▪️به لطف الهی چاپ اول کتاب اتحاد امامت و امارت با اقبال و استقبال فراتر از انتظار از طرف مسئولان، حوزویان، دانشگاهیان و اهل فضل و نظر روبرو شد و به همین دلیل نسخههای طبع شده در مدت کوتاهی نایاب گردید و لذا شرمنده مخاطبان و متقاضیانی شدیم که وعدۀ ارسال کتاب به آنها دادیم و به وعده عمل نکردیم. ضمن عرض عذر خدمت این عزیزان، به اطلاع میرسانیم ان شا الله پس از یک بازبینی مختصر و انجام برخی اصلاحات و اضافات، ویرایش و چاپ دوم کتاب بزودی منتشر شده و به صورت عمومی عرضه خواهد شد.
مرکز امامت و امارت
@madineyefazele
▪️گفتمان مسجدمحوری و محلهمحوری با نادیده گرفتن عامدانۀ اماممحوری و آخوندمحوری ابتر است و به جایی نمیرسد.
@madineyefazele
▪️من اتجر بغير فقه فقد ارتطم في الربا
کار اقتصادی بدون تقلید از فقها یعنی افتادن در ربا
کار فرهنگی نیز بدون تقلید از فقها یعنی افتادن در بدعت
@madineyefazele
▪️جلسه هماهنگی با حضور مسئول مرکز آموزشهای کوتاه مدت، عضو شورای شهر ساوه و مسئول مرکز آموزشهای شهرداری ساوه با هدف:
۱. ایجاد تعامل مستمر فی ما بین مجموعه مدیریت شهری ساوه و بنیاد فقهی مدیریت اسلامی
۲.انعقاد تفاهمنامه جهت توانمندسازی مدیران شهری
از طریق ارائه آموزشهای ضمن خدمت مدیریت اسلامی در ابعاد چهارگانه مدیریت و همچنین مدیریت شهری مسجدمحور و محلهمحور
@madineyefazele
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍️شهداد کرمان به نوعی مسقط الراس اندیشه مدینه فاضله با دو اصل امامت افاضل و حکومت فضائل است که مرحوم آیت الله سید محمد خلیل قوام بانی آن است. باالهام از این اندیشه بود که ایده اتحاد امامت وامارت سامان یافت. با وصلتی که اخیرا حاصل شد شاهد باز رویش شجره طیبه مدیریت اسلامی از این شهر باستانی و تمدنی هستیم.
@Qavami
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍️امروز مرکز فقهی آیت الله سید محمد خلیل قوام ره به عنوان نمایندگی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در حرم مطهر امام زاده زید شهداد افتتاح شد.
@Qavami
▪️امامت کبری
امامت کبری اصطلاح خاصی است که ابن خلدون برای تمایز امامت جمعه و جماعت و ... از امامت به عنوان ریاست و رهبری به کار میبرد.
تعریف ابن خلدون از امامت در مقدمه این است که الإمامة خلافة عن صاحب الشرع في حراسة الدين و السياسة الدنيا. این منصب هم خلافت نامیده میشود و هم امامت. چنانکه کسی که عهدهدار آن میگردد خلیفه و امام نام دارد. از آن جهت که از او پیروی میشود امام نامیده میشود. از این رو مانند امام در نماز جماعت است و برای تمایز آن از امام در نماز آن را امامت کبری نامیدهاند و از آنجهت که امام جانشین پیامبر در امت اوست او را خلیفه مینامند گاهی بصورت مطلق و گاهی بصورت خلیفة رسول الله.
مقدمه ابن خلدون، ص ۱۹۱
امامت ربانی گلپایگانی، ص ۲۸
@madineyefazele
مدیریت در اسلام
▪️امامت کبری امامت کبری اصطلاح خاصی است که ابن خلدون برای تمایز امامت جمعه و جماعت و ... از امامت ب
امامت در نگاه ابن خلدونی از بین سهگانه سیاست غریزی و سیاست عقلی و سیاست شرعی، سومین سیاست را برای رهبری انتخاب میکند. سیاست غریزی با قهر و استبداد و غلبه است و ممکن است مصالح دنیوی امت را لحاظ نکند. سیاست عقلی فقط حافظ منافع دنیوی و مادی مردم است و سیاست شرعی هم حافظ منافع دنیوی و هم دینی است با اصالت دادن به مصالح دینی و اعتبار دادن به مصالح دنیوی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طرح نگهبان محله در تهران اجرایی میشود
🔹استاندار تهران: در کمیسیون مقابله با سرقت، مقرر شد که استقرار نگهبان محله در تهران اجرایی شود. براساس این طرح هر چند هزار واحد مسکونی میتوانند با استخدام چند نگهبان، امنیت محله را بیشتر کنند. هزینه این موضوع هم شاید برای هر خانواده ماهانه ۲۰ هزارتومان شود.
🔹این موضوع اجباری نیست و قرار است به صورت آزمایشی در چند منطقه اجرایی شود. نگهبانِ محله، جایگزین پلیس نیست اما حضورش ضریب امنیت را افزایش میدهد.
@Farsna
مدیریت در اسلام
🎥 طرح نگهبان محله در تهران اجرایی میشود 🔹استاندار تهران: در کمیسیون مقابله با سرقت، مقرر شد که است
در حالی که حتی در ادبیات جهانی دفتر مبارزه با جرایم ملل متحد، تأمین امنیت شهری از مسیر خصوصی سازی و از مسیر پلیسی نمیگذرد و رویکرد اجتماع محور توصیه میشود، نئولیبرالیسم در ایران به دنبال طرح نگهبان محله است.
این طرح ترجمهای از طرح gated community یا جوامع محصور از غرب است که چند سالی است سرمایهداران شمال شهر تهران به دنبال آن هستند و در چند محله تهران هم اجرایی شد و معابر و خیابانهای زیادی را مسدود کردند که با واکنش و مخالفت مردم روبرو شد و حالا با فشارهای سرمایهداران به دنبال حذف موانع و قانونی کردن آن هستند. با تشویق «خصوصیسازی امنیت»، شاهد گسترش محلات اعیاننشین محافظتشده (مثل دریاکنار و خزرشهر و باستی هیلز، که در ادبیات برنامهریزی و مدیریت شهری به Gated Communities مشهورند) خواهیم بود.
در عوض اجرای اینگونه طرحهای سکولار و سرمایهسالارانه، میتوان از طریق تجمیع امکانات و توانمندسازی نیروهای بسیج مردمی و گشت محلی مسجدمحور یا تشکیل کمیتههای پلیسیاری محلی به فرماندهی امام محله به بهترین نحو امنیت محلات را تامین کرد.
▪️#نصب
سعد بن عبدالله اشعری از امام عصر عجل الله فرجه پرسید علت اینکه تعیین امام به مردم واگذار نشده است چیست؟ امام فرمود آیا مردم امام اصلاحگر میخواهند یا امام تباهگر؟ سعد پاسخ داد امام اصلاحگر. امام فرمود: آیا احتمال ندارد که آنان در انتخاب خود خطا کنند؟ سعد پاسخ داد چرا. امام فرمود همین مطلب دلیل واگذار نشدن تعیین امام به مردم است.
الاحتجاج طبرسی، ج ۲ ص ۴۶۴
@madineyefazele
▪️امام جمعه پردیسان: طرح امامت و امارت در سطح محلات و مساجد همچنان فعال است
امام جمعه پردیسان با اشاره به موضوع امامت و امارت که توسط آیت الله قوامی، امام جمعه سابق پردیسان قم مطرح شده بود، گفت: این مسئله از نظر بنده نقاط قوت خوبی دارد اما باید از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد.
وی افزود: محور بودن مسجد و امام جماعت و در ادامه ارتباط گیری با مجتمع از جمله مسائل بسیار مهمی است که در همین طرح وجود دارد و الان بعضی از این موارد مانند محوریت مسجد و امام جماعت فعال است و برکاتی خوبی هم برای منطقه و محله ها به همراه داشته است.
@madineyefazele
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
پاکستان - مسجد.MP3
26.05M
✍️تبیین اتحاد امامت و امارت برای طلاب پاکستان مقیم قم (حزب وحدت اسلامی )26/9.1400-جمعه بعد از دعای ندبه این عزیزان
@qavami
شرکت در این جلسه برای عموم آزاد است.
از طریق لینک زیر در نرم افزار ادوبی کانکت به عنوان میهمان وارد شوید:
http://Vc.basu.ac.ir/fma
@madineyefazele
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍️مدیریت بر مسجد
عزل و نصب ائمه جماعات از اختیارات بلکه از وظائف امام جمعه است
@Qavami
▪️همه انواع خانهها باید در قالب سرای محله تجمیع شوند و در اختیار مساجد قرار بگیرند و سازمانهای دولتی از تصدی گری مستقیم در امور فرهنگی و اجتماعی خودداری کنند
در صورت عدم حمایت از محوریت مساجد و امامان مساجد راه حل دیگری برای ریشه کنی آسیبهای اجتماعی وجود ندارد.
@madineyefazele
هدایت شده از دوفصلنامه نظام ولائی
🔹#دوفصلنامه_نظام_ولایی در چهارمین ایستگاه
🔻 چهارمین شماره دوفصلنامه نظام ولایی (بهار و تابستان 1400) با مقالاتی از اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه منتشر شد.
💠 عناوین مقالات شماره چهارم به شرح ذیل است:
1. مقدمه ای بر روش شناسی نظام سازی قرآنی (با تأکید بر نظام سیاسی) / عباسعلی مشکانی سبزواری
2. فقه؛ هدایت و حیات (نقدی بر شبهات دکتر عبدالکریم سروش علیه فقه و فقاهت) / آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی
3. درآمدی بر طرح «اتحاد امامت و امارت» / آیت الله سید صمصام الدین قوامی
4. نقدی بر انگاره تفکیک خلافت از امامت (تأملی بر دیدگاههای دکتر مصطفی محقق داماد) / حجت الاسلام رضا اسلامی
5. اصل امامت و مساله صلح امام حسنعلیهالسلام / (نقدی بر دیدگاه دکتر مصطفی محقق داماد) / حجت الاسلام داود مهدوی زادگان
6. «فقه نظام؛ ماهیت، ارکان و مختصات» از دیدگاه آیتالله محمد جواد فاضل لنکرانی / عباسعلی مشکانی سبزواری
@Nezamevelaee
▪️مقاومت کشور در برابر هجوم دشمن به علت تفویض قدرت شماره یک آن به فقیه بود.
عدم مقاومت و از پا درآمدن شهرها و محلهها و روستاها از جهت اقتصادی و فرهنگی و اخلاقی و ... بعلت عدم تفویض قدرت شماره یک آنها به فقیه بود.
@madineyefazele
▪️امام، حضرت جامع و حضرت پنجم از حضرات خمس و جامع اسماء و جامع غیب و شهادت است. لذا نظام و تمدن امامتی از فساد و ظلم و سفک دماء عاری است. تمدنهایی که در آنها فساد و ستم هست بر اساس امامت نیستند چون بر اساس بعضی از اسماء هستند نه بر اساس تمام اسماء
عرفان بدون امامت، جاهلیت تولید می کند و به بی عدالتی و ظلم میانجامد مثل جاهلیت اول و عصر خلفای اول تا سوم و بنی امیه و بنی العباس و داعش و القاعده
@madineyefazele
▪️ضمانت اجرایی مصوبات وجود امام مبسوط الید و دارای اختیارات کامل قانونی و دارای شخصیت حقوقی است.
@madineyefazele