eitaa logo
مدیریت در اسلام
656 دنبال‌کننده
807 عکس
155 ویدیو
25 فایل
#مدیریت_در_اسلام رسانه بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم آشنایی با مجموعه: https://eitaa.com/madineyefazele/1935 کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 سایت: fiim.ir ارتباط: @mottahed_m
مشاهده در ایتا
دانلود
مدیریت در اسلام
▪️حوزه قم پشتوانه اندیشه‌ای انقلاب است و باید از آن صیانت شود آیت الله رئیسی: بسیاری هستند که میخو
▪️تا وقتی تمام نهادهای حوزوی، دولتی و نظامی بر سر پشتیبانی تمام‌عیار و همه‌جانبه از امامان مساجد اجماع نکنند و به تک‌روی و موازی‌کاری ادامه دهند، اوضاع فرهنگی و اجتماعی شهر قم ذره‌ای بهبود نخواهد یافت. @masjedpardisan
▪️سخنرانی‌ها و نامه‌های گلایه‌آمیز شهید بهشتی به امام خمینی از اسناد ماندگار تاریخ انقلاب است که کاملا بایکوت شده است. @madineyefazele
▪️سازماندهی و شبکه‌سازی به فرماندهی و رهبری روحانیت برای شهید بهشتی اولویت فوری انقلاب است که عده‌ای از انقلابیون آن را به حاشیه بردند و انقلاب را به مسیر دیگری کشاندند. @madineyefazele
▪️شهید بهشتی از اقلیتی پرنفوذ در بین حزب‌اللهی‌ها و انقلابیون که اجازه تشکیل نظام و شبکه امام-امت را نمیدهند و حاضر نیستند به فقها اقتدا کنند و مزاجشان با نظارت روحانیت ناسازگار است گلایه میکند و آنها را عامل توقف و درجا زدن انقلاب میداند، نه دیگران را. @madineyefazele
▪️از نظر شهید بهشتی انقلابی‌گری منهای فقاهت تهدید اصلی انقلاب است که آن را از مادر خودش یعنی حوزه‌های علمیه جدا کرده و به برهوت بی‌هویتی سوق خواهد داد. @madineyefazele
▪️نامه خصوصی شهید بهشتی به مرحوم امام خمینی: yun.ir/fyq724 @madineyefazele
مدیریت در اسلام
▪️نامه خصوصی شهید بهشتی به مرحوم امام خمینی: yun.ir/fyq724 @madineyefazele
▪️چکیده و جان‌مایه این نامه در این بخش است: "دوگانگی موجود میان مدیران کشور بیش از آن که جنبه شخصی داشته باشد، به اختلاف دو مربوط می‏شود. یک بینش معتقد و ملتزم به و ، اجتهادی که در عین زنده بودن و پویا بودن، باید سخت ملتزم به و تعهد در برابر و باشد، بینش دیگر در پی اندیشه‏ها و برداشت‏های ، که نه به‌کلی از وحی بریده است و نه آن‏چنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پای‏بند، و گفته‏ها و نوشته‏ها و کرده‏ها بر این موضوع بینابین گواه." @madineyefazele
33.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️بیانات مرحوم آیت الله مصباح یزدی در خصوص الگوی اتحاد امامت و امارت در دیدار اعضای بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در تاریخ ۱۳۹۷/۹/۱۵ لینک فیلم با کیفیت بالا: aparat.com/v/EmMOZ @madineyefazele
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️بیانات مرحوم شهید سلیمانی در خصوص مدیریت محله‌محور و مسجدمحور در همایش روز جهانی مسجد ۱۳۹۶ @madineyefazele
▪️ذهنیتی که می‌گوید مسجد باید مردمی و مقدس بماند و نباید دولتی و حکومتی و سیاسی شود، دنباله‌ی همان ذهنیتی است که می‌گوید روحانیت باید مردمی و مقدس بماند و نباید حکومتی و سیاسی شود. این دو دیدگاه در مبانی و مبادی و نتائج و لوازم هیچ تفاوتی با هم ندارند. مردمی بودن مسجد را به دو شکل میشود تفسیر کرد. اول: مسجد یک نمازخانه و محل سرگرم شدن و وقت گذراندن پیرمردها و بازنشسته‌ها است و هیچ جایگاهی در حکومت و دولت ندارد و حتی به اندازه یک مدرسه و مهد کودک هم برای دولت موضوعیت و حتی جایگاه حقوقی و سازمانی هم ندارد. دوم: مسجد به پشتوانه مردم بر همه چیز سیطره و نظارت دارد. به همین دلیل فراتر از دولت و در جایگاه هادی و ناظر دولت است و تمام سازمان‌های دولتی باید تابع و مقلد سازمان مسجد باشند. دولت حق ندارد به مسجد امر کند که چه بکن و چه نکن. مسجد است که برای دولت تعیین تکلیف میکند چه بکن و چه نکن. بسیاری از مدیران و مسئولان نظام، مردمی بودن مساجد را با نگاه اول تفسیر می‌کنند. @madineyefazele
▪️سه معنای عمدۀ سکولاریسم عبارت است از: ۱. جدایی دین از سیاست (سکولاریسم سیاسی) ۲. جدایی دین هم از سیاست و هم از تمام دیگر عرصه‌های زندگی (اخراج کامل دین از زندگی، مرگ خدا) (سکولاریسم فلسفی) ۳. دنیوی و مادی شدن دین (عرفی شدن و تقدس‌زدایی از دین و حذف ملکوت از هستی‌شناسی و انسان‌شناسی دینی) (دین‌شناسی مدرن) مکتب امامت فقط با سکولاریسم نوع اول و دوم درگیر نیست، بلکه با هر سه نوع آن درگیر است. برای مقابله با سکولاریسم نوع اول و دوم تاکنون آثار خوبی در حوزه و دانشگاه تولید شده است، اما برای مقابله با نوع سوم کار چندانی صورت نگرفته است، در حالیکه سکولاریسم نوع سوم بسیار خطرناک‌تر از نوع اول و دوم است. کم نیستند انقلابیونی که به شدت با سکولاریسم نوع اول و دوم مخالفند، اما تا مغز استخوان آلوده به سکولاریسم نوع سوم هستند. علامت این دسته از انقلابیون این است که منتظر بهانه هستند تا به حوزه علمیه و مرجعیت و علما حمله کنند و با برچسب محافظه‌کار و متحجر و ... علیه حوزه نفرت‌پراکنی کنند و ضمن تطهیر سیاستمداران و کارشناسان نهادهای دولتی، علما و حوزه علمیه را عامل مشکلات و بحران‌های نظام معرفی کنند. این در حالیست که حتی امام و رهبری به عنوان سیاسی‌ترین شخصیت‌های حوزوی، بخش عمدۀ حیات علمی خودشان را وقف فقه سنتی و فقه عبادات و صوم و صلاة و ... کرده‌اند. @madineyefazele
▪️شورایاری‌های محلی سکولار و مستقل از مساجد از ایده‌های جریان نفوذ و اصلاحات برای براندازی نظام است و بقایای تفکری که دنبال احیای آن است باید به طور کامل ریشه‌کن شود. @madineyefazele
▪️سعید حجاریان به عنوان ایدئولوگ فتح سنگر به سنگر نظام، تحت تأثیر یک افسر امنیتی یهودی به نام گارتن اَش، پس از رأی آوردن آقای خاتمی در اواخر دهه هفتاد به شورای شهر رفت و طرح شورایاری‌های محلی را ارائه کرد که هدف آن ایجاد شبکۀ فعالان مدنی در طبقات متوسط شهری برای براندازی نظام بود. حجاریان در یک سخنرانی در حسینیه ارشاد می‌گوید من در اعتراض به فراموشی جنبش اجتماعی مردم پس از پیروزی در سال ۷۶، از دولت فاصله گرفتم و به دنبال طرح شورایاری‌های محلی رفتم تا جنبش را در شورایاری‌ها زنده نگه دارم. @madineyefazele
▪️پروژه شورایاری به زبان ساده پروژه‌ای برای جمع کردن جمعیت از محلات و کشاندن آن‌ها به شریان‌های اصلی شهر بود. این شوراها تشکیل شدند تا «پایگاه‌های مقاومت» علیه نظام باشند. @madineyefazele
▪️ انقلاب ایران، یک «انقلابِ دینی» بود، نه «انقلابِ سکولار». «عالِم دینی» می‌تواند مردم را بسیج کند، نه «روشنفکر غربی». عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف، دینیِ مردم بوده است. دینی، به معنی خشونت نامعقول نیست. آیت‌الله مصباح هم در دینی و هم در عقلانیّت، در اوج بود. اهل فکر و قلم باید در مقابل حمیّت و غیرت‌زدایی از مردم نسبت به اصول انقلاب بایستند. در مقابل کسانی‌که مقابل انقلاب می‌ایستند، انقلاب چاره‌ای جز ایستادن ندارد. امام خامنه‌ای @madineyefazele
▪️تمدن‌های بزرگ در تاریخ جهان همه با و عصیبت ساخته شده و به شکوفایی رسیدند و با سست شده و فروپاشیدند. @madineyefazele
▪️اکثر حکومت‌های تاریخ زمانی که نیاز به رشد و تثبیت خود داشتند بر غریزۀ غیرت و دفاع و جنگاوری تأکید می‌کردند و زمانی که خیالشان از بابت فروپاشی راحت می‌شد از غیرت کم می‌کردند و به سمت بی‌غیرتی و بی‌رگی میل پیدا می‌کردند و همین مقدمه فروپاشی آن‌ها می‌شد. این قاعدۀ ثابت تاریخ است. جوامع بزرگ تاریخ همه با جنگاوری و مردانگی و غیرت و رزم ساخته می‌شوند و با جنگ‌گریزی و زنانگی و شهوت و بزم به سقوط و انحطاط کشیده می‌شوند. @madineyefazele
▪️غریزۀ دفاع و جنگیدن اصلی‌ترین غریزۀ تمدن‌ساز است و غریزۀ جنسی اصلی‌ترین عامل ویران‌کنندۀ تمدن‌ها. @madineyefazele
▪️هخامنشیان با جنگاوری کوروش و داریوش و فتوحات دیوانه‌وار شروع شد و با حکومت بی‌تعصب و زنانۀ داریوش سوم فروپاشید. داریوش سوم حتی فرماندهان سپاهش را هم از زنان انتخاب کرده بود. @madineyefazele
▪️خلفای اول تا سوم و امویان و عباسیان با سرکوب شهوت و ممنوعیت متعه و رزم و جنگاوری و فتح امپراتوری‌های جهان و نهضت ترجمه ‌و اختراع و اکتشاف و ... شروع کردند و با آلوده شدن به فساد مالی و بزم و موسیقی و غنا و زن‌بارگی و رقص و آواز سقوط کردند. @madineyefazele
▪️حکومت مسلمانان آندلس با جنگیدن و رشادت و شجاعت‌های بی‌نظیر آغاز شد و با شراب و رقص و بزم و زنا و شهوت فروپاشید. @madineyefazele
▪️صفویه با دلاوری‌ها و جنگاوری‌های شاه اسماعیل و دیوار کشیدن در پیاده‌رو توسط شاه طهماسب شروع شد و با شاه سلطان حسین شهوتران و زن‌باز و پر کردن اصفهان از مشروب و قمار و لواط در مقابل افغان‌ها زانو زد. @madineyefazele
▪️تمدن غرب مدرن با جنگاوری و آتش به پا کردن در سراسر جهان و دریانوردی و استعمار و اکتشاف و ... شروع شد و امروز با فوران شهوت و زنانه شدن و فمینیسم و همجنس‌بازی و تجارت سرگرمی و ... در حال افول است. @madineyefazele