eitaa logo
مهدوی ارفع
49.5هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
164 فایل
‌ 🔰کانال رسمی استاد مهدوی ارفع 🔻مؤسس نهضت جهانی نهج البلاغه 🔻سخنران ، مدرس نهج‌البلاغه ——————————————————————————— راه های ارتباطی | takl.ink/Mahdavi_arfae ادمین پشتیبانی | @maktab_emam110 ——————————————————————————— ۵۰k → ۱۰۰k ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
خلاصه متن سخنرانی ▪️ شب هفتم 🏴جریان شناسی جبهه باطل درزیارت عاشورا ⚫️ (مهمترین لایه هرگفتمان و جریان) امت موسس ریشه ی همه ی فتنه ها در جامعه هستند که اختصاص به مکان و زمان خاص ندارند. : امت موسس همیشه در جامعه اسلامی وجود دارند هدف شان این است که نگذارند در جامعه شکل گیرد. 🏴زیارت عاشورا به ما می آموزد اگر در این دوران قرار گرفتید حداقل بخشی از شما بروید با کار فکری ریشه ی آن را پیدا کنید. : :عدم حاکمیت ائمه اطهار ✳️دفعتکم عن مقامکم پیامبر اسلام(ص) به محض آن که به مدینه رسید حکومت تشکیل داد زیرا دین بدون حکومت منتشر نمی شود این را دشمنان خوب می فهمیدند لذا باید ابتدا جلوی حکومت گرفتن اهل بیت(علیهم السلام ) را می گرفتند. : ازالتکم عن مراتبکم التی رتبکم الله.. سپس با قدرت حکومت جلوی مودت میان مردم با آن ها را می گرفتند. ⚫️این خانه نشینی که به امیرالمومنین(علیه السلام ) نسبت دادند اشتباه است، این دستور پیامبر(صلی الله علیه و آله ) بود که به ایشان فرمودند تا وقتی قرآن را جمع نکردی از خانه بیرون نرو، وقتی قرآن را حضرت جمع کرد گفتند ما به این قرآن احتیاجی نداریم، حضرت فرمود پس هرگز این قرآن را نخواهید دید تا مهدی(عج) بیاید. امت_موسس: ⚫️اگر اهل بیت(علیهم السلام ) را حذف کنید دیگر قرآن برای هیچ ظلم و ستمی مشکلی ایجاد نمی کند بلکه خودش هم می تواند دلیل انحراف شود. ببینید چه فتنه ها در امت اسلام با همین قرآن ایجاد شد. زمان علی(علبه السلام ) در جنگ با معاویه خوارج که جزو یاران حضرت بودند تا قرآن کاغذی را بالای نیزه رفت گفتند ما نمی جنگیم این قرآن است. 👈👈امروز در خطری که طراحی شده، امام به عنوان قرآن و طراح انقلاب را بدون مقام معظم رهبری می خواهند داشته باشند تا هرکسی با خاطرات خود امام را تفسیر کند. ⚫️دشمنان برای ضربه زدن اسلام سه راهبرد برای تحریف و ضربه زدن به پیامبر(صلی الله علیه و آله ) داشتند: 👇👇 اول ایشان را طراحی کردند تا در مکان و زمان های مورد نظرشان ایشان را به قتل برسانند. دیدند نمی توانند ایشان را بکشند دست به پرداختند، می گفتند او شاعر و ساحر است. در نهایت دشمن اگر چه دیر اما خوب فهمید او را نمی توان حذف کرد ناگهان موج انقلاب گری ضد مسلمانان شروع شد، سران کفار مسلمان می شوند تا در کنار پیامبر(صلی الله علیه و آله ) اعتبار کسب کنند تا بعد از نبوت نسل بعدی اسلام را از این ها بشنوند. 👈👈همان طور که اسلام را با پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله ) می شناسند، این هم (ره) شناخته نمی شود، همان نگاه شیطانی در مورد پیامبر شکل گرفت، برای امام(ره) هم شکل گرفت تا بعد از امام(ره) همین روش را پیش ببرند. یک تفسیر انحرافی برای کسانی که حکم داشتند و در کنار امام بودند شکل گرفت مشکل شان این بود که یک سید علی بود که خوب امام(ره) را شناخت. ⚫️سقیفه این را به خورد جامعه اسلامی داد که بعد از پیامبر(صلی الله علیه و آله ) کسی از جانب خدا منصوب نمی شود، مشروعیت امیرالمومنین(علبه السلام) را در سقیفه زدند و مقبولیت حضرت را در شورای شش نفره بعد از خلیفه دوم زدند. ⚫️اندیشه در جبهه ی بچه های انقلابی به شدت لنگ است. چرا کار فکری در بچه های انقلاب تحقیر می شود؟ چرا یک حسینیه ی ارشاد در انقلاب اسلامی شکل نمی دهید؟ @mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خلاصه متن سخنرانی: ▪️ شب هشتم_97/6/27 ⚫️ بنی امیه وقتی دیدند که خلیفه سوم نتوانست زحمات امثال ابوسفیان را حفظ کند دوباره امیرالمومنین(علیه السلام) را زیر سوال بردند، معاویه گاهی می گفت مردمی که در ابتدا به شما رای دادند الان پشیمان اند و گاهی هم را زیر سوال می برد. حضرت علی(ع) گاهی با مجادله بحث را زیر سوال می برند، می فرماید اگر تو می گویی و ادعا می کنی رای مردم مشروعیت به حاکم می دهد خب رای مردم برای من هم بوده است اگر اجماع نخبگان است آن هم برای من بوده است. (نامه۶،نهج البلاغه) ⚫️ امت موسس و امت ممهد با دفع اهل بیت(علیهم السلام‌) از خلافت و تبدیل محبوبیت به منفوریت اهل بیت(علیهم السلام‌) در قلب ها ایشان را از حاکمیت دور کردند. ⚫️ اگر امروز هم عده ای روشنفکر که با مطالعه و تفکر می خواهد جامعه ی شیعی ما را سکولار کنند مگر می شود بچه شیعه بیکار بنشیند. ⚫️ سال 84 موجی در کشور افتاد که یکی از کاندیدا ها شعارش صریحا انقلاب اسلامی بود، هم رهبر معظم انقلاب آن شعار را تصدیق کردند و هم دشمن اعتراف کرد، رهبر انقلاب در مقام تنفیذ ایشان فرمودند اگر فلانی رای هم نمی آورد باز هم پیروز شده زیرا توانست گفتمان انقلاب اسلامی را زنده کند. آن زمان به دلیل کاری که ما داشتیم با هسته ی مرکزی آن دولت کار داشتیم متوجه آن شدیم که شخص شان فردی با اخلاص و پرکار و با شجاعت برخورد کردیم اما چیزی که مشکل ایجاد می کرد کسی نبود که ایشان را با این شعار های بزرگ پشتوانه ی فکری دهد. ⚫️ گفتمان انقلاب اسلامی یعنی با یک عقبه فکری و بدنه ی هنری کاری کنیم تا از بچه ی 13 ساله تا پیرمرد هفتاد هشتاد ساله اولین چیزی که به فکرش می رسد ببیند امروز برای انقلاب اسلامی چه کاری کند. : وقتی یک اندیشه ای گفتمان می شود یعنی اینکه ذهن های اکثریت جامعه یک ارزشی را می پذیرد و حاضر است برای آن جان دهد. کدام فاکتور بعد از انقلاب تغییر کرد که مردم توانستند، یک مردی آمد که گفت چرا نمی شود، مگر باید حتما به غرب و شرق وابسته بود به یک نظام ارزشی تبدیل شدیم و پایش هزینه دادیم و موفق شدیم. : ⚫️ قرآن می فرماید گفتمان ها دو دسته اند، عده ای گذرا هستند و مانند کف روی آب هستند مانند دختران خیابان انقلاب زود از بین می رود. نوع دوم گفتمان اصیل است و ریشه دارد. : گقتمان های اصلی با دو شاخص پیش می رود، یک محوری، دو محوری است. در قصه و دغدغه انقلاب ،بعد ازمراجعه به قران ،دریافتیم در گفتمان سازی باید یک کتاب و یه شخصیت بی نظیر را شاخص و محور نماییم تا بتوانیم انقلاب اسلامی را گسترش دهیم . بعد از مطالعه و تحقیق رسیدیم به نهج البلاغه دیدیم تمام ویژگی های مورد نظر درون آن است و شخصیت پیش روی آن هم امیرالمومنین(ع) است. @mahdavi_arfae
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 فهم حکومتی ازمساله غدیر ♻ تذکربه احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی و سران فتنه که نامه سرگشاده به ولی امر مسلمین نوشتند 💯 حفظ حکومت و انقلاب اسلامی بالاترین واجب مهدوی ارفع @mahdavi_arfae
🇮🇷 شهید آوینی: 🔅 وجود و بقای انقلاب به دین و دینداری مردم رجوع دارد؛ پس هرچه بتواند انسان را به غفلت بکشاند می‌تواند اسباب یک مبارزه‌ی سیاسی با انقلاب اسلامی واقع شود: از عکس‌های فوتبالیست‌های حرفه‌ای در آدامس‌های بادکنکی گرفته تا دانستنی‌های علمی، دیدنی‌های توریستی، رمان‌های عشقی و پلیسی و ایدئولوژی‌های سیاسی، یعنی هرچه بتواند بنیان دینداری را سُست کند، فی نفسه می‌تواند در خدمت مبارزه با انقلاب اسلامی که بر اصل «عینیت دیانت و سیاست» استوار است واقع شود. بنابراین، غرب برای مبارزه با انقلاب لازم نیست که حتماً روی به مقابله‌ی سیاسی و نظامی بیاورد؛ همه‌چیز، مشروط بر آن‌که بتواند مردمان را از دین غافل کند، یک سلاح سیاسی است. 🌷 🖌 مقاله‌ی «ژورناليسم حرفه‌اى» @mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خلاصه متن سخنرانی ▪️ شب تاسوعا_97/6/27 ⚫️ ما در دهه ی 60 دورانی راشاهد بودیم ، ملتی که به تازگی از ابتذالات فرهنگی در آمده بود چنان به سرعت و عمیق تغییر کرد که جهان تعجب کرد زیرا امام(ره) گفتمانش را تغییر داد، هنر رهبری این بوده و هست که با دست عمیقی که به مبانی دینی دارد می تواند کشور را به آن راهبرد برساند. ⚫️از هنر های تغییر ادبیات انقلابی به غیر انقلابی است که می تواند یک انقلاب را به آرامی زمین بزند. یکی از مشکلات مذهبی ها امروز این است که کار خوب زیاد می کنند اما کار موثر کم است. ⚫️دوازده سال است رهبر انقلاب نام سال ها را اقتصادی می گذارند بعضی ها اعتراض می کنند آقا کمی هم نام های مربوط به فرهنگی بگذارید، نمی دانند اگر اقتصاد برود دیگر برای فرهنگ بحثی باقی نمی ماند. ⚫️کاری که در قصه ی زیارت عاشورا اتفاق افتاد این بود که ازاله کنند این محبت حضرت علی(علیه السلام ) را و جایش نفرت بگذارند. این که لذتی را در جامعه ترویج کنند بچه حزب اللهی چلویش را بگیرد می شود آدم بد، تو آزادی بی قید و شرط را در جامعه ترویج کن جلویش را که بخواهی بگیری آدم بد می شوی. 👈ترویج فساد و رانت خواری در جامعه مهمترین هدفش این است که انقلاب بخواهد جلویش را بگیرد بد می شود، امروز یک طلبه شهید شد اما هیچ رئیس جمهور و مرجع تقلیدی و سلبریتی برایش صحبتی نکرد اما یک طلبه ای پلاکاردی را بالا می آورد گرفتند و بگیر و ببند راه انداختند. ⚫️هروقت کسانی به اسم آزاد اندیشی آمدند مرز حلال و حرام را جا به جا کنند بدان دارند گولت می زنند و آن وقت کسی که ما را نهی از منکر هم کند مثل حسین(علیه السلام) او را می کشیم. ⚫️ترویج بی بند و باری به اسم لذت کاری بود که بنی امیه می کرد و می دانست اهل بیت(علیهم السلام ) جلوی آن را می گرفت و می گفتند ببینید این ها چقدر خشک مذهبی اند. وقتی جامعه ذائقه اش عوض شود از مبانی اش دست برمیدارد و نظامش را تغییر می دهد. ✋آمریکا با تغییر ذائقه ی جوانان شوروی را زمین زد. ⚫️چرا امام حسین(علیه السلام) ابوالفضل(علیهه السلام‌) را تا آخرین لحظات نگه می دارد؟ چرا ایشان انقدر عظمت پیدا کرده است؟ امام سجاد(علیه السلام‌) می فرماید زیرا ایشان بسیار بصیرت شان عمیق بود. امروز انقلاب، ابوالفضل العباس(علیه السلام ) می خواهد که بصیرت و ایمانش گل می کند. @mahdavi_arfae
🏴علقمه موج شد، عكسِ قمرش ریخت به هم دستش افتاد زمین، بال و پرش ریخت به هم كِتف ها را كه تكان داد، حسین افتاد و دست بگذاشت به رویِ كمرش، ریخت به هم @mahdavi_arfae
پای برکه ای کوچک، آتش بلندی برپا بود و عبدالله بن عمير و ام وهب پای سفره‌ای مختصر شام می خورند. عبدالله ناگهان صدای سم اسبی به گوشش رسید، سواری نزدیک شد و گفت: سلام برادر، من مسافری هستم از راهی دور؛ می خواهم به کوفه بروم، از راه آمده مطمئن نیستم. یکباره اسبش که پیدا بود راه درازی را یک نفس آمده بود نقش زمین شد و سوار را بر زمین زد. سوار که دست کمی از اسب نداشت، پایش زیر اسب ماند و فریاد کشید و از حال رفت. عبدالله زیر بغل مرد را گرفت، کمی بعد به حال آمد و وقتی خود را پیدا کرد، سراسیمه به سینه اش دست کشید و از وجود چیزی در زیر لباسش مطمئن شد. مرد دوباره از حال رفت. ام وهب گفت: پیداست چیز گرانبهایی با خود دارد. عبدالله در حالی که به مرد مینگریست و می اندیشید، کم کم به خواب فرو رفت و دوباره رویایی را دید که پیش تر دیده بود. همان غبار و دود و آتش و برق تیز شمشیرها و نیزه هایی که بالا و پایین می رفتند و خون آلود می شدند. خیمه هایی که در آتش میسوختند، اسبانی که بر جنازه‌های بی‌سر می تاختند، سرهایی که بدون بدن افتاده بودند، کودکانی که از شلاق ها می گریختند، یکباره عبدالله وحشت زده چشم باز کرد. ام وهب گفت: این مرد تنهاست! تاکنون ندیده ام از مردی تنها و خسته این گونه بترسی عبدالله گفت: ترس!؟ نه! من از او نمی ترسم. اما حضور او مرا از چیزی می ترساند. دوباره همان کابوس، خدایا این چه دلشوره‌ای است که سینه ام را می‌درد عبدالله به مرد گفت: از کوفه چه می‌خواهی؟ من همان میخواهم که همه‌ی اهل کوفه میخواهند عبدالله گفت: پس تو هم خبر حمله‌ی مسلم و یارانش را به قصر ابن زیاد شنیده ای! مرد جا خورد مسلم دست به تیغ برده؟! چرا منتظر ورود امام نشد؟! ام وهب گفت: ابن‌زیاد هانی را کشت و راهی جز جنگ برای کوفیان نماند عبدالله حالا كاملا دریافته بود که مرد غریبه، مسافری عادی نیست. پرسید: تو که هستی مرد؟! مرد ملتمس رو به عبدالله برگشت. گفت: اسبت را به من بفروش هر بهایی بخواهی می‌دهم. مرد گفت: شما در این بیابان چه می کنید؟ عبدالله گفت: «ما به فارس بازمی گردیم، تا شاهد جنگ میان مسلمانان نباشیم.» مرد گفت: شما از چه می گریزید؟! اگر همه‌ی ما کشته شویم، بهتر از آن است که مردی چون یزید را بر جایگاه رسول خدا ببینیم.» عبدالله مبهوت ماند وگفت: من اسبم را به تو می دهم فقط به شرطی که بگویی تو کیستی؟!» من بنده‌ای از بندگان خدا هستم که به یگانگی او و رسالت محمد شهادت داده ام و اکنون حسین را امام و مولای خویش قرار دادم تا یقین کنم که آن چه می گویم و آن چه می کنم، جز سنت رسول خدا نیست، حتی اگر به بهای جانم باشد.» عبدالله بر سر مرد فریاد کشید: مسلمانی ات را به رخ من مکش! که من با مشرکان بسیاری جهاد کردم؛ و جز برای خدا و رسولش شمشیر از نیام بیرون نکشیدم. مرد خونسرد گفت: لعنت خدا بر آنان که ایمان شما را بازیچه ی دنیای خویش کردند؛ و وای بر شما که نمی دانید بدون امام، جز طعمه‌ای آماده در دست اراذلی چون یزید و ابن زیاد هیچ نیستید؛ حتی اگر برای رضای خدا با مشرکان جهاد کنید. آیا بهتر و عزیزتر از قرآن و حسين، یادگاری از پیامبر بر روی زمین باقی مانده است؟ عبدالله به سوی او رفت. گفت: من هم پسر فاطمه را شایسته تر از همه برای خلافت مسلمانان می دانم، اما در حیرتم که حسین چگونه به مردمی تکیه کرده که پیش از این، پدرش و برادرش، آنها را آزموده اند و اکنون نیز با فریب ابن زیاد به پسر عقیل پشت کردند و هانی را تنها گذاشتند. مرد آرام گفت: آیا حسین اینها را نمی داند؟! اگر می داند، پس چرا به کوفه می آید؟ مرد گفت: او حجت خدا بر کوفیان است که او را فراخواندند تا هدایت شان کند. عبدالله گفت: «چرا در مکه نماند، آنها نیاز به هدایت ندارند؟» مرد گفت: «آنها که برای حج در مکه گرد آمده اند، هدایت شان را در پیروی از یزید می دانند و یزید کسانی را به مکه فرستاد تا امام را پنهانی بکشند، همان طور که برادرش را کشتند. و اگر امام را در خلوت می کشتند، چه کسی می فهمید، امام چرا با یزید بیعت نکرد؟ 🔴⚫️خواست برود رو به عبدالله برگشت و گفت: و اما من! هرگز برای امام خویش تکلیف معین نمی کنم، که تکلیف خود را از حسین می پرسم. ومن حسین را نه فقط برای ، که برای می خواهم. و من حسین را برای نمی‌خواهم، که را برای می خواهم. آیا بعد از حسین کسی را می شناسی که من جانم را فدایش کنم؟ و رفت. عبدالله برگشت و اسب خویش را آورد و مرد را صدا زد: صبر کن، تنها هرگز به کوفه نمی رسی! مرد ایستاد و افسار اسب را گرفت و گفت: بهای اسب چقدر است؟ دانستن نام تو! مرد سوار بر اسب شد: من هستم، فرستاده ی حسین بن علی! و تاخت. عبدالله مانند کسی که گویی سالها در گمراهی بوده و تازه راه هدایت را یافته بود، به زانو نشست و سرش را میان دستها گرفت. 📝 کتاب نامیرا @mahdavi_arfae
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
؟ گفت ای گروه! هر که ندارد هوای ما سر گیرد و برون رود از کربلای ما ناداده تن به خواری و ناکرده ترک سر نتْوان نهاد پای به خلوت‌سرای ما @mahdavi_arfae
خلاصه متن سخنرانی ▪️ شب عاشورا_97/6/28 ⚫️ در زیارت عاشورا یک دوره ی منسجم و کامل از اندیشه و نقشه ی راه شیعه در بحران ها تثبیت شده است. چند مسئله در زیارت عاشورا به اهلش منتقل می شود، به شیعه یاد می دهد در بدترین بحران ها می شود بهترین فرصت ها را ساخت. یکی از بهترین شعار های امام حسین(علیه السلام) این بود که اول بگویید تعریف تان از زندگی چیست تا من بگویم چگونه زندگی می کنید و از دنیا خواهید رفت، اگر از من حسین(علیه السلام) می پرسی زندگی من که قرار است با ظالم کنار بیایم اسمش زندگی نیست و خفت و خاری است و مرگی که در این راه به دست بیاید مرگ با عزت است و این مرگ عین الحیات است. اولین کاری که سیدالشهداء(علیه السلام) در کربلا کرده است معنای حیات و ممات را که پس از پیامبر تغییر کرده بود صد و هشتاد درجه برگرداند. ⚫️ نظام‌سلطه چرا حریف ملت ما نمی شوند، زیرا ملت ما چهل سال است آرزوی بچه هایش را شهادت قرار داده است. مهم ترین کار دشمن در این شرایط این است که حق را در دو راهی قرار دهد که از هر طرف برود متهم شود. علی(علیه السلام ) را در همین دو راهی قرار دادند، سقیفه شکل گرفته است، آن کسی که حقش را غصب کردند را تحریک می کنند، دو راهی که هر کدام را انتخاب کند به ضرر اسلام تمام می شود. اگر حقش را بگیرد می گویند ببینید علی(علیه السلام) چگونه برای رسیدن به حکومت هر کاری می کند و اگر سکوت کند می گویند ببینید علی(علیه السلام‌) ترسیده است.(خطبه۵) ⚫️ در جریان زیارت عاشورا بحث این است که یا زندگی حقیقی را انتخاب می کنی یا باطل، حق وظیفه دارد در این مواقع که نفاق زیاد است و شناخت حق از باطل مشکل است نقاب ها را از چهره بیندازد. امروز اصلاح طلب انقلابی را بالای سر می گذاریم واصول گرای غیر انقلابی را زیر پا می گذاریم، دیگر این بازی ها تمام شده است یا انقلابی هستی یا خیر. 👈من لم یکن معنا کان علینا ⚫️ بحث معیت با امام زمان(عج)، بحث دوم جلسه است. امروز حسینی بودن معیت با امام منصور است. انتظار حقیقی که اهل بیت(علیهم السلام) از ما خواستند شباهت پیدا کردن به امام زمان(عج) در زمان غیبت است. ⚫️ سومین نکته این است که در هیچ زیارتی از انبیاء و جانشینانش و باقی زیارات نیست و فقط در زیارت عاشورا است و آن سجده شکر است. حالا برای بزرگترین مصیبت آن هم به سجده و و آن هم از زیارت شاکران، آن هم بر کدام نعمت، بر همین مصیبت است. معلوم می شود در این مصیبت اعظم، نعمتی بزرگ نهفته است. ⚫️ به ما یاد دادند اگر صراحت انقلابی داشته باشی و مصلحت اندیشی نکنی و در همچین صحنه مشوشی که می خواهند منافق رسوا نشود، حق را بلند جار بزنید و در همان نقطه ای که آن ها می توانستند همه چیز را به نفع خود کنند مشت ها باز خواهد شد و این نعمت بزرگی است. انقلاب امروز از چند فتنه عبور کرده است و به آخرین فتنه رسیده است چرا نگرانی، شکر ندارد؟ @mahdavi_arfae
◾️ امام زمان(عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه): «فَلَئِنْ أَخَّرَتْنِی الدُّهُورُ وَ عاقَنی عَنْ نَصْرِكَ الْمَقْدُورُ وَ لَمْ أَكُنْ لِمَنْ حارَبَكَ مُحارِباً وَ لِمَنْ نَصَبَ لَكَ الْعَداوَةَ مُناصِباً، فَلاَ نْدُبَنَّكَ صَباحاً وَ مَسآءً، وَ لاَبْكِینَّ لَكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً؛ اگرچه زمانه مرا به تأخیر انداخت و مُقدَّرات الهی مرا از یاری تو بازداشت و نبودم تا با آنانكه با تو جنگیدند، بجنگم و با كسانیكه با تو اظهار دشمنی كردند خصومت نمایم، اما صبح و شام بر تو ندبه می‌كنم، وبه جای اشك برای تو خون گریه می‌كنم». 📗 زیارت ناحیه مقدسه 🆔 @mahdavi_arfae
🌑🌑🌑 🏴 اینبار بی مقدمه از سر شروع کرد این روضه خوان پیر از آخر شروع کرد 🏴 مقتل گشوده شد همه دیدند روضه را از جای بوسه های پیمبر شروع کرد 🏴 از تل دوید مرثیه ی قتلگاه را از لابلای نیزه و خنجر شروع کرد 🏴 از خط به خط مقتل گودال رد شد و با گریه از اسیری خواهر شروع کرد 🏴 اینجا چقدر چشم حرامی به خیمه هاست! طاقت نداشت از خط دیگر شروع کرد 🏴 بر روی سر کشید عبا را و صیحه زد از روضه های سیلی و معجر شروع کرد 🏴 برگشت ، روضه را به تمامی دشت برد از اربن اربنِ تن اکبر شروع کرد 🏴 لب تشنه بود خیره به لیوان و... آب شد از التهاب مشک برادر شروع کرد 🏴 هی دست را شبیه به یک گاهواره کرد از لای لایِ مادر اصغر شروع کرد 🏴 تیر از گلوی کودک من در بیاورید! هی خواند و گریه کرد و مکرر شروع کرد 🏴 غش کردروضه خوان نفسش با شماره شد مدّاحی از کناره ی منبر شروع کرد: 🏴 ای تشنه لب حسین من ای بی کفن حسین! دم را برای روضه ی مادر شروع کرد 🏴 یک کوچه وا کنید که زهرا رسیده است مداح بی مقدمه از در شروع کرد 🏴 هیزم می آورند حرم را خبر کنید این بیت را چه مرثیه آور شروع کرد 🏴 وقتی که شعر قافیه هایش تمام شد شاعر بدون واهمه از " سر " شروع کرد. @mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
■■ ▪️هـرگز نگذاشت تا ابد شب باشد ▪️او ماند که در کنار زینب باشد ▪️سجاد که سجاده به او دل می بست ▪️تـدبیر خـدا بود که در تب باشد 🏴شـهادت وارث نهضت عاشورا تسلیت باد🏴 @mahdavi_arfae
🔴گذرم تا به در خانه ات افتاد حسین خانه آباد شدم، خانه ات آباد حسین❗️ 🔷یک جوان محب اهل بیت خدمت امام جواد علیه السلام رسید و عرض کرد:حالم خوب نیست. از دست مردم خسته شدم، تهمت، غیبت و...چه کنم؟ بریده ام، نفسم در این شهر بالا نمی آید امام جواد فرمود: 《به سوی حسین فرار کن》 📚شعشعه الحسینیه،ج١ ص٥٠ 🆔 @mahdavi_arfae
✨إنّ الحسين مصباح الهدى وسفينة النجاة✨ 💠 شفاعت کننده چونان پر و بال درخواست کننده است. 📚نهج البلاغه، حکمت٦٢ ✍یا حسین شفیع روز محشرم باش❗️ 🆔 @mahdavi_arfae
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ صوتی: حجت الاسلام مطالعه خطبه۱۹۲ @mahdavi_arfae
💠جهاد در راه خدا، دری از درهای بهشت است، كه خدا آن را به روی دوستان مخصوص خود گشوده است... كسی كه جهاد را ناخوشايند دانسته و ترك كند، خدا لباس ذلت و خواری بر او می پوشاند، و دچار بلا و مصيبت می شود، و كوچك و ذليل می گردد، دل او در پرده گمراهی مانده، و حق از او روی می گرداند، به جهت ترك جهاد، به خواری محكوم و از عدالت محروم است... 📚نهج البلاغه،فرازی ازخطبه٢٧ #هفته_دفاع_مقدس_مبارک @mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا