eitaa logo
مهدویت_بصیرت
9.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
27 فایل
سلام،به‌کانال مهدویت_بصیرت‌ خوش‌آمدید💕 ✨️نوربصیرت‌جان زندگی است وایمان،سودی نمی بخشد،مگربابصیرت،   💟منتظربرای پیمودن راه‌انتظارتاظهورنیازمند#بصیرت است.اللهم إنّی‌أسْألك قوّة فی‌عِبادتك وتَبصُّرا فی‌كتابك‌وفَهمافی‌حكمك.
مشاهده در ایتا
دانلود
007-hozoure gostarde.mp3
5.4M
🏝تلاش در راه تبیین‌وبصیرت‌افزایی | جایی برای نـزدیک‌شدن بـه آفـتـاب‌ولایـت🌤 🆔 @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
بنام‌یکتای‌بی همتا [انتخابات ومسئولیتهای اجتماعی در قرآن کریم] 💥ملاک‌های انتخاب🗳 🔆2- ملاک های روایی
بنام‌یکتای‌بی همتا [انتخابات ومسئولیتهای اجتماعی در قرآن کریم] 💥ملاک‌های انتخاب🗳 🔆2- ملاک های روایی 🎇۲-صداقت: ✍🏻دومین ملاکی که امام(ع) بیان می دارند صداقت است، ویژگی ای که متاسفانه در اهل سیاست کمتر دیده می شود و لزوم آن در جامعه ما بسیار احساس می شود چرا که مردم از دروغگویی مسئولین و وعده های دروغی که می دهند کلافه شده اند؛ مسئولی که با مردم خود صادق نباشد هرگز نمی تواند برای آنها خدمت کند، ضمن این که دروغ گفتن نشانه ضعف است که دروغگو سعی میکند ضعف خود را با آن پنهان نماید؛ لذا جامعه باید به درجه ای از بلوغ سیاسی برسد که صادق را از غیر صادق شناخته و به کاذب فرصت گرفتن پست های حساس را ندهد. تفقه: سومین شاخصه ای که امام(ع) بیان فرموده تفقه است که به معنای دین شناسی می باشد؛ فردی که دین شناس نباشد و از مبانی و اهداف دین آگاهی نداشته باشد قطعا نمی تواند در جامعه ایمانی کارکرد مناسبی داشته باشد؛ لذا بر کسی که می خواهد در نظام اسلامی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند لازم است تا نسبت به مبانی دینی آگاهی کافی داشته باشد. ادامه‌دارد... 🏝تلاش در راه تبیین‌وبصیرت‌افزایی | جایی برای نـزدیک‌شدن بـه آفـتـاب‌ولایـت🌤 🆔 @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده #قسمت_چهل وسوم #بقره #صفحه_۴۳قرآن‌کریم📚 👆🏻👆🏻👆🏻
4_5940422284173905490.mp3
9.16M
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده وچهارم 📚 👆🏻👆🏻👆🏻 🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻 [روزتان را بدون قرآن سپری نکنید، اما با توجه و حضور قلب❤️ ] ❤️ثواب نشرش هم هدیه کنید محضر قرآن کریم ،کلام الله جل وعلا ، امیداست در زمره ی ذاکرین و صالحین محشور شویم ،ان‌شاءالله‌تعالی... 🌤 🌴 🆔 @mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 انّ الله یحبّ المتوکلین آل‌عمران/۱۵۹ خدا توکل کنندگان را دوست دارد. باور دارم که یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن چیزی اینه که به سادگی باور کنی قراره به‌دستش بیاری گاهی هیچ ایده ای ندارم که قراره چه جوری از الف برسم به ی اما همچنان براش تو زندگیم یه جا پیدا و مهیا میکنم تا زمانی که به دستم برسه اون چیزی که خدا برات فراهم میکنه وقتی که بهش ایمان داری و واقعا آماده ی دریافتش هستی باور نکردنیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم مراقب یاران شیطان در دمیدن روح یاس و ناامیدی باشید ☀️سلام‌برشما که صبورو مقاومید،صبحتان‌بخیر🌷 🌤اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ذکر روز چهارشنبه :یا حَیُّ یا قَیّومُ آیه 268 سوره بقره الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَيَأْمُرُكُمْ بِالْفَحْشَاءِ ۖ وَاللَّهُ يَعِدُكُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَفَضْلًا ۗ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ شيطان (به هنگام انفاق،) شما را از فقر وتهيدستى بيم مى‌دهد وشما را به فحشا و زشتى‌ها فرا مى‌خواند، ولى خداوند از جانب خود به شما وعده‌ى آمرزش و فزونى مى‌دهد و خداوند وسعت بخش داناست. : ناامیدی انسان را منزوی، خانه‌نشین و بی‌خاصیت می‌کند و از نگاه اسلام، جزء گناهان کبیره به شمار می‌آید. امام خمینی; در تحریرالوسیله، یأس را در صدر گناهان کبیره دانسته و این صفت رذیله را اولین ساقط‌کننده عدالت معرفی کرده است امام صادق(علیه السلام) فرموده است: «مِنْ أَکْبَرِ الْکَبَائِرِ عِنْدَاللَّهِ الْیَأْسَ‏ مِنْ‏ رَوْحِ‏ اللَّهِ وَ الْقُنُوطَ مِنْ رَحْمَةِ اللَّه‏؛ از بزرگ‌ترین گناهان کبیر نزد خدا، یأس از روح‌الله و ناامیدی از رحمت و نیکی خداست». 🆔 @mah_daviat313
🔰و اما حق نفسك عليك فأن تستوفيها فى طاعـة الله ؛ فتـؤدى الى لسانـك حقـه و الى سمعك حقه و الى بصرك حقه و الى يدك حقها و الـى رجلك حقهـا و الى بطنـك حقه و الى فرجك حقه و تستعين بالله على ذلك . : ✍🏻اما حق خودت بر خودت آنست كه از تمام قوه و نيروي خداداديت ؛ استفـاده كني و خودت را در مسير طاعت خداوند قرار دهي ؛ پس ادا نمائي حق زبانت را و حـق گوشت را وحق چشمت را و حق دستت را وحق پايت را و حق شكمت را و حق عورتت را و در اداي اين حقوق از خدا كمك بخواهي و به او اتكاء كني . شرح : 🌅خداونـد متعال ؛ انسـان را موجودي با كرامت و بزرگوار آفريد و اورا بر ديگر مخلوقات برتري داد چنانكه در قرآن كريم ميفرمايد : 🌅وَلَقَـدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَـاهُـمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى كَثِيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلاً (الاسراء:70) 🎇ما انسان را گرامي داشتيم و او را برخشكي و دريا تسلط داديم ورزق و روزي اورا؛ چيز هاي پاكيزه قرار داديم و اورا برتمام مخلوقات خويش برتري و فضيلت بخشيديم . 🎇هم چنين مولاي متقيان علي عليه السلام درباره‌ی عظمت انسان مي فرمايد : . دوائك فيك و لا تبصــرو و دائك منك و لا تشعـــروا و انت الكتاب المبين الذي باحرفـه يظهــــر المضمـر تزعم انـك جـرم صغيــــر و فيك انطوى العالم الاكبر ✍🏻 اي انسان دواي درد تو در وجود خودت هست و تو آنرا نمي بيني و درد تو هم از خودتست و متوجه نيستي ؛ تو آن كتاب آشكاركننده اي هستي كه با دقت در ظاهر تو كـه عجوبهء خلقتي حقايق بسياري ظاهر و آشكار ميگردد ؛ آيا گمان ميكني كه همين جسم كوچك هستي در حاليكه در تو عالم بزرگتري قرار دارد . در دوعالم هر كجا آثار عشـــق ابـن آدم سـري از اسـرار عشــــق سر عشــق از عالم ارحام نيست او ز سام و حام و روم و شام نيست ✍🏻پس لازم است كه اين حقيقت بالا و واقعيت والا درمسير صحيح و درست انساني قرار گيرد تا به هدف عالي و بلندي كه براي آن افريده شده است برسد . 💥مگر خداي متعال نفرمود : [وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْأِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ (الذريات:56) ] (ما نيافريديم جن و انسان را مگر براي عبادت !) پس چرا اين هدف به فراموشي سپرده شده است ؟ ✍🏻يقينا كسي كه هدف خلقت را دنبال نمايد حق خودش بر خودش را ادا نموده است زير با بنده بودن براي خداوند است كه انسان بزرگ ميشود و بر ديگرمخلوقات برتـري و بلندي پيدا ميكند . ✍🏻اما اگر كسي هدف عالي خلقت را در نظر نگرفت و بندگي غيرخدا را بر بندگي خدا مقدم نمود و حقيقت انسانيت را پامال هواها و هوسهاي شيطاني و نفساني خود كرد ؛ نــه تنها حقوق خود بر خود را ادا ننموده است بلكه انسانيت و شرف و حيثيت خويش ر نيز نابود كرده است . ✍🏻وچون اداي حقوق انسان برخودش نيازمند استفاده از وسايل انساني ميباشد ؛خداوند متعال ؛ اعضاي انسان را آفريد ؛ تا انسان به كمك اين اعضا بتواند خودش را به مدارج كمال برساند و از بند تعلقات خاك و خاكي برهاند . 🍃ترا ز كنگره عرش ميزنند سفير 🍃ندانمت كه در اين دامگه چه افتادست ☀️امام سجاد عليه السلام ؛ حقوق اعضاي انسان برخودش را متذكر ميشود كه در واقع بـا رعايت اين حقوق است كه انسان ميتواند حق خودش بر خودش را ادا نمايد . ✍🏻چون رعايت اين حقوق رعايت حق خود انسان بر خودش ميباشد ؛وچون بدون كمك از ناحيه خداوند ؛هيچ كاري ممكن نيست؛ بر انسان واجب و لازم است كه در اداي حقـوق خودش نيز از آن ذات مقدس استمداد نمايد . 🌤 🆔 @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده #قسمت_چهل وچهارم #بقره #صفحه_۴۴قرآن‌کریم📚 👆🏻👆🏻
4_5942581424363146754.mp3
8.98M
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده وپنجم 📚 👆🏻👆🏻👆🏻 🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻 [روزتان را بدون قرآن سپری نکنید، اما با توجه و حضور قلب❤️ ] ❤️ثواب نشرش هم هدیه کنید محضر قرآن کریم ،کلام الله جل وعلا ، امیداست در زمره ی ذاکرین و صالحین محشور شویم ،ان‌شاءالله‌تعالی... 🌤 🌴 🆔 @mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظه تاریخی غرق شدن کشتی انگلیسی است که دو شب پیش هدف موشک‌های سنگین ارتش یمن قرار گرفت. این فقط غرق شدن یک کشتی نیست این تصویر فرو ریختن هیمنه امپراطوری انگلیس در دریاهاست. [فیلمی که به عنوان غرق شدن کشتی در شبکه های داخلی منتشر شده مربوط به قدیم است، اما اصل خبر موثق است و فقط فیلم به نوعی تصویر آرشیو بوده است] 🌤 🆔 @mah_daviat313
🔰 پروژه‌ تخریب شخصیت‌های مؤثر در انتخابات/ سعدالله زارعی ✅ خط مخالفان نظام سیاسی و دشمنان این است که مانع زوجیت فضای آرام و انتخابات شوند. در طول حدود ۳۰ سال گذشته این تئوری در نهادهای امنیتی آمریکا شکل گرفت که انتخابات می‌تواند با «آشوب» هم زوجیت داشته باشد و لزوماً فرصت برای کشور برگزارکننده نباشد. ✅ خط آشوب در شرایط فعلی در دو شکل قابل تصور است؛ یکی آشوبناک کردن صحنه به شکلی که رأی دادن برای مخاطب بی‌فایده دیده شود و دیگری ایجاد بدبینی نسبت به جریانات و یا شخصیت‌هایی که در نظر مردم کارآمده دیده می‌شوند. ✅ حرف این است که چرا در حالی که در عمل نقش مجلس شورای اسلامی - در نظام سیاسی ایران - از نقش کنگره آمریکا - در نظام سیاسی آمریکا - پررنگ‌تر است، رأی دادن در یک جا به نفع رفع مشکلات مردم معرفی می‌شود و در جای دیگر در نقطه مقابل منافع و رفع مشکلات مردم خوانده می‌شود!؟ ✅ در جامعه افرادی شناخته شده وجود دارند که مردم آنان را تجربه کرده و به توانایی‌ها و صلاحیت‌های آنان در بهبود شرایط کشور باور دارند. وقتی این افراد وارد صحنه انتخابات می‌شوند، مردم با اعتماد به توانمندی‌ها و صلاحیت‌های این افراد، به کسان کمتر شناخته شده‌ قرار گرفته در یک لیست هم رأی می‌دهند و خیالشان آسوده است که «این مجموعه» می‌تواند در بهبود شرایط آنان تأثیر قابل توجهی داشته باشد. ✅ نفوذی‌ها در نظام جمهوری اسلامی وقتی بخواهند روی صحنه و رودرروی مردم ایفای نقش کنند، لزوماً باید وجهه‌ای مذهبی و انقلابی داشته باشند. 🌤 🆔 @mah_daviat313
خدا نکند انسان پیش از آنکه خود را بسازد، جامعه به او روی آورد و در میان مردم نفوذ و شخصیتی پیدا کند که خود را می‌بازد، خود را گم می‌کند، قبل از آنکه عنان اختیار از کف شما ربوده شود خود را بسازید و اصلاح کنید. /امام خمینی (ره) 🌤 🆔 @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
بنام‌یکتای‌بی همتا [انتخابات ومسئولیتهای اجتماعی در قرآن کریم] 💥ملاک‌های انتخاب🗳 🔆2- ملاک های روایی
بنام‌یکتای‌بی همتا [انتخابات ومسئولیتهای اجتماعی در قرآن کریم] 💥ملاک‌های انتخاب🗳 🔆2- ملاک های روایی [شاخصه ی بعدی در روایت؛] 🌅تقوا: همه موارد مذکور از اهمیت بسیاری برخوردار هستند تقوا نیز در سطح آنها بوده و اهمیت بسیاری دارد چه آن که مسئولی که خدا ترس نباشد، مسئولی که به روز جزا و پاسخ دادن در محکمه الهی باور نداشته باشد ممکن است هر اقدام ضد بشری و ضد دینی را مرتکب شود حال به صورت علنی یا مخفیانه؛ از این رو خوف الهی باعث می شود فرد پیش از انجام هر عملی نسبت به عواقب اخروی آن اندیشه نماید. قطعا کسانی که اختلاس می‌کنند یا حق زیردستان و مردم را پایمال می نمایند و در حق ضعفاء ظلم روا می دارند از تقوا بهره ای ندارند و الا ترس از روز جزا مانع از اقداماتشان می شد. تقابل با نظر دشمن: در ادامه این روایت پیگیری عمر بن حنظله موجب می گردد امام(ع) ملاک بسیار با اهمیتی را بیان نمایند و آن مخالفت با نظر دشمن است چرا که دشمن هرگز صلاح و مصلحت ما را نمی خواهد و هر آنچه انجام می دهد نهایتا به ضرر ما است. پیشنهادات و نظرات رسانه هایی که از سوی کشورهای معاند پشتیبانی می‌شوند با توجه به این ملاک نه تنها باید کنار گذاشته شوند بلکه باید مخالف آن عمل شود؛ یعنی اگر رسانه معاند یک کاندیدا را مورد تایید قرار داد و در تبلیغ او کوشید باید در صلاحیت وی تردید نماییم و تحقیق کنیم که این فرد کدام خواسته دشمن را برآورده می سازد که در تلاش هستند او را بر کرسی بنشانند. ادامه‌دارد... 🏝تلاش در راه تبیین‌وبصیرت‌افزایی | جایی برای نـزدیک‌شدن بـه آفـتـاب‌ولایـت🌤 🆔 @mah_daviat313
الهی وَطَیِّب بِقَضائِکَ نَفسی خدایا مرا به قضایت دل خوش کن. صبح لبخند خدایت است، و خبرهای خوبی که در راهند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﴿امـآم‌خٰـامـنـه‌ا؎✿﴾: دَر انتخابآت شرکت کُنید و رأ؎ بدهَید. رأ؎سفید هَم نَدهید،رأ؎سِفید أرزشے نَدارد وآراء را بالٰا نمےبَرد. طِبق آیہ؎«¹²⁰سوره تُـــــوبہ۔۔✤ »مّطمئن بٰاشید هرکٰار؎ کِہ کفٰار راخَشمگین کند،عَمل صٰالح أست ۔۔ ألبَتہ غِیرأز مُشٰارکت حَدأکثر؎،انتخٰاب أصلح هَم مَطرح أست. 🗳 @mah_daviat313
🌀 اینکه انسان مطالعه کند، درس بدهد، یک عده شاگرد از او استفاده کنند؛ کار خوبی است اما از جمله کارهای آسان است. از کارهای سخت غفلت نباید کرد! : 🔹عن عطاء بن یَسار، عن عائشة قالَت: قال رسولُ الله«صلی‌الله‌علیه‌وآله»: ما خُیِّرَ عمّارُ بن یاسر بین أمرَین الّا اِختارَ أشدَّهما.(امالی، صفحۀ ۴۹۰). 🔸این، روایتی است از پیغمبر در مدح و تمجید از جناب عمّار یاسر. راوی هم جناب عایشه، زوجۀ پیغمبر اکرم است. تقریباً یک معیاری را دست می‌دهد. 🔹می‌فرماید: هرگز عمّار بین دو کار مخیّر نشد یعنی دو کارِ نیک، دو کارِ خیر، مگر اینکه سخت‌ترینِ آن دو کار را انتخاب کرد. 🔸فرض بفرمایید انسان می‌خواهد مالی را صدقه بدهد، یک طور صدقه دادن کارِ آسانی است، مثلاً در صندوق صدقات یک پولی می‌اندازد. یک طور هم کارِ سخت‌تری است، و آن اینکه انسان می‌گردد، آن مستحِقِّ حقیقی را پیدا می‌کند و پول را به دست او می‌رساند. این، سخت‌تر است. اگر جناب عمّار بین این دو کار مخیّر می‌شد، کار سخت را انتخاب می‌کرد. یا فرض بفرمایید جناب عمّار هم در زمان پیغمبر که جوان بود، هم در زمان امیرالمؤمنین که پیرمردی شده بود، در جهاد شرکت می‌کرد. به دو صورت می‌شود در جبهه کار انجام داد؛ بعضی کارها آسان است، بعضی کارها سخت، او سخت‌تر را انتخاب می‌کرد. لذا در جنگ صفّین، جناب عمّار سخت‌ترین کار را انتخاب کرده بود یعنی هم می‌جنگید، شمشیر می‌زد، هم آن کسانی را که دچار وسوسه و تردید می‌شدند، با استدلال، با بیان وافی و شافی، آنها را هدایت می‌کرد و این، از جملۀ کارهای مهمی بود که جناب عمّار انجام می‌داد. 🔹 این، یک است که: انسان بالطبع، سهل‌گرا است، کارِ آسانتر را ترجیح می‌دهد. اگر از لحاظ زمانی هم دو کار در طول یکدیگر قرار داشته باشند، ما اوّل سراغِ آن کارِ آسان می‌رویم و آن را انتخاب می‌کنیم! امروز در مواجهۀ با جبهۀ عظیمی از دشمن که با انواع و اقسام ترفندها و ابزارها، ابزارهای سخت، ابزارهای نرم، در مواجهۀ با نظام اسلامی و با اسلام در واقع، با پرچم برافراشتۀ اسلام قرار گرفته است، بعضی از کارها کار آسانی است، بعضی از کارها سخت است، فکرکردن لازم دارد، مطالعه کردن و دقت کردن لازم دارد، فحص لازم دارد، پیدا کردن یاران و همکاران لازم دارد. اینها کارهای سخت است که ما معمولاً می‌رویم سراغ آسانترها! آن کاری که آسان است، آنرا انجام می‌دهیم. اگر رسیدیم به کار سخت، آنها را هم یا انجام می‌دهیم، گاهی هم انجام نمی‌دهیم. اما ترجیح می‌دهیم کارِ سهل را! یعنی سهل‌گرائی، آسان‌گرائی، دنبال کارهای آسان بودن. و این، غیر از سهل‌انگاری است، آسان‌گیری است. 🔸آسان‌گیری حرف دیگری است، کاری را که پیچیده است، انسان به پیچیدگیِ آن توجه نکند، آنرا با نگاه سطحی نگاه کند. این، سهل‌انگاری است. سهل‌گرائی این است که انسان دنبال کار آسان برود، کار سخت را رها کند! 🔹واقعاً امروز حوزه‌های علمیه بخصوص حوزۀ علمیۀ قم وظائف سنگینی دارند که کارهای سختی است. اینکه انسان مطالعه کند، درس بدهد، یک عدۀ شاگرد از او استفاده کنند؛ کار خوبی است اما از جمله کارهای آسانی است. در کنار این، کارهای سختی هم وجود دارد. من توصیه نمی‌کنم درسها را تعطیل کنند، مدرّسین درس نگویند و طلبه‌ها را محروم بگذارند!. نه، این هم کارِ لازمی است اما از کارهای سخت غفلت نباید کرد! نگاه کنیم، ببینیم امروز ابزار دشمن برای تغییر باورها چیست؟ این، یکی از کارهای مهم است. 🔸برویم سراغ اینکه در مقابل ابزار دشمن، چه ابزار سختِ او، چه ابزارِ نرم او، برای تغییر باورها، ما چکار می‌توانیم انجام بدهیم؟ این کار سخت را همه موظفند انجام بدهند. انجام دادنش هم به این نیست که ما بگوییم یا یک کتابی بنویسیم مثلاً در باب ولایت فقیه یا در باب لزوم جهاد؛ اینها آن کارهای آسان است. 🔹کار سخت این است که: شیوۀ دشمن را بشناسیم، حیله‌های او را بفهمیم، راه‌های نفوذ دشمن را پیدا کنیم. 🔸امروز در کشور چند میلیون دانشجو داریم، علاوه بر دانشجویانی که در کشورهای اسلامی هستند، همۀ اینها مشتاق‌اند حرف درستی را از یک جایی بشنوند! از اسلام، یک تعریف درستی، یک بیان درستی را بشنوند. این کار، کار کیست؟ چه کسی باید این کارها را بکند؟ جناب عمّار اکتفاء به این کارهای معمولی و عادی و آسان نمی‌کرد، نگاه می‌کرد اگر می‌دید جمع بین کار آسان و سخت ممکن است، هر دو را انجام می‌داد، اما اگر می‌دید که ناگزیر باید یکی را انتخاب بکند، او سخت‌ترین را انتخاب می‌کرد. این، شد ضابطه، شد درس، معیار، این‌گونه باید حرکت کرد. 📌 درس خارج فقه صلوة مسافر جلسۀ ۱۳۹؛ تاریخ ۱۳۹۵/۰۱/۲۲ @mah_daviat313