قوانین دروغین جهان.mp3
9.52M
#پادکست_روز
#رهبری | #استاد_شجاعی
پروژه نظم نوین جهانی از کجا و چند سال قبل آغاز شده است؟
ایدئولوژی این پروژه و نقشه راهبردی آن چگونه تعریف و هدایت شده است؟
@mah_daviat313
🎥مناظره کامل حسین شریعتمداری را با محسن هاشمی ببینید
👇🏻👇🏻👇🏻
http://fna.ir/3h1vww
🏝تلاش در راه تبیینوبصیرتافزایی
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#کانالمهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
اگر دیروز پولی نداشتید و امروز وضع مالیتون خوب شده ، لازم نیست هر روز مدل به مدل با لباس و ماشین جدید و ... پست بزارید!
هیجان دارید که وضعتون عوض شده ؟
می فهمم!
ولی ما دو نوع صبر داریم:
صبر در سختی و صبر در نعمت
صبر در نعمت داشته باشید:)
شاید دلی خواست🌻
☹️☹️
👈🏻هر وقت من تو ایتا نبودم!
مطمئن باشید رفتم دنبال یه لقمه متن حلال برای شما عزیزان 😉😂
سلام به همه گرامیان
صبحتون عالی
دلاتون از غم و غصه خالی
آمین🌷
🔰خانواده ، مهمترین کانون اجتماع
🔹خانواده در اسلام؛ نهادی است که با پیوند شرعی زن و مرد شکل میگیرد؛ ساماندهی آن بر پایه محبت است و با در نظر گرفتن حقوق زن و شوهر و فرزندان، در جهت بقاء، تربیت نسل و تأمین نیازهای مادی و معنوی ایجاد می شود.
خانواده، یکی از مهم ترین کانون های اجتماعی است که هیچ کانونی جای آن را پر نمی کند .
امام خامنه ای می فرمایند هر خانواده ای، یکی از سلول های بدنه اجتماع است. وقتی این ها سالم بودند، وقتی این ها رفتار درست داشتند، بدنه جامعه، یعنی آن پیکره جامعه سالم خواهد بود. ایشان میفرمایند: کانون خانواده جایی است که عواطف و احساسات باید در آنجا رشد و بالندگی پیدا کند و بچه ها محبت و نوازش ببینند.
🔹شهید مطهری نیز می گوید: یک پختگی هست که جز در پرتو ازدواج و تشکیل خانواده پیدا نمی شود؛ در مدرسه پیدا نمی شود؛ در جهاد نفس، نماز شب و ارادت نیکان پیدا نمی شود. این را فقط در همین ازدواج و تشکیل خانواده باید به دست آورد.
🔹 این پختگی باید با مودت و رحمت و آرامش همراه باشد. خداوند در آیه ۱۸۹ سوره اعراف می فرماید «هُوَ الَّذِی خَلَقَکُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِیَسْکُنَ إِلَیْهَا؛ او خدایی است که شما را از یک نفس (جان) آفرید و همسرش را از (نوع) او قرار داد، تا بدان آرام گیرد». در آیه ۲۱ سوره روم هم می فرماید «وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً؛ و از نشانههای او این است که همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید؛ تا در کنار آنان آرامش یابید و در میانتان محبّت و رحمت قرار داد.»
🔹امام خامنه ای در تبیین این آیه میفرمایند: از جمله نشانههای قدرت الهی یکی این است که برای شما انسان ها، از نوع خودتان و از جنس خودتان همسرانی قرار داد؛ برای شما مردان، زنان را و برای شما زنان، مردان را. از خودتان هستند؛ «من انفسکم»، جنس جداگانهای نیستند، در دو رتبه جداگانه نیستند؛ همه یک حقیقتند، یک جوهر و یک ذاتند. البته در بعضی از خصوصیات، با هم تفاوت هایی دارند؛ چون وظایفشان دو تاست. بعد می فرماید «لتسکنوا الیها»، یعنی زوجیّت و دو جنسی در طبیعت بشر، برای هدف بزرگی است. آن هدف، عبارت است از سکون و آرامش، تا شما در کنار جنس مخالف خودتان در درون خانواده - مرد در کنار زن، زن در کنار مرد - آرامش پیدا کنید. برای مرد هم آمدن به داخل خانه، یافتن محیط امن خانه، زن مهربان و دوستدار و امین در کنار او، وسیله آرامش است؛ برای زن هم داشتن مرد و تکیهگاهی که به او عشق بورزد و برای او مانند حصن مستحکمی باشد - چون مرد، جسماً قوی تر از زن است - یک خوشبختی است؛ مایه آرامش و سعادت است. خانواده، این را برای هر دو تأمین می کند.
✍لیلا نساج
#ثوابنشرمطالبهدیهبهحضرتحجتعج🌤
#ممنونکهبانشرلینکماراحمایتمیکنید
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
[🎥خیانت بزرگ (خطاب به مسئولین) ✨بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم✨ 🎇يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا لا ت
💥حکومت و مسئولیت
🔺در نظام اسلامی، انگیزۀ هرگونه پیوند اجتماعی صیانت پیوند بندگی با خدا است؛ لذا در تنظیم روابط اجتماعی بین انسان ها که بارزترین آن ها به صورت خدمات اداری و کارگشایی کارگزاران نظام اسلامی تجلّی می یابد، متخلّق بودن به اخلاق انسانی والاترین ملاک است؛ چنان که علی علیه السلام می فرمایند:
✨«علیکم بمکارم الأخلاق فإنّها رفعة»✨
✍🏻ارزش و اعتبار مردم به میزان مکارم اخلاق ایشان است. کسانی که عهده دار ادارۀ امور مردم می شوند بیش از دیگران به مکارم اخلاق نیازمند می باشند. هرچه حیطۀ مسئولیت آن ها وسیع تر گردد، بیش از دیگران به پایبندی به اصول اخلاقی نیازمندند.
💥رعایت اهلیت در قبول مسئولیت؛
نوع نگاه انسان به مسئولیت، از امور مهم در شکل گیری اخلاق مطلوب اداری است. قرآن کریم بر این اصل تأکید دارد که ادارۀ امور مردم امانت سنگینی است که باید به شایستگان و اهل آن سپرده شود.
🌅«إِنَّ اللّه یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُودُّوا اْلأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا»؛همانا خداوند امر می کند شما را به این که امانات را به صاحبانشان برگردانید.
پس در هر مدیریتی و ادارۀ هر کاری باید اهل آن را یافت و امانت را به وی سپرد؛ چنان که در روایات داریم: «فالتمسوا ذلک من عند أهله»؛ آن را از اهلش بخواهید.
اگر کار به دست نااهل سپرده شود همه چیز تباه می شود و اگر امر مهمی مثل دین در میان باشد، دقت نظر بیش تر، ضرورت دارد.
💥از بزرگ ترین آفات یک نظام، عدم رعایت اهلیت ها در مدیریت است. مشکلی که پس از پیامبر برای جامعۀ اسلامی پیش آمد، به سبب عدم رعایت اهلیت بود؛ افرادی بر سر کار آمدند که شایستگی و کفایت لازم را برای ادارۀ امور نداشتند؛ به همین دلیل در اقامۀ حق کوتاهی کردند و سیره و سنّت پیامبر را به تعطیلی کشاندند. جلوس فرد بر مسندی که اهلیت آن را دارا نیست، سبب بدبختی خود او و تباهی امور مربوط به او می شود.
☀️حضرت امیر علیه السلام به شریح قاضی فرمود:
«یا شریح! قد جلست مجلساً لا یجلسه إلاّ نبیّ أو وصیّ نبیّ أو شقیّ»؛ ای شریح! تو در جایگاهی نشسته ای که نمی نشیند در آن منصب، مگر پیامبر یا وصیّ پیامبر یا شخص بدبخت.
بنابراین، اهل ایمان خود را در معرض مسئولیتی قرار نمی دهد که اهلیت آن را نداشته باشد. پذیرش کاری که در عهدۀ طاقت و توانایی انسان مؤمن نیست، سبب ذلت و خواری او است. مؤمن عزیز است و خداوند ذلّت مؤمن را نمی پسندد و در ادارۀ امور نیز باید عزّت خود را حفظ کند. این دقت تا آن جا است که اگر به فردی مسئولیتی پیشنهاد شود و او بداند که فردی شایسته تر از او هست، هرگز خود را پیش نیندازد. وقتی فرد در جای مناسب خودش قرار نمی گیرد، مقهور و مغلوب کارها می شود.
یکی از یاران پیامبر صلی الله علیه و آله به ایشان گفت: «ألا تستعملنی؟» آیا مسئولیتی به من واگذار نمی کنی؟ پیامبر دست بر شانۀ او زد و فرمود:
«إنّک ضعیف وإنّها أمانة وإنّها یوم القیامة خزی وندامة إلاّ من أخذها بحقّها وأدّی الذی علیه فیها»؛ تو ضعیف هستی و این پست ها امانت است و روز قیامت مایۀ رسوایی و پشیمانی است، مگر کسی که آن را آن گونه که باید، به عهده گیرد و وظیفۀ خود را در باره اش ادا کند.
شاخصۀ مدیریت صحیح و مبتنیِ بر سیرۀ ائمه علیهم السلام آن است که هر کس در مقام مناسب خود قرار گیرد؛ به گونه ای که توان ادارۀ درست امور را داشته باشد و کسی که کارهای بزرگ و مهم وی را درمانده نسازد و کثرت کارها او را آشفته خاطر نگرداند و مهم تر از همه امانت دار باشد.
[امانت داری ملاک پذیرش مسئولیت]
☀️علی علیه السلام به مالک اشتر می فرماید:
«فاعمِد لأحسنهم کان فی العامة أثراً، وأعرفهم بالأمانة وجهاً»؛ بر آن کس اعتماد کن که میان همگان اثری نیکو نهاده و به امانت از همه شناخته شده تر است.
در قرآن کریم، اصولی ترین شرایط مدیریت به صورت کلی و فشرده در قدرت و امانت خلاصه شده است؛ آن جا که یکی از دو دختر شعیب گفت: «یَا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ إِنَّ خَیْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِیُّ اْلأَمِینُ»پدر! او را استخدام کن؛ چرا که بهترین کسی است که استخدام می کنی؛ هم نیرومند ]و هم][ در خور اعتماد است.
#مهدویت_بصیرت_ایتا؛
🆔 @mah_daviat313
1.mp3
2.91M
🇮🇷رهبری از زبان رهبری
از اول انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، بسیاری سعی کردهاند مسأله ی ولایت فقیه را نادرست، بد و برخلاف واقع معرفی کنند؛ برداشتهای خلاف واقع و دروغ و خواستهها و توقعات غیرمنطبق با متن نظام سیاسی اسلام و فکر سیاسی امام بزرگوار.
👈این که گاهی میشنوید تبلیغاتچی های مجذوب دشمنان این حرفها را میپراکنند، مربوط به امروز نیست؛ از اول، همین جریانات و دست آموزها و تبلیغاتِ دیگران این حرفها را مطرح میکردند. عده یی سعی میکنند ولایت فقیه را به معنای حکومت مطلقهی فردی معرفی کنند؛ این دروغ است. ولایت فقیه - طبق قانون اساسی ما - نافی مسؤولیتهای ارکان مسؤول کشور نیست.
مسؤولیت دستگاه های مختلف و ارکان کشور غیرقابل سلب است.
👈 جایگاه ولایت فقیه، جایگاه مهندسی نظام و حفظ خط و جهت نظام و جلوگیری از انحراف به چپ و راست است؛ این اساسیترین و محوریترین مفهوم و معنای ولایت فقیه است.
◀️ بیانات در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ۱۴،۳،۱۳۸۳
#رهبری
#ولایتفقیه
#نائبامامزمانعج
#ولایتمداری
🏝تلاش در راه تبیینوبصیرتافزایی
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#کانالمهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
2.mp3
1.07M
🇮🇷رهبری از زبان رهبری
ولایت فقیه نه یک امر نمادین و تشریفاتی محض و احیاناً نصیحت کننده است - آن طوری که بعضی از اول انقلاب این را میخواستند و ترویج میکردند - نه نقش حاکمیت اجرایی در ارکان حکومت دارد؛ چون کشور مسؤولان اجرایی، قضایی و تقنینی دارد و همه باید بر اساس مسؤولیتِ خود کارهایشان را انجام دهند و پاسخگوی مسؤولیتهای خود باشند.
◀️ بیانات در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ۱۴،۳،۱۳۸۳
#رهبری
#ولایتفقیه
#نائبامامزمانعج
#ولایتمداری🏝تلاش در راه تبیینوبصیرتافزایی
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#کانالمهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سرلشکر سلامی: علمیات طوفان الاقصی کاملا یک عملیات فلسطینی و شکفتن یک بغض ۷۵ ساله بود
🔹دیروز توسط سخنگوی سپاه مطرح شد که طوفان الاقصی انتقام حاج قاسم است من میگویم که انتقام از حاج قاسم عملیاتی مجزاست.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو رسیدی به آرزوی خودت
چه کند این جهان تباهی را؟❣
محبوب خدا ،حمدی برای ما بخوان که تو زنده ای وما مرده!❤️
پیشاپیش سیزدهم دیماه سالروز جانسوز شهادت سردار دلها حاج قاسم عزیز گرامی باد🥀
#ثوابنشرمطالبهدیهبهحضرتحجتعج🌤
#ممنونکهبانشرلینکماراحمایتمیکنید
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
تو رسیدی به آرزوی خودت چه کند این جهان تباهی را؟❣ محبوب خدا ،حمدی برای ما بخوان که تو زنده ای وما م
@SonnatiMusic - Bi Man Maro.mp3
5.12M
❣﷽❣
🎙حسام الدین سراج
🎶 بی من مرو
خوش خرامان میروی ای جان جان بیمن مرو
ای حیات دوستان در بوستان بیمن مرو
ای فلک بیمن مگرد و ای قمر بیمن متاب
ای زمین بیمن مروی و ای زمان بیمن مرو
این جهان با تو خوش است و آن جهان با تو خوش است
این جهان بیمن مباش و آن جهان بیمن مرو
خار ایمن گشت ز آتش در پناه لطف گل
تو گلی من خار تو در گلستان بیمن مرو
وای آن کس کو در این ره بینشان تو رود
چو نشان من تویی ای بینشان بیمن مرو
دیگرانت عشق میخوانند و من سلطان عشق
ای تو بالاتر ز وهم این و آن بیمن مرو❣
#ثوابنشرمطالبهدیهبهحضرتحجتعج🌤
#ممنونکهبانشرلینکماراحمایتمیکنید
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
نماز سید رو حضرت اقا خوندن😭
خوش به سعادتت مرد
مبارکت ،نوش جانت،گوارای وجودت،زهی سعادت❣😭
#ثوابنشرمطالبهدیهبهحضرتحجتعج🌤
#ممنونکهبانشرلینکماراحمایتمیکنید
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
🔴گرگِ چوپان
«ایران نباید به هیچ کدام از رأسهای این مثلث چین، روسیه، آمریکا بچسبد. بلکه باید وسط بایستد.»
برداشت شما از این جمله چیست؟
شاید هنوز ندانید این جمله از کیست؟
من وقتی آن را خواندم صاحبش را در آن یافتم. اما منظور از این وسطبازی یعنی چه؟
یک روز محمدرضا پهلوی با خبر شد که سران آمریکا و انگلیس و شوروی در تهران جلسه گرفتهاند بدون اینکه حکومت ایران از آن باخبر باشد. روزی که ایران در وسط مثلث قرار داشت.
آن مثلث مزرعهای بزرگ است که هر یک از این سه و گاه بیشتر آن را به صورت سهامی عام اداره میکنند. سرنوشت آنچه در این مثلث قرار دارد، به نسبت روابط بین رئوس آن بازمیگردد. آنچه در این مثلث وجود دارد، از حیث اعتبار و احترام و شخصیت در مرتبه پایینتری قرار دارد. انتخاب نمیکند، انتخاب میشود. مسئله اینجاست که ساکن آن مزرعه صاحبش نیست. باید بین سبزیها انتخاب کند. صاحبان مزرعه به او حق انتخاب دادهاند. هر یک البته سعی میکند گوسفند را برای خود پروار کند. گوسفندان باید خوشحال شوند وقتی انتخاب میشوند. البته میتوانند وقتی توسط یکی از این سه تا انتخاب میشوند خوشحالتر شوند. مثلا خوشحالتر شوند اگر آمریکا آنها را انتخاب کند.
اما مشکل آنجاست که دو یا سه رأس با هم یک گوسفند را انتخاب کنند. آن وقت گوسفند بیچاره باید برود دادگاه گرگها و تقسیم شود.
گوسفند سرآخر قربانی خواهد شد، اما اینکه بر سرش دعوا شود و دعوا به جنگ بکشد و مثل گرگهایی که بر سر شکار یکدیگر را میدرند، لگدکوب و حیف و میل شود، عاقبت شومی به نظر میرسد. این همان چیزی است که پیش از این آزمودیم و بر اثر آن انقلاب کردیم.
#مهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
🔴گرگِ چوپان «ایران نباید به هیچ کدام از رأسهای این مثلث چین، روسیه، آمریکا بچسبد. بلکه باید وسط با
گوسفند زندگی کنید(۱)
این آقایان که ما را از نزدیک شدن به رئوس میترسانند باور ندارند که میتوان در این مزرعه حضور نداشت و گوسفند عدهای گرگ نبود. میتوان اصلا گوسفند نبود. میتوان انسان بود. آیا حتما باید تن داد به دنیای مزرعهای آنان؟! یا باید حتما جنگلی اندیشید و زیست؟! یا حیوانی فهمید دنیا را؟
چه مشکلی دارید با فهم انسانی؟! البته که انسان بودن سخت است. مسئولیتآور است. دردآور است. رنج دارد. غم دارد. سختی و مشکلات دارد. اما انسان بودن است. روشن است که برای برخی انسان بودن نمیصرفد. باید برود در آن مزرعه زندگی کند.
آیا انسان ظاهر بزرگ و موجهی که این سخن را میگوید، واقعا نمیفهمد در مورد چه چیزی صحبت میکند؟!
او شهره به ایمان است. آیا او جهان و جهانداری را اینچنین میفهمد که جایی خارج از این مثلث فضای زندگی وجود ندارد؟ واقعا تصویر زندگی ایشان از ایران و انسان چیست؟
چنین گفتاری نتیجه همنشینی با روباههاست که برای گرگ واسطگی میکنند و سهم خودشان را به دست میآورند. شغالها و کفتارها و کرکسها و خلاصه همه لاشخورها و شکارچیان درنده که در چرخه حیات رتبه بالاتری را دارند با ایشان هم عقیدهاند. قانون جنگل یعنی همان نظم نوین جهانی نباید شکسته شود.
همه درد همین جاست که پس از 45 سال باید به برخی مسئولان سابق و لاحق توضیح دهیم که انسان ایرانی از مزرعه خارج شده و نمیخواهد جهان را مزرعه ببیند. اگر اصراری باشد مزرعه خود را خواهد داشت و وارد شرکت سهامی غرب و شرق نخواهد شد. چه دیروز که شوروی و انگلیس و آمریکا باشد و چه امروز که روس و چین و آمریکا باشد و چه فردا که دیگران این چندقطبی را پیچیدهتر کنند.
جهان مزرعهداران و جنگلبانان باید دنیای انسانی ایرانی را بپذیرند. ما تلاش میکنیم از هر کسی که وارد این جهان شود، حمایت و مراقبت کنیم و او را تا جایی تقویت کنیم که بتواند روی پای خودش بایستد و از مزرعه خارج شود و معتقدیم آینده از آن مسخ شدگان نیست. آینده مال انسانهاست. ما برای آن تلاش میکنیم. هر چند دیگران نخواهند.
آیا تجربیات ما قبل از انقلاب نسبت به زندگی مزرعهای کافی نبود؟! آیا نباید آنچه هستیم را قدر بدانیم به آنچه میخواهیم بیاندیشیم و بیابیم و بسازیم؟!
امروز میدانم چرا تمام حملات به سمت ولایت فقیه و شخص ولی فقیه است. آنها میدانند جامعهای که ولایت بفهمد، بر اساس ولایت زندگی کند، انسان خواهد بود. انسانی خواهد زیست و زندگی انسانی با ساختار زیست گوسفندی سازگار نیست. انسانهایی که به انسان بودن خود آگاهی پیدا کنند و مسیر خود را بیابند دیگر پابند مزرعه نخواهند شد. تمام تلاش غربگرایان این است که ما به مزرعه برگردیم و به گوسفند بودن خودمان افتخار کنیم و خوش و خرم بچریم.
اما توسعه ولایت فقیه در جامعه همه را از خواب بیدار میکند و هشیار نگه میدارد. انسان بیداری در بین بسیاری که خود را به خواب زدهاند، نظام مزرعه را در هم خواهد ریخت و آنها از همین میترسند. طوفان الأقصی کاری کرده که مزرعه دیگر به حال اولش باز نمیگردد. یمن از آن سو دیوارهای مزرعه را خراب کرده و همه میدانند که این سر و صداها دارد دنیا را بیدار میکند. آدمها بیدار شوند دیگر گرگها جایی برای عرض اندام ندارند. چالش غرب و غربزده با ما این است. آنها میگویند: گوسفند فکر کنید. گوسفند رفتار کنید. گوسفند حرف بزنید و گوسفند زندگی کنید. گوسفند بخورید و بخوابید و گوسفند شاد باشید. ارزش ندارد زحمت انسان بودن را به خودتان بدهید. هزینه دارد.
#مهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
گوسفند زندگی کنید(۱) این آقایان که ما را از نزدیک شدن به رئوس میترسانند باور ندارند که میتوان در ا
گوسفند زندگی کنید(2)
چند سال پیش با برخی آموزههای به اصطلاح معنوی و ادعاهای صوفیگرایانه در یک فرقه خاص آشنا شدم که سعی میکرد نشان دهد، انسان باید به طرف حیوان حرکت کند و زیست معصومانه و رهای حیوانی را تجربه کند. حیوان هیچ وقت پدرسوخته بازی درنمیآورد و با هیچ کس پدرکشتگی ندارد. سرش را پایین میاندازد و زندگیاش را میکند. در آنجا تأکید خاصی بر گوسفند شده بود. ویژگی گوسفند این است که مسئولیت همه چیز را به دیگری واگذار کرده و فقط زنده است. او زندگی نمیکند؛ بلکه زنده است. در مثلی آوردهاند که فرزند درازگوش حسرت و حسادت داشت به حال فرزند گوسفند. میگفت مادر جان ببین چگونه به او علف سبز خوشمزه میدهند و آزادش میگذارند تا بازی کند و به چرا برود و هر وقت خواست بخوابد و هر وقت خواست بیدار شود؟ ما چه؟ به ما علفهای زرد و از رده خارج میدهند و هم سوارمان میشوند و هم بارهایشان را روی دوشمان میگذارند.
خر مادر در پاسخ به فرزند دلبندش گفته بود، فرزندم به زودی صدای خِرخِر این سبک زندگی درخواهد آمد. دیری نگذشت که فرزند خر، شاهد بریده شدن رگهای گردن گوسفند بود و دید که آن دهان بسته شده و گلو خِرخِر میکند.
سرش را پایین انداخت و به خریت خودش نازید.
شاید در مورد زندگی خرانه نیز روزی سخن به میان آمد؛ لکن اینجا و اکنون نقد زیست گوسفندانه است و اشاراتی به نشانههای آن در سبک زندگی آدمهای غربزده. راه حل انسان بودن و پذیرفتن جایگاه انسانی است.
گوسفند نه مسئولیتپذیر است و نه پاسخگو. آزاد و رها زندگی میکند. یک رئیس دارد در گله که به دنبالش میرود هر جا که باشد. یک سگ او را پاسبانی میکند تا در نرود و در واقع هدر نرود، چون قرار است خورده شود و یک چوپان که آنها را به چرا میبرد و احتمالا یک صاحب که آنها را به چوپان سپرده. البته خدم و حشمی هم معمولا هستند برای رسیدگی به امور طویله و آخور و قلعه و....
این سلسله مراتب زندگی اجتماعی گوسفند است.
جالب است که در اکثر فرقههای درویشی و صوفیه اصطلاحی داریم که به آن بسیار مینازند. «صلح کل». صلح کل در ابتدا میخواست چیزی دیگری بگوید، اما دچار حرف غلط در جای غلط شد. معنی عینی صلح کل یعنی «گوسفند زندگی کنید». البته اقطاب و بزرگان فرقههای ضاله به شما نخواهند گفت که مقصودمان این است. بلکه آن را چنان زینت خواهند داد که مانند بوییدن و بوسیدن زیر دم گاو توسط عدهای در بلاد خاص، به گوسفند بودن خود هم افتخار کنید و چنان آن را توضیح میدهند که انگار دیگران گرگ و کفتارند و اینان بقیة السلف گوسفندان بهشتی...
اینها هم دچار همان معنایی هستند که در قسمتهای قبل عرض شد. جهان انسانی را هنوز کشف نکردهاند. حیوانی فکر میکنند. هر چند گمان میکنند از شریعت برخواستهاند و به طریقت نائل آمدهاند و از آن نیز برآمده در فنای کامل فرود آمدهاند و جز تجلی رها و مطلق الهی نیستند. اما معنای زمینی واقعی عینیاش گوسفند بودن است نه انسان بودن.
بزرگترین نقطه ضعفش هم فهم غلط جهان و توصیف غلط صحنه و نگاه وارونه به واقعیات و نسبت آن به حقیقت است.
اگر آن کسی را که گفت به هیچ کدام از رئوس مثلث نچسبید را بشناسید خواهید دید که چه قرابت معنایی با این اندیشه دارد.
گوسفند زندگی کن، یک سبک اندیشه در باره جهان است. گوسفندان انساننما به گرگهای انساننما مسیر برتریجویی را نشان میدهند. آنها ثابت میکنند که در این میان یک خلأ بزرگ وجود دارد و شما میتوانید از آن مسیر وارد زندگی ما گوسفندها بشوید. جای شما خالی است.
اصولا جنگل شدن زندگی آدمها از چند سو آغاز میشود. یک سوی آن همین گوسفندها هستند. سوی دیگرش گرگها. سوی سومش خوکها. سوی چهارمش شیرها. البته میتوان توسعه داد؛ اما از هر گونه یکی را نام بردم. آنان که به راحتی و آسودگی تن دادهاند و حاضرند بردگی کشیده شوند؛ اما برای ساختن هزینه ندهند. گروهی که دنبا زیادهطلبی هستند. هیچ چیز سیرشان نمیکند مگر زخمی کردن و دریدن هر چیزی. آنها برای داشتن بیشتر میجنگند و حتی میمیرند. گروه دیگر لذتطلبها هستند که رتبه اجتماعی آنان بالاتر از راحتطلبهاست. آنها همه چیز را فدای کامجویی میکنند. گروه دیگر برتریطلبها هستند. آنها تنها زمانی به رضایت نسبی میرسند که بالاترین باشند.
جنگل را این چهار دسته با هم میسازند. البته جامعه انسانی مستعد همه این گروهها هست؛ اما آغاز آن از سوی راحتطلبهاست غالبا. راحتطلبها از حیث جمعیتی نیز بیشترین تعداد و تنوع را دارند. اصولا جذابیت به وجود میآورند برای سه دسته دیگر.
در ادبیات ما خور(زیادهطلبان) و خواب(راحتطلبان) و خشم(برتریطلبان) و شهوت(لذتطلبان) اشاره به این چهار دسته است. دلبخواهیهای کف جامعه را که بجویی سر از این چهار دسته در خواهی آورد. همانها که جامعه انسانی را به زیست حیوانی تنازل میدهند.
#مهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴گفتوگوی رهبر انقلاب با خانواده شهید سیدرضی موسوی❣
#ثوابنشرمطالبهدیهبهحضرتحجتعج🌤
#ممنونکهبانشرلینکماراحمایتمیکنید
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اندر حکایت لج و لج بازی و همسایه آزاری!😐☝️🏻
🌱عصرتون بخیر☕️
@mah_davit313
14021006_43786_64k.mp3
23.38M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان. ۱۴۰۲/۱۰/۶
#مهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
هیچوقت نگو محیط بد شدہ
منم بد شدم !
هر چقدر هوا سرد تر باشه ؛
لباست رو بیشتر میکنی .
پس هر چی جامعه فاسد تر شد .
تو لباس تقوات رو بیشتر کن .
- استاد قرائتی .
زن در اسلام زنده ، سازنده
و رزمنده است ، به شرطی که
لباس رزمِ او عفتش باشد ..!
- شهید بهشتی .
دوستان امشب نماز لیله الدفن برا "سردار سید رضی موسوی فرزند حسین" فراموش نشه.
❣❣❣
🔰فرمانروایان بدون شهر ، ملکه های بدون تاج
🔹در کانون های اجتماعی هستند عناصر مهمی که جهت دهی ملاک و سنجه های انتخاب همسر را به نسل بعد منتقل می کنند . مهمترین آنها سلبریتی های هنر و ورزشی می باشد. که تعیین کننده انتخاب و معیار همراه زندگی نسل آینده می باشد . با مطالعه ای کوتاه در خصوص این قشر پرطرفدار درمیابیم که در زندگی مشترک کوتاه این افراد تنها ملاکی دیده نشده آرامش ، مودت و رحمت است .
زن و مردی که در خانواده یکدیگر را از مهر و عطوفت لبریز کنند و در زندگی مراقب احساسات و عواطف یکدیگر باشند دیگر نیازی به ابراز آن و نشان دادن لحظه های به اصطلاح عاشقانه و خصوصی اشان به دیگران در فضای مجازی و پیج های شخصی را ندارند ، چون تنها همسری کردن و همسر بودن را برای هم تعریف کرده اند و تایید و یا گرفتن فالور برای استحکام خانواده آن ها بی معنی و در بسیاری از موارد ویرانگر نیز محسوب می شود .
🌟 چرا که زن تنها ملکه قلب همسر خویش است و مرد تنها فرمانروای شهر بانوی خویش .
⁉️اکنون این سوال حائز اهمیت است چرا سلبریتی ها نمیتوانند خانواده موفق و پایدار داشته باشند ، مگر نه اینکه عاشقانه های خویش را بارها در پیج ها و شبکه های اجتماعی به رخ همگان کشیده اند ، هنرمندانی که در طول عمر حرفه ایی خود بارها نگاه در چشم مرد دیگری دوخته و ابراز محبت و دوست داشتن نموده است و حتی گاهی ساعت ها در خصوص نوع دوست داشتن و علاقه به یگدیگر گفته اند ، چرا نمیتوانند همانند نقش هایشان ،که بارها تمرین کرده اند و در آن غرق شده اند از کلماتی چون ؛ عشق ، وابستگی و دلدادگی را برای زندگی حقیقی خود کانون گرمی را رقم بزنند؟
مگر نه اینکه هدف از ازدواج آرامش و سکینت هست ؟!
✍ لیلا نساج
#ثوابنشرمطالبهدیهبهحضرتحجتعج🌤
#ممنونکهبانشرلینکماراحمایتمیکنید
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
Zaman Fazilat Namaz Avl Vaght.mp3
5.13M
#زمان_فضیلت_نماز_اول_وقت
با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے
با اشتراک این لینک ما را به دوستان خود معرفی کنید
#ثوابنشرمطالبهدیهبهحضرتحجتعج🌤
#ممنونکهبانشرلینکماراحمایتمیکنید
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
#زمان_فضیلت_نماز_اول_وقت با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے با اشتراک این لینک ما را به دوستا
آی مردم والله بالله تالله مسئولیم ؛
همه ی ما مسئولیم ؛
توجامعه ی اسلامی یه جاهایی به من چه بتوچه معنا نداره،،،
شیعه ی مولا که تعمدا نمازش را ترک کند بدرد لای جرزدیوارم نمیخورد ،،،
اگه خودت نماز میخونی و کاری به نماز خوندن بچه واهل خانوادت نداری حق نماز را ادا نکردی ،
قال الله تعالی :وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ و من جنّ و انس را نیافریدم مگر برای اینکه مرا (به یکتایی) پرستش کنند.
دراین آیه ی شریفه، هدف از آفرینش جن و انسان، عبادت پروردگار، عنوان شده است. بدین معنی که، آفریده شده ایم تا در روی زمین بخوریم، بیاشامیم، بگردیم، زندگی کنیم و از نعمت ها و مواهب خداوند بهره مند شویم و عبادت خداوند را به جای آوریم. عبادت، انواع و اقسام مختلفی دارد و هر کس به طریقی، خالق خویش را عبادت می نماید. اما آنچه مسلم است این است که «نماز» عالیترین سیمای عبادت و شکوهمندترین حالت بندگی و عبودیت است. از این رو، ترک نماز، ترک عبودیت و بندگیست و این امر، ناسپاسی و کفر است به درگاه معبود. از آنجایی که نماز، ستون دین است، تارک الصلاه، در خانه ای سست بنیان و بدون ستون منزل گزیده که یقیناً سرانجامی نخواهد داشت. در حالی که نماز، به عنوان پیش قراول عبادات، انسان را به هدف والای آفرینش رهنمون می شود، ترک آن، علاوه بر استیلای بیهودگی و عبث بودن، عواقب شومی را متوجه شخصِ تارک الصلاه خواهد کرد.
#بدانیمکه؛
نمازهم فقط برای خواندن نیست !
نماز را باید بر پا داشت(واقیموالصلوه)
یعنی نه فقط باید نماز بخونی، بلکه باید نماز را بر پاداری ،
باید دیگران، دوستان ،اهل خانه ات را به نماز ترغیب کنی ،
داری میری مسجد دوتا سه تا از دوستاتم باخودت ببر ،
خانوادتم با خودت ببر ،
توجامعه ای که نماز ( ستون دین ) کمرنگ و کم ارزش بشه خیلی از ارزشها رنگ میبازه ....
شبتون پر برکت
التماس دعای فرج و عافیت
@mah_daviat313