eitaa logo
ماهاد
205 دنبال‌کننده
354 عکس
88 ویدیو
41 فایل
مرکز ارزشی هنری اندیشه ورزان دانشگاهی- پاسخگویی به شبهات و سوالات مذهبی در قالب‌های علمی، ادبی و هنری
مشاهده در ایتا
دانلود
بخش اول کارگاه «مهارت در پاسخگویی به شبهات دینی» با حضور دکتر مسلم زمانیان.MP3
26.97M
کارگاه «مهارت در پاسخگویی به شبهات دینی» با حضور دکتر مسلم زمانیان بخش اول
بخش دوم کارگاه «مهارت در پاسخگویی به شبهات دینی» با حضور دکتر مسلم زمانیان.MP3
25.4M
کارگاه «مهارت در پاسخگویی به شبهات دینی» با حضور دکتر مسلم زمانیان بخش دوم
هدایت شده از خبرگزاری فارس
حقایقی از امام‌ زمان(عج) که‌ با علم روز مطابقت دارد 🔹مباحثی چون طول عمر امام‌زمان (عج)، چگونگی صیحه آسمانی و قیام با شمشیر، از مهم‌ترین سؤالاتی است که می‌تواند شبهاتی را برای نسل امروز به وجود آورد که با استناد به علم و تکنولوژی به دنبال چرایی و چگونگی وقایع می‌گردد، بنابراین همراه با حجت‌الاسلام رحیم کارگر مدیر مرکز آینده‌پژوهی موعودگرایان جهانی و پژوهشگر مهدویت به چند سؤال مهم در این زمینه پاسخ می‌دهیم. 🔹«فردی همچون امام‌زمان (عج)، آگاهی تمام‌وکمال نسبت به علوم الهی دارند و راز طول عمر ایشان نیز در علوم ناشناخته‌ای نهفته که بشر در عصر امروز هنوز به آن دست نیافته و تا زمان ظهور فقط بخش اندکی از دانش شکافته می‌شود.» 🔹در کنار ماهیت معجزه گونه صیحه آسمانی، نظریه‌های دیگری نیز وجود دارد و احتمال اینکه این ندا با استفاده از تکنولوژی‌های روز اتفاق بیفتد، دور از ذهن نیست. 🔹«حضرت مجهز به سلاح‌هایی بسیار پیشرفته‌تر از حد معمول هستند که بشر سابقه استفاده از آن را نداشته؛ چه بسا که در روایاتی، به شمشیری از نور اشاره شده که کوه را متلاشی می‌کند!» 🔸گزارش کامل را اینجا بخوانید @Farsna
اندر مظلومیت قانون حجاب و عفاف گریستن یا نگریستن؛ وظیفه چیست؟! 🔻قانونی که حداقل سه سال روی آن کار کارشناسی شده و میان سه قوه چندین بار رفت و برگشت شده است، امروز متهم به موضوعاتی می شود که اساسا نسبتی به آنها ندارد. عجیب نیست؟ 👈 واقعا مخالفین، این قانون را با دقت خوانده اند؟! آیا انتقاداتی که می کنند از روی دلسوزی است یا غرض ورزی یا سیاسی بازی!؟ ▪ با این حال دردناک است که بگوییم: نمی دانیم چرا بسیاری از اهل فکر و قلم، دلسوزان نظام اسلامی، دغدغه مندان حجاب و عفاف و مراجع عظام تقلید و عالمان دینی و ... سکوت کرده اند!؟ ⚠ اما وقتی می بینیم که این همه هجمه های سازمان یافته و ناجوان مردانه همراه با دروغ و تهمت و تزویر از سوی دشمنان قسم خورده این مردم عزیز و نظام اسلامی علیه این قانون گسیل شده و برخی اهل قلم ساده دل و کوته اندیش یا معلوم الحال داخلی با آنها همراه شده اند، خود می دانیم که ساکت ننشینیم و در از این قانون و پیرامون آن از هیچ اقدامی کوتاهی نکنیم. ان شاء الله در این راستا بر آنیم تا به فضل الهی برخی سوالات، ابهامات یا اشکالاتی را که در مورد این قانون مطرح شده بررسی کرده، و اجمالا پاسخ دهیم. ببینید: 🔰 در مورد (1) https://eitaa.com/dr_abedisarasia/568 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (1) ⚠ چرا برای بی حجابی اینقدر جریمه های سنگین وضع شده؟! ✍ پاسخ: 🔹جریمه های بدپوششی در مورد افراد عادی، در ابتدا سبُک و معلق هستند و إعمال آنها مشروط به تکرار است پس اگر کسی تکرار نکند هیچ جریمه ای نخواهد شد! 🔸جریمه های سنگین مربوط به افراد خاصی است نظیر : - کسانی که پس از جریمه شدن، هنجار شکنی را تکرار می کنند - افراد دارای شهرت یا تأثیر گذاری اجتماعی (سلبریتی ها) که مرتکب جرم شده اند - افرادی که به طور سازمان یافته مرتکب جرایم مربوطه شده یا اقدام به ترویج و تبلیغ برهنگی و بی عفتی کرده اند. ببینید: 🔰 در مورد (2) ⚠ با این قانون می خواهید اکثریت زنان جامعه را جریمه کنید!؟ https://eitaa.com/dr_abedisarasia/570 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (2) ⚠ با این قانون می خواهید اکثریت زنان جامعه را جریمه کنید!؟ ✍ پاسخ: 🔹اولا در جامعه ای زندگی می کنیم که اکثریت مردم متدین و معتقد به رعایت احکام عقلی و شرعی اند. در مجموع نظرسنجی های نهادهای معتبر نیز، وقتی از مردم درباره ضرورت حجاب سوال می شود، ، هستند ولو شخصا آن را به طور کامل رعایت نکنند. 🔸ثانیا: ، ! بلکه عمدتا ناظر به بدپوششی های عرفی(ماده 48) ، برهنگی(ماده 49) و کشف حجاب(ماده 50) است! و این امور به قدری قبیح اند که حتی بسیاری از کسانی که پایبند به حجاب کامل شرعی نیستند، معتقدند باید جلوی این هنجار شکنی ها گرفته شود! 🔹ثالثا: بسیاری از متخلفان حوزه حجاب مرتکب این جرم می شوند و چنانچه به آنها تذکر قانونی داده شود یا از پشت پرده ترویج بی حجابی و بی عفتی در جامعه باخبر شوند بدون تردید در نوع پوشش خود تجدید نظر می کنند. 👈رییس اندیشکده زن و جامعه معتقد است: «مخاطب این قانون پنج درصد بانوان جامعه هستند که حتی از نظر عرف خانم‌های غیرمحجبه و خانم‌هایی که حجاب شرعی رعایت نمی‌کنند و مقداری از حجاب شرعی هم عدول کردند و حجاب عرفی دارند، نیز حجابشان زننده و لباسشان، لباس مناسب اجتماع و هنجارهای اجتماعی نیست.» 👌 البته به اعتقاد ما با توجه به آنچه در نکته دوم گفته شد که موضوع قانون، حجاب عرفی است نه شرعی، آمار متخلفان، بسیار کمتر از این رقم خواهد شد اما حتی اگر با تسامح، را پنج درصد زنان بدانیم ولی رقم بسیار پایینتری است؛ زیرا همانگونه که اشاره کردیم، بسیاری از متخلفان به محض دریافت تذکر قانونی و یا شناخت پشت پرده های ترویج بی حجابی و بی عفتی، در پوشش خود تجدید نظر می کنند و از این رو مشمول جریمه قطعی نمی شوند؛ زیرا طبق این قانون، جریمه اولیه این افراد تعلیقی است ودر صورت عدم تکرار تا سه سال، بخشیده می شود. ببینید: 🔰 در مورد (3) ⚠ پوشش، یک امر سلیقه ای و شخصی است! رعایت مسایل دینی از جمله حجاب شرعی نیز یک امر شخصی است! مگر همه باید پایبند به دین رسمی کشور باشند؟! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/572 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (3) ⚠ پوشش، یک امر سلیقه ای و شخصی است! رعایت مسایل دینی از جمله حجاب شرعی نیز یک امر شخصی است! مگر همه باید پایبند به دین رسمی کشور باشند؟! ✍ پاسخ: 🔹 اولا: رفتاری که در صحنه اجتماع وارد شد و علنی گردید، دیگر جنبه شخصی ندارد و به امری عمومی و اجتماعی تبدیل شده است! برای همین در همه جای دنیا برای پوشش در اماکن عمومی، قواعد و قوانینی وضع می شود! 🔸ثانیا: محل گفتگو، رعایت یا عدم رعایت مسایل شرعی نیست؛ بلکه صحبت در مورد و جریمه افراد قانون شکن است! 🔹 ثالثا: با توجه به اینکه دین رسمی کشور اسلام و مذهب رسمی آن تشیع است و بر اساس قانون اساسی که بزرگترین میثاق ملی است تمامی قوانین، باید منطبق بر اسلام باشند؛ پس حاکم یا قانونگذار احکام لازم الإجرای شرعی را در قالب قانون در آورده و مخالفت با آنها را جرم انگاری کند! 🔸رابعا: حجاب و عفاف، ! بلکه پوشش عرفی است که عمدتا ناظر به بدپوششی های عرفی(ماده 48)، برهنگی(ماده 49) و کشف حجاب(ماده 50) است! 🔻 توضیح اینکه: حجاب شرعی در مورد زنان این است که: واجب است تمامی بدن زن، پوشیده باشد؛ به جز وجه (صورت) و کفین (دست ها از سر انگشتان تا مچ). اینکه حجاب شرعی، موضوع قانون جدید نیست در تبصره ماده 67 مورد اشاره قرار گرفته و تصریح شده که این موارد، چنانچه در قانون جدید، حکمی در خصوص آن تعیین نشده باشد، مشمول تبصره ماده ۶۳۸ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی است. 👈 جرم یا تخلف انگاری در قانون جدید از بدپوششی شروع شده که در ماده 48 اینگونه تعریف شده: بدپوششی در مورد زنان عبارت است از پوشیدن لباسی که قسمتی از بدن پایینتر از گردن یا بالاتر از مچ پا یا بالاتر از ساعد دستها دیده شود یا لباسی که مصداق اعانه بر اثم یا تهییج دیگران باشد. ببینید: 🔰 در مورد (4) ⚠ دینداری با اجبار نمی شود! چرا می خواهید با زور افراد را به بهشت ببرید؟! با جریمه نقدی، مثل مسیحیت بازار بهشت فروشی درست می شود! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/573 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (4) ⚠ دینداری با اجبار نمی شود! چرا می خواهید با زور افراد را به بهشت ببرید؟! با جریمه نقدی، مثل مسیحیت بازار بهشت فروشی درست می شود! ✍ پاسخ: 🔹 اولا: قانون حجاب و عفاف ربطی به دیندار شدن یا نشدن افراد ندارد! بخشی از دینداری اعتقاد است که امری درونی و قلبی است و اکراه بردار نیست. 👌هدف کلی از قانون حجاب و عفاف مثل هر قانون دیگری، ترویج قانون گرایی و هزینه دار کردن قانون شکنی و هنجار شکنی است! 🔸ثانیا: این سخن را می توان در مورد تمامی قوانین متخذ از شرع نیز گفت: مثلا آیا با قطع دست سارق، اعدام قاتل و یا شلاق زدن زانی کسی دیندار یا بهشتی شده است؟! چه کسی ادعا کرده که فلسفه مجازات کردن، دیندار یا بهشتی شدن افراد است؟ 🔹 ثالثا: با زور نه می شود کسی را به بهشت برد و نه به جهنم! بهشتی یا جهنمی شدن، تابع باورها، گفتارها و رفتارهایی است که با آگاهی، میل و رغبت شخص محقق شده باشند. البته می توان زمینه بهشتی شدن یا جهنمی شدن افراد را هموار کرد که اولی کار اولیای الهی و دومی کار شیاطین انس و جن است. 🔸رابعا: بهشت، قابل خرید و فروش نیست! ادعای بهشت فروشی در مورد این قانون بیشتر به شبیه است تا استدلال! 👈پولی که احیانا مطابق این قانون اخذ می شود جریمه ای نقدی برای قانون شکنی است که در تمام دنیا، برای بسیاری از تخلفات وضع می شود. ببینید: 🔰 در مورد (5) ⚠ چرا اینقدر علیه زنان قانون وضع می کنید ولی مردان هر طور دلشان بخواهد رفتار می کنند؟! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/574 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (5) ⚠ چرا اینقدر علیه زنان قانون وضع می کنید ولی مردان هر طور دلشان بخواهد رفتار می کنند؟! ✍ پاسخ: 🔹اولا: این قانون علیه زنان نیست بلکه در حمایت از زنان، خانواده و جامعه است. تفصیل و توضیح این مطلب را می توان در کتابهایی که در مورد فلسفه حجاب و عفاف نگاشته شده مشاهده کرد و در خود این قانون هم اشاراتی به آن وجود دارد. 🔸ثانیا: در این قانون به مردان هم اشاره شده است: برای نمونه، ماده 48 به بدپوششی مردان اشاره کرده و در ماده 50 «ورود مردان به محیط های اختصاص یافته به زنان در اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی مشمول مجازات» دانسته شده است. ببینید: 🔰 در مورد (6) ⚠ طبق این قانون، محتوای دوربین‌های حساس‌ترین اماکن را در اختیار کادر و سرباز فراجا قرار می‌دهند!! آیا این کار با ملاحظات امنیتی سازگار است؟! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/576 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (6) ⚠ طبق این قانون، محتوای دوربین‌های حساس‌ترین اماکن را در اختیار کادر و سرباز فراجا قرار می‌دهند!! آیا این کار با ملاحظات امنیتی سازگار است؟! ✍ پاسخ: 🔹طبق تبصره ۱ ماده 62 تصاویر دوربین‌های حساس « با رعایت ملاحظات حفاظتی و امنیتی» در اختیار فراجا قرار میگیرد؛ 👌 بنابراین، خود قانونگذار به این مسئله واقف بوده و با گذاشتن این شرط این دغدغه را بر طرف کرده است. ببینید: 🔰 در مورد (7) ⚠ چرا تجربه شکست خورده قبلی را تکرار می کنید؟! برخورد سلبی و بگیر و ببند، در طول چهل و پنج سال جواب نداده الان هم جواب نمی دهد! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/577 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (7) ⚠ چرا تجربه شکست خورده قبلی را تکرار می کنید؟! برخورد سلبی و بگیر و ببند، در طول چهل و پنج سال جواب نداده الان هم جواب نمی دهد! ✍ پاسخ: اتفاقا تجربه های شکست خورده قبلی باعث شده که قانون جدید با نگاهی جامع و به روش متفاوتی عمل کند. 👈 دو تجربه شکست خورده قبلی به شرح ذیل می باشند: 1) برخورد سلبی محض: تجربه شکست خورده دهه 60 این بود که بدون توجه به اقدامات فرهنگی و ایجابی، به برخورد سلبی و بعضا فیزیکی با بدحجابی پرداخته می شد. اشکال این رویکرد این بود که اگرچه برخی بدحجابی ها ریشه های سیاسی یا حتی براندازانه دارد، اما غالبا اینگونه نیست و صرفا ریشه فرهنگی اجتماعی دارد و نیازمند اقدامات آموزشی و تربیتی است. 2) برخورد فرهنگی محض: تجربه شکست خورده دولت اصلاحات به ریاست سیدمحمد خانمی، تاکید بر فرهنگی بودن مسئله حجاب و پرهیز از اقدامات سلبی و انتظامی بود. اشکال این رویکرد این بود که از وجود افراد هنجارشکن و افرادی که سازمان یافته به ترویج بی بندوباری و برهنگی می پردازند و نیز برنامه های دشمنان برای این امور غفلت یا تغافل شده و در حقیقت، مسئله بسیار ساده انگاری شده بود! 👌 و اما رویکرد متفاوت قانون جدید: 1) ترکیبی از اقدامات ایجابی فرهنگی (50 ماده از 74 ماده) و مجازاتهای قانونی؛ یعنی نگاه جامع به ریشه ها و عوامل مختلف بدحجابی و برهنگی در جامعه امروز ایران و داشتن راهکار برای تمامی آنها. 2) شروع از اقدامات تخلف گونه با اعمال مجازاتهای نقدی قابل اجرا که در عمل امکان برخورد متناسب با تمامی جرایم و تخلفات این حوزه فراهم می شود. 3) کاهش اقدامات خشن، خیابانی و جنجال برانگیز. 4) حفظ کرامت افراد با تذکر خصوصی در قالب پیامک . 5) فرصت جبران، اصلاح و بازگشت به جامعه به جهت تعلیقی بودن مجازات ها و ساقط شدن آن در صورت عدم تکرار. 6) تفاوت قایل شدن بین افراد عادی و مجرمان سازمان یافته یا افراد با نفوذ و اثرگذار اجتماعی(سلبریتی ها) 🔰 در مورد (8) ⚠ رئیس قوه مجریه این قانون را مبهم دانسته و قابل اجرا نمی داند! چرا برخی برای اجرای آن اینقدر عجله می کنند؟! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/578 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (8) ⚠ رئیس قوه مجریه این قانون را مبهم دانسته و قابل اجرا نمی داند! چرا برخی برای اجرای آن اینقدر عجله می کنند؟! ✍ پاسخ: 🔹اولا: ابهام در هر قانونی ممکن است وجود داشته باشد و راه هایی هم برای رفع ابهام قوانین پیش بینی شده است؛ بنابراین مجری قانون نمی تواند به بهانه ابهام قانون از اجرای آن خودداری کند و این کار ترک فعل محسوب می شود. بلکه باید در رفع ابهام از مجاری قانونی بکوشد. 🔸ثانیا: این قانون حدود سه سال در رفت و برگشت بین قوا و تعامل با کارشناسان ومحققان معطل مانده است؛ حال که نهایی و تکمیل شده و آماده اجراست، چرا باید دوباره معطل ماند!؟ 👈 اجرای چنین قانونی -که به اعتقاد اکثریت محققان و کارشناسان و نیز اکثریت نمایندگان متخب مردم، ضروری تشخیص داده شده-، جای تعجب ندارد؛ بلکه معطل نگه داشتن آن و سنگ اندازی مقابل آن است که جای بسی تعجب است!!! ببینید: 🔰 در مورد (9) ⚠ قانون عفاف و حجاب اجازه تذکر در مورد حجاب را حتی به اتباع بیگانه داده و پیش بینی می شود که منجر به چالش آفرینی و رویارویی مردم با مردم شود! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/581 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia