eitaa logo
مَدرَس/ ۸
1.5هزار دنبال‌کننده
140 عکس
60 ویدیو
9 فایل
﷽ 💠پایگاه تخصصی ادبیات مسعود یوسف پور 📌 رسانه رواج: @ravaaj 📚 کتابخانه قفسه: @ghafasehh 🔷 هشتگ #نظر_هنرجو رو ببین! 🔷 بالاترین هنرجو و درصد رضایت💯 🔷از دوره #نردبان، صفر شاعری شروع میشه! 🔻 پشتیبانی: @Admine8 🔻 کانال اعتماد ما: @variz_madras8
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ سنت و مدرنیته | مسعود یوسف پور در سیر تطور مضمون خاصه از سبک هندی تا بازگشت، آنچه مهم می نماید استفاده مضمونی از وسائل روز و اصطلاحا مدرن است منتها بر سیاق سنت. اگر بخواهم خلاصه پایان نامه دکتر « قیصرامین پور» در باب نوآوری را بیان کنم، ما برای ابداع حق نداریم سنت ها را نادیده بگیریم بلکه باید آن را ارتقا دهیم. فی المثل لفظ « هواپیما » که از الفاظ مدرنیته محسوب می شود، در شعر ملک الشعرای بهار چنین نمودی دارد: رهبر ما به سوی قاف یکی هدهد بود هدهدی غران چون شیر ودمان چون صرصر بود سیمرغ وشی بانگ زن و روئین تن مرغ روئین که شنیده است بدین قوت و فر تشبیه عذبی دارد و در ضمن آن فرار از ورود واژگان مدرن و رجوع به الفاظ پایه! یا ببینید لفظ « پول » که می توان به « زر » هم از او یاد کرد. در شاعر سده یازدهم، وحید قزوینی: در دست غفلت است ز عمر، آنچه مانده است دادم به دست دزد، زر ناشمرده را! 💠 «مدرس هشت» را دنبال کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/madras_8
💠 | نردبان •خدا را شاکریم بابت اتفاقی که در رقم خورد... پیام شما باعث دلگرمی ماست. پنج هنرجو جدید دیروز ثبت نام کردند! از عید فطر استفاده کنید چون دیگه برداشته میشه🌷
💠 ریتوریک | مسعود یوسف پور رتوریک اولین بار توسط افلاطون و به معنی خطبه اقناعی بکار رفته است. ما کاری به موافقین یا مخالفین این قول در ادوار نداریم. به نظر می رسد بحث ریتوریک، ریشه در بلاغت دوانیده ست و برای شرح کامل آن باید سراغ اصول پنجگانه خطبه رفت. این قول از آن جهت مهم است که به نظر این حقیر، تمامت بلاغت است! آنچه در قصیده میمیه فرزدق در مقابل هشام نمود بارز داشت. یا خطبه های سیاسی اهل بیت علیهم السلام مثل فدکیه. 💠 مرور اجمالی پنج اصل طبق قول یونانی: یکم/ ابداع: خلق یا گزینش معانی، افکار و موضوعات محل بحث. دوم/ تنظیم معانی و مطلب: مقدمه، روایت، برهان، نتیجه گیری سوم/ سبک: تاکید بر « چگونه » نه «چه». آرایه ها، تناسبات، فصاحت، وضوح. چهارم/ حافظه: دامنه تداعی پنجم/ بیان: مجموعه آوایی و حرکتی « برگرفته از مباحث ریتوریک در دوره آموزشی » 💠 «مدرس هشت» را دنبال کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/madras_8
💠 پازل شعر شیعی | مسعود یوسف پور سلام؛ می گویند اگر فرزدق نبود، ثلث لغت عرب و بسیاری حدیث از بین می رفت! اگر سید حمیری نبود، برخی روایات و فضائل... اگر عبدی کوفی نبود، قصیده ولایی جریان ساز نبود( اطلال شیعی ) و قصیده صائب خلق نمی شد! اگر کمیت اسدی نبود، چیزی به نام برائت استدلالی وجود نداشت و دعبلی نبود! اگر ابونواس نبود، شعر رمز هم نبود و حافظی نداشتیم! اگر... اگر... این سوال را هر لحظه از خاطر بگذرانیم، که اگر ما نباشیم چه اتفاقی می افتد؟ به عبارت دیگر، ما کجای پازل شعر شیعی قرار داریم؟ آیا وبال ادبیم یا بال؟ چه کنیم برای ارتقاء دانش ادبی؟ آیا انواع روایت را می شناسیم؟ اساسا فلسفه شعر ولایی چیست؟ چه چیزهایی نیاز دارد برای اثرگذاری؟ ما در دوره به این سوالات و بسیاری سوال دیگر پاسخ خواهیم داد... 💠 «مدرس هشت» را دنبال کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/madras_8
هنرجویان جدید : • امیرحسین زارعیان / اردبیل • فوزیه ثابت / فارس • زهرا سادات جعفر‌نیا / گناباد • محمد هادی مهربان/ قم • حنانه‌ سادات سیدجلیلی / کرج • وحید مزینانی / قم « دوستانی که قبلا از طریق سایت ثبت کردند، متاسفانه با توجه به اختلال سایت هیچ اسم یا نشانی نداریم و قریب به چهل نفر هستند. لطفا به ادمین اطلاع بدهند🌷» این امر برای گروه پشتیبان ما الزامی است. 🎁 تخفیف ویژه دوره ها، امشب ساعت ۱۲ برداشته خواهد شد. https://eitaa.com/madras_8
💠 گره | اسیر شهرستانی من مضمون با گره زیاد دیدم، منتها نحو کلام، پرهیز از تکلف و اثرگذاری این بیت سالهاست یقه ام را رها نکرده: دوست دارم گِرِهی را که به کارم زده اند! این همان است که پیوسته به ابروی تو بود! 💠 «مدرس هشت» را دنبال کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/madras_8
💠 چاه | صائب تبریزی همیشه مسئله تناسبات لفظی و معنایی، مهم بوده و چنانچه رندانه بکار گرفته بشود، تلذذ ما را دو چندان می کند. تناسب چندین سطح دارد که جرجانی با نظریه معنای معنا، صرفا از تناسب اولیه معنایی پرده برداشته. یک مثال خوبی در شعر صائب هست که وقتی سخن از می کند، فعل را هم بکار می برد تا تناسب را رعایت کند. و چقدر خوب! ز اخوان راضی ام؛ تا دیدم انصاف خریداران گوارا کرد بر من چاه را، از قیمت افتادن! به و کاربردش کنار چاه هم دقت کنید تا بیشتر از تناسب و شبکه معنایی لذت ببرید. آیه تلمیح: وَشَرَوْهُ بِثَمَنٍ بَخْسٍ. 💠 «مدرس هشت» را دنبال کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/madras_8
43.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ادراک و شهود | برگی از زندگانی استاد فقید غلامرضا شکوهی • الهام یا وحی، مسئله ایست که با ادراک نفس شاعر ارتباطی نزدیک دارد و چه بسا در مواردی به مثابه هم باشند! چه اینکه در تفسیر روح القدس اختلافاتی وجود دارد... ✍️ مسعود یوسف پور | 💠 «مدرس هشت» را دنبال کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/madras_8
💠 | دوره نردبان بخاطر همراهی چهارساله شما ممنونیم🌷❤️ چنانچه اشاره کردند، دوره نردبان به نسبت معادن، مقالات کمتری داشت و رفرنس ها کمی کمتر بود. در دوره ما کلی مقاله برای معرفی خواهیم داشت که در همان قسمت ارجاع می دهیم. نظرات شما بسیار راهگشاست🌷 🎁 دوره نردبان ( کارگاه شعر و شاعری) تا امشب با تخفیف ویژه همراه است! این دوره هیچ مشابهی ندارد! جهت سفارش به ادمین صفحه پیام بدهید.
💠 مقولات | نخستین پایگاه صوتی ارائه مقالات ادبی و ولایی در هشت دقیقه! طرحی از « مدرس هشت ». به زودی... https://eitaa.com/madras_8
💠 البلا للولاء | غنی کشمیری بایست اذعان کنم که من ترجمه ای زیباتر و شیرین تر برای این روایت که بلا برای دوستان است نیافتم! بُود در اضطراب، از اهل عالم هرکه کامل شد تپیدن در میان جمله اعضا قسمت دل شد! مصراع دوم به نظر حتی بی نیاز از لخت اول، چون جریان خون راهی به درون پیدا می کند... وزن در اینجا نوعی از دوگانگی ریتم را که یادآور ضربان قلب است ایجاد کرده ( فعلن فعلن - فعلن فعلن) . در خوانش دوم بر وزن رکض خیل بخوانیدش: تَپی دن در مِی آ نِ جم لِ اع ضا قس مَتِی ( اشباع) دل شد! «نکته در وزن رکض، این است که فَعلُن، فَعَلُن نیز می آید و از زحاف است! گویا خود این بیت هم سر تپیدن دارد» 💠 «مدرس هشت» را دنبال کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/madras_8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تسکین | جلال الدین همایی «به مناسبت پنجم شوال و ورود حضرت مسلم به کوفه.» • استاد یوسف پور https://eitaa.com/madras_8
👈 تخصصی ترین دوره آموزش شعر دنبال کارگاهی هستی که شعر رو از پایه یاد بگیری؟🤔 میدونستی کارگاه ما چهارهزار هنرجو داره از سال ۹۸ تا امروز؟😳😳 🔥 نخستین کارگاه اختصاصی شعر و مضمون... «۳۰ جلسه مقدماتی / ۲۰ جلسه تخصصی از آموزش هوش موسیقایی و وزن تا مضمون یابی و چیستی مضمون...» 🎁 دوره آموزشی نردبان، کامل ترین و در عین حال روان ترین دوره ایست که با ارجاعات مقاله و کتاب، توانسته بیشترین هنرجو و درصد رضایت را داشته باشد! این دوره با پشتیبانی همراه است و ارتباط کامل با استاد! 🎁 هزینه شرکت در دوره: 1,250,000 هزینه دوره با تخفیف ماه: تنها 300,000 تومان جهت شرکت و دریافت دوره یا مشاوره، پیام بدهید: https://eitaa.com/Madras_Admin
💠 لیست هنرجویان فروردین ماه ۱۴۰۲ و آغاز به فعالیت «مدرس هشت» این لیست تکمیل خواهد شد🌷 https://eitaa.com/madras_8
16.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 هشت شوال | استاد مجاهدی • و قد یبلغ البیت البلیغ قصیدتا مطوله، لکن علی غیر طائلی • و از صائب: ندارد کوتهی در دلربایی، زلفش از عارض که مصرع چون رسا افتد به دیوان میزند پهلو! 🔻 پدر شعر آئینی، کسی ست که در مصرعی خلاصه معارف، تاریخ و اعتقادات را بیان می کند... استاد یوسف پور https://eitaa.com/madras_8
30.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 پادشاه برکه ها منتشر شد! 💠 در این پادکست، سفری علمی به هایکوی ژاپن و سه مکتبش داریم. مکتب دانرین، تیمون و شفو. همچنین در مورد ماتسو باشوی بزرگ، ریتوریک ژاپن و ادبیاتش توضیحاتی دادیم... نخستین پادکست از مجموعه « مقولات » • استاد یوسف پور 👈 تخصصی ترین پایگاه ادبیات را دنبال کنید: https://eitaa.com/madras_8
33.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مقدمه فصل دوم دوره پرمخاطب با بیشترین درصد رضایت هنرجو! 🔻مدرس دوره: استاد یوسف پور [ این دوره بروز رسانی خواهد شد ] • تعداد قسمت ها: 40 • فصل ها: دو فصل. منطوق | مضمون • فرمت ویدیوها: mp4 • میانگین زمان هر ویدیو: 15 دقیقه • پشتیبانی، تمرین، ارتباط با استاد: دارد • دریافت دوره
💠 | نردبان • این پیام، یعنی دوره ما برای کارشناسان ارشد ادبیات هم مفیده. و دوره ای که در فاز مقدماتی، هم برای عموم مردم و شاعران و هم برای معلمان ادبیات (نزدیک به چهار هنرجوی ما استاد ادبیات هستند) و هم برای دانشجویان این رشته مفید باشه، کیمیاست! 💠 «مدرس هشت» پایگاه تخصصی ادبیات https://eitaa.com/madras_8
💠 سیر تطور | مسعود یوسف پور آنچه این حقیر با بررسی سیر تطور مکاتب یافتم، مضمون در خراسانی به تعریف دکتر کامیار نزدیک است که گاه در منطوق رخ می دهد. آن هم به دلیل غنایی بودن بافت کلام است. مضمون در عراقی، طبق قول ژان پیر ریشارد؛ به نفس رابطه و موضوع اطلاق می شود. مضمون در هندی اما سه نوع متفاوت دارد؛ مضمون یابی ( صائب ) مضمون رسانی ( کلیم ) و مضمون بستن ( بیدل ). بیدل آنجا که بیت نتیجه یا مثل را به نحو درست کلام و دور از اغلاق ارائه داده، شاهکار آفریده... • به بیت زیر توجه کنید: آنجا که ادب قابل دیدار پرستی ست واکردن مژگان کم از آغوش نباشد مصراع اول، تابع قاعده خود بیدل است که از آن به طرز خیال یاد می شود. همه طرز خیال هم یعنی عقال بستن بر پای لفظ که درک معنا را عذب کند. ساحت ادب را قابل پرستیدن «دیدار» می داند و مصراع نتیجه آن یک امر فوق العاده ست...وا کردن مژگان کمتر از آغوش نیست! این یعنی رشد همان ادب عراقی در بستر ایماژیسم هندی! و ارتقاء سنت های رایج در یک مکتب. همان امری که دغدغه اش موجب شد پایان نامه دکتر قیصر امین پور برآن بنا شود. 👈 تخصصی ترین پایگاه ادبیات ولایی را دنبال کنید: https://eitaa.com/madras_8
💠 قریحه شاعر | ابن خلدون « بدان که قریحه چون پستان است، چندان که بدوشی اش شیر افزون گردد و چون فروگذاریش بخشکد!» مقدمه ابن خلدون، جلد دوم صفحه 1225. این نکته ذیل اصل یازدهم شعر و شاعری مطرح شده و در باب کثرت تمرین است. هدایت هم در باب نویسندگی « زیاد نوشتن و مشق کردن» را الزامی می داند. 💠 «مدرس هشت» پایگاه تخصصی ادبیات https://eitaa.com/madras_8
💠 | دوره امکان با فضل و لطف الهی، در مسیری خطیر قدم زدیم و شکر خدا لطف دوستان رفیق راه ماست. به نظر این هنرجوی بزرگوار، مشاهده دوره امکان بر اهل قلم واجب است!! 🔗 شرکت در دوره، مشاوره یا سوال 💠 «مدرس هشت» پایگاه تخصصی ادبیات https://eitaa.com/madras_8
💠 | نردبان دوره تخصصی نردبان در 23 قسمت، یکی از دوره های ویژه ادبیات است که برای عموم علاقمندان مفید و قابل استفاده است. جهت مشاهده نظرات، هشتگ را جستجو کنید