eitaa logo
مهدوی ارفع
50.8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
166 فایل
🔰کانال رسمی استاد مهدوی ارفع راه های ارتباطی؛ 🔹سوالات متداول👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/4133356522Cec3ea8cd99 🔹انتقادات و پیشنهادات👇🏻 https://daigo.ir/secret/6693496851 [ مولایِ ما نمونهٔ دیگر نداشته است إعجاز خِلقت است و برابر نداشته است ] ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
💠همایش با محوریت نهج البلاغه ✳️سخنران حجت الاسلام 🏴ویژه روحانیون مبلغ ماه محرم ، 🗓یکشنبه۱۱شهریور ساعت۱۷ ،جنب درب ۱جمکران،پلاک۳۱۳ @mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳🎥 سخنان عجیب و تکان دهنده ذوالنور نماینده مردم قم 😱🔴 پشت پرده پس گرفتن امضاهای نمایندگان مجلس ‼️‼️ •┈••✾••┈• @mahdavi_arfae
کارگاه نهج البلاغه شنبه ۹۷.۶.۱۰ ساعت ۱۴:۳۰تا۱۷ با حضور استاد مهدوی ارفع در دارالقرآن حرا : تهران، خیابان دماوند ایستگاه فرودگاه خ غفاری ۸متری سوم پ ۳۸ دارالقرآن حرا تلفن ۷۷۵۴۴۴۰۰ @mahdavi_arfae
💠🕊💠🕊💠🕊🌹🌹💠🕊💠🕊💠🕊؛ بسم الله الرحمن الرحیم «الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام‌» محبت امیرمومنان علی علیه السلام سرمایه ماست که باید با معرفت قدردان آن بود . بدینوسیله به اطلاع میرساند ، کانالهای تخصصی و اختصاصی تحت اشراف استاد بزرگوار حجت الاسلام در پیام رسانهای داخلی به شرح می باشد . 1⃣کانال :شامل مطالبی با محوریت نهج البلاغه ، معرفی نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی و گزارش عملیاتهای اعضا در سراسر کشور ،معرفی محصولات و... ایتا و سروش: @nahjolbalagheiha 2⃣کانال شامل : دیدگاه ها و اطلاع رسانی جلسات سخنرانی و سفرهای حجت الاسلام مهدوی ارفع . ایتا و سروش @mahdavi_arfae 3⃣کانال شامل: صوت سخنرانی ها و آثار مکتوب حجت الاسلام مهدوی ارفع . ایتا @asaremahdavi_arfae سروش @asaremahdavi 4⃣کانال تبیان مهدوی شامل: صوت سخنرانی های حجت الاسلام مهدوی ارفع با موضوع ایتا @mahdavi_tebyan منتظر حضور نورانی همراهان همیشگی هستیم . رسانه باشید . ⛔️لازم به ذکر است کانالهای دیگر به نام و موضوع نهج البلاغه تحت اشراف نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی نمی باشند. یاعلی @mahdavi_arfae 💠🕊💠🕊💠🕊💠🕊💠🕊💠🕊💠🕊
🔴 .... 🔷در حاشیهء حاشیه سازیهای ماجرای فیضیه و سخنرانی چند روز پیش در تجمع طلاب و فضلا در مدرسه فیضیه قم ، مطالبی پیرامون مطالبه گری و نقش حوزه و روحانیت مطرح شد، که متاسفانه حاشیه هایش، متن را تحت الشعاع قرار داد. در این رابطه فقط چند نکته بعنوان اظهار نظر طلبگی به استحضار می رسد: 1⃣ فارغ از محتوای سخنان رحیم پور ، مهم ترین نکته این است که چرا در نقد و اعتراضها، صلاحیتها و سوابق افراد مدنظر قرار نمی گیرد؟ مگر مولی الموحدین نفرمودند: ✨" اقیلوا ذوی مروآت عثراتهم فما یعتُرُ منهم عاثرً الا و یدالله بیده یرفعُه" 🍀 لغزش جوانمردان را نادیده بگیرید؛زیرا هیچ جوانمردی دچار لغزش نمیشود مگر اینکه دست خدا او را بلند می کند. قریب ۳۰ سال تلاش فکری، اجتماعی و روشنگری این مرد بی ادعا کافی نبود برای آن که خطایی _اگر بوده باشد_ نادیده گرفته شود. 2⃣آیا مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی دامت برکاته بهتر نبود بجای بیانیه دادن علیه چنین ارادتمند فرهیخته ای، ایشان را دعوت می کردند و حضورا و در خفا تذکری به ایشان می دادند تا اینقدر شادی را به اردوی دشمنان انقلاب اسلامی تقدیم نفرمایند. از موج مسخره پیگیری قتل مشکوک هاشمی!_که یقینا بستگان و اطرافیان وی متهم درجه اول چنین پرونده ای هستند که نه اجازه دادند وصیتنامه اش منتشر شود و نه اجازه تفحص از علت مرگ او را _ تا موجی که علیه مطالبه گری به حق مردم و حوزویان به نفع دولتی ها راه افتاد و اصل ماجرا را به کلی به محاق برد. 3⃣ البته شکی نیست که استاد رحیم پور هم باید کمی درباره بکاربردن الفاظ و برخی لحن های نامناسب تجدید نظر بفرمایند. به عنوان یک مخاطب ارادتمند دیرینه به مباحث ایشان بر این باورم به مرور زمان و به دلایلی قابل تامل ادبیات ایشان با ادبیات فاخر و نزیه سالهای پیش تفاوت کرده و در آن الفاظ و مثالها و لحن هایی که درخور وی و مخاطب وی نیست، کم و بیش یافت می شود. اما این مقدار لغزش کجا و آن برخورد کجا؟ 4⃣ آیا فارغ از این حاشیه نه چندان بااهمیت متن اصلی سخن ایشان، درد و دغدغه اصلی و امروزی بزرگان انقلاب و حوزه نیست؟ آیا کسی در حوزه پیدا می شود که با اندک روشن بینی ، جریان مرموز و خطرناک سکولاریزاسیون حوزه علمیه را درک نکرده باشد؟ آیا نشست اساتید را نمی بینید که چگونه به برکت برخی وجوهات ، به تجمیع انبوهی از مدرسان سطوح عالی در مدت بیش از ۲۰ سال پرداخته و امروز در مقابل جامعه مدرسین شاخ و شانه می کشد؟ ⭕️سرکرده این جریان همان کسی است که در سال ۱۳۷۵ پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع اساتید حوزه در دارالشفا در کلاس درس با حالت تمسخر و البته تاثر گفت: " خب! به لطف خدا حوزه هم بیسواد شد! مغنی رفت، کفایه رفت، قوانین رفت، معالم رفت....:" 👈خلاصه حقیقت با این نوع برخوردها تغییر نمی کند ✔️ضمن ادای احترام به مرجعیت عالی شیعه، معتقدم بزرگترین خطر در حوزه، تقدس سازی بجای احترام مبتنی بر خروجی است . البته بهتر بود برای چنین مراسمی از شخصیتی روحانی نظیر آیت الله اراکی، خاتمی یا کعبی استفاده میشد. 🆔 @mahdavi_arfae
🍂🌷🍃🍂🌷🍃🍂🌷🍃🍂🌷 کلیه عزیزانی که در برنامه های اربعین و راهیان نور شرکت کردند میتوانند در برنامه سفر مشهد شرکت کنند . فقط فوری ثبت نام کنید : آی دی برای ثبت نام ↙️ @ashahrdami 📢 برای دسترسی به اطلاعیه های قبلی و همچنین آگاهی از زمان و مکان به کانال عملیات های نهج البلاغه ای مراجعه بفرمائید: @karevan_nahj
حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله : 🔹از غريب ترين ايام زندگی ما است. خيلي از ما عالمانه حرف می‌زنيم و عوامانه فكر می‌كنيم، در نتیجه آن اركان را تقريباً از دست می‌دهيم. در حالی که آن اجزای غير ركنی را خيلی محترم می‌شمريم، مانند اول ذيحجه که سالروز ازدواج وجود مبارك حضرت امير با فاطمه زهرا(سلام الله عليهما) است. اينها جزء واجبات غير ركنی است. 🔹در نماز يك واجب ركنی داريم، يك واجب غير ركنی. در خصوص و نیز همين طور است؛ غدير جزء واجبات ركنی امامت است، مباهله جزء واجبات ركنی ولایت است، با سالروز ازدواج فرق می‌كند. در حالی که نه رسانه‌ها از او نام می‌برند و نه حوزه‌ها خبری هست! آن وقت آن مسائل واجبات غير ركنی را خيلی دامن می‌زنيم. آنها هم واجب هست، اما مثل اجزای نماز است. لکن حمد و سوره كجا، ركوع و سجود كجا؟! حمد و سوره واجب غير ركنی است، اما ركوع و سجود واجب ركنی است. 🔹وقتی مأمون(علیه من الرحمن ما یستحق)، به وجود مبارك امام رضا(سلام الله علیه) عرض ميیكند به چه دليل علی بن ابيطالب(سلام الله عليه) افضل است؟ ایشان ديگر نفرمود غدير، فرمود با آيه {انفسنا}. خدا وقتی وجود مبارك حضرت امير علیه السلام را جان پيغمبر می‌داند از اين بالاتر فضيلت فرض می‌شود؟! «من كنت مولاه فهذا علی مولاه» كه گفته ٔ خود پيغمبر است، هر چند آن هم از طرف خداست، کجا؛ و اینکه ذات اقدس اله خود فرموده علی جان پيغمبر است، کجا؟! و وجود مبارك امام رضا علیه السلام به اين استدلال كرد. تفسیر سوره حجرات ۹۵/۷/۴ گذشت را دریابیم نزدیک است @mahdavi_arfae
مراسم‌استقبال از سخنران حجت الاسلام جمعه،۱۶شهریور،ساعت۲۰:۴۵ ،خیابان گاز،مسلم شمالی۵،مسجد حاج حبیب @mahdavi_arfae
🔹✨شب بود. در جمع بچه های یکی از گردان ها شروع به مداحی کرد.صدای ابراهیم به خاطر خستگی و طولانی  شدن مجالس بود! 🔸✨بعد از تمام شدن مراسم، یکی دو نفر از رفقا با ابراهیم کردند و صدایش را تقلید کردند. بعد هم چیزهایی گفتند که او خیلی ناراحت شد. 🔹✨آن شب از خواب ابراهیم خیلی عصبانی بود و گفت: من مهم نیستم، این ها مجلس را شوخی گرفتند. برای همین دیگر مداحی نمی کنم! 🔸✨هر چه می گفتم: حرف بچه ها را به دل نگیر، تو کار خودت را بکن، امافایده ای نداشت.آخر شب برگشتیم مقر، دوباره خورد که: دیگر مداحی نمی کنم!ساعت یک نیمه شب بود.خسته و کوفته خوابیدم. 🔹✨قبل از صبح احساس کردم کسی دستم را تکان می دهد. چشمانم را به سختی باز کردم. چهره ی بالای سرم بود. من را صدا زد و گفت: پاشو الان موقع اذانه. 🔸✨من بلند شدم. با خودم گفتم: این بابا انگار نمی دونه یعنی چی؟! البته می دانستم که او هر ساعتی بخوابد، از اذان بیدار می شود و مشغول نماز📿. 🔹✨ابراهیم دیگر بچه ها را هم صدا زد. بعد هم اذان گفت و صبح را برپا کرد. بعد از نماز و تسبیحات، ابراهیم شروع به خواندن کرد. بعد هم مداحی (علیها سلام)! 🔸✨اشعار زیبای ابراهیم اشک چشمان همه ی بچه ها را جاری کرد. من هم که دیشب خوردن ابراهیم را دیده بودم از همه بیش تر تعجب کردم! ولی چیزی نگفتم. 🔹✨بعد از خوردن به همراه بچه ها به سمت برگشتیم. بین راه دائم در فکر کار های عجیب او بودم.ابراهیم نگاه معنی داری به من کرد و گفت: می خواهی بپرسی با اینکه قسم خوردم، چرا خواندم 🔸✨گفتم: خب آره، شما قسم خوردی که... پرید تو حرفم و گفت: چیزی که می گویم تا زنده ام جایی نقل نکن.بعد کمی مکث کرد و ادامه داد: دیشب به چشمم نمی آمد، نیمه های شب کمی خوابم برد. 🔹✨یکدفعه دیدم وجود مقدس (علیها سلام) تشریف آوردند و گفتند: نگو نمی خوانم، . هرکه گفت بخوان تو هم بخوان دیگر گریه امان صحبت کردن به او نمی داد. ابراهیم بعد از آن به کردن ادامه داد. 📚منبع/کتاب سلام بر ابراهیم/ص 190
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهدوی ارفع
خلاصه متن سخنرانی: ▪️شب اول محرم_97/6/19 هیات یافاطمة الزهرا سلام الله علیها ما آدم ها با توجه به حوادثی که در زندگی مان اتفاق می افتد به سه گروه تقسیم می شویم: 1⃣گروه اول زیاد ارزشی ندارند زیرا فقط حادثه را می بیند و هرکسی که چشم داشته باشد می تواند آن را ببیند، 2⃣گروه دوم کسانی هستند که حوادث را بررسی می کنند و ریشه یابی می کنند، 3⃣گروه سوم کسانی هستند که علاوه بر آن که می فهمند و ریشه یابی می کنند، از آن عبرت میگیرند ، می ترسند آن اتفاق برای آن ها هم بیفتد و دوباره تکرار شود و مراقب اند. برای آن که باور کنیم دسته ی سوم از همه مهم تر اند امام حسین(علیه السلام‌) هم از ما می خواهدجزو این گروه باشیم بهترین راه آن است که به سیره خودشان برویم و آن را بررسی کنیم. امام حسینی که نه اندیشه بیاورد و نه وظیفه به هیچ دردی نمی خورد. به یک حرکت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها ) استناد می کنم، اگر به من و تو آن قدر فشار مصیبت امام وارد کرده که بعد از این همه سال هنوز هم برای عزایش پیراهن مشکی می پوشیم ببینید سر ام المصائب چه فشاری آورده است. زینب کبری(سلام الله علیها) وقتی آمد سر پیکر بی سر سیدالشهداء(علیه السلام) دو جمله گفت و آن قدر دقیق است که کسی غیر از ایشان حتی نمی تواند نفسش را در این موقعیت کنترل کند، ایشان دو جمله فرمود؛ یک، با حالت تضرع به خداوند فرمود خدایا این قربانی را قبول کن. تمام این حرکات دشمن را با این جمله به هم ریخت و بالاتر جمله دوم بود، فرمود باید دید این حسین(علیه السلام) را جمعه کشتند یا دوشنبه، یعنی بروید ببینید حسین(علیه السلام) را در عاشورا که جمعه بود کشتند یا دوشنبه که سقیفه بود، یعنی هم بر اندیشه گریه کنید و هم تکلیف؛ هر منبر و شعر و مراسمی از امام حسین(علیه السلام) بدون این ها بیرون آمد و بر اساس یک اندیشه و دو تکلیف نبود آن را قبول نکنید. برای آن که بتوانیم هر دو بعد را ببینیم مخصوصا بعد اول متنی در نظر است و آن . هیچ وقت نشد ببینیم این چه چیزی است که انقدر ثواب دارد، بعضی ها صد سال زیارت عاشورا می خوانند ولی هیچ چیزی از آن نمی فهمند. می خواهیم یک نقشه ی راهبردی از زیارت عاشورا ترسیم کنیم تا ببینیم چه چیزهایی از دست دادیم. ما در زیارت عاشورا چند دسته معارف راهبردی داریم، یک معارفی ذیل کلمات زیارت عاشورا نهفته است: چرا صدبار سلام می دهیم چرا این گونه سلام می دهیم. تو به امام حسین(علیه السلام) سلام می کنی یعنی چه؟ از سلام امام حسین(علیه السلام) ببین تا کجا می رود، از امام حسین(علیه السلام) رفته به امام حسین(علیه السلام) آینده سلام می کنیم. دوم جریان شناسی دشمنی با اهل بیت است. زیارت عاشورا می گوید چگونه توانستند کار نشدنی را شدنی کنند، باید اتاق فکر های شان، پیاده نظام و آن ها که همراهی کردند برای انجام این کار را بشناسیم. گفتند چگونه اهل بیت را بزنیم؟ یک جایگاه اجتماعی، دومی جایگاه مودت اهل بیت را هدف قرار دادند. می گوییم خب مصیبت بوده است، رفتار متناسبش شکایت است اگر این مصیبت عظمی است چرا شکر می کنی، اگر شکر می کنی پس چرا مصیبت است؟ تازه می گویی خدایا نمی توانم تو را واقعا شکر کنم، شکر کسانی که واقعا شاکر تواند، تازه اینجاست آدم می فهمد زیارت عاشورا چه چیزی است که ما نگرفتیم، تازه می فهمیم حسین(علیه السلام) فهمید این شکر چیست. @mahdavi_arfae
خلاصه متن سخنرانی: ▪️شب دوم محرم_97/6/20 امشب فرمول های کلیدی زیارت عاشورا را بررسی می کنیم، سه در زیارت عاشورا بودند که دست به دست هم دادند و آن واقعه را به عمل رساندند. بعد از آن وارد بحث می شویم، بعضی ها در زیارت عاشورا به کاری که کردند معرفی شدند و بعضی طائفه آن ها لعن شده و بعضی خود شخص مورد توجه است باید ببینیم چرا آن ها این گونه معرفی شدند. در ادامه ، مبحث ظهور پیش می آید در اوج همدردی با اباعبدالله(علیه السلام) می گوید سرت را بالا بیاور و باید توجه ات به آخر کار باشد و بحث تکلیف ما از آن جا شروع می شود. در بحث معارف گنجانده شده در واژه های کلیدی زیارت عاشورا دو دسته واژه ها را زیاد می بینیم، 💠درکدام جبهه ایستاده ای!حق یا باطل در حقیقت این واژه ها می خواهند بگویند در ورود به قضیه سیدالشهداء(علیه السلام) اول باید مان مشخص شود که در جریان حق و باطل شناخته شود، لذا در سمت واژه چهار واژه کلیدی پی در پی بیان شده است، اول ،بعد ، سپس و بعد هم است. من نمی توانم به امام حسین(علیه السلام) سلام بدهم ولی با دشمن امام حسین(علیه السلام) دشمن نباشم. زیارت عاشورا می گوید امام حسین(علیه السلام) را به عنوان جبهه حق بگذار وسط اگر با او هستی پس باید با هرکسی که با او هست باشی. یادتان باشد ما در جریان بی طرف نداریم. حضرت فرمود هرکسی که با ما نیست دشمن ماست. در زیارت عاشورا جریان به این آسانی نیست، سر تا تهش در این سلام عقیده است. انقدر نگو من با اسرائیل چه کار دارم، حضرت علی(علیه السلام) می فرماید آن که با دوست تو دشمنی می کند دشمن توست. سبک زندگی بچه هیئتی ها بعضا سبک زندگی مورد پسند امام حسین(علیه السلام) نیست. امام صادق(علیه السلام) فرمود طوری زندگی کنید که وقتی شما را می بینند باعث افتخار ما شوید. امام علی(علیه السلام) در حکمت 252 نهج البلاغه می فرماید :خدا سلام کردن را به خاطر امنیت در آن چه می ترسید به شما امر کرد. در خطبه 152 حضرت علی(علیه السلام) اسلام را نامی از سلام معرفی می کند، می فرماید همانا خداوند شما را برای اسلام برگزید زیرا اسلام نامی از سلامت است. وقتی ما در زیارت عاشورا به امام حسین(علیه السلام) سلام می کنیم یعنی با شما هم عقیده ام، از جانب من به شما آسیبی نمی رسد و مطیع شما هستم. نمی توانی حسین حسین کنی و به فکر سازش با آمریکا باشی. سلام زیارت عاشورا سیاسی ترین بار را بر عهده ما نهاده است. مشکل ما این است با امام حسین(علیه السلام) شروع می کنیم اما با امام حسین(علیه السلام) نمی مانیم. چرا سلام را با اسم امام حسین(علیه السلام)شروع نمی کنیم؟ اباعبدالله(علیه السلام) هم به خاطر این است که دشمن حساس نشود و در خفای پوششی از تقیه می گوییم در روزگاری که دشمنان امام حسین(علیه السلام) را خارج شده از دین می دانند ما اصلا بندگی خدا را در پناه امام حسین(علیه السلام) می دانیم. تمام این سلام ها که می دهی گوشه ای سیاسی درون آن است؛ می گویی السلام علیک یا ابن رسول الله، این ها می خواستند این ارتباط با پیامبر را منقطع کنند. تو می گویی آن رسول الله(صلی الله علیه و آله) که می شناسیم امتدادش تو هستی. کسی که سلام را فهمید باید وارد مودت شود. 💠مودت و محبت فرق کلیدی بین مودت و محبت است. خدا در قرآن کریم بر دوش امت پیامبر(صلی الله علیه و آله) مزدی واجب کرده است و آن که به اهل بیت من مودت داشته باشید. آن محبت که به نقطه ای برسد که تبعیت بیاورد مودت می شود. کسی که مودت اهل بیت(علیهم السلام) را داشته باشد دیگر نفاق نمی تواند در او شکل بگیرد. در قرآن کریم می خوانیم ای پیامبر انقدر به شعار این ها نگاه نکن، قسم به پروردگارت این ها ایمان واقعی نمی آورند تا اگر بین این ها شکایتی پیش آمد فقط پیش تو بیایند و اگر تو علیه او حکمی کردی نباید ناراحت شود و کامل باید تسلیم شود. @mahdavi_arfae
شب سوم روضه بی بی سه ساله کربلا حجت الاسلام ،خ مدرس،سالن شهید آوینی @mahdavi_arfae
مراسم عزاداری هیات بیت الزهرا سلام الله علیها ساعت۲۱ سخنران: حجت الاسلام @mahdavi_arfae
مراسم عزاداری مکتب الشهداء سخنران: حجت الاسلام @mahdavi_arfae
مهدوی ارفع
خلاصه متن سخنرانی ▪️شب سوم محرم_۹۷/۶/۲۱ عرض کردیم در سه معنا نهفته است، 1⃣یک معنای سلامت، وقتی به امام حسین(ع) سلام می کنیم یعنی جوری زندگی می کنیم که از رفتار و اخلاق مان آسیبی به شما نمی رسد، 2⃣معنی دوم تسلیم بود 3⃣ معنای سوم سلم بود، یعنی اگر قرار است انسان با گرایش هایش زندگی کند معیار حب و بغض من، شما هستید. از این سلام به منتقل می شویم؛ موالات یعنی پی در پی آمدن چیزی، یعنی بین من و امامم هیچ فاصله ای نیست همان و ای که او دارد من هم دارم، ✳️موالات یعنی نه جا زدن و نه جا ماندن.  حضرت علی(ع) در خطبه 127 می فرماید به زودی دو گروه نسبت به من هلاک می گردند، یکی دوستی که افراط می کند و به دور از حق کشیده می شود و دیگری دشمنی که در کینه نسبت به من زیاده روی کرده است؛ شرط است، سپس می فرماید بهترین افراد نسبت به من آن هایی هستند که میانه رو هستند؛ یعنی همراه امام شان هستند. می فرماید از آن ها جدا نشوید و از تفرقه و پراکندگی بپرهیزید. 👌 دوست اگر موالات نداشته باشد همین محبتش او را به هلاکت می کشاند، جامعه ای که عقلانیت بر محبتش حاکم نباشد به سمت هلاکت می رود. در داستان موالات ما یک ریشه یابی و مراتبی را باید امشب گفت و گو کنیم، یعنی رسیدن به این مراتب ریشه هایی دارد که باید با آن ها به موالات برسیم. اول است، باید ابتدا شناخت های مان را اصلاح و تکمیل کنیم. راه رسیدن به این معرفت هم خود اهل بیت هستند. مرحله بعد است، دوستی و دشمنی نتیجه ی معرفت است. باید اهل بیت(ع) را بشناسیم تا به محبت برسیم. حضرت در نهج البلاغه می فرماید محبت و بغض ما نشانه ی ایمان و عدم ایمان حقیقی است. من با شعار خونی که در رگ ماست می کنم ولی آقای ما از درد فرهنگی می فرماید شب خوابم نمی برد و ضجه می زند، در این سن هفده ساعت در روز کار می کند بعد من ادعای انقلابی گری فقط می کنم. ریشه ی سوم است، مودت محبتی است چنان شدید که هم در عقیده و هم در رفتار تجلی کرده است.  در ماجرای موالات ما به مودت میرسیم و در مودت، محبت باید در کردار و گفتار و رفتار ابراز شود. در خطبه 97 نهج البلاغه حضرت از مردم مدعی می خواهد برای اثبات محبت و مودت شان از اهل بیت اطاعت کند. از موالات به محبت می رسیم، اگر کسی سلام و موالاتش کامل باشد ب محبت می رسد. این محبت گل زیارت عاشورا است. ما در زیارت عاشورا می گوییم این همه راه آمدیم به ما معیت با امام حسین(ع) را عطا فرما، آن وقت دیگر فرق ندارد سال 61 هجری باشی یا هزار و چهار صد سال بعد. @mahdavi_arfae