[پرهیز از قطببندیهای کاذب در مسئلهی هستهای]
✍🏻در مسائل جاری داخلی نیز مسئلهی هستهای را باید از این منظر مورد توجه قرار داد.
از یکسو دشمنان کشور و جبههی مستکبران غربی در میز مذاکرات، فشارهای گوناگونی برای تحمیل خواستههای افزونطلبانهی خود اعمال میکنند و از سویی دیگر نیز از همین موضوع استفادهی حداکثری میکنند تا کشور را به #دودستگی و #چنددستگی بکشانند و از داخل #تضعیف کنند.
✔️ باید توجه داشت در رابطه با موضوع مذاکرات هستهای، از ایجاد «قطببندی» پرهیز شود.
رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانیهای خود، عملاً دوگانهی «موافق مذاکرات» و «مخالف مذاکرات» را رد کردند و فرمودند:
«در ایران هیچکس نیست که نخواهد مسئلهی هستهای حل بشود و با مذاکرات حل بشود.» یا در دیدار کارگزاران و مسئولان نظام فرمودند: «ما دنبال توافقیم. اگر کسی بگوید که در مسئولین جمهوری اسلامی کسی هست که توافق را نمیخواهد، خلاف گفته. این را همه بدانند.
[مسئولین جمهوری اسلامی (بنده، دولت، مجلس، قوهی قضائیه، دستگاههای گوناگون امنیتی، نظامی، غیره) همه در این جهت متفقیم و موافقیم که توافق باید انجام بگیرد. در این جهت هم باز همه متفقاند که این توافق باید عزتمندانه باشد، مصالح جمهوری اسلامی بهدقت و باوسواس باید در آن رعایت بشود. در این هم هیچ اختلافی نیست.»]
✔️مشی رهبری در هدایت مسیر مذاکرات نیز دوگانهی «حامی مذاکرات» و «منتقد مذاکرات» را عملاً نفی کرده است.
ایشان در بیانات خود، همراه با حمایت از تیم مذاکرهکننده، انتقادات خود را نیز طرح کردهاند که میتواند الگویی برای سایر منتقدین باشد.✔️بنابراین طرح انتقادات نباید به ایجاد دستهبندی در کشور و نزاع منجر شود. 💥
البته در رابطه با این موضوع،علاوه بر منتقدان، مسئولان نیز توجه ویژهای باید داشته باشند که «شنیدن سخن منتقدان» و «پرهیز از سخنان حاشیهساز» و «پیروی از منویات رهبری و خطوط قرمز تعیینشده» عامل مهمی در ایجاد «همدلی و همزبانی» طیفها و گروههای مختلف کشور خواهد بود. #مهدویت_بصیرت @mah_daviat313 #قرارگاهبصیر @ghararemaa
شنیدی میگن....
به هر چی علاقه داشته باشی و
#عاشقش باشی...
ارزشت همونقدره؟
حالا فکر کن...
اگه عاشق #یوسفزهرا بشی
چی میشه..!💚
اسمی نه ها
واقعی..
به احترامش دیگه گناه نکن...💔
📍 مگر آقای پناهیان چه گفت که اینقدر مورد حمله قرار گرفت؟
🔹۱. اگر ویدئوی کامل صحبتهای آقای پناهیان را گوش دهید، درمییابید اشارۀ ایشان به روزنامۀ کیهان در کنار دیگر روزنامهها صرفاً از باب مثال بوده و هیچگونه تعریض به روزنامۀ کیهان نزدهاند و منظور ایشان قاعدهای بوده که ممکن است بر هر روزنامهای که دچار خطا شود صدق کند. ایشان میگویند: «من از رئیس مجلس میخواهم قانونی تصویب شود تا جلوی هر روزنامهای که از منابع دولتی استفاده میکند و دوقطبیسازی میکند، گرفته شود؛ فرقی نمیکند؛ از کیهان گرفته تا اطلاعات تا جمهوری اسلامی و هر روزنامۀ دیگری». بنابراین، آقای پناهیان روزنامۀ کیهان را از باب مثال در کنار روزنامههای اطلاعات و جمهوری اسلامی و دیگر مثالها ذکر کردند. وگرنه در غیر این صورت علاوهبر کیهان، روزنامۀ جمهوری اسلامی و اطلاعات که ایشان اسم بردند جزو روزنامههای دوقطبیساز محسوب میشدند که خب این برداشت از صحبتهای ایشان نارواست.
🔹۲. مقابله با دوقطبیسازی جعلی صرفاً نظر آقای پناهیان نیست، بلکه فرمایش مؤکد حضرت آقاست. آقای پناهیان این بیانات را صرفاً تبیین کردهاند. اینکه دوقطبیسازی باعث میشود شما نتوانید از خوبیهای جریان رقیب تعریف کنید و مجبور شوید از نقاط ضعف جریان خودی دفاع کنید، آیا چیزی جز حرف صحیح و حق است؟ طبق نگاه دوقطبیسازان، یک نفر یا خائن است یا انقلابی. اگر کسی در قطب ایشان نباشد، انقلابی نیست و اگر کسی در سمت آنها بازی کند، دیگر نباید او را نقد کرد، حتی اگر مقابل فرمایش رهبری عمل کند یا حرف بزند. دوقطبیسازی نیاز حیاتیِ کسانی است که حیات سیاسیشان در برچسبزنیهایی ازقبیل «وسطبازی یا صورتیبازی» است. پایان دوقطبیسازی پایان این قبیل برچسبزنها خواهد بود. البته نقد هر کس ازجمله آقای پناهیان طبیعی است و اشکالی ندارد، اما اگر معتقد باشیم هر کسی که خلاف منافع حزب و دستۀ ما حرف بزند او را انقلابی ندانیم، عیناً در تضاد با انقلابیگری است.
🔹۳. رهبر انقلاب، بهصورت جدی، با ایجاد دوقطبیهای جعلی در کشور مخالفاند. رهبر انقلاب میفرمایند: «یک وقت [هم] هست اختلاف نظر جوری است که هر چیزی از یک طرف صادر بشود ــهرچه میخواهد باشد: فکر، عمل، خوب، بدــ از سوی این طرف دیگر محکوم است، از این هم هرچه صادر میشود از طرف او محکوم است؛ اسم این دوقطبی است. [...] اینها از کارهایی است که امروز مخالفین ملّت ایران و دشمنان ملّت ایران مشغولند». آیا آقای پناهیان چیزی جز این بیان رهبر انقلاب را گفته است؟ اینجماعت چرا مستقیماً به رهبری حمله نمیکنند، اما به تبیینکنندگان حرف ایشان هجوم میبرند؟ زیرا مخالفت با سخن صریح رهبری هزینه دارد و عدهای چون تمام اعتبار ظاهریشان از رهبری است، نمیتوانند مخالفت خود را با آقا علنی کنند، لذا سخنان رهبری از هر زبان دیگری خارج شود، این افراد سریعاً موضع میگیرند. نمونه دیگرش هم بحث حمایت از دولت پزشکیان و کمک به موفقیت پزشکیان است که رهبری بارها تکرار کردند، اما این جماعت باز هم به قالیباف حمله میکنند، زیرا قالیباف هم از بُن دندان باور دارد که موفقیت دولت موفقیت اسلام و ایران است.
🔹۴. مجدداً اشاره کنم نطق دکتر قالیباف نزد حضرت آقا نظر جریان انقلابی دربارۀ وفاق را مشخص کرد که با تأییدات رهبری همراه شد. همانطور که آقای قالیباف در آن نطق گفت، ما با دولت در یک جبهۀ سیاسی نیستیم، اما با حفظ اختلاف سلیقهها خود را کنار دولت میدانیم . رهنمودهای رهبر انقلاب تنها معیار مواجهۀ ما با دولت چهاردهم است. هرجا دولت ذیل تأییدات و تأکیدات حضرت آقا باشد، حمایت خواهیم کرد و هر زمان هم از رهنمودها و سیاستهای رهبر معظم انقلاب عدول کند، محکم مقابل دولت خواهیم ایستاد و رفتار آن را اصلاح خواهیم کرد. بنابراین تأکید حضرت آقا بر کمک به دولت را تشریفاتی و تصنعی و از روی تعارف و رفع تکلیف نمیدانیم. وقتی آقا میگویند باید به دولت کمک کرد، یعنی باید به دولت کمک کرد و نباید در کمین شکست دولت نشست تا بعد از شکست، ما جای او را پر کنیم. حال سؤال این است: کسانی که رودربایستی را کنار گذاشتند و مترصد پایان ناتمام دولت چهاردهم نشستهاند، توصیههای رهبر انقلاب را چگونه توجیه میکنند؟ آیا این توصیهها را هم تفسیر به رأی میکنند یا تصمیم گرفتهاند رودربایستی را کنار بگذارند و، با نظریههایی ازجمله «رأی تقلیدی نیست»، باورشان را نسبت به پذیرش رهنمودهای رهبری شفاف کنند؟
🏝تلاش در راه تبیینوبصیرتافزایی
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
#قرارگاهبصیر
🆔 @ghararemaa
⚡️درباره ماجرای پناهیان...
✍🏻1. پناهیان چه گفت؟ یکبار مرور کنیم، گفت:
دوقطبی سازی بد است.
هرکسی دوقطبی ایجاد کرد با او برخورد کنید.
چه کیهان باشد چه جمهوری اسلامی.
کجا نسبت ناروایی به کیهان داد؟
گویی کسی بگوید:
آقای رئیس قوه قضائیه هرکسی دزدی کرد و به بیتالمال تعدی کرد با او برخورد کنید.
چه پسر رهبری باشد
چه پسر خاتمی باشد...
بعد یک عده فریاد واسلاماه بلند کنند که تو به پسر رهبری نسبت دزدی دادی!
اسلوب این نوع سخن اقتضا میکند هردو سر طیف را بیان کند، در وزان جمله شرطیه که تعلیق در آن جریان دارد نه اسناد.
2. اما درباره پناهیان، او کیست؟
وقتی به #روند_دینداری نگاه میکنم میبینم حلقه وصل مردم و دیانت منبری های اثرگذار هستند:
طیفی دین خود را از مرحوم کافی گرفتند و طیفی از مرحوم فلسفی.
طیفی پای منبر شیخ حسین انصاریان بزرگ شدند و طیفی پای منبر مرحوم فاطمی نیا.
اما طی دو دهه گذشته طیف بسیار زیادی از #بچههای_انقلاب پای منبر پناهیان بزرگ شدند و قد کشیدند.
پناهیان برای شان از اسلام گفت، هم از جمال اسلام و هم از جلال اسلام. پناهیان از نماز خوب گفت، از تشکیلات گفت، از تقوا گفت، از اعتکاف گفت، از تربیت دینی گفت و همه با خوانشی جدید و معمولاً رو به جلو... و شد مایه رشد و ارتقاء طیفی از انقلابیها.
آغاز ماجرای #پیادهروی_اربعین را شاید خیلی ها به یاد نداشته باشند. چه کسی بیشترین محتوا را درباره این مناسک اجتماعی تولید کرد، بيشترين تبلیغ را کرد، سالهای سال رفت و آمد، جماعتی از جوانان را #اربعین با خود برد تا کمکم طعم آن را فراگیر کند.
همین پناهیان سالهای سال #اسلام_سیاسی گفت. از #دوقطبی واقعی گفت، وسط دهها #فتنه از اولین کسانی بود که سینه سپر کرد، فریاد زد، راه تحلیل را باز کرد. همان موقع هایی که بسیاری از منبری های انقلابی در تقیه یا سکوت یا تردید بودند. چقدر مثال یادمان میآید اینجا.
3. همه اینها یعنی پناهیان بی عیب و ایراد است؟ یعنی همه حرف های او درست است؟ یعنی هیچ نقدی به او وارد نیست؟ خیلی روشن است پاسخ منفی است. مسئله در نقد نیست، مسئله سطح واکنش و جنس واکنش است. بدانیم کسی را نقد میکنیم که حداقل دو دهه خطیب و منبری جبهه انقلاب بوده و چند نسل را برای انقلاب رشد داده. حالا نقد کنیم، جدی هم نقد کنیم اما با لحاظ همین نکته.
4. مسئله این است: نقد کنیم هرجا اشکالی بود اما بدانیم چگونه! زدن امثال پناهیان از بیخ و بن، مصداقی از #قدرنشناسی است. خدا از انسانهای #ناسپاس خوشش نمیآید، عقوبت میکند. آخرین مورد پیش روی مان #رئیسی است. همانهایی که امروز علم زدن پناهیان را در دست دارند، چند صباح قبل با همین سبک و سیاق رئیسی را میزدند جماعت #ناسپاسها و اینجا چقدر جای پای #جریان_خاص پررنگ است.
5. این حجم از حمله به پناهیان برای چیست؟ برخی واقعاً دلسوزانه از سر درد نقد میکنند، میدانم #قاطبه بچههای انقلابی اینگونه اند. اما #برخی را میشناسم دردشان چیز دیگری است. نقدشان از روی #احقاد_بدریه است.
نقد کنیم، اما منصفانه و بدون ناسپاسی، همین!
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
#قرارگاهبصیر
🆔 @ghararemaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥قیاس زمان امام خامنه ای و زمان امام رضوان الله تعالی علیه در بیان حجت الاسلام سید علی خمینی؛
#مظلومیتمقاممعظمرهبری❗️😔
⚡️در زمان ده ساله امام راحل، افراد سخنور و اندیشمند و با ریشه، که بین مردم محبوبیت داشتند، در واقع سخنان امام جامعه را به خوبی تبیین می کردند و امام کمتر مورد سیبل دشمنان بود.
💥ولی در زمان جانشینش امام خامنه ای، حتی خواص جامعه که زمانی در خط مقدم نظام و مسئول بودند، خلاف مسیر رهبری گام بر داشتند و امام جامعه یک تنه، بار فرهنگی تبیین در امور مختلف را بعهده دارد
⚡️(خدا را شکر متدینین، که غالبا مسئولیت رده بالایی هم در نظام ندارند، پشت آقا بوده و هستند).
❗️لاجرم این امام جامعه است، که مورد سیبل بیشتر دشمنان قرارگرفته.
#قرارگاهرسانهایبصیر_کانالمهدویتبصیرت 👇🏻
🆔 @ghararemaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
[موفقیت دولت در سایه عمل به توصیههای رهبر انقلاب است]
🌾یارب به شکرانه یطلوع مجددآفتابفرحبخش،
فروزان کن جانمان رابرایسپاسگزاری،
و دیگر تلاش من و مصلحت ورضایتو ؛
☀️سلام…
صبح زیباتون سرشارازالطاف بیکرانه الهی ونگاه پرمهرخدا…🌷
⚡️يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كونوا قَوّامينَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالقِسطِ ۖ وَلا يَجرِمَنَّكُم شَنَآنُ قَومٍ عَلىٰ أَلّا تَعدِلُوا ۚ اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما تَعمَلونَ
ای کسانی که ایمان آوردهاید! همواره برای خدا قیام کنید، و از روی عدالت، گواهی دهید! دشمنی با جمعیّتی، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید، که به پرهیزگاری نزدیکتر است! و از (معصیت) خدا بپرهیزید، که از آنچه انجام میدهید، با خبر است
🌴توصیه مهم رهبر انقلاب به دولتمردان؛ پیوست عدالت در متن قوانین است؛ ایشان فرمودند که عدالت نه در کاغذ بلکه در عمل باید محقق شود.
🌤 #اللهمعجللولیکالفرج
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
#قرارگاهبصیر
🆔 @ghararemaa
#حضرتامامخامنهایمدظله؛
💥[در دنیا بزرگترین مشکل بشر، بیعدالتی است.]
⚡️سلاح «علم» است و «ایمان» جهت آن را مشخص میکند.
✍🏻اگر ایمان بر دانش غربی تسلط داشت، دانش غربی به بمب اتم نمیرسید، تا بعد اینقدر تویش گیر کنند که چه کارش کنیم؛ محدودش کنیم؛ نگذاریم تا دنیا ویران نشود. کارشان اصلاً به اینجا نمیرسید.
اگر ایمان با دانش همراه بود، اصلاً استعمار و استعمار نو - که استعمار نو مخلوق دانش بود - به وجود نمیآمد.
تسلط بر کشورها، تصرف کشورها، تسلط قهرآمیز بر ملتها و بردن ثروت ملتها - که این بلای این دویست سال گذشتهی دنیا و ملتهاست - اینها اصلاً به وجود نمیآمد. علمِ جدا از ایمان، این است و شمامیخواهید[باید] این خلأ را پُر و علم را با ایمان آمیخته کنید.
🌤 #اللهمعجللولیکالفرج
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
#قرارگاهبصیر
🆔 @ghararemaa
مهدویت_بصیرت
✨بسماللهالرحمناارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده #قسمت_صدوهشتادو دوم #بقره #صفحه_۱۸۲قرآنکریم📚
4_5778561695685284439(1).mp3
15.8M
✨بسماللهالرحمناارحیم✨
☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده
#قسمت_صدوهشتادو سوم
#بقره
#صفحه_۱۸۳قرآنکریم📚
🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻
[روزتان را بدون قرآن سپری نکنید،
اما با توجه و حضور قلب❤️ ]
💟ثواب نشررا هدیه کنید محضر قرآن کریم وپیامبر رحمت صل الله علیه واله وسلم،شهداوامواتمومنین🌸،
امیدکه با قرآن مانوس ومحشور شویم ،انشاءالله...
#ثوابنشرمطالبهدیهبهحضرتحجتعج🌤
#شماهم مروجکلامالله باشید🌴
#ممنونکهبانشرلینکماراحمایتمیکنید
#مهدویت_بصیرت_تلگرام_ایتا
🆔 @mah_daviat313
#التماسدعایفرجوعافیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📅تاریخ را مرورکنیم...
🚨هفدهم شهریور ۱۳۵۷، از غمانگیزترین و تاریخسازترین روزهای ایرانِ معاصر!؟
💬ماه رمضان تازه تمام شده بود؛ اما غوغای تهران تازه شروع شده بود. این بار شعارهای تظاهرات رادیکالتر از همیشه؛ اصلِ سلطنت را هدف گرفته بود.
💬رژیمِمستاصل حرف از آشتیملی میزد؛ دولتِفرمایشی عوض شد؛ اما به روشنی معلوم بود که تظاهرات عید فطر (۱۳شهریور) شاه و دربار را ترسانده...
💬پهلویدوم [سوار بر هلیکوپتر] تظاهرات نیم میلیون تهرانی که نمازعید را به امامت آیتالله مفتح، در تپههای قیطریه خوانده بودند، دیده بود.
💬صبح۱۴شهریور؛ مردم جای آنکه سر کارشان بروند، به خیابان آمدند. رژیم، اعلام حکومت نظامی کرد حتی در شهرهای کوچکتری مثل کازرون و جهرم!
💬حکومتنظامی شده بود اما کسی اعتنا نمیکرد. اعتراض دستهجمعی ادامه داشت. راهپیمایی بزرگ در راه بود.
زمان: جمعه۱۷شهریور
مکان: میدان ژاله.
💬تجمع بیش از ۳نفر ممنوع شد؛ علاوه بر ماشینهای رزمی تانکها هم به خیابان آمده بودند، اما مردم اعتنا نکردند. تیربارانِجنونآمیز شروع شد...
💬طبق آماری غیررسمی ۴۰۰۰ نفر در کل تهران و ۵۰۰ نفر در میدان ژاله در کمتر از چندساعت شهید شدند. فرماندار نظامی فقط مرگ ۸۷ نفر را تایید کرد!
عکاسها و خبرنگارها وقتی به ژاله رسیدند، ماشینهای ابپاش مشغول شُستن خونها بودند. جویهای تهران [و ایران] دوباره سرخِسرخ شده بود.
بفرستید برای آنهاییکه تصور غلطی درمورد پهلوی دارند!
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
#قرارگاهبصیر
🆔 @ghararemaa
[🌾ضرورت اطلاع از روایات]
🌕 امام صادق علیهالسلام فرمودند:
اگر احادیث ما را فرا گرفتید، رشد میکنید و نجات مییابید! و اگر آنها را رها کنید، گمراه و هلاک میشوید! پس احادیث ما را أخذ کنید؛ در این صورت من ضامن و عهده دار نجات شما هستم!
📗وسائل الشیعة، ج۲۷، ص۸۷
⚡️ هرچه جلوتر میرویم جهان فضای آخرالزمانیتر به خودش میگیرد؛
✍🏻 کلا وضعیت دنیا بگونهای شده که هرلحظه باید منتظر وقوع علائم و تحقق نشانهها باشیم؛ بالاخره مسیر طبیعی حرکت زمان اینگونه است که ما را به وقایع قید شده در کلام معصومین علیهمالسلام نزدیک میکند!
بسیاری از ویژگی های آخرالزمان که در احادیث ذکر شده، اکنون سالهاست که پدیدار گشته و همواره پدیدار میگردد.
و هر یک پس از دیگری و با زمینهای تحقق مییابد! خواهرم! برادرم! برای اینکه از جاده ظلمانی(عصر غیبت) به سلامت عبور کنی و وارد روشنی بهشت دنیای ظهور شوی، نیاز به یک «نقشه» و «چراغ راه» داری؛
احادیث به مثابه نقشه و چراغ راه هستند! پس احادیث را در روز مره ی خود اخذ کنید!
@mah_daviat313
#اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
☀️✨☀️✨☀️✨☀️✨☀️
اللّٰهُمَّ ...
وَأَعِذْنا مِنَ السَّأْمَةِ وَالْكَسَلِ وَالْفَتْرَةِ
(فی امره)
خداوندا!
ما را از خستگی و تنبلی و سستی
(در مسیر یاری حضرت مهدی علیهالسلام)
پناه بده...!
@mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می دونی ظهور کِی رخ می ده؟🙃
#امام_زمان_عج
@mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥سرلشکر سلامیفرمانده کل سپاه تصریح کرد: تمامی امکانات و تجهیزات سپاه برای پیش برد اهدافت دولت در خدمت است و ما به هیچ چیزی جز موفقیت دولت شما فکر نمیکنیم و فارق از هر گرایش سیاسی در خدمت دولت برای پیش برد اهداف هستیم.
⚡️ فرمانده کل سپاه روز۱۷ شهریور در بازدید رئیس جمهور از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ص:در دریای سرخ و دریای مدیترانه ۱۴ کشتی ما را زدند تا نتوانیم نفتمان را صادر کنیم.رژیم صهیونیستی این اقدام را خیلی مرموزانه و مبهم انجام داد و ماهم۱۲کشتی ازآنها زدیم.کشتی پنجم را که زدیم دستشان بالا رفت و گفتند نبرد کشتیها را متوقف میکنیم.
در بحران شدیدی بودیم، سردار سلیمانی را ترور کرده بودند، هواپیمای اوکراینی سقوط کرده بود، کرونا قالب شده بود، تحریم اقتصادی را درحداکثر درجه ممکن اعمالو تلاشمیکردند ما را در انزوای کامل قراردهند.
ما بعنوان سپاه پاسداران بایدیک عملیات بازدارنده و سدممانعت ایجاد میکردیم؛ درنبردهای دریایی خطوط کشتیرانی را امن کردیم، تحریم به لحاظ اجراشکسته شد،مردم رادرکرونا مدیریت کردیم و واکسن ساختیم و تمام ظرفیتها را در اختیار قرارگاه درمان دادیم.
هیچ یک از۳۸۰طرح عظیم ملی که امروز در دست اجرا است،حتی چرخهایش کُند نشده است و اجازه ندادیم تحریم بر سازندگی کشور موثر باشد.
از بیرون همپدیده تکفیررامهار میکردیم؛ اگر تروریسم امتداد پیدا میکردنقطه مرکزی آن ایران بودموفق شدیم تمام مسیرهایی که دشمن باز کرده بود ببندیم. امروز امنترین خطوط کشتیرانی متعلق به کشتیهایی است که پرچم ایران روی آن نصب شده باشد.
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
#قرارگاهبصیر
🆔 @ghararemaa
🚨🚨#فوری | علی جوانمردی خبرنگار سابق صدای آمریکا :
⚠️بیش از هزار مدل سلاح از کلاشینکف، M4 و BKC، دها RPG و خمپاره و دها مدل دوشکا و دها کلت کمری و مهمات زیادی در اردوگاه کومله توسط دستگاه امینتی حکومت اقلیم کردستان عراق کشف و ضبط شده است نزدیک یک میلیون دلار پول نقد که دست سرکردگان کومله بوده مصادره شد‼️
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
#قرارگاهبصیر
🆔 @ghararemaa
📍 توهین به مردم و جامعه و ندیدن واقعیت، همراه با تحریف ایده وفاق توسط سوپرانقلابیون
📝 نو اصولگرا نوشت:
🔹مهدی جمشیدی در مطلبی تحت عنوان «پشتصحنۀ طرح وفاق ملّی» به ایده اصلی دولت چهاردهم حمله کرده است. این مطلب از جهات زیادی در تناقض با ادعاهای مردمی این جریان و تفسیر اشتباه آنها از انقلابی گری است.
🔸او در ابتدا مفهوم وفاق ملی را تصادفی می داند؛ در ادامه اما برآمدن مسعود پزشکیان را حاصل تلاش اصلاح طلبان برای شرمندگی و انفعال حاکمیت می داند که در تضاد با اراده نظام مبنی بر به رسمیت شناختن رای و نظر مردم قرار دارد و اگر چنین فرضی پذیرفته شود، نتیجه آن تفسیری ضعیف از حاکمیت ارائه می کند. در عین حال البته نمی توان گرایش های رادیکال اصلاح طلب را در پهن کردن چنین راهبردی نادیده گرفت اما در نهایت ارتباط دادن پیروزی پزشکیان به این راهبرد در مشارکت ۵۰ درصدی اشتباه است.
🔹جمشیدی در ادامه از عباراتی استفاده می کند که نتیجه اش خفیف شدن جامعه و به رسمیت نشناختن آگاهی مردم است. او که انگار همچنان نمی خواهد شکست نامزد مورد حمایت اش را باور کند به جای پذیرفتن استراتژی اشتباه عدم اجماع و تک روی سیاسی به رای دهنده حمله می کند و می نویسد:« پشت مفهوم وفاق ملّی، این پیشفرض نهفته است که جامعۀ ایران، گرفتار پراکندگی و تضاد درونی شده و میان حاکمیّت و مردم نیز، فاصله و گسست رخ داده و... چند شکاف اجتماعی در نظر گرفته شد: شکاف قومیّتی، شکاف سیاسی، شکاف مذهبی و شکاف جنسیّتی. در این طرح، اینگونه تصویرسازی شد که این شکافها در جامعۀ ایران، بسیار فعّال و خطرناک شدهاند ... این در حالی بود که شکافهای یادشده، غیرفعّال بودند و جامعه، چنین حسی نداشت که این شکافها، آزاردهنده هستند»
این نگاه تقلیل گرایانه به واقعیت موجود و غیرواقعی به جایی میرسد که جمشیدی بدون رودربایستی، به مردم ایران توهین کرده و مینویسد: «جامعه نیز طوطیوار و رعیّتمآب، تمکین میکند و تفکّر مستقل را به کناری میاندازد. سیاست، اینچنین برده و بندۀ روایت شده و جامعه نیز در این حد، مغلوب و مسحور خواصی شده است که فن روایت را میدانند و دست تصرّف به سوی واقعیّت دراز میکنند».
🔸این سخن در حالی مطرح شده که امثال دکتر جمشیدی جریان اصول گرا را به جهت غیر مردمی بودن نقد می کنند اما اکنون خود به مثابه پدرخوانده های ضد مردم وارد میدان شده اند و از جامعه تفسیر طوطی وار بودن و رعیت مآب بودن ارائه می دهند. این نشان می دهد که این جریان ها فقط مردمی را می خواهند که به همفکران شان رای دهد و بقیه جامعه را رعیت مآب لقب می دهند. آیا چنین جریانی می تواند مدعی لیدری نیروهای انقلابی باشد. پاسخ به نظر روشن است. این متن به وضوح ماهیت یک طیف سیاسی را روشن و صریح بیان می کند.
🔹سوال دیگر این است؛ افراد یا جریانی که چنین نگاهی به رای مردم دارد و دولت منتخب را لیبرال اسلامی می داند می تواند به دنبال موفقیت دولت باشد؟ چگونه می توان با چنین ذهنیتی به رای مردم و دولت ، بنای تلاش در جهت راهبرد رهبر انقلاب را گذاشت و مدعی انقلابی گری بود؟ مگر اینکه در تعریف جدید انقلابی گری از سوی آقای جمشیدی توصیف جدیدی از رابطه با مردم و رهبری ایجاد شود.
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
#قرارگاهبصیر
🆔 @ghararemaa
📍فرقی نمیکند پناهیان باشد، حاجی زاده باشد، حاج قاسم باشد، آن سید بزرگوار باشد...!
هر فردی تأثیرگذاری که قالیباف را اصلح و کارآمد و انقلابی بداند، نوبت تکفیرش میرسد !!!
📝morteza
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
#قرارگاهبصیر
🆔 @ghararemaa
هدایت شده از انّ الحسینمصباحالهدی 🚩🏴
.
#قرآنبخوانیم؛🍃
ان الله مع الصابرین
قید تاکید (انّ)
یعنی محال است تا صبور نباشیم خدا را در کنارمان احساس کنیم !
🍃سلام علیکم بما صبرتم
🍃سلام برشما بخاطر صبر و استقامتتان
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💞 ببینید تا روحتون شادبشه
هرچی غم و غصه داری بریز دور اینو ببین 😅😂
هدایت شده از انّ الحسینمصباحالهدی 🚩🏴
بی اندازه مهم / اگر این اظهارات شهبازی، رسایی و معظمی درست باشد تیم جلیلی پشت تمام اختلافات سالهای اخیر مردم و مسئولان بوده است!
آنچه در این سه روز این سه نفر گفتند افشاگری بود یا یک سوءتفاهم؟
عدالت خوارها، آمدنیوزهای در لباس دوست، از چه کسی خط میگرفتهاند؟
در هفتههای بعد از انتخابات هواداران سعید جمهور به ویژه تیم رسانهای نزدیک به او به ویژه چند نفر که همزمان با حضور برادر وی از حلقهی بلاگرهای هوادار، به مجریان صدا و سیما پیوسته اند؛ حرف هایی زدند که اگر درست باشد از یک راز تکان دهنده پرده برمیدارد.
حتما شما میدانید که یکی از گروهها که به شدت مورد نفرت حلقهی هواداران جلیلی و همه انقلابیها در سالهای اخیر بودهاند، حلقهی معروف به عدالت خواه که برخی انقلابی ها آن را "عدالت خوار" خطاب میکنند، میباشد.
بسیاری از هواداران رسانه ای سعید جمهور در ایام انتخابات باورشان نمیشد که منفورترین عدالت خواهها که در این سالها سبب القا سیاه بودن اوضاع کشور و دزد بودن و کلاه بردار بودن همه ی مسئولین و پاس گلهای تاریخی به دشمنان ایران بوده اند از جلیلی حمایت کنند.
البته تیم ما هیچ وقت فراموش نمیکند که وحید جلیلی (برادر سعید جمهور) همواره سخنرانِ پای ثابت تمام جلسات عدالت خواههای سیاهی افکن بوده و عکس معروف وحید جلیلی و وحید اشتری هم به حضور این دو در میتینگ انتخاباتی سعید جلیلی در انتخابات ادوار قبل برمیگردد و سوءتفاهم نبوده است.
به هر جهت اگر ما میتوانستیم ادعاهای خود را ثابت کنیم نتیجه این میشد: جلیلی (چه بداند چه نداند) این سالها هر بار که در انتخابات شرکت میکرده پس از آن، فورا او را به سایه منتقل میکردند و هیچ مسئولیت رسمی به وی نمیدادند تا مورد قضاوت قرار نگیرد و همزمان عدالت خواهها همهی مسئولان نظام را با تهمت و دروغ و سیاه نمایی از چشم مردم میانداختند تا جلیلی تنها انسان پاک به نظر برسد.(بماند که کسی که هیچ مسئولیتی در این مملکت نداشته و بودجهای زیر دستش نبوده کجا در آزمون پاک دستی شرکت کرده که حالا بخواهد پیروز یا شکست خورده خارج شده باشد)
ما چند سوال دیگر و بی جواب هم داشتیم: چرا حجت الاسلام حامد کاشانی و استاد پناهیان که این سالها درباره ی عدالت خواهها و خطر ایستادن آنها در برابر ولی فقیه (که اتفاقا رخ داد) هشدار میدادند، مورد حمله ی هواداران جلیلی هستند؟
مگر بین جلیلی و عدالت خواه ها ارتباطی وجود دارد؟
حالا که استاد پناهیان درباره دو قطبی هشدار داده پستی در کانال حمید رسایی، توئیت مشابهی توسط شهبازی (بلاگر هوادار جلیلی که مجری سیمای تیم جلیلی شد) و معظمی(طلبه نزدیک به جلیلی) منتشر شده که هر سه به پناهیان میگویند: مگر تو نبودی که دوقطبی عدالت-ولایت به راه انداختی؟
اگر همین یک جمله را بخواهیم در نظر بگیریم چند سوال جدی مطرح میشود:
میدانستیم عدالت خواهی یک پروژه است؛
اما مگر آن پروژه ی تیم جلیلی برای منفور سازی حکومت و به جان هم انداختن مردم و کاهش مشارکت بوده، که اطرافیان ایشان اکنون بُل گرفته اند؟
میدانستیم عدالت خواه ها که این سالها مورد سرزنش انقلابی ها و حتی هواداران جلیلی بوده اند، به شکلی مشکوک در همه دوره های انتخابات به جلیلی دعوت میکنند، اما مگر رفیق شما بوده اند که کینه ی دو قطبی درست عدالت-ولایت را بر دل گرفته اید؟
عدالت خواه ها به سپهبد سلیمانی بی احترامی کرده (کاری که نوگلان باغ سعیدجمهور در هفته های اخیر علیه سرداران مقاومت انجام دادند و جلیلی به روی خودش نیاورد) و حتی به خود رهبری هم تاختند و پناهیان و کاشانی علیه آنها روشنگری کردند، آیا اینها با شما هماهنگ بودند؟
چرا یکی از عدالت خواه ها بعد از این همه سیاه نمایی علیه این و آن (که در دادگاه قوه قضائیه محکوم هم شد) موفق شد کافه بزند، رستوران بزند و از گاوداری خود بگوید و در نهایت در انتخابات از سعید جمهور حمایت کند؟
اگر آنچه این روزها تیم رسانهای نزدیک به جلیلی میگویند درست باشد، سوال اصلی این است: عدالت خواهها چرا و با چه انگیزه ای این سالها همه چیز را سیاه جلوه دادند و این همه بهانه دست دشمنان ایران دادند و حکومت را از چشم مردم انداختنه و اثبات کردند همه ی مسئولان جز جلیلی (که هیچ کجا مسئولیتی نداشته که بتوانیم قضاوتش کنیم) دزد هستند؟
آیا عدالت خواهی، یک آمد نیوز در لباس دوست بوده است؟
امید است سعیدجمهور برای این حلقه احمدینژاد ساز که هر بار او به سایه رفته، تا ۴ سال به اسم عدالت علیه همه دروغ پراکنده اند مرزبندی و از این جرثومههای سیاه ساز اعلام برائت کند.
ما ۱۸ میلیون رای رئیسی را نابود کردیم. به لطف بازی غلط اطرافیان جلیلی ۱۳ میلیون رای مانده، امید است او تیغ برداشته و دُمَل چرکین و هزینه ساز اطرافش را جراحی کند تا جبهه انقلاب بتواند با عبور از این منفورسازها، شانس خود را دوباره امتحان کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 جناب کوشکی، مطمئنی که فردا رهبری را هم مورد خطاب خود قرار نمیدهید؟!
🔻 کافی است، در اینترنت سرچ کنید «عملکرد دکتر رئیسی از نگاه دکتر کوشکی .... »
🔻شما میخواستید کلام خداوند را به شهید_رئیسی یادآور شود؟
❌ امروز هم چون قالیباف رقیب کاندید خاص شما بود، با هر بهانه ای باید به او لگد بزنید .... چرا؟
🔻 آقای کوشکی پس شعارهای شما برای اینکه _جلیلی ادامه دهنده راه _رئیسی بود چه معنا داشت؟
#انحطاط_متحجرانه
#دوقطبی_سازها
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥بشنوید از زبان دکتر رامین کامران فعال سیاسی مقیم فرانسه؛✅
✔️ریشه های ناآرامی در منطقه، به رژیم اسرائیل برمیگرده نه ایران
✔️ اینکه میگن ناآرامیها زیر سر ایرانه، یاوه و چرندیاته
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
#قرارگاهبصیر
🆔 @ghararemaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️سرلشکر سلامی: تمام تجهیزات و توان سپاه برای پیشبرد اهداف، در خدمت دولت است!!!
از دید بعضی بزرگواران احتمالا این خلاف مشی انقلابی گریست،
❗️ مارا چه به دولت اصلاح طلبان ؟!
لابد باید به رهبری فشار بیاریم برای عزل سردار سلامی !🙄😐
@mah_daviat313
📍 وحدت اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) _ بخش دوم
🔹 بدبختیهای مسلمین برای این تفرقهای است که بینشان هست. ملتهای مسلم با هم اجتماع کنند و حکومتها را الزام کنند به اینکه دست از تفرقه بردارند و دست از حمایت از منافع اجانب هم بردارند [صحیفه امام ۱۳۷۸ ج ۴: ۴۴۵].
🔹 من امیدوارم که بین دولتهای اسلامی یک اخوتی، اخوت اسلامی، همانطوری که قرآن امر فرموده است، پیدا بشود؛ که اگر این اخوت اسلامی در بین ممالک اسلامی پیدا بشود، یک قدرت عظیمی است که هیچ یک از قدرتهای دنیا نمیتوانند. به پای آن باشند [صحیفه امام ۱۳۷۸ ج۸: ۸۸].
🔹 امروز ما مکلف هستیم که در هر لباس و هر شغلی هستیم، از اختلاف کلمه احتراز و به وحدت اسلامی که پیوسته مورد سفارش کتاب و سنت است گرایش نموده، و کلمه حق را عُلیا و کلمه باطل را سفلا قرار دهیم. در این موقع حساس که کشور ما و اسلام عزیز در معرض خطر عظیم است، تکلیف همه گروهها و افراد، خطیر و عظیم است. سستی و سردی در حال حاضر و اختلاف و افتراق کلمه، در حکم انتحار و به هدر دادن خون فرزندان اسلام است [صحیفه امام ۱۳۷۸ ج ۴: ۳۱۱].
#وحدت_اسلامی
رویکرد جبههای و الگوی نقد
(الگوی مواجهه درون جبههای)
🔻 این روزها در هر گروه و کانال و پیجی شاهد تضارب آرا در موضوعات مختلف هستیم که بسیار امیدبخش و نشاندهنده پویابودن جامعه است. اما گاهی این تضارب آرا در بین بچههای جبهه انقلاب به جدال و خصومت و عناد کشیده میشود. یکی دیگری را متهم میکند و دیگری بقیه را نفی. این نقطه و بزنگاه #خطای_راهبردی است. مسئلهها تمام نمیشوند و هر روز با مسئلهای جدید مواجهیم پس نمیتوانیم نسبت به تک تک مسائل نسخه بپیچیم بلکه باید اساس و قواعد کلان را تنظیم کنیم.
🔻 #تضارب_آرا موجب رشد است و #تنازع موجب فشل شدن و نابودی.
وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ (انفال:46)
گفتگو و نقد و آزاداندیشی مثل نان شب برای ما واجب است اما بشرطها و شروطها.
🔻 مختصات رویکرد جبههای
🔹 ما در چه جبههای ایستادهایم و نقطه مقابل ما کیست؟ پاسخ به این سؤال الگوی مواجهه ما را روشن میکند. گاهی ما همه همت خود را برای نفی و #طرد کسی میگذاریم که در خاکریز خودی است. همین موجب غفلت از دشمن واقعی و موجب تغییر اولویت میشود. رویکرد جبههای #اولویت مواجهه و کنش را نشان میدهد.
🔹 رویکرد جبههای نافی آزاداندیشی و گفتگو و نقد نیست، بلکه گفتگو ره ضروری میداند اما درعینحال #مسئله و نامسئله را از هم تفکیک میکند، #روش_نقد و #سطح_واکنش را تعيين میکند.
🔹 #رویکرد_جبههای بعد عاطفی و روحی ما با آنهایی که نگاه شان را نمیپسندیم را تأمین و اصلاح میکند. رویکرد جبههای بعد #اخوت را برجسته میسازد تا حتی در #دل نسبت به کسی که نقد دارم، #کینه نداشته باشم بلکه سرشار از محبت و اخوت باشم درعین اینکه از باور و نقد متقن خود نیز چشمپوشی نمیکنم اما در مدل ابراز آن دقت میکنم. چراکه #نسبت_روحی ما با طرف مقابل اثر مستقیمی بر او دارد.
🔹 رویکرد جبههای #ظرفیتساز است نه #ظرفیتسوز ، ظرفیت ارتباط و #انسجام و ولایت در جامعه مؤمنین را افزایش میدهد، نقد موجب جدایی و فاصله و کدورت نمیشود بلکه چنان پخته و برخاسته از اخوت است که مزید انسجام و پیوندهای برادری است.
🔹 #رویکرد_جبههای بستر #آزاداندیشی است چرا که #امکان_گفتگو و امکان شنیده شدن نقد را فراهم میکند چون کسی با موضع و قضاوت پیشینی به سخن و نقد برادرش نگاه نمیکند و نقد او را هدیهای برادرانه میداند نه اقدامی خصمانه.
🔹 رویکرد جبههای #نگاه_صفروصدی ندارد تا راحت #حذف کند، بلکه #نگاه_طیفی دارد. طیف را میبیند، مجموع را لحاظ میکند، نگاهش تشکیکی است، پس دایره خودی را آنقدر مضیق نمیبیند که فقط خودش بماند و دوستانش.
🔹 #رویکرد_جبههای مخالف #برچسبزنی است. راحت دیگری را #صورتی یا #عدالتخوار خطاب نمیکند. درعین صراحت و آزاداندیشی در نقد لطافت نیز دارد. #اخلاق و تقوای در تعبیر و در قلم نیز دارد. پس نه تهمت میزند، نه برچسب، نه قضاوت میکند بلکه متمرکز بر مسئله، حاق موضوع را نقد میکند.
🔹 #رویکرد_جبههای میداند #ما آنقدرها زیاد نیستیم که بخواهيم هر روز با نیش قلم و زبان تعداد جدیدی را از جبهه کم و حذف کنیم. ما بايد ما بمانیم.
#رویکرد_جبههای
#الگوی_مواجهه
#آسیبشناسی
#جبهه_انقلاب
#آزاداندیشی
#اخوت
﷽| در زمانی که شریعتی را بیدین و مارکسیست میخواندند، بهشتی و خامنهای و ... از او حمایت کردند. چرا؟
✍ سید جواد نقوی
دهه ۴۰ جلسهای بین سید علی خامنهای و علی شریعتی و جلال آل احمد شکل میگیرد. دعوا بین شریعتی و کافی و میلانی و طلاب سنتی بالا گرفته و دو قطبی شدید شکل گرفته است. آل احمد به شریعتی خرده میگیرد که جای نقد حوزه و طلاب کمی هم روشنفکران را گوشمالی بدهد. پاسخ شریعتی تاریخی است:
«آن بخشی از جامعه که توان دگرگونی دارد و باید تغییر کند و امیدی به آن هست همین مسلمانان و همین طلاب هستند.»
پیشبینی شریعتی درست از آب درآمد. پیشران انقلاب۵۷ اسلام سیاسی بود و نهاد دین نقش مهمی داشت.
این روایت را سید علی خامنهای در حمایت از شریعتی میگوید که او قصد نداشت به دینداری لطمه بزند.
حاج حیدر رحیمپور نقل میکند ساعتها با سیدعلی خامنهای درباره اختلاف مطهری و شریعتی صحبت کردیم. ایشان میگفت:
«مطهری و شریعتی قابل مقایسه نیستند اما هر کدام نخبه هستند و نباید این دعوا معرفتی تبدیل به شکاف شود. هم شریعتی هم مطهری انقلابی هستند.»
امام خمینی در سال۵۰ نامهای مینویسد نقل به مضمون که:
«این دعوایی که با شریعتی شکل گرفته است از اساس باطل است و اگر به فکر اسلام و مسلمین هستید از این دعواها پرهیز کنید. این نقشه ساواک است و در نقشه ساواک بازی نکنید.»
دعوا در دهه ۵۰ با شریعتی به اوج خودش میرسد. حوزه علمیه و علما و حتی شخصیتهایی مثل آیتالله مکارم و علامه طباطبایی و علامه مصباح هم به روش و منش و ایده شریعتی معترض شدند. در این بین آیتالله طالقانی و شهید بهشتی و امام موسی صدر و مهندس چمران از شریعتی حمایت تمام قد میکنند و معتقد هستند نقد علمی جای خود دارد ولی شریعتی امروز در اوج مبارزه است و بهترین مسیر حمایت از او است و شکاف با او به ضرر اسلام و نهضت است.
داریوش ارجمند نقل میکند که همه جوانها در دانشگاه درگیر مارکسیست میشدند و راه نجاتی نبود تا شریعتی ظهور کرد. شریعتی راه نجات ما بود.
حاج حیدر میگفت:
«این شریعتی بود که دانشگاه را آماده قیام امام خمینی کرد و هیچکس چنین توانی نداشت.»
امام خمینی، سید علی خامنهای، شهید بهشتی، شهید چمران و آیتالله طالقانی همه و همه برای خودشان ایدهای در باب اسلام سیاسی داشتند و از خوانشی نو برخوردار بودند و قطعا با علی شریعتی اختلاف داشتند اما هیچکدام در مقابل او قرار نگرفتند. آنها اهداف مهمی در ذهن داشتند که شریعتی نه یک بر همزننده ایده بلکه کمککننده به ایده آنها بود.
«ای علی! تو مرا به خویشتن آشنا کردی. من از خود بیگانه بودم. همه ابعاد روحی و معنوی خود را نمیدانستم. تو دریچهای به سوی من باز کردی و مرا به دیدار این بوستان شورانگیز بردی و زشتیها و زیباییهای آن را به من نشان دادی.»
این جملات از مصطفی چمران در ستایش علی شریعتی است. در ادامه همین نامه مینویسد کتاب کویر را در سنگر و در اوج جنگ یک شب تا صبح خواندم.
عرفان چمران با شریعتی یکی نیست. اما ببینید چمران در باب او چه میگوید!
از آیتالله طالقانی تا شهید بهشتی تا سید علی خامنهای در باب شریعتی حرف زدهاند و تمجید کردهاند اما آیا همه کنشهای او را قبول داشتند؟ آیا اختلاف معرفتی نداشتند؟ چیزی که مهم است این است که همه میدانستند ضرورت تبدیل نضهت به جنبش و انقلاب و حکومت چیست. در نتیجه شریعتی که در افق آنها مفید بود را همیشه حمایت کردند.
حتما میدانید برای سالگردها و بزرگداشتهای او از روحانیون نامدار تنها سید علی خامنهای و شهید بهشتی شرکت و حتی سخنرانی هم میکردند.
خوب همه اینها را گفتم برای چی؟
متفکران انقلاب که در راس آنها امام و بهشتی و خامنهای و طالقانی بودند خوب میدانستند اصلا ذات حکمرانی کردن و تشکیل حکومت مطلوب نفی عناصر با اهمیت نیست.
شریعتی که به بیدینی تا مارکسیست و همکاری با ساواک متهم بود را هیچگاه دفع نکردند. میدانستند ظرفیت شریعتی چیست و سعی کردند او را در قامت یک مصلح اجتماعی حمایت کنند.
آنچه امروز هم واجب است درک استفاده از عناصر مفید است. شریعتی مخالفین سرسخت مثل مطهری و مصباح و میلانی و کافی داشت. اما اهل فکر انقلاب سعی کردند ابتدا شکاف ایجاد نکنند و مسئله بعدی هم میدان و ظرفیت شریعتی را واقعی مشاهده کنند. کاری که امروز در بین نیروهای انقلابی اصلا مرسوم نیست.
(به نقل از بهشتیُم)
بسم الله الرحمن الرحیم
[ادب از منظر آیات قرآنی]
🌷سلامبرشماکهصبورومقاومید،صبحتانبخیر🌾
🔰قرآن، کتاب ادب است و ادب حضور و ادب برخورد را در جاهای مختلف بیان میکند.
مثلا میخواهیم یک مکان مقدس برویم، قرآن آیه دارد: «فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ إِنَّكَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُوىً» یا در خصوص ادب برخورد با والدین میفرماید:و بالوالدَینِ احسانا، برای ادب ورودبه خانه ديگران:يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتاً غَيْرَ بُيُوتِكُمْ حَتَّى تَسْتَأْنِسُوا، ادب مناظره با مخالف: جادِلْهُمْ بِالَّتي هِيَ أَحْسَنُ.
ادب شنیدن::یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ادب صحبت کردن:قَوْلًا بَلِيغًاوقَوْلًا لَّيِّنًا،ادب نیکی بهدیگران:واذا حييّتم بتحيّة فحيّوا بأحسن منها، ادب مهمانى:إِذا دُعِیتُمْ فَادْخُلُوا فَإِذا طَعِمْتُمْ فَانْتَشِرُوا،ادب نشستن درمجالس عمومى:إِذَا قِيلَ لَكُمْ تَفَسَّحُوا فِي الْمَجَالِسِ فَافْسَحُوا يَفْسَحْ اللَّهُ لَكُمْو موارد بسیاری دیگر،
⚡️امیرالمومنینع:اِنَّكَمُ قَوَّم ٌبِاَدَبِ كَفَزَيِّنهُ بِالحِلمِ،توباادبت ارزشگذارى مىشوى، پس آن را با بردبارى زينت بخش. قیام و پا برجا بودنتان با ادب است، اگرمیخواهیم قیام کنیم و زندگی کنیم باید ادب داشته باشیم و ادب فقط مال مومن نیست،هرکس میخواهد در دل مردم جا پیدا کند، باید ادب داشته باشد. این موارد همه فطری است،خداوند میفرماید: خوشاخلاق باشید، کافر هم باید خوش اخلاق باشد اما ما که ادعای مسلمانی میکنیم بیشتر باید ادب را رعایت کنیم.
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
#قرارگاهبصیر
🆔 @ghararemaa