eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
258 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼🌸🌸🌸 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🍃 📝بسته خبری فرق و ادیان روز چهار شنبه 1397/12/15 شماره25 🔻امر به معروف و نهی از منکر سابقه تاریخی در ادیان گذشته دارد http://yon.ir/dhWsm 🔻نشست حقوق شهروندی ازمنظر ادیان ابراهیمی در قم برگزار شد http://yon.ir/SnK77 🔻فرقه رجوی همیشه سیاهی لشکر استکبار بوده اند http://yon.ir/x1WM7 🔻خطر فضای مجازی و ترویج فرقه های نو ظهور جدی است http://yon.ir/iAP3V 🔻گزارش | بسترها، ریشه‌ها و علل شکل‌گیری تصوف در ایران http://yon.ir/462XM ⚜ 🍃 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼🌸🌸🌸
هدایت شده از کتابخانه مفاز
ترجمه کشف المراد 1.pdf
11.72M
#کتاب #کشف_المراد جلد 1 (شرح و ترجمه) #نویسنده #علامه_حلی #مترجم #علی_شیروانی #شیعه_شناسی @m_mafaz_lib @mafaz_news www.mafaz.ir
هدایت شده از کتابخانه مفاز
ترجمه کشف المراد 2.pdf
13.17M
#کتاب #کشف_المراد جلد 2 (شرح و ترجمه) #نویسنده #علامه_حلی #مترجم #علی_شیروانی #شیعه_شناسی @m_mafaz_lib @mafaz_news www.mafaz.ir
تفسیر انحرافی #بهائیت از آیه‌ی «إهدنا صراط المستقیم» انسان یک موجود تکامل یابنده است و معنای «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيمَ» این است که خدایا ما را به راه راست تکامل هدایت فرما. به گزارش مفاز، مبلّغان بهائی اشکال می‌کنند که مسلمانان روزانه ده‌بار در نمازشان می‌خوانند «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيمَ» یعنی [خدایا] ما را به راه راست هدایت کن مگر ما هدایت شده نیستیم که طلب هدایت می‌کنیم! و این دعوت به چیزی است که فرای دعوت محمدی است. در پاسخ به این ادعا می‌بایست گفت: اولاً انسان یک موجود تکامل یابنده است و معنای «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيمَ» این است که خدایا ما را به راه راست تکامل هدایت فرما. (آشنایی با قرآن، ص 50) ثانیاً مفسران اسلامی صراط مستقیم را به حقایقی نظیر: 1. کتاب خدا (مجمع البیان، ج 1، ص 58)؛ 2. تسلیم شدن در برابر خداوند (الدر المنثور، ج 1، ص 39)؛ 3. آیین خداپرستی و پایبند بودن به دستورات خدا (تفسیر نمونه، ج 1، ص 50) تفسیر نموده و هیچ‌کدام صراط مستقیم را به دعوتی فرا محمّدی (صلّی الله علیه و آله)، تفسیر نکرده‌اند. مبلّغان بهائی در اینجا مرتکب تأویل بدون دلیل آیات الهی شده‌اند، عملی که حتی پیشوایان بهائیت نیز به شدّت از آن نهی کرده‌اند. @mafaz_news
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼🌸🌸🌸 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🍃 📝بسته خبری فرق و ادیان روز شنبه 1397/12/18 شماره26 🔻دشمنان با حمايت از فرقه ها به دنبال ضربه به ولايت فقيه هستند http://yon.ir/LzHVu 🔻منجی خواهی اصل مشترک در تمام ادیان الهی و غیر الهی http://yon.ir/lqWey 🔻نماینده آیت الله العظمی سیستانی در دیدار رهبران دینی عراق بر گسترش فرهنگ صلح تاکید کرد http://yon.ir/nLwbq 🔻سفر نوروزی به مهد ادیان http://yon.ir/MnfPH 🔻چهارمین نشست گفتگوی ادیان با حضور رؤسای طوایف و ادیان برگزار شد+ تصاویر http://yon.ir/4nkdc 🔻ورود رپ به عزاداری عراقی ها توسط یک فرقه دو آتیشه http://yon.ir/iCa9c 🔻پیوند میان ادیان و مذاهب با تاریخ ایران باستان یک پیوند ناگسستنی است http://yon.ir/6q76Q ⚜ 🍃 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼🌸🌸🌸
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼🌸🌸🌸 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🍃 💠 پیامبر اکرم (ص) : 🔸« أحسَنُ النّاسِ أيمانا أحسَنُهُم خُلُقا وألطَفُهُم بِأَهلِهِ، وأنا ألطَفُكُم بِأَهلي » 🔹« نيك ايمان ترينِ مردمان ، كسى است كه خوش اخلاق ترينِ آنها باشد و با خانواده اش مهربان تر باشد ، و من ، مهربان ترين شما با خانواده ام هستم . » 📗عيون أخبار الرضا عليه السلام : ج ۲ ص ۳۸ ح ۱۰۹ ⚜ 🍃 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼🌸🌸🌸
پشت‌پرده تلاش #بهائیت برای تعطیلی هیات‌های مذهبی به گزارش مفاز، حجت الاسلام علی سرلک درباره ریشه خبر «بهایی‌بودن ایده صرف هزینه برپایی هیئات مذهبی در امور خیریه» گفت: پیام من خبر نبود بلکه پوستری را در فضای مجازی دیدم و روی آن متن نوشتم چراکه مبلغان بهائیت از این نوع شیوه ها نیز قبلا استفاده کرده بودند بنابراین شیوه متداولی میان آنهاست. #بهائیت را #انگلیسی ها درست کردند، استراتژی اصلی‌شان هم این است مثل آفتاب پرست با شیعیان همنوا و وارد جمع آنها شوند، دل هایی را با خود همراه می کنند اما بعد زمینه های انحرافی به وجود آورند تا به اسلام ضربه بزنند. اساسا اسلام با جریان ارتداد تند برخورد می کند. @mafaz_news
پایگاه خبری مفاز
! به گزارش مفاز، در مقابل خوش خدمتی و اطاعت محض رهبران بهائیت از سردمداران رژیم کودک‌کش صهیونیستی، این رژیم در کنار نسل‌کشی و آوارگی فلسطینیان، بهائیت را به رسمیت شناخته و به حمایت از آن روی آورده است؛ همچنان که پروفسور نرمان نيويچ، دادستان اسبق و يکی از شخصيت‌های سياسی حقوقی دولت اسرائيل، در به رسمیت شناختن بهائیت گفته است: «اکنون فلسطين را نبايد فی الحقيقه منحصراً سرزمين سه ديانت محسوب داشت، بلکه بايد آن را مرکز و مقر چهار ديانت به شمار آورد، زيرا امر بهائی که مرکز آن حيفا و عکا است و اين دو شهر که زيارتگاه پيروان آن است به درجه‌ای از پيشرفت و تقدم نائل گشته که مقام ديانت جهانی و بين المللی را احراز نموده است».[1] اما در اینجا سئوالاتی مطرح است از جمله اینکه: با توجه به رسمیت شناخته شدن بهائیت در اسرائیل، چرا پیشوایان بهائی در کنار اصرارشان به لزوم تبلیغ دینشان برای دیگران [2]، اسرائیلی‌ها را از این قانون مستثنی کرده‌اند و هیچ بهائی حق ندارد یک یهودی را به دین خود دعوت کند؟[3] همچنین اگر اسرائیل بهائیت را به رسمیت می‌شناسد، پس چرا سران تشکیلات بهائی موظف به رعایت انحصار تعداد خاصی از پیروان خود در این سرزمین هستند و هرآنکس که بدون اجازه‌ی آنان و خارج از نوبت به اسرائیل سفر کند را مشمول طرد روحانی قرار می‌دهند؟![4] آری؛ بدون شک اسرائیل، بهائیت را تنها به چشم مسلکی ساختگی، وابسته و صادراتی می‌نگرد که پیروان آن، وظیفه‌ی جاسوسی برای این رژیم را بر عهده دارند. پی‌نوشت: [1]. شوقی افندی، قرن بدیع، ترجمه‌ی نصرالله مودت، ج 4، ص 162. [2]. ر.ک: محمدعلی فیضی، رساله راهنمای تبلیغ، بدیع، ص 5. [3]. نهاد رهبری بهائیت، بیت العدل، بیت العدل پاسخ به نامه‌ی مورخ: 25 ژوئن 1995. [4]. ر.ک: شوقی افندی، توقیعات مبارکه، ج 4، صص 42-41.
انحرافی دیگر در #بهائیت پیشوایان فرقه‌ی بهائیت همگام با جریان وهابیت، پیمودن مسافت برای زیارت قبور را حرام دانسته و اظهار داشته‌اند: «در بشارت نازل که شدّ رِحال (پیمودن مسافت) برای زیارت قبور جایز نه، این حکم عمومی است مگر مواقع منصوصه و لکن هر مَرقد مُنوری از شهداء و غیر شهداء از أحیاء در هر مملکتی هست، باید نهایت احترام را مجری داشته و زیارتش سبب روحانیت و نورانیت قلب می‌گردد».[1] این در حالیست که بهائیان با تأویل‌های نابجا همه‌ساله از سراسر دنیا عازم قبر پیامبرخوانده‌ی این فرقه در اسرائیل شده و به سهم خود، صنعت گردشگری اسرائیل را رونق بخشیده‌اند؛ همچنان که آیتی (مبلّغ پیشین بهائیت) در نقل این تناقض می‌گوید: «بهاء زیارت قبور را جایز ندانست، ولی پیروانش، با همین تأویل و توجیه‌ها، برای زیارت قبر باب و بهاء به عکا و حیفا می‌روند».[2] بنابراین، استثنای چنین حکمی توسط بهائیان از دو حال خارج نیست، یا این‌که بهائیان به صلاح‌دید خود احکام به اصطلاح الهی بهاء را تغییر داده‌اند و یا این‌که پیشوایان بهائی، در اجرای احکام ساختگی خود مستثنا هستند. پی‌نوشت: [1]. اشراق خاوری، گنجینه‌ی حدود و احکام 128 بدیع، ص 272. [2]. ر.ک: عبدالحسین آیتی، کشفف الحیل (3 جلدی)، ج 3، ص 152. @mafaz_news
🆔 https://www.instagram.com/mafaz_pic 📱🖥 🌐 صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید..🙏
موسسه #فرق_و_ادیان (مفاز)✝ ❇️نقد فرقه های انحرافی ❇️پاسخ به شبهات و ❇️اخبار فرق و ادیان ❇️هر آنچه باید درباره ی #فرقه_ها مختلف بدانید. لینک مفاز نیوز در سروش، تلگرام، آی گپ، ایتا @mafaz_news لینک کتابخانه مفاز در ایتا و تلگرام @m_mafaz_lib http://eitaa.com/joinchat/2902458370Cc2afba95b8
جمشید معانی، محکی برای #بهائیت یکی از دلایلی که #دین_سازان فرقه‌ی بهائیت، در راستای توجیه #ادعای_پیامبری خود و نسخ اسلام مطرح می‌کنند، احتیاج دائمی بشر به نزول وحی و تجدید ادیان است.
پایگاه خبری مفاز
جمشید معانی، محکی برای #بهائیت یکی از دلایلی که #دین_سازان فرقه‌ی بهائیت، در راستای توجیه #ادعای_پی
به گزارش مفاز ،یکی از دلایلی که دین‌سازان فرقه‌ی بهائیت، در راستای توجیه ادعای پیامبری خود و نسخ اسلام مطرح می‌کنند، احتیاج دائمی بشر به نزول وحی و تجدید ادیان است.[1] از این‌رو پیشوایان بهائی، با طرح بحث لزوم تطابق دین با اقتضائات هر عصری و ادعای این‌که آموزه‌های اسلام، با روح عصر آنان هم‌خوانی نداشته؛ مدعی شدند: «هر دوره‌ای برای خود اقتضائی دارد و خداوند، مردمان را متناسب با مقتضیات هر زمان از فیض خود بهره‌مند می‌کند. دین باید مطابق مقتضیات وقت باشد».[2] اما جالب است بدانیم که حدود یک قرن پس از مرگ دین‌سازان بهائیت، شخصی به نام جمشید معانی، با ارائه‌ی نوشته‌جاتی عربی و دلایلی مشابه دلایل پیشوایان بهائیت، مدعی دریافت وحی و نسخ بهائیت شد.[3] اما تشکیلات بهائیت که همواره استمرار فیض الهی در تجدید ادیان را دلیل بر نسخ اسلام و حقانیت خود برمی‌شمرد، در مواجه با این شخصیت (که دلایلش مشابه پیشوایان بهائیت بود) موضع‌گیری کرده و پیروان خود را از هرگونه ارتباط و نزدیکی با وی بر حذر داشته است! اما به راستی، اگر به لزوم تجدید ادیان معتقد باشیم، می‌بایست نسخ بهائیت به وسیله‌ی جمشید معانی را نیز باور داشته باشیم. چرا که با پیشرفت روز افزون بشری، بدون شک تاریخ انقضای بهائیت نیز در طول یک قرن تمام شده است. آری؛ تشکیلاتی که همواره مسلمانان را به خاطر اعتقاد به خاتمیت (صلّی الله علیه و آله) تخطئه می‌کند، عملاً به این اعتقاد در مورد پیامبرخوانده‌ی خود پایبند است و به استدلال‌های مشابه پیشوایان خود، گردن نمی‌نهد! پی‌نوشت: [1]. ر.ک: عبدالبهاء، خطابات، بی‌جا: موسسه‌ی ملی مطبوعات امری، بی‌تا، ج 2، ص150-151. [2]. اشراق خاوری، پیام ملکوت، بی‌جا: بی‌نا، بی‌تا، ص190. [3]. جهت مطالعه بیشتر در این زمینه رجوع کنید به: اسماعیل رائین، انشعابات در بهائیت پس از مرگ شوقی ربانی جام نیوز @mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فساد اخلاقی و جنسی بزرگان مکتب نجف احمد بصری به اعتراف سارا رحیمی از مبلغان جدا شده! 🆔 @mafaz_news 🆔 @n_erfanha
⭕️دعوت بهائیان به شورش میزان فتنه‌گری #بهائیت به حدی است که حتی در شبکه‌های اجتماعی که به ظاهر برای امور احساسی و هنری دایر می‌کنند، هر چند وقت سعی در اغتشاش داشته و یادی از تحرکات فتنه‌گرانه خود دارند. 👈به عنوان نمونه دعوت به شورش با بارگزاری تصاویر اینچنین که نمادی از #فتنه_گری و براندازی بوده و به خاطر این جریانات و فشارهای بین‌المللی ناشی از آن، مردم سختی‌های مختلفی را متحمل شده‌اند. @mafaz_news @Feraghvaadyan
تکرار حملات در پاکستان رسانه های پاکستان گزارش دادند ؛ تکرار حملات هدفمند و فرقه گرایانه در شهرهای مختلف این کشور جان سه نفر را گرفت. به گزارش مفاز، این رسانه های روز چهارشنبه اعلام کردند که در پی دو فقره حمله از سوی عناصر در شهرهای «راولپندی» و «دیره اسماعیل خان»، سه نفر جان خود را از دست دادند. براساس این گزارش، «ثاقب بنگش» اهل شهر پاراچنار امروز در شهر راولپندی هدف تیراندازی مهاجمان ناشناس قرار گرفت و جان خود را از دست داد. پایگاه خبری «شیعه نیوز» پاکستان نیز اعلام کرد «غلام عباس و محمد قاسم» از ساکن شهر دیره اسماعیل خان در ایالت خیبرپختونخوا از سوی عناصر تکفیری ترور شدند. در همین حال علامه 'سید احمد اقبال رضوی' معاون دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین، از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان با برگزاری نشست خبری در اسلام آباد، تکرار حملات فرقه گرایانه در این کشور را محکوم کرد. علامه رضوی اعلام کرد، این هفته پس از اقامه نماز جمعه در اسلام آباد راهپیمایی در محکومیت حملات تروریستی اخیر برگزار خواهد شد. وی از نخست وزیر پاکستان و مسئولان ایالتی خواست تا اقدامات موثری را برای جلوگیری از تحرکات عناصر و تکفیری در کشور اتخاذ کنند. روز گذشته ارتش پاکستان اعلام کرد؛ نیروهای اطلاعاتی این کشور تروریست هایی که در حملات مختلف به حسینیه های شیعیان دست داشتند را بازداشت کردند. ایرنا @mafaz_news
پرده دیگری از اظهارات در سالگرد غائله در پی خبر پیشین،‌ مبنی بر طرح ادعاهای تازه و اظهارات جنجالی رئیس فرقه گنابادی در سالگرد غائله گلستان هفتم ۹۶، جزییات تازه‌ای از این موضوع آشکار شد.
پایگاه خبری مفاز
پرده دیگری از اظهارات #تابنده در سالگرد غائله #دراویش در پی خبر پیشین،‌ مبنی بر طرح ادعاهای تازه و
به گزارش مفاز ، «نورعلی تابنده»، قطب فرقه گنابادی که روز دهم اسفندماه جاری در میان جمعی از دراویش به سخنرانی پرداخت، با اشاره به خاطره‌ای از دوران کودکی خود،‌ مدعی کشف و شهود شد و‌ اظهار داشت: «[به سبب بیماری لاعلاج] توی اتاق، ‌مرا رو به قبله خوابانده بودند...در یک عالمی بین خواب و بیداری، چیزهایی حس می‌کردم...دیدم در پشت‌بام منزلمان، یک گنبدی است... نشسته بودم آنجا... دیدم از آن طرف، یک نفر آمد که عکسش را در عکس‌های خود دیده بودم. حضرت صالح‌علیشاه می‌فرمودند حضرت علی است. دیدم مثل اینکه حضرت علی (ع) آمد و مرا دید که در وضعیت ناجوری هستم. یکی از این قهوه‌ریزها دستش بود... جلوی من رسید، فرمود بگیر این «نبات‌جوش» را بخور... خوب می‌شوی... گرفتم خوردم... دیدم راحت شدم... برگشتم به این عالم،‌ دیدم حالم خوب شده‌ است.» (۱) پیش از این، چنین اظهاراتی صریح را در باب مکاشفه، از نورعلی تابنده سراغ نداریم و این نخستین‌بار بود که قطب سالخورده فرقه گنابادی در سخنان خود، مدعی این موضوع شد؛ امری که از سوی نزدیکان و مدیران رسانه‌ای فرقه ـ در نوعی مصلحت‌اندیشی ـ مسکوت باقی ماند و به تعبیر بهتر، مشمول قاعده خودسانسوری شد. دیگر اظهارات جنجالی تابنده در این روز به تفسیرهای وی از حوادث غائله گلستان هفتم بازمی‌گردد که طی آن ـ در لفافه ـ به تخطئه دراویش افراطی پرداخته و عامل اغتشاشات را متوجه عناصر بیرونی،‌ به‌ویژه متولیان نظم و امنیت می‌سازد: «در همین واقعه اول اسفند، من... همان شب قبل... خواستم بین این‌ها که از روی خلوص‌نیت آمده بودند... و اولیای امور تلفیق کنم، هرچه صحبت می‌کردم،‌ تقریباً به یک نتیجه‌ای هم رسیده بودند... همان‌هایی هم آمده بودند برای اصلاح، بیشتر موجب تشویق شلوغی شدند... تحریک کردند عده‌ای از فقرا را... و تحریک واقعی از جانب آن‌ها بود. البته مأمور انتظامی موظف است وظایفی را انجام دهد، ولی کاری که کردند این بود که وظیفه معمولی را برخلاف اصل عدالت و مهربانی [قرار دادند]... آن غوغایی که شب شد، اصلاً به ما درویش‌ها ارتباطی نداشت... مسلماً یک عده‌ای کارشکنی و خرابکاری کردند... چه‌ها کردند و چرا کردند، مسلماً دشمن ما بود.» به ‌این ‌ترتیب، رئیس فرقه گنابادی در سالگرد غائله تأسفبار گلستان هفتم که به شهادت چند تن از پرسنل نیروی انتظامی و بسیج، از میان رفتن نظم، تهدید امنیت عمومی و خسارات مادی و معنوی بسیار انجامید، مواضعی تازه اتخاذ کرده، به تفسیر واقعه از دیدگاه خود می‌پردازد؛ دیدگاهی که اقدامات افراطیون در آن، جایی ندارد و عناصر بیرونی، مسبب «تحریک» دراویش، بیان می‌شود. این اظهارات تابنده با روند رو به بهبود و مستولی شدن آرامش نسبی بر فرقه گنابادی در طول سال گذشته، در تناقض قرار دارد. شاید به همین خاطر است که مشاوران و بزرگان دراویش، سعی در مسکوت قرار دادن آن داشته‌اند و جزییاتی از این بخش از سخنان تابنده در رسانه‌های فرقه منتشر نشد. پی‌نوشت: ۱. سخنرانی میان جمعی از فقرا (دروایش) ۱۰ اسفند ۱۳۹۷. فارس @mafaz_news
💢افشاگری کلیسای #کاتولیک لهستان؛ ۳۸۲ کودک در سه دهه گذشته، قربانی #آزارجنسی شده اند به گزارش مفاز به نقل از یورونیوز/ روز پنج‌شنبه، ۱۴ مارس، کلیسای لهستان از موضوع سوء استفاده از کودکان توسط روحانیون در کشورهای مختلف، از جمله شیلی، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و ایرلند پرده برداشت. بر اساس این گزارش، ۱۹۸ تن از قربانیان این آزارهای جنسی، کمتر از ۱۵ سال سن داشتند. 🔻اسقف اعظم مارک جدراشوفسکی در یک نشست خبری گفت: «این مسئله واقعا دردناک و غم‌انگیز است، به‌ویژه آنکه به مردمی مربوط می‌شود که زندگیشان را صرف خدمت به کلیسا کرده بودند. یک اعتماد اجتماعی به کلیسا وجود داشت و این اعتماد به شکلی غم‌انگیز از بین رفت.» 🔻اسقف‌های لهستان در سال گذشته میلادی از قربانیان آزار روحانیون پیشین تقاضای عفو کردند. آنها همچنین شروع به جمع‌آوری داده‌ها برای ارزیابی مقیاس این رسوایی کردند. 🔻ماه گذشته نیز خیریه لهستانی «Have no fear» که از قربانیان آزارهای جنسی حمایت می‌کند، گزارش دیگری را برای پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان فرستاد که نشان میداد از نیمۀ دهه ۵۰ میلادی تا کنون دست‌کم ۳۸۴ نفر از افراد زیر سن قانونی از سوی کلیسای لهستان مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. 🔻مقامات کلیسای کاتولیک لهستان اکنون باید دربارۀ چگونگی برخورد با پیامدهای این رسوایی تصمیم بگیرند. @mafaz_news