هدایت شده از رواج | مسعود یوسف پور
🔥 کارگاه هشت ساعته استیبل دیفیوژن
برای اولین بار در ایران!
📍 تضمین شرایط شغلی!
📍از صفر مطلق و بدون پیشنیاز
📍 با حداقل سخت افزار
📍 لینک مستقیم، نیمبها و پرسرعت
📍 دسترسی دائم به لینک دوره
📍 پشتیبانی ۲۴ ساعته و ارتباط با استاد
📍 کاملا دانلودی بدون قفل و پسورد!
• مشاهده سرفصل های دوره:
https://eitaa.com/ravaaj/139
• رزومه مدرس دوره، استاد یوسف پور:
https://eitaa.com/ravaaj/125
🎁 هدیه بزرگ بهمناسبت رونمایی دوره:
آموزش کامل فتوشاپ مقدماتی و پیشرفته (۳۰ قسمت) و افترافکت (۱۲ قسمت) به ارزش شش میلیون تومان صورت رایگان!
🏷️ قیمت دریافت دوره به مناسبت رونمایی از 3,500,000 رسیدهاست به 850,000 تومان!
🏷️ ثبت از طریق: @Admine8
═✧موسسه رواج | 👈 عضویت ✧═
هدایت شده از رواج | مسعود یوسف پور
56.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📥 قسمت اول کارگاه «آفرینش»
👈 کیفیت کارگاه بسیار خوب و بیان روانست. حجم تا حد زیادی با اینکودرهای اختصاصی ما کاهش یافته و در هر جلسه تمارینی قرار دارد.
این کارگاه هیچ مشابهی ندارد!
• مشاهده سرفصل های دوره:
https://eitaa.com/ravaaj/139
• رزومه مدرس دوره، استاد یوسف پور:
https://eitaa.com/ravaaj/125
📌 شعر تفعیلی
مقالهای میخواندم از محمدعلاءالدین عبد المولی یکی از پژوهندگان شعر عربی.
ظاهرا موج «شعر نثری» در تقابل با «شعر تفعیلی» قرار دارد و این منتقد به خوبی این گروه را نقد کرده.
میگوید عمده مشکلات سرایندگان شعر نثری، عدم مطالعه شعر تفعیلی است و همین باعث شده گونههای ایقاعی را کمکاربرد بدانند...
در کارگاه «حرکت آخر» مفصلا حرف میزنم در موردش.
═✧مدرس هشت | کارگاه شعر✧═
مَدرَس/ ۸
📌 شعر تفعیلی مقالهای میخواندم از محمدعلاءالدین عبد المولی یکی از پژوهندگان شعر عربی. ظاهرا موج «ش
📌 واکنش مخاطبان شبکه الجزیره به خطبههای مقام معظم رهبری...
این است عزت اسلام!
کماکان عرض میکنم نقد بیان کژیها نیست! ابتدا بر منتقد مسائل زیباییشناختی فرض است.
اگر به علوم مربوطه آگاهی ندارید، نام «تخریب» را «نقد» نگذارید!
امان از شبه منتقدین که کمر نقد را شکستند امان...
📌 رضا براهنی!
• برای ما که در جریانات موج پسانیمایی و مکاتب دهه هفتاد نبودیم، مجال خوبیست که به لطف بعضی شبه منتقدین علی الخصوص آنها که ادبیات را تک بعدی مطالعه کردند، در نظریات شاذ رضا براهنی تامل کنیم.
🏷️ دکتر اسماعیل شفق و بسیارانی دیگر نقدهای اساسی بر نظریات شاذ و دور از خرد و بعضا بیکاربرد براهنی وارد میکنند و گاه حتی آن را «هذل» میدانند.
🏷️ این بعلت عناد من با شعر سپید و فراسپید، پسانیمایی و حرکت و «شعر زبان» و پست مدرن نیست! اساسا همه حرف را دکتر عبدالمولی زد. شعر نثر به شعر تفعیلی بی توجه است.
اینطور بگویم که هرجا ما رفتیم سراغ عرب (فرهنگ تسری یافته در ساختار و بافت ما) سود کردیم و حاصلش شد سعدی و حافظ، هرجا رفتیم به سمت غرب (فرهنگ ناآشنای اتو کشیده) ضرر کردیم و خروجی شد شاملو و براهنی و امثالهم!
🏷️ آنکه در ادب عرب ریش سپید کند، ولله هم به ساحت معنا میرسد هم فرم هم تمام مسائلی که نیاز باشد. دنبال این غربیها و مستشرقین نروید! آفت است!
اگر هم میروید، قبلش از فحول عرب و پژوهندگان فارسی حتما مطالعه کنید. مطول را چندبار بخوانید! مباحثه کنید! مطول به این زودی تمام نمیشود!
جرجانی بخوانید. اگر حوصله نداشتید حداقل «آسیمههای معنا» بخوانید که شرح فرم جرجانیست.
کتاب های بلاغت عربی همه ناب هستند.
کسی که عربی نمیداند «بیسواد» است تا چه رسد به «منتقد»!
این را من نمیگویم. بروید کمی مطالعه کنید در آثار قدما ببینید چه کسانی در مباحث خود گفتند.
═✧مدرس هشت | کارگاه شعر✧═
از کی تا حالا نظریات بی اساس رضا براهنی شد «مرجع» ما نمیدانیم!
فقط میدانم که شبه منتقدین مشهدی باید از سر پست مدرن و نگرش براهنیگونه به «زبان» دست بردارند.
اینها «زبان» را اصلا متوجه نشدند و الا زبانِ فارسی (زفانِ پهلوی) اصلا به شکل «زبانیت» استعمال نمیگردد!
اسم نظریه براهنی اشتباه است چه برسد به خود نظریه