eitaa logo
مهدویت_بصیرت
9.3هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
3.6هزار ویدیو
28 فایل
سلام،به‌کانال مهدویت_بصیرت‌ خوش‌آمدید💕 ✨️نوربصیرت‌جان زندگی است وایمان،سودی نمی بخشد،مگربابصیرت،   💟منتظربرای پیمودن راه‌انتظارتاظهورنیازمند#بصیرت است.اللهم إنّی‌أسْألك قوّة فی‌عِبادتك وتَبصُّرا فی‌كتابك‌وفَهمافی‌حكمك. ارتباط باما👇 @YaHoseyneshahid50
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 سی روز سی آیه (16) 💠 روش های شیاطین (3) به آرزو کشاندن يَعِدُهُمْ وَ يُمَنِّيهِمْ وَ ما يَعِدُهُمُ الشَّيْطانُ إِلاَّ غُرُوراً (نساء: 120) ✍ ترجمه: شيطان به آنان وعده [دروغ‏] مى‏دهد، و در آرزوها [ى سراب‏وار] مى‏اندازد، و جز وعده فريبنده به آنان نمى‏دهد. نکات: 🔹 1- یکی دیگر از روش های شیطان برای ایجاد غفلت و گمراهی این است که انسان را از زندگی واقعی جدا می سازد و او را سرگرم آرزوها می کند. در این آیه شریفه لفظ «یمنیهم» به همین معنا اشاره دارد. در سوره نساء آیه 119 نیز از قول شیطان آمده است: « وَ لَأُضِلَّنَّهُمْ وَ لَأُمَنِّيَنَّهُم‏» یعنی: یقیناً آنان را گمراه می کنم و به آرزوها می کشانم. به زعم حقیر آرزو داشتن اگر با تکیه بر قالب امید آن هم متاثر از ذات حق باشد چون منطبق بر واقعیات و خدا باوری است با آنچه بر دلبستگی شیاطین باشد تفاوت دارد، چون وقتی پای شبطان وسط بیاید صرفا خیالی بیش نیست. 🔹 2- در سوره مبارکه محمد آیه 25 آمده است: « الشَّيْطانُ سَوَّلَ لَهُمْ وَ أَمْلى‏ لَهُمْ». "املی لهم" را چنین معنا کرده اند که شیطان انسان را به آرزوهای دور و دراز می افکند، چه اینکه بعید نیست این لفظ از أمل گرفته شده است به معنای آرزو و امید. 🔹 3- در روایات اهل بیت علیهم السلام نیز «طول الأمل» یکی از اموری است که از آن بسیار پرهیز داده اند و یکی از اسباب سقوط انسان را همین دانسته اند. در روایت معروفی از امیرالمؤمنین علیه السلام آمده است: «أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَيْكُمُ اثْنَانِ اتِّبَاعُ الْهَوَى وَ طُولُ الْأَمَلِ فَأَمَّا اتِّبَاعُ الْهَوَى فَيَصُدُّ عَنِ الْحَقِّ وَ أَمَّا طُولُ الْأَمَلِ‏ فَيُنْسِي الْآخِرَة» (ای مردم بیشترین چیزی که از آن بر شما می ترسم دو چیز است: تبعیت از هوای نفس و آرزوهای دور و دراز، چه اینکه تبعیت از هوا و هوس مانع از پذیرش حق می شود و آرزوی های دور و دراز موجب فراموش کردن آخرت می شود.) از این روایت معلوم می شود که چرا شیطان در صدد این است که انسان را به آرزوها سرگرم کند، نکته اش همین است که سرگرم شدن به آرزوها سبب فراموشی از آخرت می شود و زمانی که آخرت به عنوان مسیر اصلی زندگی بشر فراموش شد تمام دستگاه محاسباتی و نظام ارزشی انسان دگرگون خواهد شد و این یعنی سقوط و انحراف. در آرزوی ظهور آقا و سرورمان امام زمان(عج) چون بر پایه نص قرآن و روایات ائمه منطبق بوده و نگاه امید محور و ضد شیطانی تجلی می کند با وهم و خیال های باطل تفاوت مثبت بی نهایت و منفی بی نهایت است. برادر کوچک شما التماس دعا https://eitaa.com/joinchat/4197974043Cc847276a8b
مهدویت_بصیرت
آیا تا کنون پیش آمده که دست شما با مغز شما به نزاع برخیزد که چرا من دست شده‌ام و تو مغز، در حالی ک
آن «من» واحد چیست؟ چگونه به وجود می‌آید؟ یک اجتماع چگونه جامعه می‌شود؟ و اساسا تفاوت اجتماع و جامعه چیست؟ تفاوت جامعه و اجتماع، در تفاوت اتفاق و اتحاد است. وقتی گروهی با هم توافق می‌کنند، یک جمع تشکیل می‌دهند. این جمع ساختگی است. حیثیتی بیرونی دارد. توافقات بین اجزاء این جمع بر اساس منافع شخصی است. هیچ ریشه مشترکی وجود ندارد. آنها در شاخه‌های زندگی خویش با هم به یک همکاری و همراهی رسیده‌اند. مادام که مانعی ذاتی و درونی و منافع معارض شخصی وجود نداشته باشد، این جمع باقی می‌ماند. جامعه محصول اتحاد است. اتحاد یک امر بیرونی نیست. یک خواستگاه درونی دارد. یک منبع روحانی و معنوی دارد. اساسا اتحاد مربوط به موضوع زندگی و حیات است. یعنی تا وقتی زندگی و حیات و منطق آن در جمعی وجود نداشته باشد، اتحاد معنی پیدا نمی‌کند. البته اتفاق از پایه و اساس منفی نیست. بلکه یک امکان ارزشمند است که اندیشندان و عاقلان از آن بسیار و به جا استفاده می‌کنند. اما اگر اتفاقی در برابر اتحاد قرار گرفت، آنگاه بایستی نسبت به آن تردید داشت. فهم درست و دقیق اتحاد به فهم درست دقیق از خودی و غیر خودی بازمی‌گردد. یعنی ما باید فهم خود از «خود» را تقویت کنیم تا مفهوم اتحاد را به درستی بفهمیم. «خود» دوایر و لایه‌های مختلفی دارد. برخی از این دوایر و سطوح عمیق‌تر، اصیل‌تر، جامع‌تر و کلی‌ترند. هر دایره و لایه از «خود» به میزان عمق و اصالت و جمعیت و کلیتش جدی‌تر و مهم‌تر است و مرجعیت تعیین و تصویب قواعد و چارچوب‌ها بر عهده اوست. چرا که حقیقت ناب‌تری از حیات و زندگی با آن به ما تعلق خواهد گرفت. در مورد لایه‌ها و دوایر «خود» پیش از این گفتگو کرده‌ایم. در اینجا قصد ما این است که بر آن اساس عرض کنیم که اگر بخواهیم اتحاد به معنی واقعی کلمه و به صورت پایدار و پدیدار وجود داشته باشد، باید متوجه عالی‌ترین و عمیق‌ترین و اصیل‌ترین و ذاتی‌ترین و جامع‌ترین و کلی‌ترین دایره و لایه از خود مراجعه کنیم و آن «بندگی خدا»ست. بندگی خدا ما را در یک حیثیت متحد و مشترک با تمام عالم وجود می‌برد. با پذیرفتن توحید و لوازم و امتدادهای آن، ما حیات طیبه‌ای را تجربه می‌کنیم که بر هر تعریفی از زندگی تقدم و تفوق دارد. ناگفته پیداست که حفظ تمام دوایر و سطوح «خود» تا جایی که آسیبی به این «خود» متعالی و متکامل و تام و تمام نرساند، لازم و ضروری است و حفظ آن واجب و قطعی. لذا می‌بینیم که شهید، «خود» فردی را فدای «خود» جامعه و «خود» ایمانی می‌کند و هیچ ابایی ندارد. نه تردیدی دارد، نه طلبی. نه ادعایی دارد، نه دعوایی. نه منتظر می‌ماند و نه منصرف می‌شود. شهیدانه زندگی کردن یعنی همین. زیست شهیدانه همان واکنش دست است، هنگامی که شیء سخت به سمت صورت حرکت می‌کند. همان واکنش پلک است. همان خم شدن تن است، هنگام نزدیک شدن خطر ضربه به بدن. شهیدانه زیستن یعنی فانی شدن در «خود» برتر و عالی‌تر. شهیدانه زیستن مراتبی دارد. بسته به مراتب کشف و شهود «خود» و استغراق و فنا در «خود» اصیل‌تر و کلی‌تر، انسان شهیدتر است. کشور عزیز ما ایران دارای لایه‌های هویتی و دوایر ماهیتی متعدد است. این از برجستگی‌ها و امتیازات ایران اسلامی است. تمام آنچه که برای منافق فرصت است تا ایجاد شکاف و گسست و شکست و بحران به وجود آورد، برای مؤمن فرصت است تا خودی‌ها و خودمانی‌ها را تحکیم و تقویت نماید. در نظر دوست، این تفاوت‌ها امکانات افزوده‌اند، نه تهدید برای تقسیم امکانات موجود. مردم در حکومت‌های مادی تهدید به شمار می‌آیند، زیرا رقیب حکومتند. زیرا زندگی در آنجا اجتماعی و توافقی است و نه جمعی و توحیدی. جامعه را اجتماعی می‌فهمد که به توحید دست یافته باشد. روح توحید وقتی بر جامعه‌ای نازل شد، یعنی وقتی دست خدا بر جامعه‌ای سایه انداخت و یعنی وقتی یاری و حمایت خداوند شامل جامعه‌ای شد، آنگاه حیات اجتماعی و زندگی جمعی معنی و حقیقت پیدا می‌کند و از سطح لفظ به واقعیت می‌رسد و آثار حیاتی خود را آشکار می‌سازد. زیست ولایی در فضای جمع توحیدی معنی پیدا می‌کند. ایرانیان از تاریخ باستان داستان توحید را باور داشته به آن ملتزم بودند. هزینه‌های زیادی نیز در این راه دادند؛ اما از آن دست برنداشتند. توحید در میان ایرانیان یک تجربه زیسته مضاعف و مداوم است. هر چه پیش‌تر رفته این اندیشه و ایمان و باور و امید تقویت شده و امتدادهای خود را پیدا کرده است. با ظهور اسلام و حضور آن در ایران، مردم ایران به صورت وجدانی آن را یافتند. با وجود عواملی که می‌توانست آتش عناد و لجاج را برانگیزد ایرانیان که «خود» توحیدی خویش را در آینه اسلام می‌دیدند، به سرعت با آن به یکپارچگی و یکدلی و یکدستی و یگانگی رسیدند.
14.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚خاطرات شنیدنی و بانمک حامد عسکری و ناصر فیض از دیدار شاعران با امام خامنه‌ای/ برنامه نَقل و نُقل 🌤 🆔 @mah_davit313
32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴بیشترین آمار سرطان مال کجای دنیاست؟؟ اکثراً اشتباه گفتن؟؟😳😳 دارویی که سرطان را بدون جراحی نابود میکند!! 🏝تلاش در راه تبیین‌وبصیرت‌افزایی | جایی برای نـزدیک‌شدن بـه آفـتـاب‌ولایـت🌤 🆔 @mah_davit313
16.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸قضيه‌ی فلسطین آن یک قضیه است / آن هم یک قضیه است... ❣ کلیپی زیبا و جانسوز از مظلومیت مردم غزه توسط خواننده مصری. این کلیپ رانگاه کنید ،اشک بریزید که این قوم هیچ پناهی جزخدای مهربان نداردواشکهای شمارافقط خدامیخرد درشبهای قدرپایان صبرخدارابخواهیم 🌤 🆔 @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آرزوی بانوی شاعر هندوستانی که برآورده شد 🔹 خانم آذرمی‌دخت صفوی از شعرای هندوستان: با چشم خودم دیدم که رهبر معظم چقدر نسبت به شعر و ادب ذوق دارند و واقعا یک شخصیت منفرد هستند. سیاستمداران و کشورداران مختلف به امور ادبی و شعری اینقدر توجه ندارند. 🌤 🆔 @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز آخوندا توی استادیوم شاه مراسم گرفتن😢 تا آخر ببینید😂🤣
؛🍃 وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولًا و از آنچه به آن علم ندارى پيروى مكن، چون گوش و چشم و دل، همه ى اينها مورد بازخواست قرار خواهد گرفت. سوره مبارکه اسراء آیه 36
رَّبِّ زِدْنِي عِلْمًا «پروردگارا! علم مرا افزون کن قسمتی از آیه ۱۱۴ طه
اخلاص‌ یعنی خالص برای خدا. بنابراین اخلاص فقط در عبادت نیست، بلکه همه‌ی وجودمون باید خالص برای خدا باشه: حتّی مرگ و زندگیمون هم برای خدا باشه. قُلْ إِنَّ صَلَاتِي وَ نُسُكِي وَ مَحْيَايَ وَ مَمَاتِي لِلهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ. (انعام/۱۶۲) ﺑﮕﻮ: نماز ﻭ ﺗﻤﺎمِ عباداتِ ﻣﻦ... ﻭ زندگی ﻭ مرگِ ﻣﻦ... ﻫﻤﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺍﺳﺖ. یعنی: برای خدا زندگی کنیم... برای خدا کار کنیم... برای خدا بخوابیم... برای خدا نفس بکشیم... برای خدا صبر کنیم... برای خدا درس بخونیم... برای خدا آشپزی کنیم... برای خدامحبت کنیم... برای خدا ... و آخر سر هم برای خدا بمیریم... این ایدئولوژی، کاملاً دیدِ ما رو به زندگی عوض میکنه. اینطوری تمام زندگیمون رو جهت‌دار می‌کنیم، و همه‌ی کارهای ما میشه عبادت، اون هم عبادتِ خالصانه. ان شاءالله
امام صادق علیه‌السلام ‌می‌فرمایند: «مهدی (عجل الله تعالی فرجه) آنچنان رفع ستم از ستمدیدگان می‌کند که اگر حقّ کسی زیر دندان کسی باشد، آنرا باز می‌ستاند و به صاحب حق بازمی‌گرداند.» «یبلغ ردّ المهدیّ المظالم حتّی و لو کان تحت ضرس إنسان شی‌ء انتزعه حتّی یردّه». روزگار رهایی، ج‌۲، ص: ۶۰۰ (۱). منتخب الاثر صفحه ۳۰۸، الملاحم و الفتن صفحه ۵۴، الحاوی للفتاوی جلد ۲ صفحه ۱۶۱ و المهدی صفحه ۲۳۲.
730_38048066400208.mp3
6.27M
🌼  گوارای وجود روزه داران 🌼 و نوش جانِ نشسته گان بر سر خوان کَرَم پروردگار التماس دعای فرج @mah_davit313
💠 امتحان دوستی حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمودند: دوستی به هنگام فرود آمدن سختی ها آزمایش می‌شوند. 📚نهج‌البلاغه،حکمت۱۳۴ ✍🏻دوست خوب کسی است که در سختی‌ها و گرفتاری‌ها یاری‌ات رساند هنگامی که دیگران رهایت می‌کنند او در کنار تو باشد و آنگاه که دیگران تو را تکذیب می‎کنند او تصدیقت کند. امام صادق(ع) می‎فرماید: دوست خود را بر هنگامی که نعمت تازه‌ای روزیت شود یا مصیبتی به تو رسد بیازمای. دوستی خدا وحجت خدا نصیبتان🌷
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم به وعده های الهی ایمان داشته باشید ☀️سلام‌ بر شما که صبور و مقاومید، صبحتان‌بخیر🌷 🌤اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ذکر روز پنجشنبه : لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ المَلِک الحقّ المُبین سوره مبارکه القصص آیه ۷ وَأَوحَينا إِلىٰ أُمِّ موسىٰ أَن أَرضِعيهِ ۖ فَإِذا خِفتِ عَلَيهِ فَأَلقيهِ فِي اليَمِّ وَلا تَخافي وَلا تَحزَني ۖ إِنّا رادّوهُ إِلَيكِ وَجاعِلوهُ مِنَ المُرسَلينَ ما به مادر موسی الهام کردیم که: «او را شیر ده؛ و هنگامی که بر او ترسیدی، وی را در دریا (ی نیل) بیفکن؛ و نترس و غمگین مباش، که ما او را به تو بازمی‌گردانیم، و او را از رسولان قرار می‌دهیم!» : خدای متعال با ملت ایران اینجوری رفتار کرده است؛ وعده‌های بسیاری را محقق کرده است، کارهای بزرگی انجام گرفته است. جوانهای عزیز! بدانید آن روز هیچ کس باور نمیکرد بشود نظام طاغوتیِ سلطنتی را تکان داد، چه برسد به این که انسان بخواهد آن را از بین ببرد 🆔 @mah_daviat313
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده 📚 🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻 [روزتان را بدون قرآن سپری نکنید، اما با توجه و حضور قلب❤️ ] ❤️ثواب نشرش هم هدیه کنید محضر قرآن کریم ،کلام الله جل وعلا ، امیداست در زمره ی ذاکرین و صالحین محشور شویم ،ان‌شاءالله‌تعالی... 🌤 🌴 🆔 @mah_daviat313 ➕صوت تحدیر،جزء۱۷استادآقایی ➕صوت تحدیر،جزء۱۷شاکرنژاد ➕صوت تحدیر،جزء۱۷سعدالغامدی ➕صوت دعای‌عهد ➕زیارت‌ عاشورا التماس دعا.
هان ای بندگان خدا ✍🏼 شما تا به این لحظه بیش از ۵٠ درصد از حجم بسته ویژه ماه مبارک رمضان که از رحمت خاص خداوند متعال هست را مصرف کرده‌ايد و کمتر از ۵٠ درصد یعنی ۱۳ روز دیگر از حجم بسته باقی مانده است... 🔻پس از به پایان رسیدن حجم باقی‌مانده، عبادات شما بصورت عادی محاسبه خواهد شد... یعنی پس از این ماه: نه یک آیه برابر ختم قرآن نه نفس‌هایتان مانند تسبیح و نه خواب‌هایتان عبادت محسوب می‌شود... تمديد این بسته نیز امکان‌پذیر نخواهد بود... ✅ پس، از روزهای باقی‌مانده، کمال استفاده را ببرید... ✍عبداً من عبادالله
💥ادامه راهکارهای مردمی سازی اقتصاد برای رسیدن به جهش ملی "هندسه تبیینی رهبر انقلاب و شعار امسال" بخش دوم: "بنیان اقتصاد باید مردمی باشد:" حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از اوایل دوران انقلاب اسلامی به مردمی کردن اقتصاد معتقد بودند و در برهه‌های زمانی مختلف از دهه شصت تاکنون به تبیین اهمیت و ضرورت آن پرداخته‌اند. در اواخر سال 1392 که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد، ایشان در سخنانی باز هم حضور مردم در اقتصاد را یکی از ارکان تحقق این سیاست‌ها دانستند و پس از آن هم با نامگذاری سال ۹۳ به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» به اهمیت «عزم ملی» و نقش مردم در شکوفایی اقتصاد ایران اسلامی مجددا تأکید کردند. ایشان در این باره می‌فرمایند: «دهه شصت که آقایان روز به روز به سمت غلیظ کردن اقتصاد دولتی می‌رفتند، من در آن وقت اینطوری مثال می زدم که یک موتوری است که می‌تواند این بار سنگین را برساند و شما هم در کنار موتور راه بروید و خودتان پشت فرمان بنشیند و هدایتش کنید. شما این موتور را کنار گذاشته‌اید و همه باری که در این زمینه است را خودتان بر روی دوش‌تان گرفته‌اید و هن و هن می روید جلو. هم نمی رسید و  هم خسته می‌شوید و هم حمل بار حمل نمی‌شود و این موتور بی کار می‌ماند. این موتور بخش خصوصی است.» (۱۳۸۹/۰۶/۰۸) در واقع اقتصادی می‌تواند به طور ریشه‌ای و مستحکم پیشرفت کند که بنیان آن مردمی باشد. نگاهی به روحیه و فعالیت‌های اقتصادی مردم خصوصا جوانان ایرانی نشان می‌دهد موضوع توسعه کسب و کارها بسیار مورد توجه جامعه‌ی ایران قرار گرفته است.  رهبر معظم انقلاب بارها به موضوعات مختلفی در این حوزه از جمله توجه به بخش خصوصی، راه‌اندازی و توسعه صنایع متوسط و کوچک، مردمی کردن اقتصاد، اجتناب از اقتصاد نفتی و دولتی و... تأکید و اصرار کرده‌اند. شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» هم در راستای همین موضوعات است. بر همین اساس باید گفت که «جهش تولید با مشارکت مردم» یک کلید راهبردی برای رسیدن به هدف‌گذاری ویژه‌ای است که با توجه روند گفتمان‌سازی و سیاست‌گذاری رهبر انقلاب طی نزدیک به 15 سال اخیر، اهمیت و نقش ویژه‌ای دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 لحظاتی از آخرین دیدار دختر ۲ ساله شهید بهروز واحدی با پدرش در معراج شهدا
💥جوانان و کار فرهنگی (۱) چیستی جوان و چیستی کار فرهنگی ( ۱) ◀️نوجوانان و جوانان به عنوان نسل های در حال رویش، کانون محوری مطالعات نسلی هستند. بحث اصلی در مطالعات نسلی انتقال ارزش های فرهنگی و انتقال آداب و رسوم اجتماعی و سنت هایی است که مقوم و ستون فقرات هویت فرهنگی جامعه هستند، از نسل فعلی و موجود به نسل آینده؛ ◀️نوجوانان و جوانان در دوره ای متفاوت از دوره والدین و نسل پیشین خود به دنیا می آیند و رشد می کنند و نگاهشان رو به جلو و به آینده است. ‌ هویت نسلی، در عین حالی که عناصری از سنت و عناصری از والدین و نسل پیشین را با خود حمل می کند، اما به لحاظ اقتضای دوره جوانی و نوجوانی و تغییرات فرهنگی و تغییراتی که تکنولوژی در جامعه ایجاد می کند، این هویت نسلی، می کوشد تا ابژه های نسلی متفاوت و نه لزوما متضاد با نسل پیشین را خود بسازد. همان کاری که نسل های دهه ۴۰ تا دهه ی ۷۰ با نسل های پیش از خود کردند. آنان کاری کردند که در تاریخ نسل پیش از خود، هرگز سراغ نداشتند، همان نسل دهه چهل و پنجاه و... انقلاب کردند، فاتح جنگ تحملی شدند. ایران را در بسیاری از دانش های روز دنیا سربلند کردند.، از مدافعان حرم تا امنیت تا سلامت و در دیگر ساحت های اجتماعی و سیاسی مورد نیاز خوش درخشیدند و اکنون نیز امید اصلی و سرمایه های اصلی کشور و نظام و ایران هستند. ◀️موضوعی که دشمنان خوب فهمیدند، اما برخی دوستان هنوز نفهمیده اند. ریش سفیدان که اگر چه ناخواسته و نا دانسته گاهی جوانان را مورد بی مهری و غصب نسلی خود قرار می دهند. اما به یاد داشته باشیم در بیانیه گام دوم رهبری عزیز و حکیم، جوانان را ،سرمایه های اصلی و پیش ران و امید گام دوم انقلاب اسلامی معرفی کردند. ◀️ در اولین گام واجب است تمامی کسانی که به درست یا نادرست، با دلیل و بی دلیل، از روی شایستگی یا روابط و آشنایی در مصدر کارهای فرهنگی اعم از سطح کلان تا خرد قرار گرفته اند، عالمانه دوره نوجوانی و جوانی را بشناسند. هر حرکت و رفتار بدون شناخت درست و بدون داده های معتبر علمی از دوره جوانی و مناسبات نسلی،دورشدن از هدف است. ◀️شناخت هویت نوجوانان و جوانان از ابعاد روان شناختی، جامعه شناختی، فلسفی، انسان شناختی و فرهنگی و خاصه از منظر دانش فطرت شناسی و حق جویی نسل جوان از اوجب واجبات است برای کسانی که در مصدر مسئولیت ها و برنامه ریزی ها و اقدامات فرهنگی کشور از بالا تا پایین قرار گرفته اند. گام دیگر، شناخت درست از کار فرهنگی است. ◀️مغز کار فرهنگی، اندیشه های علوم انسانی است. اندیشه هایی که بتواند دو ساحت طبیعت و فطرت جوان را با هم گره بزند. بازخوانی مستمر اندیشه های علوم انسانی در تمامی رشته ها و گرایش ها و شاخه های آن در مراکز دانشگاهی و حوزوی است. بازخوانی بر اساس مبانی و مبادی فرهنگ و معارف اسلامی، فرهنگ و سنت ایرانی، فرهنگ و تفکر انقلاب اسلامی با هدف مسئله شناسی، زمان و زبان شناسی نسلی و پاسخگویی به نیازهای و سئوالات روز نسل جدید و رفع مشکلات معیشتی و زیست افتخارآمیز و هویت ساز نسلی، از مهم تربن وظایف وزارتخانه های علوم،تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و حوزه های علمیه است که باید گفت متاسفانه علی رغم برخی توفیقات پراکنده، همچنان راهبرد مغفول نظام جمهوری اسلامی ایران است. فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد....
ثبت نام حضور در دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب ◀️ همزمان با نزدیک شدن به سنت هر ساله دیدار رهبر معظم انقلاب با فعالان دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سامانه دیدار، بستری فراهم کرده تا نظرات را به طور مکتوب به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی منعکس کند. ◀️‌‌‌‌‌‌‌ در این راستا و با توجه به استقبال گسترده و هرساله از این دیدار، از عزیزانی که در این طرح مشارکت داشته باشند با قید قرعه جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده و نتیجه از طریق پیامک به اطلاع عزیزان خواهد رسید. ◀️ با ثبت نام در سایت didar.nahad.ir و پاسخ به پرسش فوق به قید قرعه در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبر انقلاب حضور داشته باشید
🔰 سی روز سی آیه (17) 💠 روش های شیاطین (4) ترساندن از اموری که جای ترس ندارد إِنَّما ذلِكُمُ الشَّيْطانُ يُخَوِّفُ أَوْلِياءَهُ فَلا تَخافُوهُمْ وَ خافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ (آل‏عمران : 175) ✍ ترجمه: در حقيقت اين شيطان است كه دوستانش را [با شايعه پراكنى و گفتار وحشت زا، از رفتن به جهاد] مى‏ترساند؛ پس اگر مؤمن هستيد از آنان نترسيد و از من بترسيد. نکات: 🔹 1- شیطان برای جلوگیری از اقدام انسانها علیه جریان شیاطین و تضعیف جبهه حق، افراد را از عواقب رویارویی با طواغیت می ترساند و با این ترس آنها را شکست می دهد و برای جریان باطل امنیت ایجاد می کند. 👈"این رویه شیاطین جرات و جسارت و غیرت و تعصبات دینی و انقلابی را هم تحت الشعاع قرار می دهد." 🔹 2- این روش شیطان نیز در واقع به ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی انسان باز می گردد. توضیح اینکه اینگونه نیست که مؤمنان اساساً روحیه ترس نداشته باشند و یا خداوند متعال جهت رشد مؤمنان آنها را از اموری نترساند، بلکه مهم این است که ببینیم که انسان از چه چیزی می ترسد. در منطق قرآن آنچه شایسته ترسیدن است عصیان خداوند متعال و در نتیجه گرفتار عذاب آخرت شدن است، در آیات متعددی به ترسیدن انبیاء و مؤمنین از عصیان و در نتیجه عذاب الهی اشاره شده است: « قُلْ إِنِّي أَخافُ‏ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي عَذابَ يَوْمٍ عَظيمٍ» (انعام:15) و « إِنَّ في‏ ذلِكَ لَآيَةً لِمَنْ خافَ‏ عَذابَ الْآخِرَةِ» (هود:103) و جالب این است که خداوند متعال نیز مؤمنین را از چنین واقعیت شایسته ی ترسی، می ترساند: « لَهُمْ مِنْ فَوْقِهِمْ ظُلَلٌ مِنَ النَّارِ وَ مِنْ تَحْتِهِمْ ظُلَلٌ ذلِكَ يُخَوِّفُ اللَّهُ بِهِ عِبادَهُ يا عِبادِ فَاتَّقُونِ» (زمر:16) "براى آنان از بالاى سرشان و از زير پايشان سايبان‏هايى از آتش است، اين عذابى است كه خدا بندگانش را به آن بيم مى‏دهد. اى بندگانم! از من پروا كنيد". 🔹 3- ترساندن شیطان و شیطانیان و متأثر شدن انسان ها از این عملیات ترس ناشی از عدم توجه به قدرت خداوند متعال و ضعف و عدم توانایی غیر خداوند است. اگر انسان به این حقیقت توجه پیدا کند که قدرت خداوند فوق همه ابزارها و اسباب است دیگر ترسی نخواهد داشت. «أَ لَيْسَ اللَّهُ بِكافٍ عَبْدَهُ وَ يُخَوِّفُونَكَ‏ بِالَّذينَ مِنْ دُونِهِ»(زمر:36) "آيا خدا براى بنده‏اش [در همه امور] كافى نيست؟ و مشركان [به پندار خود] تو را از كسانى كه غير خدا هستند، مى‏ترسانند "