eitaa logo
محله نیوز
785 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.9هزار ویدیو
56 فایل
به کانال (محله ۱۵خرداد قم) خوش اومدین اینجا میخاهیم از محله های شهرک جهاد، شهرک محلاتی، شهرک شهدا، دروازه ری،آتش نشانی،نوبهار باخبر بشیم.‌ 👇ارسال سوژه و خبرهای محله و تبلیغات را به آی دی ادمین بفرستید @ResaneNewz https://eitaa.com/mahalle_newz
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌷و گواهی می دهم که او «الله» است. همو که تنزّهش سراسر روزگاران را فراگیر و نورش ابدیت را شامل است. بی مشاور، فرمانش را اجرا، بی شریک تقدیرش را امضا و بی یاور سامان دهی فرماید. صورت آفرینش او را الگویی نبوده و آفریدگان را بدون یاور و رنج و چاره جویی، هستی بخشیده است. جهان با ایجاد او موجود و با آفرینش او پدیدار شده است. 🍃🌷پس اوست «الله» که معبودی به جز او نیست. همو که صُنعش استوار است و ساختمان آفرینشش زیبا. دادگری است که ستم روا نمی دارد و کریمی که کارهابه او بازمی گردد. 🍃🌷و گواهی می دهم که او «الله» است که آفریدگان در برابر بزرگی اش فروتن و در مقابل عزّتش رام و به توانایی اش تسلیم و به هیبت و بزرگی اش فروتن اند. پادشاه هستی ها و چرخاننده سپهرها و رام کننده آفتاب و ماه که هریک تا اَجَل معین جریان یابند. او پردی شب را به روز و پردی روز را - که شتابان در پی شب است - به شب پیچد. اوست شکنندی هر ستمگر سرکش و نابودکنندی هر شیطان رانده شده.
🍃🌷نه او را ناسازی باشد و نه برایش انباز و مانندی. یکتا و بی نیاز، نه زاده و نه زاییده شده، او را همتایی نبوده، خداوند یگانه و پروردگار بزرگوار است. بخواهد و به انجام رساند. اراده کند و حکم نماید. بداند و بشمارد. بمیراند و زنده کند. نیازمند و بی نیاز گرداند. بخنداند و بگریاند. نزدیک آورد و دور برد. بازدارد و عطا کند. او راست پادشاهی و ستایش. به دست توانی اوست تمام نیکی. و هموست بر هر چیز توانا. 🍃🌷شب را در روز و روز را در شب فرو برد. معبودی جز او نیست؛ گران مایه و آمرزنده؛ اجابت کنندی دعا و افزایندی عطا، بر شمارندی نفَس ها؛ پروردگار پری و انسان. چیزی بر او مشکل ننماید، فریاد فریادکنندگان او را آزرده نکند و اصرارِ اصرارکنندگان او را به ستوه نیاورد. 🍃🌷نیکوکاران را نگاهدار، رستگاران را یار، مؤمنان را صاحب اختیار و جهانیان را پروردگار است؛ آن که در همه احوال سزاوار سپاس و ستایش آفریدگان است.
🍃🌷او را ستایش فراوان و سپاس جاودانه می گویم بر شادی و رنج و بر آسایش و سختی و به او و فرشتگان و نبشته ها و فرستاده هایش ایمان داشته، فرمان او را گردن می گذارم و اطاعت می کنم؛ و به سوی خشنودی او می شتابم و به حکم او تسلیمم؛ چرا که به فرمانبری او شائق و از کیفر او ترسانم. زیرا او خدایی است که کسی از مکرش در امان نبوده و از بی عدالتیش ترسان نباشد (زیرا او را ستمی نیست).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تا مرا نگه دارید دل من لک زده برای حسین
4_5848294574249739839.mp3
2.01M
🍃❤️السلام علیک یااباعبدلله 🥀🥀🥀 🔺eitaa.com/yase_nabavii
🍃✨تبلیغ غدیرواجب است 🥀🥀🥀 🔺eitaa.com/yase_nabavii
🌟قال الهادی عليه السلام : 💎إ نَّ لِشيعَتِنا بِوِلايَتِنا لَعِصْمَةٌ، لَوْ سَلَكُوا بِها فى لُجَّةِ الْبِحارِ الْغامِرَةِ. ترجمه : 💎 همانا ولايت ما اهل بيت براى شيعيان و دوستانمان پناهگاه اءمنى مى باشد كه چنانچه در همه امور به آن تمسّك جويند، بر تمام مشكلات (مادّى و معنوى ) فايق آيند. 📚منتخب احادیث
ذکر روز سه شنبه 🥀🥀🥀 🔺eitaa.com/yase_nabavii
💥در تلاطم زمان بر دل سیاه خویش، با مُرڪّب سفید مي نویسمت... 🍃اے روشني و گرمی قلبہاے سرد و یخ زده بیا... السلام علیڪ یا اباصالح المہدے 🥀🥀🥀 🔺eitaa.com/yase_nabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5872950662941114972.mp3
11.45M
ببچاره ها کجا دارن برن مهربون؟! 👌فوق العاده زیبا 🥀🥀🥀 🔺eitaa.com/yase_nabavii
🍁کنفرانس مهدویت 🍃باحضوراستادسید هاشمی 🍂درکانال یاس نبوی👇👇 🥀🥀🥀 🔺eitaa.com/yase_nabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوستان گرامی ، بحث مهدویت معمولاً در بین شیعیان براساس یک اعتقاد بدون تحقیق مطرح است ، و این خطر را به همراه دارد که توسط برخورد با کوچک‌ترین شبهه‌ای این اعتقادِ بی تحقیق متزلزل شود . لذا علی‌رغم این‌که ممکن است ، دوستان حوصله ی مطالب متواتر و طولانی را نداشته باشند ، حقیر لازم می‌دانم که موارد تحقیقی (هرچند به صورت نمونه و مشتی از خروار) گفته شود که جای تردید و شکی باقی نماند که در احتجاجات بتواند «ان‌شاءالله» بمثابه پایه محکمی در ارائه ادله اعتقاد به مهدویت ، مورد استفاده واقع شود
به دنباله مطالب مهدویت در ادیان ابراهیمی از هفته قبل توجه فرمایی👇👇  بشارت ظهور مهدی در بوئیل نبی در کتاب بوئیل نبی که از پیامبران پیرو توراتاست، بشارت ظهور حضرت مهدی (علیه‌السّلام) و نزول حضرت عیسی (علیه‌السّلام) و محاکمه‌یاسرائیل در آن روز سرنوشت ساز، چنین آمده است: «آن گاه جمیع امّت‌ها را جمع کرده به «وادی یهوشافاظ» (نام صحرایی در نزدیکی بیت المقدسکه اکنون «وادی قدرون» نامیده می‌شود)   فرود خواهم آورد و در آنجا به ایشان درباره‌ی قوم خود و میراث خویش، اسرائیل (را) محاکمه خواهم نمود، زیرا که ایشان را در میان امت‌ها پراکنده ساخته و زمین مرا تقسیم نموده‌اند و بر قوم من قرعه‌انداخته و پسری در عوض فاحشه داده و دختری به شراب فروخته‌اند تا بنوشند.» 
و در جای دیگر از همین کتاب چنین آمده است: «ای همه‌ی امّت‌ها! بشتابید و بیایید و از هر طرف جمع شوید‌ ای خداوند شجاعان! خود را به آنجا فرود آور. امّت‌ها برانگیخته شوند. به «وادی یهوشافاظ» برآیند؛ زیرا که من در آنجا خواهم نشست تا بر همه‌ی امت‌هایی که به اطراف آن هستند داوری نمایم.» 
و در همین زمینه در کتاب «عاموس نبی» آمده است که می‌گوید: «بنابراین، ‌ای اسرائیل! به این طور با تو عمل خواهم نمود، و چون که به این طور با تو عمل خواهم نمود پس‌ ای اسرائیل! خویشتن را مهیّا ساز تا با خدای خود ملاقات نمایی.»  این فرازها ـ همچنان که ملاحظه می‌شود ـ از نزول حضرت عیسی (علیه‌السّلام) و داوری آن حضرت در «یوم الله ظهور» خبر می‌دهند.
در همین رابطه، در کتاب «هوشیع نبی» در مورد بازگشت حضرت عیسی (علیه‌السّلام) خطاب به قوم یهودآمده است: «و من برای افرایم (نام پسر دوم حضرت یوسف) مثل شیر و برای خاندان یهودا (نام پسر حضرت یعقوب و برادر بزرگ یوسف از مادر دیگر به نام لیا ـ لایالیا ـ که حضرت داوود و ملوک بنی اسرائیل و حضرت عیسی از نسل اویند)  مانند شیر ژیان خواهم بود. من خودم خواهم درید و رفته خواهم ربود و رهاننده نخواهد بود. من روانه شده به مکان خود خواهم برگشت تا ایشان به عصیان خوداعتراف نموده روی مرا بطلبند، در تنگی خود صبح زود مرا خواهند طلبید.» 
 از آنجایی که در روایات اسلامی‌ به صورت گسترده‌ای از نزول حضرت عیسی (علیه‌السّلام) گفتگو شده است و برخی از آیات قرآنی نیز بر این معنا دلالت دارد و همه‌ی طوایف اسلامی‌ اعتقاد قاطع دارند که حضرت عیسی (علیه‌السّلام) به روی زمین باز می‌گردد و پشت سر حضرت مهدی (علیه‌السّلام) نماز می‌گذارد و حضرتش را تایید می‌نماید و در ردیف یکی از معاونان آن حضرت قرار می‌گیرد ما نیز به پیروی از قرآن و پیشوایان معصوم ‌(علیهم‌السّلام)، فرازهای مزبور را از کتاب تورات نقل نمودم، و توضیح آنها نیز پس از نقل بشارات انجیل بر همگان روشن خواهد شد.
بشارت ظهور مهدی در زکریای نبی در کتاب زکریای نبی ـ که یکی از پیامبران بزرگ بنی‌اسرائیل و از انبیای پیرو تورات است ـ بشارت ظهور آن یگانه منجی عالم چنین آمده است: «اینک روز خداوند می‌آید و غنیمت تو در میانت تقسیم خواهد شد. و جمیع امت‌ها را به ضدّاورشلیم برای جنگ جمع خواهم کرد، و شهر را خواهند گرفت و خانه‌ها را تاراج خواهند نمود، و زنان را بی‌عصمت خواهند کرد، و نصف اهل شهر به اسیری خواهند رفت، و بقیه‌ی قوم از شهر منقطع خواهند شد
و خداوند بیرون آمده با آن قوم‌ها مقاتله خواهند نمود چنان که در روز جنگ، مقاتله نمود، و در آخر آن روز پای‌های او بر کوه زیتون که از طرف مشرق به مقابل اورشلیم است خواهد ایستاد... و آن یک روز معروف خداوند خواهد بود... و یَهْوه (خدا) بر تمامی‌ زمین پادشاه خواهد بود. و در آن روز یَهْوة واحد خواهد بود و اسم او واحد.» 
در اینجا لازم است این نکته را توضیح دهیم که درکتب عهدین (یعنی تورات و انجیل) کلمه‌ی «خداوند» بیشتر در مورد حضرت عیسی (علیه‌السّلام) به کار می‌رود، که در اینجا نیز چنین شده است. و جالب این که در این فراز بشارت که از تورات نقل کردیم، ‌محل فرود آمدن حضرت عیسی و یوم الله بودن آن روز و جهانی شدن اسلام و سقوط رژیم اشغال‌گر قدس دقیقاً با روایات اسلامی‌ مطابقت دارد
البته باید توجه داشت که طبق آیات کریمه‌ی قرآن مجید    ، مضمون این پیش‌گویی‌ها یک بار در دوران گذشته در زمان بخت النصر انجام گرفته و یک بار دیگر طبق وعده‌های صریح قرآن کریم و نویدهای ظهور مبارک حضرت مهدی (علیه‌السّلام) در «یوم الله ظهور»، انجام خواهد گرفت، و نخستین قبله‌ی مسلمانان برای همیشه از اشغال یهودیان رهایی خواهد یافت و در تمامی‌ جهان خدای یکتا را پرستش خواهد نمود، و در تمامی‌ نقاط زمین ندای دلنواز وحدت به گوش خواهد رسید.