eitaa logo
مشتاقان حضور
272 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
48 فایل
سلام به اطلاع میرساند این کانال جهت رشد علمی و معنوی تشکیل شده است . امیدوار هستم که مورد استفاده عزیزان قرار بگیرد .. نام کانال مشتاقان حضور نهادیم .به این دلیل بفرموده علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رحمت آله علیه ظهور اتفاق افتاده باید حضور پیدا کرد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 🚫گناه ممنوع🚫
عمری‌ست به دنبال توأم، نیست نشانی ای خوب‌تر از خوب‌تر از خوب ، کجایی...؟! اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم 🌺🍃🌺 🍃🌸🍃🌺🌙کانال 🚫گناه ممنوع🚫 👇 @gonahmamnoe
💎درّ و یاقوت علوی💎 0️⃣1️⃣ 👈چرا ماجرا را مثل دُم گربه اینقدر می کشید⁉️ گاهی گفته می شود بعد از رحلت رسول خدا عده ای دنبال رفتند و اقلیتی راه را پیمودند، هر چه بود گذشت، اکنون پس از 1400 سال معنا ندارد به آن پرداخته شود، آیا می خواهید امام علی را زنده کنید و حقش را به ایشان بدهید؟! اگر ما به این موضوع به عنوان یک مسئله تاریخی بنگریم شاید حق با آنان باشد. اما اگر با دید اعتقادی به این آن نگاه کنیم می بینیم گذر زمان نقشی در پرداختن یا نپرداختن به آن ندارد، ما به عنوان مطیع محمد بن عبدالله هستیم زیرا ایشان است و «كسى كه از پيامبر اطاعت كند، خدا را اطاعت كرده است؛»(نساء، 80) پس از ایشان، به حکم خدا، ما باید مطیع کسی باشیم که اطاعت از او، اطاعت از خداوند باشد یعنی اطاعت از و همه از رسول خدا نقل کرده اند که رسولخدا در غدیر خم فرمود: «مَنْ‏ كُنْتُ‏ مَوْلَاهُ‏، فَعَلِيٌّ مَوْلَاه‏»(سنن ابن ماجه، ترمذی، نسائی و مسند احمد بن حنبل) سپس بر این مسئله بیعت گرفت و قطعاً بیعت مربوط به ولایت و امارت و حاکمیت است نه دوستی و رفاقت. در مکتب ، شرط عصمت برای ولیُّ الله و امام منصوب از طرف خداوند لحاظ شده است تا حفظ شود. اما رهروان مکتب ، مجبور شدند نظر شخصی خلفا، صحابه و نهایتاً ائمه چهارگانه(مالک، ابو حنیفه، احمد بن حنبل و شافعی) خود را که معصوم نبودند مصدر و منبع دین قرار دهند و مع الاسف شراکت در دین شکل گرفت،❗️ و هزاران سال هم از این ماجرا بگذرد باز باید دید پیروی از کدام مکتب، سبب حفظ توحید می شود❓ یا ؟ 9⃣2⃣ روز مانده به عید الله اکبر
بیست و نهم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- راه هدايت و راه قرآن ملاك است، نه راه مردم و اكثريّت. 2- اكثريّت، دليل حقانيّت نيست. ملاك، حقّ است نه عدد، پس در پيمودن راه حقّ از كمى افراد نهراسيد. 3- جلب نظر اكثريّت، گاهى به قيمت نابودى و انحراف خود انسان تمام مى‌شود. 4- اكثريّت، چنان جلوه‌اى دارد كه خدا پيامبر را هم از تبعيّت آن بر حذر مى‌دارد. 5- ريشه‌ى ضلالت‌ها، اعتماد به حدس وگمان است. 6- اكثريّتى كه به جاى حقّ، در پى حدس و هوس باشند، قابل پيروى نيستند. 7- در انتخاب راه، دليل وبرهان لازم است، نه حدس وگمان. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا