eitaa logo
اندیشکده مقصد
296 دنبال‌کننده
82 عکس
1 ویدیو
3 فایل
جمع شده ایم برای اقامه دین و تحقق تمدن نوین اسلامی و اندیشه ورزی برای ایجاد تحول در ذهنیت و واقعیت جامعه و جهان 🔰 حوزه های فعالیت: منظومه فکری اسلامی هنر و ادبیات علوم انسانی اسلامی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطالعات فرهنگی و اجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
اندیشکده مقصد
🔰 اندیش‌نشست های #تحلیل_وضعیت ❇️ کوششی برای وضعیت سنجی فرهنگ، هنر و رسانه امروز
🌐 گزارشی از دومین اندیش‌نشست | حجت الاسلام دکتر میرمرشدی | ۱/۳ 🏷 حضور جدی سرگرمی در سبد مصرف خانواده ها / بازی های دیجیتال، مصرفی فراگیر در دنیا دارند. 🔹بیش از سه میلیارد نفر در که حدودا ۴۰ درصد جامعه جهانی هستند، بازیکن بازی های دیجیتال هستند و این آمار هر روز افزایشی است و مخصوصا با ظهور پدیده هایی مانند متاورس و شبه متاورس ها تشدید هم خواهد شد. کشورهای آمریکای شمالی بیشترین تولید بازی و کشورهای آسیایی مخصوصا آسیای شرقی همچون چین و ژاپن و کره جنوبی بیشترین مصرف بازی را دارند. البته محدودیتها و محرومیتهای مادی جوامع در این آمار تاثیر دارد. و الا تقریبا به ازای هر دستگاه گوشی، یک بازیکن داریم. یعنی مصرف بازی، فراگیری بالایی دارد. 🔻زندگی ماشینی، رفاه عمومی را گسترش می دهد و بتدریج نیاز انسان به سرگرمی افزایش پیدا می کند. لذا سرگرمی در سبد مصرف و نیازهای خانواده ها جا باز می کند که در این میان نقش سرگرمی های دیجیتال پررنگ است. ♦️مولفه هایی چون تجربه های جدید، خطرپذیری بی خطر، بیرونی سازی، کنش‌گری، شانس، نامیرایی، غوطه وری، هیجان و راهبری دیگران سبب جذابیت این بازی ها شده است که پایه همه آنها تعاملی بودن و نقش فعال قائل شدن برای کاربر است و این راز اصلی تاثیر بازی ها است، چون در سایر هنرها، انسان منفعل است. 🔷بازی ها چون اسمش بازی است، ما آنها را به بازی می گیریم، در حالی که بسیار جدی هستند و بخش مهمی از زندگی انسانها را در شئون مختلف پوشش می دهند و تاثیرات مثبت و منفی انکار ناپذیر دارند. 📍اندیشکده مقصد @maghsad_andishkade
اندیشکده مقصد
🔰 اندیش‌نشست های #تحلیل_وضعیت ❇️ کوششی برای وضعیت سنجی فرهنگ، هنر و رسانه امروز
🌐گزارشی از دومین اندیش‌نشست | حجت الاسلام دکتر میرمرشدی | ۲/۳ 🏷 کارکردهای جدید بازی های دیجیتال / پیدایش بسترهای ترکیبی آموزشی-سرگرمی در دنیا / کاربرد بازی های رایانه ای در تحلیل های روانشناختی و جامعه شناختی 🔹بازی ها آزمایشگاه های زندگی انسان هستند که او را برای زندگی حقیقی آماده می کنند. بازی ها بستری برای جبران عقده های افراد شده اند. انسان ها با ساختن آواتارهایی دوست دارند کمبودهای خود را جبران کنند. از نگاه هنری نیز بازی تلفیقی از همه هنرها را با عنصر تعامل کنار هم جمع کرده است. یعنی همه هنرها داریم به اضافه عنصر تعامل. 🔸بازی ها، در لبه های تکنولوژی حرکت می کنند و اثر آخرین فناوری ها به سرعت در بازی های دیجیتال خود را نشان می دهد. مثلا اولین جایی که هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گرفت، در صنعت بازی ها بود. 🔷پدیده های جدی امروز در حال بازی واره سازی است. مثلا آموزش و‌ تحلیل های رواشناختی و جامعه شناختی از طریق بازی ها انجام می گیرد. بخش قابل توجهی از رصدها و تحلیل های اجتماعی از طریق بازی های دیجیتال رخ می دهد. همین کارکرد، بازی ها را به عنوان یکی از بهترین ابزارهای جمع آوری اطلاعات برای سازمانهای جاسوسی بدل می کنند. آنها از این طریق الگوهای فکری و گرایشی و رفتاری را رصد و انتزاع می کنند. امروز از بازی ها به عنوان ابزارهای شناخت و روانشناسی شخصیت استفاده می کنند. یعنی بسیار دقیق تر از تستهای روانشناسی، بازی ها می توانند به شناخت افراد کمک کنند. بازی ها کارکردهای جدیدی پیدا کردند. 🔺کارکرد دیگر صنعت بازی ها، کنترل اجتماعی است. کنترل اجتماعی منوط بر کنترل رفتار است و برای کنترل رفتار از کنترل ذهن باید ورود کرد که از طریق تنظیم و کانالیزه کردن ورودی های ذهنی انجام می پذیرد. بازی ها در انتقال آموزه های بنیادی و تثبیت ملکه های اخلاقی و رفتاری نقش برجسته ای دارند. 🔻بازی های رایانه ای بطور گسترده در سازوکارهای آموزشی بکار می رود. پیوند بازی و آموزش، عرصه جدید آموزشی را تحت عنوان (educament) را گشوده است که ترکیبی میان آموزش و سرگرمی است. هم چنین بازی ها کارکردهای درمانی و بازاریابی هم پیدا کرده اند. 📍اندیشکده مقصد @maghsad_andishkade
اندیشکده مقصد
🔰 اندیش‌نشست های #تحلیل_وضعیت ❇️ کوششی برای وضعیت سنجی فرهنگ، هنر و رسانه امروز
🌐گزارشی از دومین اندیش‌نشست | حجت الاسلام دکتر میرمرشدی | ۳/۳ 🏷 حکمرانی بازی های دیجیتال را باید جدی بگیریم / بازی ها ترکیبی از فرصتها و تهدیدها هستند / صنعت بازی ها، حوزه استراتژیک هستند که از مهم ترین ابزارها برای جهت‌دهی فرهنگ و کنترل اجتماعی محسوب می شوند 🔹گردش مالی صنعت بازی، هفت برابر کل گردش مالی موسیقی، سینما و تئاتر است. و البته این روند در حال صعود است و این واقعیت شرکتهای بزرگ را واداشته است که شرکتهای بازی های رایانه ای خریداری کنند. کشورهایی مانند عربستان سرمایه گذاری ویژه ای در صنعت بازی های رایانه ای کرده اند. این مسئله اقتضاء می کند که حکمرانان و مسئولان به بازی های دیجیتال باید به چشم اهمیت نگاه کنند. 🔺در کشور حدود ۴۰ میلیون بازیکن بازیهای دیجیتال داریم. جالب آنکه محدودیت سنی خاص نیز ندارد. ژانر بازی های پرطرفدار پیامها و دلالتهای حکمرانی فراوانی دارد. تحلیل کیفیت مصرف بازی های دیجیتال، تحلیل های فرهنگی مهمی را بدست می دهد. 🔷حکمرانی بازی های دیجیتال باید بصورت جدی مورد تاکید قرار بگیرد. امروز چنین سازوکاری در کشور وجود ندارد. بی توجهی به صنعت بازی ها سبب مهاجرت بسیاری از نخبگانی شده است که می توانستند نقش آفرین باشند. 🔸ساخت انیمیشن و بازی های دیجیتال بصورت زنجیره ای در غرب صورت می پذیرد. یعنی الگوپردازی در انیمیشن رخ می دهد و در بازی ها این الگو با همزاد پنداری کاربر در وجودش تثبیت می شود و بازیکن بصورت ناخودآگاه از بازی ها هویت می گیرد. 🔻بازی ها از مناظر مختلفی چون هنر،‌ رسانه، تجارت، فرهنگ و تکنولوژی قابل تحلیل هستند و از جهتی، سویه های استراتژیک نیز پیدا کرده اند. زیرا بازی‌ها از ابزارهای مهم جهت دهی فکر و فرهنگ و کنترل اجتماعی است. 🔻نگاه های فرصت محور صرف و یا تهدیدمحور صرف به بازی ها اشتباه است. بازی های فرصت‌ها و تهدیدهایی را برای بشر ایجاد کرده اند. بازی ها می توانند فواید زیادی برای بشر داشته باشند، بشرطی که بتوانیم ضوابط آنها را تعیین کنیم. فلسفه بازی های دیجیتال و فقه بازی های دیجیتال از جمله اقدامات ضروری برای این کار می باشند. 📍اندیشکده مقصد @maghsad_andishkade
🔰 اندیش‌نشست های ❇️ کوششی برای وضعیت سنجی فرهنگ، هنر و رسانه امروز ایران و جهان ♦️سومین جلسه: ▪️موضوع: وضعیت شناسی موج کره ای ▫️استاد: دکتر مهدی منصوری خواه ▪️مدیر موسسه بین المللی هاتف شرق ⏳ زمان: سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه 🏢 مکان: قم موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) جهت ثبت نام واطلاع از جزییات بیشتر از آدرس زیر اقدام نمائید. blog.mfvm.ir/tahlil 📍اندیشکده مقصد @mfvm_ir @maghsad_andishkade
💡‌حلقه مذاکره علم خط‌نگار | جلسه۲۷ و کاوش در اندیشه های امام خامنه ای (مدظله العالی) 📚تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای کنگره جهانی امام رضا علیه السلام 🗓 یک شنبه 📆 تاریخ:۱۴۰۳/۰۲/۳۰ ⏰ساعت ۱۸ تا ۲۰ 🔹جهت شرکت در جلسه با به @Yaali_madad_hn پیام دهید. 📍اندیشکده مقصد @maghsad_andishkade
انا لله و انا الیه راجعون شهادت مردان بزرگ الهی که برای حاکمیت توحید و تحقق حکومت جهانی اسلامی می کوشیدند، تبریک و تسلیت باد. آیت الله رئیسی و همراهان او، با شهادت خود از خود الگویی جاودان برای کارگزاران حکومت اسلامی بر جای گذاشتند. او و یارانش همیشه زنده و در خاطر ملت ایران و مستضعفان جهان خواهد بود. اندیشکده مقصد این ضایعه تاسف برانگیز را به محضر مقدس ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و عموم مسلمانان جهان و مستضعفان و به خصوص ملت شریف ایران تسلیت می گوید و آرزوی تداوم راه آن شهید سعید را دارد. https://eitaa.com/maghsad_andishkade
🔸دومین اندیش‌نشست‌‌ 🔻حجت الاسلام دکتر میرمرشدی 📍اندیشکده مقصد https://eitaa.com/maghsad_andishkade
♦️ های طلبگی 🔹درباره: اندیشه | فرهنگ | جامعه | سیاست 🏷 کنکاش دوم: شاخص های رییس جمهور گام دوم انقلاب و بررسی گزینه های احتمالی 📅شنبه، ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ⏰ ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ 📍اندیشکده مقصد https://eitaa.com/maghsad_andishkade