eitaa logo
قرآن ومعارف مدرسه مهدیه
151 دنبال‌کننده
367 عکس
186 ویدیو
22 فایل
آموزش قرآن .عقائداسلامی،احکام، ادبیات عرب پنج شنبه هاازساعت ۵ عصرالی ۸ شب برادران دوشنبه هاازساعت ۱۲،۳۰ الی ۱۷خواهران مکان.تهران: میدان شوش خیابان فدائیان اسلام جنب مسجدمهدیه پ ۱۳۶۳
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظهورامام عصر[عج]نزدیک است 💙❤️🥀❤️💙 آیت الله میرباقری 🔹کانال قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 از حوادث سوریه (منطقه) تعجب نکنیم! | منبع : جلسه ۳۹ از مبحث « انسان شناسی در آئینه صحیفه سجادیه» 🔹کانال قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
بسم الله الرحمن الرحیم ☘برای کسانی که کار نیک انجام دادند، پاداش نیک و زیاده برآن می باشد. بر چهره آنان غبار (اندوه) و خواری ننشیند، آنان اهل بهشت اند و جاودانه در آن خواهند ماند. سوره یونس/آیه 26☘ 🌱 احتراما باستحضار می رساند در لبیک به ندای رهبر معظّم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک و حمایت ازشیعیان لبنان وجبهه مقاومت مدرسه علوم دینیه مهدیه اقدام به جمع‌آوری کمک های نقدی شما بزرگواران نموده و به لطف خداوندمتعال ومدد امام عصر[عج] تابحال قریب به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان جمع آوری نموده است 🌱 لذا عزيزانی که مایل به مشارکت در این کار خیر می باشندجهت تسلای دل امام زمان [عج] و به نیت سلامتی و فرج حضرت مبالغ دلخواه خود را به شماره کارت زیر واریز نمایند👇 ۶۳۶۲۱۴۱۰۴۳۳۰۳۰۸۱ به نام مسعود روشن دل پس از واریزمبلغ به همراه ۰۹۱۲۲۷۲۵۴۶۰ گودرزی اطلاع دهید📣 💐اميدواريم در سايه توجهات الهي ومولایمان امام عصر[عج] همواره موفق و مؤيد باشيد و خداوند متعال در تمام شئونات زندگي راهنما و نگهدار شما و خانواده محترمتان باشد 🤲 کانال آموزش قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوش مصنوعی، برای نخستین بار صحنه‌هایی از هجوم به خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را بازسازی و برای تبیان به تصویر کشیده است. ✅ کانال قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇🔻 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
48867_1397122102724_3972648.mp3
3.97M
السلام علیک یاخانم ام البنین🏴 روضه و توسل ویژۀ شهادت حضرت اُم البنین سلام الله علیها به نفسِ حاج مهدی سلحشور قسم به گریه ی صاحب عزایِ اُمِّ بَنین من آفریده شدم با دعای اُمِّ بَنین قسم به کعبه که از کعبه حُرمتم بیش است چنان که سوختم از ماجرایِ اُمِّ بَنین پس از ظهور اگر آمدم مدینه رفیق قرارمان دَمِ ایوان طلایِ اُمِّ بَنین به جانِ دستِ قلم،در جزا نمی سوزد دلی که سوخت در نینوایِ اُمِّ بَنین مکان گریه برای حسین اگر حرم است مگو بقیع، بگو کربلایِ اُمِّ بَنین شبیه مشک اباالفضل می چکد اشکم به پای غربتِ بی انتهایِ اُمِّ بَنین اگر چه دست ندارد به تن،ز راه کرم گرفته دستِ مرا،مرتضایِ اُمِّ بَنین به یادِ چادر زهراست،بالِ شان خاکی کبوترانِ حریمِ هوایِ اُمِّ بَنین سالروزشهادت خانم ام البنین تسلیت وتعزیت باد🏴 🔹کانال قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اوصاف امام عصر[عج] آیت الله وحیدخراسانی 🔹کانال قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 رباعی گفتی و تقدیم سلطان غزل کردی شعرخوانی محسن رضوانی در مدح حضرت ام‌البنین(س) 🔹کانال قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
48869_1397122104502_1235208.mp3
1.24M
السلام علیک یازوجه امیرالمؤمنین علیه السلام🏴 روضه خانم ام البنین🏴 بانوای :میثم مطیعی 🔹کانال قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
بسم الله الرحمن الرحیم بشریت در طول هزاران سال برای دستیابی به زندگی مطلوب و سعادتمند کوشیده و در این مدت طولانی راه‌های فراوانی را تجربه کرده است. نظام‌های گوناگونی بر مبنای نظریه‌‌های مختلف به وجود آمده و هر یک در کنار فراهم آوردن فرصت‌هایی برای بخشی از جامعه بشری، مهلکاتی را هم به دنبال داشته و در نهایت نظام‌های سلطنتی، آنارشیستی، سوسیالیستی و لیبرالیستی بر مبنای تئوری‌های نژادپرستانه، طبیعت‌گرایانه و انسان‌محور تشکیل شده است؛ اما همچنان بشریت از فقر و بی عدالتی و سردرگمی به معنای گسترده رنج می‌برد.  در این میان، نظریه‌ای که بتواند کشتی طوفان‌زده بشریت را از رنج هزاران ساله نجات داده، به ساحل امنیت و عدالت برساند، تنها در سایه شناختی صحیح و درکی درست از حقیقت انسان و هستی قابل استنباط و ارائه است و این مهم جز از طریق وحی الهی و بهره‌گیری از بیان خدایی که خالق آدم و عالم است و توجه به جهان‌بینی و انسان‌شناسی قرآنی دست‌یافتنی نیست. به باور ما، این نظریه مایه و محور اصلی اندیشه حضرت آیت‌اللّه‌العظمی خامنه‌ای را تشکیل می‌دهد و آن عبارت است از «دکترین انتظار» که بر پایه تفسیر تمدنی‌ـ سیاسی و اجتماعی‌ـ از قرآن کریم قابل تبیین است. در این گرایش تفسیری، مفسری که به عرصه تمدن‌سازی توجه دارد، به دنبال یافتن مبانی و آموزه‌های تمدن‌ساز در قرآن کریم و ارائه الگوی تمدنی آن و پیوند آن با عرصه عمل در ساختن تمدن قرآنی است. در بینش دکترین انتظار، روش کلان قرآن برای رسیدن به هدف نهایی، ایجاد نظام کلان و نظام‌های خردتر مرتبط با آن برای تبدیل جامعه به محیطی مناسب برای تربیت گسترده و عمومی انسان‌هاست. این روش در مفهوم «مهدویت» و «انتظار» ریشه دارد و دکترین انتظار، نظریه ساختن دنیا بر اساس هدف آفرینش و تبیین سازوکار رسیدن به آرمان قرآن و تعالی بشریت است. «انتظار» از کلیدواژه‌های اصلی فهم دین است. بر اساس این، در پرتو این کلیدواژه روشن می‌شود که هدف اصلی دین، که همانا رسیدن همه انسان‌ها به كمال عبودیت و خلافت الهی است، تنها در سایه برپایی نظامی حق‌مدار و عدالت‌گستر قابل دستیابی است كه سراسر زمین را به مدرسه‏ای برای تحصیل معارف بلند و تربیت انسان‌هایی شایسته تبدیل كرده و گستره جهان را، ‌بستری برای شكوفایی و رشد استعدادهای الهی و انسانی آنها سازد. انبیا برای این هدف قیام کرده‌‌اند و امامت هم‌ـ به حکم آنکه ادامه نبوت است‌ـ‌ همان هدف ایجاد جامعه و نظام عادلانه اسلامی و کوشش برای دوام و گسترش آن را دنبال می‌‌کند. رهبر معظم انقلاب در این باره می‌‌فرمایند: «انبیا برای پیراستن و آراستن مردم، از روش مدرسه و خانقاه استفاده نکردند. انبیا معتقد به تربیت فردی نیستند. مدرسه‌بازی و موعظه‌کاری و تربیت فردی کار انبیا نیست. انبیا در برابر این پرسش که چگونه می‌توان انسان را ساخت؟ تنها یک پاسخ دارند: محیط سالم؛ محیطی که بتواند او را در خود بپروراند. باید در منگنه یک «نظام» انسان‌ها به شکل دلخواه ساخته شوند و بس!» «پیغمبران می‌آیند که یک چنین جامعه‌ای درست کنند. در این جامعه هر که بیاید انسان می‌شود. اگر انسان کامل هم نشود، مجبور می‌شود به رفتار انسان‌ها حرکت کند. هر که بخواهد خوب باشد، در جامعه پیغمبر می‌تواند خوب باشد؛ در جامعه‌های غیرالهی اینجوری نیست.» 🔸دکترمحمد عینی‌زاده‌موحد 🔹کانال قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی (کامل) امام خمینی در رابطه با برداشتهای مختلف از انتظار فرج امام عصر(عج)✅ 🔹کانال قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتظارفرج امام عصر(عج)ازنگاه آیت الله امام خامنه ای (حفظهُ الله) 🔹کانال قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
87.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تشکيل حکومت اسلامي در زمان غيبت ( آیت الله حسيني قزويني ) 🔹کانال قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹اللّهمّ إنّا نرغب إليك في دوله كريمه، تعزّ بها الاسلام و أهله، و تذلّ بها النّفاق و أهله، و تجعلنا فيها من الدّعاة إلی طاعتك، و القادة إلی سبيلك، و ترزقنا بها كرامه الدّنيا و الاخره،💙 🔹خدايا! ما از تو تمنا و اميد داريم كه دولت با كرامت (آن امام را به ظهور آوری) و اسلام و اهلش را به آن عزت بخشی و نفاق و اهلش را به او خوار گردانی و ما را در آن دولت حقه از دعوت كنندگان به طاعتت و پيشوايان راه هدايتت قرار دهی، و به واسطه آن بزرگوار كرامت دنيا و آخرت را روزی ما فرمايی✅ منبع:مفاتیح الجنان/دعای افتتاح 🔹کانال قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
بسم الله الرحمن الرحیم ☘برای کسانی که کار نیک انجام دادند، پاداش نیک و زیاده برآن می باشد. بر چهره آنان غبار (اندوه) و خواری ننشیند، آنان اهل بهشت اند و جاودانه در آن خواهند ماند. سوره یونس/آیه 26☘ 🌱 احتراما باستحضار می رساند در لبیک به ندای رهبر معظّم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک و حمایت ازشیعیان لبنان وجبهه مقاومت مدرسه علوم دینیه مهدیه اقدام به جمع‌آوری کمک های نقدی شما بزرگواران نموده و به لطف خداوندمتعال ومدد امام عصر[عج] تابحال قریب به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان جمع آوری نموده است 🌱 لذا عزيزانی که مایل به مشارکت در این کار خیر می باشندجهت تسلای دل امام زمان [عج] و به نیت سلامتی و فرج حضرت مبالغ دلخواه خود را به شماره کارت زیر واریز نمایند👇 ۶۳۶۲۱۴۱۰۴۳۳۰۳۰۸۱ به نام مسعود روشن دل پس از واریزمبلغ به همراه ۰۹۱۲۲۷۲۵۴۶۰ گودرزی اطلاع دهید📣 💐اميدواريم در سايه توجهات الهي ومولایمان امام عصر[عج] همواره موفق و مؤيد باشيد و خداوند متعال در تمام شئونات زندگي راهنما و نگهدار شما و خانواده محترمتان باشد 🤲 کانال آموزش قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
🥀🌸🌷🌸🥀 دریاست نبی و گوهرش فاطمه است مولاست علی و همسرش فاطمه است با آنکه حسین است پناه دو جهان او خود به پناه مادرش فاطمه است فرارسیدن ولادت با سعادت خانم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خجسته ومبارک باد 🥀🌸🌷🌸🥀 🔹کانال قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ 🔴 حضرت آیت الله شیخ محسن اراکی: 🔹 ما انتظار داریم هرچه زودتر شاهد اجرای قانون عفاف و حجاب باشیم و اگر نشود ملت ما قطعا کسانی را که مانع اجرای این قوانین بشوند مؤاخذه خواهند کرد. 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
بسم الله الرحمن الرحیم ☘تشکیل حکومتداسلامی درعصر غیبت امام عصر [عج]🔰📚 از جمله روایاتی که برای مشروع نبودن تشکیل حکومت در عصر غیبت، مورد استفاده واقع شده، روایاتی است که به ظاهر قیام مسلحانه را پیش از ظهور مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) منع می‌کند و تاکید دارد که این گونه قیام‌ها به ثمر نمی‌رسد. روایات یاد شده را شیخ حر عاملی در وسائل الشیعه گرد آورده است. ۱.۱ - روایات دسته اول برخی از این روایات، به طور عام، هرنوع قیام و برافراشتن هر پرچمی را پیش از ظهور حضرت حجت (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) محکوم و پرچمدار آن را طاغوت یا مشرک معرفی می‌کنند. امام صادق (علیه‌السّلام) فرمود: هرپرچمی پیش از قیام قائم بر افراشته شود، صاحب آن، طاغوتی است که برابر خدا پرستش می‌شود. (کل رایة ترفع قبل قیام القائم فصاحبها طاغوت یعبد من دون الله عز و جل)[۱] برافراشتن پرچم، کنایۀ از اعلان جنگ با نظام حاکم و تلاش برای تاسیس حکومت جدید است. واژۀ «طاغوت» و جمله «یعبد من دون الله» در این حدیث به خوبی بیانگر آن است که مقصود از «پرچم برافراشته شده پیش از قیام قائم» پرچمی است که مقابل خدا و رسول و امام (علیه‌السّلام) برافراشته شود و برافرازنده آن، مقابل حکومت خدا، حکومتی تاسیس کند و در پی آن باشد که به خواسته‌های خود جامه عمل بپوشاند. بنابراین، نمی‌توان شخص صالحی را که برای حاکمیت دین، قیام و اقدام کرده است، طاغوت خواند؛ زیرا در این صورت، چنین پرچمی نه فقط مقابل پرچم قائم برافراشته نشده که در مسیر و طریق و جهت او خواهد بود. افزون بر این، اگر با استناد به این روایات، هرگونه قیام و نهضتی را محکوم و غیرمشروع بدانیم، این گونه برداشت، با روایت‌های جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و نیز با سیرۀ پیامبر و امامان معصوم (علیهم‌السّلام) تعارض دارد و در مقام تعارض، باید از این روایات صرف نظر کرد. ۱.۲ - روایات دسته دوم روایاتی که بیانگر ناکامی و موفق نشدن قیام‌های پیش از قیام مهدی (علیه‌السّلام) است. این دسته از روایات، در ضمن، به مشروع نبودن تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی اشاره دارد؛ زیرا قیامی که بدون ثمر باشد، از دیدگاه عقل و عقلا ناپسند است. امام سجاد (علیه‌السّلام) فرمود: به خدا سوگند! هیچ یک از ما پیش از قیام قائم خروج نمی‌کند؛ مگر این که مثل او، مانند جوجه‌ای است که پیش از محکم شدن بال‌هایش از آشیانه پرواز کرده باشد. در نتیجه، کودکان او را گرفته و با او به بازی می‌پردازند. (و الله لا یخرج واحد منا قبل خروج القائم علیه‌السّلام الا کان مثله مثل فرخ طار من و کره قبل ان یستوی جناحاه فاخذه الصبیان فعبثوا به)[۲][۳] از این روایت نتیجه گرفته‌اند که قیام برای تشکیل حکومت اسلامی، نه فقط بی‌نتیجه است که گرفتاری و ناراحتی اهل بیت (علیهم‌السّلام) را نیز در پی دارد؛ بنابراین باید از تشکیل حکومت اسلامی پیش از قیام مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) چشم پوشید. ۱.۲.۱ - جهات باطلان روایت استناد به این روایت و مانند آن از جهاتی باطل است: ۱. این روایت، در صدد این نیست که اصل جواز قیام را رد کند؛ بلکه پیروزی را نفی می‌کند. اگر نفی جواز کند، قیام امام حسین (علیه‌السّلام) برابر یزید و نیز قیام زید بن علی و حسین بن علی شهید فخ و... را محکوم کرده است، با این که بدون تردید، این قیام‌ها مورد تایید امامان (علیهم‌السّلام) بوده است. ۲. عدم پیروزی قیام، دلیل نفی تکلیف به قیام نیست؛ برای نمونه در جنگ صفین، شایع شد که معاویه مرده است. این خبر باعث شادی مردم شد. اما حضرت علی (علیه‌السّلام) در مقابل شادی مردم، فرمود: «سوگند به آن خدا که جان من در قبضه قدرت او است! معاویه هلاک نمی‌شود تا مردم بر او هماهنگ شوند.» از آن حضرت پرسیدند: «بنابراین، چرا با او می‌جنگید؟» امام فرمود: «می‌خواهم بین خود و خدایم عذر داشته باشم.» [۴] این روایت و مانند آن، بیانگر این معنا است که انسان مسلمان، باید به تکلیف خود عمل کند و نباید انتظار داشته باشد به نتیجه مطلوب برسد. ۳. امکان دارد مقصود از جمله «منا اهل البیت» فقط امامان معصوم (علیهم‌السّلام) باشد؛ زیرا شیعیان، از آنان انتظار خروج مسلحانه داشتند و ایشان با توجه به شرایط حاکم بر آن زمان، می‌خواستند با اخبار غیبی، آنان را قانع کنند که هرکس از ما پیش از قیام قائم خروج کند، به علت نبود امکانات لازم، پیروز نخواهد شد و مصلحت اقتضا می‌کند خروج مسلحانه نداشته باشند. ۴. در برخی روایات، به قیام‌های پیش از قیام قائم بشارت داده شده است که زمینه ساز حکومت مهدی (علیه‌السّلام) هستند. بدون تردید، زمینه سازی آن‌ها، به لحاظ موفقیت آن قیام‌ها است. افزون بر این که ایجاد آمادگی، خود بزرگ‌ترین ثمرۀ این قیام‌ها می‌باشد.
۵. اگر بگوییم این روایات در بیان نهی از مبارزه با ستم و فساد است، با آیات جهاد و امر به معروف و نهی از منکر و نیز با سیرۀ امامان معصوم (علیهم‌السّلام) ناسازگار است؛ ازاین رو باید به دور افکنده شود. ۱.۳ - روایات دسته سوم روایاتی که برای مشروع نبودن تلاش در راه ایجاد حکومت اسلامی در دوره غیبت، بدان‌ها استناد شده است. این روایات، مردم را به سکوت و سکون فرامی خواند و از مشارکت در هرقیام و مبارزه‌ای پیش از تحقق نشانه‌های ظهور باز می‌دارد. امام صادق (علیه‌السّلام) فرمود: ‌ای سدیر! در خانه بنشین و به زندگی بچسب. آرامش داشته باش، تا آن هنگام که شب و روز آرام هستند؛ اما هنگامی که خبر رسید که سفیانی خروج کرده به سوی ما بیا، اگرچه با پای پیاده باشد. (یا سدیر الزم بیتک و کن حلسا من احلاسه و اسکن ما سکن اللیل و النهار فاذا بلغک ان السفیانی قد خرج فارحل الینا و لو علی رجلک)[۵] از دیدگاه برخی، مقتضای این روایات به سدیر منحصر نیست؛ بلکه بر همه واجب است تا خروج سفیانی و دیگر نشانه‌ها و سرانجام تا قیام قائم (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، سکوت کرده و از قیام و خروج خودداری کنند. در پاسخ گفتنی است تعمیم حکم به همۀ افراد، در همۀ زمان‌ها متوقف بر این است که آگاه باشیم شخص خاص یا مورد خاصی، مورد نظر امام نبوده است. در روایات یاد شده و مانند آن، نه فقط چنین علمی نداریم که خلاف آن برای ما ثابت است. [۶] ۱.۴ - روایات دسته چهارم از روایاتی که بر مشروع نبودن ایجاد حکومت اسلامی در دورۀ غیبت بدان استناد شده، روایاتی است که به صبر دعوت کرده و از شتاب، نهی کرده است. در برخی از این روایات، آمده است که انسان مسلمان، پیش از فرارسیدن موعد فرج و زوال ملک ستمگر، نباید خود را به زحمت بیندازد و دنبال برقراری حکومت عدل باشد. امام علی (علیه‌السّلام) فرمود: به زمین بچسبید و بر بلاها صبر کنید. دست‌ها و شمشیرهایتان را در جهت خواست‌های زبانتان به حرکت درنیاورید و در آنچه خداوند سبحانه و تعالی برای شما در آن عجله قرار نداده، عجله نکنید. اگر کسی از شما در رخت‌خواب بمیرد، ولی به خدا و رسول و اهل بیت رسول، شناخت و معرفت داشته باشد، شهید از دنیا رفته و اجر او با خدا است و آنچه را از اعمال نیک نیت داشته، پاداشش را خواهد برد و همان نیت خیر او در ردیف به کار گرفتن شمشیر است. بدانید که برای هرچیز مدت و سرآمدی است. [۷] بدون تردید سخنان امام علی (علیه‌السّلام) در ارتباط با مورد خاص و شرایط ویژه است. از طرفی روایاتی نیز از امامان (علیهم‌السّلام) نقل شده که در آن، بسیاری از قیام‌های علویان و غیر آن، تایید شده است. همچنین قیام‌هایی صورت گرفته است که شیعیان و عالمان معروف، در آن شرکت داشته‌اند. این دسته از روایات، روایات پیشین را توضیح می‌دهند و تفسیر می‌کنند؛ از جمله محمد بن ادریس، در کتاب سرائر آورده است: فردی در محضر امام صادق (علیه‌السّلام) سخن از قیام به میان آورد و از خروج کسانی پرسید که از اهل بیت قیام می‌کنند، سؤال کرد. حضرت فرمود: پیوسته من و شیعیانم بر خیر هستیم، تا هنگامی که قیام کننده از آل محمد (علیهم‌السّلام) قیام کند. چقدر دوست دارم که شخصی از آل محمد (علیهم‌السّلام) قیام کند و من مخارج خانواده او را بپردازم. (لا ازال انا و شیعتی بخیر ما خرج الخارجی من آل محمد و لوددت ان الخارجی من آل محمد خرج و علی نفقة عیاله)[۸][۹] نیز روایاتی که دربارۀ سنگینی مسئولیت مسلمانان راستین و ارزش آنان در دوران غیبت وارد شده است که روایات پیشین را که در نهی از قیام مسلحانه وارد شده بود رد می‌کند. افزون بر آنچه گفته شد، تایید برخی از قیام‌ها-از جمله قیام زید، قیام حسین بن علی شهید فخ (این واقعه به رهبری حسین بن علی بن حسن معروف به صاحب فخ از نوادگان امام حسن(ع) در عصر امام کاظم(ع)، و قیام توابین-خود دلیلی بر تاویل روایات ناهی از قیام است. [۱۰] ۲ - عناوین مرتبط زمینه سازان ظهور، یاران حضرت مهدی (علیه‌السلام)، شرایط ظهور، نشانه‌های ظهور ۳ - پانویس ۱. ↑ کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج۸، ص۲۹۵، ح ۴۵۲.     ۲. ↑ کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج۸، ص۲۶۴.     ۳. ↑ نعمانی، محمد بن ابراهیم، الغیبة، ص۱۹۹، ح ۱۴.     ۴. ↑ ابن شهرآشوب، المناقب، ج۲، ص۲۵۹. ۵. ↑ کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج۸، ص۲۶۴، ح ۳۸۳.     ۶. ↑ کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج۲، ص۲۴۲.     ۷. ↑ سید رضی، نهج البلاغه، خطبه ۲۳۳. ۸. ↑ شیخ حر عاملی، وسائل الشیعة، ج۱۵، ص۵۴، ح ۱۹۹۷۵.     ۹. ↑ مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج۴۶، ص۱۷۲، ح ۲۱.     ۱۰. ↑ جمعی از نویسندگان، چشم به راه مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، مقاله «حکومت اسلامی در عصر انتظار»، محمد صادق مزینانی، ص۱۱۹-۱۳۸ ۴ - منبع فرهنگ نامه مهدویت، خدامراد سلیمیان، ص۳۴۹-۳۵۴، برگرفته از «قیام‌های پیش از ظهور»    ترجمه نوع 1 ترجمه نوع 2 ترجمه نوع 3 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
🔴 فقط یکبار گریه کردم ستارخان در خاطراتش می‌گوید: من هیچوقت گریه نکردم، چون اگر گریه می‌کردم آذربایجان شکست می‌خورد و اگر آذربایجان شکست می‌خورد ایران شکست می‌خورد. اما یک بار گریستم و آن زمانی بود که ۹ ماه در محاصره بودیم بدون آب و بدون غذا از قرارگاه آمدم بیرون، مادری را دیدم با کودکی در بغل کودک از فرط گرسنگی به سمت بوته علفی رفت و باضعف شدید بوته را با خاک ریشه میخورد گفتم الان مادر کودک مرا ناسزا می‌دهد و می‌گوید لعنت به ستارخان. اما مادر، فرزند را در آغوش گرفت و گفت: "اشکالی ندارد فرزندم، خاک می‌خوریم، اما خاک نمی‌دهیم." آنجا بود که اشک از چشمانم سرازیر شد. 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀صلوات برای تعجیل درفرج امام زمان‌ فراموش نشه🍀 📚 نجاست بدن میت ❓️تماس بدن میّت قبل از غسل با وسایلی مانند پتو، تابوت و... ، آیا باعث نجس شدن آنها می شود؟ 🎙حجت الاسلام والمسلمین وحیدپور 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشاره ی کاملا مستقیم امام خامنه ای به تقدیم شدن پرچم انقلاب به امام زمان (عج) ☆ــــــــــــــــــــ 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye
35.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مداحی لری بانوای آقای مهدی ترکاشوند در دیدار مداحان با رهبر انقلاب، میلاد حضرت زهرا(س) دی ماه ۱۴۰۳ 🔹کانال قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇 🆔 https://eitaa.com/madresyemahdeye