا را شناختیم ولیکن حقش را ادا نکردیم. 🍃دوم : گمان بردیم که پیامبر خدا رو دوست داریم سپس سنتش را ترک نمودیم. 🍃سوم : قرأن را قرائت کردیم ولی بدان عمل نکردیم. 🍃چهارم : نعمت خدا را خوردیم ولی شکرش را بجا نیاوردیم. 🍃پنجم : گفتیم شیطان دشمن ماست ولی با او در امور توافق کردیم. 🍃ششم : گفتیم بهشت حق است ولی برای رسیدن به آن کوشش نکردیم. 🍃هفتم : گفتیم جهنم حق است ولی از آن نگریختیم. 🍃هشتم : دانستیم مرگ حق است اما برای آن آماده نشدیم. 🍃نهم : به عیب مردم مشغول گشتیم و عیب خویش را فراموش کردیم 🍃دهم : مردگانمان را دفن کردیم ولی عبرت نگرفتیم ‎‌‌‌‎‌‌‌
مداح اهل بیت پیرغلام حسینی خدا بخس دهقان مجمع ذاکرین بخش پیربکران هیئت انصار الرضا بخش پیربکران🖕🖕🖕
. متن شعر به امام حسین(س) -(تیره گیهای دلم محتاج انوارت شده) تیره گیهای دلم محتاج انوارت شده پس طلوعی تازه کن خورشید ایمان یاحسین نام نیکت همتراز آیه های مُنزل است رأس خونینت سر نی خوانده قرآن یا حسین آتش هیزم کجا و آتش عشقت کجا آن کند خاکسترم این نورباران یاحسین شد ثنا خوانت زبان قاصرم با این امید مردم چشمت مرا سازد خرامان یاحسین معصیت کردم شدم ننگت ولی عارت که نیست من هم از نامت برم فیض فراوان یاحسین بارها از روضه خوانهایت شنیدم که گرفت از تو حاجت گبر و ترسا و مسلمان یاحسین بنده ی ناپاکم اما آرزو دارم شوم کمتر از مور و تو از بهرم سلیمان یاحسین انتظاری من ندارم از سلاطین جهان گر شوی در ملک دل شاهنشه جان یاحسین ملک دل هم لایق فرمانروائیِ تو نیست چون که در آن جا گرفته جرم و عصیان یاحسین گر چه غرق معصیت هستم ولیکن سالهاست چشم کم سویم شده بهر تو گریان یاحسین اشک چشمم آبیاری میکند باغ درون بارور میسازدم همچون گلستان یاحسین در غمت هرکس بگرید بادل خالی ز ریب میشود در روز محشر شاد و خندان یا حسین آه از آن ساعت فتادی بر زمین از صدر زین خواهرت امد به سوگت سینه سوزان یا حسین زین مصیبت گر چه طوفانی شد آن دریای صبر گریه کرد اما نشد مغلوب طوفان یاحسین کوه صبر و استقامت در غروبی غم فزا ماند با بغض گلو و جسم بی جان یاحسین از برایت عالم ایجاد اگر گرید کم است زینب کبری شده بهر تو گریان یاحسین آنچنان گریم برایت گفت زینب در برت کاز نوایم نینوا آید به افغان یاحسین منتت را میکشند افلاکیان اما دریغ گشته ای مولای این اقوام نادان یاحسین همچو خورشید جهانتابی که پشت ابر خون گشته جسم اطهرت از دیده پنهان یاحسین جای سالم در تنت نبوَد که من بوسم تورا بوسه گاهم را بریده تیغ بران یاحسین جان خواهر عطر مادر میدهد اینجا چرا آمده زهرا ز جنت بر تو مهمان یاحسین گر پدر انگشتری احسان سائل کرده بود داده ای انگشتر و انگشت قربان یا حسین دور نعشت قدسیان سینه زنند و نوحه خوان زین مصیبت شد معزا عرش رحمان یا حسین طاق ابرویت بود دانشگه ایمان و عشق هیئتت باشد (حسن) را چون دبستان یا حسین مینویسد تا به نامت زنده ماند نام او چون تویی زینت به جانش جان جانان یاحسین شاعر: .
امیر حسین یعقوبیان: . 🍃شعر با (علیه السلام) و قالب جدید «پنجاره» 📚در این شعرلطیف، ابتکاری جدید از شاعرآئینی جوان:«احمد بابایی» در قالبی نو دیده می‌شود  که چهارپاره‌ای است با مصراعی افزوده در پایان هر بند به شکل مستزاد و مصراع های پایان هر بند با یکدیگر از جهت قافیه و ردیف ارتباطی ندارند؛ ولی با چهارپاره در یک وزن(فاعلاتن مفاعلن فع لان، بحرخفیف مسدس مخبون اصلم مسبغ) می‌باشند؛ نام این قالب ابتکاری و جدید«پنجاره» نهاده شده که به نظر می‌رسد نام مناسبی است و برگرفته از عدد پنج که به آمدن پنج مصراع اشاره دارد و «اره» از پاره در چهارپاره گرفته شده است. وسط کشف کودکانۀ من موج زنجیرها تلاطم کرد خیمه آتش گرفت عصر دهم کفش من راه خانه را گم کرد پابرهنه به خانه برگشتم . خواهرم پاک کرد اشکم را داد قولی که کفش نو بخریم خواهرم گفت: او کریم ست و زیر دِین کسی نمانده کریم کربلا می روی به زودی ها . شب میلاد، کربلا بودیم یک خیابان، ستاره باران بود خواهرم چون کبوتران حرم سرِ خوان کریم، مهمان بود کربلا را ندید خواهر من . یک خیابان، مسیر خوشبختی بزم دیدار نوکر و ارباب یک خیابان، تلاقی دو حرم یک طرف، مِهر، یک طرف، مهتاب هرطرف رو کنی خدا پیداست . یک طرف مهر بود و قهر فرات یک طرف ماه بود با مَشکش دست بر سینه، زائری آرام عکس سلفی گرفت با اشکش شب میلاد و گریه!؟ عاشق بود! . به سپید و سیاه، خرده مگیر اهل اشک از قبیلۀ ابرند خادمان تو هر چقدر صبور زائران، همچو رعد بی صبرند زائران، بی بهانه می گریند . این عجب نیست زائرانِ حسین با دل شاد گریه می کردند پدر و جدّ و مادرش چون ما شب میلاد گریه می کردند گریه دار است «نام» او حتی! . چمدانم پر از شکایت بود گِله ها داشتم ولی حالا همۀ شعرهام یادم رفت! آه... ای یار خوش قد و بالا شاعرت را به قتلگاه بکش . پیرمرد از عشایر کوفه دید در کنج میکده مستم «اِشربِ المای، ها هَلابیکُم» داد لیوان آب در دستم یاد طفل رباب افتادم . بین دو رود، زندگی، جاریست در تلاقی ماه با خورشید نوعروسی عفیف، لب وا کرد «بله» تا گفت عطر سیب وزید کِل کشیدند ایل امّ وهب . در دفاع از حرم، به میدان رفت گفت: امروز جای ماندن نیست عاقد، انگار روضه خوان شده بود رفت داماد و نوعروس گریست! باغ گل گشت خیمۀ قاسم... . ارمنی بود و دومین سفرش گنبد ماه را نشان می داد دم باب الحسن هیاهو بود او که قنداقه را تکان می داد همسرش چند سال نازا بود . عشق را با فُلوس می سنجد! عقل، سرگرم فقر و صرّافی ست جای سوغات، وقت برگشتن یک بغل از ضریح او کافی ست هرگز از کربلا کفن نخرید! . این خیابان که قلب تاریخ است قبلۀ آخرالزمانی هاست یکی از پشت سر، صدایم کرد لهجه اش مثل آسمانی هاست «حُجَجی» بود با همان لبخند . زُل زد و شربتی تعارف کرد در گلو ردّ بغض شیرینی ناگهان ساعت حرم می خواند غزلی با صدای «آوینی» «تو مپندار کربلا شهری ست...» . بسکه مشتاق مَصرعت بودم مِصرعی هیئتی، به شعر وزید «همه جا کربلاست» تا محشر کوریِ چشم ابن سعد و یزید خبری از سنان و خولی نیست . یک خیابان که خلق می بینند شهدا را کنار پیر خمین پرچم سرخ می زند فریاد رحمة الله واسعه ست حسین «کوثری» باز روضه می خوانَد . کربلا خاک نیست ای مردم! بلکه جغرافیای تاریخ است گودیِ قتلگاه، در باطن روضۀ یثرب و در و میخ است فاطمه روی خاک افتاده... . زائرانِ تو بعد عصر دهم همه در قتلگاه افتادند نسل در نسل، سمت کرب و بلا پابرهنه به راه افتادند راستی! از رقیّه ات چه خبر!؟ . چشم تا کار می کند اینحا روضۀ فاش، بر زمین مانده دلم از روضه بر نمی گردد همچو پایی که روی مین مانده باز شد راه کربلا با «خون»... . یادم آمد که دور او پُر بود از هیاهوی قوم تکفیری! چقدَر روضه، غیر تکراری ست! باز هم یک گریز تصویری: ازدحام است دور شش گوشه... . سینه اش پاره پاره، چون کندوست شوکران را عسل گرفته حسین گفتم اصغر کجاست؟ رندی گفت: کودکش را بغل گرفته حسین از سرِ اصغرش سؤال مکن! . شب میلاد، کربلا غوغاست هرکه در کربلاست خوشبخت‌ست کودکان، پابرهنه، دور حرم می دوند و خیالشان تخت است که یکی هست خواهری بکند . «کربلا» زینبیّۀ زهرا ست! چشم هایم به خیمه گاه افتاد رفت از کربلا به «کوفه» ، دلم کاروان، دست بسته، راه افتاد «دَخَلَتْ زَینَبٌ عَلَی بْنِ زِیادْ» . شب میلاد یا که عصر دهم، صبح صادق، غروب گودال است شعر من «تلّ زینبیّه» شده دل من بسکه رو به گودال است دست و پا می زنی هنوز، حسین! . در قنوتش سکوت کرده اگر غزلی سر بریده می خوانَد جای اذن دخول، شاعر تو ایستاده، قصیده می خواند! شاعرت را ببخش... دیوانه ست! (احمد_بابایی) .
✅ اینم قران کامل همراه با صدا و تصویر http://www.parsquran.com/book/ سلام با خودم فکر کردم چون به ماه رمضان نزدیک هستیم یک هدیه ناب بهتون بدم دیدم چه بهتراز قران صوتی برای شما بفرستم وهر موقع خوندید لطفا برای من هم دعا کنید. التماس دعا ... 🇮🇷 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🎤💦 مداحان عزیزی که به صورت حرفه ای روضه می خوانندبایدتوجه داشته باشندکه ازپراکنده گویی درمرثیه خوانی پرهیزکنند. ✅همیشه برای روضه خواندن طرح داشته باشید(روضه راطراحی کنید،بعداجراکنید) ✳️طراحی درروضه شامل مواردزیرمی شود: 1.غزل مناجاتی امام زمان عج 2.غزل مرثیه 3.مضمون سازی 4.متن روضه 5.گریزروضه یک مداح حرفه ای می بایست قبل ازخواندن روضه این 5موردراروی کاغذطراحی کرده ودرمراسم پیاده کند. ❇️البته اجرای این فرمول به مطالعه دقیق مقاتل معتبرنیازدارد. .
. ♻️ 💠 ✅✍️برای ساختن یک ساختمان دواصل وجوددارد. یکی فنداسیون واسکلت ساختمان است که نیازهمه ساختمانهاست. اماوقتی که این ساختمان ساخته میشه وشمابه آن نگاه میکنید،هنوزساختمان دلخواه شمانشده،چون هنوزنماکاری آن انجام نشده. ,وقتی که این ساختمان راباآجرنمایاسنگ تزیین میکنندوشمابه آن نگاه میکنیدلذت میبرید. ⁉️این مثال روعرض کردیم که بدانیداون اسکلت اصل روضه است وچیزی که روضه رازیبامیکندنمای روضه یاهمان مضمون مرثیه است. ✅قطعا اسکلت واصل روضه خیلی مهم است امابه تنهایی اززیبایی جلسه میکاهد. شمابرای زیبایی روضه میبایست ازمضمون یازبانحال استفاده کنید. ❗️قبلادرموردغزلهای اول جلسه که غزل کاربردی وغزل مرثیه بودصحبت کردیم. شمادرغزل مرثیه بایدمضمون سازی راشروع کنیدتامستمع آماده اصل روضه شود. 💠البته شمادرغزل کاربردی مثل مناجات امام زمان هم میتونیدمضمون سازی کنید. سعی کنیددرزمان خواندن شعردروصف امام زمان حداقل یک بیت رامضمون سازی کنید مابرای شمایک مثال میزنیم.. 💧صبااگرگذری افتدت به کشوردوست بیارنفحه ای ازگیسوی معنبردوست من گدا وتمنای وصل اوهیهات مگربه خواب ببینم خیال منظردوست ((حافظ..)) 👆مضمون سازی👇 ( آقاجان یه عمریه دارم صدات میزنم.اماچشم گنه کارمن لیاقت نداره شماروببینه.اماخیلی وقتااز خداخواستم لااقل یه شب جمال زیبای شماروتوعالم خواب ببینم.پسرفاطمه...) 👆✅این یک نمونه کوتاه ازبحث مضون سازی بودکه اشاره داره به مصرع آخراین شعرکه میگه(مگربه خواب ببینم خیال منظردوست). ماازکلمه خواب ومنظراستفاده کردیم ومضمون سازی روانجام دادیم. مداح بایدنکته بین باشد.شعری که انتخاب کردیم ازحافظ بود.عرض کردیم سطح کارتون روبالاببریدوازشعرهای خوبی مثل غزلیات حافظ وسعدی استفاده کنید. 💠واین همان نمای ساختمان است که به مجلس شمارنگ ولعاب میده ومجلستون برای مستمع جذاب ترخواهدشد ادامه دارد...
4_77163335195298423.mp3
4.15M
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (معصیت بود که سوزاند عبادات مرا برنگرداند به من حسّ مناجات مرا ناگزیر است گدا دم زعطایت بزند نیمه شب عبد گنهکار صدایت بزند) خسته و بی کسم و غربت یک شهر بس است بی پناه آمده ام طرد نکن قهر بس است با امید آمده ام شاه فقیرم چه کنم؟ ترسم این است گنهکار بمیرم چه کنم؟ من شب اول قبرم چه حسابی دارم؟ گر بپرسند چه داری؟ چه جوابی دارم؟ منم و وحشت قبری که ز هرسو برسد کاش آن لحظه فقط ضامن آهو برسد یاد دادند به ما وقت دعا سجده کنیم غافرالذنب بخوانیم تو را سجده کنیم مهر تو در دل ما هست نمی سوزانی تو سری را که به سجده ست نمی سوزانی پوستی را که لطیف است نمی سوزانی بدنی را که ضعیف است نمی سوزانی تو پشیمان شده ها را که نمی سوزانی جلوی حرمله ما را که نمی سوزانی هر سحر ورد زبانی تو الهی العفو رب شهر الرمضانی تو الهی العفو 🌹{ الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج }🌹
بایاد چشمان ترت هر شب سحر کردم بیا در خواب خود از کوی تو با دل گذر کردم بیا بوی تو می آمد ولی پنهان جمال منجلی ای آخرین ماه علی من دیده تر کردم بیا هردم صدایت میکنم گریان دعایت میکنم جان را فدایت میکنم سینه سپر کردم بیا جانا نظر کن زیر پا رحمی به حالم باوفا ای حضرت مشگل گشا بی تو ضرر کردم بیا پایت جوانی داده ام این زندگانی داده ام گفتم بدانی داده ام عزم سفر کردم بیا ای دست حق در آسُتین نای نوای آتشین گشتم نبودی نازنین هرجا نظر کردم بیا ماهِ رخت کن جلوه گر ای قبله شمس و قمر بگذشته ام از خیر سر نذر تو سر کردم بیا... ۹۹/۲/۲ ................. سه شنبه های جمکرانی دیده مَحرم کِی شود دیدارِ سیمای تورا تا که نا محرم گرفته در دلم جای تو را تا تمنّای تماشای تو دارد چشمِ سَر میکند از دل نهان رخسار پیدای تو را شد بلندای جهان و مُحرِم درگاه شد بوسه زد تا آسمان خاک کف پای تورا هرچه زیبایی به هستی بودشد یک نقطه خال تا کند کامل خدا حُسن دل آرای تورا لافِ عشق وعاشقی درعالم خاکی زند گر ندارد هر کسی در دل تمنای تورا آن گِره هایی که در کارند میگردند باز تا به خود بینند آن دست توانای تورا باز آی و تربت پنهان مادر کن عیان تا زنم بوسه برآن خاک و سَراپای تورا گر دعای عاصیِ درمانده گردد مستجاب بشنود وقت ظهور از کعبه آوای تورا @emame3vom عاصي .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا