19. دعای روز نوزدهم.mp3
1.63M
#استاد_حاج_اسماعیلی
#دعای_روز_نوزدهم
#ماه_مبارک_رمضان
#دستگاه_همایون
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
اَللَّهُمَّ وَفِّرْ فيهِ
حَظّي مِنْ بَرَكاتِهِ
وَسَهِّلْ سَبيلي اِلي خَيْراتِهِ
وَلا تَحْرِمْني قَبُولَ حَسَناتِهِ
يا هادِياً اِلَي الْحَقِّ الْمُبينِ
#ترجمه :
خدايا در اين ماه ، بهرهام را از بركتهايش كامل گردان و راهم را به سوي نيكيهايش هموار نما و از پذيرفتنخوبيهايش محرومم مساز ، اي هدايت كننده به سوي حق آشكار
#شعر :
کاملم گردان
در این ماه صیام
سویِ نیکیم ببر
ای ذُالکرام
من به خوبیهای تو
دارم نیاز
ای هدایت گر
تومحرومم مساز ...
شاعر :
#حاج_مرتضی_محمودپور
15/2/1399
@madehin14
#یادآوری
آواز افشاری ، یکی از زیر مجموعه های دستگاه شور است ، و چون دعای جوشن کبیر طولانی می باشد ، لذا اگر مداحان محترم بتوانند از افشاری و دشتی هم استفاده کنند ، #تنوع و زیبایی کارشان افزایش خواهد یافت ، مردم هم از شنیدن صدای شما خسته نمیشن و لذت می برند ...
@javdafshani
1. فراز اول.mp3
865.4K
#استاد_حاج_اسماعیلی
#دعای_جوشن_کبیر
#آواز_افشاری
#فصل_اول
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ
یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ
یَا رَحِیمُ یَا كَرِیمُ
یَا مُقِیمُ یَا عَظِیمُ
یَا قَدِیمُ یَا عَلِیمُ
یَا حَلِیمُ یَا حَكِیمُ
( سُبْحَانَكَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ
الْغَوْثَ الْغَوْثَ
خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ )
25/2/1399
@madehin14
2. فراز دوم.mp3
1.07M
#استاد_حاج_اسماعیلی
#دعای_جوشن_کبیر
#آواز_افشاری
#فصل_دوم
یَا سَیِّدَ السَّادَاتِ
یَا مُجِیبَ الدَّعَوَاتِ
یَا رَافِعَ الدَّرَجَاتِ
یَا وَلِیَّ الْحَسَنَاتِ
یَا غَافِرَ الْخَطِیئَاتِ
یَا مُعْطِیَ الْمَسْأَلاتِ
یَا قَابِلَ التَّوْبَاتِ
یَا سَامِعَ الْأَصْوَاتِ
یَا عَالِمَ الْخَفِیَّاتِ
یَا دَافِعَ الْبَلِیَّاتِ
( سُبْحَانَكَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ
الْغَوْثَ الْغَوْثَ
خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ )
25/2/1399
@madehin14
3. فراز سوم.mp3
1.03M
#استاد_حاج_اسماعیلی
#دعای_جوشن_کبیر
#آواز_افشاری
#فصل_سوم
یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ
یَا خَیْرَ الْفَاتِحِینَ
یَا خَیْرَ النَّاصِرِینَ
یَا خَیْرَ الْحَاكِمِینَ
یَا خَیْرَ الرَّازِقِینَ
یَا خَیْرَ الْوَارِثِینَ
یَا خَیْرَ الْحَامِدِینَ
یَا خَیْرَ الذَّاكِرِینَ
یَا خَیْرَ الْمُنْزِلِینَ
یَا خَیْرَ الْمُحْسِنِینَ
( سُبْحَانَكَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ
الْغَوْثَ الْغَوْثَ
خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ )
25/2/1399
@madehin14
4. فراز چهارم.mp3
1.24M
#استاد_حاج_اسماعیلی
#دعای_جوشن_کبیر
#آواز_افشاری
#فصل_چهارم
یَا مَنْ لَهُ الْعِزَّةُ وَ الْجَمَالُ
یَا مَنْ لَهُ الْقُدْرَةُ وَ الْكَمَالُ
یَا مَنْ لَهُ الْمُلْكُ وَ الْجَلالُ
یَا مَنْ هُوَ الْكَبِیرُ الْمُتَعَالِ
یَا مُنْشِئَ السَّحَابِ الثِّقَالِ
یَا مَنْ هُوَ شَدِیدُ الْمِحَالِ
یَا مَنْ هُوَ سَرِیعُ الْحِسَابِ
یَا مَنْ هُوَ شَدِیدُ الْعِقَابِ
یَا مَنْ عِنْدَهُ حُسْنُ الثَّوَابِ
یَا مَنْ عِنْدَهُ أَمُّ الْكِتَابِ
( سُبْحَانَكَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ
الْغَوْثَ الْغَوْثَ
خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ )
25/2/1399
@madehin14
1. لحن ا ول.mp3
770.6K
#استاد_حاج_اسماعیلی
#گوشه_مثنوی ( لحن اول )
به یک نگاه تو
بیمار می شود دل من
به یک کرشمه
گرفتار می شود دل من
#شاعر_سید_مجتبی_شجاع
1394
@madehin14
2. لحن دوم.mp3
626K
#استاد_حاج_اسماعیلی
#آواز_افشاری
#گوشه_مثنوی ( لحن دوم )
برای درک حضور تو
ای گل نرگس
همیشه راهیِ گلزار می شود
دل من ...
#شاعر_سید_مجتبی_شجاع
1394
@madehin14
3. لحن سوم.mp3
690.3K
#استاد_حاج_اسماعیلی
#آواز_افشاری
#گوشه_مثنوی ( لحن سوم )
به شوق دیدن روی تو
صبح آدینه
رفیق دیده ی بیدار می شود
دل من ...
#شاعر_سید_مجتبی_شجاع
1394
@madehin14
4. لحن چهارم.mp3
1.04M
#استاد_حاج_اسماعیلی
#آواز_افشاری
#گوشه_مثنوی ( لحن چهارم)
چه اشتیاق عجیبی
چه حالتی دارد
سحر که منتظر یار می شود
دل من ...
#فرود_به_دشتی
سحر که منتظر یار می شود
دل من ...
#شاعر_سید_مجتبی_شجاع
1394
@madehin14
18. ردیف خوانی.mp3
3.27M
#یادآوری
یکی از تفاوت های مداحی با آواز سنتی دراین است که مداحان هیچ اصراری ندارند ، گوشه ها را #به_ترتیب اجرا کنند ، اصطلاحا ردیف خوانی کنند
بنا به حسی که خودشان دارند و حال و هوا و فضای جلسه ، #اگر_لازم_باشه ، میتوانند ترتیب گوشه ها را جابجا کنند ، مثلا جناب سماواتی ، شروع دعای سلامتی را با گوشه داد که گوشه سوم ماهور است انجام میدهد
یا جناب حاج میثم مطیعی بسیاری از اوقات با گوشه شکسته یا خاوران شروع میکند ، البته در پرده صوتی پائین
برعکس ، جناب حاج منصور آقای ارضی ، گاهی با پرده صوتی بالا شروع میکند که اصلا درآمد نیست و ....
یادمون باشه ، مداحان مانند خوانندگان آواز سنتی از روی #نت نمیخوانند ، به خاطرهمین #گوشه_های_نزدیک_به_هم ، مدام در حال رفت و برگشت و جابجایی هستند ، یعنی طرف داره ابوعطا میخونه ، یک لحظه میره دشتی دوباره برمیگرده و یا وارد شور میشه ... و این کار تا زمانی که به کلیت کار آسیب نرساند ، و توی ذوق نزند ، هیچ اشکالی ندارد ....
آنچه برای یک مداح مهمه ، #ایجاد_حس_معنوی در مستمع است ، مداح سعی میکند #حلقه_اتصال مردم با خدا و اهلبیت (ع) باشد
او مردم را به خیمه گاه مولا دعوت میکنه ..
اشک گرفتن وبرانگیختن احساسات عاطفی ، مقدمه ای برای تحول درونی مردم است ، ما میخواهیم خودمان و مردم ، بک قدم به خدا نزدیک تر شویم ..
تمام دستگاه های موسیقی و تمام آموزش های فنی مداحی ، از شعر و اجرا و .... برای رسیدن به این هدف است ، که اگر چیزی جز این باشد ، ضرر کردیم ...
1/2/1401
@javdafshani