eitaa logo
محله شهیدمحلاتی
410 دنبال‌کننده
6هزار عکس
6هزار ویدیو
100 فایل
برای ارتباط برقرار کردن به آیدی زیر پیام بدهید : @STabatabai
مشاهده در ایتا
دانلود
پناه‌میبرم‌شبیه‌بچگیم‌به‌چادرمادرم چایی‌خانه‌شهدای‌مدافع‌امنیت 🏴 بمناسبت‌ایام‌شهادت‌حضرت‌زهرا(س) 📆 ازسه‌شنبه۲۲آذرماه‌به‌مدت‌۱۰شب،ساعت۱۸:۰۰ 📍بلوار ۱۵ خرداد،نبش خیابان شهید اسدپور هیئت‌نوجوانان‌زوارالزهرا(س) @Zovarozahra213 پایگاه‌بسیج‌شهیدجوینده @SHAHIDJOYANDEH10 @mahale114
48.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مباحث مهدوی 👈💢 شرح و تفسیر دعای ندبه و امام شناسی 👈 رائفی پور جلسه اول قسمت 4⃣( ادامه دارد...) ✅به یاری خدا و یاری امام زمان (عج) ادامه مباحث را روزانه تقدیم حضورتان خواهیم کرد. 👈 حداکثری لطفا به ترتیب شماره بندی، با یک صلوات به نیت ظهور منتشر بفرمایید 🌺 ‏ @mahale114
محله شهیدمحلاتی
فصل نهم : صفحه چهاردهم : نماز ناتمام #خاطرات_رزمندۀ_جانباز، حجت‌الاسلام حسین شیراوند (ضرغام)
فصل نهم : صفحه پانزدهم : نماز ناتمام ، حجت‌الاسلام حسین شیراوند (ضرغام) .................... حرف من درست بود یا نه؟ علی‌آقا درون سنگر تیر می‌خوره، چون روی تیر نوشته ‹چیت‌ساز› و باید بخوره. من روی خاکریز تیر نمی‌خورم چون روش ننوشته ‹مظاهر›. حالا سنگر و خاکریز چه فرقی می‌کنه؟» شاهد از غیب برایش رسید و دیگر حرفی برایم نیامد. او آیۀ قرآن را بی‌آنکه بداند، عمل می‌کرد. آنجا که می‌فرماید: (قُلْ) به آنانی که از جنگ گریزان‌اند بگو: (لَنْ يُصِيبَنَا) چیزی به ما نمی‌رسد، (إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا) مگر آنچه خدا برایمان نوشته است. (هُوَ مَوْلَانَا) او مولای ماست، (وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ) پس مؤمنان باید به خدا تکیه کنند. مظاهر با سن کم خود، درس بزرگی به ما داد و نشان داد شهدای ما چشمه‌ای از نور در وجود خویش دارند که بر زبان آنان حکمت می‌شود و بر چهره‌شان رنگ خدا می‌نشاند. مظاهر در این مقام بود و سال بعد در ماووت به‌شهادت رسید. این بار با شهادت خونین خود از من اقرار گرفت و گفت: «دیدی آقای شیراوند؟ دیدی حرف ما شهدا درست بود؟» با حرف درست او، بچه‌ها عجیب دل‌وجرئتی پیدا کردند و نحوۀ رزم آن‌ها تغییر کرد. از حالت تدافعی درآمدند. دیگر درگیر جان‌پناه نبودند؛ بی‌محابا از کانال بیرون پریدند و رودررو با دشمن درگیر شدند. شوری که مظاهر در دل ما ایجاد کرد مثل یک گلولۀ برفی غلتید و با همراه کردن هرکه سر راهش بود، بزرگ و بزرگ‌تر شد و با تمام توان از روی دشمن گذشت. رزمندگان لشکر المهدی که ما را دیدند به وجد آمدند و آنان نیز با ما همراه شدند. ما دنبال دشمن افتاده بودیم و دشمن فرار می‌کرد. اگر اجازه داشتیم به‌راحتی می‌توانستیم جلوتر برویم، اما فقط تا نزدیکی خاکریز رفتیم و تا آن‌ها را سر جایشان ننشاندیم، برنگشتیم. هنگام برگشت، عقب‌عقب تیراندازی می‌کردیم و از کنار بعثی‌های بسیاری که روی زمین افتاده بودند رد می‌شدیم. بسیاری کشته، مجروح و بعضی هم خود را به موش‌مردگی زده بودند تا در فرصت مناسب، به عقب بروند. دو بعثی نزدیک جاده بدون هیچ زخمی‌ روی زمین افتاده بودند. احتمال دادم آن‌ها از همین قسم باشند. به بچه‌ها گفتم: «ببینید اونا زنده‌اند یا نه؟» یکی بدون اینکه خود را زحمت دهد، کلوخی برداشت و به سر آن بعثی زد. بعثی ناخودآگاه تکان خورد. وقتی دیدم زنده است به بچه‌ها گفتم: «بشینید تا اسیرشون کنیم.» واقعاً قصدم همین بود. صدا زدم: «لا تحرک، قف قف.» اما به‌جای تسلیم، آن دو نفر فرار کردند و ما هم بر آن‌ها اسلحه گرفتیم. یکی از آن‌ها را هرچه زدیم نیفتاد و بالاخره خودش را زخمی پرت کرد ‌آن‌سوی خاکریز. اما دیگری همان اول کار، به‌صورت زمین خورد و پایش از زانو خم‌شده، در هوا ماند. با حماسۀ شهید مظاهر و دیگر رزمندگان، حساب کار دست دشمن آمد و بااینکه بعدازظهر حملاتی انجام دادند، اما دیگر رمق پاتک‌های اول صبح را نداشت. فردا نیرو‌های لشکر سیدالشهدا جایگزین ما شدند و ما با تقدیم حدود سی شهید در این مرحله از عملیات، به عقب برگشتیم. نیروهای لشکر المهدی همراهمان بودند. آن‌ها سمت چپ جاده ستون کشیدند و ما سمت راست جاده حرکت می‌کردیم. در همین حین، تویوتایی جلوی پایمان ترمز زد و حدود 13 نفر از بدحال‌ها و بزرگ‌ترها را سوار کرد. در شلمچه، همه‌جا حکم خط مقدم را داشت و جاده مثل کانال، کوبیده می‌شد. دقایقی بعد، یک خشایار آمد و بیست نفری را سوار کرد. شیخ آیت هم سوار شد. طبق گفتۀ‌ خود او، در راه مصائب زیادی متحمل شدند و به‌سادگی به مقصد نرسیدند. آن‌ها شیمیایی‌شده، موج‌گرفته و مجروح خودشان را به عقبه رساندند و از آنجا مستقیم راهی بیمارستان شدند. خشایار نیز روزی ما نبود و به پیاده‌روی ادامه دادیم. خستگی مسیر را طولانی‌تر کرده بود. در قسمتی از جاده، دو طرف را خاک ریخته بودند تا پناهی در برابر ترکش‌ها باشد. ستون در حال خروج از این قسمت بود که ستار کرمعلی شروع به دویدن کرد و از ما جلو زد تا اولین نفر باشد. گفتم: «چته، ستار؟ صبر کن یواش‌یواش باهم بریم.» به‌شوخی گفت: «نمی‌دونم چمه.» سرستون ما خدارحم خزایی و پشت‌سرش نعمت سوری، جلال محمودی، حمدالله سلگی و... بود. ستار از همۀ آن‌ها جلو زد و چند متری هم فاصله گرفت. دو ستون به‌آرامی ‌از پناه خاکریز اطراف جاده بیرون آمد. حدود سی نفر از هر ستون، بیرون خاکریز بودند که سروکلۀ هواپیمای دشمن پیدا شد. هواپیما به‌خوبی ما را رصد کرده بود و دو راکت دقیقاً به همان نقطۀ آسیب‌پذیر زد. @mahale114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥این فیلم زیبا سیستم های متنوع بدن انسان را نمایش می دهد؛ هزاران کارخانه بزرگ در بدن ما به دقت طراحی و ساخته شده است؛ این بدن بزرگترین دلیل بر وجود خالق ماست. و بهترین‌ دلیل برای شکرگذاری همه‌جانبه ماست... فقط بگو سبحان الله وباز هم سبحان الله و خداوند را هزاران بار شکر می کنیم و سجده می کنیم به عظمت و بزرگی خداوند قادر ایمان داریم، الله اکبر از این همه نعمتی که به ما داده، واقعان توان شکر گذاری نعمتهای فراوانش را نداریم. خدایا، ای پروردگار عالم از تمام نعمتهایت آن نعمت‌هایی که از فهم و شعور درک ما انسانها خارج است از روز اول خلقت تا روز قیامت، تاروزی که با تو ملاقات خواهم کرد، هزاران بارشکر🙏 @mahale114
6.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پیام مهم مجید رضا رهنورد قاتل دو بسیجی مشهدی خطاب به علی کریمی: 🔹 آخه تو انسان هستی یا نه؟ این فیلم رو خودم گفتم گرفتن که بعدا چند نفر مثل منو بدبخت نکنی! @mahale114
👔 مدولباس در قاجاریه 📌 شماره ۶/۱ ✍ مدولباس ایرانی در زمان شکل گیری حکومت قاجار کم و بیش آماده تاثیرپذیری از انقلاب صنعتی پیش رو در اروپا بود. ورود افسران اروپایی برای آموزش‌های نظامی به ایران باعث شده بود تا اروپاییان به راحتی به مواد خام دسترسی داشته باشند و علاوه بر آن سلیقه و بازارهای ایرانی را آنالیز کنند؛ همین موضوع مد و لباس ایرانی را در خطر فرهنگ غربی قرار داده بود. اما اوضاع مدولباس در زمان اولین پادشاه قاجار آقا محمدخان طور دیگری بود... ✅ واحد پوشاک موسسه مصاف @mahale114
👔 مدولباس در قاجاریه 📌 شماره ۶/۲ ✍ ایرانی‌های در زمان شکل گیری حکومت قاجاریه، نسبت به فرهنگ اصیل ایرانی متعصب بودند. تا حدی که در مقابل هرگونه نفوذ فرهنگی به شدت مقاومت می‌کردند. به اصطلاح پیرو مکتب ناسیونالیسم بودند‌. پیروان این مکتب ملی گرا، مفتخر به نژاد آریایی بودند. اولین پادشاه قاجار با همین رویکرد حکومت خودش را آغاز کرد اقا محمد خان با توجه عقایدی که داشت سعی در تمدن گرایی و بازگرداندن ایران به زمان هخامنشیان داشت بخاطر همین در دوره او لباس های بلند مثل لباس هخامنشیان مد شد. ✅ واحد پوشاک موسسه مصاف @mahale114
هدایت شده از حکمت
9.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥دعوت پادشاه سعودی از رهبر معظّم انقلاب دام ظله برای حضور در مسجد الحرام 💥 و پاسخ متفاوت ایشان... میام به شرط اینکه.... 💐⚘💐⚘
👔 مدولباس در قاجاریه 📌 شماره ۶/۳ ✍ اما با پادشاهی ناصرالدین شاه اوضاع اجتماعی ایران تغییر کرد، ناصرالدین شاه معتقد به نوگرایی و مدرنیسم بود البته ایشان با شعار ملی گرایی سعی کرد به روزرسانی‌ها و تحولات اجتماعی به وجود بیاورد که بیشتر شبیه به فرنگ ستایی و غربگرایی بود. به این صورت لباس ایرانی اسلامی نرم نرم دستخوش تغییرات غرب گونه ای شد که با شعار نوگرایی در فرهنگ ایرانی اسلامی به وجود آمد. علاوه بر سفرهای شاهان ایرانی به اروپا و تغییر سبک پوشش زن‌های درباری، قراردادهایی بین شاهان ایرانی و اروپاییان بسته شد که به موجب اون امتیاز نساجی و بازارهای ایران در اختیار تجار اروپایی قرار گرفت. این اقدامات با همزمانی وقوع انقلاب صنعتی اروپا دروازه ای بود برای ورود فرهنگ غربی به ایران. ✅ واحد پوشاک موسسه مصاف @mahale114
👔 مدولباس در قاجاریه 📌 شماره ۶/۴ ✍ ورود افسران فرانسوی و تجار انگلیسی وضع اقتصادی ایران را به نابودی کشاند و واردات محصولات را دو چندان کرد. با واردات محصولات اروپایی، کارخانه‌ها و کارگاه‌های ایرانی ورشکست شدند. پارچه های ایرانی مانند زری و اطلس و ماهوت که از پارچه های معمول اون دوران بودند جای خودشان را به پارچه‌های ارزان ساتن و ژرژت و ... دادند. شکوه عظمت فرهنگ ایرانی اسلامی به یک باره فرو ریخت. سفرهای پادشاهان ایرانی به اروپا در به وجود آمدن فقر فرهنگی نقش مهمی داشت برای مثال بعد از سفر فتحعلی شاه به فرانسه و دیدن باله و بالرین ها، دستور دوخت دامن های شلیته و پرچین و شلوار های تنگ و چسبان را در ایران داد. ✅ واحد پوشاک موسسه مصاف @mahale114
👔 مدولباس در قاجاریه 📌 شماره ۶/۵ ✍ در این میان جنبش‌های ناسیونالیستی توجهشان را به مبحث حجاب متمرکز کردند. آن‌ها بر این باور بودند که حجاب توسط اسلام و اعراب اختراع شده و به کشور ایران تحمیل شده است. این درحالی بود که در ایران باستان حجاب سرسخت‌تر از اسلام رعایت می‌شد. ویل دورانت درمورد ایران قبل از اسلام میگوید: به زنان طبقات بالای اجتماعی هرگز اجازه داده نمیشد با مردان رفت و آمد کنند و زنان شوهر دار حق نداشتند هیچ مردی حتی پدر و برادر خود را ببینند. نشریاتی مخصوص بانوان چاپ شد و با توهین به حجاب و وهم و خیال شمردن اون، خانم هارو تحریک به اعتراض خیابونی کردند. خواسته اونها حذف روبنده از صورت خانم‌ها بود. ✅ واحد پوشاک موسسه مصاف @mahale114