eitaa logo
مائده آسمانی
107 دنبال‌کننده
5 عکس
1 ویدیو
775 فایل
"مائده آسمانی" گزیده ای از تفاسیر قرآن کریم، پخش شده از رادیو کرمان با کارشناسی حاج محمود خالقی ادمین: @Habib_khaleghi کانال تلگرام: https://t.me/maede_aasmani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-Hejr 196.mp3
9.04M
🔈برنامه 196، آیه 61 ـ 66 🌺چکیده این برنامه: 🔹این که حضرت علیه السلام از آمدن ناراحت شدند، به این جهت بود که از یک سو، نگران بودند مبادا قومشان به میهمانان تعرض کنند و آزارشان دهند و از سوی دیگر، لازم بود و نمی‌توانستند آنان را نپذیرند. 🔹 با تأکید بسیاری به حضرت لوط گفتند که ما برای قوم تو آمده‌ایم و حتماً ایشان را عذاب خواهیم کرد. این تأکید برای آن بود که حضرت لوط بداند که عذاب قطعی است و به فکر ایشان نیفتد! 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 197.mp3
9.77M
🔈برنامه 197، آیه 61 ـ 66 🌺چکیده این برنامه: 🔹خاندان علیه السلام نجات یافتند و پس از آن بر قوم ایشان نازل شد. 🔹پرسش: چرا زودتر عذاب نشدند؟ 👈پاسخ: برخی گفته‌اند که هنگامی که به خانه او هجوم بردند، شدند و خداوند به این وسیله با ایشان کرد و فرصت دوباره‌ای برای داد. برخی نیز گفته‌‌اند که خداوند نمی‌خواست هنگامی که ایشان غرق در خوابند، عذابشان کند. 🔹پرسش: چرا دیرتر عذاب نشدند؟ 👈پاسخ: نقل شده که برخی از قوم لوط خورده بودند که صبح فردا به خانه لوط حمله کنند و همه را بکشند. خداوند پیش از این اقدام، عذابشان کرد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام خدمت همراهان گرامی فرارسیدن اربعین سالار شهیدان را تسلیت عرض میکنیم به اطلاعتان می رسانیم که در کانال تلگرام مائده آسمانی، قابلیت ثبت دیدگاه (کامنت) فعال شده است. متاسفانه در ایتا هنوز این قابلیت وجود ندارد. امیدواریم در آینده نزدیک، این قابلیت به نرم افزار ایتا نیز افزوده گردد. التماس دعا
هدایت شده از حبیب
M-A-Hejr 198.mp3
9.36M
🔈برنامه 198، آیه 61 ـ 66 🌺چکیده این برنامه: 🔹مقصود از فراز «لا یلتفت منکم أحدٌ» (= هیچ کس به پست سرش نگاه نکند) می‌تواند یکی از امور ذیل باشد: 👈به فکر وسایلی که در شهر باقی گذاشته‌اید، نباشید؛ 👈به فکر گنهکاری که در شهر هستند، نباشید؛ 👈کسی از قافله عقب نماند؛ 👈وقتی را از خارج شهر مشاهده کردید، توجهی نکنید و به راه خود ادامه دهید. 🔹مقصود از فراز «و امضوا حیث تؤمرون» طبق گفته برخی از مفسران این است که به سوی شهر یا آبادی‌ای که از قبل معین شده، بروید؛ اما طبق دیدگاه ، مقصود این است که تحت قرار داشتند و خداوند در همان حین رفتن، ایشان را به سوی مقصد می‌کرد؛ یعنی «به همان جا بروید که به شما امر خواهد شد». 🔹در برخی روایات، سرزمین مقصد معرفی شده است که در آن زمان محیط پاکی داشت. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 199.mp3
9.06M
🔈برنامه 199، آیه 67 ـ 72 🌺چکیده این برنامه: 🔹در این برنامه، آیات 67 تا 72 سوره حجر، ترجمه می‌شوند و فهرست مسائلی که در این آیات بررسی خواهند شد، مطرح می‌گردد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 200.mp3
9.49M
🔈برنامه 200، آیه 67 ـ 72 🌺چکیده این برنامه: 🔹حضرت علیه السلام پیش از آن که بداند میهمانانش همان هستند، خطاب به قومش گفت: «اینها میهمانان من هستند». علتِ این سخن، آن بود که ایشان را به جوش آورد که اگر دین ندارید، لا اقل باشید و را حفظ کنید! 🔹برخی بایدها و نبایدها تنها از اهل ایمان انتظار می‌رود؛ اما برخی بایدها و نبایدها، همگانی است و مؤمن و کافر ندارد. ، از این دسته بایدهای همگانی است. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-Hejr 201.mp3
9.66M
🔈برنامه 201، آیه 67 ـ 72 🌺چکیده این برنامه: 🔹این سخن حضرت علیه السلام که «اینها من هستند»، شبیه سخن علیه السلام است که فرمود: «اینها من هستند». (وقتی که دشمن به خیمه‌ها حمله کرد، حضرت با این سخن خواستند را به جوش بیاورند و فرمودند: «اگر دین ندارید، لا اقل در دنیا باشید!») 🔹کسانی که درباره به نثر و نظم سخن گفته‌اند، جنبه «میهمان» بودن را پررنگ کرده‌اند؛ مثل این شعر که «... خوش داشتند حرمت » 🔹«عَمْر» [با فتحه] در فراز «لعمرک ...» به معنای همان عُمر و است. وجه تسمیه «عُمْر» این است که اگر در بدن باشد، بدن «معمور» و آباد است و اگر نباشد، جز لاشه‌ای متعفن نیست. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir