eitaa logo
مدرس فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام
2.3هزار دنبال‌کننده
939 عکس
92 ویدیو
122 فایل
قالَ الصَّادقُ علیه‌السلام: مَنْ تَعَلَّمَ اَلْعِلْمَ وَ عَمِلَ بِهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ دُعِيَ فِي مَلَكُوتِ اَلسَّمَاوَاتِ عَظِيماً قم، خیابان معلم، نبش کوچه ۲۱ کانال دروس مدرس فقهی در ایتا و تلگرام: @dars_madras_emb
مشاهده در ایتا
دانلود
📢گروه حدیث‌پژوهی پژوهشکده معارف اهل بیت علیهم السلام برگزار می‌کند: 🔰«کارگاه آموزشی پژوهش در تراث حدیثی و پیراحدیثی عامه» 🔶موضوعات و اساتید: 1️⃣ضرورت و اهمیت پژوهش در تراث حدیثی و پیراحدیثی عامه آیت الله حسین غیب غلامی 2️⃣شناخت مهمترین مبانی و منابع رجالی عامه حجت الاسلام و المسلمین جواد ابوالقاسمی 3️⃣نکات و ظرائف پژوهش در تراث حدیثی و پیراحدیثی عامه حجت الاسلام و المسلمین امین حسین‌پوری 4️⃣مروری بر تاریخ حدیث عامه دکتر محمدعلی موحدی 5️⃣نرم افزارهای علوم اسلامی عامه حجت الاسلام و المسلمین مجید فاطمی راشد ⏳مهلت ثبت نام: تا 11 مرداد 1402 🗓زمان برگزاری: 14 تا 26 مرداد 1402 🕔هر روز بعد از ظهر از ساعت 16 لغایت 19 و 15 دقیقه 📍مکان برگزاری: خ شهداء(صفاییه)، ک21، چهارراه اول سمت چپ، پژوهشکده معارف اهل بیت علیهم السلام 📝 ثبت نام و اطلاعات بیشتر در سایت پژوهشکده معارف اهل بیت (علیهم السلام) 👇👇👇 https://maaref.org/hadith 🔖هزینه ثبت نام: نفری 300 هزارتومان 📉تخفیف برای دانش‌پژوهان و دانش‌آموختگان مرکز تخصصی معارف اهل بیت علیهم السلام و امام شناسی؛ نفری 100 هزارتومان ✅در صورت شرکت بدون غیبت و تاخیر هر یک از دانش‌پژوهان نصف هزینه برگردانده خواهد شد. برای آگاهی نسبت به اطلاعات تکمیلی عضو کانال گروه حدیث‌پژوهی شوید: 🆔@hadith_maaref 📱ارتباط با ما: ☎️09916062695 🆔@hadith_maaref_admin
💠 روزگارش غبطه دارد ● پرده اول: جون غلامی سیاه و اهل نوبه بود. امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) او را از فضل بن عباس بن عبدالمطلب به مبلغ ۱۵۰ دینارخریداری نمود، و به ابوذر هدیه کرد. وی تا هنگام تبعید ابوذر و نیز در تبعیدگاه (ربذه) در کنار او بود. پس از وفات ابوذر در سال ۳۲هجری جون به مدینه برگشت و در خدمت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و سپس در خدمت امام حسن (علیه‌السلام) و امام حسین (علیه‌السلام) و سرانجام در خدمت امام سجاد (علیه‌السلام) بود. ● پرده دوم: جون روز عاشورا از امام اجازه خواست، امام به او اجازه نداد، و فرمود: من به تو اذن می‌دهم که از این سرزمین بروی و جان خود را حفظ کنی، زیرا تو همراه ما آمدی تا به عافیت و خوشی برسی، پس در گرفتاری ما خود را مبتلا مساز. جون گفت: ای پسر پیغمبر آیا سزاوار است که من در زمان خوشی و نعمت نان‌خور شما باشم، ولی در سختی‌ها شما را تنها بگذارم؟ درست است که بوی بد، نژاد پست و رنگ سیاه دارم، ولی شما بر من منّت بگذار و مرا به آسایش جاویدان بهشتی برسان تا بدنم خوشبو، نژادم شریف، و رویم سفید شود. نه، هرگز! به خدا قسم از شما دور نمی‌شوم تا این‌که خون سیاه خویش را با خون پاک شما درآمیزم! امام اجازه داد. ● پرده سوم: امام علیه‌السلام در کنار بدنش ایستاد و گفت: «خدایا صورتش را سفید گردان، بوی او را پاکیزه و خوشبو گردان، او را با محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم محشور کن و میان او و خاندان پیامبر آشنایی برقرار ساز.» ● پرده آخر  امام باقر علیه‌السلام از پدرش امام زین‌العابدین علیه‌السلام نقل می‌کند که پس از گذشت ده روز از شهادت جون، بدن او بوی مشک می‌داد.  @madras_emb
💠 حمله وهابى ‏ها به كربلا و ماجرای برداشتن تربت توسط صاحب ریاض ❖ آیت الله العظمی شبیری زنجانی: ● در سال 1216ق وهابى ‏ها به كربلا حمله مى‏ كنند و مردم آنجا را قتل عام مى‏ كنند. به نجف هم حمله مى ‏كنند، ولى چون قبلاً خبردار مى‏ شوند، آمادگى پيدا مى ‏كنند و آنها نمى ‏توانند كارى بكنند، اما كربلايى ‏ها غافل‏گير مى ‏شوند. از جمله به منزل صاحب رياض مى‏ ريزند تا او را بكشند. در آن موقع، رئيس روحانیت كربلا، مرحوم صاحب رياض بود. خانواده‏ اش با عجله از آنجا خارج مى ‏شوند، ولى خود صاحب رياض با طفل شیرخواری زير يك سبد مى ‏مانند و نمى ‏توانند خارج بشوند. آنها داخل خانه صاحب رياض مى ‏ريزند كه صاحب رياض را بكشند ولى او را پيدا نمى ‏كنند. عجيب اين است كه در تمام آن مدتی که مشغولِ گشتنِ خانه بودند آن طفل شيرخواره هيچ گريه نمى ‏كند و اين معجزه بود. وهابى ‏ها يك روز در كربلا قتل عام مى ‏كنند و بعد هم به قصد نجف از شهر خارج مى ‏شوند. ● یکی از بيوتى كه در زنجان رياست داشتند، بيت آميرزا ابوالقاسم بود. آميرزا ابوالقاسم مؤسّس ميرزايى ‏هاى زنجان است. پدرش (آقا سيد كاظم) شاگردِ صاحب رياض و ساکن نجف بود. وقتى مطلع مى ‏شود كه وهابى ‏ها به منزل صاحب رياض حمله كرده‏ اند، مى‏ گويد زودتر برويم استادمان را نجات بدهيم. به منزل صاحب رياض مى‏ روند و ايشان را با آن طفل شيرخواره از زير سبد نجات مى‏ دهند. نفس‏هاى آخرشان بوده و اگر دير مى‏ آمدند، تلف مى ‏شدند. بعد مى‏ گويند برويم حرم را زيارت كنيم. غسل مى ‏كنند و به حرم مى ‏روند. ● وقتی به حرم مى‏ روند، مى‏ بينند كه وهابى‏ ها ضريح مطهر را برداشته‏ اند و سوزانده‏ اند و با آن قهوه درست كرده‏ اند! با آنكه قهوه را حرام مى‏ دانستند. مى‏ بينند كه گوشه‏ اى از قبر شكاف برداشته است. آسيد كاظم نگاه مى‏ كند و مى‏ گويد: من قطعه‏ اى از بدن شریف را حس مى‏ كنم. صاحب رياض هم نگاه مى ‏كند و مى ‏گويد: نظر من هم همين است. (البته الآن ترديد دارم كدام تقدّم داشت)  سپس آسيد كاظم مى‏ گويد: الآن وقت تربت برداشتن است. ايشان دستمال سفيدى داشت. با دست مقدارى از تربت را برداشت و در دستمال گذاشت. دستمال قرمز شد. مقدارى از آن تربت را خودش برداشت و مقدارى هم به صاحب رياض داد. ● وقتی آسيد كاظم از دنيا رفت، برادرش ميركريم كه فرد ساده ‏اى بود، آن تربت را برداشت و تبديل به مهر كرد و بين اين و آن تقسيم نمود. آميرزا ابوالقاسم كه در آن وقت سيزده ـ چهارده ساله بود، وقتى از جريان مطّلع مى ‏شود، خيلى به اين طرف و آن طرف مى ‏زند و بالأخره يكى از آن مهرها را بدست مى ‏آورد و اين مهر پيوسته در بيت آميرزا ابوالقاسم بود. وی به پسرانش سفارش مى‏ كند كه قدر اين تربت را بدانيد كه چنين ويژگيهايى دارد. 📚 جرعه‌ای از دریا، ج۲، ص۳۳۵ @madras_emb
🏴 السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ، أَحْسَنَ اللَّهُ لَكِ الْعَزَاءَ فِي وَلَدِكِ الْحُسَيْنِ... سلام علیکم اعظم الله اجورکم ✔️ به فضل الهی، شروع مجدد کلاس های دوره تابستانه؛ از فردا (دوشنبه ۹ مرداد)
💠 ✅ ۷ روز فرصت باقیست.... 📆مهلت ارسال آثار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐کانال جشنواره پژوهشی امام محمد باقر علیه السلام 🆔 @jashnvare_mfeb
💠 نماز استغاثه به حضرت زهرا "سلام الله علیها" ❖ آیت الله العظمی شبیری زنجانی: ❓شخصی درباره نمازی که برای استغاثه به حضرت زهرا «سلام الله علیها» در مفاتیح الجنان نقل شده پرسید و گفت از آداب آن این است که پس از نماز، در سجده صد مرتبه «یا مَوْلاتى یا فاطِمَهُ أَغیثینى» گفته شود. آیا چنین ذکری در سجده صحیح است با این که سجده مخصوص خداوند است؟! در پاسخ گفتم: کاری که از دیگری درخواست می شود اگر مربوط به عمل مستقیم وی باشد که تحت اختیار و قدرت اوست، معنایش این است که مستقیماً این کار را انجام بده، و اگر مستقلاً تحت اختیار او نیست معنایش این است که برای آن کار، واسطه شوید و مشکل مرا حل کنید. معنای آن عبارت در سجده این است که یا فاطمه، از خداوند بخواهید، که آن حاجت من برآورده شود و گره از مشکل من باز شود. اگر کاری مربوط به خداوند است، باید از ناحیه خدا درست بشود. اگر کسی عقیده اش این باشد که افراد مستقل هستند، علت تامه هستند برای ایجاد، آن وقت حتی درخواست امور عادی نیز از افراد معمولی، شرک است. امور عادی هم تا خداوند اجازه ندهد و تقدیر و تدبیر نکند تأثیر نمی گذارد. درمان طبیب، اثرگذاری دارو و .. نیز مستقل از مشیّت و اراده خداوند نیست. بنابراین ذکر آن سجده، نه تنها شرک نیست بلکه از مصادیق امر خداوند است که «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَهَ». @madras_emb
💠 نماز استغاثه به حضرت فاطمه "سلام الله علیها" مِنْهَا اسْتِغَاثَةٌ إِلَى فَاطِمَةَ علیهاالسلام؛‏ تُصَلِّي رَكْعَتَيْنِ فَإِذَا سَلَّمْتَ فَكَبِّرِ اللَّهَ تَعَالَى ثَلَاثاً وَ سَبِّحْ تَسْبِيحَ الزَّهْرَاءِ علیهاالسلام وَ اسْجُدْ وَ قُلْ مِائَةَ مَرَّةٍ يَا مَوْلَاتِي‏ يَا فَاطِمَةُ أَغِيثِينِي ثُمَّ ضَعْ خَدَّكَ الْأَيْمَنَ عَلَى الْأَرْضِ وَ قُلْ كَذَلِكَ ثُمَّ عُدْ إِلَى السُّجُودِ وَ قُلْ كَذَلِكَ ثُمَّ ضَعْ خَدَّكَ الْأَيْسَرَ عَلَى الْأَرْضِ وَ قُلْ كَذَلِكَ ثُمَّ عُدْ إِلَى السُّجُودِ وَ قُلْ كَذَلِكَ مِائَةً وَ عَشْرَ مَرَّاتٍ. 📚 البلد الأمين و الدرع الحصين (للكفعمي)؛ ص۱۵۹ روایت شده: هرگاه برای تو به سوی خداوند حاجتی پیش آمد و سینه‌ات از آن تنگی گرفت، دو رکعت نماز بخوان و پس از سلام سه مرتبه تکبیر بگو وتسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها را بجای آور و به سجده برو و صد مرتبه بگو: يا مَوْلاتِي يا فاطِمَةُ أَغِيثِينِي (ای سرپرستم ای فاطمه به فریادم برس). پس جانب راست صورت خویش را بر زمین بگذار و همین ذکر را صد مرتبه بگو و بعد به سجده برو و صد مرتبه بگو، سپس جانب چپ چهره‌ات را بر زمین بگذار و صد مرتبه بگو، دوباره به سجده برو و صدوده مرتبه بگو و حاجت خود را در نظر بگیر، به درستی که خداوند آن را برآورده کند، ان‌شاء‌الله‌تعالی. 🔺مفاتیح الجنان @madras_emb
شماره11 آیین نامه آزمون سه مرحله ای مسابقه کتابخوانی المراجعات تعداد سوالات مسابقه 20 عدد و به صورت 3 گزینه ای خواهد بود. سوالات مسابقه در هر مرحله درتاریخ اعلام شده ، ساعت 5 عصر در کانالهای مدرسه ، مدرس ، دانش آموختگان و مدرسه سیدالشهداء علیه السلام بارگذاری خواهد شد. برای ارسال پاسخنامه فقط 30 دقیقه ( تا ساعت 5:30) فرصت در نظر گرفته شده است و اگر به هر دلیلی بعد از زمان مذکور ارسال شود ، پاسخنامه مورد قبول قرار نمی‌گیرد پاسخ های خود را باید به شکل نمونه ارسال کنید. نام و نام خانوادگی سوال 1: ب سوال2: الف و..... عزیزان شرکت کننده میتوانند پاسخ را به صورت دست نویس روی کاغذی نوشته و عکس آن را به آدرس @Amira140 در پیام رسان ایتا بفرستند و یا به صورت تایپ شده ، به همین آدرس ارسال کنند. ویرایش آنچه که ارسال شده ، تا قبل از ساعت 17:30، مانعی ندارد. دوستانی که قصد شرکت در مسابقه را دارند باید تا قبل از ساعت 5 عصر روز چهارشنبه 11 مرداد ماه مشخصات خود ( نام و نام خانوادگی ، شماره تلفن همراه و اینکه از مدرسه فقهی یا دانش آموختگان یا .... هستند ) را برای @Amira140 ارسال نمایند.
شماره12 قابل توجه شرکت کنندگان در مسابقه ، باتوجه به پرسش مکرر در مورد امتیازات و استفاده از کتاب هنگام مسابقه ، اعلام میشود که _هر سوال دارای یک امتیاز می باشد. _با توجه به اینکه استفاده از کتاب ، هنگام آزمون بلامانع می باشد، شرکت کنندگان در مسابقه اگر پاسخنامه را تا دقیقه 15 ارسال کنند، 2 امتیاز و کسانی که تا دقیقه 20 ارسال کنند، 1 امتیاز ویژه به آنان تعلق خواهد گرفت.
شماره13 بسیار مهم قابل توجه شرکت کنندگان در مسابقه ، باتوجه به معلوم نبودن زمان ویرایش پیام در پیام رسان ایتا ، در صورتی که در زمان قانونی ، مایل به تغییر پاسخ خود می‌باشید ، لازم هست ، کل پیام پاک شده و پاسخنامه دوباره بارگذاری شود. پیام های ویرایش شده کأن لم یکن تلقی خواهد شد.
شماره14 کمتر از یک ساعت تا آغاز آزمون مرحله اول باقی مانده است... به عنوان نکات آخر لازم به ذکر است که مشاوره و همکاری گروهی برای پاسخگویی به سوالات ،خلاف عدالت و ممنوع می‌باشد. لطفاً اطلاعیه های قبلی که قوانین این آزمون رو بیان کرده است را به دقت مطالعه فرمائید تا حق هیچ شرکت کننده ای ، ضایع نشود.
قال رسولُ الله صلی الله علیه و آله: یا أَبَاذَرٍّ الْجُلُوسُ سَاعَةً عِنْدَ مُذَاکرَةِ الْعِلْمِ أَحَبُّ إِلَی اللهِ مِنْ قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ کلِّهِ اثْنَا عَشَرَ أَلْفَ مَرَّة ... ❇️ جلسه علمی آیت الله العظمی شبیری زنجانی «دام ظله» امشب (۱۲ مرداد) ساعت ۲۱ در دفتر معظم له برگزار می‌شود و طلاب عزیز می توانند در این جلسه شرکت فرمایند. 📍خیابان بهار؛ کوچه ۶؛ پلاک ۲۵
🔆 اصحاب اینگونه تسلیم بودند حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ زِيَادِ بْنِ جَعْفَرٍ اَلْهَمَدَانِيُّ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى بْنِ عُبَيْدٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْهَمْدَانِيِّ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ: قُلْتُ لِلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ أَخْبِرْنِي عَنْ زُرَارَةَ هَلْ كَانَ يَعْرِفُ حَقَّ أَبِيكَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ نَعَمْ فَقُلْتُ لَهُ فَلِمَ بَعَثَ اِبْنَهُ عُبَيْداً لِيَتَعَرَّفَ اَلْخَبَرَ إِلَى مَنْ أَوْصَى اَلصَّادِقُ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ إِنَّ زُرَارَةَ كَانَ يَعْرِفُ أَمْرَ أَبِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ نَصَّ أَبِيهِ عَلَيْهِ وَ إِنَّمَا بَعَثَ اِبْنَهُ لِيَتَعَرَّفَ مِنْ أَبِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ هَلْ يَجُوزُ لَهُ أَنْ يَرْفَعَ اَلتَّقِيَّةَ فِي إِظْهَارِ أَمْرِهِ وَ نَصِّ أَبِيهِ عَلَيْهِ وَ أَنَّهُ لَمَّا أَبْطَأَ عَنْهُ اِبْنُهُ طُولِبَ بِإِظْهَارِ قَوْلِهِ فِي أَبِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَلَمْ يُحِبَّ أَنْ يُقْدِمَ عَلَى ذَلِكَ دُونَ أَمْرِهِ فَرَفَعَ اَلْمُصْحَفَ وَ قَالَ اَللَّهُمَّ إِنَّ إِمَامِي مَنْ أَثْبَتَ هَذَا اَلْمُصْحَفُ إِمَامَتَهُ مِنْ وُلْدِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ. 📚كمال الدين و تمام النعمة ؛ج ۱ ؛ص ۷۵ ابراهیم بن محمد میگوید به امام رضا (علیه‌السّلام) گفتم: ‌ای پسر پیامبر خدا! درباره زراره برایم بگو که آیا پدرت را به امامت قبول داشت؟ فرمود: «آری». به ایشان گفتم: پس چرا پسرش عبید اللّه را فرستاد تا از وصیّ امام جعفر صادق (علیه‌السّلام) خبر بگیرد؟ فرمود: زراره حقّ امامت پدرم و نصّ پدرش بر امامتِ او را به رسمیت می‌شناخت و دلیل اعزام پسرش برای خبر گرفتن از وضعیت پدرم، این بود که بداند آیا تقیّه را در اظهار امامت او و نصّ پدرش بر آن را کنار بگذارد یا نه. و وقتی پسرش عبیداللّه طول داد و از او درخواست شد که نظرش را در باره پدرم بدهد، از آن‌جا که دوست نداشت بدون دستور امام، اقدام به آن کند، قرآن را روی دست گرفت و چنین گفت: خداوندا! همانا امام من، کسی از فرزندان صادق (علیه‌السّلام) است که این قرآن، امامتش را تأیید کرده باشد. @madras_emb
شماره15 با عنایت به برگزاری مرحله اول مسابقه کتابخوانی کتاب شریف المراجعات، اسامی شرکنندگان ، امتیازات و کلیدسوالات ، خدمت عزیزان تقدیم میشود. در ضمن ،لازم بذکر است ، همانطوریکه قبلتر اشاره شد، برندگان مسابقه ، بعد از انجام سه مرحله پیش بینی شده معرفی خواهند شد. دوستانی که به هر دلیلی در مرحله اول شرکت نکردند می توانند در مراحل بعدی حضور داشته باشند. چهارشنبه همین هفته ساعت 5 آزمون مرحله دوم برگزار میشود ؛ گوش به زنگ باشید.... یاعلی
🌹عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَيْرَ قَذَفَ‏ فِي‏ قَلْبِهِ‏ حُبَّ الْحُسَيْنِ علیه السلام وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ. شماره (1) سفر زیارتی ✔️ویژه اساتید، طلاب ممتاز (نیمسال اول و دوم سال 1401) مدرس فقهی امام محمدباقر علیه السلام ▪️ تاریخ سفر: زمان رفت: چهارشنبه ۸شهریور (برابر با ۱۳ صفر) زمان برگشت: جمعه۱۷ شهریور (۲۲صفر) ▪️تاریخ ثبت نام: از دوشنبه 16 مرداد تا پنجشنبه 19 مرداد هزینه دریافتی از عزیزان، یک میلیون و ششصد هزار تومان است که برای ثبت نام اولیه باید یک میلیون تومان واریز نمایید. 👈جهت ثبت نام، فیش واریزی و نام و نام خانوادگی خود را در ایتا به آدرس @M_J_Ayoubi یا شماره 09191714230 ارسال فرمایید. ( واریز به شماره کارت 6037997700979660 به نام محمدجواد ایوبی) 📌با توجه به محدودیت ظرفیت، اولویت با عزیزانی است که زودتر ثبت نام فرمایند.
شماره16 قابل توجه شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی کتاب شریف المراجعات فردا چهارشنبه ساعت 5 عصر به روال آزمون مرحله اول ، سوالات بارگزاری خواهدشد. با توجه به اعتراض بعضی از دوستان در مورد بارگذاری نمرات با اسم شرکت کنندگان در مسابقه ، برای اعلان نمرات در این مرحله نیازمند کدملی دوستان هستیم. پس هنگام بارگزاری پاسخنامه ، ارسال کدملی فراموش نشود.
شماره17 قابل توجه شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی کتاب شریف المراجعات آیین نامه آزمون سه مرحله ای مسابقه کتابخوانی المراجعات خدمتتان تقدیم میشود. - تعداد سوالات مسابقه 20 عدد و به صورت 3 گزینه ای خواهد بود. - سوالات مسابقه در هر مرحله درتاریخ اعلام شده ، ساعت 5 عصر در کانالهای مدرسه ، مدرس ، دانش آموختگان و مدرسه سیدالشهداء علیه السلام بارگذاری خواهد شد. - برای ارسال پاسخنامه فقط 30 دقیقه ( تا ساعت 5:30) فرصت در نظر گرفته شده است و اگر به هر دلیلی بعد از زمان مذکور ارسال شود ، پاسخنامه مورد قبول قرار نمی‌گیرد. - پاسخ های خود را باید به شکل نمونه ارسال کنید. نام و نام خانوادگی سوال 1: ب سوال2: الف و..... عزیزان شرکت کننده میتوانند پاسخ را به صورت دست نویس روی کاغذی نوشته و عکس آن را به آدرس @Amira140 در پیام رسان ایتا بفرستند و یا به صورت تایپ شده ، به همین آدرس ارسال کنند. - هر سوال دارای یک امتیاز می باشد. - با توجه به اینکه استفاده از کتاب ، هنگام آزمون بلامانع می باشد، شرکت کنندگان در مسابقه اگر پاسخنامه را تا دقیقه 15 ارسال کنند، 2 امتیاز و کسانی که تا دقیقه 20 ارسال کنند، 1 امتیاز ویژه به آنان تعلق خواهد گرفت. - باتوجه به معلوم نبودن زمان ویرایش پیام در پیام رسان ایتا ، در صورتی که در زمان قانونی ، مایل به تغییر پاسخ خود می‌باشید ، لازم هست ، کل پیام پاک شده و پاسخنامه دوباره بارگذاری شود. پیام های ویرایش شده کأن لم یکن تلقی خواهد شد. -
- مشاوره و همکاری گروهی برای پاسخگویی به سوالات ،خلاف عدالت و ممنوع می‌باشد. - دوستانی که به هر دلیلی در مرحله اول شرکت نکردند می توانند در مراحل بعدی حضور داشته باشند. - با توجه به اعتراض بعضی از دوستان در مورد بارگذاری نمرات با اسم شرکت کنندگان در مسابقه ، برای اعلان نمرات در این مرحله نیازمند کدملی دوستان هستیم. پس هنگام بارگذاری پاسخنامه ، ارسال کدملی فراموش نشود.
🔆 وظیفه مردم عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ سِنَانٍ عَنِ ابْنِ مُسْكَانَ عَنْ سَدِيرٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام إِنِّي تَرَكْتُ مَوَالِيَكَ مُخْتَلِفِينَ يَتَبَرَّأُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ قَالَ فَقَالَ وَ مَا أَنْتَ وَ ذَاكَ إِنَّمَا كُلِّفَ النَّاسُ ثَلَاثَةً مَعْرِفَةَ الْأَئِمَّةِ وَ التَّسْلِيمَ لَهُمْ فِيمَا وَرَدَ عَلَيْهِمْ وَ الرَّدَّ إِلَيْهِمْ فِيمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ. 📚الكافي؛ ج‏۱ ؛ ص۳۹۰ سدير گويد: به امام باقر عليه السلام عرض كردم: من دوستان شما را در حالى ترك کردم (و بسوى شما آمدم) كه اختلاف داشتند و از يك ديگر اعلام بيزارى مى‌‏کردند، امام فرمود: تو را با وضع آنها چكار؟ همانا مردم سه تكليف دارند: 1. شناختن ائمه علیهم السلام. 2. تسليم بودن در برابر آنها. 3. ارجاع اختلافات خود را به ايشان (ائمه علیهم السلام). @madras_emb