eitaa logo
انجمن ادبی ماها
414 دنبال‌کننده
424 عکس
70 ویدیو
70 فایل
📌 «ماها» آمد‌ه‌ایم تا در کنار هم داستان بخوانیم و درباره ادبیات گفت‌وگو کنیم. ماها گعده هفتگی اهالی ادبیات داستانی است. 👈 هر هفته عصر چهارشنبه‌ها 👈 ساعت ۱۶ 👈 دانشگاه هنر و اندیشه 👈 هنرستان، نبش کوچه ۲۰ ارتباط: @yoonesazizi
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 لینک داستان‌ها به روز رسانی شد داستان منتخب فارسی (9 داستان) https://eitaa.com/maha_anjoman/219 داستان منتخب غیرفارسی (9 داستان) https://eitaa.com/maha_anjoman/220 داستان اعضاء - مهمان (13 داستان) https://eitaa.com/maha_anjoman/221 🆔 @maha_anjoman انجمن ادبی ماها ☝️
هدایت شده از حوزه هنری استان قم
سوگواره روضه‌های داستانی، از سال ۱۳۹۹ به صورت استانی شکل گرفت و برگزار شد. به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم، فروردین ۱۴۰۳، پنجمین فراخوان این سوگواره، در سطح ملی، و در دو بخش داستان کوتاه و روایت، اعلام گردید. 👈 موضوع این دوره، «مواجهه انسان معاصر با عاشورا» تعریف شد و در طول مهلت ارسال آثار، کارگاه‌های تخصصی جهت تبیین موضوع در پنج استان اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و قم برگزار گردید. ✅ آیین اختتامیه پنجمین سوگواره ملی روضه‌های داستانی 🗓 دوشنبه، نهم مهرماه ۱۴۰۳ ⏱ ساعت ۱۸:۳۰ 🏢 قم، بلوار امام موسی صدر(خاکفرج) سالن همایش‌های بین المللی شهرداری قم 📍مسیریابی سالن اختتامیه در نشان ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 🔻 حـــوزه هـنـــــری استــــان قــــــــم 🔗 وبسایت | ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام 🔺🔺
🔹هو اللطیف فرهیخته گرامی؛ با افتخار از شما دعوت می‌کنیم تا در آیین اختتامیه پنجمین سوگواره ملی روضه‌های داستانی میزبان شما باشیم. دیده ما میزبان قدوم شماست. 🗓 دوشنبه، نهم مهرماه 1403 سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری استان قم
📌 بخشی از نظر حاضرین نشستِ هفدهم درباره داستان «یک گل سرخ برای امیلی» نوشته ویلیام فاکنر. یکم: ترجمه داستان خوب نبود. ✅ دوم: جابجایی صحنه در داستان، داستان را جذاب کرده بود. ✅ سوم: داستان با غافلگیری خوبی تمام شد. ✅ چهارم: فضای تنهایی و گوشه‌گیری خوبی به وجود آمده بود که اجتماع آن را برای شخصیت رقم کرده بود. ✅ پنجم: چالش‌های عمیق انسانی جذاب بود. ✅ ششم: برای ما داستان حداقل دو پهلوست. ✅ هفتم: داستان نشان می‌دهد که چگونه سنت به تاریخ می‌پیوندد. ✅ هشتم: به نظرم «یک گل سرخ برای امیلی» نگاه کمونیستی را نقد می‌کند. ✅ نهم: تنها داستان کوتاهی که امتیاز صد کامل به آن می‌دهم. ✅ دهم: شروع داستان خیلی خوب بود. ✅ یازدهم: فاکنر بین داستان‌های خودش هم بینامتنیت ایجاد می‌کند. ✅ دوازدهم: داستان معمولی بود. نکته حائز اهمیتی نداشت. ✅ سیزدهم: متوجه لایه‌های اصلی داستان نشدم اما حس خوبی به مخاطب منتقل کرد. ✅ چهاردهم: این داستان را به خاطر توصیفاتش خیلی دوست دارم. توصیفات تزیینی نیست و کاملا کاربردی هستند. از تک تک توصیفات می‌توانیم بهره ببریم. ✅ پانزدهم: انزوای موجود در داستان محصول جدا افتادن و تنهایی در دنیای جدید است. ✅ شانزدهم: مردم شهر تنها مسئله‌ای بود که مشکل امیلی را به بحران تبدیل کردند. ✅ هفدهم: انگار همه شهر معطوف به زندگی آن زن بود. ✅ هیجدهم: میس امیلی آخرین نماد طبقه گذشته بود که تلاش می‌کرد طبقه خودش را حفظ کند. ✅ نوزدهم: توصیفات داستان را دوست داشتم. ✅ بیستم: امیلی مرگ را نمی‌تواند بپذیرد و مواجه با مرگ در این داستان برایم جالب بود. ✅ بیست‌ویکم: داستان جاهای مختلف کشش معمایی ندارد اما معمای خودش را هم دارد. ✅ بیست‌ودوم: نداشتن عشق از میس ایمیلی را به آن وضعیت رساند. ✅ بیست‌وسوم: هر اثری که خلق می‌شود وابسته به نگاه مخاطب ارزش‌گذاری می‌شود. ✅ بیست‌وچهارم: گل رز در مسیحیت نشان پاکی است. ✅ بیست‌وپنجم: داستان جنبه آموزشی دارد به لحاظ تکنیکی قابل استفاده است. ✅ بیست‌وششم: فردانیت زن مدرن نیست و مربوط به جامعه و نگاه سنتی است. ✅ بیست‌وهفتم: در داستان به شدت روی شخصیت‌ها کار شده است. ✅ بیست‌وهشتم: در دوره گذار از سنت به مدرنیته جامعه دچار بلاتکلیفی است و هنوز وارد دنیای مدرن نشده است. ✅ بیست‌ونهم: گاهی اوقات اثر معمولی است اما همین معمولی شاهکار است. ✅ سی‌ام: مشکل ترجمه ارزش و لذت داستان را کم نمی‌کند. ✅ سی‌ویکم: معمولی بودن یا نبودن داستان را خیلی نمی‌توان مشخص کرد. ✅ سی‌ودوم: خانه نشانه بورژوازی است. مثل خانواده بنجی در خشم و هیاهو که املاکشان را از دست می‌دهند. 🆔 @maha_anjomam انجمن ادبی ماها