کودتا در گروه تروریستی احرار الشام
رسانه های مخالف نظام سوریه گزارش دادند که گروه (تروریستی) احرار الشام با انتشار بیانیه ای از برکناری سرکرده خود و انتخاب رهبر جدید تا تشکیل شورای یکپارچه نظامی خبر داده است.
این گزارش حاکیاست که یگان های الایمان، الخطاب، الشام، الحمزه و العادیات با برکناری عامر الشیخ مقلب به ابی عبیده، یوسف الحموی ملقب به ابی سلیمان را به جای وی به عنوان رهبر گروه #تروریستی احرار الشام برگزیدند.
@mafaz_news
May 11
انحرافات صریح فرقه عرفان حلقه
ویژگی های قرآن و احکام اسلام در سخن مولا علی ع در نهج البلاغه شریف:
کتاب پروردگار میان شماست، که بیان کننده ی حلال و حرام، واجب و مستحب، ناسخ و منسوخ، مباح و ممنوع، خاص و عام، پندها و مثل ها، مطلق و مقید، محکم و متشابه می باشد. عبارات مجمل خود را تفسیر و نکات پیچیده خود را روشن می کند، از واجباتی که پیمان شناسایی آن را گرفت و مستحباتی که آگاهی از آنها لازم نیست.
قسمتی از احکام دینی در قرآن واجب شمرده شد، که ناسخ آن در سنت پیامبر ص آمده، و بعضی از آن، در سنت پیامبر واجب شده که در کتاب خدا ترک آن مجاز بوده است،
بعضی از واجبات، وقت محدودی داشته که در آینده از بین رفته است.
محرمات الهی از هم جدا می باشند: برخی از آن ها گناهان بزرگ است که وعده آتش دارد و بعضی کوچک که وعده بخشش داده است، و برخی از اعمال که اندکش مقبول و در انجام بیشتر آن آزادند.
(خطبه اول نهج البلاغه شریف)
@mafaz_news
#نیهیلیسم
👤آلبرت کامو درباره پوچی گفته است:
🔸تنها چیزی که درباره این جهان می توان گفت آن است که در نفس خود، معقول نیست. رویارویی این دنیای غیر عقلانی با میل شدید بشر به وضوح و روشنی که بانگ آن در اعماق وجودش طنین انداخته، جهان را پوچ و بی معنا کرده است. پوچی هم به انسان وابسته است و هم به جهان و در حال حاضر تنها حلقه اتصال آنهاست و آن دو را به یکدیگر پیوند می دهد آن گونه که کنیه می تواند چنین کند
🔸وی ایدئولوژی ها را زاده قدرتهای بزرگ بشری می داند. سرانجام زندگی را مرگ و چون به مرگ منتهی شود پس بیهوده است یا باید مرگ را پذیرفت چون زندگی بیهوده است و یا زندگی را امری بیهوده ندانست و به آن پرداخت.
🔸اگر مرگ را بپذیریم به امری پناه برده ایم که موجب اصل بیهوده بودن زندگی است و این نقض غرض است پس زندگی را می پذیریم و اگر زندگی را بپذیریم باید بر ضد بیهودگی ها، طغیان کرد تا زندگی معنادار شود. او کار خود را تغییر انسان و جهان نمی داند بلکه خدمت به ارزشهایی می داند که بدون وجود آنها حتی جهان تغییر یافته، ارزش ماندن ندارد.
@mafaz_news
پاسخ امام خمینی (ره) به رئیسِ دکاندار حلقه
رئیس تشکیلات شبه عرفانی حلقه در مورد وحدت وجود و مسائلِ اساسی عرفان اسلامی فاقد اطلاعات لازم و بالاتر از آن دارای کج اندیشی می باشد. وی در کنار انحرافات عقیدتی بسیاری که دارد، اشیاء و افراد را هم خدا می داند و مدعی دریافت وحی است.
امام خمینی رضوان الله علیه که جامع حکمت و عرفان است در رد چنین اندیشه ای (خدا انگاری اشیاء و موجودات) جملات نابی فرموده است:
گمان ندارم هیچ کس، هیچ آدم عاقلى که موحد باشد البته، اختلاف در این معنا داشته باشد که حق تعالى هست و او مبدأ همه موجودات است، موجودات معلول مبدأ وجودند. احدى قائل نیست به این که شما با این کت و شلوارتان خدایید، هیچ عاقلى چنین تصورى هم نمىکند. یا فلان آدم با عمامه و ریش و عصایش خداست…
اى بسا خرقه که مستوجب آتش باشد، اى بسا دکاندارى که موجب یک حرفهایى مىشود که با همان دکان مناسبند
@mafaz_news
پایگاه خبری مفاز
#نیهیلیسم 👤آلبرت کامو درباره پوچی گفته است: 🔸تنها چیزی که درباره این جهان می توان گفت آن است که د
انواع نهیلیسم
ژاک دریدا و ژیل دولوز دو فیلسوف فرانسوی بودند که در مورد صورتبندی نهیلیسم سخن گفتهاند. از دیدگاه دریدا و دولوز، صورت بندی نهیلیسم که بر مبنای شکاکیت افراطی بنیان شده است، در موارد زیر قابل جستجو است:
1⃣ نهیلیسم معرفت شناختی: در این نوع از نهیلیسم معرفت و علم پیدا کردن به گوهر امور غیر ممکن است و لذا راه شناخت مسدود میشود. این دیدگاه ادعا میکند که در حقیقت هیچ چیز وجود ندارد و اگر هم وجود داشت قابل شناخت نیست و احیانا اگر هم قابل شناخت بود، قابل بیان نمی باشد. در نتیجه نهیلسیم معرفت شناختی به سرگردانی معرفتی منتهی می شود.
2⃣ نهیلیسم سیاسی: این صورت از نهیلیسم درصدد نفی قدرت دولت و اقتدارهای موجود و مسلط بر می آید. نهیلیسم سیاسی در قرن نوزرهم و اوایل قرن بیستم طرفدارانی پیدا کرد. از افرادی چون آلبر کامو و باکونین می توان به عنوان پیروان این نوع از نهیلیسم نام برد. نارضایتی سیاسی، پایین بودن سطح مشارکت و بی تفاوتی نسبت به آینده از جمله نتایج منطقی این گونه از نهیلیسم به شمار می آیند.
3⃣ نهیلیسم فرااخلاقی: در این رویکرد، ارزش های اخلاقی معلول شرایط اجتماعی و احکام فرهنگی هستند. به همین جهت در این نظام هر گونه ارزش اخلاقی مطلق، مردود است و نسبی گرایی اخلاقی ترویج می شود که در نتیجه این نسبیگرایی، نهیلیسم پدید میآید.
4⃣ نهیلیسم وجودی: در این نگاه، زندگی، هستی و جهان، فاقد هرگونه معنا و اعتبار ذاتی و ماهوی است. مواردی چون سرگردانی، تشویش و آسیب های روان شناختی از جمله محصولات این نوع نگاه به شمار می آیند.
5⃣ نهیلیسم معطوف به حقیقت: پیروان این دیدگاه معتقدند که هیچ حقیقتی وجود ندارد و آنچه در عالم خارج دیده می شود صرفا اعتقاداتی است که از فرآیندهای حاصل از زندگی پدید می آید و در ظاهر شکل حقیقت به خود می گیرد. از معتقدان این دیدگاه می توان ریچارد رورتی فیلسوف امریکایی را نام برد.
🇮🇷 جمعیت کدام گونه از نهیلیسم در ایران بیشتر است؟
با مطالعه در وضعیت اجتماعی ایران میتوان گفت، #نهیلیسم وجودی در وهله اول و نهیلیسم سیاسی در درجه دوم از کمیت بیشتری نسبت به دیگر گونههای نهیلیسم برخوردار است. در این مرحله میتوان ادعا نمود که بین امید سیاسی و نهیلیسم سیاسی رابطه مستقیمی وجود دارد، به این صورت که هر چقدر امید سیاسی افزایش یابد، نهیلسیم سیاسی کاهش می یابد و برعکس.
به عبارتی دیگر میتوان گفت با سنجش میزان رضایت و امید مردم و خوشایند و یا بدایند بودن شرایط سیاسی نزد آن ها می توان به راحتی میزان نهیلیسم سیاسی را اندازه گیری نمود. اما نتایج تحقیقات و آمارها در این زمینه وضعیت رضایتمندی مطلوبی را از مردم نشان نمیدهد.
@mafaz_news
تولد سیاسی یوگا در ایران در دوران پهلوی
💢سال ۱۳۴۵ شمسی، اولین باشگاه یوگا در تهران توسط مجید موقر، از فعالان سیاسی و عضو انجمنهای فراماسونری، تأسیس شد. اولین شرکتکنندههای این باشگاه عبارت بودند از: هویدا، شریف امامی، ارتشبد گرزن و ...
💢موقر برای امور باشگاه، استادی از هند به ايران میآورد و پنج سال در ایران میماند. گفته میشود این فرد در طول پنج سال به صورت خصوصی به خانواده سلطنتی شاه نيز آموزش یوگا میداده است.
#یوگا
@mafaz_news
تفکرات پائولوکوئلیو در یک نگاه
پلورالیسم دینی، تجربهی دینی، #نهیلیسم، ترویج انواع ناهنجاری انسانی و اجتماعی از جمله اموری است که در آثار پائولو کوئیلو موج میزند. اوج تفکر او در نیمه گمشده به ظهور میرسد و سرانجام به آزادی جنسی میانجامد.
(فصلنامه پژوهشی در اخلاق، شماره۵)
#پائولو_کوئلیو
آخرین اخبار فرق و ادیان انحرافی👇
http://eitaa.com/joinchat/2902458370Cc2afba95b8
تغییر نقاب؛ استراتژی تازه سازمان تروریستی مجاهدین خلق
سازمان #مجاهدین_خلق دو هدف را دنبال میکند؛ نخست پاک کردن تاریخ خونین و سیاه خود از سابقه فعالیتش و دوم، استفاده از نامها و عناوین جدید برای جذب سمپاتها و حامیان جوان؛ حامیان جوانی که با مشغولیت در نامها و عناوین جدید کمتر راهی به سازمان مجاهدین میبرند و بنابراین درباره سابقه این سازمان پرسوجویی هم نمیکنند.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=41693
@mafaz_news
پردهی نفاق از چهرۀ یک بیخرد دیگر هم کنار رفت
در فتنه پس از مرگ مهسا امینی در سال ۱۴۰۱ جبهه جهانی ابلیس، در رفتاری جنون آمیز همه سربازان خود را به میدان آورد، به عبارتی همه کارتهای خود را رو کرد.
سربازان ابلیس، بیشرمانه همه گونه پلیدی از خود نشان دادند. کودککُشهای سعودی و صهیونیست، ریاکارانه نگران حقوق بشر شدند! عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل تسنن زاهدان با آن تفکرات خاصش نگران دموکراسی، آزادی و حقوق زن شد! بخش قابل توجهی از آریایینماها که خود را فرزندان کوروش میخوانند در لشکر عربستان و اسرائیل به رقص درآمدند. آن کسانی که ادعا میکردند «دین ما انسانیت است» چه کردند؟ آتش زدند، خراب کردند، بیگناهان را کُشتند، تهمت زدند، فحاشی کردند. چادر از سر زن کشیدند و هزار فساد دیگر...
👈در وبسایت مفاز بخوانید
لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=41703
@mafaz_news
به نام مذهب
مذهب، مفهومی است حساسیت برانگیز و مهم؛ این اهمیت هنگامی مضاعف میشود که آن را در کنار واژههای دیگری چون آزادی قرار دهیم؛ ترکیب اضافی چون #آزادی_مذهبی نهتنها زیبا و دلنشین، که خواستنی و آرمان خیل کثیری از ابنای بشر بوده و هست.
چند سال است ایالات متحده، میزبانی نشستی بزرگ با حضور نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف از سراسر جهان را با عنوان پر طمطراق آزادی مذهبی، بر عهده دارد. در این گردهمایی چند روزه، مجموعه اقداماتی به نام مذهب صورت میگیرد که دقت در آنها، پرده از حقایقی پنهان برمیدارد.
بر پایه قانون ۱۹۹۸ بینالمللی درباره آزادی مذهبی، کارگروهی موسوم به آزادی مذهبی در ایالات متحده شکل گرفت. این تشکل، هر ساله در گزارشی یکسویه به چند و چون آزادی مذهبی در سراسر جهان میپردازد. وزارت خارجه آمریکا متصدی ارائه این گزارش است. گزارش آزادی مذهبی، سیاست دولتها را در زیر پا گذاشتن آزادیها و حقوق مذهبی افراد و گروهها پوشش میدهد و در برابر این سیاستها، سیاست دولت آمریکا را برای گسترش آزادی مذهبی در جهان، بازنمایی میکند.
ادامه مطلب را در وبسایت مفاز بخوانید
لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=41682
@mafaz_news
پایگاه خبری مفاز
الازهر درباره بهائیت چه میگوید؟ شیخ عبدالمجید سلیم، رئیس کمیته احکام دینی دانشگاه الازهر مصر در پ
بهائیت در کلام شیخ ابوزهره
شیخ ابوزهره، مفتی برجسته مصری در کتاب «المذاهب الاسلامیه؛ تاریخ فرقههای اسلامی» #بهائیت را چنین توصیف می کند؛ «التقاطی است که از ایدئولوژی اسلام فاصله دارد» همین شخصیت در سال۱۹۷۱ اعلام کرد: «اگر مسلمانی بهائی شود، مرتّد است و حکم ارتداد درباره وی باید جاری شود، ازدواجش باطل و بی اثر است، بدون توجّه به اینکه همسرش بهائی است یاخیر؟»
@mafaz_news