هدایت شده از کانال رسمی دکتر عابدی سرآسیا
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (13)
⚠ وضع قانون برای حجاب و عفاف و ورود حکومت به این مسئله و اقدام به برخورد قانونی و مجازات، بر خلاف شریعت و فقه اسلامی است!؟
✍ پاسخ:
🔹 1) در مطالب پیشین نشان دادیم که خود معصومان(ع) نسبت به رفتارهای نامناسب در حوزه حجاب و عفاف بی تفاوت نبوده و حتی در زمان اندک حکمرانی خود، فرمانها ومقرراتی را توسط برخی حکام و امیران منسوب از ناحیه خویش به مردم ابلاغ کرده اند.
ببینید:
https://eitaa.com/dr_abedisarasia/584
🔸 2) همچنین در جای خود بیان شد که مسئله پوشش در صدر اسلام یک معضل فراگیر نبوده است اما به جهت تفاوت های متعدد زمان حاضر با زمان صدر اسلام، امروزه به یک معضل عمومی با دامنه مفسده انگیزی بسیار بالا تبدیل شده است و از این رو ایجاب می کند که حاکم اسلامی برای رعایت مصالح اجتماعی و حفظ حقوق عمومی جامعه به این مسئله نیز ورود کرده و قوانین ومقرراتی را برای آن وضع نماید.
ببینید:
https://eitaa.com/dr_abedisarasia/585
🔹 3) علاوه بر دو جهت گذشته، مسئله ورود حکومت به عرصه حجاب و عفاف را از دو منظر دیگر نیز می توان بررسی کرد:
✅ الف- از باب امر به معروف و نهی از منکر.
حجاب معروفی است که امر به آن واجب است. در مرحله بندی سه گانه ی امر بمعروف و نهی از منکر، ابتدا قلب، سپس زبان و در نهایت ید قرار دارد.
فقهای عظام تصریح می کنند که امر به معروف و نهی از منکر در مرحله ید وظیفه حاکم است.
حال سوال این است که آیا کشف حجاب و برهنگی منکر شرعی است یا خیر؟ قطعا بله. خوب مردم که فقط می توانند تذکر لسانی بدهند و حق ورود عملی ندارند. حال شما می گویید حکومت هم حق ورود ندارد؟ این سخن با کدام منطق دینی سازگار است؟!
از طرفی، اگر ورود حکومت دینی به این عرصه را نپذیریم لازم می آید که ورود عملی را نیز بر عهده مردم بدانیم تا این وظیفه زمین نماند. آیا در این صورت احتمال بروز درگیری و خشونت و هرج و مرج در جامعه تقویت نمی شود؟!
به عبارت دیگر، مرحله عملی و یدی امر بمعروف و نهی از منکر را یا باید کلا ساقط بدانیم که در اینصورت تشریع آن امری لغو و بیهوده خواهد بود!
یا باید بر عهده مردم بگذاریم که منجر به هرج و مرج می شود!
پس تنها راه صحیح این است که بر عهده حکومت باشد.
✅ ب- از باب تعزیر.
حاکم شرعی می تواند برای هر حرامی (یا دست کم حرامهایی که جنبه اجتماعی و علنی پیدا کرده اند) تعزیر و مجازات وضع کند.
❌ بدپوششی، کشف حجاب، برهنگی، و ترویج و تبلیغ این امور، قطعا جزو محرمات الهی محسوب می شوند که به جهت اینکه حرام علنی و به اصطلاح جرم مشهود محسوب می شوند از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و حاکم اسلامی نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.❌
البته تعزیر دایره ای بسیار گسترده دارد، به طوری که می تواند از یک موعظه، تذکر، توبیخ یا تأدیب ساده آغاز شود و تا مواردی چون شلاق، حبس، جزای نقدی و .... نوع و کیفیت آن را حاکم انتخاب می کند.
این ویژگی تعزیرات سبب می شود که امکان تطبیق نوع مجازات با شخصیت مجرم و زمینه های جرم نیز فراهم شود و بتوان متناسب با میزان تخلف، دفعات تکرار، شخصیت و سن و جنس و دیگر ویژگی های مرتکب بهترین واکنش را به منظور تأثیرگذاری حداکثری انتخاب کرد و از در نظر گرفتن یک نسخه ی واحد برای همه ی افراد خودداری ورزید.
با این توضیحات روشن می شود که از منظر عقل و شرع، ورود حکومت به حوزه حجاب و عفاف، نه تنها جایز بلکه امری ضروری است و نظیر بسیاری از کشورهای دیگر، باید برای ناهنجاری های مربوط به پوشش و روابط غیر اخلاقی و منافی عفت در حوزه اجتماع، قوانین مدون و دقیقی وضع شده و با دقت و قوت به اجرا گذاشته شود.
#جهاد_تبیین
#قانون_عفاف_و_حجاب
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
@Dr_abedisarasia
هدایت شده از کانال رسمی دکتر عابدی سرآسیا
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (14)
⚠ با اجرای قانون عفاف و حجاب دیگر نمیتوان به جذب گردشگر امیدوار بود!
✍ پاسخ:
1) حجاب الزامی قبلا نیز وجود داشته و گردشگران خارجی نیز میدانند باید به قوانین ایران - از جمله رعایت پوشش و حجاب-، عمل کنند که تا امروز رعایت کردند و میکنند؛ لذا تاکنون مشکلی به نام کشف حجاب و برهنگی گردشگران خارجی وجود نداشته است.
2) هر کشوری قوانین و آداب و رسوم خود را دارد و جذب گردشگر را تنها در چهارچوب قوانین و آداب فرهنگی خودش دنبال می کند. اگر این استدلال درست باشد پس لابد در مرحله بعد باید برای جذب گردشگر، در مورد سرو مشروبات و دنس های مختلط و تامین نیازهای جنسی گردشگران و... فکری اندیشید؟!!!
3) داشتن یک پوشش حداقلی عرفی، نه تنها برای گردشگران خارجی مشکل یا مانع نیست بلکه اتفاقا چون #تجربه_جدیدی_از_پوشش است #جذابیت خاص خود را دارد. این نکته را در خاطرات برخی از این افراد می توان مشاهده کرد.
✅ برای نمونه خانم ماریسیا ماکیکوچا از لهستان پس از سفر به ایران اظهار داشت: «حجاب در ایران برای توریست ها اجباری است اما من از شال های رنگی و بلند و همچنین لباس های آنان خیلی خوشم آمد. زنان ایرانی بسیار خوش پوش و خوش سلیقه هستند.»
4) فراموش نکنیم که یکی از اهداف مهم جذب گردشگر، #معرفی_فرهنگ_ملی_و_دینی است.
خاطرات خوب سفر، در کنار تجربه حجاب حداقلی، می تواند از عوامل موثر جذب گردشگران به این سبک جدید از زندگی و حتی اسلام باشد.
5) قانون حجاب نه تنها مانع جذب گردشگران خارجی نمی شود بلکه به #جذب_توریست_مذهبی کمک بیشتری می کند.
طبق آمارهای جمعیتی تقریباً یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مسلمان در سراسر جهان وجود دارد که با توجه به نیازهای دینی و تمایل به زیارت و بازدید اماکن مذهبی، میتوانند به عنوان هدف بازار گردشگری مذهبی ایران در نظر گرفته شوند.
👈 بسیاری از این افراد به جهت ملاحظات مذهبی، تنها به جاهایی سفر می کنند که امکان حضور با پوشش اسلامی را داشته و از برهنگی رایج در اماکن عمومی در امان باشند.
6) مشکل کمبود توریست در ایران را باید در جای دیگری جستجو کرد و نباید آدرس غلط داد!
با صرف نظر از تبلیغات منفی و ایران هراسی در غرب، برخی از این موارد عباتند از:
❌ مسائل امنیتی: نگرانی گردشگران ازناامنی یا تهدیدات امنیتی در ایران؛ یا نگرانی مقامات امنیتی ایران از حضور بیگانگان و سخت گیری در ویزا دهی و...
❌ مشکلات زیرساختی: ضعف در زیرساختهای گردشگری مانند هتلها، حمل و نقل، امکانات عمومی و خدمات رفاهی
❌ نوسانات اقتصادی و مشکلات ارزی: افزایش غیر قابل پیش بینی هزینههای سفر به ایران
❌ کمبود تبلیغات و بازاریابی
❌ فقر در اطلاعات: کمبود منابع و راهنماهای معتبر درباره ایران.
#جهاد_تبیین
#قانون_عفاف_و_حجاب
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
@Dr_abedisarasia
هدایت شده از کانال رسمی دکتر عابدی سرآسیا
پرسشهای رایج قانون جدید- عابدی سرآسیا- 14 پرسش- دو برگی جهت چاپ.pdf
786.1K
جزوه مختصر 14 پرسش و پاسخ در مورد قانون جدید حجاب و عفاف
✨در ثواب نشر آن شریک باشید✨
✨انتشار بدون ذکر منبع، بلامانع است✨
#جهاد_تبیین
#قانون_عفاف_و_حجاب
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
@Dr_abedisarasia
پاسخ به شبهات فضای مجازی پیرامون امام مهدی.06.Prp.pdf
1.55M
📖کتاب الکترونیک رایگان
#پاسخ_به_شبهات فضای مجازی پیرامون امام مهدی علیه السلام ( جلد اول )
✍نویسنده : احمد پودینه ئی
🟢 در کتاب مذکور شبهات مهمی پیرامون تولد امام مهدی ( ع ) و سخن گفتن از ایشان در قرآن ، دلیل و فلسفه غیبت امام عصر ( ع) و چگونگی بهره بردن از وجودشان در زمان غیبت ، عمر طولانی ایشان و سیره حضرت در هنگام ظهور و نیز نقد جریان احمد الحسن بصری مورد بحث و بررسی نویسنده قرار گرفته است .