بسم الله الرحمن الرحیم حیم
#_عصمت_انبیاء
سوره القصص آیه ۱۵🔰
وَدَخَلَ الْمَدِينَةَ عَلَىٰ حِينِ غَفْلَةٍ مِّنْ أَهْلِهَا فَوَجَدَ فِيهَا رَجُلَيْنِ يَقْتَتِلَانِ هَٰذَا مِن شِيعَتِهِ وَهَٰذَا مِنْ عَدُوِّهِ فَاسْتَغَاثَهُ الَّذِي مِن شِيعَتِهِ عَلَى الَّذِي مِنْ عَدُوِّهِ فَوَكَزَهُ مُوسَىٰ فَقَضَىٰ عَلَيْهِ قَالَ هَٰذَا مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُّضِلٌّ مُّبِينٌ
ﻭ [ ﻣﻮﺳﻲ ] ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺍﻫﻞ ﺁﻥ [ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﻣﻰ ﮔﺬﺷﺖ ]ﺑﻲ ﺧﺒﺮ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﭘﺲ ﺩﻭ ﻣﺮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻳﺎﻓﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ [ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﻧﺎﺑﻮﺩﻱ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ] ﺯﺩ ﻭ ﺧﻮﺭﺩ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﺍﻳﻦ ﻳﻚ ﺍﺯ ﭘﻴﺮﻭﺍﻧﺶ ، ﻭ ﺁﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺩﺷﻤﻨﺎﻧﺶ ، ﺁﻧﻜﻪ ﺍﺯ ﭘﻴﺮﻭﺍﻧﺶ ﺑﻮﺩ ﺍﺯ ﻣﻮﺳﻲ ﺑﺮ ﺿﺪ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺩﺷﻤﻨﺎﻧﺶ ﺑﻮﺩ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻳﺎﺭﻱ ﻛﺮﺩ ، ﭘﺲ ﻣﻮﺳﻲ ﻣﺸﺘﻲ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺯﺩ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻛﺸﺖ ، ﮔﻔﺖ : ﺍﻳﻦ [ ﻧﺰﺍﻉ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻥ ﺩﻭ ] ﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺍﺳﺖ ، ﻗﻄﻌﺎً ﺍﻭ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻭ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﺍﺵ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺍﺳﺖ .(١٥)
شرح وتفسیر📚
1. آن دو نفری که حضرت موسی (ع) در دعوای آنها دخالت نمود یکی قبطی (کافر و طرفدار فرعون) و دیگری سبطی ( موحّد و طرفدار موسی) بود. لذا آن حضرت در دعوای بین دو تن به نفع فردی از خداپرستان و اقشار تحت ستم و بر ضدّ فردی کافر و فرعونی وارد مناقشه شد. این نه تنها خلاف نبود که وظیفه ی شرعی هر اهل ایمان است .
2. قصد حضرت موسی(ع) از دخالت در دعوا کشتن شخص قبطی نبود بلکه قصدش دفع او و فیصله دادن به درگیری بود. لذا خداوند متعال نفرمود « فقتله (او را کشت) » بلکه فرمود: « فَوَکَزَهُ مُوسى فَقَضى عَلَیْهِ . ــــ پس به قصد دفع مشتی بر او زد و کار بر او تمام شد ». در لغت عرب «وکز » به معنی طعن ، دفع و زدن است نه به معنی کشتن. لذا مردن او امری اتّفاقی بود.و چنین قتلی ، از نظر فقهی و حقوقی قتل خطائی محسوب می شود و در هیچ نظام حقوقی اعم از دینی و سکولار حکمش اعدام نیست ، بویژه اینکه موسی (ع) از هیچ آلت قتاله ای هم استفاده نکرده بود.
در کتاب عیون الاخبار به سند خود از على بن محمد بن جهم روایت کرده که گفت: من در مجلس مامون حضور یافتم، وقتى که امام رضا (ع) هم نزد او بود، مامون به آن جناب عرضه داشت: یا بن رسول اللَّه آیا اعتقاد تو آن نیست که انبیاء معصوم از گناهند؟ فرمود: بلى، عرضه داشت پس بگو ببینم معناى آیه فَوَکَزَهُ مُوسى فَقَضى عَلَیْهِ قالَ هذا مِنْ عَمَلِ الشَّیْطانِ چیست؟ فرمود: موسى (ع) وارد یکى از شهرهاى فرعون شد، هنگامى وارد شد که مردم از ورودش غافل بودند، یعنى بین مغرب و عشا بود، و در همان موقع دو نفر را دید که یکدیگر را مى زدند، یکى از پیروانش، و یکى از دشمنانش، دشمن را به حکم خداى تعالى دفع کرد، و لطمه اى (کف دستی) به او زد، که منجر به مرگش شد، با خود گفت: این از عمل شیطان بود، یعنى این نزاع که بین این دو نفر درگرفت نقشه شیطان بود، نه اینکه کشتن من از عمل شیطان بود، إنه، یعنى شیطان دشمنى گمراه کننده و آشکار است. مامون گفت: بنا بر این ، پس چه معنا دارد که موسى بگوید: « رَبِّ إِنِّی ظَلَمْتُ نَفْسِی فَاغْفِرْ لِی ـــــ پروردگارا من به خود ستم کردم مرا بیامرز» ؟ امام فرمود: معنایش این است که: پروردگارا من خود را در غیر آن موقعیتى که باید قرار دادم، که وارد این شهر شدم،« فَاغْفِرْ لِی » یعنى پس مرا از دشمنانت پنهان کن، (چون غفران به معناى پوشاندن است) تا به من دست نیابند، و مرا به قتل نرسانند، خدا هم« فَغَفَرَ لَهُ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ ــــــــ او را از چشم دشمنان پوشانید، که او پوشاننده ی رحیم است.» موسى گفت: « رَبِّ بِما أَنْعَمْتَ عَلَیَّ» خدایا به پاس این نعمت و نیرو که با یک سیلى یکى از دشمنان را از پا درآوردم و به شکرانه آن تا زنده ام، پشتیبان مجرمین نخواهم شد، بلکه با این نیرو همواره به مجاهدت و مبارزه ی ایشان برمى خیزم تا تو راضى گردى. « فَأَصْبَحَ فِی الْمَدِینَةِ خائِفاً یَتَرَقَّبُ ـــــــ آن شب را موسى با ترس و نگرانى به صبح رسانید،» « فَإِذَا الَّذِی اسْتَنْصَرَهُ بِالْأَمْسِ یَسْتَصْرِخُهُ ـــــــ که ناگهان همان مرد دیروزى باز او را به کمک طلبید،و دست به دامنش شد» ، موسى گفت: تو براستى مرد گمراه آشکارى هستی ، دیروز با مردى دعوا کردى، امروز با این مرد دعوا مى کنى، سوگند که تو را ادب خواهم کرد، و خواست تا بر او خشم بگیرد، همین که با خشم به سوى او که از پیروان او و دشمن قبطى امروز و قبطى دیروز بود رفت، گفت: اى موسى آیا مى خواهى مرا بکشى همچنان که دیروز یک نفر را کشتى؟ تو به نظرم به غیر این منظورى ندارى که در زمین جبارى باشى، و تو نمى خواهى اصلاح جو بوده باشى. مامون از این بیان لذت برد و گفت: خدا تو را از جانب انبیایش جزاى خیر دهد اى ابا الحسن.
( ترجمه المیزان، ج 16، ص: 29)
🆔
https://eitaa.com/madresyemahdeye
6_144232837822059778.mp3
52.24M
مبحث فهم قرآن ۱
جلسه اول:جناب دکترموحد
🔹کانال آموزش قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇
🆔
https://eitaa.com/madresyemahdeye
بسم الله الرحمن الرحیم
🥀
#_اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🥀
🔹اللّهمّ إنّا نرغب إليك في دوله كريمه، تعزّ بها الاسلام و أهله، و تذلّ بها النّفاق و أهله، و تجعلنا فيها من الدّعاة إلی طاعتك، و القادة إلی سبيلك، و ترزقنا بها كرامه الدّنيا و الاخره،💙
🔹خدايا! ما از تو تمنا و اميد داريم كه دولت با كرامت (آن امام را به ظهور آوری) و اسلام و اهلش را به آن عزت بخشی و نفاق و اهلش را به او خوار گردانی و ما را در آن دولت حقه از دعوت كنندگان به طاعتت و پيشوايان راه هدايتت قرار دهی، و به واسطه آن بزرگوار كرامت دنيا و آخرت را روزی ما فرمايی✅
منبع:مفاتیح الجنان/دعای افتتاح
🔹کانال قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇
🆔
https://eitaa.com/madresyemahdeye
6_144232837852370107.mp3
34.39M
مبحث فهم قرآن ۱
جلسه دوم:جناب دکتر موحد
🔹کانال آموزش قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇
🆔
https://eitaa.com/madresyemahdeye
6_144232837873679401.mp3
45.18M
مبحث فهم قرآن ۱
جلسه سوم:جناب دکتر موحد
🔹کانال آموزش قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇
🆔
https://eitaa.com/madresyemahdeye
هدایت شده از کانون رسالت
@resalatccc
💠همزمان با سالروز فتح قلعه خیبر، کانون رسالت برگزار می کند:
🏮دومین نشست فانوس
🔻برای اولین بار
روایتگری فتح خیبر همراه با
تصاویر اختصاصی و دیده نشده از قلعه خیبر
🔺به روایت شاهد عینی قلعه خیبر
قرآن پژوه ارجمند دکتر شهریار ضیاء آذری
🗓شنبه ۲۴ رجب
📍۶ بهمن ۱۴۰۳
⌛ساعت ۱۶ الی۱۷:۳۰
💠آدرس: دریان نو تقاطع زنجان شمالی و سروش ، جنب مسجدالنبی (ص)، تالارفیروزه
موقعیت مکانی کانون رسالت🔻
https://nshn.ir/7bvHvnQx42DT
روابط عمومی کانون رسالت
ایتا/بله/تلگرام/روبیکا/سایت📡
#اطلاع_رسانی #نشست_فانوس
بسم الله الرحمن الرحیم
سوره العنکبوت آیه ۶۹🔰
❇️ﻭَﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺟَﺎﻫَﺪُﻭﺍْ ﻓِﻴﻨَﺎ ﻟَﻨَﻬْﺪِﻳَﻨَّﻬُﻢْ ﺳُﺒُﻠَﻨَﺎ ﻭَﺇِﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻟَﻤَﻊَ ﺍﻟْﻤُﺤْﺴِﻨِﻴﻦَ
ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﻣﺎ (ﺗﻠﺎﺵ ﻭ) ﺟﻬﺎﺩ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﺭﺍﻩ ﻫﺎﻱ (ﻗﺮﺏ ﺑﻪ) ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺸﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺩﺍﺩ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ.
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:📚
١- ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻭﻳﮋﻩ ﻱ ﺍﻟﻬﻲ، ﺗﻠﺎﺵ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﮔﺎم ﺍﻭّﻝ ﺭﺍ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺮﺩﺍﺭﺩ. «ﺟﺎﻫﺪﻭﺍ - ﻟﻨﻬﺪﻳﻨّﻬﻢ»، ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﺟﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: «ﺍِﻥ ﺗﻨﺼﺮﻭﺍ ﺍﻟﻠَّﻪ ﻳﻨﺼﺮﻛﻢ»(١٦٠)
٢- ﮔﺎﻫﻲ، ﻳﻚ ﮔﺎم ﻭ ﻳﻚ ﻟﺤﻈﻪ ﺗﻠﺎﺵ ﺧﺎﻟﺼﺎﻧﻪ، ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻭ ﻧﺠﺎﺕ ﺍﺑﺪﻱ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺩﺍﺭﺩ. («ﺟﺎﻫﺪﻭﺍ» ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺎﺿﻲ ﻭ «ﻟﻨﻬﺪﻳﻨّﻬﻢ» ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻀﺎﺭﻉ ﻭ ﻣﺴﺘﻤﺮّ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ.)
٣- ﺩﺭ ﻣﺪﻳﺮﻳّﺖ ﻭ ﺭﻫﺒﺮﻱ، ﻟﺎﺯم ﻧﻴﺴﺖ ﺗﻤﺎم ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻛﺎﺭ ﺍﺯ ﺭﻭﺯ ﺍﻭّﻝ ﺭﻭﺷﻦ ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﻤﻴﻦ ﻛﻪ ﮔﺎﻣﻲ ﺍﻟﻬﻲ ﺑﺮ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺷﺪ، ﺩﺭ ﻭﺳﻂ ﺭﺍﻩ، ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻫﺎﻱ ﻏﻴﺒﻲ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ. «ﺟﺎﻫﺪﻭﺍ - ﻟﻨﻬﺪﻳﻨّﻬﻢ»
٤- ﺁﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﺗﻠﺎﺵ ﻫﺎ ﺍﺭﺯﺵ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ، ﺧﻠﻮﺹ ﺍﺳﺖ. «ﻓﻴﻨﺎ»
٥ - ﺭﺍﻩ ﻫﺎﻱ ﻭﺻﻮﻝ ﺑﻪ ﻗﺮﺏ ﺍﻟﻬﻲ، ﻣﺤﺪﻭﺩﻳّﺘﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ. «ﺳﺒﻠﻨﺎ»
٦- ﺑﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ. «ﻟﻨﻬﺪﻳﻨّﻬﻢ» (ﺣﺮﻑ ﻟﺎم ﻭ ﻧﻮﻥ ﺗﺄﻛﻴﺪ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺍﺳﺖ)
٧- ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻱ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭ ﺑﻮﺩﻥ، ﺗﻠﺎﺵ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺣﻖّ ﻭ ﺍﺧﻠﺎﺹ ﺍﺳﺖ. «ﺟﺎﻫﺪﻭﺍ ﻓﻴﻨﺎ - ﻟﻤﻊ ﺍﻟﻤﺤﺴﻨﻴﻦ»
٨ - ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﺧﺪﺍﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﻱ ﺿﻌﻴﻒ، ﻳﻌﻨﻲ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ. «ﺍﻥّ ﺍﻟﻠّﻪ ﻟﻤﻊ ﺍﻟﻤﺤﺴﻨﻴﻦ» ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﺩﻋﺎﻱ ﻋﺮﻓﻪ ﻱ ﺍﻣﺎم ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: «ﻣﺎﺫﺍ ﻓﻘﺪ ﻣَﻦ ﻭﺟﺪﻙ ﻭ ﻣﺎﺫﺍ ﻭﺟﺪ ﻣَﻦ ﻓﻘﺪﻙ» ﻫﺮ ﻛﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻳﺎﻓﺖ، ﭼﻪ ﻛﻤﺒﻮﺩﻱ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩ، ﭼﻪ ﺩﺍﺭﺩ؟
٩- ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﻫﻢ ﺭﺍﻩ ﻗﺮﺏ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻫﻢ ﺗﺎ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﻘﺼﺪ، ﺩﺳﺖ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ. «ﻟﻨﻬﺪﻳﻨّﻬﻢ... ﻣﻊ ﺍﻟﻤﺤﺴﻨﻴﻦ» «ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠّﻪ ﺭﺏّ ﺍﻟﻌﺎﻟﻤﻴﻦ»✅
منبع:تفسیرنور
🔹کانال آموزش قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇
🆔
https://eitaa.com/madresyemahdeye
ﺩﺭ ﺩﻝ ﺗﺎﺭﯾﮏ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻣﺜﻞ ﺷﻤﻊ ﺭﻭﺷﻨﻢ
ﻟﺤﻈﻪ ﻟﺤﻈﻪ، ﻗﻄﺮﻩ ﻗﻄﺮﻩ، ﺁﺏ ﮔﺮﺩﯾﺪﻩ ﺗﻨﻢ
ﺑﺲ ﮐﻪ ﻻﻏﺮ ﮔﺸﺘﻪ ﺍﻡ ﭼﻮﻥ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﻡ ﺳﺮ ﺑﻪ ﺧﺎﮎ
ﺧﺼﻢ ﭘﻨﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻦ ﻧﯿﺴﺘﻢ ﭘﯿﺮﺍﻫﻨﻢ
ﺩﺭ ﺳﯿﻪ ﭼﺎﻝ ﺑﻼ ﺑﺎ ﺩﻭﺳﺖ ﺧﻠﻮﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻡ
ﺍﯾﻦ ﻧﻤﺎﺯ، ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻝ ﺧﻮﺵ، ﺍﯾﻦ ﺍﺷﮓ ﺩﺍﻣﻦ ﺩﺍﻣﻨﻢ
ﻫﺮ ﮐﻪ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻼﻗﺎﺗﺶ ﺭﻭﻧﺪ
ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﺍﻟﻤﻼﻗﺎﺕ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﺍﻥ، ﻣﻨﻢ
ﻗﺎﺗﻞ ﺩﻝ ﺳﻨﮓ ﻣﯽ ﺧﻨﺪﺩ ﺑﻪ ﺍﺷﮓ ﺩﯾﺪﻩ ﺍﻡ
ﺣﻠﻘﻪ ﯼ ﺯﻧﺠﯿﺮ ﻣﯽ ﮔﺮﯾﺪ ﺑﻪ ﺯﺧﻢ ﮔﺮﺩﻧﻢ
ﺑﺲ ﮐﻪ ﺟﺴﻤﻢ ﺁﺏ ﮔﺸﺘﻪ ﻣﺜﻞ ﺷﻤﻊ ﺳﻮﺧﺘﻪ
ﻣﺤﻮ ﮔﺸﺘﻪ ﺟﺎﯼ ﻧﻘﺶ ﺗﺎﺯﯾﺎﻧﻪ ﺑﺮ ﺗﻨﻢ
ﺭﻭﺯﻩ ﺩﺍﺭﻡ، ﻭﻗﺖ ﺍﻓﻄﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﻮﯾﯽ ﻗﺎﺗﻠﻢ
ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎ ﺧﺮﻣﺎﯼ ﺯﻫﺮ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﻗﺼﺪ ﮐُﺸﺘﻨﻢ
ﮔﺎﻩ ﮔﺎﻩ ﺍﺯ ﺳﺎﻕ ﭘﺎﯼ ﻣﻦ ﺧﻮﻥ ﻣﯽ ﭼﮑﺪ
ﺑﺲ ﮐﻪ ﭘﺎ ﺳﺎﯾﯿﺪﻩ ﮔﺸﺘﻪ ﺑﯿﻦ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺁﻫﻨﻢ
ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ! ﺍﺯ ﮔﺮﯾﻪ ﯼ ﻣﻦ ﺣﺒﺲ ﻫﻢ ﺁﻣﺪ ﺑﻪ ﺗﻨﮓ
ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻧﮑﻪ ﺧﻨﺪﯾﺪﻡ ﺑﻪ ﺭﻭﯼ ﺩﺷﻤﻨﻢ
ﯾﺎﺩ ﺍﺯ ﺟﺴﻢ ﻣﻦ ﻭ ﺍﺯ ﺗﺨﺘﻪ ﺩﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ
ﻫﺮ ﮐﻪ ﮔﺮﺩﺩ ﺯﺍﺋﺮ ﻭ ﺁﯾﺪ ﮐﻨﺎﺭ ﻣﺪﻓﻨﻢ
ﯾﺎﺑﻦ ﺯﻫﺮﺍ «ﻣﯿﺜﻢ» ﺍﺳﺘﻢ ﺑﺎ ﺗﻮﻻّﯼ ﺷﻤﺎ
ﮔﺮ ﺑﻪ ﺩﻭﺯﺥ ﻫﻢ ﺭﻭﻡ ﺍﺯ ﻫُﺮﻡ ﺁﺗﺶ ﺍﯾﻤﻨﻢ
(سازگار)
🏴 شهادت غریبانه و مظلومانه ی باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم علیه السلام تسلیت وتعزیت باد
🆔
https://eitaa.com/madresyemahdeye
5.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴روحانی مشهور: اگر میخواهید بیدین نشوید روحانیت را از ۱۴ معصوم جدا کنید ما معصوم نیستیم
🔸حاج آقا دانشمند
مداحان را از امام حسین و هیئتیها را از اهل بیت جدا کنید
ما اگر غلطی کردیم ربطی به دین ندارد، ما که دین نیستیم
➖➖➖➖➖➖➖
🆔
https://eitaa.com/madresyemahdeye
هدایت شده از هیئت امام جعفر صادق علیه السلام
*┄┅═✧❁﷽❁✧═┅*
#اطلاعیه
#ماه_رجب
🌷 هیئت امام جعفر صادق علیهالسّلام
🚩جشن مبعث پیامبر اکرم (ص)
🎙با سخنرانی: دکتر #محمد_عینیزاده
🎙با نوای مداحان اهلبیت (ع)
📆 دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳؛ از ساعت ۲۰
📌 خزانه بخارایی، فلکه دوم، کوچه شهید صادقیان، حسینیه بیتالحسین علیهالسّلام
📡 پخش زنده از طریق صفحه ایتای هیئت
#هیئت_امام_جعفر_صادق ع | عضو شوید 👇
@Emamsadegh1360
☘🌸🌷🌸☘
#_اللهم_عجل_لولیک_الفرج
گر فکر رهایی ز غم و راه نجاتی
در این شب پر فیض تو خواهی ثمراتی
باید که به کوری دو چشمان حسودان
بر احمد و آلش بفرستی صلواتی
عید مبعث پیامبررحمت صلی الله علیه وآله وسلم برهمه شیعیان ومحبان اهل بیت عصمت علیهم السلام خجسته ومبارکباد
🌸☘🌷☘🌸
☘کانال آموزش قرآن ومعارف مدرسه علوم دینیه مهدیه👇
🆔
https://eitaa.com/madresyemahdeye
#_اطلاعیه📣
#_روضه_آخرماه_
☘🥀💐🥀☘
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یااهل بیت النبوه
#_اللهم_عجل_لولیک_الفرج
❇️بدینوسیله ازشمادعوت می شود درجلسه هیئت متوسلین به امیرالمؤمنین علیه السلام
[مدرسه علوم دینیه مهدیه]
شرکت نمائید
موضوع:وظیفه وتکلیف شیعیان درعصرغیبت امام زمان عليه السلام
📚
زمان:روزچهارشن۱۴۰۳/۱۱/۱۰
ساعت ۱۹ ⏰ الی۲۰/۱۵
سخنران:حجت الاسلام مظلومی🎤
بانوای:کربلائی محمدقدیمی🎤
مکان:مدرسه علوم دینیه مهدیه
میدان شوش، ابتدای خیابان فدائیان اسلام پلاک۱۳۶۳
باحضورخواهران وبرادران
☘🥀💐🥀☘
#_قرآن_معارف_مدرسه_
#_مهدیه
ایتا👇
🆔
https://eitaa.com/madresyemahdeye
سروش👇
🆔
https://splus.ir/madreseymahdiye
بله👇
🆔
@madreseyemahdiye