eitaa logo
مَدرَس/ ۸
1.6هزار دنبال‌کننده
186 عکس
75 ویدیو
10 فایل
﷽ 💠پایگاه تخصصی ادبیات [استاد مسعود یوسف پور] 👈 رسانه رواج: @ravaaj 👈 صفحه اشعار: @yosefpoor_ir 🔷 بالاترین هنرجو و درصد رضایت💯 🔷 سفر ما از #صفر_شاعری شروع میشه! 🔻 پشتیبانی: @Admine8 🔻 کانال اعتماد ما: @variz_madras8
مشاهده در ایتا
دانلود
مهلت استفاده نهایی از تخفیف فقط فردا مورخ نهم بهمن ماهه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مفتخریم که سه هنرجوی پکیج جامع مدرس هشت، سطح چهارم حوزه علمیه و قریب به پانزده نفر از عزیزان کارشناسی ارشد ادبیات هستند. رنج سنی هنرجویان از 14 سال تا 42 سال می‌باشد که خود حاکی از پتانسیل بالای دوره ها و نحوه بیان سلیس دروس است. • پذیرای هرگونه انتقاد هستیم و قدردان حضور سبز شما🌷 https://eitaa.com/madras8
💠 • این سوال، بین اکثر هنرجویان مشترک هست که وقتی به سطحی از سرایش می‌رسند ( درک موسیقی شعر ) با فقر مضمون مواجه می‌شوند، با اینکه در کارگاه مفصلا به بحث انواع مضمونی پرداختیم، به بسیاری از مباحث لازم بود بیشتر پرداخت شود. برای همین 👇👇
یک کارگاه صوتی در مرحله ویرایش داریم از ماه‌ها پیش که از قدم اول به بحث نشستیم 🔥 این کارگاه نه تنها مشابهی ندارد، بلکه به بعضی مباحث برای اولین بار پرداخته شده!
به طرز عجیبی دوستان تقاضا داشتند که فرمت دوره ها صوتی باشه! شاید قریب به پانزده پیام داشتیم. ۱_ حجم مناسب دوره صوتی ۲_ امکان گوش دادن در هر حالتی ۳_ دسترسی راحت تر ۴_ انسجام در نحوه ارائه مطلب با این وجود، اگر خواهان این هستید که دوره تصویری باشه، به ادمین پیام بدید. اگر تعداد دوستانی که خواهان ارائه تصویری هستند بیشتر بود، حتما تجدید نظر می‌کنیم. آیدی ادمین در توضیحات کانال هست ( بیوی کانال )
💠 املح الزمان، لقب کدام یک از شاعران سده دهم است و از سوی چه کسی انتخاب شده ست؟ 🎁 هدیه: یک دوره به انتخاب شما! مهلت ارسال: یکشنبه ساعت ۲۲ • ارسال پاسخ به: @Admine8
یکی از دوستان اسم تمام شاعران سده دهم رو نوشته فقط نام خواجه شیراز نیست که اگر اون هم سده دهم بود میفرستادند😄 این تلاش حقیقتا ستودنیه👏👏
شب شهادت چرا انقدر ما باید بخندیم!
💠 نوعی خبوشانی شاعر هندی‌سرای سده دهم و یازدهم، توسط بسیارانی از تذکره نویسان و بزرگان ادب، تمجید شده است. • صاحب تذکره میخانه: شاعری مرغوب و نکته‌دانی به اسلوب. • مولّف عرفات العاشقین: نخل حدیقه لطافت و سوار میدان وسیع بلاغت و معانی و املح الزمان! همچنین امین احمد رازی در هفت اقلیم، طرز و طور او را پسندیده است. https://eitaa.com/madras8
مهمترین اثر وی مثنوی «سوز و گداز» است که در واقع در باب اجرای آیین سَتی یا ساتی (الههٔ هندی) در هند است. بر طبق این آیین، همسر مرد متوفا همراه او خود را به آتش می‌کشید. ظاهراً قبل از خودسوزی، پایداری و مصمم بودن زن بر این امر مورد آزمون قرار می‌گرفت، اگر وی مصمم به سوختن خود بود، با مردش سوزانده می‌شد، و اگر تردیدی در خصوص خودسوزی ابراز می‌کرد، بر دیگر مردان حلال می‌شد. نوعی در مثنوی سوز و گداز، خودسوزی همسری وفادار را پس از کشته شدن همسرش روایت کرده‌است. در مثنوی معروفش «سوز و گداز» که انتخاب این نام هم در نوع خود بسیار رندانه‌ست، جایی از زبان یار هندو می‌نویسد: به سر خشتِ لحد را برنهادن به از تنها به بالین سرنهادن شاید بتوان این بیت را خلاصه تمام مثنوی دانست که نمونه بارز فصاحت و بلاغت است. ابتداء هر دو مصراع به حرف « به »، استفاده به‌جا از تنها و تبادر تن‌ها. نوعی حقیقتا در سیر روایی، قلمی توانا دارد. مسعود یوسف پور https://eitaa.com/madras8
بسیار شاعر تکنیکال و اهل فرمی است. بیتی هست که در گردآوری مرحوم قهرمان « صیادان معنی » ندیدم و آن این بود: بیار آتش خونی و آب دل برچین که مصر حوصله در نیل غم شناور شد! آتش خون کنایه از شراب است. می‌توانست بگوید بیار جام شرابی و آب دل برچین. منتها ذهن تکنیکال دوست دارد آتش را کنار آب بگذارد تا پازل درست نقش ببندد. ایضا چین در برچین، با مصر مطابقت دارد و هم‌نوع است. مسعود یوسف پور https://eitaa.com/madras8
🔥 پکیج ویژه: صفر شاعری • مدرس: مسعود یوسف پورشامل دوره های: نردبان، معادن و امکان • محبوب ترین دوره با بیش از ۳۰۰ هنرجو توضیحات دوره جامع در سایت: [ https://yosefpoor.ir/product/%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d8%b5%d9%81%d8%b1-%d8%b4%d8%a7%d8%b9%d8%b1%db%8c/ ] • لینک ثبت نام و دریافت
🔥 کارگاه صوتی: مترو معیار • مدرس: مسعود یوسف پورشامل پنج فصل کامل • برای سطوح حرفه ای توضیحات دوره جامع در سایت: https://yosefpoor.ir/product/%d9%85%d8%aa%d8%b1%d9%88-%d9%85%d8%b9%db%8c%d8%a7%d8%b1/ • لینک ثبت نام و دریافت https://zarinp.al/569912
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 [ واریزی های مدرس هشت و آمار ثبت نام از تیرماه تا دی ماه ۱۴۰۲ در ایتا ] لازم به ذکر است آمار ثبت نامی در سایت، تلگرام و اینستاگرام نیز روند خوبی را تجربه کرده است اما این تیزر ویژه ایتاست! مدرس هشت | پایگاه شعر 👇 https://eitaa.com/madras8
💠 در کارگاه نبض شناسی که دو جلسه در دوره بیان کردیم، مسئله مهمی هست. شما سراغ هر قالبی بروید، خواه سپید خواه قصیده یا...، ناچارید نبض سرایش را بدانید. این نبض شناسی، مسئله ای هست که در بعضی محافل منتقدینِ شهودی، با عبارتی مثل «آن داشتن» و یا «غلغلک دادن» و «تحریک عاطفه» از آن یاد می‌کنند. 👈 اینجا در مورد نقد شهودی گفته بودیم: https://eitaa.com/madras8/149 📚 نکته اینجاست که نبض در ساختارها متفاوت است و آنچه رمز توفیق سرایش محسوب می‌شود، فارغ از ابعاد تکنیکال و فرمیک، همین نبض شناسی می‌باشد. همچنین بحث در تفعیله آخر، که در قصائد عربی مطرح می‌شود، زیر مجموعه همین نبض شناسی است و باید بعد از تسلط به اوزان، حتما تمارین آن را انجام داده و برای ما ارسال کنید. ‌‌┅═✧مدرس هشت | پایگاه شعر و ادب ✧═┅ ‌ ♡ ‌ ‌ ❍ㅤ   ⎙ㅤ  ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
💠 توضیح دوره جامع و ورود به سطح حرفه ای سرایش و نویسندگی 👇👇👇
💠 این کارگاه ویژه صوتی، برای سطوح پیشرفته در پنج فصل برگزار شده است: 👈 فصل اول این کارگاه به نام اقلیم مردگان، دوازده جلسه پانزده دقیقه ای ارائه می‌دهد و تمارینی که شما را از زبان روزمره به زبان ادبی خواهد رساند. 👈 چرا فصل اول سراغ شناخت مبانی زبان ادبی رفته‌ایم؟ خیلی از اساتید، با بحث « شعر چیست » شروع می‌کنند اما شایسته است ابتدا، زبان ادبی را درس بدهند نه چیستی شعر و اقوال آن! یاکوبسن، یکی از مهم‌ترین فرمالیست‌های روسی، قولی مطرح کرده است که آن را شاگردش ایستوپ بسیار خلاصه و فنی شرح داده و آن هم مبحث چگالی معنایی است. ما در این فصل، نخست با زبان روزمره و ادبی آشنا شده و سپس سراغ تمارین چگالی رفته ایم. 👈 فصل اول به چه کار می‌آید؟! نخستین بار، مبحث چگالی را برای سنین ۱۳ سال و در کلاس شرح دادم. آن زمان کمی سخت بود و اصلا توجیه نداشت که کسی با آن سن کم و در کلاس من، چگالی را از زبان فرمالیست درک کند. پس آن بحث عمیق را ساده‌سازی و به قولی عرفی کردم و ذره ذره با تمرین، به خورد شاگردهایم دادم. نگارش هایی که قبل و بعد تمرین ها نوشته اند، از زمین تا آسمان فرق داشت و خاطرم هست یکی از آن دوستان در مسابقات هم توانست رتبه بیاورد. 👈 برای شاعر، درک چگالی معنایی قدم اول است و اگر آن را خوب فرابگیرد، مشکلی در درک سبک صوری و مسائل بعدی نخواهد داشت. https://eitaa.com/madras8
• موضوع فصل دوم چیه؟ 👈 فصل دوم این کارگاه، در هفت جلسه به فصاحت و بلاغت می‌پردازد و نکات مهم دستور زبان. دستور زبان یکی از مسائل مهمی‌ست که باید پس از شناخت و درک زبان ادبی، سراغ شرح و بسط آن رفت، انواع فعل و حرف و اسم را باید شناخت و در جای خود بکار گرفت. شاعر یا نویسنده باید از عیوب زبان مصون باشد و شناخت این مسئله برای جامعه امروز، امری لازم است. • آیا همه فهم توضیح دادین؟ 👈 این کارگاه، با بیانی روان و همه فهم است و از سطح مقدماتی تا پیشرفته را توضیح داده است. بعنوان مثال در بحث « انواع فعل » علاوه بر توضیح زمان در شناخت افعال، سراغ افعالی با ساختار متفاوت هم رفته‌ایم و هم‌چنین در حروف ربط و اضافه، مصداقی و از اشعار حافظ و سعدی به توضیح انواع حروف پرداخته ایم که یکی از آن ها توضیح حدودا یازده مدل « واو » در شعر سعدی است!
🔥 و اما فصل سوم! در هشت جلسه و چیزی حدود دو ساعت، شما با تحقیق شخصی من در زمینه شناخت فرم آشنا خواهید شد! 👈 نگاه تخصصی به فرم در شعر حسین منزوی! این تحقیق برای اولین بار ارائه شده و حاصل حدودا یک سال و نیم تلاش در زمینه تحلیل اشعار منزوی است. منزوی از بزرگترین شاعرانی است که به فرم رسیده و سروده هایش ساحت شخصی دارند. تحلیل عمیق فرم، شناخت ابعاد شاعرانگی منزوی، وام‌های منزوی از فروغ فرخزاد و بزرگانی چون خاقانی! حذف حروف و تخفیف در شعر منزوی، وزن شناسی در فرم و کلی مبحث مهم دیگر که این فصل را به مهم‌ترین فصل کارگاه «مترو معیار» تبدیل کرده است...
👈 با این سوالات شروع می‌کنم که: آیا شما وزن را آنگونه که هست، می‌شناسید؟ 🤔 مسئله زمان در وزن را می‌دانید؟🤔 علت نامگذاری اوزان را چه؟؟ از تفعیله ها، ضرب ها، عَجُزها و غیره چه می‌دانید؟ اصلا زحاف چیست و چگونه با یک زحاف، وزن جویباری به خیزابی تبدیل می‌شود؟ 👈 اگر می‌خواهید وزن و عروض را از صفر مطلق و پیدایش آن یادبگیرید و تا سطح پیشرفته و کاملا تخصصی آن را فرابگیرید، فصل چهارم کارگاه را نباید از دست بدهید! 🔥 این فصل شامل سه ساعت بحث در حوزه تخصصی وزن شناسی است با معرفی رفرنس و کلی بحث ویژه!
🔥 فصل آخر و همه آن چیزی که باید بدانیم! • عنوان فصل پنجم کارگاه این است: 👇 «جهانِ خیال » اگر دوره معادن را دیده باشید، حتما با بحث انواع مضمون در شعر آشنا هستید. اما در جهان خیال، هشتاد دقیقه به شرح خیال در مکاتب پرداخته ایم! بحثی فوق العاده مهم و کاربردی: • نگاه اعراب بدوی به مسئله تصویر • تصویر در سبک خراسانی • سیر روایی و مضمونی در عراقی • رمز توفیق سبک هندی • بهره شاعران امروز از خیال • طرز تازه و طرز خیال • و...
👈 توضیح کارگاه مترو معیار: • توضیحات در کانال: https://eitaa.com/madras8/696 👈 دوره پشتیبانی داره؟ حجمش چقدره؟ • این دوره پشتیبانی کامل دارد و بعد از مشاهده هر فصل، استاد با شما در ارتباط است تا جهت ارائه تکالیف یا پرسش و پاسخ، بهترین تبادل آرا اتفاق بیفتد. حجم دوره ۸۰۰ مگابایت است که نیم بهاست، یعنی حجم مصرفی اینترنت شما ۴۰۰ مگابایت خواهد بود! این دوره به صورت یک فایل فشرده است که رمز ندارد و کافی‌ست آن را در گوشی یا کامپیوتر خود استخراج کنید. ‌‌┅═✧مدرس هشت | پایگاه شعر و ادب ✧═┅ ‌ ♡ ‌ ‌ ❍ㅤ   ⎙ㅤ  ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
👈 توی صفر شاعری چی آموزش داده میشه؟ این کارگاه ویدیویی آفلاین که مجموع سه پکیج بزرگ و اصلی ماست، همانطور که از نامش پیداست، تمام نیاز شما را برای آموزش شعر از پایه، شناخت مضمون، شناخت شاعران مطرح و بسیاری از مباحث دیگر رفع می‌کند. 👈 این سه پکیج شامل چه دوره هایی هست؟ • پکیج اول ما نردبان است با بیش از ۴۰۰ هنرجو تا به امروز که از صفر مطلق یعنی چیستی شعر و بررسی اقوال شروع شده. نردبان، شامل ۲۳ قسمت ویدیویی است با بیانی روان و کارگاهی. وقتی می‌گوییم کارگاهی یعنی برای آموزش وزن، سراغ مباحث تخصصی و تئوری ( چنانچه در مترو معیار بود ) نرفته‌ایم بلکه تمرکز ما در چهار جلسه، تقویت هوش موسیقی با تمرین ویژۀ سمپلینگ بوده است که از ابداعات مدرس بوده و جایی جز این کارگاه گفته نشده. در نردبان، شما نبض شناسی را طی دو جلسه یاد خواهید گرفت، با سرودن رباعی و تقویت مبانی ضرب آشنا شده و کم کم به تجربۀ شیرین اولین سرایش خواهید رسید. در جلسات انتهایی نیز بیشتر با مدل جشنواره‌های ادبی آشنا می‌شوید و تا امروز بسیاری از کسانی که هنرجوی نردبان بودند، در کنگره های ادبی حائز رتبه شدند. 👈 فصل دوم این دوره چیه؟ در فصل دوم نردبان، کارگاه تخصصی معادن است که قدم به قدم، با انواع مضمونی آشنا می‌شوید. مضمون، نه موضوع است، نه منطوق و نه معنا. مضمون در مکاتب ادبی مختلف، جلوه متفاوتی دارد و مثلا در سبک هندی ما با سه مدل مضمونی مواجه هستیم. اقوال مهمی در شناخت مضمون از بزرگان داریم که بررسی شده و مهم‌ترین گفته‌ها و نظریات آن ها را شرح داده ایم... در این دوره با کشف مواجه می‌شوید. و اما فصل سوم👇
👈 فصل سوم به درد کیا می‌خوره؟؟ بسیاری از دوستان، می‌خواهند به وادی خطیر شعر آئینی قدم بگذارند بی آنکه با مبانی و تاریخچه آن آشنا باشند. ما در فصل سوم که تحت عنوان «امکان» عرضه شده، قدم به قدم به درک این مبانی می‌رسیم. با نظریات مهم ابن خلدون و جرجانی و دیگ بزرگان ادب آشنا شده و شاعران مطرح ولایی در عصر اهل بیت علیهم السلام را خواهیم شناخت. برای درک بهتر این کارگاه، حتما کارگاه رایگان و صوتی « عبارت » که در سایت هست را مشاهده کنید تا جاذبه‌های ادبیات ولایی بیشتر برایتان باز شود.