eitaa logo
پژوهش و نگارش - نکته‌‌ها گفته‌ها یافته‌ها
276 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
189 ویدیو
524 فایل
رزومه و آثار دکتر حامد شریعتی نیاسر: https://magiran.com/R440070 https://www.researchgate.net/profile/Hamed-Shariati-Niyasar-2
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 اهمیت و ضرورت دوره رضامندی از دیدگاه اسلام 🔹یکی از بهترین روش‌های ترویج ارزش‌های اسلامی در سطح بین‌المللی، آشنایی طلاب و مبلغین زبان‌دان با مبانی اسلامی مرتبط با زندگی سالم و رضایت‌مند است. 🔹موسسه بین‌المللی حکمت در راستای اهداف علمی و آموزشی خود، دوره‌ای مهم و کاربردی در این موضوع را با یکی از بهترین اساتید این حوزه که تالیفات متعدد و پرطرفداری در زمینه رضایت از زندگی را به جامعه علمی تقدیم کرده است، برگزار می‌کند. 🔹این دوره می‌تواند درک عمیق‌تری از مفهوم رضامندی در اسلام را برای طلاب فراهم کند و به آنها در ترویج این مفهوم در جامعه و فضای بین‌الملل کمک کند. 🔻این دوره با همکاری آکادمی بین‌المللی حکمت و پژوهشگاه قرآن و حدیث به صورت حضوری در قم برگزار می‌شود. 🗓 زمان: ۳۰ تیر تا ۲ مرداد 📍 ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر: https://hekmat.academy/rezamandi 🔸 آکادمی بین‌المللی حکمت eitaa.com/joinchat/1830879264C6fc532bd89
چند نفر دیگه ظرفیت خالی در دوره ها هست کسانی که مایل به شرکت هستند سریع تر اقدام کنند. دوره ها از شنبه شروع خواهد شد. سه دوره ای که در خدمت دوستان هستیم: 🔗🔗وره تابستانه آموزش word https://eitaa.com/mehad1/410 🔗🔗دوره تابستانه پروپزال نویسی حرفه‌ای https://eitaa.com/mehad1/411 همراه این دو دوره به صورت رایگان کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش نیز آموزش داده می شود. 🔗🔗دوره پایان‌نامه نویسی https://eitaa.com/mehad1/424 گروه آموزشی و پژوهشی مهاد کانال ایتا: @mehad1
🔻‌‌یحیی بن معین بغدادی (۱۵۸-۲۲۳ق)، از مورخان، علمای علم رجال و فقه حنفی قرن سوم هجری قمری بود. 🔹ابوزکریا یحیی بن معین بن عون بن زیاد بغدادی مری غطفانی، ابن معین، در سال ۱۵۸ق در روستای نیقا، نزدیکی شهر انبار عراق به دنیا آمد. ابن حبّان بر آن است که اصل وی از سرخس بود. 🔸او از موالیان غطفان و پدرش مامور خراج ری بود و برایش هر چه ثروت گذاشت، صرف حدیث کرد. 🔹وی از عبدالله بن حرب، عبدالله بن مبارک و حفص بن غیاث حدیث نقل کرد و افرادی چون بخاری، مسلم، ابوداود و احمد بن حنبل از او روایت نقل کرده‌اند. علی بن مدینی گفته است که هیچ کس مثل یحیی ننوشته است. 🔸ابن معین با علم رجال و جرح و تعدیل راویان و فقه حنفی آشنایی داشت. دوری آورده که وی قائل به قدمت قرآن بوده و علی بن احمد نیز وی را از عالمان مهم دوره خود و سرآمد آنان دانسته است. 🔹آثار وی عبارت‌اند از: معرفة الرجال المسند المجروحین معرفة الرجال و سؤالات ابراهیم بن عبدالله الجنید الختلی جزء من تاریخ ابن سعید‌ هاشم بن مرثد حدیث و التاریخ. مطالعه کامل مقاله👇👇👇 📥 wikifeqh.ir/یحیی_بن_معین_غطفانی 🆔 @wikifeqh
توصیه وزیر علوم به جامعه علمی و دانشجویان: 💢فقط یک رفرنس داریم که غلط ندارد و آن قرآن است بقیه رفرنس‌ها حتماً غلط دارند   🔹محمدعلی زلفی‌گل در آیین تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری گفت هر مطلب علمی و هر مقاله و کتابی که می‌خوانید به آن شک کنید. هیچ موقع فکر نکنید که این مطلب علمی از فلان دانشمند بزرگ است؛ از هر کسی می‌خواهد باشد. به آن مطالبی که می‌خوانید با دیده نقادی بنگرید فکر نکنید چیزی که دیگران نوشتند حتماً درست است. ما فقط یک رفرنس داریم که غلط ندارد و آن قرآن است بقیه رفرنس‌ها حتماً غلط دارند. هیچ موقع مطالب علمی که در کتاب‌ها و مقالات می‌خوانید را وحی منزل ندانید همیشه دغدغه این را داشته باشید که من باید راهی ساده تر پیدا بکنم. ادامه مطلب را اینجا بخوانید👇👇 https://www.msrt.ir/fa/news/86541 ♻️ با ما همراه باشید http://eitaa.com/msrt_ir 🆔@msrt_iri
سه دوره ای که در خدمت دوستان هستیم: 🔗🔗وره تابستانه آموزش word https://eitaa.com/mehad1/410 🔗🔗دوره تابستانه پروپزال نویسی حرفه‌ای https://eitaa.com/mehad1/411 همراه این دو دوره به صورت رایگان کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش نیز آموزش داده می شود. 🔗🔗دوره پایان‌نامه نویسی https://eitaa.com/mehad1/424 گروه آموزشی و پژوهشی مهاد کانال ایتا: @mehad1
مشکات فروزان در تفسیر قرآن كتاب مشكات فروزان در تفسير قرآن [تفسير سوره حمد و آيات 1 الي 48 سوره بقره] از دروس تفسير تربيتي علامه مصباح يزدي ره و در دو بخش تنظيم شده است. بخش نخست، تفسير سوره مبارك حمد، كه جناب استاد در ضمن مباحثي درباره نماز ارائه كرده‌اند؛ بخش دوم، تفسير سوره بقره تا آيه 48، كه معظم له در سال 1347 شمسي در جمع گروهي از فضلاي حوزه علميه قم تدريس كرده‌اند. اميد است ادامه تفسير آيات سوره بقره در مجلدات بعدي، تدوين و منتشر شود. 🌐 کانال گروه تفسیر و علوم قرآن مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @olumeqoran 🔰 https://tafsir.iki.ac.ir ☎️ 02532113523
فراخوان مقاله (نمایه سازی در ISC ) ✅ سی‌وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از تاریخ بیست‌ونهم لغایت سی‌ویکم شهریورماه سال ۱۴۰۳ با موضوع “همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک با تأکید بر مسألۀ فلسطین” از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار خواهد شد. محورهای مقالات کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به شرح زیر اعلام شد؛ 🔰مقاومت مردم مظلوم فلسطين وحدت‌بخش امت اسلامی 🔰جنگ و صلح عادلانه 🔰اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم 🔰آزاداندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تنش‌ها و منازعات 🔰همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات 🔰احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت‌شکنی و توهین 💥دریافت گواهی ارائه مقالات و اهدای جوایز نفیس به مقالات برتر 💥 🔹آدرس وبگاه کنفرانس: iuc.taqrib.ir 🔹نشانی دبیرخانه علمی: قم بلوار ۱۵ خرداد، نبش کوچه ۴، پژوهشگاه مطالعات تقریبی؛ 🔹پست الکترونیک: info.taqrib@gmail.com 🔹تلفن: ۰۲۵۳۷۷۵۵۴۴۵ داخلی ۱۰۱-۱۰۳-۱۱۴ 🔹ارتباط در ایتا: @taqrib_Conference_38 🔹ارتباط در تلگرام: @taqrib_Conference_38 🔹نگارش مقاله: حداقل ۸ صفحه و حداکثر ۲۰ صفحه ۳۰۰ کلمه‌ای؛ (مقالات می‌تواند به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی باشد) 🔹آخرین مهلت ارسال چکیده: 27 مردادماه ۱۴۰۳ 🔹آخرین مهلت ارسال اصل مقاله: 17 شهریورماه ۱۴۰۳ 🔹کانال رسمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی
هدایت شده از محمد عربشاهی
51.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش ورد در پایان نامه فیلم کامل آموزش روش کار با ورد در نگارش پایان نامه ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام صلوات🌹 🌹کانال 🌹 https://eitaa.com/mohammadarabshahe ✅در صورت مفید بودن مطالب کانال، آن را به دوستان خود معرفی کنید.
هدایت شده از فقه دانشگاه رضوی
📝 "تفاوت های تبلیغ و اغواگری از منظر آیات و روایات" تفاوت اصلی بین تبلیغ و اغواگری در شفافیت، صداقت و اهداف اخلاقی نهفته است. تبلیغ به دنبال ارائه اطلاعات واقعی و جلب توجه مخاطبان به شیوه‌ای صادقانه است، در حالی که اغواگری از اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده برای دستیابی به اهداف غیراخلاقی استفاده می‌کند. رعایت اصول اخلاقی و شفافیت در اطلاعات ارائه شده از ویژگی‌های مهم تبلیغات حرفه‌ای و سالم است. 🚨توجه:مناسب دانشجویان رشته تبلیغ و ارتباطات دینی کانال اطلاع رسانی گروه فقه و مبانی حقوق دانشگاه علوم اسلامی رضوی @razavifiqh
نهمین کنفرانس بین‌المللی مطالعات میان‌رشته‌ای علوم انسانی و اسلامی ایران تااریخ های مهم زمان برگزاری : 31 مرداد ماه 1403 آخرین مهلت ارسال مقاله : 20 مرداد ماه 1403 اعلام نتایج داوری : 3 روز پس از ارسال مقاله آخرین مهلت ثبت نام در کنفرانس : 27 مرداد ماه 1403 https://lae.bcnf.ir/index.php گروه آموزشی و پژوهشی مهاد کانال ایتا: @mehad1
‼️تا لحظاتی دیگر برگزار می گردد: 🔗 لینک شرکت برخط: https://meet.quran.ac.ir/mashhad ༺ ✧ ༻༺ ✧ ༻༺ ✧ ༻ 💎انـجمـن علــمی، نگاهیـــے نو بـــہ اندیــشـہ ورزیــدن 🆔@anjomanelmiquran110 🌐http://quranicsociety.blog.ir
📢جلسه دفاع رساله دکتری با عنوان «راهبردهای نهادهای سیاسی _ امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران در تعامل با جماعت دعوت و اصلاح (اخوان المسلمین ایران)» 🔸زمان: یکشنبه 17 تیر 1403، ساعت 16 🔸مکان: سالن نشست های علامه طباطبائی @BouNews
📂 ترفندهای انتشار مقالات اسکوپوسی (۴۰) 💥 درباره کد ارکید (ORCID) و کاربردهای آن 🔹 ای دی ارکید (ORCID)، یک کد بی همتای قابل شناسایی برای محققان و نویسندگان می است. ممکن است بارها، در هنگام ارسال مقاله به مجلات اسکوپوسی با واژه ORCID برخورد کرده باشید و متوجه کاربرد آن نشوید. 🔸باید بدانیم این کد، مخفف Open Researcher and Contributor ID ، شامل ۱۶ کاراکتر حروف و اعداد است که به صورت انحصاری به یک پژوهشگر یا محقق داده می شود که بصورت بی همتا از سایر پژوهشگران قابل شناسایی است. 🔹 این کد شباهت زیادی به کد DOI دارد؛ با این تفاوت که DOI، فقط برای مقالات تخصیص یافته است. 🔸 کد ارکید توانسته است از سال ۲۰۱۲ تا امروز، نام بیش از ۵.۳ میلیون پژوهشگر را در خود ثبت نماید. دسترسی به این کد رایگان می باشد و هدف از ارائه این سرویس، فراهم آوردن یک معرفی مشخص برای هر نویسنده آزاد است. 🔹 نویسندگان می توانند رزومه و پژوهش های خود را در سرویس به ثبت برسانند و به جای ارسال رزومه به بخش های مختلف، کد ORCID خود را در اختیار آنها قرار دهند. 🔸 هر کسی که این کد را در اختیار داشته باشد ، می تواند وارد صفحه شخصی نویسنده شده و به صورت طبقه بندی و دقیق ، با توانمندی های پژوهشگر مورد نظر، آشنا گردد. 💥 کاربردهای کد ارکید (ORCID) ۱. تمام افراد از جمله پژوهشگران، دانشجویان پ اساتید عضو هیئت علمی می توانند در پورتال www.orcid.org، به صورت رایگان ثبت نام کرده و اطلاعات خود را در زمینه های تحصیلی، بیوگرافی، مقالات و کتاب ها، تکمیل نمایند. ۲. یکی از مهمترین ویژگی های کد ORCID، امکان اتصال به تمام پایگاه های معتبر از جمله ISI ، اسکوپوس، Researchgate و Linkedin است. همچنین این کد می تواند ابهامات مربوط به نام های مختلف یک نویسنده را برطرف نماید. 💠 کانال اطلاع رسانی معاونت پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب ➣ایتا: ➣ https://eitaa.com/ResearchURD
انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه حضرت معصومه (س) با همکاری سایر انجمن‌های علمی کشور، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم برگزار می‌کند: بازخوانی و تحلیل کتاب 📓 «پیشگاه حقیقت» ✍ نوشته‌ی دکتر مصطفی دلشاد تهرانی 🎙 این برنامه که در قالب پادکست‌های شبانه ارائه خواهد شد، فرصتی منحصر به‌ فرد برای علاقمندان به معارف اسلامی و علوم حدیثی فراهم می‌آورد تا با محتوا و مضامین عمیق این کتاب ارزشمند بیشتر آشنا شوند. 🎁 همراه با مسابقه: «هر شب ۲ سوال از محتوای پادکست‌ها در کانال انجمن قرار خواهد گرفت که در پایان، به قیدقرعه به ۳ نفر از شرکت‌کنندگان جوایز نقدی اعطاء خواهد شد.» ❗️منتظر پادکست‌های ما در باشید❗️ •┈┈••••✾•🥀🖤🥀•✾•••┈┈• 🍃 انجمن علمی قرآن و حدیث؛ دانشگاه حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) 🆔 @quran_hadith_hmu
📒کتاب: سودای نفس (شناخت آسیب های نفس در پرتو قرآن کریم) 📖تعداد صفحات : 394 🔹قطع : رقعی 🔸نوع جلد : شومیز 🔹سری : تفسیر موضوعی قرآن 💰قیمت : 118،000 تومان ☎️تلفن ثابت : 03135676860 📱تلفن همراه : 09131655170 @Ahsanalhadis
⚡️توضیحاتی درباره موضوع رضامندی 💡روانشناسان از دیرباز و به ویژه در دوره اخیر به موضوع رضايت‌ از زندگی پرداخته‌اند و تبیین‌های خود را ارائه کرده‌اند. اما این موضوع در منابع اسلامی نیز مورد توجه جدی بوده است. آنچه اين دوره به دنبال آن است، رضامندی از ديدگاه اسلام است. 💡مسئله اين است که بر اساس منابع اسلامی، رضامندی چه تعريفی دارد و از چه مؤلفه‌هایی تشکيل شده است؟ همچنين چه نظريه اسلامی می‌تواند رضامندی را تبيين کند؟ و چگونه می توان به آن دست یافت؟ ❇️ دوره رضامندی از دیدگاه اسلام با همکاری آکادمی بین‌المللی حکمت و پژوهشگاه قرآن و حدیث به صورت حضوری در قم برگزار می‌شود. 🔖 همراه با گواهی معتبر 🗓 زمان: ۳۰ تیر تا ۲ مرداد 📌 ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر: https://hekmat.academy/rezamandi 🔹 آکادمی بین‌المللی حکمت eitaa.com/joinchat/1830879264C6fc532bd89
براي شرکت در کارگاه تخصصی قرآن و پیامبر شناسی از نگاه مستشرقان، لطفا از طریق لینک زیر وارد شويد و ثبت نام بفرماييد: https://forms.gle/dL2Ej45M2sNZ5XNU6 🍀🍀 @ihcsir
هدایت شده از آموزش مقالہ نویسے
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مهم‌ترین تنظیمات داخل فایل Word مقاله/ پایان‌نامه چی هستش!🧐 💢برگرفته از👈🏻 کانال تلگرامی آسان آموختن مقاله|عضو شوید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/1798963701C27f8c08b96
هدایت شده از آموزش مقالہ نویسے
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رایگان که بدون دردسرهای ثبت‌نام هر متنی رو خلاصه کنه و کلی آپشن پژوهشی داره!🧐 آسان آموختن مقاله|عضو شوید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/1798963701C27f8c08b96
💢وزیر علوم نحوه حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های هوش مصنوعی را اعلام کرد  🔹وزیر علوم، تحقیقات و فناوری میزان حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان ارشد و دکتری در حوزه هوش مصنوعی را اعلام کرد.  ادامه مطلب را اینجا بخوانید:👇👇 https://www.msrt.ir/fa/news/86634 ♻️ با ما همراه باشید http://eitaa.com/msrt_ir 🆔@msrt_iri
برخی اشتقاقات قرآنی استبرق یكی از واژگانی است که حروف s و t، دو حرف اصلی آن‏ را تشکیل می‌دهند. ✅ این واژه به معنای بافت حریری و ابریشم ضخیم و زیبا است. معرّب ِ استبر، استبرک و ستبر (فارسی) مأخوذ از stawr و stapr یا staprak (پهلوی) است و در فارسی ستبرق نیز گفته شده است. ✅ از همین ریشه است: ستبرا، ستبری و ستبرنا به معانی کلفتی، سفتی و غلظت. ✅ گاهی نیز، صدای t در s ادغام می.شود و ریشه‌ای مانند «أس‌س» پدید می‌آید که کاربردی از آن ‏را در این آیه می‌بینیم: 💠 أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْیانَهُ عَلَی تَقْوَی مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوَانٍ خَیرٌ أَمْ مَنْ أَسَّسَ بُنْیانَهُ عَلَی شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِی نَارِ جَهَنَّمَ (توبه: ۱۰۹). ❇️ اُسّ و اساس، به معنای بنیاد، بنلاد، بنوره، دیوار، شالوده، بن، پی، بنیاد، پیکره و اصل و نیز به معنای پایه و بنیاد هر چیز و دارای ریشه در زبان‌های آرامی و سریانی است. ❇️ ریشه فعل أس‌س در عربی نیز با فعل esse (لاتین) و دیگر زبان‌های اروپایی ارتباط پیدا می‌کند. واژه os (فرانسه) مشتق از ossum (لاتین) os و ossis (لاتین) است و دارای اَشکال و کاربردهای متعددی می‌باشد، از جمله: واژه‌های فرانسه: ossature, osseeux، osselet, ossement, osse, ossé, ossifier . ❇️ واژه اُس در فارسی به ‌معنای استخوان است که امروز نیز در واژه‌ای همچون اُسودان (استخواندان، محل قرار دادن استخوان‌های مردگانِ زرتشتی که بدن آنها بر مکان بلند نهاده و گوشتشان توسط پرندگان خورده می‌شده است)، وجود دارد. ❇️ واژه اُس در فرانسه نیز عبارت از os است که خود دارای ریشه‌ها و اشتقاقات قدیمی در لاتین و یونانی و برابر است با واژه‌های است، استه و هسته، خسته، هستو و خستو همگی به معنا یا مرتبط با واژه استخوان. ✅ از همین جاست که هسته و خستو هر دو هم به‌ معنای قسمت سخت میوه و استخوان جانوران آمده است. ✅ واژه‌های پهلوی استوار، سُتوار، اِستان (پسوندی به معنای مکان استقرار)، اُستان، آستان، اُستن، أستون، سُتوان، اُستوانه، (و معرب آن، اصطوانه) با واژه‌های بالا دارای ریشه‌ای واحدند. ❇️ نام رستم قهرمان اساطیری ایران باستان، واژه ای پهلوی (rōstahm) به‌ معنای راست تن، بزرگ‌تن و قوی‌اندام است. استخر، نام شهر معروف پارس در قبل از اسلام، هم‌چنان به‌ معنای سخت و محكم است. ❇️ ریشه‌ esـ در بسیاری از زبان‌های «هند و اروپایی» به‌ معنای بودن است و ریشه‌های sist/st نیز بر مفاهیم استقرار، بودن و ثبات دلالت دارد. ✅ نظیر sit (انگـلیسی): نشستن، seat (انگـلیسی): مکان نشستن، site (انگـلیسی): مقر، sis/sise (فرانسه): واقع بودن و نیز معادل اساس. ❇️ در پاره‌ای واژگان حرف t از ریشه‌های sist/st اشاره شده در بالا حذف یا تبدیل به حرفی دیگر می‌شود، نظیر asseoir (فرانسه): استوار کردن، نشاندن. أسّ، هم‌ریشه با واژه‌های پهلوی ast, aste, haste است. ❇️ ریشه sist/st در واژگان فراوانی از زبان‌های هند و اروپایی با همان مفاهیم اشاره شده در بالا وجود دارند، از جمله: instaurer, instituer, assister, consister, exister, constater و نیز. ✅ اسم‌هایی چون: instance, distance, statique, constance, statistique, statice . ❇️ واژه établir (فرانسه): برقرار کردن و ثبات بخشیدن، معادل establish (انگلیسی)، از مصدر stabilire (لاتین) و از همین ریشه‌ی مشترک است‌. ❇️ واژه état (فرانسه) به‌ معنای حالت وضعیت و Etat (فرانسه) به‌ معنای حکومت (با توجه به ثبات و استقرار نهفته در مفهوم آن) از statut (لاتین) آمده است. ✅ فعل esse (لاتین) و être (فرانسه) به معنای اَستن و بودن از مصدر لاتین عامیانه esser آمده است. و نیز از همین ریشه مشترک است: station (فرانسه و انگلیسی): سرپابودن، توقف و ایستگاه از statio (لاتین). statut (فرانسه): اساس‌نامه، statue (فرانسه): مجسمه، مشتق از statutum (لاتین)، statique (فرانسه): ساکن. 🖋 دکتر ابوالفضل خوش‌منش 📚نظماهنگ قرآن، ائتلاف لفظ و معنا در کلام وحی 📖 ص ۱۳۱-۱۳۳ 🏢 مؤسسه فرهنگی و هنری تألیف، ترجمه و نشر(۱۳۹۹). 🆔 http://eitaa.com/zekra114
هدایت شده از پژوهشیار پلاس
🔴سوال: آیا می‌توانم مقاله‌ای که به را برای انتشار در یک زبان هم ارسال کنم و یا یک مقاله را در منتشر کنم؟ ⁉️ 🔵 جواب کوتاه و قاطع: خیر‼️ خیلی جاها دیدم که می‌نویسند با رعایت شرایطی می‌شود این کار را انجام داد؛ ولی واقعیت این است که با هیچ شرایطی این کار درست و اخلاقی نیست. می‌گویند اگر سردبیران هر دو نشریه موافقت کنند اوکی است، ولی باور کنید سردبیر یک نشریه خوب اگر چنین پیامی برایش بفرستید سوژه خنده‌اش برای چندین روز فراهم می‌شود. چاپ یک مقاله به دو زبان مصداق انتشار مجدد duplicate publication محسوب می‌شود که عملی غیراخلاقی است و می‌تواند منجر به رترکت (پس دادن) مقاله در یک یا هر دو نشریه شود که آبروریزی علمی شدیدی محسوب می‌شود. ✅حرف نهایی: اگر فکر می‌کنید مقاله‌ای که نوشته اید کیفیت خوبی دارد از همان اول برای نشریه معتبری بفرستید. هر مقاله فقط یک بار منتشر می‌شود. *┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄* 🔎کانال علمی مهارت‌های پژوهشی پژوهشیار https://eitaa.com/joinchat/4176085290C7e1572999a *┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄* ‌