eitaa logo
پژوهش و نگارش - نکته‌‌ها گفته‌ها یافته‌ها
277 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
190 ویدیو
525 فایل
رزومه و آثار دکتر حامد شریعتی نیاسر: https://magiran.com/R440070 https://www.researchgate.net/profile/Hamed-Shariati-Niyasar-2
مشاهده در ایتا
دانلود
13168-fa-akhlaghe ijtemaei dar sahife sajadie.pdf
1.66M
اخلاقی اجتماعی در صحیفه سجادیه معرفي اجمالي : کتاب اخلاق اجتماعی در صحیفه سجادیه ؛ نویسنده آن حمیدرضا حق شناس و ناشر آن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز پژوهش های اسلامی می باشد . ساختار : کتاب به زبان فارسی در یک جلد تنظیم شده و مشتمل بر یک دیباچه که نویسنده کتاب توضیحات مختصری را بیان کرده است . و همچنین شامل بخش های ذیل می باشد و در آخر کتابنامه کتاب ذکر گردیده است . فصل اول: کلیات؛ فصل دوم: اخلاق خانوادگی؛ فصل سوم: اخلاق اجتماعی؛ فصل چهارم: اخلاق حکومتی؛ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ ╭┅─────────┅╮ 𖡨⃟ٖٖ𖠷͚̥̆̑⃟📚══✼🍃🌺🍃●═┅┄• 📲کتابخانه موبایلی 🔸 📚کتب دینی 🆔 ✅ کانال کتب دینی https://eitaa.com/joinchat/2490564857Ce9647e6437 @KotobeDini https://eitaa.com/KotobeDini > ╰┅──────
16098-fa-makarem-akhlagh-dar-sahifeh.pdf
4.1M
مكارم اخلاق در صحيفه مشخصات كتاب: سرشناسه:احمدوند، فردين، ۱۳۴۷ - عنوان قراردادي:صحيفه سجاديه. برگزيده. شرح عنوان و نام پديدآور:مكارم اخلاق در صحيفه [كتاب]/مولف فردين احمدوند. مشخصات نشر:قم: آستانه مقدسه قم، انتشارات زائر، ۱۳۹۱. مشخصات ظاهري:۴۴۴ ص.؛ ۲۱/۵×۱۴/۵س م. فروست:مديريت پژوهشي آستانه مقدسه؛ ۶۸. شابك:۷۰۰۰۰ ريال:978-964-1802-21-1 وضعيت فهرست نويسي:فيپا يادداشت:كتابنامه. موضوع:علي بن حسين (ع)، امام چهارم، ۳۸ - ۹۴ق . صحيفه سجاديه -- نقد و تفسير موضوع:علي بن حسين (ع)، امام چهارم، ۳۸ - ۹۴ق . صحيفه سجاديه -- اخلاق موضوع:قرآن -- اخلاق موضوع:اخلاق اسلامي موضوع:اخلاق اجتماعي -- جنبه هاي مذهبي -- اسلام شناسه افزوده:علي بن حسين (ع)، امام چهارم، ۳۸ - ۹۴ق . صحيفه سجاديه. برگزيده . شرح شناسه افزوده:آستانه مقدسه قم. انتشارات زائر شناسه افزوده:آستانه مقدسه قم. مديريت پژوهشي رده بندي كنگره:BP۲۶۷/۱ /ع۸ص۳۰۴۲۳۱۴ ۱۳۹۱ رده بندي ديويي:۲۹۷/۷۷۲ شماره كتابشناسي ملي:۲۷۹۲۶۰۵ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ ╭┅─────────┅╮ 𖡨⃟ٖٖ𖠷͚̥̆̑⃟📚══✼🍃🌺🍃●═┅┄• 📲کتابخانه موبایلی 🔸 📚کتب دینی 🆔 ✅ کانال کتب دینی https://eitaa.com/joinchat/2490564857Ce9647e6437 @KotobeDini https://eitaa.com/KotobeDini > ╰┅──────
5572-fa-adabyat-sokhanan-imam-sajad.pdf
712.6K
ادبيات سخنان امام سجاد عليه السلام و صحيفه سجاديه مشخصات كتاب: مؤلف: سيد فضل الله ميرقادري ناشر : سيد فضل الله ميرقادري عناوين اصلي كتاب شامل: چكيده؛ مقدمه؛ روش تحقيق؛ ادبيات عصر امام سجاد عليه السلام؛ ادبيات كلام امام سجاد عليه السلام؛ ادبيات كلام امام سجاد عليه السلام از نظر اخلاقي؛ ادبيات دعا؛ نثر صحيفه سجاديه؛ صحيفه ي معرفت (نگاهي به درون مايه ي دعاها)؛ فرجام سخن؛ پاورقي ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ ╭┅─────────┅╮ 𖡨⃟ٖٖ𖠷͚̥̆̑⃟📚══✼🍃🌺🍃●═┅┄• 📲کتابخانه موبایلی 🔸 📚کتب دینی 🆔 ✅ کانال کتب دینی https://eitaa.com/joinchat/2490564857Ce9647e6437 @KotobeDini https://eitaa.com/KotobeDini > ╰┅──────
12883-fa-farhangnameh-mozoei-sahifeh-sajadieh.pdf
13.83M
فرهنگنامه موضوعي صحيفه سجاديه مشخصات كتاب: سرشناسه : سجادي، سيداحمد، ۱۳۴۴ - عنوان و نام پديدآور : فرهنگ نامه موضوعي صحيفه سجاديه/ سيداحمد سجادي، با همكاري جمعي از محققان ؛ پژوهش مركز تحقيقات رايانه اي حوزه علميه اصفهان. مشخصات نشر : اصفهان: حوزه علميه اصفهان، مركز تحقيقات رايانه اي، ۱۳۹۲. مشخصات ظاهري : ۳ ج. شابك : ۶۰۰۰۰۰ ريال: دوره:978-600-6146-37-9 ؛ ج. ۱:978-600-6146-34-8 ؛ ج. ۲:978-600-6146-35-5 ؛ ج. ۳:978-600-6146-36-2 وضعيت فهرست نويسي : فاپا يادداشت : چاپ قبلي: موسسه فرهنگي مطالعاتي الزهرا (س) ، ۱۳۸۵. يادداشت : چاپ سوم. يادداشت : فروست پشت جلد: مجموعه منشورات؛ ۱۲،۱۱ يادداشت : كتابنامه. مندرجات : ج.۱.آ-خ.-ج.۲.د-گ.- موضوع : علي بن حسين (ع)، امام چهارم، ۳۸ - ۹۴ق . صحيفه سجاديه -- فهرست مطالب موضوع : علي بن حسين (ع)، امام چهارم، ۳۸ - ۹۴ق . صحيفه سجاديه موضوع : دعاها شناسه افزوده : حوزه علميه اصفهان. مركز تحقيقات رايانه اي رده بندي كنگره : BP۲۶۷/۱/ع ۸ص ۳۰۷۵ ۱۳۹۲ رده بندي ديويي : ۲۹۷/۷۷۲ شماره كتابشناسي ملي : ۳۱۳۰۹۲۸ عناوين اصلي كتاب شامل: جلد 1؛ جلد 2؛ جلد 3 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ ╭┅─────────┅╮ 𖡨⃟ٖٖ𖠷͚̥̆̑⃟📚══✼🍃🌺🍃●═┅┄• 📲کتابخانه موبایلی 🔸 📚کتب دینی 🆔 ✅ کانال کتب دینی https://eitaa.com/joinchat/2490564857Ce9647e6437 @KotobeDini https://eitaa.com/KotobeDini > ╰┅──────
📌کانون مطالعات صهیونیسم برگزار می‌کند: مراسم بزرگداشت سید مقاومت؛ شهید سید حسن نصرالله 🔻نگاهی به رویکردهای تقریبی و ابعاد شخصیتی دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان سخنرانان: 🔹حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر عبدالکریم بی‌آزار شیرازی (عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رییس اسبق دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی) 🔹جناب آقای دکتر عباس خامه یار (کارشناس ارشد مسائل بین‌المللی رایزن فرهنگی پیشین جمهوری اسلامی ایران در لبنان) سه شنبه اول آبان ، ساعت ۱۰ مکان: سالن همایش های شهید ماموستا شیخ الاسلام دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی 🔰 کانون مطالعات صهیونیسم 🆔@motaleat_Sahyunism
📚کتابخانه صحیفه سجادیه 🗂بزرگترین منبع صحیفه سجادیه در ایتا 📙📘📗📕📒📔📓 📘صحیفه سجادیه👈دانلود 📓صحیفه سجادیه با ترجمه جمله به جمله👈دانلود 📗شرح صحیفه سجادیه👈دانلود 📘فرهنگنامه موضوعی صحیفه سجادیه👈دانلود 📔مکارم اخلاق در صحیفه سجادیه👈دانلود 📕اخلاق اجتماعی در صحیفه سجادیه👈دانلود 📒زبان دعا در صحیفه سجادیه👈دانلود 📕سیمای صحیفه سجادیه👈دانلود 📓ادبیات سخنان امام سجاد علیه السلام👈دانلود 📘فایل کتاب زبور عشق👈دانلود 📔کتابشناسی ترجمه های صحیفه سجادیه👈دانلود 📕کتابخانه سجادی👈اینجا 📓ادعیه متنی صحیفه سجادیه👈اینجا 📮عربی الحدیقة الهلالیه شرح دیدن هلال ماه مبارک👈دانلود 🔗کتب دینی👇 🔻 @KotobeDini 🔺عضویت در کانال کتب دینی👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2490564857Ce9647e6437
‌التفسیر البیانی للقرآن الکریم نویسنده: بنت الشاطی، عایشه تعداد جلد: 2 زبان: عربی ناشر: دار المعارف - قاهره - مصر سال نشر: 1425 هجری قمری کد کنگره: ‌‌/‌‌ب‌‌9‌‌ت‌‌7 102/94 BP https://noo.rs/48ukl
پژوهش و نگارش - نکته‌‌ها گفته‌ها یافته‌ها
‌التفسیر البیانی للقرآن الکریم نویسنده: بنت الشاطی، عایشه تعداد جلد: 2 زبان: عربی ناشر: دار المعا
بانوی‌ مؤلّف‌ و محقّق‌ مصری‌ در ادبیات‌ عرب‌ و علوم‌ قرآنی‌ متن بنت‌الشّاطی‌ ، عایشه‌ عبدالرّحمان‌، بانوی‌ مؤلّف‌ و محقّق‌ مصری‌ در ادبیات‌ عرب‌ و علوم‌ قرآنی‌. در 1331/ 1913 در دَمیاط‌ مصر متولد شد و در همانجا رشد یافت‌. او نزد پدرش‌ که‌ از تربیت‌یافتگان‌ الازهر بود ادبیات‌ عربی‌ و قرآن‌ آموخت‌. با وجودِ مخالفت‌ پدر، تحصیلات‌ غیردینی‌ خود را در مدارس‌ مصر گذراند و در جوانی‌ در مجلة‌ النهضة‌ آغاز به‌ نشر شعر و مقاله‌ کرد و مدتی‌ بعد منتقد ادبی‌ روزنامة‌ الاهرام‌ شد. در 1315ش‌/1936 به‌ دانشکدة‌ ادبیاتِ دانشگاه‌ فؤاد اول‌ (دانشگاه‌ قاهرة‌ کنونی‌) وارد شد و برای‌ پنهان‌ کردن‌ هویت‌ خود از پدرش‌، نام‌ مستعارِ بنت‌الشّاطی‌ (دختر ساحل‌) را برگزید. در 1329 ش‌/ 1950 دکتری‌ خود را با گذراندن‌ پایان‌نامه‌ای‌ دربارة‌ ابوالعلاء معرّی‌ (متوفی‌ 449) از همان‌ دانشگاه‌ دریافت‌ کرد (دربارة‌ علاقة‌ او به‌ ابوالعلاء و تحقیقات‌ و تألیفاتش‌ راجع‌ به‌ ابوالعلاء رجوع کنید به ماهر شفیق‌ فرید، ص‌ 164ـ173). وی‌ سال‌ بعد، مدرّس‌ زبان‌ و ادبیات‌ عرب‌ در دانشگاه‌ عین‌ شمسِ قاهره‌ شد. پس‌ از بازنشستگی‌ در اواخر دهة‌ چهل‌ شمسی‌/ پایان‌ دهة‌ شصت‌ میلادی‌، استاد مطالعاتِ عالیِ قرآنی‌ در دانشگاه‌ قرویین‌ در شهر فاس‌ مراکش‌ گردید ( ) دایرة‌المعارف‌ جهان‌ اسلام‌ آکسفورد ( ، ذیل‌ «عبدالرحمان‌، عایشه‌») و این‌ مقام‌ را تا زمان‌ مرگ‌ در آذر 1377/ دسامبر 1998 حفظ‌ کرد (رضوان‌ سید، ص‌ 14).پیشینه‌ها و علایق‌ ادبی‌ بنت‌الشّاطی‌ سبب‌ شد که‌ وی‌ در دوران‌ تحصیل‌ در دانشکدة‌ ادبیات‌ دانشگاه‌ قاهره‌ علاقه‌مند و تا حدّی‌ شیفتة‌ درسهای‌ امین‌ خولی‌ (متوفی‌ 1345ش‌/1966) شود و در مطالعات‌ قرآنی‌ بعدی‌ خود روش‌ومکتب‌ادبی‌را در تفسیر برگزیند که‌ بنیانگذار آن‌ امین‌ خولی‌ بود (دربارة‌ مکتب‌ ادبی‌ در تفسیر رجوع کنید به دائرة‌المعارف‌ الاسلامیة‌ ،ج‌5،ذیل‌ «تفسیر»،ص‌ 368ـ 374). او در 1324 ش‌/ 1945 با امین‌ خولی‌ ازدواج‌ کرد ( ) دایرة‌المعارف‌ جهان‌ اسلام‌ آکسفورد ( ، همانجا) و همواره‌ از او متأثر ماند، به‌ گونه‌ای‌ که‌ غالبِ تألیفات‌ خود را به‌ وی‌ اهدا کرد.پیروی‌ از روش‌ امین‌ خولی‌، بنت‌الشّاطی‌ را یکی‌ از چهار یا پنج‌ قرآن‌پژوهِ مبرِّز در مکتب‌ ادبی‌ در تفسیر گردانده‌ است‌، اما او با دیگر شاگردان‌ امین‌ خولی‌ چون‌ شُکری‌ محمد عَیّاد و محمداحمد خَلَف‌اللّه‌ که‌ همین‌ روش‌ را در مباحث‌ مختلف‌ تفسیر قرآن‌ به‌ کار گرفته‌اند تفاوتهایی‌ دارد (دربارة‌ شباهت‌ و تفاوت‌ آثار این‌ چهارتن‌ رجوع کنید به شرقاوی‌، ص‌ 302ـ390؛ شریف‌، ص‌ 491ـ540؛ سفعان‌، ص‌ 85 ـ 125). بنت‌الشّاطی‌ در نوشته‌های‌ تفسیری‌ خود محتوای‌ هر آیه‌ را به‌ گونه‌ موضوعی‌ و با دقت‌ در همة‌ آیات‌ مشابه‌ آن‌ و نیز با توجه‌ به‌ سبکهای‌ ادبی‌، در قرآن‌ بررسی‌ می‌کند، ترتیب‌ نزول‌ آیات‌ مشابه‌ را در نظر می‌گیرد، به‌ جستجوی‌ قرائن‌ و شواهدِ همراهِ آیات‌ می‌پردازد، به‌ تأویلهای‌ خلاف‌ ظاهر و اسرائیلیّات‌ * توجه‌ نمی‌کند، اکتشافات‌ علمی‌ و اقوالِ نحویان‌، بلاغیان‌ و مفسّران‌ را بر الفاظ‌ و آیات‌ قرآن‌ تحمیل‌ نمی‌کند و می‌کوشد که‌ معنای‌ اصلی‌ هر واژه‌ را با نظرداشتِ دیگر کاربردهای‌ قرآنی‌ بیابد و تنها یک‌ معنا، و نه‌ وجوه‌ و احتمالات‌ متعدّد، در تفسیر آیات‌ عرضه‌ کند (بنت‌الشّاطی‌، 1962ـ 1968، ج‌ 1، ص‌ 10ـ11، 17ـ 18؛ سفعان‌، ص‌ 115ـ120؛ برای‌ انتقاد از این‌ روش‌ رجوع کنید به شّرقاوی‌، ص‌ 339ـ347؛ شریف‌، ص‌ 483). وی‌ با تکیه‌ بر این‌ روش‌، چند سوره‌ از جزء آخر قرآن‌ را در التفسیر البیانی‌ للقرآن‌ الکریم‌ ، که‌ در دو مجلد در سالهای‌ 1341ـ1347 ش‌/ 1962ـ 1968 به‌ چاپ‌ رسیده‌ است‌، تفسیر می‌کند، اما در برخی‌ از دیگر کتابهایش‌ از این‌ روش‌ کمتر بهره‌ می‌گیرد (رجوع کنید به ادامة‌ مقاله‌؛ برای‌ دسته‌بندی‌ جامعی‌ از آرای‌ قرآنی‌ او رجوع کنید به جانسن‌، ص‌ 68ـ76).بنت‌الشّاطی‌ از معدود زنان‌ مسلمان‌ مصری‌ عصر خویش‌ است‌ که‌ در سطوح‌ دانشگاهی‌ شهرت‌ و مقبولیت‌ نسبی‌ یافت‌. وی‌ در محافل‌ علمی‌ و کنفرانسهای‌ جهانی‌ بسیاری‌ شرکت‌ جست‌، استاد میهمان‌ چند دانشگاه‌ در کشورهای‌ عربی‌ بود و آثارش‌ بارها در مصر و دیگر کشورهای‌ عربی‌ موردتقدیر قرار گرفت‌ ( ) دایرة‌المعارف‌ جهان‌ اسلام‌ آکسفورد ( ، همانجا). با رواج‌ گرایشهای‌ فمینیستی‌ در میان‌ زنان‌ تحصیل‌کردة‌ جهان‌ عرب‌، بنت‌الشّاطی‌ کتاب‌ و مقالاتی‌ در این‌ باره‌ تألیف‌ کرد. او در کتاب‌ المفهوم‌ الاسلامی‌ لتحریر المرأة‌ تساوی‌ زن‌ و مرد به‌ مفهوم‌ جدید آن‌ را نمی‌پذیرد، اما بر اینکه‌ زن‌ و مرد یکدیگر را کامل‌ کرده‌ و برای‌ تحقق‌ بخشیدن‌ به‌ کمال‌ وجودی‌ خود به‌ همدیگر نیاز دارند، تأکید می‌کند.
پژوهش و نگارش - نکته‌‌ها گفته‌ها یافته‌ها
‌التفسیر البیانی للقرآن الکریم نویسنده: بنت الشاطی، عایشه تعداد جلد: 2 زبان: عربی ناشر: دار المعا
به‌ اعتقاد وی‌، هر چند مطابق‌ آیات‌ قرآن‌، مردان‌ بر زنان‌ حق‌ سرپرستی‌ دارند، اما هیچ‌یک‌ از این‌ دو، مسئول‌ اعمال‌ دیگری‌ نیست‌ و تفاوت‌ نسل‌ جدید زنان‌ با گذشتگان‌ در این‌ است‌ که‌ زنان‌ امروز از حقوق‌ خدادادی‌ خود باخبرند و می‌دانند که‌ باید این‌ حقوق‌ را بگیرند و بطلبند، نه‌ آنکه‌ با لطائف‌الحیل‌ آنها را به‌ عنوان‌ هدیه‌ از چنگ‌ مردان‌ به‌ درآورند (هوفمان‌ ـ لد، ص‌ 36ـ37).بخشی‌ از شهرت‌ بنت‌الشّاطی‌ در جهان‌ اسلام‌ و بویژه‌ در ایران‌ به‌ سبب‌ نوشته‌های‌ او دربارة‌ زندگی‌ پیامبر اسلام‌ و زنان‌ خاندان‌ اوست‌. این‌ نوشته‌ها، گرچه‌ بر استنادهای‌ تاریخی‌ مبتنی‌ است‌، پردازش‌ هنری‌ و داستانی‌ بسیار دارد و همین‌ موضوع‌، آنها را از غالبِ دیگر تألیفات‌ سیره‌نویسی‌ معاصر چون‌ آثار طه‌حسین‌ و محمدحسین‌ هیکل‌ متمایز می‌کند. از بنت‌الشّاطی‌، جز مقالات‌ پراکنده‌ای‌ که‌ در برخی‌ مجلات‌ و روزنامه‌ها نوشته‌، بیش‌ از شصت‌ عنوان‌ کتاب‌ و رسالة‌ کوچک‌ و بزرگ‌ دربارة‌ اعجاز قرآن‌، تفسیر، ادبیات‌ عرب‌، مسائل‌ اجتماعی‌ روز و زندگینامة‌ پیامبر و زنان‌ خاندان‌ او به‌ جا مانده‌ است‌ که‌ مهمترین‌ آنها، علاوه‌ بر التفسیر البیانی‌ للقرآن‌ الکریم‌ (رجوع کنید به سطور پیشین‌)، عبارت‌ است‌ از: الاعجاز البیانی‌ للقران‌ الکریم‌ و مسائل‌ ابن‌ازرق‌ ، 1341 ش‌/1962، و چاپ‌ جدید آن‌ با اضافات‌ در 1363 ش‌/ 1984. وی‌ در این‌ کتاب‌ پس‌ از بررسی‌ تاریخچة‌ بحث‌ اعجاز بیانی‌ و بلاغی‌ قرآن‌، آن‌ را تنها و مهمترین‌ نوع‌ اعجاز مورد اتّفاق‌ در میان‌ دانشمندان‌ می‌داند و سپس‌ می‌کوشد با ذکر نمونه‌هایی‌ از بلاغت‌ قرآن‌ نشان‌ دهد که‌ هیچ‌ ترادفی‌ در واژگان‌ قرآن‌ یافت‌ نمی‌شود و جایگزینی‌ کلمات‌ با یکدیگر امکان‌ ندارد؛ هیچ‌ حرفی‌ زائد یا صرفاً مؤکّد نیست‌ و یا برای‌ پیوند کلمات‌ یا تصحیح‌ وزن‌ کلام‌ نیامده‌ است‌، بلکه‌ همة‌ حروف‌ نقشی‌ معنایی‌ دارند (1962، ص‌ 139، 209؛ برای‌ انتقاد از این‌ نظر رجوع کنید به جانسن‌، ص‌ 73) و تنها به‌ دلیل‌ همان‌ معنا به‌ کار رفته‌اند. حسین‌ صابری‌ این‌ کتاب‌ را با عنوان‌ اعجاز بیانی‌ قرآن‌ به‌ فارسی‌ ترجمه‌ کرده‌ است‌ (چاپ‌ 1376 ش‌)؛ مقال‌ فی‌الانسان‌: دراسة‌ قرآنیة‌ ، 1348ش‌/ 1969؛ الشخصیة‌ الانسانیة‌ : دراسة‌ قرآنیة‌ ، 1352 ش‌/ 1973. بنت‌الشّاطی‌ در این‌ دو کتاب‌ چندان‌ بر روش‌ ادبی‌ و بیانی‌ در تفسیر تکیه‌ نمی‌کند، بلکه‌ بیشتر به‌ سبک‌ اجتماعی‌ و هدایتی‌ در تفسیر ـ یعنی‌ روش‌ عبده‌، رشیدرضا و سیدقطب‌ ـ نزدیک‌ می‌شود و با نثر ویژة‌ خود می‌کوشد تا مسائل‌ انسان‌شناختی‌ و ارتباط‌ انسان‌ با مفاهیم‌ اساسی‌ دین‌ را در پرتو آیات‌ قرآن‌ بشکافد (دربارة‌ تأثّر او از مفاهیم‌ و مکاتب‌ امروزی‌ انسان‌شناسی‌ و مقایسه‌ای‌ میان‌ آرای‌ وی‌ و علی‌ شریعتی‌ دربارة‌ شناخت‌ انسان‌ قرآنی‌ رجوع کنید به وهیودی‌، ص‌ 35ـ45)؛ القرآن‌ والتفسیر العصری‌ ، 1349 ش‌/ 1970.
پژوهش و نگارش - نکته‌‌ها گفته‌ها یافته‌ها
‌التفسیر البیانی للقرآن الکریم نویسنده: بنت الشاطی، عایشه تعداد جلد: 2 زبان: عربی ناشر: دار المعا
در این‌ کتاب‌ که‌ مجموعه‌ای‌ از مقالات‌ وی‌ در الاهرام‌ است‌ به‌ نقد دیدگاههای‌ عثمان‌ امین‌ در مجلة‌ صباح‌الخیر و بویژه‌ آرای‌ دکتر مصطفی‌ محمود در کتاب‌ القرآن‌، محاولة‌ لفهم‌ عصری‌ می‌پردازد و به‌ کارگیری‌ اکتشافات‌ جدید علمی‌ در فهم‌ قرآن‌ و تحمیل‌ آنها بر آیات‌ قرآن‌ را سخت‌ مردود می‌شمارد؛ تراجم‌ سیّدات‌ بیت‌النبوة‌ ، این‌ کتاب‌ مجموعة‌ پنج‌ کتاب‌ کوچکتر اوست‌ که‌ در شرح‌حال‌ زنان‌ خاندان‌ پیامبر اکرم‌ صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله‌وسلّم‌ (مادر، زنان‌ و دختران‌ پیامبر، زینب‌ عقیلة‌ بنی‌هاشم‌، و سکینه‌ دختر امام‌ حسین‌) تألیف‌ کرده‌ و غالب‌ آنها به‌ فارسی‌ ترجمه‌ شده‌ است‌؛ (عناوین‌ پاره‌ای‌ ترجمه‌ها چنین‌ است‌: آمنه‌ مادر پیامبر ؛ آمنه‌ مادر پیغمبر اسلام‌ ( ص‌ )؛ زنان‌ پیامبر ؛ بانوی‌ کربلا ، زینب‌ دختر زهرا ( ع‌ )؛ شیرزن‌ کربلا یا زینب‌ دختر علی‌ ( ع‌ )؛ قهرمان‌ کربلا، زینب‌ دختر علی‌ ( ع‌ )؛ زینب‌ بانوی‌ قهرمان‌ کربلا سکینه‌ دختر سیدالشهدا ( ع‌ ) یا ستارة‌ درخشان‌ سرزمین‌ وحی‌ ؛ مع‌المصطفی‌ علیه‌الصلاة‌ والسلام‌ ، که‌ سیدمحمد رادمنش‌ آن‌ را با عنوان‌ با پیامبر به‌ فارسی‌ ترجمه‌ کرده‌ است‌ (چاپ‌ 1377 ش‌)؛ القرآن‌ و قضایاالانسان‌ ؛ الاسرائیلیات‌ فی‌ الغزو الفکری‌ ؛ القرآن‌ وحریة‌ الارادة‌ ؛ القرآن‌ و حقوق‌ الانسان‌؛ کتابنا الاکبر ؛ من‌ اسرار العربیة‌ فی‌ البیان‌ القرآنی‌ ؛ مع‌ ابی‌العلاء فی‌ رحلة‌ حیاته‌ ؛ الحیاة‌ الانسانیة‌ عند ابی‌العلاء ؛ ابوالعلاء معرّی‌ از مجموعة‌ کتابهای‌ «اعلام‌العرب‌»؛ الخنساء: الشاعرة‌ العربیة‌ الاولی‌ ؛ تراثنا بین‌ ماض‌ و حاضر ؛ لغتنا و الحیاة‌ ؛ قیم‌ جدیدة‌ للادب‌ العربی‌ ، القدیم‌ و الحاضر ؛ علی‌الجسر: اسطورة‌ الزمان‌ و چاپ‌ جدید آن‌ با عنوان‌ علی‌ الجسر: بین‌ الحیاة‌ و الموت‌ ، سیرة‌ ذاتیة‌ که‌ زندگینامة‌ خودنوشت‌ اوست‌؛ رجعة‌ فرعون‌: روایة‌ مصریة‌ ؛ سیدالعزبة‌: روایة‌ مصریة‌ واقعیة‌ ؛ ارض‌ المعجزات‌: رحلة‌ فی‌ جزیرة‌العرب‌ ؛ الغفران‌: دراسة‌ نقدیة‌ ، که‌ پایان‌نامة‌ دکتری‌ اوست‌؛ جدید فی‌رسالة‌ الغفران‌ . وی‌ همچنین‌ چند اثر مهم‌ ادبی‌ و حدیثی‌ را تصحیح‌ و تحقیق‌ کرده‌ است‌: رسالة‌ الصاهل‌ والشاحج‌ از ابوالعلاء معرّی‌، قاهره‌ 1975؛ رسالة‌ الغفران‌ ابوالعلاء معرّی‌ همراه‌ با رسالة‌ ابن‌القارح‌ ، قاهره‌ 1969؛ مقدمة‌ ابن‌الصلاح‌ فی‌ علوم‌ الحدیث‌ همراه‌ با محاسن‌ الاصطلاح‌ سراج‌الدین‌ عمر بلقینی‌، قاهره‌ 1974 ( ) دایرة‌المعارف‌ جهان‌ اسلام‌ آکسفورد ( ، همانجا؛ ماهر شفیق‌ فرید، همانجا).منابع‌: عایشه‌ بنت‌الشاطی‌، الاعجاز البیانی‌ للقرآن‌ الکریم‌ و مسائل‌ ابن‌ازرق‌ ، قاهره‌ 1962؛ همو، التفسیر البیانی‌ للقرآن‌ الکریم‌ ، قاهره‌ 1962ـ 1968؛ دایرة‌المعارف‌ الاسلامیه‌ ، ] تاریخ‌ مقدمه‌ 1969 [ ، ذیل‌ «تفسیر» (از امین‌خولی‌)؛ علی‌ سفعان‌، المنهج‌ البیانی‌ فی‌ تفسیر القرآن‌ الکریم‌ ، قاهره‌ 1981؛ رضوان‌ سید، «بنت‌الشاطی‌ و الاءسلامیة‌ الجدیدة‌»، السفیر ، سال‌ 25، ش‌ 8184 ، 25 دسامبر 1998؛ عفت‌ محمد شرقاوی‌، الفکرالدینی‌ فی‌ مواجهة‌ العصر: دراسة‌ تحلیلیه‌ لاتجاهات‌ التفسیر فی‌ العصر الحدیث‌ ، قاهره‌ ] 1976 [ ؛ محمدابراهیم‌ شریف‌، اتجاهات‌ التجدید فی‌ تفسیر القرآن‌ الکریم‌ فی‌ مصر ، قاهره‌ 1402/1982؛ ماهر شفیق‌ فرید، «بنت‌ الشاطی‌ء راهبة‌ فی‌ محراب‌ أبی‌ العلاء»، الهلال‌ ، سال‌ 107 (رمضان‌ 1419/ ژانویة‌ 1999)؛Valerie J. Hoffman-Ladd, "Polemics on the modesty and segregation of women in contemporary Egypt", International Journal of Middle East studies , vol. 19, no. 1, (February 1987), 23-50; Johannes J. G. Jansen, The Interpretation of the Koran in modern Egypt , Leiden 1974; The Oxford encyclopedia of the modern Islamic world , ed. John L. Esposito, New York 1995, s.v." ـ Abd al-Rah ¤ ma ¦ n, ـ A ¦ Ý ishah" (by Valerie J. Hoffman-Ladd); Yudian Wahyudi, "Ali Shari ـ ati and Bint A l-Sha ¦ t ¤ i ف on free will: a comparison", Journal of Islamic Studies , IX, I (Jun 1998).
هدایت شده از کتابخانه ادیان
🌐 (چاپ چهارم) 🔹اسماعیلیه:‌ مجموعه مقالات/ نویسندگان: جمعی از مولفین با مقدمه دکتر فرهاد دفتری/ ناشر: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب/ نوبت چاپ: چهارم/ پاییز ۱۴۰۳ 🛒خرید اینترنتی از انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب 🔻🔻 https://b2n.ir/ESMAILIEH 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌‌های ارتباط با کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan ⏮| تلگرام 📲 @libadyan ⏮ | اینستاگرام https://instagram.com/libadyan ⏮ | واتساپ https://chat.whatsapp.com/EZkvKCGCDgPGiTAes9Fh50
هدایت شده از کتابخانه ادیان
🔹در این مجموعه، که عمدتاً به اصول عقاید اسماعیلیه اختصاص دارد، جوانب گوناگون این معتقدات مانند خداشناسی و توحید، نبوت و امامت مورد بررسی قرار گرفته و مضافاً اندیشه و آثار بزرگانی مانند قاضی نعمان و ناصر خسرو و خواجه نصیر الدین طوسی که در تاریخ اسماعیلیه نقش‌های مهمی ایفا کرده‌اند، مورد تجزیه و تحلیل واقع شده است. کتاب حاظر قدمی است بسیار مثبت و با ارزش در جهت گفت‌و‌گوی میان فرق و جوامع اسلامی / فرهاد دفتری. 🔸اسماعیلیه:‌ مجموعه مقالات/ نویسندگان: جمعی از مولفین با مقدمه دکتر فرهاد دفتری/ ناشر: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب/ نوبت چاپ: چهارم/ پاییز ۱۴۰۳ 🛒خرید اینترنتی از انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب 🔻🔻 https://b2n.ir/ESMAILIEH-2 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌‌های ارتباط با کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan ⏮| تلگرام 📲 @libadyan ⏮ | اینستاگرام https://instagram.com/libadyan ⏮ | واتساپ https://chat.whatsapp.com/EZkvKCGCDgPGiTAes9Fh50
انتشار شماره ۹ مجله علمی «پژوهش‌نامه نقد آراء تفسیری»، بهار و تابستان۱۴۰۳، دانشکده علوم قرآنی مشهد مقالات این شماره:👇 💠مدلول عبارت «ما کان لهم الخیرة» (قصص/۶۸) ✍️سید جعفر صادقی بازفهم کلِمَةً طَیِّبَةً در آیۀ ۲۴ سورۀ ابراهیم با روی‌کرد ریشه‌شناختی و معناشناسی ساخت‌گرا ✍️زهرا درویش؛ بی بی سادات رضی بهابادی 💠کاربرد دوگانۀ اِسراف در قرآن: تحلیلی معناشناختی ✍️مرتضی سلمان‌نژاد؛ امیرحسین حسین زاده ایوری 💠یونس در تفاسیر قرآن: مطالعۀ تطبیقی با روایت عهدین ✍️میثم کهن‌ترابی 💠تبیانًا لکل شیء بودنِ قرآن در سنت تفسیری: تحلیل از منظر تاریخ انگاره‌ها ✍️احمد قرائی سلطان‌آبادی 💠روی‌کرد تفسیری کوئنتین اسکینر و مزیّتِ کاربست آن در مطالعات اسلامی ✍️راهله امیری؛ فتحیه فتاحی زاده؛ سید محمد هادی گرامی؛ احمد بستانی 💠واژۀ قرآنی اَصْنام: خوانش سطور ناخواندۀ مفسران با روی‌کرد ریشه‌شناسی ✍️احمد پاکتچی 💠مرابطه در قرآن: بازخوانی تطبیقی مفهوم با تکیه بر المیزان و التحریر والتنویر ✍️عبدالرسول شبانی؛ احمدرضا بسیج؛ محمدحسین قاسم پیوندی 💠نقد تفسیر مشهور آیۀ 52 سورۀ حج با روی‌کرد دانش لغت و تفسیر قرآن با قرآن ✍️زهره نریمانی 💠واَشرَقَتِ الأَرضُ بِنُورِ رَبِّها (زمر/ 69): ارزیابی دیدگاه مفسران اهل‌سنت ✍️صمد بهروز؛ سید احسن حسینی؛ عمران عباسپور 💠رویارویی دوگانۀ فخر رازی با نظریۀ صرفه ✍️علی اکبر کلانتری؛ یوسف فرشادنیا 💠حجّیت خبر واحد در تفسیر: بازخوانی دیدگاه سیدعبدالاعلی موسوی سبزواری در مواهب الرحمن ✍️سیدرضا موسوی مشاهده مقالات: https://naghdeara.quran.ac.ir/issue_28669_28670.html 🆔 @u_quran
NAGHDEARA_Volume 5_Issue 9.pdf
7.82M
مقالات نهمین شماره مجله علمی "پژوهش نامه نقد آراء تفسیری" دانشکده علوم قرآنی مشهد ╭════. 🍃 .═════╮ 🌸 🆔 @u_quran 🌸 ╰═════. 🍃 .════╯
💠انجمن علمی دانشجویی و همیاران ‌‌سلامت دانشکدهٔ علوم قرآنی مشهد با همکاری یکدیگر، برگزار می‌کنند: 🔰نشست علمی با عنوان: آرامش خانواده از منظر قرآن ⚜با حضور:استاد محمد جنتی(مشاور خانواده و کارشناس مذهبی) ⏰زمان:دوشنبه ۳۰ مهر ماه،ساعت۱۰ 🏢مکان برگزاری:سناباد ۳۳ دانشکدهٔ علوم قرآنی مشهد، اتاق جلسات 🔗لینک حضور: https://meet.quran.ac.ir/mashhad ༺ ✧ ༻༺ ✧ ༻༺ ✧ ༻ 💎انـجمـن علــمی، نگاهیـــے نو بـــہ اندیــشـہ ورزیــدن 🆔@anjomanelmiquran110 🌐http://quranicsociety.blog.ir
📖📖 تازه های پایان نامه کتابخانه مرکزی ‎📕 حقوق جزا ‎۸۹۹ السرقة و عقوبتها في الفقه الجنائي الاسلامي و قانون العقوبات العراقي = سرقت و مجازات آن در فقه کيفري اسلامي و قانون مجازات عراق/ احمد حمد.- به راهنمايي علي قباديان.- کارشناسي ارشد (دانشگاه قم، دانشکده حقوق، گروه حقوق جزا و جرم شناسي، رشته حقوق جزا و جرم شناسي) ؛ ‎۱۴۰۲. ‎📕 حقوق جزا ‎۹۰۰ مسؤولية الولي تجاه جنوح الاطفال والمراهقين في القانون العراقي و اليمني = مسئوليت ولي در قبال بزهکاري اطفال و نوجوانان در قوانين عراق و يمن/ احمد کريم.- به راهنمايي محمد علي حاجي ده آبادي.- کارشناسي ارشد (دانشگاه قم، دانشکده حقوق، گروه حقوق جزا و جرم شناسي، رشته حقوق جزا و جرم شناسي) ؛ ‎۱۴۰۱. 📕 حقوق جزا ‎۹۰۱ محاولة الاعتداء علي السياسيين الاجانب في قانون العقوبات العراقي و الکويتي = اقدام به ارتکاب جرم عليه مقامات سياسي خارجي در حقوق کيفري عراق و کويت/ احمد محمود.- به راهنمايي محم دعلي حاجي‌ده آبادي.- کارشناسي ارشد (دانشگاه قم، دانشکده حقوق، گروه حقوق جزا و جرم شناسي، رشته حقوق جزا و جرم شناسي) ؛ ‎۱۴۰۳. ‎📕 حقوق جزا ‎۹۰۲ المسؤولية الجنائية للمحامي دراسة مقارنه بين القانون العراقي و القانون الايراني = بررسي تطبيقي مسئوليت کيفري وکيل در حقوق عراق و ايران/ اسامه ستار حاجي الشبلاوي.- به راهنمايي سيد حسن شبيري زنجاني.- کارشناسي ارشد (دانشگاه قم، دانشکده حقوق، گروه حقوق جزا و جرم شناسي، رشته حقوق جزا و جرم شناسي) ؛ ‎۱۴۰۲. 📕 حقوق جزا ‎۹۰۳ المسؤولية الجزائية للکوادر الطبية وفق نظريات العلاقة السببية في الانظمة الجنائية العراقية و الاردنية = مسئوليت کيفري کادر پزشکي بر اساس نظريه هاي عليت در نظام کيفري عراق و اردن/ اکرم ال سلطان.- به راهنمايي محمد رضا ظفري.- کارشناسي ارشد (دانشگاه قم، دانشکده حقوق، گروه حقوق جزا و جرم شناسي، رشته حقوق جزا و جرم شناسي) ؛ ‎۱۴۰۲. ‎📕 حقوق جزا ‎۹۰۴ اضراب الموظفين في التشريعات العربية = اعتصاب و اغتشاش کارکنان در قانون گذاري کشورهاي عربي/ عمر ليث عزاوي الهاشمي.- به راهنمايي حجت اله فتحي.- کارشناسي ارشد (دانشگاه قم، دانشکده حقوق، گروه حقوق جزا و جرم شناسي، رشته حقوق جزا و جرم شناسي) ؛ ‎۱۴۰۲. ‎📕حقوق جزا ‎۹۰۵ جريمة المخدرات وآليات مکافحتها وفق القانون الجنائي الدولي = جرم مواد مخدر و راهکارهاي مبارزه با آن برابر حقوق جزاي بين الملل/ حيدر مهدي.- به راهنمايي محسن قدير.- کارشناسي ارشد (دانشگاه قم، دانشکده حقوق، گروه حقوق جزا و جرم شناسي، رشته حقوق جزا و جرم شناسي) ؛ ‎۱۴۰۱. ‎📕 حقوق جزا ‎۹۰۶ أثر المصلحة و القصد الجنائي علي العقوبة العراق و الاردن و الجزائر نموذجا = تاثير مصلحت و قصد جنايي بر مجازات؛ بررسي موردي حقوق عراق، اردن و الجزائر/ حاتم مبروک عبدالله.- به راهنمايي محمد خليل صالحي؛ محمد هادي معيني.- دکتري PHD‎ (دانشگاه قم، دانشکده حقوق، گروه حقوق جزا و جرم شناسي، رشته حقوق جزا و جرم شناسي) ؛ ‎۱۴۰۲. ‎📕حقوق جزا ‎۹۰۷ الحماية الجنائية للحرية الشخصية في مواجهة السلطة العامة (دراسة مقارنة بين التشريع العراقي و التشريع الجزائري) = مطالعه تطبيقي حمايت کيفري، از آزادي هاي فردي در برابر مقامات عمومي در حقوق عراق و الجزاير/ حسام الشرع.- به راهنمايي اسماعيل آقابابايي.- دکتري PHD‎ (دانشگاه قم، دانشکده حقوق، گروه حقوق جزا و جرم شناسي، رشته حقوق جزا و جرم شناسي) ؛ ‎۱۴۰۲. ‎📕حقوق جزا ‎۹۰۸ العقوبات البديلة عن الحبس دراسة مقارنة بين القانون العراقي و القانون اليمني = مطالعه تطبيقي مجازات هاي جايگزين حبس/ حسن المشکور.- به راهنمايي اسماعيل آقابابايي.- کارشناسي ارشد (دانشگاه قم، دانشکده حقوق، گروه حقوق جزا و جرم شناسي، رشته حقوق جزا و جرم شناسي) ؛ ‎۱۴۰۲. ‎📕 حقوق جزا ‎۹۰۹ النظام الحقوقي لجريمة التعدي علي حراسة القاصر بين القانون العراقي و البحريني = بررسي جرم تعدي به حضانت خردسالان در حقوق عراق و بحرين/ حسين الظواهر.- به راهنمايي ابوالفتح خالقي.- کارشناسي ارشد (دانشگاه قم، دانشکده حقوق، گروه حقوق جزا و جرم شناسي، رشته حقوق جزا و جرم شناسي) ؛ ‎۱۴۰۲. 📕حقوق جزا ‎۸۳۵ المسؤولية الجنائية للتحريض علي الجريمة في الفضاء السيبراني (دراسة مقارنة بين القانون العراقي و القانون الجزائري) = مطالعه تطبيقي مسئوليت کيفري تحريک به جرم در فضاي مجازي (حقوق عراق و الجزاير)/ حيدر احمد.- به راهنمايي محمد هادي معيني.- کارشناسي ارشد (دانشگاه قم، دانشکده حقوق، گروه حقوق جزا و جرم شناسي، رشته حقوق جزا و جرم شناسي) ؛ ‎۱۴۰۲. 📕
هدایت شده از کتابخانه ادیان
🔹در این مجموعه، که عمدتاً به اصول عقاید اسماعیلیه اختصاص دارد، جوانب گوناگون این معتقدات مانند خداشناسی و توحید، نبوت و امامت مورد بررسی قرار گرفته و مضافاً اندیشه و آثار بزرگانی مانند قاضی نعمان و ناصر خسرو و خواجه نصیر الدین طوسی که در تاریخ اسماعیلیه نقش‌های مهمی ایفا کرده‌اند، مورد تجزیه و تحلیل واقع شده است. کتاب حاظر قدمی است بسیار مثبت و با ارزش در جهت گفت‌و‌گوی میان فرق و جوامع اسلامی / فرهاد دفتری. 🔸اسماعیلیه:‌ مجموعه مقالات/ نویسندگان: جمعی از مولفین با مقدمه دکتر فرهاد دفتری/ ناشر: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب/ نوبت چاپ: چهارم/ پاییز ۱۴۰۳ 🛒خرید اینترنتی از انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب 🔻🔻 https://b2n.ir/ESMAILIEH-2 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌‌های ارتباط با کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan ⏮| تلگرام 📲 @libadyan ⏮ | اینستاگرام https://instagram.com/libadyan ⏮ | واتساپ https://chat.whatsapp.com/EZkvKCGCDgPGiTAes9Fh50